قصة من نظرة عين
البارت الثالث عشر13
بقلم نجلاء فتحي
وقبل خروجهم من المكتب سمعوا صوت أقدام
أمل/ يالهوووى عجبك كدة ثم شدتها وأستخبوا وراء كنبة جلد
دخل جاسر المكتب وجلس على كرسية وفتح اللاب توب وقع نظرة على صورتة الصغيرة إللى على مكتبة متحركة فهو يعشق النظام هرش فى زقنة وضيق عينة قطع شرودة دخول حازم المفاجأة ورمى لة ورقة يمضيها
،،،،جاسررر بكلمك
جاسر/ فين الزفتة إللى بلتنى بيها مكتبى بقالوا يومين ال**** بتدخلة
حازم/ يعنى أنا**** ،،أووف بعد إللى عملتة أكيد طفشت
جاسر/ قام من على مكتبة وقال البت إللى بعتها أمبارح مش عجبتنى
حازم/ لية أنا مجربها حلاوة المستورد يا صاحب المزاج
أمل / قصدهم أي!!
هنادى/ مش عارفة
جاسر/ مستورد أي!! دى معضمة مفهاش أنوثة وطول الوقت ترطم بلغة أجنبية مالة المصرى
حازم/ هههههه الليلة يا صاحب المزاج عندك مزاجك
أمل/ فاهمة حاجة
هنادى/ مش عارفة
جاسر لمح طرف الستارة أتحرك كمل كلامة وفى الخفاء ركز ولمح الكنبة تحركت بخفة للأمام ثم شاور لحازم يكمل حديثة وتسحب بخفة لوراء الكنبة ثم أمسك البنتين من قفاهم وقال أي!! عجبتك جايبة صاحبتك معاكى
بكت هنادى بخوف / عيب يا أستاذ
جرى ليها حازم/ سيبها
جاسر/ دى وشاور على أمل بعينة
حازم/ لا دى هنادى أقصد الأنسة هنادى
جاسر/ تخصك
حازم/ أتكلم بالفرنساوى بمعنى شاغلة بالى
جاسر ترك هنادى وهى ترتجف
أمل/ أوعا إيدك
جاسر/ داخلى مكتبى لية جاية تسرقينى
أمل بعدت عنة/ أنت إللى حرامى مش أنا أوعا تفكر لما قربت منى موافقة لا دى غلطة ولا يمكن تتكرر تانى
ربع ليها أيدة على صدرة/ لو محترمة مكنتيش جيتى
أمل بقوة لكى تدايقة/ أنت مجرد تجربة فاشلة وريحة بقك تقرف القرد الجربان ولعلمك عينك دى يع مقززة محدش عينة لون ولون أنت مثير للقئ أع أع🤮
جاسر/ أمسكها من إيدها ،،،محدش يقدر يقولى كدة أناااا جاسر بية يا ٠٠٠ وقطع كلامة صرخها ونظر لأيدة وجدها دم
هنادى/ أخرجت مناديل من حقيبتها تكتم جرحها شكلة فتح
جاسر وحازم نظروا لبعض بعدم فهم ثم أبعد جاسر هنادى بعنف أدايق حازم ،،، ثم نظر لجرحها وقال من أي !!!دة
أمل / ملكش فية😭
هنادى بقوة/ لا لازم يعرف أمل لما تهجمت عليها قطعت شريانها بالليل ولولا أختها ربنا بعتها ليها كانت أتصفت وماتت
شعر حازم بالإحراج وزعل أما جاسر لم ينكر أمام نفسة شعر بالندم لكن لم يبين فأتى أمامة طليقتة وما فعلتة بية فرجع لقسوتة وقال أمال لو أغتصا"بتك
شهقت هنادى وأمل
هنادى/ إللى يعمل فى بنات الغير يتعمل فى بناتة وحريمة حتى لو أمة ربنا بيعاقب ثم قالت بصوتها الناعم الهادى بخشوع أيات من القرأن الكريم تحث على عدم الفاحشة ومن يفعلها جهنم ولازم التوبة
