قصة من نظرة عين
البارت السادس عشر16
بقلم نجلاء فتحي
وصل حازم شركتة وهو متعصب من جاسر بعد زيارتة لشقة المزاج دخلت هنادى صاحبة أمل التى أصبحت السكرتيرة الخاصة لة وقالت بتوتر حازم بية حضرتك كويس
نظر ليها حازم بقلة حيرة وقال تعبان مهموم حاسس ثم سكت
هنادى أبتسمت / لما تكون كدة أغزى شيطانك وأتوضى وأفرش سجادتك وصلى هتلاقى طريق النور والراحة عرف قلبك
نظر ليها حازم بنصف عين / أصلى
هنادى بترقب/ حضرتك مش بتصلى
حازم بكذب وتوتر/ بصلى
هنادى/ مهما كنت بتصلى فى أختبارات قوية من ربنا بيختبر بيها صبرك وإيمانك وبيشدتها عليك أوقات علشان يشوف مدى إيمانك بية وعايز تذكرة كتير مفيش أحن من ربنا كفاية فى بشر مننا فعلوا الفاحشة ولما يتوبوا توبة من قلبهم صح ربنا يتقبل ربنا بيعطى للأنسان فرصه مرة واثنين وثلاثة دة مش كفاية أن ربنا يكون الرحيم العفور العفو الكريم علينا ،،يلا جرب صلى وحضرتك كدة هترتاح بعد أذن حضرتك أطلب لسيادتك ليمون يهدى أعصابك ،،،،ثم خرجت بهدوء وتركت حازم فى حيرة من كلامها وأن كلامها جعلة فى حيرة أكثر وتعبة وترك جملتها رنين فى ذهنة
【فى بشر مننا فعلوا الفاحشة ولما يتوبوا توبة من قلبهم صح ربنا يتقبل ربنا بيعطى للإنسان فرصه مرة واثنين وثلاثة دة مش كفاية أن ربنا يكون الرحيم العفور العفو الكريم علينا ،،يلا جرب صلى 】
رجع ظهرة للخلف وأتنهد وقال طلعتلى منين يا هنادى مش وقتك أوووف وليمون أي!! إللى أشربة ثم قام من على المكتب وفتح رف سحرى فى مكتبة وأخرج زجاجة خمرة وكأس🍾🍺 وأخذ يتجرعة بتلذذ مع سيجار فخم
بقلم نجلاء فتحى عاشقةالكلمات
_______
【فى شقة المزاج 】
يجلس جاسر مع نفسة وضعة إللى تركة فية حازم وتذكر إللى حدث بينة وبين أمل( فلااااش بااااك ،،،، دخل جاسر القسم فى الليل وأستغل فى مرور والجو خالى وواحد عديم الضمير سهل طريقة وجلب أمل لة ثم خطفها فى سيارتة ووصل بيها مخزن وقال صوتك عالى لية
أمل بخوف/ خاطفنى بعد ما حبستنى وعايزنى أرقصلك
جاسر بهدوء/ أذتى أمى لية
أمل بصراخ/ غبى أنا أنقذتها والله العظيم أنقذتها هو دة رد الجميل يا ناكر الجميل أخرج من الحبس ومش تشوف وشى بكرهك كل موقف بينا بستحقرك فيه وووأةةةةةة،،،،،أمسكها من فكها وقال أنتى أية غلااااطة لييييية أنا جاسر بية يا زينة سامعة يعنى أي هكسرك يا زينة هكسرك
أمل بلعت ريقها/ أنا أنا أمل مش زينة
جاسر بحنان/ جثى فى الأرض وخلع نظارتة وقال وهو يلمس على طرحتها لية عملتى فيا كدة أنا حبيتك أوى ثم شد الطرحة برفق وقال شعرك لونة حلو بحب الأصفر يا زينة لمس شيفاها بتحرمينى منها لية
أمل زقتة/ ياخربيت أبوك أنت شارب ولا متحول أنا أمل وشعرى أسود مش أصفر مين زينة دى هو أنا شبة بنات الليل ولا أي!! أوعا بقاااااا
شدها لحضنة وقال بضعف بحبك بحبك يا زينة ثم أنقض عليها أحم🔞 كل هذا لم تقدر أمل حماية نفسها ولا الخلاص منة فهو مغيب العقل ومتخيالها زينة طليقتة إللى أذتة وليها قصة إيضا وأهم شئ حب عمرة وبعد ما فاق من فعلتة وجد أمل تتكعور فى زاوية تستر نفسها بأيدها وتلم التراب وتضعة على نفسها حاول يعتذر لها كبريائة منعة دار ضعفة أمامها وضربها حتى فقدت وعيها ثم رجعها الحبس ودة سبب دخولها المستشفى ،،،،عودة للحاضر )
