قصة استغلال الحب البارت الثامن عشر18 بقلم نجلاء فتحي


قصة استغلال الحب
البارت الثامن عشر18
بقلم نجلاء فتحى


 فى المستشفى  التى فيها  ام  نور 

ام نور ترقد  على  سرير  وهى  تعبانة  وحوالينها   ايمان و هبة  ومصطفى,   وبدأت  تفتح  عيونها  بتعب  

ام نور /  نور    نور    نور  

مصطفى /  ماما  الحمد  لله   انتي   فوقتى   

ايمان/  ماما  انتى  فى  حاجة   تعباكى   

هبة /  حمدالله على السلامة يا خالتى  

ام نور /  بقت  تلف  بعيونها  على  نور  ولم  تجدها  ف قالت   نور  

فين  ماتت  صح  

مصطفى /  لا  عايشة  

ام  نور /  امال   فين  

ايمان /  انتى  بتسألى عليها  لييييييييه  هى  السبب  فى  اللى  

انتى  فية   هى  السبب  حرام   عليكى  انا  قلبى   وجعني     

عليكى  وبكت  بصدق 

مصطفى/  ايمممممممان   بس امك عيانة  وطى  صوتك  

ايمان / ببكاء  اسفة يا ابية  بس انا  زعلانة  على ماما   ونور دى 

كارثة و٠٠

مصطفى/  قولت  بس  انا مقدر  انك   زعلانة على تعب ماما تعب    

ماما  ونظر   لها  انها  تسكت 

الام /  لية  ضربتها  اختك  عندها  القلب  والكلى   

ايمان  / قلب قلب  وانتى  مصدقة  يا ماما  حكاية  القلب  دى 

الام / تقصدى  اية 

ايمان/ ولا حاجة لان  مصطفى  نظر  اليها 

مصطفى/ بصى يا ماما  نور غلطت  ولازم  كانت  تتربى  انا 

صحيح  ضربتها   بس  براحة  و لما  تروحى  عاتلاقيها    ذى  الفل  

و بينة  و بين نفسة   متوتر  لان ضربها  جامد  اوى   بقلم  نجلاء فتحى 
وبعد وقت  استعدوا   بعد الاطمئنان   عليها   للذهاب   فى المستشفى اللى فيها نور 

نور فى  عناية  القلب  ومتوصلة   بأجهزة  كثير   وكالعادة   دكتور  

نادر  بجوارها   

نادر/  اةةةة يا نور   انا  مش  عارف  مالها  الدنيا  معاكى    

انبارح  نقذتك  من  احمد  والنهاردة  الظهر  تروحى  بيتك    ويشاء   

الله   أن  ازورك  بالليل    وبرضو   انقذك   شكلك     حابة  

المستشفى   عايزة  تباتى  فيها  بقلم نجلاء فتحى  وشكلى   مش  

عارف  اروح  انا  كمان    واثناء  وهو  بيتكلم  معها  وهى  فى  

عالم  تانى   افتكر  لما شافها  وهى  فى  غرفتها  وصورة  شعرها  

 و بياضها   الناصع   امامة  فقال  استغفر  اللة  العظيم  دى  أمانة  

وقام  اتوضى   ويصلى  لكى  يكسر  شيطانة 


احمد  كان سهران فى منزل وبعد ما  خرج  وهو فى  بالة  

نور   ويقول 

احمد / ما فيش  واحدة  قادرت   تخليني   عايزها  كدة    اةة يا   

نادر  الكلب  عانسفك  وبرضو  نور   انا  عايزها  حتى  لو  ماتت  

فى  ايدى  ما  عاش  ولا  كان   اللى  يقول  لي لا  او يمنع عنى  

حاجة   انا  عايزها   وشيطانة  يصور  لة  نور  امامة   واخذ  يسكر  

كل   هذا   وهو  سايق  عربيتة  فى بالة  يخطط  وانة  يخطف 

نور  بكرة  وفجأة   ظهرت  عربية  امامة   واحمد  لم يستطيع  

السيطرة  على عجلة  القيادة  لانة  سكران   وفجأة  حدث    

حادث  اليم    ومخيف   

           فى المستشفى اللى فيها  نور 

نادر/  بعد  ما خلص  صلاة  نظر  الى نور  وخرج  يشرب  فنجان  

قهوة  لكن  لاحظ  ان فى ضوضاء  فى المستشفى    وعرف  ان  

الدكتور  أحمد  عمل  حادثة  على  اول  الشارع  طبعا احمد  دكتور  

معروف،

 والمستشفى دى  احمد ونادر  مش  شاغلين  فيها تمام  

نادر  أخذها اللى اقرب  مستشفي امامة  ومش  راضى  ياخذها  

المستشفى  اللى شغال  فيها  علشان  احمد   مش  يخطفها   

وبرضو   نادر  دكتور  مشهور  علشان  كدة  سمحوا  انة  يجلس  

مع نور  ويتعامل  بحرية  فى المستشفى  

احمد / طلع  يجرى  على  السرير النقال  الذى  يدفعة  المسعفين 

وانصدم  على صديق  عمرة  ونسى  الخلاف  اللى  حصل 


تعليقات