قصة بنت اكابر البارت السادس عشر16 بقلم ندا الشرقاوي


قصة بنت اكابر
البارت السادس عشر16
بقلم ندا الشرقاوي



بعد الانتهاء من لحظات الحب الجميلة بينهم أمير مبسوطة 
هزت أنجي رأسها 
أمير كل حاجة فيها مكابرة الا الحب ونظر في عينيها عمري ما حبيت حد زي ماحبيتك بقيت بعشقك ياانجي ادمنتك يوم ماكنا في العربية لما قطعتي الفرامل وابتسم كنتي عايزة ايه غطت وجهها بالغطاء رفع الغطاء عنها ده اللي كنتي عايزاه اللي حصل من شوية 
هزت انجي راسها 
أمير وهو حصل بقيتي حرم امير محمد المصري
 
نادت منيرة علي امير 
امير ياامير انت فين يابني هما راحوا فين 
ضحك انجي وامير 
أمير لو عرفت اللي حصل احتمال تقتلني حتقولي ضحكت علي انجي في ظروفها دي متعرفش اني بحبها اوي وقبلها من جديد يلا البسي عشان نخرج نشوف منيرة عايزه ايه 
هزت انجي راسها و التقطت ردائها ارتدته
امير لفي حقفل الفستان ابتسمت انجي مسك أمير قميصه ارتداه امام اعين انجي التي تفحصه يلا عشان نخرج سحبته إليها وقبلته بنهم فصل قبلتهم كلماته بتحبيني هزت راسها 
أمير بحب بنت الاكابر اوي وقبلها من جديد 
أمير بابتسامة يلا عشان نخرج لو أعدنا مش حنخرج ابدا

منيرة كنتوا فين ياولاد 
نظرت انجي الي أمير وانفجرت في الضحك 
منيرة اخيرا ضحكتي يابنتي ضحكتك حلوة اوي كنتوا بتعملوا ايه جوة 
أمير انجي تجاوبك 
منيرة استني ياامير في واحدة مستنياكم جوة اسمها نورا 
أمير هامسا نورا 
منيرة بتقول انها بنت عمك 
انجي بصدمة تركتهم وذهبت 
أمير انجي استني لم تتركه يكمل كلامه اتجهت إلي القصر صعدت علي الدرج دخلت غرفتها جلست علي الفراش تنهدت وزفرت بقوة نهضت وقفت في الشرفة رات أمير ونورا في الاسطبل 

°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
نورا عامل ايه وحشتني اوي ياامير 
مشاعر مختلطة بين حبه لانجي وبين عودة حبيبته السابقة لم يجيبها هز راسه لها 
نورا وحشتني اوي مالك ياامير 
امير جيتي امتي 
نورا وصلت النهاردة سالت عليك عرفت انك شغال هنا عند انجي الدمنهوري 
أمير مراتي 
نورا عرفت انها مراتك ليه عملت كده ياامير سبتني ليه قدرت تنساني بعد كل الحب ده 
وضعت أناملها علي وجهه وحضنته
انجي هامسة كان بيكدب عليا طلع بيحبها لسة منسهاش ووضع يديها علي فمها انا بقيت بتكلم واسقطت بعض الدموع

نورا وحشتني اوي ياامير ابتعد أمير عنها 
نورا لازم نرجع لبعض عاجبك فيها ايه واحدة ضعيفة وخاينة ملهاش امان ضحكت عليك وسجنتك طلقها وخلينا نتجوز ونسافر بعيد عن الناس 
امير مانا فعلا متجوز وحسافر وحبعد بعيد بس مع انجي مراتي وحبيبتي 
نورا ونسيت نورا حبيبتك اول حب اللي مربيها 
امير اول حب بيتنسي ومش لازم عشان تحبي يبقي اول حب وبعدين نورا اللي كنت مربيها سافرت وسبتني اللي  رجعت دي واحدة معرفهاش جيتي ليه 
نورا جيت عشان اعالج الخيول في المزرعة واهو نشتغل مع بعض انا دكتوره وانت مهندس صحيح عي انجي معاها ايه كملت ولا لا
امير عارفة ايه الفرق بينك وبين انجي هي بنت اكابر اه متنسيش انك واقفة علي ارضها حتشتغلي عندها عن اذنك مراتي جت 
انجي حبيبي رفع امير حاحبيه عاليا اخير وغمزلها حسيبكم مع بعض دكتورة نورا جاية عشان الخيول عن اذنكم 

