قصة طبيبة الشيطان البارت الواحد والعشرون21 بقلم نجلاء فتحي














قصة طبيبة الشيطان
البارت الواحد والعشرون21 
بقلم نجلاء فتحى

     
 [ فى القاهرة ]

توقف سيارة أمام عمارة راقية ونزل منها   راجل،،  يلا يا بنتى 
نزلت رهف وقالت ،،،على فين 

السائق/ شقتى  خايفة بلاش  على العموم لو عايزة تروحى أتفضلى 

رهف/ لا  هطلع معاك شقتك  بس تخليك مؤدب  هو هو حضرتك عندك بنات
السائق / لا عايش لوحدى  أنتى عندك كام سنة

رهف/ ١٥ يا عمو

السائق  / نظر يمين شمال لا يوجد أحد أمسك أيدها برفق وسحبها معاة ،،،أوعا صوتك يعلى ألا الجيران يطلبوا لينا البوليس وأنا هساعدك ونظر لها نظرة لم تفهمها رهف لكنها كانت سعيدة فسوف تجد من يساعدها  وسارت معة لشقتة 

البواب/ حمدلله على السلامة يا دكتور 
الدكتور/ دى بنت واحد صاحبى وبايتى عندى الليلة 

البواب/ شقتك تعمل اللي حضرتك عايزة يا دكتور  فيها 

الدكتور/ أخرج من جيبة ٣٠٠ جنية  واعطاهم للبواب

البواب قال بجوار أذنة/  هات كمان ٢٠٠ وأقول مش شوفتها ذى اللى قبلها
الدكتور/ لا كدة كفاية دى طفلة وتركة 
البواب/ ربنا يتوب علينا من الشغالة ******   ونظر للفلوس ووضعها فى جيبة 

رهف/ حضرتك دكتور
الدكتور/ أيوة

رهف/ أخذ منك فلوس لية

الدكتور بتوتر/ ابنة تعبان وعايز يشترى علاج 

الدكتور/ ياةةةةة حضرتك قلبك كبير ربنا يبارك فى مالك تعرف يوم القيامة هتلاقى الخير اللى بتعملة دة منور طريقك  مش زى تامر دة النار هتدور علية وتلسوعة 

الدكتور / أنحرج من كلامها  وشعر كأنة طفل أمامها وقرر سماع حكايتها 

        ♡فى القرية تحديدآ     
                  الجبل♡

يجلس الشيطان على أريكة خشبية  ويرتدى بنطلون واسع فقط  ورفيف  تجلس على ركبتها فى الأرض  بجوارة   ترتدى عباية الشيطان  وماسك خصلات شعرها بأحكام  وحوالين منة رجالتة ماسكين السلا*ح الثقيل  لأعلى  أما الجو كان بعد المغرب وبرودة قارسة بدون مطر وصوت الهواء قوى 

الشيطان/ هاتوا برق
وبعد وقت حضر أحد الرجال الذى يرتدى عباية سمراء وملثم مثل الشيطان فى ملابسة ومثل الرجال الحاضرين   وكان يجر عربة خشبية مربعة  الشكل  صغيرة  وعليها غطاء  وأنحنى  تحية للشيطان  

الشيطان/   قال،،، برق بقالة قد أية مكلش  يا عبد القوي 

عبد القوى/ ذى ما حضرتك أمرت يأكل يوم أة ويوم لا وأكل انبارح الصبح وجبة واحدة فقط مع أول ضوء للنهار  ولحد الان عايش على الماية ذى ما جنابك أمرت  

