قصة أحلى صدفة البارت الثاني عشر 12 الجزء الثاني بقلم نجلاء فتحى


 قصة أحلى صدفة
البارت الثاني عشر 12 الجزء الثاني
بقلم نجلاء فتحى

دخل حسام الغرفة وهو متعصب عند سماع كلام هند  وشتمها وأنهى كلامة بصفعة على وجهها 
وضعت أديها على وجهها ثم ضحت نعم ضحكت بقوة وجلست على السرير وقالت بكل ثبات وهدوء  برااا أوضتى أنت واحد غريب عنى 

حسام/ أمسكها بقوة من زراعها  ،،،،مين إللى بتتقابلى معاة أنطقى 

هند بقوة/ ملكش حكم عليا أنا حرة 

حسام/ مفيش الكلام دة أحترمى فى يوم كنت جوزك 

هند لتستفزة/ كان يعنى ماضى  وأنا ذى ما أنا أتجوزتك وطلقتنى  وبنوتة ياحسام بية  ولا نسيت  وحبيبى عارف كدة وهيمو'ت عليا 

حسام/ خرج من الغرفة سريعا وهو غضبان بسبب ثانية تانية ويغضب الله  ويقيم معها علاقة حتى يثبت أنة راجل  وأنها ملكة  

ثانية واحدة عزيزى المتابع  ، هل حب هند حى  طب لية قَبل بحب روز وخطبها  فى حاجة غلط صح 

هند/ بعد خروجة  وضعت مخدة على نفسها وتبكى وتقول أسفة مش أقصد أحرجك سامحنى بحبك  يا حسام محدش يعرف أنى بنوتة دة  قلمك وجعنى عن قلم بابا يا عشق الروح والجسد  ثم وقع نظرها على فنجان القهوة الذى كان فى يد حسام ولما دخل الغرفة وضعة على التسريحة   ألتقطتة وقالت أكيد شفايف  حبيبى علية وقامت بشرب القهوة التى أصبحت باردة  وهند بتشرب بتلذذ 

أنتى هبلة يا بت دة المتابعين وغيرهم شاهدين بالدليل الراجل رقبتة قد السمسمة المسكين 
أشربى أشربى ماهى ناقصة  


فى المكتب

تعايرينى ياهند طيب أنا هثبت أنى راجل وروز هتكون أم أبنى 

 فى قصر عادل

عادل/ الولد نام 

تغريد/ الحمد لله 

عادل/ مالك حاسك تعبانة 

تغريد / بكذب لا بخير 

عادل/ عارف تعبك حسام  صح 

تغريد/ بكت

عادل/ جذبها لحضنة، ،،بااااس أكيد أبنك طالع لأبوة مش ليكى وانا كمان زعلان  بنتى عندة  و

تغريد بمقاطعة/ متخافش بنتك فى أمان  حتى لو بيكرها  دى تربية أيدى  
وجلسوا يتبادلون الو'جع مع بعض


فى بيت أحمد وسوما

أحمد/ أووووف ،،طفى النور عايز أنام بقالى ٣ أيام منمتش 

سوما/ أنت بتزعقلى يا حبيبى 

أحمد/ أستغفر الله العظيم  ياحبيبتى جوزك ضابط ولما يدخل البيت لازم يريح ظهر جوزك أنقطم من نوم الكرسى والكنبة 

سوما/ خلاص طلعة برا أهو 

أحمد/ وعلى أية النوم طار شدها لحضنة،،،  ها مالك 

سوما/ برن على هند مش بترد 

أحمد/ عادى ممكن تكون نايمة مش واخدة بالك بقينا بعد نصف الليل 

سوما/ لا مش نايمة وتنام أزاى  وهى عند حسام 

أحمد بتوهان / حسام مين 

سوما/ طليقها وحكت لة الحوار 

أحمد / نعممممممممم دة حرام دى مجنونة كل دة يحصل وأنا مأعرفش  

سوما/ ياحبيبى الفترة إللى فاتت كنت مشغول 

أحمد /   هنعاتب حسام دة صاحبى  أزاى يرجع ويظهر ومش يبلغنى وكمان خطب دى هند هتمو'ت علية ومش معترفة بالطلاق   

سوما/ خايفة على هند 

أحمد/ مش عارف الصراحة أتصرف أزاى المهم البت نامت 

سوما/ أيوة 

أحمد / هند ربنا معاها  ومعاها طليقها حبيبها  مش فارقة 

سوما بعدم  فهم / يعنى أية 

أحمد/ بقولك مشغول عنك الفترة إللى فاتت   وقبليها كنتى حامل وزقها على ظهرها  وقال  أمسك نفسك ياااض هكلبشك  ومال بجزعة عليها فسقط على الفراغ بسبب بعدها عنة وقالت مش وقتة دماغى مشغولة بهند

