قصة عشقت بالصدفه البارت الرابع عشر 14بقلم مجهول









قصة عشقت بالصدفه 

البارت الرابع عشر 14

بقلم مجهول


في بيت أحمد 

ادهم راح يتقدم ل ندى 

وكريم وكارما وزينه واحمد

قاعدين وساكتين 

احمد /اي هنفضل ساكتين كدا كتير. احنا بنام بدري 

كريم /اتكلم ي ادهم

أدهم /هو المفروض اتكلم 

كريم/انت بتسألني 

أدهم /احم. تسمحلي ي عمي أ

احمد حط رجل على رجل /قول ي ابني ال عندك 

ادهم/لا كدا كتير بقى 

احمد /اااحم 

أدهم /مقصدش حاجه يعني 

احم. 

كريم /ااه آه ميقصدش

أدهم /اووووه. لسه هنقول يقصد ولا ميقصدش. انا جاي اطلب ايد ندى وف نفس الوقت هخطبها 

من غير اهلي يعني انت عارف أهلي ماتو، ف ياريت نلبس الدبل بسرعه 

(وطلع علبه من جيبه ) 

كريم /هههههههه الواد اتهبل 

كارما /يعني 

زينه /يلا ي جامعه اي الأجواء ال متوتره دي. يلا لبسها الخاتم بسرعه. عقبالي ي رب

ندى /هههههههه 

أدهم راح جنب ندى ولبسها الدبله وهي عملت نفس الشي 

أدهم /اخيرا. مبروك يا قلبي 

ندى /الله يبارك فيك 


احمد ل زينه /مش كانت امك خلت خطبتنا احنا كمان ف نفس اليوم بدل ما هي مفرقا الاحباب 

زينه /مش مهم الوقت. المهم انها َوافقت 

احمد /امممم


كريم ل كارما /ه هو انتي يعني مش ناويه تتجوزي كدا وتلاقي فتا أحلامك 

كارما /لا مش ناويه. انا معنديش فتا احلام اصلا 

كريم /اصلا؟

كارما /اصلا 

كريم بصوت واطي / اظاهر مفيش فايده فيكي 

كارما /قلت حاجة 

كريم ابتسم /لا ابدا 

مقلتش حاجة 


عند ندى وادهم 

أدهم /بس حلوه فكره الكلبشات دي تبقي نعملها تاني 

ندى حطت ايدها علي وشها /خلاص ي ادهم متفكرنيش انا كل ما افتكر بتكسف من ال عملته والله 

أدهم /هههههههه خلاص خلاص 

ندى /انت مش هتزعلني صح؟. يعني مش هتخليني يوم من الايام اندم اني حبيتك؟ 

أدهم /ليه ي قلبي بتقولي كدا. طبعا مش هزعلك ابدا. 

ندى /طب وعلاقتك بالبنات ال عرفتها 

أدهم /قطعت علاقتي بيهم من ساعه ما عرفتك صدفه ي قلبي 

َواحلي صدفه ف حياتي 

ندى ابتسمت /اممم 

ادهم مقلدها /اممم 


َ

فجأه تليفون كارما رن وكان مامتها

كارما /نعم ي ماما

اي. انتي بتقولي اي. ط طب انا جايه حالا


ندى /في اي

كارما /ب بابا تعب وراح المستشفى

زينه /اييييه

كارما بتوتر /انا لازم اروحله حالا

كريم /تعالي انا هوصلك

زينه /انا هاجي معاكو

كريم /لالا خليكي. يلا ي كارما


ونزلو وركبوا العربيه


احمد /ان شاء الله هيبقى كويس

ندى /ان شاء الله


كريم وكارما ف طريقهم للمستشفى


كريم شايف كارما متوتره وخايفة

كريم /ان شاء الله هيبقى كويس

كارما /ان شاء الله.

