قصة اختارتك انتى البارت العاشر10 بقلم نجلاء فتحي


قصة اختارتك انتى
البارت العاشر10
بقلم نجلاء فتحي


فتح زياد باب السطح براحة وأخذ يمسح المكان بعينة حتى وقع نظرة على نوارة تجلس فى الأرض مربعة رجل واحدة والرجل الثانية تحتها وزة تزغطها   بلع ريقة من منظر رجليها فقال أحم أحم 

أتفزعت نوارة وشدت عبايتها لأسفل مما جعلت الوزة تهرب🤣🤣

نوارة/ كدة يا أبية خضتنى والوزة هربت حَلق معايا عليها 

زياد بعدم فهم / أنتى كنتى بتعملى أية فى الوزة

نوارة/ بسمنها للعيد 

زياد/ قصدك بتأكليها

نوارة / وهى بتجرى وراء الوزة، ،،أيوة   وسلام عليها فى حلة محشى وشربتها فى صنية رقاق ،،أبية جاية عليك أمسكها 

زياد موقف أول مرة ينحط فية وبعد وقت مسكت نوارة الوزة وهى بتضحك، ، مش عارف تمسكها هههههه

زياد/ تمنى يكون هو الوزة عندما شاف نوارة تقبل 😘 الوزة 

زياد أمسك أديها فسقطت الوزة للمرة الثانية تجرى  

نوارة بزعل/ كدة يا أبية أنا مصدقت مسكتها 

زياد/ نظر للسطح وجد علب دهان فارغة ألتقط أثنين وقلبهم على الأرض وجلس على واحدة وشد نوارة تجلس على التانية  وأخذ ينظر لها كأنة بيحفر ملامحها فى ذاكرتة  

نوارة بخجل/ ممكن بلاش تبصلى كدة 

زياد بعشق/ لية يا نونتى

نوارة/ مش عارفة بقالى فترة كدة عينك بتوترنى وكلامك بيدوخنى 

زياد بأبتسامةيحسد عليها/وأية كمان

نوارة/ مش عارفة قلبى بيدق جامد يا أبية هيخرج من مكانة

زياد/ أنا قولت بلاش أبية دى 

نوارة/ حاضر يا زياد ههههه حلو كدة

زياد بحب / حلو مدام خارجة من الكريزة دى ومسك شيفاها بين أناملة تحت كسوفها 

نوارة/ حررت نفسها وقالت  عندى حمامة على أسمى تشوفها 

زياد/ ما أنا شايفها

نوارة بغباء /فين 

🌷زياد/ أدامى عصفورة فى قفص خشبى عايز أمتلكها وأدخلها القفص الذهبي بين ظلوعى  عصفورة أبتسامتها تحول الصحاري لجنات  عصفورة شاردة وحزينه رغم ضحكها ولعبها  عصفورة متنفعش تكون إلا لزياد الأسد يتلذذ بقربها وصوتها فى حياتة عصفورة خفيفة وروحها حلوة ومش عارفة قيمة نفسها  عصفورتى بتنور حياتى عارفيتها هى مين يا نوارة يا بنت عمى 🌷

نوارة بغباء/ لا مين دى ثم شهقت، ،أنت عندك عصفورة أسمع لما تبيض وتطلع هاتلى  جوز أربيهم مع الحمام بتوعى ماشى 

زياد/ شوية وينجلط منها 
نوارة/ مسكت أيدة وقالت تعال ندخل برج الحمام 
بقلم نجلاء فتحى عاشقة الكلمات 

(فى المستشفى )

الدكتور/ المدام بسملة عندها نزيف حاد لازم ترفعوا قضية على جوزها  لانة عمل الموضوع بشكل ربنا نهى عنة من الأخر المدام متبهدلة

ثريا بقوة مصتنعة وكذب/ جوزها ندل مريض نفسى بنتى كتومة لو كنت أعرف بيعمل معاها كدة كانت أطلقت

