قصة اختارتك انتى البارت الثالث والعشرون23 بقلم نجلاء فتحي


قصة اختارتك انتى
البارت الثالث والعشرون23
بقلم نجلاء فتحي


(فى الخارج)
تجرى نوارة على الكورنيش وهى تبكى وأختلط دموعها مع مكياجها  و  وراها زياد و  وراهم طة يبكى  

زياد/ أقفى نوارررررة 
لية سمعتى كلامهم كنت أمضى 

نوارة/ مش عايزة أتجوز أبعد عنى 

زياد/ من وراء قلبك 

نوارة/ أرجع لبيتك ومراتك

زياد/ يا بت أقفى قلبى وجعنى من الجرى هو أنا عيل  السجاير قطعة نفسى لوحدها 

نوارة/ لااااااااااا عايزة أهرب 

زياد/ أتجوزك ساعة و*&& وبعدين أهربى  

نوارة بتنهج من الجرى / قليل الأدب 

زياد/ عارف ،،،،،،وتوقف على صوت 
وهنا صدر صوت أرتطام قوى
فكان طة بيجرى وراهم وأصتدم فى عمود الإضاءة 
[ههههههه 😂عيب كدة يا نوجا  سورى أندمجت ]
 صرخت نوارة  بعد ما لفت تشوف مصدر الصرخة وفى لمح البصر كانت عند طة وجثت على ركبتها تتفقد طة 

طة / أةةةةة دماغى دى بتوجع 

جذبتة نوارة فى حضنها   وطبطبت علية بحنان  وقالت بتجرى ورايا لية 

طة ببكاء/ علشان مش تمشى   ثم حضنها

نوارة / تعال نروح مستشفى 

زياد/ يبختك يا عم طة جوة مصنع الجبنة واللبن

نوارة / أنت مش قليل الأدب أنت سا'فل أوووف
 
زياد بحب / الشارع علمك ثم  شاور لتاكسى وذهبوا  لأقرب مستشفى  وطول الطريق زياد بيقرب منها 🤭 وهى تزعقلة 

(وبعد وقت وصلوا المستشفى )

زياد/يعنى أية بقولك مش معايا فلوس أنت أية مش شايف شكلنا عريس  وعروسة  دخل الواد الدكاترة تشوفة  دمة بيتصفى

الموظف بسماجة/أسف دى قوانين تدفع تدخل 

نوارة/ عنك أنت يا أبية أقصد يا زيااااااااد   أنت محترم أنا عارفة الأشكال دى مرت عليا فى السوق 
 ثم صعدت على كرسى ومنها للكونتر الذى يجلس وراءة الموظف وماسكتة من لياقة قميصية   وجذبتة ليها،، وقالت بسوقية ،جرا أيه يااااااض مفيش أنسانية دى مستشفى مش بنك أستسمارى علجوا الواد وبعدين تاخدوا فلوسهم أحنا مش حرامية إللى قدامك دة محاسب على سن ورمح   

 الموظف وهو بيترج مثل المشروب الغازى قال  ياهانم أهدى كدة غلط كدة تعدى على موظف  محترم 

نوارة/ ولاااا متعصبنيش 

الموظف بسماجة/ يا أنسة أهدى هطلب الأمن

نوارة/ مش أنسة يخويااااااا 

الموظف/ نظر لزياد فهى ترتدى فستان فرح 

زياد / بتبصلى لية خليك فى حالك  نوارة سيبى الراجل 

نوارة/ بيتبلى عليا هيجيب ليا الأمن 

الموظف/  براااا يا حثالة  وبثق على زياد

نوارة تحولت ومسكت الراجل وهوب ضربة من رأسها لرأسة مما جعلة يقع من على الكرسى لظهرة فى الأرض ونوارة فوقة بفعل الجاذبية 
زياد لف للكونتر وبيحاول يشد نوارة بعيد عن الراجل  وطة ينظر ليهم من على الكونتر ويضحك والدماء تسيل على وشة 

نوارة بزعيق / شدنى يا زياد مش عارفة أقوم

زياد بتعب/ دراعى خدل أستنى ثم عدل نفسه وشد الراجل من تحتيها بصعوبة 

طة/ هههههههههه نوارة ولدت بغل ههههههه رجعية مش عايزينة ههههههه

الموظف  وهو ينهج كأنة غريق تم أنقاذة  وربى لتتسجنوا

زياد/ ترك إيدة فسقط الراجل للأرض  وقال صوتك ميعلاش على نونتى وشاور على نوارة التى تتسطح على بطنها وفستانها المنفوش الثقيل منفوش عليها  وبسبب وزنها السقوط تعبها  ،،،،نظر الموظف ليها وقال/ كل دى نونة أما الجاموسة أية 