°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°

اتصل جلال بكريمة إجابته بدلع
جلال وحشتني اوي كده تسبني 
جلال عايز اشوفك ياكريمة وحشتيني اوي احنا لازم نتجوز لازم نرجع لبعض 
كريمة بابتسامة انتصار ياريت ياجلال ياريت 
جلال حستناكي وحجيب المأذون تعالي علي الحارة مستنيكي هناك لازم تتزفي ادام الناس كلها انتي ملكيش ذنب امير ظلمك 
كريمة اخيرا صدقتني ياجلال 
جلال مصدقك وبحبك وحشتيني واغلق الهاتف كان عندها حق انجي هانم حقيرة عايزة اي حد تضحك عليه ويتجوزها

بعد عدة ساعات وصلت كريمة الحارة 
نجوى مبروك ياكريمة 
رباب مبروك ياكريمة جلال فرحان اوي 
كريمة عقبالكم حطلع بقي اجهز نفسي عن اذنكم يابنات صعدت علي الدرج اخرجت المفتاح فتحت الباب رات مفاجأة فستان زفاف علي الأريكة جلست بجانبه اخرتك حتتجوزي جلال بعد حبك ده كله لأمير مسكت الفستان دخلت الغرفة ارتدته ووضعت بعض مساحيق التجميل علي وجهها 

في المساء اجتمع الجيران لحضور حفل الزفاف انتظرته كثيرا ولم ياتي 
كريمة ياتري راح فين اتاخر ليه 
رباب يالهوي علي الفضيحة هو فين امير 
نجوى كده ياجلال بردو بس امير شكله حيتاخر ولا مش جاي 
دق جرس الباب فتحت رباب رات امامها رجل جلال بعت ده للعروسه 
رباب العريس جابلك هدية كاتب عليها بس بشرط تفتحيها ادام الناس كلها ابتسمت كريمة علي أفعاله 
نجوى جلال بيحبك اوي 
رباب عندك حق افتحي افتحي تعالوا يابنات اتفرجوا علي الرومانسيه 
فتحت العلبة رات بعض الصور الخاصة لها مع صلاح 
كريمة بدموع ليه كده ياجلال عملت فيا كده ليه 
رباب بشماتة عنده حق ميجيش 
نجوى لو منك اغور من الشارع خالص ده انتي قادرة عملتي كده وعايزة تتجوزي واحدة ياجبروتك 
بين شماتة الجيران وبين فضيحة كريمة  

°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
انجي أنا موافقة تشتغلي عندي تمام قالتها والشر يتطاير من عينيها 
أمير روحي انتي يانورا انا عايز انجي شوية 
نورا حاضر ياامير مستنياك بعد ماتخلص عشان تفرجني علي المزرعة 
أمير تمام استنيني في الاستراحة 
رفعت انجي حاجبيها عاليا في الاستراحة بقي حتعمل معاها ايه اللي عملتوا معايا مش كده 
أمير بظبط زي ماعملت معاكي 
انجي انت مش بني ادم فرحان انها رجعلك حبك القديم مش كده انتوا الاتنين زي بعض نفس الحقارة
أمير لحد كده الكلام خلص انا من النهاردة شغال عندك بس موظف دي علاقتنا ببعض وحضرتك انجي هانم 
انجي تمام اتفضل اخرج روح علي شغلك 
خرج امير اتجه الي الخارج راي نورا واقفة تنتظره رايح فين انت مش قولت حنكمل كلامنا
امير تعالي يانورا تعالي واتجه الي الاستراحة
انجي شبهك بظبط رجعت لك حبيبتك 
افرح بيها خليها تنفعك 

°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°

في المساء مدد بجسده علي الفراش زفر بقوة نفخ دخان السجائر من الغيظ وخرج 

وضعت أناملها علي شفاهها تشتاق له للمساته لهمساته لكلماته زفرت بقوة ووقفت في الشرفة رفع عينيه عليها بنظرات فاحصة وقاسية شعرت بقشعرة في جسدها بلعت ريقها بصعوبة من الاشتياق له 

