قصة الوهم القاتل البارت الثالث3 بقلم ميفو السلطان

        
 
قصة الوهم القاتل
البارت الثالث3
بقلم ميفو السلطان


 كان مراد قد اغلق فصلا من حياته بحلوه ومره وان كان الغالب مرا ليقرر بعد تلك الماجنه عن ابنته حتي لا تؤذيها نفسيافمن تنسي امومتها وتختار حياه المجون لا تستحق ان تكون اما لتلك الطفله الرائعه وامها من الاساس تركتها ونست .. هنا انهارت الطفله وتقوقعت علي نفسها رغم حنان الجده ومعامله الخدم لها ولكنها فقدت الحنان الفطري وهو حنان الام الذي من الاساس كان شحيحا ففقدته بالكامل.. كانت الجده تشعر بالاستياء الشديد على تلك الطفله فهي تحتاج لحنان الام وحنان الاب ولكن مراد شخصا متشددا الى حد ما ذو عقل مغلق لا ينصاع الى مشاعره ابدا وكل تفكيره من رايه ولا يستجيب الى راي الاخرين فهو شخصا الى حد ما يشعر بالغرور.. شخصا كل من حوله ينحني له  وترتمي تحت اقدامه النساء و ينتظرن اشاره من يديه فصعب الخضوع..
في ذات يوم كانت الطفله تلعب بالعابها وبعرائسها لتذهب الي الجده مسرعه بالبكاء فاحتضنتها الجده لتطلب منها ان تذهب الى امها وانها تريد ان تنام في احضانها.ميفوميفو. ولكن الجده ليس في يدها شيء تفعله وحاولت ان تهدئ من روع تلك الطفله الصغيره  وهنا قررت الجده ان تكلم مراد وتقنعه ان يحضر للطفله شخصا يعتني به.. شخصا مدربا على اعلى مستوى ليشعر  الطفله ببعض الاهتمام فالجده ليست على قدر كبير من الصحه لكي ترعي الطفله والخدم ليسوا مؤهلين للعنايه  بالطفله واعطائها الحنان لم يستجب مراد في البدايه ولكنه بعد الحاح الجده وافق على طلبها وبدا في مقابله بعض السيدات والفتيات وقد جاءت الكثير من الفتيات ولكنهم لم لم يكملوا مده  كبيره.. فمعظم النساء التي اتت كانت عينها علي مراد من الاساس فكانت منها ما تظهر له من فتنتها واخرى تتدلل عليه واخري تفتعل المواقف لكي تتكلم َمعه كانو يفعلون اي شئ للتقرب منه باللبس الفاضح والتدلل الزائد  و لا يهتمو بالطفله كما تهتم بابيها.. حتى يأس مراد من الموضوع باكمله وكانت المشاكل تزداد وتزداد فهو لا يطيق النساء التي تترمي عليه رغم كونه رجلا يحب ان يحاط بالاهتمام من الكل.. الا انه في امور ابنته لا يتساهل مع احد فهي اصبحت نقطه ضعفه الوحيده وكان يريد ان يشعرها بالحنان رغم انشغاله  ولكنه رغم ذلك  الى حد ما كان يقضي معها وقتا قليلا ليحاول ان يعيطيها و يعوضها عن الحقيره التي تركتها و رحلت وفقدت معنى الامومه..ميفوميفو كان مراد قد يأس تماما ان تاتي امراه صالحه لظنه انه لم يعد يري فيهم الصلاح..