قصة عشقت بالصدفه البارت الخامس 5بقلم مجهول









قصة عشقت بالصدفه 

البارت الخامس 5

بقلم مجهول


 ندى ل أدهم :ممكن اعرف انت بتبصلي كدا ليه

أدهم :لا ي شيخه، على اساس اني هموت واشوفك يعني

كريم :احم؛ دا أدهم صاحبي

احنا لازم نمشي ي زينه عايزه حاجة

زينه :لا سلامتك


كريم مشي وهو كان عنيه على كارما وي ترى قبلت اعتزاره ولا لا

وادهم كان عينه على ندى

اخيرا عرف اسمها،وتبقى مين، واكيد الصدف هتجمعهم تاني


أدهم وكريم ركبوه العربيه

كريم :مالك يله، عمال تتمحنن وتبص علي ندى، نظرات غريبه

أدهم :انا؟،

كريم :اها

أدهم :ونظرات غريبه؟

كريم :اها

أدهم :انت دايما كدا ظالمني

كريم:ي موحني

أدهم :وبعدين تعالا هنا، ما انت كمان كنت بتبص للبنت التالته دي، باين اسمها كارما ولا اى، كنت عمال تبصلها كدا، وهتموت وتقبل اعتزارك

كريم شغل العربية :احم، هنروح على الشركة صح؟


في الجامعه

ندى :مالك ي بت، بتعاملي كريم كدا ليه

زينه :اه صحيح، بتعاملي كريم كدا ليه

كارما :بعامله ازاي يعني، عادى يعنى، ما انتو عارفين، انا طريقتي ف المعامله كدا

ال عاجبه اهلا وسهلا، وال مش عاجبه م يتعاملش معايا تاني

زينه :ي ساتر

كارما :بت ي ندى، انتي تعرفي صاحب كريم منين

ندى :ما هو دا ال بقابلو صدفه، وحكتلكم عنه

زينه :هو دا

ندى :لاسف، انا مش عارفه ليه ماكتوبلي اقابله تاني انا مش عايزه اقابله يربي

كل مره يطلع ف وشي، ويفور دمي

زينه :انا متوقعتش خالص ان يكون أدهم هو ال بيقابلك صدفه،

كارما :فكك منه، انا سمعت انه بتاع بنات، متتعامليش معاه تاني

ندى :هو كمان طلع بتاع بنات 

زينه بحماس :سيبكم انتو من الكلام دا، في حته دريس شفته النهارده على الانستجرام، لازم اروح اجيبه، مع كام حاجه كدا

ندى :هو احنا ف ايدنا اي حاجة، غير اوك

كارما :اوك


في فيلا سما 

رانيا :شفتي ي طنط ابن حضرتك عمل اي 

سما :عمل اي 

رانيا :راح اعتزر للشاحتين ال كانو هنا امبارح ف الحفله 

سما:ايييه، اعتزر، هو ال اعتزر 

رانيا :لا وكمان مبيردش على مكالماتي، مدايق مني 

سما :احنا لازم نبعد الناس دي عننا، زينه برضو من ساعه ال حصل وهي مبقولش صباح الخير حتى 

رانيا بخبث:اقولك انا هنعمل ايه 


بعد شويه وقت

احمد طالع من الشغل 

لقى زينه ف وشه 

زينه :اذيك 

احمد :الحمد لله 

زينه :هو انت لسه زعلان مني 

احمد :وهزعل منك ليه

زينه :والله ي أحمد معرفش مامي اتصرفت  كدا ازاي، بس انا والله معنتش بكلمها، لو سمحت متزعلش مني 

احمد ابتسم :مش زعلان

زينه :بجد 

احمد :بجد، تيجي نتمشى شويه 

زينه بفرحه :ماشى


وهما بيتمشو 

احمد :قوليلي بقى كنتي جايه المطعم ليه 

زينه :عشانك  احم، قصدي، علشان 

يعني بصراحه كنت جيالك

احمد ضحك :ههههههه، منا عارف، مالك اتوترتي كدا ليه 

زينه : اي رايك ف كريم وادهم، حبتهم 

احمد :اها 

زينه :طب الحمد لله 

احمد :هو ادهم دا، قريب منك اوي 

زينه :لالا ابدا، دا اخويا، وبيعاملني زي اخته، بما ان معندهوش خوات وكدا، وبرضو يعرف ندى 

(زينه غمضت عينها ) 

نهارسود اي ال انا قلته دا، 

احمد :ندى، وهو يعرف ندى منين 

زينه :ندى، انا قلت ندى، مين، 

، ازاي فين ندى 

احمد :اه قلتي ندى 

زينه شافت محل ايس كريم :احم، احمد، ممكن تجبلي آيس كريم 

احمد ابتسم :من عنيا 

زينه خبطت ف الارض :يلهواااااااي، ندى هتشلوحني، دلوقت احمد هيسألها اي علاقتك ب ادهم

اووف ي ربي، غبيه، انتي متخلفه لازم تفتحي بقك، تستاهلي اصلا ال كارما هتعمله فيكي 


بعد ما احمد روح البيت 

لقى ندى قاعده ف الصاله 

احمد :السلام عليكم 

ندى :وعليكم السلام انت جيت 

احمد :لا لسه جاي ف السكة 

ندى :هاهاهاها

: ظريف

احمد :سكر ي بت

احمد قعد جنبها :بقولك صحيح

ندى وهي بتشرب مايه :اي

احمد :تعرفي أدهم الشريف منين


ندى تفت المايه ف وشه

احمد : وصلني الجواب

ندى : ا أدهم الشريف

احمد :هو انا قلتلك اسم بعبع علشان تتفي المايه على سحنتي

ندى :انت قابلته.

