قصة ايد لا ترحم البارت العاشر10 بقلم نجلاء فتحي


قصة ايد لا ترحم
البارت العاشر10
بقلم نجلاء فتحي


وهنا صقر سحبها بعنف للغرفة تحت أعتراض مدحت  وأغلق الباب بالمفتاح  وقال بخبث بقا أنتى  مراتى  ضاقت بيا الدنيا  مفيش غيرك  ثم خلع حزامة 

نبض بتوتر/ أأنا قولت أخوف الحرامى صدقنى  صدقنى أوعا تضرب  أنا تعبانة 

صقر بعصبية /أنا متفق معاكى المهمة سرية  لية تفتشى السر 

نبض بدموع/ أفتكرتة حرامى وينتقم منى علشان يبرد نارة  قولت قولت أخوفة 

صقر/ تقومى تقولى مراتى تأذى نفسك فى ضرب الأرض بجوارها بالحزام 

نبض قفزت/ يا أبن المجنونة أقصد أسفة 

وأخذ جولة يجرى وراها فى الغرفة ويضرب الأثاث  لكى تخاف  رغم بسهولة يقدر يضربها 

نبض/ يا لهوووووى حد يبلغ البوليس

مدحت بالخارج/ أفتح يا صقر هكسر الباب سيييب البت مينفعش كدة  صقررررر ،أستحملى يا دكتورة  أستحملى 

وبعد وقت خرج صقر من الغرفة  وهو يعدل حزامة ويغلقة، ،أتسعت عين مدحت وقال أنت أنت قربتلها من أمتى النجا'سة دى فى شغلنا   

صقر / نزل إيدك أنت أتجننت ،،تقصد أية 

مدحت بغضب/ أقصد  حزامك لية فكيتة  يا حضرة الرائد 

صقر  / وأنت مش عارف أنى بقرف منهم هقرب أزاى كنت بخوف البنت بس 

مدحت/ ليييييية   ،،،حلو لما ترفض تتعاون معانا 

صقر  بثقة / هتوافق 

مدحت/ ممكن تخف عن البنت شوية 

صقر/ أفكر ،،،ثم دخل الحمام 

(داخل الغرفة )

تتسطح نبض على بطنها بصدمة فصقر  بعد الجرى وراها  وهو لم يصيبها  بالحزام ثم أمسكها وسطحها على السرير  وقام بوضع  الكريم على ظهرها بخفة ومرونة كالعادة للمرة الثانية  ثم خرج من الغرفة دون كلام 

دخل مدحت يجرى الغرفة وجدها فى هذا الوضع أخفض بصرة للأرض  فعدلت ملابسها  وصعبت علية فقد شاف ظهرها  ربت على إديها بحنان وقال لازم ترفضى أو تطلبى أنا أدربك  

نبض بتحدى/ لا هقبل وجودى معاة ويا أنا يا هو هورية شغل الجنان على أصلة لا يمكن أنهزم

مدحت ضيق عينة وقال / متأكدة 

نبض / أيوة بس  لما أخف الأول😫😫 

مدحت   / صقر مش وحش دة حنين  وطيب بكرة تفهمى صقر إللى جوة مش صقر إللى بيتعامل معاكى  دموعك هى نجاتك  معاة 

نبض/ يعنى أية 

مدحت/ أنتى دلوقتى لما بكيتى  هدأ من عصبيتة وفى أوقات دموعك هتكون هلاك عليكى على حسب مزاجة 

نبض/ مش فاهمة حاجة 

مدحت / أكثر من كدة مقدرش أقولك  يا دكتورة  ثم تركها فى حيرة  تجاهلت الكلام  وقررت تكون قوية حتى لا تنهزم أمامة  ثم نامت حتى ترتاح 

【داخل الحمام 】

يقف صقر  ومغمض عيونة  والمياة تنهمر علية  وأحدات الماضى تتجسد أمامة   فمهما يعلن أنة نسى سيظل آسير له 

(مر أسبوع  ) صقر حابس نبض فى بيتة حتى تتعافى  ولا يخلو الجو بينهم من المشاكسات   ومدحت مش بيسبهم على قد ميقدر خايفة على تلك المسكينة 

صقر/ بت قومى ألبسى رايحين ندرب

نبض وهى جالسة وبتلعب فى الفون/  أسمى نبض ميت مرة أقولك كدة  

صقر بعصبية/  قومى يا بت  بدل مكسر التليفون فوق دماغ أمك يا رووووح أمك  يابنت ال***

نبض  واقفت بتحدى أمة / أمى لو غلط فيها هزعلك

عقد صقر زراعة على صدرة ورفع حاجبة وقال هتعملى أيه  يا بت*********

نبض/ خليها بوقتها وأنت وحظك معايا 

صقر / لسعها قلم على قفاها بقوة ،،،، محدش يقدر يهدد الصقر وخصوصا حشرة زيك يا رووووح أمك  يا بنت****

