قصة عشقت بالصدفه البارت التاسع عشر 19بقلم مجهول









قصة عشقت بالصدفه 

البارت التاسع عشر 19

بقلم مجهول


في الفيلا عند اسما

الكل موجود علشان قرأه فاتحه زينة واحمد


الكل قاعد والجو متوتر

ندى جمب ادهم

وكارما جمب كريم

وزينه واحمد واسما ورانيا قاعدين


ندى ل ادهم بهمس/هو الجو متوتر كدا ليه

أدهم /مش عارف

كريم ل أحمد بهمس /ما تتكلم

احمد /اتكلم اقول اي

كريم /هتقول اي يعني

انت عمرك ما اتفرجت على قرايه فاتحه ف التليفزيون

احمد بتوتر /اتفرجت بس ف آخرها بتبقي (الجواز قسمه ونصيب )

زينه ل كارما بتوتر /هموت من التوتر 

كارما /اهدي بس كدا


اسما /احم. هنفضل ف همسات كدا طول اليوم

احمد بتوتر /احم. زي ما حضرتك عارفه. احنا جايين هنا علشان اطلب ايد زينه من حضرتك ومن كريم

وأنا جيت لوحدي انا واختي. علشان أهلنا متوفيين

و معندناش قرايب

اسما /آه يعني مش عارفين اصلكم وفصلكم اي

زينه /مااامي

اسما /اي مقلتش حاجة

كريم لتهدأه الوضع/احم. انا شايف ان احمد مناسب جدا ل زينه. علشان هو بيحبها جدا. وكلنا عارفين دا.

رانيا بهمس ل اسما /انا شايفه انك توافقي وتبقى قدامهم الملاك ال عايز مصلحه بنته. وبعد كدا نبقى نوقع ما بينهم ونخليهم يسيبو بعض بطريقتهم

اسما/معاكي حق

اسما /احم. موافقه بس بشرط

تبقى قرايه فاتحه بس لحد ما تكبر ف شغلك زي ما بتقول. مع اني مش واثقه من دا. بس هنشوف

احمد بفرحه /تمام يلا نقرأ الفاتحه


والكل قرأ الفتحة

والكل بارك

واسما سابتهم ومشيت


كارما ل كريم /عقبالك

كريم /عقبالك انتي كمان.

