قصة طبيبة الشيطان البارت التاسع عشر19 بقلم نجلاء فتحي














قصة طبيبة الشيطان
البارت التاسع عشر19 
بقلم نجلاء فتحي


للأسف لم يلحق أهالي الحى رهف 

جريت لمكان فلا يوجد معها فلوس 

فأخذت الطريق جرى   ووصلت لمكتب 

تامر  فهى تحفظ عنوانة رغم ذهابها 

مرة واحدة مع أمها  قبل خطوبتة 

بأختها ،،عند وصولها وجدت الصالة 

فارغة والسكرتيرة لم تكن على مكتبها  

فجلست تلتقط أنفاسها  تحت التكيف 

ثم ترحل لكنها سمعت صوت أنين 

يخرج من غرفة مكتب تامر لم تتردد 

فلديها حب الفضول لأى شئ  تسحبت 

وكأنها بتسرق   ووضعت أديها على 

مقبض الباب وفتحتة برفق ودخلت 

رأسها  وشهقت ،،،أبعدت السكرتيرة من 

على رجل تامر وجريت للخارج 

رهف / من ساعة ما دخلت حياتنا وأنا 

شاكة فيك  

أعتدل تامر فى وقفتة بهدوء وسحب 

منديل ورقى من  علبة على مكتبة 

وتوجة للشباك وأخذ يزيل بقايا الروج 

من على وجهة  فى أنعكاس  الشباك   

وقال ،،جاية لية 

رهف/ قليل الأدب وأوعا تقولى  اللى 

شوفتة غلط هقول لماما

تامر/ لف ليها وجلس على كنبة جلد  

ووضع رجل على رجل  وألتقط سيجار 

واشعلة  ثم أخذ نفس  وأخرجة فى 

أتجاها،،،،ومالة قولى لماما وأوعى 

تنسى إللى هيحصل بالليل تبلغيها  بية 

رهف بغباء/ قصدك نتجوز لا مش 

عايزة 

تامر/ أنتى مراتى من ٤ ساعات يا 

رهوفتى

رهف/ بس أنا مشفتش عمو مأزون 

تأمر / أنحنى بجزعة للأمام  وأطفأ 

السيجار فى الطفاية وشبك أيدة فى 

بعضها وقال أمك جات اليوم مكتبى  

وبطرقتى عملت ليكى بطاقة وهمية ب 

٢٠ سنة والمأزون كتب عادي دى لعبتى 

رهف/ أنا عندى ١٥ سنة بس

تامر/ عارف ف خليكى حلوة النهاردة 

علشان ناوى أ*****

رهف/ أنت أزاى تقولى كدة عيب 

وطخخخخخخ ،،ثم وضعت أديها على 

فمها وجريت ،، فأمسكها تامر وقال 

بغضب،  أنتى أزاى تمدى أيدك عليا 

رهف/وهى بتتنفض،،أسفة 

تامر بصدق/   عجبتيني  وحاوطها  

وضمها لصدرة ثم رفعها وأجلسها على 

سطح  مكتبة وأبعد رجليها عن بعض 

ووقف بينهم وحاوطها ،،،وقال بهدوء 

ينفع تمد أيدك على جوزك 

رهف/ بتوتر ،،،ماهو أنت مش جوزى

تامر/ قرب منها وأبعد شعرها من على 

رقبتها وعض برفق الوريد النابض 

برقبتها أتنفضت وبكت ،،جذبها فى 

حضنة وطبطب على شعرها ، خلاص مفيش حاجة أهدى
رهف/ لا أبعد عيب😭

تامر/ رفع كف أديها وقبلة ،،مش 

أعمل كدة تانى وجواة سعادة 

عارمة فهو خبير بالنساء ورد فعلها 

عجبة  وتأكد ليس لها تجارب وقرر 

يتصنع أسلوبه هذا حتى يكسب 

ثقتها وتعدى الليل وينول 

