قصة طبيبة الشيطان البارت السابع عشر17بقلم نجلاء فتحي














قصة طبيبة الشيطان
البارت السابع عشر17 
بقلم نجلاء فتحي


      
       (وتمر أيام أمممم خليهاشهر )

((فى القاهرة))
 
تدخل الأم مكتب تامر   وجلست على كرسى أمامة وهى تجفف عرقها بسبب أرتفاع درجة الحرارة  العالية ،،،،،خير يا بنى شيعت ليا لية 

تامر بغضب /  عجبك كدة أجلت الفرح وفلوس القاعة  راحت عليا وقولت مش مهم لحد م تلينى عقل رهف ،،،،ثم أخد نفس وقال    بكل هدووء ،،،، بنتك فين

الأم/ رفيف، ، الله أعلم أرضيها فين

تامر/ لا التانية 

الأم / قصدك رهف

تامر بحنق/ أيوة  

الأم/ فى درس الدراسات  لية

تامر/ ما أنا عارف  ،،،روحت ليها مش حضرت  عارفتى تربى بجد  الدكتورة طفشت والعيلة هربانه من الدرس تلاقيها مشقوتة 

الأم/   أية لا مستحيل  وأنت تروح  الدرس  لية ،،،وأخذت تتنفس من صدمتها 

تامر / أنحنى لها بخبث،،، كتب الكتاب بالليل غصب عن عين اللى جبوها وأوعى تعاتبيها  كأنك مش عارفة حاجة  وتجهيزها ك كعروسة علشان هتروح معايا بالليل

الام/ والفرح

تامر بكذب / مش مقدرتى أحجز  قاعة تانية عايزة أدفعى 

الأم/ م بلاش 

تامر/ الجواز هو الحل ولا الفضيحة،،     عارفت انك قايلة للناس الدكتورة فى مؤتمر برا مصر   

الام/ محتارة تعمل أية 

تامر/ لاحظ تشتتها وفرح فقد نال مرادة فهل سوف تكمل فرحتة أم لا 🤔🤔🤔🤔
بقلم نجلاء فتحى عاشقة الكلمات 
          
               ((فى القرية ))

رفيف خلال الشهر وجدت فى شديد  حنان فقد فقدت حنان الأب وهى صغيرة رغم وفاتة وهى كبيرة  لم يكن الأب المثالي معها    ،،،، واوقات بتخاف من شديد وتحزن منة لكنها تحب وتنتظر منة لا يحل الليل غير لما يراضيها  وهى تنتظر ذلك يقسى ويلين معها لم تتطلب الرجوع للقاهرة فكيف ترجع وهى فاقدة أغلى شئ فى الوجود شئ لا يعوض بمال  ولا تمتلكة الفتاة غير مرة واحدة فقط ف أستسلمت لقدرها   وجواها حزن    ،،،،

رفيف / حورية فين شديد

حورية / بأبتسامة فقد أحبتها كثيرآ، ،،،معرفش أبويا فين

رفيف/ مش عارفة أنتى أختة  ولا بنتة 

حورية/ بقولة أبويا على طول وليا أب تانى بس مش عايزنى بيقول عايز ولد 

رفيف/ لأنها داقت نفس الكأس مع أبوها ،،،  ضمتها لحضنها  وتأكدت أن شديد أخوها  ،،،  تعالى ننزل تحت أتخنقت من الدور دة 

حورية / خرجت من حضنها،،، وشهقت، ،،ننزل لتحت من غير أذن أبويا ،، لااااا أنا بنزل على الأكل لما مسعدة تنادى عليا غير كدة أبويا يزعل منى

رفيف/ اتخنقت بقالى شهر بعمل ذيك 

حورية/ علشان كدة كنتى بتعيطى وعايزة ماما وصوتك عالى 

رفيف بلوية بوز / لا صوتى عالى من حاجة تانية

حورية بعدم فهم/ مش فاهمة 

رفيف/ مش مهم ،،تعالى ننزل على ضمانتي 

حورية / لاااااااا مستحيل 
 وبعد وقت نزلوا للدور الارضى وكانت حورية تلتفت يمين وشمال كأنها تسرق  ورفيف كذلك  

حورية بصوت منخفض/ هنعمل أية

رفيف بنفس النبرة/ معرفش
مسعدة  حين وجدتهم تسحبت ليهم وقالت بنفس نبرة الصوت بتعملوا أية هنا مش خايفين من الشيطان 
أتفزعوا وقفزوا من أماكنهم   ،،