نظر الدكتور لبسلمة بحزن وقال للأسف فى مجتمعنا الزوجة تخجل تحكى لحد الحاجات دى وتتحمل ودى النتيجة حتى لوكانت قالت كنتى قولتى أستحملى  نهاية الكلام، ،لازم تاخد دم وبلازما كتير  عن أذنكم 

((بعد م الدكتور خرج))
ضربت ثريا بنتها فى كتفها ،،،أصحى يا **** عارفة أنك صاحية  

بسملة فتحت عنيها/ أهئ أهئ

ثريا/ دلوقتى بتعيطى ومفتكرتيش العياط دة وأنت *** مع الحيوا'ن التانى ليييييه

بسملة/ ضحك عليا وصورنى

ثريا/ صدمة ألجمت لسانها  فقد ظهرت بلوة أخرى فقالت بغضب  أعمل فيكى أية هاااا لكن لااااا مش أنا إللى إنكسر أدام نادية مرات أخويا رجب لازم بنتها تنكسر زى بنتى ،،،ثم خلعت دبلتها وشدت أيد بنتها الشمال ولبستها الدبلة وقالت ألبسى دى وأنتى سامعة قولت للدكتور أية جوزك إللى عمل فيكى كدة  وهو وعدنى مش هيجيب سيرة لحد لما نشوف الدنيا فيها أية  زياد أبن خالك هيتجوزك 

بسملة بزل/ هو عارف أنى🥺🥺

الأم/ أيوة مع تعديل بسيط أنك أنخطفتى وحصل إللى حصل يعنى كرامتك محفوظة يا عديمة الكرامة 

بسملة/ أبوس أيدك بلاش زياد بخاف منة     أقت'لينى   
أرحم من العيشة معاه

ثريا/ مسكتها من شعرها، ،أسمعى يا *** كلمتى تتنفذ وأياكى لما يتجوزك تطلقى سامعة

وهنا نطق عصام الذى حاضر من الأول ولم ينطق بحرف فهو أمام زوجتة ضعيف الشخصية وقال  تفتكرى أبوكى كاتب حاجة لزياد 

ثريا بتفكير/ أبويا معندوش فى الأحفاد غير عيالى بسمة وبسملة وأشرف ودول مش بيطقهم وبنت أخويا رجب الزفتة نوارة و عيال أخويا زكريا زياد وطة العبيط ودول بيحبهم أكيد من هيكتب للعبيط طة القريب منة زياد ثم شهقت ،،يا خوفي يكتب لنوارة حاجة 

عصام/ هتجنن يا ثريا عيالى مولودين فى البيت لحد م كبروا  وعيال أخواتك فى بيتهم لية بيحبهم  كدة وعيالى لا  دة المفروض أنتى بنتة الوحيدة على شابين 

ثريا بضيق/ معاملة أبويا أتغيرت معايا يوم جوازى بيك

عصام بغضب / هو  أنتى كنتى تطولى دة أنا متجوزك بعد إللى حصل بي٠٠

ثريا/ نظرت لة نظرة فقطع كلامة وخرج برا الغرفة 

ثريا لنفسها  / ماشى يا عصام أفتح الماضى وربى فى يوم هسجنك ثم خرجت البلكونة تكلم أبنها لانة لم يعلم بما حدث لأختة 

بسملة/ نظرت لباب الغرفة الذى خرج منة أبوها  وللبلكونة التى خرجت منها أمها وقالت، عارفة أنى غلطانة قبل بتحسبونى حسبوا نفسكم الأول محدش قالى الغلط متعملهوش كل حاجة مباحة عندى لية يابابا شخصيتك ضعيفة أدام ماما دة أنت حتى مش زعقت ليا وضربتنى كأنك ميت فى حياتى أنتم السبب أنتم السبب أهئ أهئ 