غرضة،،،،،تعالى أفرجك على بيتنا

رهف/ لااااااا عايز تعمل حاجة 

عيب أنا ناصحة وبتفرج على 

التلفزيون كتير ثم عضتة فى كتفة 

وحين بعد عنها قفزت من على 

سطح المكتب وتنظر لة  بتحدى 

تامر بغضب / حد يعمل كدة 

رهف/ أظهر وبان يا ثعبانة علشان   

عيلة تضحك عليا

تامر/ حاول يهدأ وتصنع الحزن 

وجلس على كنبة ونظر لأرض 

وقال ،،ملكش حظ يا تامر حتى 

البنت إللى حبتها تطلع مش عايزاك  

وأنا إللى كنت مجهز شقتنا أقصد 

شقتها وجايب فى الثلاجة شكولاتة 

كتير ،،ثم نظر لرهف  عارف مش 

طيقانى ممكن نروح شقتنا هجيب 

قسيمة الجواز هناك

رهف/ أنت قولت اتجوزتنى من ٤ 

ساعات هنا يبقا أزاى القسيمة فى 

البيت

نظر لها تامر  فالبنت 

ذكية  ،،،،،،أصل أنا خوفت تضيع 

فبعتها مع الساعى

رهف/ نطت على الكنبة وربعت 

رجليها،،، بسيطة أبعتة تانى  

تامر/ حاضر يا رهف ،،وذهب 

لمكتبة  وسحب سلك التليفون من 

التيار الكهربائي   فى الخفاء   وبعد 

وقت ،،رهف الساعى روح اعمل اية 

السكرتيرة بلغتنى أدامك أهو 

رهف/ خلاص أبعت البت إللى  برا 

دى بدل مابتعمل حاجة عيب معاك  

تلاقيها متعودة تروح بيتك أصلا 

تامر😲/ أنتى أزاى ١٥ سنة  

بتعرفى الكلام دة منين 

رهف/ عادى  من التلفزيون ومن 

الشارع  وأنجز بقا عايزة أروح أذاكر 

عندى أمتحان عربى بكرة فى 

الدرس  ثم تذكرت شئ وذهبت لة 

وقال أنت قولت لما النهاردة لما 

كانت عندك  أنا مرحتش الدرس 

تامر/ بتوتر لا

رهف/ كداب وباين فى عنيك إللى 

شبهة الاسفلت دى

تامر بحنق / أية يا بت الرومانسية 

إللى بتنقط من لسانك دى 

رهف بضيق/ رومانسية شبه وشك 

إللى شبهة الشرشوبة

تامر/ الاسفلت وعارفتة  أية 

الشرشوبة دى

رهف/ وبعد وقت من توصيل 

المعلومة ،،،،يومك ابن***** مش 

معدى 

رهف/ أثبت مكانك هو أنا قولت 

حاجة غلط شايفاك كدة أعمل أية    

تعرف الشرشوبة بعد م أمسح بيها 

الأرض إللى بقالها قرن  ذى الطينة 

تخيل عاملة أزاى  هى دى بقا وشك  

وفمك ذى المج كبييير تاكل 

وتشرب أزاى أعرف خياطة كدة 

👍تاخذ فمك غرزتين 

تامر/ أنصدم ونظر جرى لأعكاس 

وشة وجدة وسيم غمض عيونة ف 

تلك الفتاة ليست سهلة وهذا ما 

يميزها فتصنع الإغماء  وسقط فى 

الأرض  
رهف/ يالهووووى الشرشوبة ماتت 

أقصد تامر ،،تاااااامر   أنت ميت ولا 

بتستهبل ولاااااا فوق  يا يخربيتك 

أنت يابنى بص فى مزة حلوة أهى 

هتمشى  بص البت عايزة بوسة 

تامر  أحسن عدالة السماء قضيت 

علية ههههههه عقبال مدرس العربى 

