قصة طبيبة الشيطان البارت العاشر10 بقلم نجلاء فتحي














قصة طبيبة الشيطان
البارت العاشر10
بقلم نجلاء فتحي


هدأت رفيف من جريها بسبب أيد حورية الغير نظيفة لأنها حاولت تلمسها  مما تسبب فى بكاء حورية 
شديد/ بغضب ،كفاية جرى أنتى بتقرفى مننا ليييية مش عارف ليية مستحملك أياكى تزعلى حورية  تانى ودة آخر أنذار وحمل أختة وتركها تبكى وتصرخ  وجريت للشباك  تطلب أستغاثة لكنها لم يأتى بفايدة  أتنبهت ب وجود مسعدة معاها فى الغرفة 
مسعدة/ متزعليش نفسك يا شابة سى الشيطان طيب وحنين حاولى تكسبى رضاه علشان تعيشى شوفى عايز منك أية وأعملية صدقينى بيكون هادى  معاكى وطيب 
رفيف/ تقصدى أية، ،ثم جلست على كرسى  أأأنا تعبانة بقالى يومين مأكلتش عايزة أستعمل الحمام عايزة أروح أرجوكى  ساعديني فى الخروج
مسعدة/ ما أنتى هربتى أنبارح وشوفتك  بعينى ومرتضش أبلغ  جناب الشيطان  ونتجتها جابك تانى  وإللى حصل للست والغفير  إللى يدخل هنا مش بيخرج إبدآ 
رفيف/ يعنى أية 
مسعدة/أرضى بنصيبك أحضر لكى لقمة 
رفيف بتسرع وقر"ف / لااااا 
مسعدة/ سمعتك وأنتى بتقولى قر"فانه   المطبخ عندك الشيطان قالى أسيبك تعملى أكل لوحدك المهم تاكلى غريبة أنتى أول واحدة تدخل هنا  ويقول كدة 
رفيف  هزت رأسها بموافقة فهى جعانة أووى  ونزلت معاها المطبخ الذى كان بدائي جدآ   ومش عارفة تطلب أية فلا يوجد حتى حوض لغسل الأشياء   ،،،،، وفى نفس الوقت ليس ليها فى شؤؤن المطبخ  فقالت عندك جبنة بيضا وعيش وخيار وطماطم
مسعدة/ فى لمح البصر جلبت ليها الأشياء  ولاحظت ان مسعدة غسلت الخضار بطريقة بدائية مثل أخذت كوب من النحاس وضعتة فى إيناء فخار  وأخذت منة ماء ثم أستعملتة فى غسيل الخضار  
فقالت / حياتكم صعبه أووى
مسعدة/ لا مش صعبة الحمد لله  فى ماية فى بيوت بيحسدونا على النعمة دى أحنا أحسن بيت فى البلد 
رفيف/ امممم ،،،،،،،هو العيش دة مخبوز أمتى 
مسعدة/ كل يوم أول ما النهار يشقشق  وإللى بيفضل الحيوانات بتاكلة دة أمر من الشيطان أصلة بيحب الخبز طازة والأكل مش بايت يوم بيوم يعنى  
رفيف/ الجبنة دى فيتا 
مسعدة/ ها يعنى أية دى جبنة من بلبن الجاموسة 
رفيف/ هو فى هنا جاموسة
مسعدة/ فى مزرعة ملك للشيطان فى الناحية الغربية للبيت ومزرعه طيور ومزرعه فاكهة وأرض للخضار  
رفيف/ فى حد بيشتغل معاكى هنا
مسعدة/ لا 
رفيف/ نوعا ما أرتاحت للأكل وأكلت وشبعت  وطلبت قهوة ضحكت مسعدة فكل طبيبة تأتى تطلب ذلك المشروب وهى لم تعرفة فعملت ليها شاى لكنها قر"فت  تشربة بسبب البراد   المهلك   وطلبت الأستحمام وعند هذة النقطة دخل شديد المطبخ واطمأن ان الأطباق فارغة نظر لمسعدة فهزت رأسها فى الخفاء فهم أنها أكلت وشعر براحة نوعا ما فقال بت تعالى عايزك  فجأة لاحظت رفيف ان مسعدة ملامح وجهها تحولت للحزن وسارت أمامة وشهقت بصدمة  عندما وجدت الشيطان صفع  مسعدة أسفل ظهرها   ،،خرجت  وراهم وعنيها معلقة عليهم  فقد أخذها فى غرفة ما فى البيت وأغلق الباب 
رفيف/ أية قلة الأدب دى أزاى تسمح لحد يعمل كدة ولية أخذها وأغلق الباب  ياترى بيعملوا اية جوا  وتملكها الفضول وتسحبت لحد الغرفة ووضعت أذنها على الباب لم تسمع شئ فقالت أن بعد الظن أثم وحين رجوعها للخلف أنصدمت بصدر  بمنصور    لفت لية وقالت أسفة مش أنتبهت
منصور/ بخبث،،لا عادى ولا يهمك  هو هو أنتى كنتى بتصنتى على الشيطان
رفيف بتوتر/ أبدآ زهقت قولت أكتشف البيت  
منصور/ أمممم  حاسبى فى نحلة على صد"رك   وقبل أصدار أى رد فعل منها زقها فى الحائط وكمم فمها بأيدة الشمال وقال هوووش هشيل النحلة  وقبل إيدة ماتلمس رفيف  أبعدة الشيطان عنها فقد سمع حوارها مع منصور ولم يقدر يفعل شئ مع مسعدة بسبب أنشغال عقلة برفيف   فقال  أنت أتجننت ورفع  سلا"حة  على رأس منصور