نوارة  بغيظ / شدتة من بنطلونة وعضتة  وقالت لم لسانك 

طة/ هههههه واحدة كمان 

نوارة/ لما أقوم بس لا خلاص أهو

الموظف/ أةةةةةة يا أستاذ عروستك صعرانة قولها كفاية 

زياد/ لسعة صفعة على قفاة،   أياك تغلط فيها وأنتى كفاية بقاااااا

نوارة بطفولة/ طة تعبان لازم دكتور  وبعدين هو إللى غلط فيا زياد قومنى بطنى وجعتنى 

زياد/ بصعوبة قومها  وطبعا أستغل الوضع🤭

نوارة بحنق / أمال شلتني أزاى أكيد حد من المتابعين حسدك

زياد/ عيب يا نونتى دول أهلنا وشاهدين على حكايتنا  كلهم رافضين أقرب منك وعايزين أتجوزك

نوارة بخبث  / تقرب منى  هو أنت قربت يا زياااااااد

زياد بتوتر/ قصدى قصدى بشيلك وخايفين تقعى منى  

نوارة/ لا لا دول حبايبنا  خلاص سورى يا أحلى  حلويات روايات وحكايات  نجلاء  
_____
طة/ هههه بتقولوا أية 

زياد بغضب/  عايزين دكتور 

نوارة بسوقية/ يا ناااااس  أخويا بيتصفى 

طة/ أيوة أناااااااا  حلو كدة يا نوارة 

نوارة/ هوش هتبوظ الخطة أعمل نفسك تعبان 

طة/ أزاى

نوارة بغضب / طة متخلنيش  أتغابى عليك

طة/ أممم فهمت ،،مدد فى الأرض وفرد درعاتة  وأخرج لسانة للخارج  وعوج رأسة على جنب وجعل عيونة حولاء 

زياد / قوم يالاةة أية إللى عاملة دة

طة/ ميت 

نوارة/ لية مطلع لسانك وعامل عينك كدة 

طة/ رأس البقرة عند عمو الجزار كدة

نوارة/ يحبيبى دى عرض 

طة/ يعنى أية

نوارة/ مش هنخلص طة أستند عليا دمك إللى نزل دة كتير  وشك أصفر لية كدة ألحقنى يا زياد 

طة/ أنا كويس حاسس عايز أنام وشايف أنتى كتير وزياد وكرسي دة وباب دة كتيير وو٠٠وهوب سقط طة فى الأرض مغمى علية لم تلحقة نوارة ولا زياد وهنا جن جنون زياد أما نوارة  أخرجت غضبها فى الموظف المسكين ونال حظة من الضرب والعض 
❣️أستوب ❣️
مدام قولنا عض أوعوا تجى فى بالكم أمل بطلة قصة عشقت بنت قلبى تؤتؤ دى حوار تانى 😂😂
_______
أتى الطبيب والأمن وبسبب القلق إللى عملتة نوارة تم أسعاف طة وبقا بخير 

[[فى غرفة المستشفى ]]

يرقد طة نايم  وبياخد دم ،،،،،،،
نوارة جالسة على كرسى بجوار سرير طة وماسكة إيدة  

زياد ساند ظهرة للشباك وعاقد زراعة على صدرة  ونظرة معلق على حنان وجمال نوارة وأخذ يفكر أزاى بهذة القوة فضربت الراجل ضرب مبرح وهى السبب فى قبول طة فى المستشفى فالمدير خاف منها بسبب أسلوبها  معقول الشارع غيرها أم هى كبرت ودة وضع طبيعى وأبتسم لما مَدَحت فية أمام الموظف فقال لحد أمتى شغل العيال يا نوارة دة 

نظرت لة بعدم فهم وقالت عايز أية سبنى فى حالى كفاية عليا اليوم وطة وعايزة أدخل الحمام ومش عارفة من أم النيلة الفستان دة  فرهضنى بجد 

مسح وشة بغضب وقال تعالى معايا ثم أمسك أديها وجرها خلفة فلا وقت للجدال وفتح حمام الغرفة وقال الحمام واسع خلصى براحتك  

وبعد وقت لم تعرف نوارة قضاء حاجتها فأستعان زياد بعاملة نظافة تكون معاها وتساعدها 

خرجت نوارة من الحمام / شكرا كنت هموت 

زياد/ بعد الشر عنك نوارة أنا كلمت  المأزون  من ساعة ووصل برا ومعاة الدفتر إللى مضيت فية ناقص أمضتك يا قمر 

نوارة/ بلاش كفاية إللى حصل
زياد/ أعتدل فى وقفتة وفتح الباب وشاور للمأزون الذى دخل الغرفة وجلس على كرسى وفتح الدفتر وأعطى القلم لنوارة 
زياد/ بالله تمضى ورحمة جدك صبحى وأبوكى أمضى وحيات طة عندك 

نوارة/ لااااااااا 

زياد/ هتحايل عليكى كتير وبتدلعى  عم الشيخ غمض عينك ثم تقدم لأمام وهى ترجع بتوتر للخلف حتى أصتدم ظهرها للحائط  فأمسك رأسها من الخلف وثبتها وأنقض على شيفاها عافرت كتير وفى الأخر أستسلمت فشاور زياد للمأزون  وأخذ القلم و٠٠٠٠٠٠




تعليقات