قصة ايد لا ترحم البارت الخامس5 بقلم نجلاء فتحي


قصة ايد لا ترحم
البارت الخامس5 
بقلم نجلاء فتحي


صقر/ يعنى عارفتينى

نبض/لاااااا

صقر/ نعمممممم

نبض بأعتراض/ وطى صوتك يااااض معايا أقصد عارفت شكلك أنت أتهجمت عليا فى المستشفى أنبارح  لكن شخصيتك معرفش ،،،،ثم جريت للتليفون لكى تطلب أستغاثة  حاوطها داخل حضنة دون قصد حتى يشل حركتها  و يأخذ  تليفونها  فضربتة نبض ضربة تحت الحذام بركبتها  أتسعت عين صقر  ووشة برزت عروقة من الألم  وأذا لم يكن الصقر لسمع صوتة كوكب الأرض  كلة  من الألم  نزل على ركبتة وغمض عيونة يحاول وهو صامت يحاول يلهو عقلة بشئ حتى لا تهتز صورتة أمامها 

نبض جريت للباب لكى تخرج لكنها توقفت ونظرت لة   صعب عليها فهى تتعامل معة كمتطفل    على حياتها أخذت  نفس وذهبت لة وجثت على ركبتها ووضعت أديها على كتفه وقالت بمنتهى الرقة والخجل   ،،،وجعتك 

فتح الصقر عيونة  الحمرا  من الألم ونفسة سريع 
جريت نبض وجلبت ماء وأعطتة أياة زقها فى الأرض وخرج من الغرفة بل من  المستشفى هاربآ منها حتى لا ترى ضعفة  وقد توعد ليها بالكثير 

نبض / يا أبن ال🐕 لو شفت وشك هبلغ عنك بس كدة ثم ضحكت وقالت حلال فيك الضربة   أكيد حرامى الجحش دة 
بقلم نجلاء فتحى عاشقة الكلمات 
 
((مر أسبوع ))

[فى مبنى المخابرات المصرية ]

【فى المكتب 】

مدحت/ حمدالله على السلامه  كنت فين حتى تليفونك مقفول ووشك خاسس لية كدة

صقر/ كنت تعبان شوية

مدحت بعدم فهم / هو الصقر بيتعب 

صقر بحنق/ لية مش بنى أدم

مدحت/ أيوة أقصد لما بتتصاب برصاصة فى عملية عمرك مغبت أسبوع ومحدش يعرف عنك حاجة  كدة 

صقر لنفسة/ البت نشنت فى حتة بنت****** كنت هموت على أيدها بنت ال******

مدحت/ صقر بكلمك 

صقر / بتجاهل كلامة، ،سيبك من الهرى دة  أخبار المهمة إية

مدحت بعملية/ الوضع خطر لازم الدكتورة تدربها بسرعة  هى الوحيدة إللى تنفع سمعت من سيادة  اللواء بيقول أنت رافض المهمة بسبب البت دى خلاص أخد أنا مكانك يا صاحبى 

صقر / لا البت دى ضمن فريقى خلاص ثم قال بخبث  وهدربها على أعلى  مستوى وبأيدى  

مدحت/ أيه إللى غير رأيك

صقر/ ملكش فية

مدحت/ براحة عليها مهما كان بنت  ومشكورة هتساعدنا 

صقر/ دى وقعت فى إيد لا يرحم 

مدحت بخوف على تلك الفتاة التى لا يراها  أبدآ، ،،،،صقر بلاش الماضى يحضر البنت دى هتساعدنا ودكتورة  سامع دكتورة أنسى الماضى يا صاحبى 

صقر تصنع الغباء / الماضى  ماضى أية معنديش ماضى 

مدحت/ متأكد نسيتة 

صقر  بخبث/ أكيد وعلشان أثبت كلامى النهاردة هكون متفق مع البت دى ومن بكرة هتكون معايا فى ساحة التدريب الكبيرة 

مدحت بصدمة  / الساحة الكبيرة دة دة أنتحا'ر  محدش بيعدى منها حتى إللى نجح معاة عاهة منها أكيد بتهزر دى بنت المفروض الساحة الصغيرة دى مجرد هتساعدنا بس المفروض تدرب أزاى تدافع عن نفسها بس 

صقر بغضب/ محدش يدخل فى شغلى وافقت تكون معايا فى الفريق مش عاجب موفقتش مش عاجب أعمل أية  هو دة إللى عندى غير كدة تولع المهمة

مدحت بعصبية/ هو شغل بلطجة ولوى دراع ولا تار بايت عايزة تخلصة منها 

صقر بهدوء/ الأثنين ،،، ثم تركة  وخرج للخارج يدخن سيجارة  يخرج  فيها غضبة  ففكرة بنت تضربة  ويتعب وينام فى السرير جعلها فى تعداد الموتى   لم يقدر أحد على الصقر  وهى قدرت 

مدحت/ أتصرف أزاى أمك داعية عليكى يا نبض لا لا لازم أبلغ سيادة اللواء والساحة الكبيرة كمان الموضوع  كبيييير  
بقلم نجلاء فتحى عاشقة الكلمات 

[فى المستشفى ]

