قصة دموع زهرة البارت الثالث والعشرون23 بقلم حورية مصطفى

















قصة دموع زهرة
البارت الثالث والعشرون23
بقلم حورية مصطفى


بسمه بإبتسامة: مش بتاكلي ليه يــا حبيبتي الاكل مش عاجبك.. 

قمر بدون وعي تتخيلي بعد السنين دي كلها ويطلع عندي اخت.. 

بسمه بصدمه وتوتر: انت بتقولي ايـه يــا قمر.. 

قمر ببرود: اه والله زي مـا بقولك بعد السنين دي عرفت ان عندي اخت وكمان تؤام.. 

بسمه بتوتر: اكيد انتي فاهمه غلط انتي بنتي انــا ومش ليكي اخوات ولا حاجه.. 

قمر بزعيق و عصبيه: لا انا مش فاهمه غلط ولا حاجه انـا في الحقيقه طلعت مخد'وعه فيكي.. 

بسمه بدموع: قمر.. 

قمر بدموع: ليه عملتي كده ليـه تحرميني من اهلي الحقيقين.. 

بسمه بدموع: صدقيني مش ذ' نبي لو مكنتش خدتك كان ممكن هتمو"تي.. 

قمر بهدوء: ههههههه كفايه بقا كذب و تمثيل لحد هنا.. 

بسمه بدموع: مش هستفاد حاجه لو كدبت عليكي
غصب عني والله يا حبيبتي يوم ما جبتك البيت ده شوفتك مع رجل وكان رايح ير' ميكي وكان مبرره ان هو مش قادر يصرف عليكي خدناكي منه وربناكي واعتبرتك بنتي ونور عيني.. 

قمر وقعت وفضلت تعيط 

بسمه نزلت وقعدت جمبها وقالت: حقك عليا يــا حبيبتي سامحيني المفروض كنت اعرفك الحقيقه بس انـا كنت خايفه عليكي لتتعبي.. 

قمر بإبتسامة: تعرفي يــا بسمتي لو خيروني بينك وبين اهلي الحقيقين هختارك انتي كل مره.. 

بسمه بحب حضنتها: مش عايزكي تسبيني انتي عارفه اني ماليش غيرك في الدنيا دي.. 

قمر بإبتسامة: مستحيل اسيبك

في صباح يوم جديد..

في منزل ادم.. 

ساره بإبتسامة: هتوحشيني اوووي يــا زهره.. 

زهره بحب: وانتي كمان يــا حبيبتي. 

وتين بطفوله: هتوحشيني انـا كمان ع فكره.. 

زهره بإبتسامة: يــا روحي وانتي كمان والله.. 

ليـل بحب: يلا يــا زهرتي عشان نلحق نوصل قبل ما تليل.. 

زهره بإبتسامة: حـاضر يــا ليـل.. 

وهم خارجين من باب البيت.. 

زهره بإبتسامة لـ ليـل: هو علي مش هيرجع معانا يــا ليـل.. 

ليـل بإبتسامة: هيرجع يــا حبيبتي بس مش دلوقتى لانه عنده شغل هنا ولازم يخلصه.. 

زهره بهدوء: مـاشي.. 

في شركه الشرقاوي جروب.

قمر بعصبيه: انتي بتعملي ايه هنـا في مكتبي يــا بتاعه انتي.. 

مروه بإبتسامة: قصدك كان مكتبك.. دلوقتى هو مكتبي يــا حبيبتي.. 

قمر بصدمه: انتي بتقولي ايـه يــا حيو"انه انتي.. 

مروه ببرود: زي مــا سمعتي يــا حبيبتي انت تم نقلك لـ الحسابات بامر من علي بيه واكملت بخبث اصل معتش عاوز يشوف اشكا"لك هنا.. 

قمر بهدوء: تمام.. 

مروه بإبتسامة صفره: معلش يــا حبيبتي وانتي خارجه ابقي اقفلي الباب وراكي.. 

مروه في نفسها: ولسه يــا حبيبتي اذا مخلتيكش تخرجي من الشركه بفيض'حه مينكش اسمي مروه.. 

قمر خرجت بعصبيه ورزعت الباب.. 

في مكتب ادم.. 

ادم بجديه: مكنش ينفع تنقلها الحسابات يــا علي ليه بتدخل حياتك المهنيه مع حياتك الشخصيه.. 

علي ببرود: مش طا'يقها يــاخي بعد اللي عملته امبارح.. 

ادم بهدوء: بس ده مالوش دعوه بالشغل.. 

علي بغضب: وانا مش عايزها تشتغل معايا يــا ادم وبعدين انقلها احسن ما اطردها من الشركه كلها.. 

ادم ببرود: اهدي يــا علي مفيش داعي لـ زعيقك ده.. 

علي بحزن: انا اسف يــا ادم بس انا متنرفز من امبارح اتمني مش تزعل منى.. 

ادم بحب: مستحيل ازعل منك يــا صحبي.. 

بعد مرور 6 ساعات وصل ليـل و زهره القاهره.. 

في قصر الشرقاوي

سمر بحنان: القصر رجع نور من جديد يــا حبابيي.. 

زهره بإبتسامة: ده نورك يــا سوسو .. 

ليـل بحب: تسلمي يـا امي.. 

سعاد بإبتسامة: اجهز الاكل يـابني عشان تاكلوا ولا هترتاحوا الاول.. 

ليـل بهدوء: احنا اكلنا في الطريق فهنطلع نرتاح.. 

