قصة ايد لا ترحم البارت التاسع عشر19بقلم نجلاء فتحي


قصة ايد لا ترحم
البارت التاسع عشر19 
بقلم نجلاء فتحي


 صقر أغلق الفون بفرحة  وقال مدحت مدحت أنت يا أبن ال*****

مدحت بضيق/ لم نفسك 

صقر/ تجاهل ذلك وقال عارفت هندخل قصر أريان أزاى

مدحت/ أنتبة لية ،،،بجد أخيرا بقالنا ٤ شهور  هنا ومبلغين القيادة كلة تمام ومحدش يعرف بموضوع نبض  ،،،غير قبليها شهرين أية أيوة بقا خلينا نخلص،،،، أخواتى البنات وحشونى 

صقر/ تصدق صعبان عليا 

مدحت/ لية
صقر/ علشان شايل هم أخواتك وخايف حد يأذيهم

صقر/ ما أنت ليك أب٠٠

صقر بتسرع/ أخرص أياك تتكلم أنا وحيد وهفضل وحيد 
مدحت/ غلط لية تحرمة منك

صقر بغضب/ أخرس إلا إللى بينى وبينك خلينا فى  المهمة   أريان محتاج حارس شخصي عربى علشان زوجتة 

مدحت/ تقصد نبض
صقر/ أيوة هى ،،، واحد بلغنى دلوقتى وقالة موجود 

مدحت بغباء/ مين دة

صقر/ أنا 

مدحت/ ها،،،،أزاى هيعرفك 

صقر/ مستحيل هتنكر 

مدحت/ ربنا معاك خلى بالك لو أتكشفت فى تار بايت وخلى بالك من فيونا أنت السبب فى ضياع حبيبها

صقر/ عمل الصح واتعاون معانا أمال عرفنا معلومات عن أريان أزاى

مدحت/ فيونا متعرفش أن أخوها باعة قطع غيار وفهمها انة سافر وهرب بعيد عنها 

صقر/ محسسنى كان ملاك دة زيهم وحب يخلص من أريان ويكوش على كل حاجة فبلغ عنة وساعدنا ودة وضع طبيعى أريان اتغدى بية قبل ماهو يتعشى بية 

مدحت/ رايح فين وسايبنى

صقر/ أجهز ولا أخدك فى ديلى ثم تركة وخرج برا الشقة 

مدحت/ أووف سبحان من صبرنى عليك  جاحد  

[أتى المساء ]

فى قصر أريان 
نظر لصقر بتفحص وقال بالايطالية  أسمك أية 

تصنع صقر الغباء ولم يرد

تحدث أريان بالعربية/ أسمك

صقر/ محمود يا بية 

أريان / هل تتحدث الإيطالية أم الإنجليزية 

صقر/ عربى بس 

أريان / كيف وانت عيشت هنا

صقر بثبات/ كنت عايش مع صحبى بيعرف إيطالي  

أريان / حسنا، ،الان مهمتك حارس شخصي لزوجتى  هل تتقن الدفاع عن النفس واستخدام السلا'ح 

صقر/ أيوة 

أريان / سوف تستلم عملك الأن  وتقيم معى فى غرفة خاصة بالقصر فى مبنى الحرس

صقر/ تمام

كل هذا الحديث هناك من تتابع بأعجاب  وتريدة فقد أعجبت بجسدة الرياضى 

وبعد وقت نزلت نبض من على السلم تجرى وقالت  بمرح روحى العسل عايز أية 

أستقبلها أريان وأجلسها على رجلة وقال حلوتى أحضرت ليكى مفاجأة ثم شاور على صقر 

نظرت نبض لصقر وقال مين دة 

أريان/ حارس شخصي معاكى وبيعرف عربى لو عايزة تخرجى هيكون معاكى 

نبض/ بجد ثم حضنتة بفرحة 

أريان/ يكفينى سعادتك رينا 

رينا/ عايزة 🍓 نفسى فيها شمة ريحتها 

أريان/ حاضر 
رينا/ لا دلوقتى مليش فية 

أريان/ حاضر 
صقر/ مستغرب علاقة نبض بأريان وأزاى مش عرفتة وهو متنكر   رغم عرفتة قبل كدة وهو جنبها فى الطيارة  وأزاى أسمها رينا  ولية قلعت الحجاب وبقت تلبس زيهم  رغم أنها غير محجبة بس لبسها محتشم وأتحجبت للمهمة ثم أنتبة لها وقال  نعم