حازم أتوتر منها فالأيات قوية المعنى أما جاسر شعر أيضا بالأحراج ومن من من الأصغر منهم سننا وبنات
هنادى/ لو راجل بجد ولمست بنت حتى لو بوسة تبقا لازم تكون مراتك أنت لمستها، ،،،،،
العزرية مش الشئ إللى فى دماغ حضرتك ،،لا العزرية الصح أن تكون البنت محافظة على نفسها فى كل حاجة متجرحش عنيها فى مناظر خارجة ولا تصافح الرجال و ان تجعل بينهم حدود ولا تعلى صوتها وتلتزم على قد ماتقدر حتى بينها وبين نفسها مش تفكر فى أشياء منحرفة شيطانية،، الحلال بين والحرام بين يا أستاذ جاسر وإللى أمل عملتية دة وضع طبيعى لواحدة ضحك عليها الشيطان لثواني وفاقت وندمت ونتجتها كانت تفقد روحها وتخسر دنيتها ودينها فى ذى أمل كتير وإللى ماتوا سرهم ربنا أعلم بية هو غفور رحيم ربنا يغفر ليهم ويسامحهم
جاسر / كل دة من بوسة واحدة
أمل بخجل/ كنت فوقى
جاسر/ وأي !!! يعنى كل دة مش فى راسى براااااااا
حازم/ لا أمل على مكتبك
والانسة هنادى عايزها لو سمحتى أستنينى برا
جاسر بغضب/قولت مطرودة
حازم/ لا بصفتى شريكك حس على دمك أمل هتفضل سكرترتك
وصاحبتها سكرترتى
جاسر بسخرية / طلعت وس* وعينك من صاحبتها
حازم/ كلامها فوقنى أقسم بالله مش ألمس بت غير بالحلال
ثم تركة وخرج برا للبنات
جاسر رمى نفسة على الكنبة بأهمال وأخذ يدخن بشراسة فلا يوجد فتاة محترمة كلهم زى زينه طليقتة
بقلم نجلاء فتحى عاشقةالكلمات
((فى مكتب أمل ))
حازم/ ها قولتى أية محتاج سكرتيرة
هنادى بأحراج/ مش محتاجة شغل أخواتى الصبيان يرفضوا وبابا
حازم/ لو خايفة يحصلك ذى أمل منى متخافيش
هنادى/ حضرتك باين ذوق جدا ومحترم وكل لقاء بينا بيدل أن سيادتك أبن ناس
حازم/ شعر بالأحراج تانى أو عاشر مرة أمامها فقال كدة كدة بدور على سكرتيرة مناسبة وكنت قايل لأمل
هنادى/ مش ينفع
حازم بمكر/ هتروحوا وتيجوا سوا أنتى وأمل وفرصة لما تتخرجي تحجزى وظيفة هنا وتكوني المهندسة هنادى فرصة مش تعوض
أمل/ سبها تفكر متبقاش عامل ذى الأضا كدة
نفخ حازم بضيق/ لسانك دة فى يوم يقتلك
أمل/ أحسن برضو أهو أرتاح من وش الحرامى إلى جوا دة
حازم/ حرامى جاسر !!!!
أمل بأحراج/ أيوة كان عايز يسرق حاجة عندى تمنها العار طول العمر حتى لو قتلت نفسى
حازم/ ممكن مش تسيبى جاسر
أمل/ يعنى أي!!!
خرج من الغرفة وهو يقول خلى الأيام تحكم وتقول كلمتها
نظرت أمل وهنادي لبعض بعدم فهم
مرت أيام أخرى وجاسر بيحاول يتجاهل أمل أوقات قليلة 🤣
رن التليفون فى مكتب جاسر حاولت أمل تتجاهل الرنة الفضول أخدها وأخذت قرارها ودخلت المكتب وردت
أمل/🤔🤔🤔
من هنا القصة أخذت منحى آخر فى إللى جاى