بابا دا أغلى حاجة ف حياتي. مش هقدر استحمل لو حصله حاجه

كريم /متقوليش كدا بعد الشر عليه


ووصلوا ال مستشفى وسالو ف الرسيبشنن

ووصلو الاوضه

كارما داخله بلهفه /بابا. انت كويس

الاب وهو نايم على السرير /انا كويس. مالك ي بت مخضوضه كدا ليه

عائشه /الدكتور قال ضغطه كان عالي بس

الاب/وطبعا امك كبرت الأمور وخضتك عليا

كارما ضحكت /الف سلامة

كريم /حمد الله على السلامة حضرتك

محمد /مين دا

كارما /دا كريم اخو زينه وهو ال وصلني ع هنا

عائشه /ابن أصول والله

كريم ابتسم /ربنا يخليكي

الدكتور دخل /انت دلوقت بقيت كويس. وتقدر تروح

محمد /شكرا ي دكتور


كريم طلع مع الدكتور

كريم /هو كويس دلوقت صح ي دكتور

الدكتور/مفيش داعي للقلق هو كويس دلوقت

كريم /طب هو المصاريف بتدفع منين

الدكتور /من هنا

وكريم راح يدفع ورجع

كارما لكريم بهمس /كنت فين

كريم /كنت بمضي على شويه ورق بس

يلا حضرتك ي استاذ محمد علشان اوصلك

محمد /مش عايزين نتعبك. هناخد تاكسي من هنا

كريم /ولا تعب ولا حاجة

اتفضلو

وطلعو وركبو العربيه وكارما طمنت البنات


عند ندى

ندي/الحمد لله هو كويس

زينه /الحمد لله

أدهم /احنا هنمشي بقى علشان الوقت اتأخر

يلا ي زينا علشان اوصلك

زينه /اوك


أدهم مسك ايد ندى

ادهم /هتوحشيني

احمد /نزل ايدك ل اقطعهالك وربنا

أدهم /انت مالك يعم خطيبتي

احمد /خطيبتك تمسك ايدها مره ف السنه

زينه /احمد. سيبهم ع راحتهم

احمد /خلاص مرتين ف السنه

زينه /طب علشان خاطري

احمد /تلت مرات اخر كلام

أدهم /طب لو هنشتري من عندك تاني

ندى /هههههههه

احمد /اطلع برا يلا

أدهم /حاضر ي عم متزقش طالعين

يلا ي زينه

ونزلو


عند عماره كارما

اهل كارما طلعو وهي واقفه مع كريم

كارما /مرضتش اتكلم قدام بابا. بس انت دفعت مصاريف المستشفى ليه

كريم /عادي يعني. محصلش حاجه

كارما /لا حصل ي كريم. انا مطلبتش منك تعمل كدا. ومش عايزه اي حاجة من فلوسك

والفلوس ال دفعتها انا هدفعهالك

كريم /. انا كان كل ال ف نيتي اني اساعدك ومش زنبي انك فهمتي غلط. واسف معنتش هقدملك مساعدات تاني ولا هطلع ف طريقك تصبحي ع خير


وركب العربيه و مشي

وكارما اتنهدت وطلعت


البنات قاعدين ف الجامعه وندى كل شويه تبص على الخاتم 

كارما /يبنتي الخاتم زهق منك. كل شويه تبصي عليه متخافيش مش هيختفي

ندى بفرحه /انا مش مصدقه نفسي لحد دلوقت اني مخطوبة ل ادهم. 

زينه /هههههههه. لا صدقي. وانتو لايقين ع بعض كمان 

ندى /بجد 

زينه /اها 

كارما /بنات 

زينه وندى /اممم 

كارما /عايزه اقولكم ع حاجه 

ندى/قولي 

كارما حكتلهم ال حصل 

زينه /قولي كدا تاني عملتي اي عملتي اي 

ندى /ليه كدا ي كارما 

كارما /عملت أي يعني. هي دي طريقه كلامي ومعاملتي 

ومش هغيرها

ندي/ايوا بس هو معملش حاجة غلط 

زينه /مظبوط 

كارما /زودتها انا صح 

زينه وندي/اممم

كارما /وليكن يعني. أنا كدا. وال مش عاجبه براحته 

زينه /مفيش فايده


          البارت الخامس عشر من هنا 

          لقراءة جميع حلقات القصه من هنا

تعليقات