أحمد/ مسح وشة بغضب، ،ثم  قام وبيلبس ملابس الخروج

سوما/ رايح فين 

أحمد  بحنق/ أعتبر نفسى نبطشية ورايح الشغل مدام المدام مش عايزة تدينى حقى الشرعى  وصاحبتها أهم من جوزها يا بنتى جوزك نقل لإدارة الآداب  لازم تملى عينة مش كدة 

سوما بتفكير/ سورى يا حبيبى  ثم غمزت بكسوف وشدتة من لياقة قميصية خلفها 

أحمد/ أيوة كدة لازم يعنى أزعل 

سوما/ باستة  بوسة واحدة من خدة وقالت مرضى كدة وسابتة وخرجت تحاول الاتصال بهند 

فى فيلا حسام 

صعد حسام لغرفتة بعد ساعات الليل المتأخرة وسمع صوت وسيم يبكى فهو لم يلمسة بسبب رفض هند لة تجاهل ذلك وحين فك الطرف الصناعي  سمع وسيم يبكى بصراخ ويقول مامااااااااااااااااا   أهئ أهئ مامااااا أهئ أهئ ،   
فقال،، طبعا تلاقيها بتحب   وب فى الفون  وسايبة الولد عطشان ممكن  وفجاءة ذهب لغرفة هند وفتح الباب 

عدوها واخد راحتة وبيفح الباب بدون أَذن 

 
حسام / أنتى يا زفتة الولد ب٠٠ وقطع كلامة  منظر هند وهى فى الأرض شاحبة اللون وسائل لازج أبيض يسيل بجانب شيفاها  حاول يجلس فى الأرض لم يستطيع فشد كرسى خشب وجلس علية وجثى بنصفة العلوى   ليها  مالك فيكى أيةةةةةةة   حاول يرفعها لم يتمكن دخلت روز الغرفة على صوتة وأثر النوم عليها 

حسام بغضب/ لسة هتندهشى، ،،أنت دكتورة شوفى مالها

على الفور مارست روز مهنتها وهى الطب وعند رفع ملابسها  العلوية أخفض حسام بصرة فهى طليقتة   
روز/ حالة تسمم تقريبا كل المؤشرات تقول ذلك 

حسام/ بدون مقدمات حاول يرفعها سقط بيها

روز/ الطرف الصناعي غير مؤهل لمثل هذة  الأمور والوزن الزائد علية أتصل بالأسعاف أفضل ليس هناك وقت 

وبعد وقت وصلوا المستشفى 


والنهار طلع   وأجتمع أحمد وسوما بعد معرفت من تغريد المنهارة فهى تعتبر  هند بنتها وليس مرات أبنها  وعادل الذى لا يقل أنهيار على أبنتة وغضبا'ن   من حسام  وفى زاوية أخرى يقف حسام بمفردة فأمة رفضت تسلم علية فهذا أول لقاء بعد غيابة والجميع زعلان منة  فوجد يد روز تمسك أيدة وتقول أنا موجودة لقد تخلوا عنك أنت حكيت لى الحكاية  كلها  مازلت عند رائى هنااك قلب يحبك هو قلب روز وحضنتة  وقبلتة من شيفاة برفق 
أمسك أحمد سوما   ،،وقال أهدى  شكل حسام أتغير  ملناش دعوة بية 

حسام/ فك حصارها  وقال  بلاش طريقتك دى مش بحبها 

روز/ سورى لم أقصد شئ يزعجك أريد دعمك نفسيآ

 بجد ربنا يخدك أقصد يخليكى بجد الشباب محتاج الدعم دة 

مش عارفة البارت دة مالة معايا فى ألش كتير شكلى مهيبرة غرغرغرىىى

أمر الدكتور بفتح الستارة  لغرفة هند حتى يطمن عليها أهلها  فوقف الجميع  عادل وتغريد وأحمد وسوما  وبعد وقت تسلل حسام لداخل الغرفة بعد أنشغال الجميع وأغلق الستار ثم أغلق باب الغرفة من الداخل بعد ما أرتدى بالطو أبيض وعلى وشة ماسك 