بقلم نجلاء فتحى عاشقة الكلمات 
ثريا/ أخيرا رديت تليفون مقفول لية 

أشرف بنعاس / كنت نايم

ثريا/ نايم فين 

أشرف نظر للفتاة بجوارة وقال بكذب / عند واحد صاحبى 

ثريا/ تعال دلوقتى أختك بسملة عاملة حادثة فى مستشفى ٠٠٠

أشرف أتفزع/ طيب طيب جاى جاى  ثم أغلق الفون 

منة/ صحيت من النوم ،،فى أية 

أشرف وهو بيلبس هدومة، ،،أختى بسملة عملت حادثة 

منة/ هتنزل كدة أزاى خد شاور 

أشرف تذكر ما حدث أمس فقال عندك حق أخد شاور على السريع ثم دخل الحمام وبعد وقت خرج وجهز  

منة/ أشرف خايفة من علاقتنا دى 

أشرف/ حبيبتي أنتى مراتى ومحدش يقدر يتكلم 

منة/ عرفى يا أشرف 

أشرف/ الدنيا أمان معانا خلينا ذى م أحنا ماشين 

منة/ إللى نفعنا أهلى منفصلين وعايشة مع جدتي  ونفسها تخلص منى مع أن أبويا وأمى بيبعتوا ليا كل شهر فلوس وبصرف منها 

أشرف/ عارف كل دة وعارف كل واحد متجوز ومخلف وعايش حياتة خلى علاقتنا  كدة أحسن ثم خطف قبلة سريعة على خدها وأنطلق للخارج 

منة/ ضمت رجليها لصدرها، ،وقالت كان عقلى فين لما وافقتك يا أشرف بس لاقيت فيك حنية ملقتهاش فى أهلى ضيعت نفسى فى وقت كنت تعبانة نفسيا محتاجة حضن يطمنى وكلامك معايا لية سحر عليا للأسف مقدرش أعترض على قدرى لأنة بأيدى أوعا تسبنى يا أشرف أنت كمان  يارررب  سامحنى غضب عنى  🥺😭😭
بقلم نجلاء فتحى عاشقة الكلمات 

[[عند نوارة وزياد]]

(فى برج الحمام )

نوارة/ مالك 

زياد بقرف/ ريحة الريش والمكان صعبة 

نوارة/ ههههه دة لسة منظفة المكان أمال لو كنت شوفت المنظر من شوية بص بص إللى هناك دى أسمها نوارة شوفت حلوة أزاى وجوزها قمر ثم فرحت وقالت وشك حلو دى تحتيها بيضة وصقفت 

زياد/ نظر لبطنها وقال عقبال لما تشيلى حتة منى جواك يا نونتى 

نوارة/ زياد سرحان فى أية

زياد/ ها ولا حاجة معاكى يا نونتى 

نوارة/ مش ينفع أقول أدام حد زياد 

زياد بتفهم / تمام خلينا لوحدنا زياد وأدمهم أبية ،،

نوارة/ أبتسمت فرمت نوارة الأكل إللى معاها على الأرض فهبط الحمام من الأماكن الخاصة بية للأرض لكى يأكل منظر أول مرة يشوفة زياد فمنظر نزول الحمام بسرعة وأصدار الصوت مع رفرفة جناحة وسقوط بعض الريش منة مع ضيق المكان جعل الخوف يدب فى قلب زياد وجذب نوارة لحضنة بحماية وثبت رأسها لصدرة ويقول متخافيش أية إللى حصل دة

نوارة/ شعرت هتفقد وعيها فقد سمعت نبض قلبة شمت رائحة برفانة الممزوجة برائحة السجاير  مع رائحة عرقة الخفيفة مكس مع بعض  أنتبهت للوضع ثم حررت نفسها  وأول لما بعد شوية سقطت فى الأرض  مندهشة كأن زراعة كان الساند ليها  ،،،،،جثى زياد لمستواها وأمسك كتفها وقال بلهفة حقيقية  ،،،مالك بلاش توجعيني 

نوارة/ نظرت يمين وشمال على أيدة إللى ماسكة كتفها   ثم نظرت لعيونة لشيفاة الخشنة لزقنة الخفيفة وقالت  بردانة أووى يا أبية قلبى هيخرج من مكانة،،، وبترتجف 

زياد/ مش فاهم ماذا حدث لكنة فسر ذلك من منظر الحمام  خافت  فجلس فى الأرض ولم يهتم بالأرض  وسند ظهرة على الحائط وأجلسها على رجلة وضمها لية وأخذ يربت على حجابها برفق 

