اسير الملكة البارت السادس عشر16بقلم نجلاء فتحي
















 
اسير الملكة
البارت السادس عشر16 
بقلم نجلاء فتحي


بعد مخرجت شمس  من الشقة جعانة  وأعترض نوح على خروجها  شتمتة وزقتة حاول ينزل وراها أخذت السلم جرى لكن للأسف أتكعورت على السلم  بسبب وزنها الزايد والعباية الرجالى التى عليها 

نوح بخضة/ شمسسسسس وطار على السلم بحركة خفيفة حتى وقف على نهاية السلم فأصتدم جسدها برجلة  وأذا لم يفعل ذلك كان رأسها أنخبط فى الدرابزين 

سويلم / خرج على الصوت     وشاف المنظر قال بننتتتتى ووضع أيدة على قلبة  وحمد الله على أنقاذ نوح لها فى الوقت المناسب 

روحية / خرجت على الصراخ ومش مركزة بسبب نومها  وقلبها أنخلع على سويلم وسندتة وبكت فقد ظنت تعب أو بية شئ ولم تلاحظ نوح والملكة 

الملكة/ أةةةة،،،،، نوح ،،،،،أهئ أهئ

نوح بغضب/ تعملى العملة وتقولى نوح أعمل فيكى أيةةةةةة ،،،،ثم حملها على زراعة وصعد السلم ودخل شقتة  بعد م طلب من سويلم ممنوع الزيارة  ثم دخل غرفة النوم وألقاها على السرير 

الملكة / أةةةةة براحة يا وس** خافت بسبب نظرتة القاتلة لها  وخرج للخارج 

      ((فى الخارج ))

روحية بدموع/ مالك يا راجل جلبى أنخلع

سويلم بتعب ممزوج بدلع/ بجد خوفتى عليا يا روح الروح 

روحية/ أيوة أمال مش جوزى  جلبى بيفط وينط

سويلم/ سلامة جلبك يا جلب الجلب

روحية/ أية اللى حصل بنتك أتكومت لية 

سويلم/ هقولك كل حاجة المهم سبينى أستمتع بنظرة الخوف فى أم عين عسلى 

روحية / شوف الراجل من شوية كان هيودع ودلوقتي ربنا نفخ فى صورتة 

سويلم/ فرحان  ربنا رزقني بيكى ورزق بنتى بنوح أبنك بقولك عايز العسل بتاع أنبارح 

روحية / ههههخخ دة أنا قولت مش هيطلع عليك نهار وطلع لو جرالك حاجة مليش فية ودخلت الشقة 

سويلم/ وضع طرف العباية فى سنانة وقال وربى ما أنا سايب العسل ونظر لباب نوح ودعى لبنتة بالسعادة 
بقلم نجلاء فتحى عاشقة الكلمات 
عاش يا سويلم بجد ٧٠ سنة وشغال 👍👍👍🤭🤗
________
بقلم نجلاء فتحى عاشقة الكلمات 
نظرت الملكة حولها وقالت  رفضت أنام على السرير دة أنبارح ودلوقتي علية ثم لمست مكان نومة  وألتقطت المخدة وشمتها ثم بثقت ، أية الريحة دى عرقة فيها، ،،،، دى ريحة الخرفان أرحم 
دخل نوح  لها بعد ماأطمن على سويلم  وقال خرفان أية 

الملكة/ ريحتك طبعت فى الملاية والمخدة أية للدرجادى وس*

نوح/ تجاهل كلامها فهو يريد تعديل سلوكها وليس التمادي معها  ،،،،جلس بجوارها وشد رجليها بقوة ورفع عبايتها لحد ركبتها فظهرت البياض الناصع الذى تلون باللون الوردى  بلع ريقة وقال  بطلى فرك  يا بجرتى أخذ يتفحص رجليها تحت أعتراضها  ثم صرختتتتتت أةةةةةةةة رجلى يا أبن الو*** ياع**  أةةةةة