كارما /مالك بتقولها من غير نفس كدا

كريم /شايف يعني علاقتك ب مهاب كويسه ف الشركة و

كارما ضحكت /وفكرت اني بحبه وكدا. ههههههه

كريم /انتي بتضحكي ع اي

كارما /علشان مفيش اي حاجه ما بينا. بتنقابل ف الشركة بالصدفه بس

كريم /بجد

كارما /اممم

كريم بخبث/يبقى ف بالك حد تاني صحَ؟

كارما /احم. تشرب عصير

كريم /توهي توهي


رانيا دخلت عليهم 

رانيا /عقبالك ي كارما 

كارما /لو دا حصل اكيد مش هعزمك 

رانيا بابتسامة /ربنا يديم عدم القبول ال ما بينا

كارما بابتسامة سمجه/ي رب 


عند زينه واحمد 

احمد /مبروك يا قلبي 

زينه /الله يبارك فيك 

انا مش صدقه ان الموضوع عدي وخلص خلاص 

احمد / ولا انا مصدق. بس اهم حاجة ان احنا سوا 

ومسك ايدها وباسها 


عند عصام 

عصام ف التليفون 

عصام /اعملي ال قلتلك عليه بالحرف الواحد

وانا هدفعلك ال تطلبيه 


في البلكونة عند ندى وادهم 


أدهم ماسك ايد ندى 

ادهم /ندى 

ندى /نعم 

أدهم /ما تجيبي بوسه 

ندى بخجل /انت قليل الادب 

أدهم /منا عارف اني قليل الادب. دي جديده؟ 

وبعدين أنا بطلبها منك باحترام وبستأذنك الاول. شوفي الأدب 

ندى /اقنعتني 

أدهم قرب منها /يعني اخد البوسة 

ندى بعدته /ف أحلامك ان شاء الله 

أدهم ضحك /ماشى 


أدهم جاله ماسج 

كانت عباره عن (اي ي بيبي وحشتني. كل ما افتكر ليله امبارح بتوحشني اكتر. كانت ليله عنب الصراحه. تعالي بقى النهارده كمان مستنياك ف الشقه. بس هتقعد معايا اكتر من امبارح علشان انت امبارح مشيت بسرعه. باي ي بيبي ي أدهم قلبي 

هدير روح قلبك ) 

أدهم شاف الرساله وتوتر 

وهو مش عارف مين دي اصلا ولا بتتكلم عن أي 

ندى /في اي يحبيبي. تعابير وشك اتغيرت ليه، خبر وحش؟ 

أدهم بتوتر /لالا. دي من الشغل. متشغليش بالك 

ندى خدت منه الموبايل /وريني كدا 

أدهم /بقولك مفيش حاجة مهمة. هاتي التليفون 


ندى قرأت الرساله 

ندى /اي دا 

أدهم /صدقيني مش عارف مين دي. ولا بتتكلم عن أي 

ندى /انت رجعت تعمل حجات زمان. انت مش اتغيرت 

وكمان رحتلها امبارح. وبتقولك تعالي النهارده 

ادهم/والله ي ندى ما اعرف مين دي 

وانا عمري ما فكرت اخونك. وانتي عارفه اني اتغيرت بعد وجودك ف حياتي 

ندى بعياط/بس ال قراته بيقول غير كدا 

أدهم قرب منها علشان يمسح دموعها /متعيطيش. 

ندى بعدت /ابعد ي أدهم متلمسنيش 


وادته التليفون ومشيت 

أدهم راح وراها بسرعه ومسك ايدها /استنى ي ندى. انتي فاهمه غلط 

ندى فلتت ايدها /ابعد بقولك 

. احمد. ممكن توصلني 

احمد /هو في اي. انتي بتعيطي ليه 

كارما /في اي ي ندى 

ندى /يلا ي احمد. خلينا نمشي. 

احمد /حاضر يلا. عن اذنكم ي جماعه 

ومشيو

زينه /هو في اي انتو اتخانقتو

أدهم مرر ايده ف شعره بعصبيه /اووف

انا مش عارف اي الحصل فجأه 

كنا قاعدين ومبسوطين 

هبقي اكلمكم بعدين 

ومشي 

كريم /كل شويه مشكلة تحصل 


رانيا /هههههههه. احسن برضو. ادهم يستاهل احسن منها 

كارما بعصبيه /بت انتي. مش ناقصينك احنا كمان. احسن والله محدش هيحوشني عنك

كريم /خلاص ي كارما اهدي

كارما /انت مش شياف بنقل اي 


رانيا /خلاص خلاص. 

متوحشة 


تاني يوم 

الشباب قاعدين مع بعض

أدهم /انا مش عارف مين الشخص ال بعت الرساله دي 

الرقم ال باعت الرساله رقم خاص 

احمد /احنا مصدقينك. بس لازم نعرف مين وليه عمل كدا 

أدهم  /ندى مبتردش عليا 

ماشى ي ندى. أما اشوفك 


رساله وصلت ل ادهم

عباره عن (ههههههه. عجبك ال حصل امبارح دا صح. وعجبني انا كمان. دي بس عباره عن قرصه ودن. لسه التقيل جي ) 