سعاد بإبتسامة: طيب يــا حبيبي..

في جناح ليـل و زهره.. 

زهره دخلت غرفه تغير الملابس عشان تغير هدومها وبعد وقت خرجت نـامت علي السرير من غير ما تكلم ليـل.. 

ليـل نـام جمبها وشدها لحضنه وقال بحب: مالك يــا زهرتي.. 

زهره بإبتسامة: مفيش حاجه يــا حبيبي بس تعبانه من الطريق مش اكتر.. 

ليـل بهدوء: انسي يــا زهره اللي حصل زعلك ده مش هيجيب نتجيه غير تعبك وبعدين انتي نسيتي انك حامل وده هياثر علي البيبي.. 

زهره بأسف: اسفه يــا ليـل واكملت بهمس ليـل انـا عايزه انــام.. 

ليـل بحب: نـامي يــا حبيبتي

في منزل ادم..

سـاره بغيظ: انتي مشعقلها في الباب كده ليـه يــا ادم.. 

علي بضحك: البيه غيران عشان طلعت بتحبني اكتـر منه.. 

ادم بغيظ: اخرس يــا حيو"ان قطع لسانك من قال اني غيران منك.. 

ساره بغيظ: تصرفاتك يــا سي ادم.. 

ادم بصلها بغيظ.. 

وتين ببراءه: نزلني يــا سي ادم بقولك .. 

ادم بغيظ: شوف البت بتتامر عليا ازاي.. 

ساره بإبتسامة: معلش يــا حبيبي حقك عليا وبعدين دي لسه صغيره هتعمل عقلك بعقلها.. 

علي بضحك: هههههههه مـا هو خلاص عمل عقله بعقلها يــا ساره.. 

وتين بطفوله: نزلني يــا بابي عشان برستيجي قدام علي بقا وحش.. 

ادم بصدمه: انت بتجيبي الكلام ده منين يـا بت.. 

وتين ببراءه: من علي.. 

ادم بص لـ علي بغيظ لقي علي بيصفر وبيبص في السقف.. 

سـاره بضحك: نزلها بقا يــا حبيبي عشان خاطري.. 

ادم نزل وتين علي الارض..

ادم بغيظ: ارتـاحتي كده.. 

سـاره بإبتسامة: ايوه.. 

في منزل قمر.

بسمه بحنان: اجيبلك تاكلي يــا حبيبتي.. 

قمر بإبتسامة: لا مش جعانه دلوقتى.. 

بسمه بحزن: هو انتي لسه زعلانه مني يــا قمر.. 

قمر بإبتسامة: لا يــا حبيبتي.. 

بسمه بحنان: طيب انا هجهز الاكل عشان شكلك تعبانه وبعدين انـا عامله الملخيه اللي بتحبيها.. 

قمر بإبتسامة: اشطـا هدخل اغير هدومي وهيجي.. 

بسمه بضحك: طيب يــا حبيبتي.. 

قمر دخلت غيرت هدومها وخرجت .. 

علي طاوله الطعام.. 

قمر بإبتسامة: طول عمرك بتخطفي قلبي بالاكله دي يــا بسمتي.. 

بسمه بحب: بالف هنا علي قلبك يــا حبيبتي واكملت بحزن هو انتي ممكن في يووم تسبيني عشان اهلك يــا قمر.. 

قمر بإبتسامة حضنتها وقالت: انتي اهلي يـا بسمتي.. 

في قصر الشرقاوي.. 

الساعه 3فجرا.. 

في جناح ليـل و زهره.. 

زهره بغيظ: ليـل اصحي بقا..

ليـل بنووم: عايزه ايه يـا زهرتي.. 

زهره بإبتسامة: عايزه اكل رنجه يــا حبيبي.. 

ليـل بنوم: الصبح يــا زهره ناامي يـا حبيبتي احنا لسه الفجر.. 

زهره بدموع: بس انا نفسي فيها يـا ليـل.. 

ليـل اتعدل وقام قعد وقال بهدوء: وانا هجيبلك رنجه منين دلوقتى يــا زهره.. 

زهره بدموع: اتصرف يــا ليـل ماليش دعوه.. 

ليـل بغيظ: حاضر يــا حبيبتي.. 

ليـل قام لبس هدومه عشان يجيب لـ زهره اللي طلبته.. 

زهره بإبتسامة: مش تتاخر يــا ليـل.. 

ليـل بإبتسامة: حاضر.. 

بعد مرور ساعه..🤍

ليـل رجع ومعاه الرنجه زي مــا زهره طلبت.. 

ليـل بصدمه: دي ناامت.. 

ليـل راح قعد جمبها وبدا يصيحها.. 

ليـل بإبتسامة: زهره انا جبت الرنجه يــا حبيبتي وخليت داده سعاد تعملها زي ما بتحبي.. 

زهره بقر"ف: ابعدها عني يـا ليل وبعدين انا مستحيل اكلها في الوقت ده.. 

ليـل بصدمه: بس انتي اللي طلبتيها يـا حبيبتي.. 

زهره بإبتسامة: وغيرت رائي يــا حبيبي انا عايزه انام دلوقتي.. 

ليـل بغيظ: بلاش هزار يــا زهره انا قومت في البرد ده عشان اجيبها وفي الاخر مش هتاكلي.. 

ليـل بص عليها لقها فعلا نااامت اتنهد بغيظ وشدها لحضنه ونـام هو الاخر.. 


تعليقات