نوح/ كلمة زيادة همد أيدى عليكى رجلك مجزوعة  وردتها  وفى الاخر تروحوا للدكتور وياخد قد كدة ما الموضوع سهل أهو  وقام من مكانة وأعطى لها ظهرة  وهو ينهج بقوة من بياض رجليها   ونعومتها   خرج للخارج لكى يشغل تفكيرة عن ما رأتة عينة 

الملكة/ يا أبن ****** راقدة فى فرشتك  حاولت تنهض تتأ"لم  فجلست تانى وأستسلمت للوضع  وبعد وقت  قالت   نوووووووح 

نوح  دخل ليها وماسك 🔪،  عايزة أيييية كل شوية قلة أدب أو نوووووح نووووووح خدام أبوكى أنا

الملكة / بلعت ريقها بتوتر ،     أنت أنت بتعمل أية

نوح وهو بيشاور  بالس'كينة     فى الهواء  بعمل طفح لبقرتى 

الملكة بصدمة/ بتطبخ 

نوح/ أوووووف عندك أعتراض 

الملكة بترقب / هتأكلنى ولا هتعمل ذى الصبح 

نوح  بحب مخفى / على حسب لسانك 

الملكة/ عايزة أقعد فى الصالة مش بحب السرير ونومتة 

نوح/ قومى هو أنا منعك

الملكة بحزن / رجلى  وظهرى 

نوح/ بدون كلام رفعها على زراعه وأجلسها فى الصالة 

الملكة / هما إللى بيشيلوا حديد بيبقوا جامدين كدة 

نوح/ حديد  الملافظ سعد أسمها بيروح الجِيم   وبقالى فترة مش أدربت 

الملكة / بضيق،،، ما أنت قوى أهو 

نوح بغمزة / قوى علشان بشيل بجرتى الحلوب ودة وزن مش أتعمل لسة فى الجيم وتركها وذهب للمطبخ وجواة سعادة   

الملكة / نفسى تبطل تقول بجرتى دة عيل أبنننن*****صحيح 

لازم أسكت دة بيخدمنى وجعانة 

أمام منزل تقف سيارة فيها منتصف وبجوارة أبو زينب  
وزينب فى المقعد الخلفى 

زينب  بخجل / شكرا يا دكتور تعبناك معانا

منتصف بحب/ تعبك  أقصد تعب الحاج راحة  

أبو زينب/ كتر خيرك يا بنى معزوم بكرة على الغداء ومش هقبل أعزار 

منتصف/ وأنا قبلت العزومة بس بشرط لو تسمح أتقدم للأنسة  زينب حابب لما أدخل البيت يكون بصفتى خطيبها 

الأب وزينب فى صدمة 

الأب/ أنت دكتور وهى مش متعلمة وشكلها  

منتصف/ نظر لزينب التى حزنت من كلام أبوها وقال  عايز زوجة تتقى فيا الله  زوجة مهما أغيب بسبب شغلى وأرجع لبيتى ألاقيها فى أنتظارى مش عندها نبطشية والاسم مثلا متجوز دكتورة عايز عيالى يتعلموا أصول دينهم ويطلعوا ولاد بلد رجالة مش بتوع هاى كلاس  وبابى ومامى ولو على الشكل  فجمال الآنسة زينب الداخلى أجمل  ملامحها دى جميلة عندى  تقبلى تتجوزى دكتور حياتة علم وبنج وعمليات وممكن تشوفية لو مرة فى الاسبوع 

زينب/ إللى ربنا عايزة هيكون ونزلت من السيارة بأحراج 
نزل وراها أبوها وهو يبتسم وقال على بركة الله يا خطيب بنتى يبقا بكرة بأذن الله  تتقدم رسمى لزينب وأنا هريحك فى إللى عليك أنت راجل ودة مهم عندى يا دكتور 

منتصف/ أبتسم ونظر لزينب التى وضعت وشها فى الأرض بكسوف 
بقلم نجلاء فتحى عاشقة الكلمات 
________

       [[فى بيت نوح]]

خرج من المطبخ  للصالة وهو لابس مريلة المطبخ  و يحمل صنية عليها أكل وهو عبارة عن  فرخة  🐔 🍗 وشوربة 🥣وأرز 🍚وسلطة 🥗ومخلل ووضعة على طاولة صغيرة أمام الملكة  ثم دخل المطبخ تانى 