دكتورة نبض      دكتورة نبض 

نبض/ نعم فى حاجة يا دكتور 

الدكتور/ ممكن أتكلم مع حضرتك

نبض/ أتفضل 

الدكتور/ لا مش هنا أتفضلى أعزمك على حاجة فى الكافتيريا 

نبض/ سورى عندى شغل  ومشيت 

أعترض الدكتور طريقها وقال أستنى   ،،،من الاخر بحبك وعايز أرتبط بيكى 

نبض/ وأنا مش بتاعة حب منفعش للجواز

الدكتور/ لية أنتى  *****

نبض شهقت  وقالت بصوت عااااالى /  ياقلييييل الأددددب  ثم ضربتة بركبتها تحت الحزام   
 وأنهالت علية بالضرب  

بالصدفة دخل صقر المستشفى وشافها وهى بتضرب شخص بالرجل  فى نفس المكان إللى ضربتة هو فية من قبل ،،لكنة لم يعرف السبب،،، تدخل وأبعدها   

صقر / وهو ماسكها  من خصرها وظهرها ملامس صدرة ورجليها حرة فى الهواء (ترفص)   ،،،،،أهدى بقا أية دة  ،،وبطلى تضربى الرجالة فى**** أنتى أية عبيطة محدش قالك يا دكتورة دة مقتلهم  ولا أمك معلمتكيش الأدب 
وهنا دخلت نبض فى حالة هياج عند ذكر أمها لم يقدر عليها صقر فسطحها فى الأرض وكتف أديها بأيدة ورجليها ضغط عليها بركبتة 

أتى خالها يجرى فى الممر 

رؤؤف/ عملت فيها أية مش معنى أنك ضابط تأذيها 

صقر أتوتر/ أنت عارفنى

رؤؤف/ أعرف سيادة اللواء وقالى عليك   ثم جذب نبض فى حضنة  هدأت ونامت  نوم عميق  حملها   أعترض صقر وحملها هو وسار بيها لمكتب رؤؤف وسطحها على كنبة جلد ثم شد مفرش على طاولة للزينه ووضعة عليها لأنها غير محجبة  هذة الحركة أعجبت خالها رؤؤف 

رؤؤف/ ظهرت عندى فى كاميرات المراقبة  وروحت القسم أقدم فيك بلاغ أنك تعديت على دكتورة عندى  ضابط القسم قالى  أسمك الصقر  وضابط كبير وأكيد لما تظهر فى حاجة خطر بعديها أنتظرت ساعتين وجالى سيادة اللواء وقالى عايز نبض بنت أختى الله يرحمها تتعاون معاكم وقالى هتكون معاك وأنت أمان وهترجع  سليمة وأنت راجل  بس رفض يقولى نوع المهمة قالى محتاجين دكتورة طوارئ  مع الفريق لو أى حد أنصاب تنقذة  ومن حركتك وأنت بتسترها أطمنت عليها 

صقر بتوتر لان دى مش الحقيقة هما محتاجنها فى شئ تانى  ،،،فقال  بكذب/ كلام سيادة اللواء مضبوط وأرجوك بلاش تعرف حد بالموضوع دة وأنسى أنك شوفتنى دة أمان ليك ولبنت أختك ومدام عارف كدة بنت أختك تلزمنى

أدايق رؤؤف من طريقتة  لكنة حاول الهدوء فالصقر يبدو شخصية غير عادية   فقال ،،تلزمك أزاى حضرتك 

بدون مقدمات  توجة الصقر نحو نبض وحملها وقال دى ضمن الفريق ولازم أتكلم معاها هتكون معايا 

أتنفض الخال/ تقصد أية أنت واخدها على فين لا لا 

صقر ببرود/ إللى يسأل عليها قول سافرت بعثة برا مصر وأياك حد يعرف  هى معانا غير كدة هترجعك فى صندوق  إذا رجعت  

الخال بخوف/ حاضر أعمل إللى أنت عايزة بس بس توعدني تحافظ عليها وذى مأخدتها ترجعها  مليش غيرها فى الدنيا 

صقر/ نظر لنبض وقال أوعدك ثم  خرج بيها وهو يقول بخبث لنفسة أحاول أوعدك هى وحظها
ههههههه 

رؤؤف/ سمحينى يا نبض الموضوع أكبر منى لازم أعلن أنك  فى موتمر برا مصر حفاظآ على حياتك  يا بنتى شكل صقر دة أبن ناس  
بقلم نجلاء فتحى عاشقة الكلمات 
 وصل الصقر بيتة ثم وضعها داخل غرفة  ثم دخل غرفتة ونام حتى لم يعلق على حالة الصراخ التى دخلت فيها أمامة ولماذا نايمة كأنها متخدرة حتى لم تشعر عندما حدفها داخل السيارة بأهمال فى وضع غير مريح وحتى لما وضعها على السرير ألقاها بقرف وتركها 

((فى صباح اليوم التالى ))

أستيقظت نبض نظرت بعنيها يمين شمال وجدت نفسها فى مكان أول مرة تشوفة قالت بصراخ خااااااااالى رؤؤؤؤؤف ثم أعتدلت وجريت للشباك  وفتحتة وقالت ألحقوووونى يانااااااس أنا مخطوفةةةةةة ألحقونى يا ناااااااس أنا مخطوفةةةةة يالهوووووووى يا أهل الكرم والشهامة  حد يلحقنى بلغوا البوليس يالهوووووووى وكانت تشوح بأيدها  😂


                   البارت السادس من هنا 


تعليقات