فبسبب زوجته كان يحتقر النساء بشده لما يفعلن  من افعال مخزيه  ليقتربن منه عن طريق ابنته فكان يطردهم شر طرده وكان لا يتهاون معهم ابدا... كان قد اصبح مثقل بالهموم واصبح موضوع ابنته يوجع قلبه فكان يجلس في عمله مهموما بشده الي ان جاء يوم و دخل عليه صديقه عمر ليقترب منه وهو يراه مرهق بشده ليبدا في الكلام معه ويحاول ان يخفف عنه وهو يعلم جيدا ما مر به طوال الشهور الماضيه وما فعلته زوجته الحقيره وما حدث له من المربيات التي اتين  فقط لكي يرتمين تحت قدميه... هنا تكلم مراد بوجع انه لم يعد قادرا ان يرى ابنته هكذا لا تشعر بالحنان وهو لا يجد ولا يثق باي امراه اخرى بعد ذلك.. هنا تتكلم عمر واقنعه ان ينزل اعلانا في الجريده ليطلب فتاه او امراه بمواصفات معينه ويحدد تلك المواصفات لكي لا يجلب لنفسه المتاعب.ميفوميفو. امراه جاده ترغب في العمل الجاد  ولا يتساهل رب العمل في التسليه والابتعاد عن العمل وان الراتب مجزيا في مقابل ان تكون تلك المراه على قدر من الاحترام والجديه وانه اذا لم يحدث ذلك سيكون هناك شرطا جزائيا مقابل عدم اتقانها لعملها. وانها ستطرد في حال خلافها لتلك الشروط دون ان تحصل علي اي عائد مادي..هنا ظل يفكر في كلام عمر واحس انها  فكره جيده.. فاستدعي سكرتيرته وامرها ان تنزل ذلك الاعلان لكي يجلب لابنته شخص ما كل همه رعايه ابنته  فلربما تحصل على بعض الحنان التي فقدته.. و تمنى ان يكون شخصا جيدا لا يسعى الى الماده والتلاعب.. رغم ثقته الشديده انه لم يعد هناك امراه لا تسعى وراء المال وان تعيش  في رغد دون ان تبذل اي مجهود.... فاستجابت السكرتيره واعدت الاعلان ليوافق عليه مراد لتبدا اول خطوه في انتقاء من يصلح ان يكون عونا لابنته فلربما تاتي من تعوض تلك الصغيره عن حنان امها فالله يقطع من جانب ولكنه يوصله من جانب اخر.ميفوميفو....
بعيدا نعود لاسيا...تطلقت اسيا من ذلك المدعو اكمل مرت فتره طويله تتعافى من كسورها الخارجيه ولكن الله اعلم بكسورها التي انغرزت بداخلها.. حاولت خالتها كثيرا ان تعرف مافي قلبها وتنعشها ولكن اسيا كانت كالصنم لا تتكلم قررت ان تقفل علي نفسها وتكمل حياتها ميته في صمت.. كان كل ما يؤلمها انها لن تصبح اما.. لم تهتم بوجود رجل في حياتها فاكمل.. كفي ووفي وجعلها تكره دنيا الرجال من الاساس.. كانت قد تعافت تماما وبدا اكمل يعود ليغزو حياتها ويحاول استرجاعها فهو يشعر بالجنون لفراقها فهيا ملاك يمشي علي الارض انثي عن حق مفعمه بالحيويه كان يفتقدها كثيرا ويبعث مراسيل اليها حتي تعبت من الدنيا باكملها.. لم تعد تتخيل نفسها مره اخري في ذلك الهوان والعذاب.. ارادت ان تهرب ولكن لا تعرف الي اين.. كانت تمتلك المال الوفير ولكن ليس لديها الشجاعه لترحل.. كانت خالتها تساندها وتحاول ان تصد هجمات اكمل الشرسه.. لياتي ذلك اليوم الذي يقع تحت يدي اسيا احد المجلات لتجد اعلانا من شهر فات يبحث عن مربيه لطفله ثلاث سنوات.. ليخفق قلبها بشده.. واحست ان الله قد بعث لها تلك المجله لتنشلها من عذابها.. فقررت ان ترحل عن مدينتها تماما ولم تقل لاحد عن تلك الوظيفه.. ذهبت لخالتها وواخبرتها انها تريد ان تبتعد لفتره لان اكمل لن يتركها لحالها وانها ستؤجر شقه في القاهره لتجلس فيها لتريح اعصابها فهي معها المال ولا تحتاج الي العمل.. حاولت الخاله الاعتراض ولكن تحت اصرار اسيا رضخت لها علي شرط ان تسافر معها لتطمئن عليها وبالفعل شدو الرحال لمدينه القاهره لتذهب الي احد السماسره لتؤجر شقه مفروشه لمده اسبوعين قابلين للتجديد..