الملكة/ بدون أذن حملت الصنية على رجليها وأخذت تتناول بدون كلام  وأعجبت بالطعم 

نوح/ أستنى نسيت أجيب معلقة ليا أكل معاكى 

الملكة وفمها فية أكل / دة على قدى  أغرف لنفسك أكل تانى 

نوح/ هتاكلى فرخة لوحدك طب هاتى دبوسة 

الملكة / مش بحب المسلوق بس أعمل أية جعانة 

نوح/ يعنى الأكل عجبك أعملى حسابك عايز أكل من أيدك البيت دة مش هيدخل فية أكل من بيت أبوكى مش عارفة أتعلمى 

الملكة/ عند أمك وعمل حركة غير لائقة بأديها 

نوح/ حمل الصنية بغضب وجلس على الأرض ياكل فيها وأكل بمعلقتها التى تناولت بيها رغم معلقتة معاة

الملكة/ الأكل ملوش دعوة بالخلاف  

نوح وهو بياكل / عايزة تطفحى تعالى

الملكة/ رجلى 

نوح/ نعمل أتفاق أتعلمى المطبخ غير كدة بعرف أطبخ  يعنى أطبخ وأكل عادى وأنتى عيشى على الجبنة والعيش 

الملكة/ هاكل عند سويلم

نوح/ أبقى كسرى كلمتى 

الملكة / هتشوف  ونظرت لة وهو بياكل وجاعت أكثر  

نوح رغم الأكل بينزل بصعوبة لجوفة  لكنة أكل حتى يغيظها  وتصنع أنة قام لكى يعمل مكالمة ونظر فى الخفاء  وجدها حاولت تستند على الأثاث وجلست فى الأرض أقصد أتهبدت  فى الأرض  🤣بسبب وزنها الزايد ووقعت على ظهرها  ثم أعتدلت وأكلت   وعلى الجهة المقابلة يكتم نوح ضحكته عليها ويقول مغلطش لما قولت بجرتى الحلوب أمتى أنول المُنَى وتكوني أم عيالى 

وبعد مشبعت وزقت الصنية دخل نوح للصالة ،،،،،ايييييية دة أنتى كلتى الفرخة كلها دى وزن ٣ كليو و٢٠٠ جرام لا بقا كلة كوم والكبدة والحوايج كوم فين القلب فين الرقبة فين الرجول 

الملكة بحنق  وهى تمسح طرف شيفاها  وتجشئت،  كلتها أول حاجة بحبها 

نوح بغضب حقيقى/ بقالى ٤ ساعات فى أم المطبخ وفى الاخر أكل رز و شوربة أعمل فيكى أية الحوايج دى أغلى من الفرحة نفسها عندى وربنا ما أنا سايب بجرة الزريبة عاااا وجثى فى الأرض وعض زراعها بغل 

الملكة/ أةةةةةةةةةة يا أبن العضاضة دراعى ياااااااض سويللللم ألحقينى بااااس بقا ولاه ولاة سنانك حامية 🥺😭😭😭😭😭
أبتعد عنها وهو يقول  بااااس كدة علشان تدايقينى  تانى أنا بحب الحوايج ورحية كانت بتحجزهم ليا مهما كنا متخاصمين برضو بتوعى ياطفسة

الملكة ببكاء/ برضو الحوايج بتاعتى سويلم مش بيرضى ياكلهم وملهاش دعوة بباقى الأكل مش متعودة أشارك حد حاجة بحبها  أهئ أهئ وبحب الفراخ أوووى أهئ أهئ

نوح بصوت عالى/  جعااااان وأنت طفحتى الأكل كلة 

الملكة بصوت عالى/ كدااااب ،،فى أكل أهو

نوح بغضب/ شيفانى 🐕  همصمص العظم مكانك حتى السلطة كلتيها يا أم كرش وتركها وجلس على الكنبة مقموص بجد 

مش تزعل يا نوح نوجا هتتغدى طاجن لحمة  تعال يا وااااد هيعجبك 🥰🥰
الملكة حاولت تنهض من الأرض مش عارفة   ،،،،، فقالت تعال قومنى