رفيف/ حرام عليكى قلبى هيقف 

حورية/وأنا قلبى فط من مكانة 

مسعدة/ ياخوافين

رفيف  بنصف عين/ يعنى أنتى مش خايفة 

مسعدة/ لا طبعا ،،دة انا بترعب منة
ضحكوا الثلاثة وبشدة ودى أول مرة تعلو الضحكه فى بيت الشيطان لدرجة أستغرب رجالة الشيطان بالخارج من هذا الأمر  ،، وبعد وقت،،   خرجوا لأول مرة خارج القصر للحديقة الداخلية وشافوا الرجالة خافت مسعدة،،،،، وأترعبت حورية فهى لأول مرة ترى رجال غير منصور أبن عمها وأخوها حتى شباك غرفتها يطل على أرض بور   ،،    فأمسكت أيد حورية بسبب قصر قامتها   أما حورية تجاهلت نظرات الرجال التى تنظر لها 😃 وتريد 🤭 وجلسوا على أريكة خشبية متهالكة  

حورية/ دول مين ولية واقفين كدة عنيهم  بتخوف 

مسعدة/ الغلطة دى فيها موت يا ست الدكتورة الرجالة دول  أنجا*  وجناب الشيطان مخبى الست حورية عنهم 

رفيف/ ملكيش فية 

حورية/ يعنى أية  أنجا*  مش فاهمة 

رفيف/ كلمة مش حلوة 

حورية ببراءة/ هو فى كلام حلو و كلام لا

رفيف/ أيوة وأعلمك كل حاجة فى وقتها أنتى مش محتاجة دكتور أنتى محتاجة أمان وحد تتكلمي معاة صح ولو على قصرك فى بنات قصيرين عادى خلقة ربنا مش مشكلة يعنى 

حورية / مش فاهمة 

رفيف بحنان/ بكرة تفهمى و٠٠أتنفضت وقلبها يكاد يخرج من مكانة ونشف حلقها حين سمعت أسمها  من شديد وألتفت لة ورفعت أيدها المرتجفة بتحية وقالت 👋هاى  شيطان أأزيك  عاممممل أييية 

الشيطان/٠٠٠٠٠
توقعاتكم هل يمر  اللقاء على خير 🤔
          
           ♡ فى القاهرة ♡

رهف/ دخلت البيت بعد العصر ورمت شنطتها بأهمال  وخلعت الحذاء ألقاتها بأهمال إيضا  وألقت بجزعها بأهمال على الأريكة وفتحت أديها ،،،،،،أيوا بقااااا هواء المروحة المنعش بالحضن يا غالية   ثم نظرت وجدت البيت نظيف أوووى  ،،أستغربت ،،،، مامااااااااااااااااا  يا   مامااااااااا
خرجت الأم من المطبخ وهى تجفف عرقها من حرارة المطبخ، ،،لسة جاية كنتى فين 

رهف/ فى الدرس هكون فين
الأم حاولت تتمالك أعصابها،، أدخلى نام وأرتاحى ساعة بس فى ضيوف و٠٠ أحم أقصد قرايب لينا 

رهف/ مين دول هو أحنا لينا أهل ساعات بشك أنك أنتى وأبويا من الملجأ ملكوش أهل عارتونا

الأم/ ألتقطت شبشبها، ،،عارينا مين أحنا عرة  يا حلوفة

رهف/ فى أية مش أنتى أقصد أهلك أنتى زعلانة لية محدش بيفتح علينا باب 

الأم/ هتشل منك يا بعيدة حد يقول كدة

رهف/ أة  أنا 

الأم/ جايبة الجراءة دى منين يا بنت ١٥ سنة 

رهف/ أخرجت مصاصة من جيب بنطلونها ونامت على الكنبة بأهمال ووضعت رجل على رجل وتأكل 🍭 المصاصة وتقول جايبة جرأتى   من السوبر ماركت
أنقضت عليها الأم وشدتها من شعرها ،، بقا فى عروسة يوم دخلتها تأكل مصاصة مش كفاية مش متربية 

رهف/ اةةةة شعرى خلاص خلص فى أيدك، ،، ثانية واحدة   عروسة أية

الام/ النهاردة بعد المغرب دخلتك على تامر خطيب أختك والبيت نظيف وبطبخ  جوه عشاكى علشان هيكون معاكى الليلة وتتعشى بية أنتى وجوزك بالليل

رفيف/ أتنفضت  ووقعت منها المصاصة أتفتفتت، ،،و🤔🤔




تعليقات