ميفوميفو وكانت في منطقه راقيه وهنا اطمئنت عليها خالتها وجلست معها يومين ثم ودعتها علي ان تكون علي تواصل معها.. كل ذلك واسيا تخفي الاعلان حتي لا يعلم احد فلو علم اكمل سيفتعل لها فضيحه كبري فهيا من عائله كبيره كيف تعمل عند الاخرين.. مرت بعض الايام لتقرر اسيا ان تاخذ شهادتها واثبات شخصيتها وذهبت الي الشركه التي تطلب تلك الوظيفه.. دخلت الشركه لتسال عن صاحب الاعلان ليتجهوا بها الي السكرتاريه لتنتظر بعض الوقت ليأذن لها مراد بالدخول.. دخلت وهيا مرتبكه تفرك في يديها لتجد شخصا حاد الملامح متجهما ينظر في اوراق امامه فشعرت بالرهبه من وجوده... ظلت واقفه لبعض الوقت فقطبت جبينها.. فهو يعتبر قليل الذوق ليجعلها تنتظر(معلش لسه ماشافش😅😅😅) احست ببعض الغضب فتحمحمت فرفع حاجبيه لينظر اليها متفحصا كانت عيونه كعيون الصقر لا تحيد عنها ولا عن هيئتها.. تفرس فيها من اسفلها لاعلاها ليجد فتاه جميله هادئه تلبس ملابس واسعه تخفي جسدها ولاتبرز تفاصيل جسدها وذو حجاب رقيق كانت بسيطه غير متكلفه ولكنها فاتنه   وكانت تبدو كمراهقه جميله اتت من عالم الخيال ولكن عيناها وقد سرح بهما لفتره ففيهم كميه حزن غير عاديه.. احست باحمرار خديها وتوترها من تفحصه هذا فاذا به يقوم من مكانه لتتفاجأ بطوله الشديد وهيئته العريضه فهو شخص ذو جسد رياضي ويمتلك وجه جاد وفي نفس الوقت وسيم بدرجه عاليه فاخفضت عينيها من علي وجهه وهيا تشعر برجفه في قلبها.. اقترب منها وظل يحوم حولها وبدا بالكلام.. اسيا الهلالي.. ٢٢ سنه.. خريجه تربيه طفوله من المنصوره .. مش ملاحظه ان مفيش اي خبره. مالكيش مؤهلات عاليه...وجايه من اخر الدنيا.. والا انت شايفه ايه..
 احست ببعض الغضب من سخريته المبطنه لتقول بحده.. حضرتك ممكن اكون ماعنديش خبره بس انا في نفسي واثقه اني اقدر ادي بنت حضرتك اللي هيا تفتقده.. حضرتك ماتحكمش عالناس من خبراتهم.. تجرب الاول وتعيش الخبره َمعاهم وبعدين تحكم.. ياما ناس معاها خبرات وهيا لا تفقه شئ عن التربيه.َاظن حضرتك في السوق وعارف كل ده . فرفع حاجبيه ساخرا فهي تبدو طفله في نظره.. وانت بقه اللي هتقدري. ميفو ميفو ..
فاقتربت منه ونظرت اليه بصلابه وقالت حضرتك.. دا عرض وطلب وليك كل الحق بالاختيار انا مش هموت عالشغل اوي يعني ولا محتاجه اشتغل اصلا.. بس كل اللي حباه اني اقرب من الاطفال واقدر اساعد يعني ماتفكرش حضرتك ان خروجي من شركتك ورفضك ليا حاجه كبيره.. . وصمتت وتراجعت مره اخري..