نوارة/ حالتها بسوء وترتجف أكثر مش عارفة لية بيحصل كدة فقالت بتعب ،،عايزة أنزل أنام 

زياد بحب/  خلينا شوية 

نوارة/ أبية مينفعش أقعد على رجلك عيب حد يشوفنا هنتفهم غلط محدش هيصدق أنى بعملك أخويا الكبير 

نظرة عينة فيها جحيم ،،ف أبعدها برفق وساعدها على الوقوف وأخذ يزيل التراب من ملابسة ثم ملابسها تحت كسوفها وأبتعد خالص  لكن نظرة معلق معها

مر وقت لم يشعروا بالزمن  تحسنت نوارة وسؤال يدور فى رأسها لماذا تعبت وهى حضنة رغم أنها بتحضنة عادى لية عايزة تنظر لية على طوال 
وأنتبهت على صوت أمها وهى بتنادي عليها 

نوارة/ أيوة يا ماماااااا أحنا فى برج الحمام ثم خرجوا 

نظرت نادية لزياد الأول وجدتة نفسة عالى ومش على بعضة وبعض التراب الخفيف على بنطلونة ثم نظرت لبنتها التى يوجد برضو بعض التراب الخفيف على طرف جلبابها البيتى وبترمش بسرعة فقالت بهدوء  بتعملوا أية فى البرج  وقافلين عليكم الباب لية 

زياد فهم ما ترمى لية مرات عمة فقال /  علشان الحمام مش يخرج وحاول يداري الموضوع ويقول  عايز أدوق من الحمام دة يامرات عمى بسمع بتعملية حلو معلشى هبهدل الشقة 

نظرت لة نادية بعدم فهم ،،،
فقال/ كنت بساعد نوارة فى تنظيف برج الحمام وهدومى أتبهدلت

نظرت لة نوارة فهو يكذب لكنها سكتت

الأم/ أرتاحت من كلامة لأن نوارة كانت قايلة لها هتنظف برج الحمام،، فقالت بأبتسامة   ولا يهمك أنزل خد دش 🚿 وغير هدومك وألبس جلبية من بتوع عمك رجب لحد مهدومك أغسلها وتنشف وكدة كدة عمك بيقول هتبات معانا  
زياد/ ماشى  ونزل للأسفل 

الأم/ فتحت باب برج الحمام وتفحصت المكان وجدتة نظيف فتأكدت صدق كلامة إللى أساسة كذب ،،أغلقت الباب بأحكام وقالت  علاقتك بزياد أبن عمك أية 

نوارة بصدق / أخويا الكبير وأنا أختة 

الأم/ أتمنى ذلك  ونزلت و وراها نوارة 

وبعد وقت غير زياد هدومة ولابس جلباب من بتوع عمة وأتغدوا كشرى بيتى وواقف زياد يدخن فى البلكونة سيجارة وأنتبة لنوارة بجوارة بتقول زياد٠٠٠٠٠٠
_________
(فى المستشفى )

أشرف بغضب / يعنى أية زياد يتجوز أختى مش موافق طبعا

ثريا/ وطى صوتك مع أمك ،،وبعدين الواد بيحب البت من زمان ولما عرف عاملة حادثة جية  على ملا وشة تصدق نوارة كانت معاة

أشرف/ نوارة مين نوارة بنت خالى 

ثريا/ أيوة كانوا فى شرم الشيخ 

أشرف/ نوارة العيلة بنت ١٧ سنة وخالى رجب وافق بسهولة كدة ،،طب أزاى مع نوارة وبيحب أختى شكل زياد بيحب نوارة يا ماما 

الأم/ أخرس ،،زياد بيحب أختك أمال طلبها للجواز لية 
نظر أشرف لأختة/ أمال لييييية مش فرحانة 

الأم بتوتر/ أختك عاملة حادثة عايزها أزاى 

أشرف / مش شايف كسر أو خربوش فى وشها 

الأم/٠٠٠٠٠٠٠



تعليقات