بكرة  أنت يا زفت امممم حلو دة 

مات أفش غلى فية و٠٠٠٠٠٠🤔🤔🤔
تامر/ فتح عيونة ببطئ فى الخفاء 

لم يجد حد وخايف تفلت منة 

ضحكة ويفسد مخططة  ومرعوب 

لم يعلم ماذا تفكر فية هذة 

المجنونة إللى أصبحت زوجتة 
بقلم نجلاء فتحى عاشقة الكلمات 
🩺👹🩺👹🩺👹
          
        ♡فى القرية ♡
خرجت مسعدة ب أنتصار  وهى 

تعدل ملابسها ونظرت لمنصور الذى 

نايم نوم عميق بفعل المجهود 

والأشياء التى تغيب العقل ،،بثقت 

علية وجريت لغرفتها وهى سعيدة   

فعرفت أن أبنها عايش فى الجبل 

والشيطان فاكرة أبنة وبيعاملة 

كذلك أما منصور يعتقد أبنة 

ويعاملة كذلك 

 🌷عزيزى المتابع مسعدة لها قصة أيضا لذلك محتفظ بيها الشيطان ومانع حد يقرب منها هو بس إللى بيقرب  إللى تاه يعرفنى وأنا هرد   وانتظروا حكايتها فى بارت قادم ،، 🌷

   ♡فى غرفة نوم شديد
        الشيطان ♡

(( الوقت تحديدآ بعد العصر ))

بدأت فى الأستيقاظ أو بمعنى أخر 

فاقت من الإغماء وجدت نفسها 

فوق شديد وهو محاوطها وبدون 

ملابس حاولت تقوم فشلت 

شديد/ أهدى بقا بطلى فرك 

رفيف/ أبعد يا حيو*ان  أزاى تعمل 

كدة 
شديد / بحركة رشيقة عكس 

الوضع  وجثى فوقها ، ما أنت 

بهدومك أهو الجو برد جزاتى 

بدفيكى ما سمعتيش على أنتقال  

الحرارة من     الجسد

رفيف/ سمعت بس مش معاك أنت 

حيوا*ن بتستغل الظروف  وو     

ق*تلت

 الرجالة بتوعك أنت غدار يا 

شديد  وهبلغ عنك بقرف منك  مش 

طيقاك ربنا يخدك  أوعا تفكر إللى 

بتعملة دة هيكسب قلبى لااااا قلبى 

ملك لواحد تانى ملك لخطيبى تامر 

محامى قد الدنيا مش واحد جاهل 

وشيطان اتفوه عليك 

شديد/ بغضب  أنا هوريكى 

الشيطان بجد إللى غيرك شافة 

وداقة والنتيجة البدرون ،أبتعد 

عنها وفتح الصندوق الخشبى الذى 

يمثل الدولاب وأخرج حبل وقماشة  

وقيد رجليها فى السرير  

نظرت لة رفيف وأخذت تعتذر 

وقالت برعب مش أعمل وقول كدة 

تانى  وأتسعت عيونها عندما 

وجدتة سكب ماء على القماشة 

وضعها على أنفها  

حاولت الخلاص لم تقدر  كانت 

وسيلة الاتصال عيونها التى 

تستعطفة وأديها التى تضربة 

ليحررها حتى أستكانت بجوارها  

وضعت أديها على بطنها من الألم 

التى لم تعرف سببة   ثانية اثنين 

نفسها فى الزوال  أرتاخت عضلات 

أديها ،، جفونها تستسلم لتلك 

السحابة السوداء التى ربما تكون 

مدى الحياة  و٠٠٠٠٠٠

شديد/ يضغط بكل ما أتى من 

قوة ،،،،أنا حيوا*ن  دلعتك دى 

غلطتى من الأول لازم كنتى جنب 

أخواتك فى البدرون يا رفيييييييف  

لازم 




تعليقات