بعد عدة أسابيع ما بين الفراق والاشتياق 
انجي زي ماقولتلك انت شغال عندي وبس والبس حاجة في  دكتورة  نورا هنأ ولا نسيت 
حاصرها امير بجسده مقارنة بحجم جسدها اهدي متوترة ليه انتي غيرانه عليا ياانجي هانم معقول بنت الاكابر غيرانه علي عامل عندها 
انجي انت بتخرف بتقول ايه 
امير بسخريه انتي دماغك مالها دافيه ووضع يديه علي جبهتها 
انجي ابعد عني قولتلك البس حاجة الدكتورة جت 
امير اهلا يادكتوره نورا 
نورا بنظرة فاحصة لعضلات جسده ووسامته اهلا بيك  اتغيرت خالص ياامير 
انجي بغيره اهلا يادكتوره عجبتك المزرعة 
امير لوعايزة ممكن افرجك عليها يانورا
نورا ياريت عامل ايه يابن عمي 
انجي هو في حاجة يادكتوره 
امير انا حسيبكم وحروح اشوف شغلي 
نورا انا عرفت ان المزرعة مليانة خيول 
انجي بنظرة علي امير اه مليانة خيول 
نورا انتي معايا ياانجي هانم 
اخرج امير خيل من الخيول وركب عليه 
انجي بنظرة عليه روحي شوفي شغلك يادكتوره وحنتكلم بعدين
نورا تمام واتجهت الي الخارج بنظرة فاحصة علي امير ذهبت اليه بتعرف تركب 
امير انا مفيش حاجه مبعرفش اعملها 
نورا ممكن تعلمني 
امير طبعا بنظرة علي انجي هاتي ايديك مسكت نورا يد امير 
انجي وكانها فهمتها اتجهت إليها روحي شوفي شغلك احسن يادكتورة 
أمير بس الدكتورة عايزة تركب الخيل 
انجي وانا صاحبة المزرعة وبقولك لا اقترب امير بالخيل إليها ومد يديه اليها تعالي وضعت انجي يديها علي الخيل امها ماتت بسببي 
مسك امير يديها ورفعها بكل قوته ووضعها عليه وجري سريعا بالخيل امام اعين نورا تركها مقهورة 
انجي أمير أمير نزلني نزلني بقولك 
أمير متخافيش امال فين بطولة الفروسية فاجاة وقف بالخيل 
انجي احنا بعدنا اوي خلينا نرجع 
أمير لا مش قبل ماتقولي اضايقتي من ايه ونزل نزلت وراه 
انجي متضايقتش من حاجة ابعد عني وحبقي كويسة 
امير متأكدة 
انجي متاكدة وقولتلك البس حاجة واقف كده ليه فرحان بنفسك اوي وبنظراتها ليك كانت حتاكلك بعينيها وانت طبعا تعالي اركب معايا وحشتك مش كده 
ضحك امير بصوت عالي ومسك وجهها بيديه انتي بتغيري ياهانم عليا علي موظف عندك 
انجي متقولش موظف انت جوزي ومن حقي وبتعذبني ببعدك عني ووضعت يديها علي صدره نظرت لجسده نظرة فاحصة متقفش كده تاني البس حاجة وتركته مسك يديها خليكي 
انجي بضعف مش حينفع متصعبهاش عليا 
امير انتي اللي مصعباها علينا ونظر لشفاهها بتعذبيني ليه عملتلك ايه 
انجي قولتلك ابعد عني 
امير مش حيحصل ووضع يديه علي قميصها متلبيسيش قمصان وجينزات تاني الفساتين احلي عليكي 
انجي زي الدكتورة كده 
أمير هششش انت غيرها وقبل انفها انت حبيبتي وقبل كل انشا في وجهها انت مراتي ومرر بديه علي جسدها قبل شفاهها نحرها  فتح ازرار قميصها قبل ترقوتها تارك بعض العلامات عليها انت من حقي وانا كمان من حقك استسلمت له لقبلاته وتبادلوا القبلات معا 
انجي انا تعبت من البعد والفراق عايزة ابقي مراتك بجد 
أمير حيحصل وقبلها من جديد رمي قميصها ارضا ووضعها علي الارض مفيش حد حيفرقنا عن بعض تاني 
انجي لا مفيش خليك جنبي وقبلته عمري ماحبيت غيرك 
أمير وانا كمان 
انجي ونورا 
امير انسيها خالص وقبلها من جديد

علي جانب اخر كانت جالسة تدبر بعض الخطط لوقوع انجي والفوز بأمير




تعليقات