الشيطان/ عظيم جدا  وحشنى حررة 

عبد القوى/ عُلم  جنابك  وأبعد الغطاء على العربة التى كان يجرها 

شهقت رفيف / دة بجد أية 🐕  الغريب دة 

الشيطان/ مش 🐕 دة ذئب برى مش متروض فى يوم لاقية هنا فى الجبل جنب أمة  تقريبا ماتت وهى بتولدة سميتة  برق  ومن يومها مش بيتعامل مع حد غير أنا وعبد القوى حتى لو جعان مش بيأذينا أحنا الاثنين   
نظرت  رفيف للقفص برعب  ف عبد القوى حررة  ،،،  نزل الذئب من القفص وعلى فمة قطعة حديد وأخذ ينظر للحاضرين بتفحص  وعند سماع صوت من يحبة أنطلق علية خافت رفيف وصرخت  وهى ترى الذئب فى أتجاها  وجدت الشيطان يلعب معة والذئب يصدر أصوات تعلن عن فرحتة قبلة الشيطان من فمة وخبط برفق على ظهرة وقال عامل أية شكلك جعان من انبارح مش كلت عارف معايا ليك هدية يا برق
نظر لة برق كأنة يفهمة ، وأخذ يدفس رأسة فى صدر الشيطان حتى أصبح لعاب الذئب يسيل من القطعة الحديدية التى تقيد فمة  وتنزل على شعر ووجة رفيف  فكل دة والشيطان قابض على خصلات شعرها 
نظر الذئب لرفيف
أبتسم الشيطان  وقال بجوار أذن الذئب، ،بصوت لا يسمعة أحد، ،لا مش دى دى لعبة ومزاج  وأكل الشيطان أكلك هيكون هنا مع منصور 
هدأ الذئب وجلس على رجلة الخلفة بجوار الشيطان على الأرض وهو ينظر لرفيف  بتحدى  وجوع 

رفيف/ شديد هو قاعد لية ذى أربطة  دة بيبصلى  أنتى هتخلية  يعضينى 

الشيطان/ برق مش بيعمل حاجة تدايق الشيطان  وبيسمع كلامي مش ذى ناس

رفيف/ ينفع أقعد جنبك  

الشيطان / قد هدأ   وبتسلية  ،،،،،،قال لا 

رفيف/  هو ريحتة وحشة لية 
الشيطان  بغضب   رفعها من الارض 

لوشة من شعرها / برق تربية الشيطان 
أياكى أسمعك تقولى اللفظ دة تانى ثم قرب وجهها لوجهة ولعق جر*ح شفا"ها  برفق  فهو كان سببة وأجلسها على رجلة وظهرها ملامس صدرة  حاولت الفرار فشلت واستكانت حين لمس
 أسفل بطنها وقال  ،،، هشيل أيدى لو عايزاها تانى أتحركى 
هزت رأسها رفيف بمعنى لااااا ،،،وقالت بصوت ضعيف  رجلى مكان اللى عملتة بتوجعنى وبطنى بقالها كام يوم بتوجعنى ودراعك لافة عليها خلية خفيف شوية

الشيطان/ حاضر كدة وحاصرها أكثر وقربها لصدرة الساخن عكس برودة  الطقس    كتمت الألم وكانت دموعها تنزل على زراعة تجاهل الشئ الذى بداخلة والذى يطلب منة الرحمة ليها 

بقلم نجلاء فتحى عاشقة الكلمات 
أتى منصور ومعة عربة يجرها الخيل وكانت تحمل الرجال الذين كانوا فى القصر  وخلص عليهم الشيطان لأنهم نظروا ليها وشاف فى عنيهم رغبة ليها  شاور لمنصور فأ نزلهم  فى الأرض  أصدر برق صوت 

الشيطان  بهدوء/ خبط على راسة برفق،،،أهدأ يا صاحبى 
أستكان  الذئب فى جلوسة تانى 

الشيطان/ نظر لأحد الرجال وقال هاتوا أبن***** دة كمان
( يقصد الرجل اللى أستقبلة فى الجبل وفكر رفيف هدية وخلص علية )
وبعد وقت كان الجميع على الأرض وبدون     ملابس  حرر الشيطان فهم الذئب  وقال بالهنا والشفا يا صاحبى 
شهقت رفيف وأخذت تصرخ من المنظر أترك لك الخيال عزيزى المتابع اكثر من كدة البارت يطير ،، هههههه أيون المشهد اللى فى دماغكم صح ذئب جعان وأمامة كمية  الج-ثث    ،،،،
 دى   هيكون الوضع أزاى 

رفيف/ لااااااااااا كدة حرام انت مش بنى أدم أنت  ٠٠

الشيطان  أسكتها حين رف رأسها لية وقبلها وعض

 لسانها حتى شعر بطعم دما*ئها وأمسك فكها وقال قولى بحبك يا شيطان قولى 

رفيف/ مستحيل  بكرهك 
نظر الشيطان  للذئب  بلاش يا رفيف تمشى وراء دماغك،  هتخلينى أتصرف تصرف يوجعك

رفيف/ واللى عملتة فيا دة أية ها برضو بحب خطيبى 
الشيطان أتعصب، وألقاها فى الأرض  انتبة الذئب  لرفيف ف نظر لة الشيطان بعيونة رجع الذئب  يأكل فما كان يأكل فية 