نبض/ وضعت إديها على قفاها وكتمت دموعها ثم صعدت على كرسى السفرة وقالت حان وقت العمل  عاااااااا وقفزت علية فأختل توازن صقر من تلك الحركة المفأجاة وسقط على ظهرة على الكنبة بأهمال  وهى فوقة حاول يبعدها فشل فى نفس اللحظة  وصول مدحت  وأنصدم من المنظر  فأعتقد شئ غير لائق   ،،،وضع الأكياس التى معة على الأرض وشد نبض بعيد عنة وقال  بعصبية  ،،هى حصلت يا صقر تقرب للدكتورة يبقا بترسم عليا ملكش فى الحريم وأنت بتستغل الظروف عايز أتجوز أو أجر واحدة على الاقل دى شغلانتها مش دكتورة بنت ناس  ثم نظر للدكتورة وقال بأعتزار ،،معلشى 

نبض فهمت أن مدحت فهم غلط وحبت تستغل دة فتصنعت البكاء  دون دموع وأستخبت وراة  وقالت دة عايز يبوسني لا باسنى أهئ أهئ

مدحت / معلشى ثم نظر لصقر وقال أخس عليك  

صقر بهدوء / وأية تانى وأنا لو عايز كدة المفروض تكونى تحت منى ما أنا واخدك غصب مش فوقى يعنى بمزاجك   ثم أبتسم بخبث

نبض  شهقت من وقاحتة / تتتقصد إيه

صقر بخبث/  أقصد أنتى أغرتينى  وقربتى عليا وأنا شاب وضعفت أعمل أية كلامك من شوية مش دكتورة تؤتؤ لا فتاة ليل متمرسة  
نبض/ تركتة بغضب ودخلت غرفتها وهى تبرطم بالكلام فلم يحدث هذا  
بقلم نجلاء فتحى عاشقة الكلمات 
مدحت/ هههههههه حلو الأداء دة  يلا ناكل

صقر بهدوء/ أنت أزاى تفكر أنى ممكن أقرب لواحدة 

مدحت/ يعم بهزر لعلمك منظركم يقول كدة بس أنا عارفك كويس دة أنت لو واخد حاجات تخلى الجبل يتحرك مش هتأثر فيك 

صقر بأستخفاف/ أمال زعقت لية

مدحت بلامبالاة/ عادى قولت أخفف الوضع بينكم وأعيشك دور المتلبس ههههه  ،،جايب جميرى حكاية  ثم  غمز لة هههههه

صقر/  ياتك القرف فى دماغك ،،،،،،    البنت بنت ال*****  مش عايزة تدرب بقالها أسبوع ذى تنابلة السلطان  

مدحت وهو بياكل موزة/ البنات عايزين حنان رقة تاكل عنيهم لكن شخط عصبية هتشوف الجنان على أصولة  

صقر بحنق/ يعنى أية أبوسها مثلا 

مدحت بعقل/ لا ومينفعش نعمل كدة حرام وفى مجتمعنا مرفوض  أقصد باللين مَثل عليا الدور لحد الزفت المهمة متخلص أعتبرها عدو ليك ولازم تتعامل مع الهدف وأظن أنت لعبت دور العاشق دة كتير ونجحت فى شغلنا  جرب نبض ذى الطفلة  يعنى مهمة سهلة  ،،الأكل عندك أهو سلام   ثم خرج من الشقة كلها 

صقر أعترف أن كلام صاحبة محق  فلابد من لعب دور العاشق حتى  تنهى المهمة  فيكفى ضياع المدة الماضية من الوقت أخذ يفكر ماذا يفعل حتى  يجد ليها دخلة  وهنا أبتسم بخبث 

وبعد وقت  خبط على الباب فلم ترد نبض حاول يتحكم فى أعصابة وقال جيت أصالحك وأخليكى تكلمى خالك رؤؤف

نبض/ فتحت الباب بسرعة بفرحة  وقالت بجد  ولا بتهزر

صقر أصتنع الابتسامة/ بجد 

أنخدعت نبض / طيب هات أكلمة 

وبعد وقت من أنهاء المكالمة  قالت شكرا

صقر/ العفو

نبض/ أسفة على إللى حصل منى برا

صقر/ محصلش حاجة  أنا نازل شغلى وجهزى نفسك بكرة هتدربى 

نبض بسعادة/ حاضر 

عقد حواجبة ليها فصاحبة محق اللين أتى بنتيجة بدون مجهود ثم خرج  برا الشقة ثم نزل لسيارتة وشغل التسجيل الذى تم بينها وبين خالها فقد ترك ليها الغرفة حتى تتكلم على راحتها 

[[وسمع الأتى]]

صقر/ أنصدم 



تعليقات