قصة من نظرة عين البارت الواحد والعشرون21 بقلم نجلاء فتحي

قصة من نظرة عين
البارت الواحد والعشرون21 
بقلم نجلاء فتحي


أمل / أوعا تقرب منة أوعا تفكر مبسوطة لا الموت أرحم منك أنت ولا حاجة يا حرامى الشرف 
وقبل أن ينقض عليها خبط الباب ودخل المأذون مع حازم  ورفضت أمل كتب الكتاب إلا بوجود أحمد الذى حضر هو وزينب زوجتة تسندة  وبالفعل تم كتب الكتاب وأمل داخل حضن زينب  والغريب أمل رفضتت دموعها تبان أمامة 

وبعد المأذون لما خرج ،،،،،مش عايز حد يعرف بالجوازة دى 

أحمد/ مش عايزين منك حاجة ومش هنسبب ليك إزعاج 

حازم بجوار أذن جاسر  / نسيت ولا أي!!  بكرة نهاية الأسبوع  وأمك هتنفذ كلامها لازم أمل تدخل الفيلا النهاردة مفيش وقت

جاسر نفخ فقال أنتم روحوا 

أحمد/ وأمل

جاسر بضيق/ مراتى هتروح فيلاتى

أمل/ مستحيل 

جاسر/ بلاااااش تشوفى غضبى ثم جثى وقال لها بجوار أذنها   أكسرى كلمتى أحمد هيدفع التمن

أمل بحزن / أروح مع جاسر

أحمد بصدمة/ بسهولة كدة

أمل/ أبية أنت عندى أهم راجل فى حياتى متخفش عليا وبقولها قدامة لو قدر عليا مرة مش يقدر الثانية سبنى خايفة عليك
وبعد جدال حضنها أحمد فأبعدها جاسر وقال لا يجوز دى أخت مراتك 

أمل بسخرية/ قال عارف ربنا ثم تمالكت نفسها وواقفت على السرير وحضنت أحمد هى وطلعت لسانها لجاسر  
حازم  ضحك فى الخفاء   

🤌ملحوظة نسيت أقولكم جاسر لما الباب خبط لابس النظارة الشمسية تانى فمحدش عارف لونها غير أمل وحازم فقط وأحنا كماااان هوووووش 🤣🤣

وبعد الجميع لما مشيوا 
أمل/ أنت  هتفضل معايا فى الأوضة كتير 

جاسر/ -----

أمل/ أوف يا زفتتت

جاسر/------

أمل/ يا بقرة هانم  ردى

جاسر / _____

أمل/ الحمد لله أنطرش أحسن عقبال لما  يجيلة صاروخ من بتوع العيد يطير فى بنطلونة يرقصة ولا بومبة تنزل على راسة تقرعة اللهم أمين 

جاسر شال الهاند فرى من ودنة ونظر لها بتقولى أي!!!

أمل بأستياء/ بدعيلك ذى مجبر   
سرينة  وبولا يكرمك زيهم

جاسر/ مين دول  

أمل/ أكبر ديلر عندنا فى الحتة واحد أتقبض علية و  أتش٠نق
والتانى مات فى حادثة موتوسكل بعد ما فقد سمعة وبصرة بعد الجمجمة متفتت ياةةةة موتة حلوة وجديدة تستحقها يا جاسر بجد 

ترجل ليها بصدمة  وشال نظارتة من على عيونة ونظر لها وقال العيون دى تستحق الموتة دى 

أمل/ غمضت عيونها حتى لا  تراهم وقالت بقوة مصتنعة  أيوة ،،،  وداخلها يرفض ما يقولة لسانها 

جاسر/ ماشى يا أمل ثم لابس نظارتة الشمسية تانى وقال أظن بقيتى قردة   أمسك شنطة بلاستك ورمها فى وشها وقال ألبسى دة مش معقول هتقابلى أمى بهدوم مقطعة

أمل/ أمال مين غطى شعرى

جاسر بسخرية/ أكيد مش أنا   دى أختك 

أمل/ فتحت الشنطة وجدت حجاب مسكتة وقالت دة أي!!

جاسر/ أنتى محجبة ولا لابساة عياقة

أمل/ لو عياقة كنت خليتة زينة قلتة أحسن لا ملتزمة بية لأخر يوم فى عمرى

ربع هو إيدة على صدرة وقال  واضح جدا وباين بدليل  لما روحت البيت لاقيتك من غيرة

أمل/ يا أبو جهل من الخناقة طار أطلع علشان أغير

جاسر/ عادى غيرى

أمل/ برا يالاااااا

جاسر/ أنا يالااااا

أمل / أمال بت

جاسر/ ماشى حسابنا بعدين يا بنت***** ثم خرج

أمل/ قليل الأدب 
وبعد وقت وصلوا الفيلا فقالت لية معملتش فيها الحفلة 

جاسر/  أنتى عبيطة أدخل الصحافة والناس البيت هنا  ثم نزل من العربية وقال عايزة عزومة أنزلى 
نزلت هى وأتوترت فأول مرة تدخل الفيلا وساعدت أمة نتجتها خسرت شرفها لم تعلم القادم  عند دخولها تانى 
بقلم نجلاءفتحى عاشقةالكلمات 
دخلوا الفيلا وجد أمة على كرسيها  ومغمضة عيونها وتسبح وقلبها حزين فغدآ هتنفذ كلمتها وتقيم صوان عزاء لة  تجمدت يدها علي السبحة حين سمعت صوتة 
لفت بالكرسي ونظرت لة وجدت أمل الذى حفرت ملامح وجهها من زيارة واحدة تنفست براحة فقالت أنتى أمل 

أمل بأحترام/ جريت ليها وقبلت إيدها ورأسها ،،  عاملة أي دلوقتى 

الأم بأبتسامة/ طبطبت على رأسها  وقالت باستك العافية  يابنتى طمنيني عليكى الحمل مستقر وجاسر أتجوزك

بلعت أمل ريقها ونظرت فى الأرض وقالت حضرتك عارفة 

الأم/ عارفة ،كتب عليكى ولا لسة 

أمل/ كتب رسمى كمان من شوية

الأم/ خلاص خلى راسك مرفوعة أنتى مرات جاسر بية ومحدش ينطق بحرف ها الحمل مستقر

أمل/ الحمد لله 

الأم بخضة/ أي!!! الكانولا دى

أمل بكذب/ عادى باخد علاج للبرد

الأم بحنان/ مليون سلامة عليكى  
أطلعى أستريحى فى أوضة جوزك،،،
أتسعت عين جاسر فسكت كيف يعترض على كلمة أمة فقال معنى كدة تقبلى وجودى 

الأم/ أيوة   ثم تحركت بكرسيها لغرفتها فى الدور الأرضى 
بقلم نجلاء فتحى عاشقةالكلمات 
[فى غرفة نوم جاسر ]
أمل/🤬🤬



تعليقات