نوح/ أرسل لها قُبلة فى الهواء وقال مع نفسك يا بجرة الزريبة 
وبعد وقت من المناقشات،     أمرى لله  ومد أيدة لتقوم  ومسكت أيدة ولسة بتقوم وهووووب سقط نوح عليها  

الملكة/ أةةةةة 

نوح/ يخربيتك دة مفيش رومانسية  فى حد يعمل كدة🤣🤣🤣

نتركهم شوية وأقول ومر أسبوعين على هذا النظام بين شمس ونوح ومش أتعلمت الطبخ ورفض أكل من إيد أمة حتى تتعلم شمس الطبخ وتخضع لامرة  وتم خطوبة وكتب كتاب زينب ومنتصف وحكم أبو زينب يعطى شقة لبنتة هدية بعد تجهيزها   رغم أعتراض منتصف  وفى أنتظار تشطيب الشقة ثم يحدد ميعاد الفرح  

بقلم نجلاء فتحى عاشقة الكلمات 
# مر شهر #
       ((فى الحارة ))

تجلس المعلمة كالعادة وتشيش 

نوح/ نزلى رجلك عجبك إللى يسوى وإللى ميسواش يبص عليها 

الملكة/ ملكش فية مش شيفاك راجل أصلا

نوح/ بلاش طريقتك دى ممكن أهز صورتك أدام الناس  بلاش صوتى يعلى عليكى 

الملكة/ أبعد من وشى لما أشوف الأهم منك  وقالت منور يا معلم أتفضل  ثم نظرت لنوح وقالت بصوت منخفض لة جهز العشاء لينا يا مرا 

نوح/ بغضب سحبها من المحل لشقتة  وأغلق الباب  بقا أنا مرااااا   يا شمس  بقا أنااااااا مش مالى عينك كدة كتيييير  طاقتى نفذذذذذت

الملكة  بجبروت/ هتضر'بنى     تانى يا   عر'ة    الرجالة هاااااا  ولا هتمنعنى من الأكل تؤتؤ براحة على نفسك أنت عارف ممكن أنسفك وأزاى تجرنى فى الحارة كدة وقدام المعلم   وحيات أمك لنسفك 

نوح/ أمسك فازة ورماها فى الأرض حتى يخرج شحنة طاقتة فيها ،،،   أنتى أية جبلة مش بتحسي مش جواكى مشاعر ليا   مش عايزة تكونى زوجة بلاااااش مش عايزة تكونى أم أنت فاشلة ولاتنفعى زوجة ولا أخت ولا صديقة ولا حتى عشيقة أنت مقلب لليتجوزك ،،  الملكة إللى مقوياها الفلوس  بكرة هتندمى بعترف بحبك لاااااا بعشقك أنتى أسرتينى بجد  وعايزانى أطلق  مش هعرف علشان بحبك أيوة نوووووح بيحب الملكة  من أول عينى ما شفتها من قبل ما أعرف هى مين شوفتك وأنتى فى الحارة بتضربى وبتشتمى  حبيتك أنتى متستهليش حبى همشى من حياتك ومش هتشوفى وشى تانى ومش هقدر أطلقك وخرج من الشقة وجد سويلم واقف على باب شقتة وتقريبا 
سمع الحوار وفهم نظر لة نوح  وأنطلق خارج المنزل ولم يستجيب لنداء سويلم علية  

سويلم دخل بهم فاضح لبنتة نظرت لعيونة بضعف فكلام نوح وجعها وخصوصآ ذهابة بلا رجعة  

سويلم/ خربتى بيتك وأرتحتى يا ملكة مبرووووك 

الملكة بحزن/   أنت السبب فى كسرتى 

سويلم أتعصب/ وطاااااااخ  كسرتك علشان جوزتك راجل عشقك ومستحمل قر'فك  ولسانك الزفر دة ردى

الملكة/ وضعت أديها على خدها  أنت أول مرة تعملها ثم قالت بصرااااخ مش عاااااايزة أشوف  ولا أكلم حد أناااااااا الملكةةةةةة 

سويلم/😲😲أنصدم من رد فعلها و٠٠



تعليقات