احس بالاندهاش في داخله من تلك الفتاه وقوتها وعدم خوفها منه.. َكيف  جرؤت ان تكلمه هكذا  استدار وجلس علي المكتب وضحك ضحكه ساخره.طب ماتدينا فكره كده عن ازاي هتتعاملي احب اعرف طيب ماهو عرض وطلب والا ايه وزي مانت مش هتمو تي عالشغل اوي كده انا كمان مش هموت واشغل اي حد..(يا واد هتندم 😅😅) ميفو ميفو 
احمر وجهها ولكنها استجَمعت نفسها كانت تنظر لوجهه ولكنها ابدا لا تخاطب عينيه ولا تنظر اليهما وذلك اغضبه كثيرا فكانت نظراتها له استخفاف مما اشعل قلبه لتقول.. حضرتك انا خريجه تربيه طفوله واتدربت كتير علي التعامل َمع الاطفال وانا من جوايا بعشق الاطفال لدرجه اني بفكر اروح ملجا دي حاجه جوايا انا مش مطالبه اني اقنعك انت ليك تجرب. تشوف وتعرف ان بنت حضرتك هتبقي في قلبي قبل عنيا اما بقه حكايه اني مانفعش كده خبط لزق فدا ماعتقدش تصرف فيه خبره وحكمه لان المفروض حضرتك مجرب الدنيا وايام يبقي البسيط في نظرك اللي مايستحقش يكون هو العالي المطلوب..
رفع حاجبيه غير مصدق ان تلك الصغيره تكلمه بهذا العنفوان ليشتعل اكتر ويهتف.. انا حاسس انك واثقه اوي من نفسك وانت صغيره مش كتير شويه ده عليكي..
لتستغفر ربها وتقول.. هو حضرتك عشان صغيره ابقي خلاص مانفعش عموما ممكن تقلي وامشي من سكات ومانقعدش نشغل بعض بكلام فارغ ومناهده مالهاش قيمه..
لينصعق من ردها..واحس انه سيأكل نفسه.. بقي انا اللي ينشغل بيا كلام فارغ دا اللي زيك بينحدفو عليا بالكوم مالها دي ومالها طايحه وبايعه كده حته عيله تكلمني انا كده ومالها لا بصالي ولا كاني هوا.. هو فيه ايه دا عنيها ماحطتهاش مره في عيني.. لا كده كتير البت دي حكايه. هيا جايه تحرقلي دمي.(ايوه 😁😁😁) . طيب ماشي ليهتف.. طيب طالما مش صابره علي كلام الكبار ومناهدتهم هتصبري علي عيله صغيره دانت مش مستحمله حد يكلمك قطر ومبرد هتعملي ايه في بنتي. ميفو ميفو ..
كان الغضب قد وصل مداه منها لتقول بحده... حضرتك انا مالي بكلامك وصبري عليك انا ماليش اصبر علي حد مالوش دخل بشغلي انما بنت حضرتك معاملتها هتبقي حاجه تاتيه وايه قطر ومبرد دي.. فيه ايه يا استاذ انت مش ملاحظ انت انك بتتجاوز في الكلام جايه لبنت حضرتك وهحطها في عيني وقلتلك مش بسن ولا خبره يبقي ليه لازمته الرغي الكتير يا اه يا لا..
احس مراد انه يريد ان يقتلها فلم تقف له امراه هكذا من قبل نهارك اسود هيا بتكلمني انا كده مراد الشهاوي يتقله كده من حته عيله هيا مش شيفاني والا ايه دي (متغاظ يا وحش😁😁😁) باينها مجنونه هيا مش ست زي بقيه الستات فاكره نفسها مين.. دانا بيقع ليا منها الوف.ويترمو عليا . ليهتف بنبره غاضبه متحكما في نفسه بصعوبه.. والله دا حاجه عال اوي . طب يا انسه هبطل رغي وكلام فاضي  سيبي عنوانك وهكلمك..
