قصة من نظرة عين البارت الثامن8 بقلم نجلاء فتحي

قصة من نظرة عين
البارت الثامن8 
بقلم نجلاء فتحي


وصل جاسر الفيلا بعد ما أتى لة أتصال فى شركتة  وأن والدتة فى أزمة صحية

وبعد وقت وصل حازم المستشفى، ،،أي!!!! إللى حصل

جاسر بغضب/ أمى أخذت جرعة أنسولين زيااادة

حازم/ أهدأ  ممكن نسيت

جاسر/ لاااااا هى بتقول الخادمة أداتها الحقنة أمى قالت  الخادمة أقنعتها مش أخدتها 

حازم/ الخدامة فين يمكن نسيت

جاسر/ أختفت تبقا قاصدة وربى لقتلها 

حازم/ إلا الدم كلة إلا الدم  كفاية القرف إلا بنعملة

جاسر/ لو زينة ليها يد المرة دى هقتلقها وأدوس على قلبى

حازم/ أقلب الدنيا وأجبلك الخدامة وساعتها أحكم براحتك يمكن نسيت ولما لاقت أمك فرفرت خافت وهربت 

جاسر بأصرار/ عارفك بتحب البحث عن المستخبى  مزاج عندك   هاتلى البت

حازم/ أعتبرها موجودة  مصر  كلها مفتاحها معايا 😈😈😈

________

      [فى شقة أحمد ]

أمل/ الشقة دى صغيرة أوعى بس حلوة 

زينب/ أحمد صعبان عليا مصاريف  الأيجار كتير 

أمل بحزن/ أنا السبب وبكت

زينب/ أدعيلة ربنا يرزقة 

أمل/ لازم أنزل أشتغل 

زينب شهقت / أحمد يرفض

أمل / أعمل أية هشتغل أى حاجة 

زينب/ هوش أكتمى معندناش بنات تشتغل أكتمى لأحسن يسمعك  

أمل/ هو فين

زينب/ بيركب الأنبوبة وقال خليكم  برا 

أمل/ دة العوض لينا كلنا نفسى أتجوز واحد زى أبية أحمد

زينب بحب/ ربنا يكرمك بواحد أحسن منة
أمل / مفيش حد أحسن من أبية

زينب/ أبتسمت

بقلم  نجلاء فتحى عاشقةالكلمات 
_____
    [فى الجامعة فى المدرج ]

عميد الجامعة / يابنات فى طالبة أسمها أمل ناصر عايزها

هنادى وقفت/ غايبة يا دكتور 

العميد/عارفة عنوان بيتها

هنادى / أيوة أنا صاحبتها

العميد/ تعالى على مكتبى

سارت هنادى وهى تبكى ومنهارة لمكتب العميد 
____
        [داخل المكتب ]

هنادى/ والله معملت حاجة 

العميد/ بتعيطى لية 

هنادى/أول مرة أدخل مكتب حضرتك وعارفة إللى يدخلة رفد

العميد/ ههههه معلوماتك غلط أحم ،البشمهندس حازم عايز يتكلم معاكى كلمتين 

هنادى لافت وجدتة / معرفهوش 

حازم/ ولا أنا أعرفك

هنادى بخوف/ أنت مين 

حازم بضيق/ الدكتور لسة قايل   البشمهندس حازم  مدير أعمال جاسر بية إللى  صاحبتك أمل بتدرب فى شركتة  هى غايبة لية

هنادى بلعت ريقها / معرفش

حازم بأمر/ ممكن يا دكتور تسيبنا لوحدنا،،،،،،شعر بتسلية ممزوجة بشعور جميل عندما رأى عيونها المرغرغة دموع  ولمس خوفها ،،،،خايفة لية دة أنا مز 

هنادى/ مش خايفة 

حازم/ واضح جدا   بدليل رجفتك يا مزة

هنادى/ أستغفر الله العظيم، ،حضرتك عايز أي!!!! 

حازم/ صاحبتك  أقصد لية غابت من الكلية بقالها أسبوع ولية طلبت نقلها لشركة تانية 
ولية نقلت لشقة جديدة 

هنادى بتوتر/ معرفش معرفش و قبل خروجها من المكتب جرى و أمسك زراعها وحاصرها  على الباب   نظرت هنادى لقربة الشديد  وهذا الوضع  رجليها  لم تحملها سقطت فى الأرض تبكى ومنهارة   ،،،جثى هو على ركبتة أمامها  فهو مش قاصد هو متعود على التقرب من الفتيات و🤭 شعر بخنقه، ، مالك

هنادى ببكاء/ بتقرب منى لية أنا أذيتك فى حاجة حرام حرام عايز تدخلني النار 

كلامها كأنة جنجر أتى على جرح قديم  فقال مش أقصد والله مأقصد  أسف حقك عليا يا أجدع بنت مرت عليا تعالى عايز أكلمك

هنادى/ لا

حازم/ يبقا لازم أمد إيدى وأسندك

هنادى/ لا أقوم لواحدى   

أبتسم حازم على تلك الفتاة التى وحشة أوووى أن يشوف هذا النموذج من زمان  وقال لنفسة ياريتك يا جاسر تشوف هنادى علشان ترجع ثقتك بنفسك

هنادى / مش هينفع أقولك السبب كدة أبقا كسرت الأمانة

حازم/ هى قالتلك مش تقولى لحد 
هنادى/ لا
حازم/ هى قالتلك كلامى أمانة
هنادى/ لا

حازم/ يبقا خلاص   ربما السبب  حلة فى إيدى

هنادى بحماس/ أيوة

حازم/ أبتسم وهز رأسة  برضا 

هنادى/ عمها عايز يجوزها أبنة وجوز أختها رافض 
حازم/ ويرفض لية ملوش حكم عليها

هنادى/ ظروف أمل مختلفة 
فقامت بشرح التفاصيل  لة 
حازم/ شكرا،،
هنادى بترقب / حضرتك مهتم بيها لية
حازم/ شغلها عجبنى وكنت عايز أشغلها  فى الشركة
هنادى/ أبلغها
حازم/ لا عنوان بيتها محدش يعرفة أكيد العنوان إللى بلغوا بية فى الشارع  غلط 
هنادى/ أيوة
حازم/ أسمك أية
هنادى/ هنادى يا بية

حازم بأبتسامة/ لا قولى حازم
بس
هنادى/ أستاذ أو بية غير كدة لا يجوز ينفع أمشى المحاضرة مهمة وفاتتنى
حازم/  ولا يهمك الدكتور هيكون عندك فى البيت النهاردة ويشرح ليكى على انفراد ثم تركها ورحل بدون انتظار  الرد بعد ما أخذ عنوان بيت أمل الصحيح

 هنادى/ 

                   البارت التاسع من هنا 

تعليقات