جلس بجوارها على حرف السرير وأنزل الماسك بتاعة   ولمس بشرتها  الناعمة ثم رفعها نصف رفعة لحضنة أستنشق عبيرها الفريد  ثم نظر لشيفاة التى داق طعمها قبل ذلك وبسبب طلاقهم أتمنع من لذة طعمها فأكتفى بالحضن وحين يقرر البعد يحاصر خصرها أكثر ثم قام بتقبيل خدها رقبتها شعرها  لكن الجزء الذى أخذ حقة والمفضل لدية هو رقبتها ثم أبتسم بخبث وترك علامات على رقبتها حتى يثبت لنفسة ملكيتة عليها  وأبتعد عندما شعر بوجعها ومرحلة الافاقة فهى تعرضت لحالة تسمم من الدرجة الأولى  وحسام لحقها على أخر لحظة  ثم وضع أيدة على بطنها مع أزاحة الملابس وقال، ،قريبآ هتكونى هنا فى المستشفى والمرة دى وأنتى ماما وطبع قبلات رقيقة على بطنها وبداخلة يطلب المزيد والتمادى خصوصا أنة داق طعم حلاوتها عندما كانت مراتة  أبتسم وأتنفض على خبط ورزع على الباب وفتح ،،،،وجد 
أحمد جوز سوما وهو يقول شفتك وأنت داخل ولابس لابس دكتور أنا ضابط واللعب دة مش عليا  مدام بتحبها كدة طلقتها لية   دى هند وحكى لة حالها  لصدمتها وحالتها النفسية لفقدان النطق  ولرفضها للعرسان  

حسام بو'جع/  هند بنت مش مدام وتركة 
أحمد/ انصدم من كلامة ثم أمسك زراعة وقال للأسف  هند  حافظت على كرامتك  ومش قالت لحد الموضوع دة حتى لسوما مراتى  أنتى مش تستحق حبها  أبعد عنها كفاية وجع فيها صحيح انا جوز صاحبتها وصاحبك بس أعتبرتها  أختى ولو دايقت أختى هسجنك  أخفى من حياتها 

حسام بألم داخلى   / موافق بس بشرط أعرف من إللى سمها   

وافق أحمد     ' وجلسوا يناقشون  حتى أتنفض أحمد وقال يبقا لازم نروح بيتك ربما الشئ اللى شربتة أو كلتة موجود فى المكان 
وبعد مدة من البحث فى الفيلا 

أحمد / على كلامك  لما جيت أنبارح  لاقتها بتتفرج على الكرتون وبتاكل تسالى ودورنا مش لاقينا حاجة قولت جايز الخدامة نظفت المكان شوفت المطبخ والنفايات  مفيش حاجة يبقا لازم ندور فى المكان إللى لاقيتها فية جايز تلاقى حاجة 

حسام/ غرفة النوم 

أحمد/ أيوة 

حسام/ لا مينفعش أنت غريب ممكن هدومها تكون فى المكان 

أحمد بغضب / على أساس أنك جوزها وبعدين دماغى هتكون فى أية ولا أية أنا ضابط وهند معتبرها أختى أدامى بلاش خيابة 
زقة لخارج الغرفة ثم نظر بسرعة لم يوجد أشياء هند الخاصة   أطمن ثم سمح لأحمد بالدخول للغرفة  وبدون مجهود جثى أحمد فى الأرض وألتقط  فنجان قهوة على الأرض وأستغرب وقال  هند مش بتحب القهوة أزاى دخلت غرفتها 

حسام/ أنا وسيبتة على التسريحة مش على الأرض ومش شربت منة 

أحمد/ مفيش أثر للقهوة على الأرض خلينا نشمى وراء أحتمال واحد ان هند شربت من القهوة هنحلل بقايا القهوة  وأشوف الدنيا سلام  أةةة قبل م أنسى  بلاش حد يعرف لانى شاكك فى سهير الخدامة مجرد شك لأنها هى إللى عملت القهوة 

حسام/ بانتباة ،،، سهير  هى فين مش سامع صوتها ونزلوا يبحثوا عنها أختفت دخلوا غرفتها وجدوها خالية ولا يوجد أثر لملابسها 
أبتسم أحمد وقال  يبقا هى السبب سهلة هتتجاب يعنى هتتجاب سلام 

جلس حسام يفكر   لماذا سهير عملت كدة مجرد شك بسبب هروبها 

فى مكان أخر 
أنا هربت  لازم تبعتى فلوس ليا الست هند شربت القهوة غلط  خايفة لتكون ما'تت

جيهان/ لازم ترجعى الفيلا قبل ماحد يلاحظ حاجة وتنظفى المكان  يا 

وبعد م أغلقت الخط ،، ألبس هدومك مليش مزاج 

مصطفى/ لية   

جيهان/ عادى برااااا 

مصطفى / لنفسة   ماشى يا بومة يامكرمشة هستحمل بس علشان فلوسك فقال بأبتسامة مصتنعة  بعد ماحاوطها   محتاج فلوس 

جيهان/ لا

مصطفى/ طب علشان خاطرى واللى حصل مش شوية وجعل أيدة حرة عليها 

جيهان/ ههههههه عنيا وأنت عارف المقابل 

مصطفى/  لنفسة ، أمتى أخلص منك يا عجوزة تقرف  وقال عارف ثم  زقها على السرير و.
    


تعليقات