 فابتسمت ساخره وقالت... مدام اسيا حضرتك..
فبهت مراد في نفسه واحس بالاشتعال و الضيق  فجاه ان تلك الصغيره متزوجه كان يحترق بلا سبب له.. ثم نظر اليها بغضب وانت بقه فاكره اني هشغل حد عندي مش متفرغ يا مدام..جايالي متجوزه وبتتشرطي كَمان... 
احست انها لاتطيقه وانه شخص متعجرف.. فقالت بنبره حانقه.. وبابتسامه بارده.. لا حضرتك اطمن كل التفرغ هتلاقيه فرفع حاحبيه لتكمل هيا انا حضرتك مطلقه.. يعني مفيش اي مشغوليات وعموما انا همشي وعند حضرتك التليفون والعنوان واستدارت وتركته يقف مذهولا من تلك الحَمقاء التي تكلمه بهذه الطريقه وانها لا تهتم بكلامه وترد عليه الكلمه بكلمتها..وكيف تتركه وتمشي دون ان ياذن لها..ليهتف.. البت مشت ولا عبرتنيش(احسن احسن 😂😂) اقوم اجري اجيبها من شعرها.. هو فيه ايه.. انت بتاكل نفسك ليه دلوقتي نفسي اعرف يا زفت انت.. استعجب منها ومن قوتها. واستاء من انها كانت متزوجه ايه دي مطلقه.. البت الصغيره دي.. دي قمر تطلق ليه كان يأكل نفسه ولكنه لم يعلم لماذا لم يحب تلك المعلوَمه عنها.. رحلت هيا تاركه ورائها شخصا يفكر في كم التناقض الذي كان امامه.. جمال وفتنه وحزن وقوه وضعف مبطن وشئ غامض بداخلها مزيج غريب لم يعاشره من قبل.. ظل مترددا ان يقبلها في الوظيفه كان غاضبا منها بشده ومن تعاليها عليه  ولكن كان هناك شيئا بداخله يخبره ويلح عليه انها مختلفه كان شيئا تولد يدفعه دفعا ان يوافق ولكنه لم يشعر به لياخذ قرارا وينفذه علي الفور.. ميفو ميفو .. 
خرجت اسيا من الشركه والغضب يتأكلها من ذلك الحقير من يظن نفسه.. احست انها شحاته وهيا بنت الحسب والنسب.. وظلت َمغتاظه... طب ارجعله اهزقه واقله اني مش محتاجه.. كان لازم اهزقه دا قليل الذوق.. لا وبيتأمر عبوشكلك راجل عامل زي الطائر المجنح.. ومافيش خبره ومتجوزه.. ايه ابن بارم ديله دا ايه القرف ده.. بينقي مساعده والا حد يشيل اهله من عالارض. دا كانه فوق الناس.. راجل بارد ومستفز ربنا يبعدنا عنه.. وتذكرت اكمل وما كان يفعله ونزلت دمعه من عينيها لتمسحها وتكمل بقوه.. خلاص يا اسيا مفيش راجل هيجي عليكي تاني مفيش راجل هيفرد قلوعه عليكي انت لازم تبقي اقوي واقوي.. الصنف ده عايز اللي يناطحه عشان يتلم هو فاكر انه ربنا.والله لو كنت بس اقدر اسيب الشغلانه كنت كلت وشه البارد بتاع المقامات.. عبوشكلك بجد حرقتلي دمي . منك لله يا اكمل ويسامحني ويساَمحك.. اه يا وجع قلبي.. كان نفسي اشتغل الشغلانه دي يا بارد ياللي َماعندكش دم.. . حاسه بقلبي منهار وان وجود طفله في حياتي هيفرق(منك لله يا اكمل الكلب 😠 😠 😠) .. ظلت تفكر طب اروح اشتغل في َملجا.. بس ماعنديش مؤهلات ماهو عنده حق.. بس وقح وطريقته سخيفه... يلا يا اسيا روحي واهدي بدل مانت بتاكلي في نفسك كده..ذهبت الي بيتها واخذت حماما وتوضت ونامت لتريح قلبها قليلا..