الشيطان  /  واقف وضغط على بطنها برجلة   قولى بحبك يا شيطان 

رفيف/ أمسكت رجلة لاااااا شعرت بشئ يقبض قلبها وروحها وتدفق شئ دافى على رجليها  ماماااااااااااا بنتك بتمووووووووت  أةةةةةةةةةةةة

الشيطان/ ههههههههههه محدش هينجدك منى قولى بحبك 

رفيف/ هزت رأسها بالرفض 😭😭😭
تقدم أحد الرجال  وقال بجوار أذن الشيطان  شئ فنظر ف الارض وجد دما"ء  أبعد رجلة عن بطنها أخذت رفيف  نفس   وجثى  فى الأرض ورفع طرف عبايتة اللى  كانت ترتديها وجد مصدرة نظر ليها شاف عنيها تترجاة ان يتوقف عن ما يفعلة  قرب لوجهها قولى بحبك 

رفيف بعند / هزت رأسها بالرفض  من تعبها وجمعت قواها وبثقت علية 
أبتعد عنها ومسح وشة من أثر البثق  ونظر لرجالتة فقد أهانتة أمامهم  فقال منصور هات الخيل وربط 
رجليها بحبل وربطه فى الخيل  الذى صعد على ظهرة  وأنطلق 

منصور / أستغرب ف لأول مرة يشوف أبن عمة هكذا  حاول يمنعة زقة برجلة فى صدرة وانطلق وأثناء السير قولى بحبك وأرحمك 

رفيف/ لا تمتلك غير دموعها وتناجى ربنا يقبض روحها ف تدفق الد*ماء يزيد  وتمزق العباية وأصبح ظهرها ملامس لأرض الجبل القاسية 
بقلم نجلاء فتحى عاشقةالكلمات 
عند سماع أعتراضها  يزيد من سرعة الخيل 
أنطلق وراة منصور  على ظهر الخيل بتاعة  فقد خاف علية من منظرة  وعبد القوى كمان انطلق بحصانة وراة  بعد ما رجع برق للقفص تانى خوفا من ضياعة فى الجبل 

منصور/ أرجع يا عبد القوى أرجع يا ولدى الجبل مش أمان 
عبد القوى ذلك الشاب صاحب ١٩ عام  لا يا كبير مقدرش أسيب جناب الشيطان  لارجع وهو معايا او اموت

منصور/ بعد الشر عنك يا ولدى طيب مش تبعد وخليك جنبى 

عبد القوى/ أوامرك يا كبير تنفذ 
وساروا بجوار بعض بالخيل لكنهم بعد وقت من البحث لم يجدوا الشيطان فرجعوا لمكانهم تانى فى الجبل فأكثر من ذلك سوف يتهون ويفقدون طريق العودة  وأخذوا ينظرون للسماء حتى يرون الإشارة 

وصل الشيطان لمكان فى الجبل وقد حل الظلام     وحرر رفيف من الخيل وجد ظهرها  مجر*وح   وأصبحت عيون تفتح وتغمض  فقط  سندها على صخرة وأخذ يحفر فى الأرض وهى أبتسمت لة حين ينظر لها كأنها تشجعة عما يفعلة  ومن الحين للأخر  يقول قولى بحبك يا شيطان  وحين ترفض والابتسامة على وجهها يزيد من حفر البقعة 
وحين انتهى ذهب ليها  برضو مش عايزة تقولى بحبك 

رفيف/ جمعت قواها وقالت  فى كل مرة بتقرب منى    وتلمسنى      بقر*ف  منك و من نفسى البهدلة دى بسببك ثم ضحكت     شكلى كنت حامل فى أبنك ومكنتش عارفة  وو ذى ما جبتة أنت ضيعتة دى أحسن حاجة حصلت   

كلامها/ جعل الشيطان  يهتز وفى صدمة هل كانت تحمل حتة منة  حين يقرب لفتاة ويعلم بحملها  لم يهتم بل يتخلص منة معدا أبن مسعدة لسبب لم يتم  الكشف عنة لحد الان    زعل لانة كان يريد هى ام الطفل نعم فقد عشق رفيف ووقع أسير لحبها  ،،،،أنتى بتضحكى عليا 

رفيف/ لا الأعراض اللى حسيت بيها وأنت بتضغط  برجلك عليا كانت أغراض فقدان جنين  أقت*لنى   يا جبان  وبرضو بحب خطيبى 

الشيطان/ جذبها من شعرها للحفرة وردمها و٠٠٠٠٠





تعليقات