اسير الملكة البارت الثانى 2بقلم نجلاء فتحي
















 
اسير الملكة
البارت الثاني2 
بقلم نجلاء فتحي


بعد ما نوح أتوجب معاة من رجالة المعلم 🤭🤭 دخل البيت وهو على  كتف ٤ رجال  وعيونة وارمة وفمة كذلك وزراعة بية جبيرة   ،،،ثم نام على كنبة فى الصالة وقال بتعب  متشكرين يارجالة عقبال كل مرة 

أحد الرجال \ مدام الحال كدة كل يوم أجر فتوات يحموك 

نوح / هههههه هو أنا لاقى أكل البركة فيكم 

الام/ شكرا يا رجالة تنرد ليكم فى الأفراح يا بنى انت وهو  وانت خلى أمك تبعت الجمعية إللى عليها 

الشاب بأحراج/ حاضر يا خالة 
وبعد ما أغلقت الباب جلست على الكنبة أمام نوح   تنظر له من فوق لتحت 

نوح/ أية يامااا بتبصيلى لية كدا هو مش باين عليا مطحون ولا أية  فين العياط والعويل 

الام بسخرية/ كان لية زمن  لسانى نشف وقلبى جمد عليك فرحنى المرة دى مين إللى علم عليك 

نوح/ حكى ليها الحوار

الأم / شهقت، ،،وضربت على صدرها،، يالهووووى خربت بيت الراجل مفيش تميز مفيش مخ أنت مالك المال مالة يزود ولا يزور لسان أمك دة موديك فى داهية دة أنا لو منة كنت علقتك فى ثلاجة الفاكهة لحد متتجمد و أخدك  على برج القاهرة و أرميك من هناك تقع تتفتفت

نوح بصدمة / أية الأجرام دة دة متجيش فى عقل حد 

الأم  بلوية بوز/ لا جية فى عقل البت نجلاء إللى كاتبة حكايتنا 

نوح تجاهل كلامه/ قصر الكلام شوفيلى حتة فرخة معضعضة أصدى بلدى أروم بها نفسى 

الأم/ كان على عينى أخر حتة كلتها الظهر 

نوح/ وأنا

الأم/ أنا ست كبيرة لأزم أحافظ على صحتى أنما أنت شباب  لو كلت عيش حاف يربى الأكتاف 

نوح/ أمرى لله كلها نعمة ،،أماااا فى حاجة عايز أقولك عليها  ممكن تزعلك

الام/ قول بعد ما خلفت سحنتك دى خدت مناعة من الزعل عملت نصيبة أية تانى 

نوح بتوتر / المعلم حاكم عليا أسيب البيت والحارة بعد إللى عملتة فية 

الام/ يالهوووووووووى يا مرارى الطافح  بعد العمر دة كلة أتبهدل 

نوح/ محسسانى  يا روحية  مقطعة القصور وعايشة فى الفيلا  دى   الشقة أوضتين وصالة ولما أختك تجى تحسى الشقة ولا الصين الشعبية 

روحية/  برضو أسمها شقة أنا عارفة بهدلتى على أيدك  ثم أعتدلت فى وقفتها وألتقطت حجابها من على الكرسى ولفتة  وتوجهت لباب الشقة 

نوح/ رايحة فين 

الام / أودع أصحابى خالتك نوسا  خالتك زكية وخالتك مسعدة و٠٠٠

نوح/ بس كفاية أييييية،،، بقالك ٨ شهور هنا حالا حريم الحارة بقوا خلاتى  

الام/ أمال عايزنى قاعدة هنا وشى فى وشى الحيطان لازم يبقا ليا دور فى المجتمع   دى جوزها يموت نوجب معاها دى أبنها يتحبس نوجب معاها دى بنتها تطلق نوجب معاها  غير الأفراح أمال أية أحنا ولايااا  لازم نقف جنب بعض 