جريت رفيف وأمسكت سلا"حة ووضعتة فى صد"رها    بيد مرتعشة ،،،كفاية  ق*تل   بقا دة أبن عمك هو هو مش فى ضميرة شئ دة بيساعدنى أتخلص من النحلة  ،،،قالتها بكل براءة 
منصور/ بيرتجف وهو تحت قدم الشيطان و هو عارف لا يمكن يرجع فى كلمتة  
رفيف/ أتوسل إليك كفاية طب طب أطلب أى شئ وأنفذة تحت أمرك بس بلاش تق*تلة  مش هستحمل أشوف د-م   تانى 😭😭😭
الشيطان بمكر/ أى طلب يتنفذ
رفيف ببكاء / أيوة  
الشيطان/ نظر لمنصور وقال أنكتب ليك عمر جديد  هات شيخ الجامع وتعال 
منصور/ بصدمة فهو رجع فى كلمتة ،،،،  هاااااا
الشيطان/ نظر لة نظرة أرعبتة فجرى ينفذ طلبة 
مسعدة/ خرجت من الغرفة سعيدة لان شديد أول مرة معها لم يقرب لها ولم تعلم السبب وحين خروجها من الغرفة وقع على سمعها ما قالة ولم ترى ماحدث بينها وبين منصور 
شديد/ جهزى نفسك يا دكتورة الليلة دخلتك على الشيطان 
رفيف/ أييييييية وجريت وراة،،،، أستنا دخلة مين وعروسة مين انت هتتجوز
شديد/ أنتى العروسة ودة أمر مسعدة جهزيها مع أن شكلها فلة منورة مش محتاجة،،،،  ولعق شفا*ة العلوية بطرف لسانة 
مسعدة/ بحزن لأنها أحبت تلك الفتاة  قالت،، حاضر 
رفيف😡/ هبلغ عنك يا شيطان لاااااا يمكن يحصل أنت حيوااااا"ن وبأر"ف منك ربنا يخدك على جث*تى   يحصل 
مسعدة/ أخذت تلطم على وجهها مما سوف يحدت لتلك المسكينة 
شديد/ أنقض عليها وأنهال عليها بالصفعات واحدة تلو الأخرى وقال بطلى تقولى بأ"رف  ،،،،دى طيب يا رفيف مفيش جواز وإللى عايزة هاخدة منك غصب ودلوقتي ،،،،، وحملها على كتفة وصعد على السلم ثم ألتفت  لمسعدة وقال  ،،،،لو منصور وصل ومعاة شيخ الجامع خلية يمشى خلاص الدخلة خلصت  وخلى حورية تنام معاكى فى أوضتك تحت الليلة بسرعة  ومش عايز الدور اللى فوق فية حد 
وكمل صعودة لغرفتة  وأول ما دخل ألقاها على سريرة مما جعلها 
ترجع لأخر السرير وتطلب أستغاثة  
شديد/ بقااااااا  بتقرفى منى هاااا  وتجرد من ملابسة أمامها ،،،  بصى بقا كويس دة انا الشيطاااان
رفيف/ رغم أنها دكتورة ومتعودة على شكل الجسد لكن هذا الوضع يختلف وضعت أديها على عنيها وتتنفض وقالت ،، عيب كدة أأأنت مقر*ف  وشكلك مقذ"ز    يع    يع  
شديد/ تلك النفور مع كلماتها جعلتة لا يرى غير أنتقا*م  فقط    سحبها من رجليها لة وبدأ بتق"طيع   ملابسها كاملة وانقض عليها لا يهمة أستغاثتها  فقالت   سبنى انا مخطوبة لمحامي هيحبسك سبنى بقاااااا 
جن جنونة وأفتكر الخاتم الذى وجودة وانهال عليها لم يرحمها أما هذة المسكينه أخذت تقاوم بكل ما أتت لة من قوة  حتى صر*خت   صر_خة  تدل على ذ"بحها    غصب   أستكانت بعدها وأصبحت مثل الدمية فى يدة ف الشئ الذى تدافع من أجلة أنتهى ولم يكن موجود فلماذا المقاومة الان تركتة يفعل بيها ما يحلو لة فأعتقد أنها راضيه أما فى الحقيقة هى فى صدمة  وبعد وقت أبتعد عنها وجلس على حرف السرير  ينهج وألتقط قطعة من ملابسة يجفف عرقة  ثم نظر لها  يود الأكتفاء لم يستطيع فهو تعب فقامت أيدة بهذة المهمة وظل طوال الليلة حبيس غرفتة يستريح ثم يأخذ جوالات لكنة كان حريص على  عدم ترك الأذى لها  وهذا الأمر غير متوفر فى قاموس الشيطان  أما رفيف رغم من يراها يعتقد موافقة  ،لكنها تصرخ داخليا تطلب أستغاثتها منة وحين تتذكر قاعة الفرح اللى أتحجز وفستان فرحها التى تم شراءة وموجود فى غرفتها  تبكى فماذا تقول لأمها  عند الرجوع لماذا لم تسمع كلمات مامتها وهى تحذرها من السفر  كيف تكمل حياتها المهنية خطيبها ما ذنبة ونظرت للشخص الذى لم يرحمها وهو جثى فوقها تريد دفعه عنها لم تقدر فتركتة ولم تملك غير دموعها وتدعو الله من قلبها أن يقبض روحها الأن وبعد وقت  خرج من الغرفة وأتى بمسعدة  التى شهقت ووضعت أديها على فمها من منظر رفيف ثم جذبها داخل حمام الغرفة وقبل اغلاق الباب نظر لرفيف  فهو يريد أن يثبت لنفسة شئ  و٠٠٠٠




تعليقات