علي الجهه الاخري نجد مراد يجلس في المكتب ويفكر في تلك الفتاه.. منذ ان خرجت وهو لم يكف عن التفكير فيها.. من اين اتت بكل تلك القوه لتقف تناطحه كان غاضبا بعض الشئ ولكنه من الداخل معجبا بقوتها فاي امراه تقابله تتصنع الضعف والدلال لكي تكسبه.. فاما تلك الجميله وسرح في جمالها ووجهها بعيونها الزرقاء بغمازتها الرائعه بحزنها اللذي يقربها من القلوب مزيج عجيب يحب ان يستكشفه  ايه البت دي(سح يا واد سح 😅😅😅) ثم فجاه نهر نفسه انت اتجننت يا مراد.. انت هتخيب والا ايه.. ايه حته البت دي اصلا. ماتعقل كده ماعتش الا دي والستات بتترمي عليك.. بس البت دي طايحه ليه كده دانا مافرقتش معاها ببصله ولا يكون تمثيل.. لا لا انت مش اهبل البت جامده.. ليسرح.. جامده في كل حاجه دا عالفرازه.. ومانختش ثانيه واقفالك عايزه تنط عليك تاكلك.. ايه ده ماشفتش ولا هشوف... ليسرح بها فتره وقلبه يرجف. ايه يا مراد مالك مش علي بعضك ماتهدي علي نفسك الستات بتعدي عليك بالكوم.. مالها يعني.. ليصمت ويهب لا لا لا فيه حاجه شايطه جوايا.. عايز اجبها واكسر رقبتها عشان تبصلي في عيني وتكلمني مش انا اللي يتبصلي كاني مش موجود.ميفوميفو.
.. هنا دخل عليه عمر ليجده مسهما قاطبا حاجبيه. فهتف.. ايه يا عمنا انت سافرت مالك كده..(والع وااالع 😂😂😂) 
فنظر اليه ببرود.. عايز ايه..
فرد عليه.. يا ساتر.. انت شايل طاجن ستك ليه انا سمعت ان فيه حته بنبونايه دخلت عليك ها ايه الاخبار الواد عادل بيقول عليها حته سكر متغلفه عالفرازه.. هاه انطق قول..
احس مراد بالغضب من كلامهم عليها واحس بالغيظ الشديد ولكنه اخفي ذلك وقال اه البت دي  مش اوي يعني(يا وله😂😂😂😂😂)
 فقاطعه عمر.. مش اوي ايه دا بيقول صاروخ بس لابسه شوال 😅😅😅...
فنهره مراد مغتاظا.. وانت عايزها تلبسلك ايه انت وسي زفت  إن شاءالله محزق وملزق..
فقطب عمر جبينه فيه ايه يا كبير ماترسيني عالقصه كلامك محيرني..
فتنهد ليكبت مابداخله وغيظه الغير مبرر ويقول... مفيش يا سيدي.. الست مطلقه وجايه من اخر الدنيا عشان تشتغل لا وبتتامر ال ايه مش محتاجه الشغل وجايه عشان حابه ده.. عايزه تقلي فلوسك ابلعها بنت ال....دانا اجيب زيها الاف.. (كل في نفسك كده خليها تديك 😎😜)... 
فهتف عمر مطلقه ازاي دا الواد بيقول عيله صغيره وقمر والا غمازتها يا واد.. دا شوقني من كتر كلامه.. عيل ابن فقريه كل وداني ولما خرجت كان هيموت ويجري وراها تقولي مش اوي ..