نوح بصدمة/ أنتى بقيتى أخصائي أجتماعى يامااا

الام/ مين دة يعنى أية 

نوح بسخرية / مصلح أجتماعى 

الام/ متقول مصلح لازم تعقدوها  الأصد الواجب دة بقا هيترد النهاردة 

نوح / أزاى 

الام/ دى حجات مش تعرفها وخرجت ورزعت الباب 

نوح/ أووووف والله ياما مش مستريح ليكى يلااا  أقوم أكل عيش حاف يربى الأكتاف على رأى أمى أهو يحمينى المرة الجاية من الضرب 
 
بقلم نجلاء فتحى عاشقة الكلمات 
⬅️أتى المساء 🌃         
      
         ♡فى بيت الملكة ♡
تجلس الملكة بثوبها الأبيض  عبارة عن جلباب رجالى ناصع البياض وربطة مقدمة رأسها بطرحة ترتر وطبعا يزينها الذهب  وجالسة وواضعة رجل على رجل  ولا ننسى مكياجها الصارخ    ويجلس أمامها المعلم سلطان ملك البتلو راجل يرتدى عباية رصاصى على التراث الصعيدى  وعمة  على رأسة وشال على كتفة  فى أيدة عصا خشبية للبرستيج فقط وشكلة سمين جدا ولدية شارب يصل لأذنة من طولة وسمكتة وأسمر اللون بفعل الشمس وصوتة غليط بسبب وزنة ضاغط على الأحبال الصوتية  وشربة المكيفات 

سلطان/ من غير لف ولا دوان يا معلمة طلبت أيدك للجواز  من المعلم سويلم هو مش ماقال ليكى

الملكة/ أخذت نفس من الشيشة  وأخرجتة  ،،قالى 

سلطان/ ترك مكانة وجلس بجوارها  على الكنبة  وقال  أية رأيك  فيا 

الملكة/ قرفت من رائحة نفسة وأخذت نفس من الشيشة وأخرجتة تانى فى وشة  وقالت  متنفعش الملكة،،،، وعنيها معلقة على شئ ما لدية

سلطان/ نزل بنظرة إلى ماتنظر لة  وبعدم فهم ،،،،،،أزاى يا ملكة 
🤭🤭عيب دماغكم راحت فين لسة قلة   الأدب جاية 🤭🤭🤭🤭

الملكة/ وضعت خرطوم الشيشة بجوارها  وقامت نظرت لة أمامة وقالت  كرشك دة مينفعش 
سلطان/ على أساس أنك سمباتيك  ما الحال من بعضه 

أتغاظت الملكة  وأخرجت غضبها فى صوت ضحكة وليست أى ضحكة دى ضحكة الملكة هئهئهئهئهئ وأنحنت لة  وأمسكت كرشة ،، دة ميلزمنيش أذا كان نفسك جنبى موع  معدتى أمال *** يبقا أزاى  ،،،ثم رجعت لوضعها تانى فى الوقوف ووضعت أديها على خصرها مما جعل جلبابها الأبيض يحدد منحانيتها  ((الملكة قلبوظة ))
سلطان/ كان يتمنى أديها الملبن تنزل للأسفل  وسأل لعابة حين رأى تفاصيلها وأثر كلمتها الجريئة التى تمنى كتير معها فى خيالة 

الملكة/ أبتسمت حين رأت سلطان كذلك فقد فهم رسالتها ثم مشيت بدلع وهى مضيقة عبايتها  وجلست على كرسى ووضعت رجل على رجل  وقالت  لو  عايز تتجوز الملكة  تطلق نسوانك ال٣

سلطان/ بدون تردد  ،،،موافق

الملكة/ وعيالك ال٨ مش عايزة أشوف وشك نطع فيهم
بقلم نجلاء فتحى عاشقة الكلمات 
سلطان/ أمسح فمة بطرف كوم جلبابة من أثر سيل لعابة ،،،،دول ولاد  لو عايزة نقت*لة موافق

الملكة/ رفعت عبايتها لأعلى بقليل وهى على وضعها  لو عايز الملكة  أركع  وبوس صوابع رجلى وبحركة طيرت فردة شبشبها طار بجوارة 

سلطان/ ٠٠

                 البارت الثالث من هنا 



تعليقات