أدهم /كنت حاسس انك ورا الحصل 

كريم /في اي 

أدهم بسرعه /عصام هو ال عمل كدا 

هنتكلم بعدين 


ومشي 


احمد /ي ربي اي الساسبينس ال ف حياتنا دا 


في الجامعة 


كارما وندى وزينه ماشيين 

عصام قابلهم /ازيكم 

مدخلتوش المحاضرة ليه 

كارما /معلش بس هو انت بتسأل ليه 

زينه بمهس/امسكي لسانك شويه 

عصام /مالك ي ندى. حصل حاجة 

شايفك مدايقه 

ندى /لا ولا مدايقه ولا حاجة. يلا ي بنات 

ومشيو 


عصام/هههههههه 

فاضل ع الحلو تاكه ويبقى بتاعي 


أدهم وصل الجامعه بسرعه وراح ل ندى 

ادهم /ندى. عايز اتلكم معاكي 

ندى / وانا مش عايزه اتكلم 

روح اتكلم مع هدير. وملكش دعوه بيا 

أدهم /عصام هو ال عمل كدا 

وهو ال اتفق مع واحدة علشان تكلمني

ندى /وانا المفروض أصدق زي العبيطة صح

كارما /شوف الواطي. لا وجاي يقول ازيكم بكل وقاحه 

أدهم /هو جه وكلمكم 


وكان هيرحلو بس زينه وقفته 

زينه /بلاش تعمل مشكلة زي المرة ال فاتت. خد ندى واتفاهم معاها 


ندى /مش عايزه اتفاهم مع حد. ولو سمحت امشي من هنا 


أدهم /لا هتيجي ي ندى 

ادهم مسكها من ايدها وركبها الغربية 

َوركب هو كمان 

أدهم /حطي الحزام 

ندى ربعت ايدها /مش هحط حاجه 

أدهم قرب منها علشان يحط الحزام ليها 


وشغل العربية 

ندى بعصبيه /نزلني ي أدهم خليني امشي 

أدهم بعصبيه /صوتك دا ميعلاش 

ندى /اوووف 

انت موديني ع فين 

أدهم وهو سايق /هنروح مكان هادي نتكلم فيه

ندى /انا مش عايزه اتكلم 

بعد الرساله ال شفتها ف موبايلك دي معنتش عايزه اشوفك تاني

َوادي دبلتك اهي 

(كانت لسه هتخلعها) 

أدهم وقف العربيه 

أدهم /اياكي تخلعيها 

عايزه تخلي الدبله وتسبيني علشان رساله اتبعتت من شخص مجهول 

للدرجه دي بتحبيني 

ندى /مش من شخص مجهول. دي من بنت. وانت رحتلها بيتها قبل كدا 

أدهم /مستحيل اعمل كدا

قبل ما اعرفك. كان ممكن اعمل كدا. بس دلوقت لا 

والدليل اهو 

(طلع رساله عصام ) 

الغبي نسي يمسح الرساله 

هو مفكر انه بعملته دي هيفرق بينا. ومخططه نجح. والدليل انك كنتي هتخلعي الدبله دلوقت 


ندى شالت الحزام وحضنته وهي بتعيط 

ندى بدموع /انا اسفه 

أدهم /خلاص متعيطيش. خلاص 

دموعك دي غاليه اوي 


ندى طلعت من حضنه وادهم مسح دموعها 


ندي/هو عصام دا عايز مننا اي 

أدهم اتنهد /مش عارف 

متخليش عصام ولا غيره يفرقو بينا 

ندى /حاضر 

ْ 

زينه راحت ل أحمد المطعم 

زينه مسكت خدوده /ي كوكو. وحشتني 

احمد ضحك /وانتي كمان وحشتيني اوي. مالك مبسوطه النهارده كدا ليه 

زينه /علشان ندي واحمد اتصالحو 

احمد /بجد. طب كويس 

المهم. انا عايز كلام حلو. علشان اعرف اشتغل وانا مبسوط 

زينه /بحبك 

احمد /و

زينه /وحشتني 

أحمد /و

زينه /انت احلى حاجة حصلتلي ف حياتي 

احمد اتنهد بحب /بجد 

زينه /ايوا


               البارت العشرون من هنا 

          لقراءة جميع حلقات القصه من هنا

تعليقات