 هنا انفجر مراد وتحول والغضب قد تمكن منه فلم يتحمل كلامهم عليها ولا يعلم لماذا يثور هكذا ولكنه لم يعرف ان يمسك نفسه ... وسي عادل ماورهوش شغلانه الا هيا والا ايه انهارده.. وعايز يروح وراها ليه بتاع ايه.. له عندها ايه مايلم وش امه ويقعد يترزي يشتغل هو جاي يشتغل والا يشقط ابن الجزمه والله لاوريه... (وقعتي يا بيضه 😂😂😂) 
فبهت عمر من غضبه.. فيه ايه يا مراد انت مالك.متعصب ليه كده هو عمل ايه يعني ومالك غضبان من البت اوي كده ماكنتش قصه..
. فقام من َمكانه ليستدير ويهدا من نفسه فكلامهم عصبه بدون سبب.. فقال ساخطا.. اه مطلقه وصغيره عندها ٢٢ سنه مش هنحقق يعني هو مال اهله انا اللي اقول.. .. بس ماعندهاش خبره لا وجايلنا من المنصوره..
فتح عمر عينيه.اوبااااا. قول بقه المنصوره اه يا عم  بلد الجمال يبقي الواد عادل عنده حق وهنشوف المزز بتاعتهم دا انا هرشق عندك في الفيلا. ..
 استدار مراد بغيظ...تصدق انا اللي هاجي ارشق دماغ امك في الحيطه.. انا هاجي اطحنك انت وعادل في ساعه واحده..
فضحك عمر اهدي بس فيه ايه مالك يا عم انت ..
فهتف مراد غاضبا.. فيه انها بت مغروره وشايفه نفسها ومحسساني اني ولا حاجه وانها جايه لمزاجها.. ونازله سخريه مني طول القاعده لما كنت عايز اطبق في زماره رقبتها لا واخرتها تسيبني وتمشي وتقلي نمرتي عندك.. اللي ماستعناش اشغلها خدامه عندي... فاكره نفسها حاجه..انا اتعامل كده انا يتقلي كده.. هموت واجيب رقبتها.. حته عيله تناطحني كده .
فهتف عمر ماتهدي يا عم خلاص مش عجباك تروح لحالها بس بينها واثقه من نفسها..
فسخر مراد.. اه عيله عندها ٢٢ سنه واثقه في نفسها انت اهبل يا عمر.. فهز عمر اكتافه بحيره وظل مراد ياكل في نفسه ثم قال طيب ماشي يا ست اسيا انا هجيبك شهر عشان اعرفك انك ماتسويش حاجه ماشي عشان تعرفي تقفي تناطحي اسيادك.(قلبك يا واد اللي جابها.. اطلع من دول 😁😁😁) .ميفو ميفو.. 
 كان عمر مذهولا اول مره يجد مراد غاضبا هكذا وخصوصا َمن امراه فهو كتله من البرود..فقال طب ماجايز تبقي كويسه ليه تفترض الوحش انت داخل حرب...
فرفع مراد حاجبيه وقال .. واحده صغيره وجميله زي مابتقول َمع انها عاديه اوي (يا كداب يا ضلالي 😅😅) ومطلقه في السن ده(ومالها المطلقه يا لوح انت😠😠😠) وجايلنا من بلد تانيه ايه اللي هيحدفها علينا الا اذا كانت زي اللي قبلها وقبلها.. ستات جايه بتدور علي صيده..
 ليهتف عمر.. انت يابني مش لسه قايل واقفه تنطح فيك يبقي جايه تصتاد ازاي والواد عادل بيقول بت محترمه..
ليقاطعه مراد الله يخربيت عادل واليوم اللي اتحدف علينا فيه ماتبس بقه هو فيه ايه..(جاااز وشياط 🤣🤣🤣) 
قام عمر وقال شوف بقلك ايه انا دماغي وجعتني يا اه يا لا بسيطه تروح هيا تيجي مكانها عشره يلا انا عندي شغل..