فاااق من تلك الذكرى على لمست فتاة لة
فتاة/ مش هتكمل
جاسر/غورى من وشى وبكرة تعالى فى نفس الميعاد
الفتاة/ عنيا يا بية مع أن حازم بية قل مزاجك وكنت عنب معايا يلا تتعوض بكرة ،،ثم ضحكت ضحكة خليعة
جاسر بخبث / أعتدل فى وقفتة ثم ضمها لصدرة وقال برغبة عايزك تشيلى غضبى تعرفى
الفتاة بدلع زائد/ لعبتى يا صاحب المزاج وضحكت ضحكة خليعة
حملها جاسر ودخل غرفة نوم يكمل ما حرمة الله
🤌تذكروا لو هذا الفعل فية لذة لكان أصبح حلال ومقبول وليس فى الخفاء وأصحابة ملعونين إلا من تاب هذا لذة لأتباع النفوس الضعيفة لأنصار الشيطان اللهم أرزقنا الحلال وأبعد عن الحرام يارب🤲
_____
مر أسبوع وحازم متجاهل جاسر أممممم خليها مر شهرين كمان خلى اللعب يحلو🤣
زينب / ألحقنى يا أحمد أمل تعبانة
أحمد/قولتلك تضحك وتعلب ومحدش يفتح سيرة إللى حصل
زينب بصراخ/ أمل بتنزف
أحمد بخضة/ قطعت شريانها تانى
نبهت عليكى خلى بالك منها
زينب/ دخلت تاخد دش صرخت جريت ليها لقتها واقفة ورجليها كلها دم
أحمد/ جاى منين
زينب/ لازم نروح لدكتور نسا
أحمد/ جهزيها أنا جاى
زينب/ لا هاتة البيت بسرعة النزيف كتير أستر أختى
أحمد/ حاضر حاضر بسرعة جاى سلام
بقلم نجلاءفتحى عاشقةالكلمات
[وبعد وقت ]
أحمد/ خير يا دكتور
الدكتور/ فى أي!!! يا جماعة المدام مكنتش تعرف أنها حامل وتقريبا شالت حاجة تقيلة متقلقش الدم إللى نزل مش أثر على الجنين أنا شوفتة بجهاز السونار إللى معايا لازم تحليل حمل يأكد برضو حامل فى قد أي هى لسة فى الأول ألف مبروك
،،،،ثم نظر الدكتور لأحمد وزينب بترقب وقال بعد ما عدل نظارتة الطبية، ،هى البنت إللى جوا دى مش متجوزة
أحمد بأنتباة وكذب/ متجوزة
تنفس الدكتور براحة/ شكلكم خضنى
أحمد/ من فرحتنا ثم حاسب الدكتور ووصلة للخارج
زينب/ لطمت كنت شاكة بقالى كذا يوم وبكدب نفسى يالهوى يالهووى أنفضحنا منك لله يا جاسر منك لله
أحمد/ هوووش أكتمى ثم شد أيد مراتة وخلع دبلة جوازهم ودخل الغرفة وجد أمل نايمة بأثر المهدأ أخذ إيدها الشمال ووضع فيها الدبلة وباس إيدها وقال أرتاحى حقك هيرجع هيرجع لو على جثتى ثم نظر لبطنها التى لم يظهر حملها لسة وقال عايز أخلص منك خايف ربنا ياخذ أبنى أللى لسة فى رحم زينب أستغفر الله العظيم إلا قتل النفس حلها من عندك يارب رضيت ببلوة أمل أزاى أرضى بطفل حرام عارف ملهاش ذنب الناس مش ترحمها هيقولوا بمزاجها ثم جلس بجوارها على السرير يجفف عرقها بيدة بحب أخوى
بقلم نجلاء فتحى عاشقةالكلمات
________
[فى صباح اليوم التالى ]
وصل أحمد الشركة وأخذ عنوان بيت جاسر وذهب لبيتة
فتحت لة الخادمة
أحمد/ جاسر بية موجود
الخدامة/ لا
أحمد/ شكرا ثم لف لكى يمشى وتوقف على صوت الخدامة وهى بتقول الست الوالدة جوا لو حضرتك عايز حاجة مهمة
أحمد/٠٠٠٠