نبض/ أسمك أية

صقر/ محمود
نبض/ أخذت تلف حوالين منة  شكلى أعرفك 

صقر بثبات/ المصريين قرايب 

أتنفض أريان وفيونا
أريان/ هل تعلم أن زوجتى مصرية 

صقر أتوتر / لا أقصد تخمين أنا مصرى وهى بتتكلم مصرى فقولت من مصر توقع مش أكثر 

فيونا بأعجاب/ يبدو ذكى أعشق هذا النوع من الرجال 

أريان/ فيوناااااا ،،،،،،ثم نظر لصقر وقال زوجتى إيطالية وتدعى رينا وتزوجتها من عام وحصل حادت جعلها لديها مشكلة أريد أن تكون معها مثل ظلها 

صقر مش فاهم حاجة لكنة هز رأسة بمعنى موافق وعيونة تأكل نبض ومتغاظ منها 

أخذت نبض تلف حوالين منة تانى وقالت أنت مصرى أريان بيقول انا بحب مصر علشان كدة اتعلمت اللغة العربية 

صقر لم يفهم مقصدها /  لازم تحبيها ثم قال لنفسة دى بلدك يا بت ****** وربى لو إللى فى دماغى صح وطلعتى خا'ينة  لبلدك    لد،فنك   هنا

أريان/ أجهزى الأن سوف نتنزه

نبض/ بجد بسرعة أخيرا أشوف الشارع  ومحمود

أريان/ معانا

فيونا بتسرع/ وأنا 

أستغرب ليها صقر  لكنة لم يرد  فهناك حلقة مفقودة لدية 

وبعد مدة فى مطعم شيك يجلسون هما الثلاثة  وصقر واقف وراهم 
فيونا/ مدت  أيدها بكأس   خ'م'ر  أبعدة أريان عن نبض وقال زوجتى لا تشرب أياكى أن تكرر 

فيونا/ لماذا 

تجاهل كلامها أريان ولم يجيب 

نبض/ أزاى أنا إيطالية ومش فاهمة كلامكم  

أريان أمسك أديها بعشق وقال تحبى ترقصين معى 

نبض بهيام / أيوة يلا 

راقب صقر كلامهم ونظرات فيونا المتغاظة  وفهم كلامهم بالأيطالى  
أريان بخوف / ماذا بيكى 

نبض بتعب/ دايخة عايزة أرجع 🤮

أريان/ حملها لانة لاحظ تعرقها الشديد وحالة الأعياء التى تملكتها وخرج لسيارتة دون كلام وانطلق بيها حاول صقر يلحقه فشل فتعصب وانتبة على خبط على كتفة من فيونا وقالت   أخى تغير منذو وصول هذة الفتاة لهنا  ما رأيك أصطحبك معى فى ليلة خاصة وأخى لم يعلم أيها المصرى  الوسيم

صقر بمكر لانة يعلم ماذا تريد/  موافق 

فيونا/ حسنا هيا بينا

تعلقت فى زراعة فأبعدها وقال مبحبش كدة ثم قال لنفسة  ولا أنتى ولا غيرك تخليني أغضب ربنا أستغفر الله العظيم وركب السيارة 
،،، تحمست فيونا لة وركبت بجوارة وأنطلقت للسيارتة 

وبعد ساعات نظر ليها صقر وبثق عليها لانة بصعوبة حاول يشربها مشروب فى حبوب هلوسة  وأخذ معلومات سرية هامة وكنز بالنسبة لة وحين معرفة لماذا نبض تسمى رينا نامت فيونا  من أثر الحبوب حملها وألقاها على السرير بقر'ف وأغلق النور وجردها من ملابسها ثم دثرها تحت شرشف خفيف ثم أشعل الإضاءة ونظر للغرفة وبهدلها  ثم خرج للخارج  بعد ما ترك  ليها رسالة ٠٠٠٠٠٠ ولم يقرب منها 

أما على الجانب الأخر أبتسم أريان على كلام الطبيبة   وان زوجتة  تحمل داخل رحمها طفلا وهى ضعيفة ولازم تتغذى 

لم يخبرها وقرر أعلان المفأجاة أمام أختة التؤام فيونا 

بقلم نجلاء فتحى عاشقة الكلمات 
(أتى الصباح )
أستيقظت فيونا بصداع رهيب نظرت لنفسها    عا'ر'ية   تمامآ حاولت تتذكر ما حدث لم تتذكر فأخر شئ شربت مشروب فقط نظرت للغرفة وجدت ملابسها فى كل مكان أتنفضت من السرير تلم هذة الملابس ثم وقع نظرها على أنعاكسها   فى المراية مكتوب على بطنها  بالايطالية [[ شكرا على حسن تعاونك معانا إيتها الحشرة العاهر'ة   ثم مضى أسمة بالعربى صقر المخابرات المصرية  هههههه]]