 ظل مراد يفكر في جملته.. يجي مكانها عشره بس هو اول مره يعدي عليه نوع كده.لا مافيش عشرات.. ماشفتش اصلا كده.. جبروت... بنت ايه.. لا ومنفضالي(حارقاه اوي 😂😂😂) كاني عيل مايسواش وانا اللي مفيش حد يقدر عليا.. طب يا بنت بارم ديله هنشوف . فقرر ان يوافق عليها ليعرفها حجمهها كان ياكل في نفسه َ وملفها امامه وصورتها تنير الملف لسانك مبرد ليه كده ومش حلوه اوي يعني زي سي زفت عادل َما قال.. .طب يا عادل الكلب والله لاخذقلك عنيك عشان تبص عليها كويس.. متغاظ يا بنت الجزمه طب استني عليا.. ليتصل بنمرتها لترد عليه بصوت رخيم.. ليهتف بنبره بارده.. مدام اسيا  لتعرف صوته ولكنها تصنعت البرود.. ايوه يا فندم معاك خير..
 ليغتاظ اكتر معاكي مراد الشهاوي. .
لتهتف افندم اومر..
لينظر للتليفون ويضغط علي يده من غيظه  اه يا بنت الجزمه طيب ماشي.. ليقول باستخفاف.. هو ملفك فيه شويه حاجات كده ناقصه زي مثلا تقديرك في الجامعه والا كنت طالعه بالعافيه كان يستخف بها .
لتقول بنفس البرود.. لا يا فندم مش طالعه بالعافيه انا تقديري جيد جدا الاربع سنين..
ليقول ولما هوا كده ماكتبتيش ليه يعلي من قيمتك شويه بدل الملف ماهو بينش كده وفاضي..
لتقول ساخطه.. هو حضرتك بتكلمني كده ليه علي اي اساس هو انا بشتغل عندك ايه يعلي قمتي دي.. مش نخلي بالنا من الكلام هو حضرتك مش مدير شركه كبيره برضه واكيد بتعرف الكلام اللي يتقال ومايتقالش..
ليحس بانه سيموت قهرا.. طب انطلها اجيب زماره رقبتها.. البت بتديني دروس وتقلي اقول ايه وماقولش ايه يا قهرك يا مراد .. طيب  ماشي.. ليقول.. اكيد طبعا ماكنتش اقصد حاجه وحشه هو بس ضعف الملف اللي خلاني اتكلم مش هنعلق لبعض المشانق..
لتهتف شكر يا استاذ اديك خدت المعلومه فيه حاجه تاتيه.. اقدر اعلي بيها قيمتي كانت نبرتها ساخره..
ليقول.. لا يا مدام هنتصل بيكي لما نقرر الافضل..
لتهتف اوك وقفلت الخط..ميفو ميفو. 
ليهب من مكانه نهار ابوكي اسود البت قفلت الخط في وشي.. ايه ايه دانا مراد الشهاوي.انا تقفلي الخط في وشي.. طب اجيبها منين دلوقتي افش غلي.. مافيش الا عادل اقوم اطحنه مانا مقهور.. (وعادل ماله يا لمبي 😅😅😅) . طيب والله لهتشتغلي عندي وهعرفك انك ماتنفعيش..(علينا برضه دا اللسع علي الفيوز 😅😅😅) ايوه يا مراد عرفها.. بس لازم اشغلها ماهو لازم تعرف مقامها دا ايه الغرور ده.. ماشي يا ست اسيا هشغلك مخصوص عشان تعرفي انك والا حاجه.. ايوه كده.. اهدي بقه يا مراد البت هتيجي خلاص وَمش هتسيبها.. قصدي هتجربها... (هتجربها برضه 😂 😂 دا الشياط واصل للسقف اواد 😂😂😂😂.بس بس يا ولاد  لمراد يزعل مننا احنا هنعمل مصدقين مشوها هيجرب


                    البارت الرابع من هنا 

تعليقات