فيونا😮/ الذى كان معى هنا صقر عااااااااااااااا لقد خدعنى للمرة الثانية لن أتركك حاولت تزيل الحبر فشلت ارتدت ملابسها وجريت للقصر 

وبعد ما وصلت أخذت تنادى على أخوها بأعلى صوت لم تجد رد أقتحمت غرفتة وأخذت تهز فية لم يستيقظ  وجدت زجاجة مياة سكبتها على وجة حتى أستيقظ  فتح عيونة بتعب فهو نومة خفيف للغاية وقال بالايطالية ليس لكى حق دخول غرفتى وبجوارى زوجتى 

فيونا بسخرية/ أين هى هل تعلم أن صقر المخابرات المصرية هو محمود الحارس الشخصي الذى أتيت بية هنا 
اتنفض فأختل توازنة فجلس تانى على السرير وقال ماذا قُلتى  نظر بحوارة لم يجد نبض أسرع للحمام وهو يستند على الأثاث لم يجدها فقال هل أخذها  أخذ زوجتى منى سوف أقت'لة

فيونا رفضتت تقول لة حوار الرسالة التى على جسدها  وقالت بغضب  يهمك فى أية أتركها لازم نختفي 

أريان/ لماذا 
فيونا تأكدت انة أخذ منها معلومات وبعدها كتب الرسالة فقالت  حياتنا فى خطر 

أريان/ زوجتى فى خطر

فيونا/ سبها اااااا

أريان/ نبض حاااااااامل

فيونا/😲😲😲😲😲
بقلم نجلاء فتحى عاشقة الكلمات 

داخل شقة صقر ومدحت 

مدحت/ وبعدين 
صقر/ أول لما رجع أستنيت شوية ودخلت أوضتة وخدرتة عارف نومة خفيف وخدرت البلوة دى وهربت بيها من القصر بسهولة معايا أمر أخرج وأدخل والحراسة متعترضش 

مدحت/ مكملتش يوم ونهيت المهمة كدة مهمتنا خلصت نبض ومعانا  وبعد تعب أكثر من ٦ شهور فى يوم لا فى ساعات عارفنا المعلومات ومن مصدر موثوق منة ونبض رجعت معانا سليمة 

صقر / سليمة لا  البلوة دى بتتعامل مع أريان عشاق وأتجوزها أكيد قرب منها

مدحت/ وهى سمحت بكدة

صقر/ أكيد عجبها 

مدحت بغضب/ تبقا خا'ينة لبلدها

صقر/ بلدها تحكمها  

مدحت/ أخس عليها لييية كدة  لما تفوق بس بت غدارة وناكرة الجميل 

صقر/ هنتحرك دلوقتى

مدحت/ مش بالساهل  زمان فيونا أعلنت هويتك ونبض أختفت فأكيد أول مكان متراقب المطار هنسافر من ميلانو لروما وبعدها لفرنسا ومن هناك لمصر 

صقر/ كدة مصاريف

مدحت/ مصر إللى بتدفع تحيا مصر ياصاحبي 
صقر/ تحيا مصر ألف مرة  
مدحت/ أخيرا هرجع لبلد الأمان  وأشوف أخواتى أمانة عليك فى اللفة الطويلة  دى لو جرالى حاجة أخواتى أمانة فى رقبتك يا صقر أمانة وطول م ليك نفسك فى الدنيا خليك معاهم 

صقر أتهز من جواة/ جرى أية ياااض هتخيب ولا أية هترجع وأنت إللى هتجوزهم وتجوز عيالهم هى أول مرة نطلع مهمة 

مدحت/ الرجوع صعب أعتبرة كلام أهبل بس حطة فى راسك أةةة فى بنت صاحبة نبض شوفتها مرة وبعديها مش قادرة تطلع من دماغك ولا قلبى نفسى أتجوزها أصل قولتها أنا ظابط مرور هتقبل بيا وانا ضابط مخابرات تفتكر 

صقر/ أقسم بالله العظيم أهبل وكداب كفاية دراما بكرة ترجع وتتجوز صاحبة البلوة وتخلف

مدحت بتمنى/ يارب 

وهنا بدأت نبض تفوق جثى صقر لمستواها وأمسكها من شعرها وقال  صباح الز'فت يا خا'ينة  صباح ال****على دماغ أمك ياروح أمك 
نبض/ إية أللى بتقولة دة يا محمود وانا فين وجوزى أريان فين 

مدحت/ نبض أنضبطى 

صقر/ عنيا وصفعها على وجهها 
مدحت/٠٠٠٠٠

نبض/😭😭😭😭😥😥




تعليقات