احمد :اها جالي الشغل هو وكريم الألفي

ندى :مين بقا قالك اني اعرف ادهم الشريف، مين أدهم الشريف دا اصلا، الاسم دا معداش عليا قبل ك

احمد قاطعها : زينه قالتلي


في اوضه ندى

بتكلم البنات مكالمه جماعيه

زينه :sorry

ندى :وانا اعمل ب اسفك ان شاء الله، انتي غبيه ي بت، راحه تقولي ل أحمد اني اعرف أدهم الشريف، مهو طبعا، قابلتي احمد واندمجتي ف الكلام، وهببتي ال هببتيه، احمد اكيد عرف انه بتاع بنات، انا اصلا مليش علاقه بادهم دا 

زينه :انا عكيت الدنيا صح

كارما :صح

زينه :و وفيها اي، قابلتيه كذا مره صدفه، هتقولي كدا ل أحمد

ندى :البت دي هتجبلي جلطه، هتموتني

كارما:انتي عارفه اصلا لو أحمد عرف انها قبلت ولد غريب هيعمل اي، مش بعيد معدش يوديها الجامعه

ندى :قوليلها

كارما:هو صحيح فرفوش وبيحب الهزار بس

زينه بابتسامه :ايوا، فرفوش وبيحب الهزار

كارما :انشفي يبت

زينه :حاضر حاجه تاني 

انتو صحاب انتو، ها، انتو صحاب، اخس بجد


وقفلت

كارما:البت دي قفلت

ندى :اظاهر كدا


في اوضه زينه كانت بتسمع اغاني بالسماعه بعد ما قفلت مع البنات


مامتها دخلت الاوضه

اسما :زينة

زينه :.......

اسما شالت السماعه:زينه

زينه :نعم

اسما :هتفضلي كدا كتير

زينه :كدا ازاي يعني

اسما :انتي فاهمه قصدي اي كويس

يحببتي صدقيني مكنش قصدي، وبعدين صحابك ال ناس قليله الزوق

زينه :تاني ي ماماي

اسما :خلاص خلاص مكنتش اقصد، ها مسامحاني

زينة ابتسمت :اوك

اسما حضنتها :حبيبه قلبي

: وبعدين مش كفايه اني وافقت انك تروحي جامعه عاديه بدل الجامعه الأمريكية علشان تبقى مع صحابك، يعني اخوكي دخل جامعه امريكيه وانتي لا

زينه :يعني هو انتي سبتيني ف حالي، ما انتي بتديني كورسات مع أشهر ناس ف مصر، لحد ما بقيت احسن من ١٠٠ جامعه أمريكية

اسما :طبعا، مش بنتي، لازم تكوني احسن من اي حد

الا قوليلي ي زينه

زينه :اي

اسما :كنتي فين بعد الجامعه

زينه :عملت شوبنج

اسما :وبعد الشوبنج

زينه بتوتر :احم، بعد الشوبنج، ا ا يعني

اسما :يعني

زينه:بصراحه كدا قابلت احمد

اسما :اممم، قابلتي احمد، راجل غريب، من غير ما تقولي ل اخوكي او ليا

زينه :ي ماماي مهو

اسما فتحت ايدها :هاتي

زينه :اجيب اي

اسما :كل ال كريدت كارت ال معاكي، دا علشان متعمليش حاجة من ورايه تاني

اسما :لا والنبي ي ماماي، بلاش ال كرديت كارت، مش هعمل كدا تاني بس بلاش ال كرديت

اسما :زينه، هااتي

زينه قامت تجيبها :اوووف

طب سبيلي واحده على الاقل، افرض عايزه اعمل شوبنج

اسما : مش هسيبلك ولا واحده،


تاني يوم في شركه كريم وادهم

زينه ف مكتب كريم

كريم: علشان خاطري ي كريم اديني فلوس، والله في حاجة مهمة لازم اشتريها

كريم :مينفعش، ماما معقباكي،

ولو عرفت هتعمل مشكله

زينه :واي ال هيعرفها بس

(موبايل زينه رن)

زينه :الو

ندى :ايوا ي زينه انتي فين، اختفيتي بعد الجامعه، عيزاكي ف موضوع

زينه :انا ف شركة كريم، هبعتلك اللوكيشن وتعالي

ندى :اوك

وقفلت 


زينه :هتديني صح


أدهم دخل المكتب 

ادهم:بتعملي اي هنا ي زوزو 

زينه :جايه اطلب من كريم فلوس، انت عامل اي 

أدهم :انا تمام 

هسييبكم تتكلمو براحتكم، وهعمل حاجة وارجع تاني 

كريم :اوك 


ندى وصلت تحت الشركه 

ندى :ي ترى هي دي الشركه 


أدهم نزل للامن تحت

أدهم للامن :ازاي يعني العربيه اتخبطت وانت بتركنها

الأمن :اسف ي أدهم بيه 

أدهم شاف ندى تايهه قدام الشركة 

أدهم لامن :هنتكلم ف الموضوع دا بعدين 


وراح لندى 

أدهم :اذيك 

ندى مردتش عليه 

أدهم :بتعملي اي ف الشركة هنا، بتراقبيني 

ندى :اقرابك انت ليه أن شاء الله 

أدهم :مش عارف، يمكن علشان البنات بتجري ورايا 

ندى :ميهمنيش، 

أدهم :انتي اكيد جايه هنا ل زينه صح 

ندى : اه، بس مش عارفه هي ف انهي دور، الشركة كبيره 

أدهم :ممكن نسيب الخلاف ال بينا على جنب، ووصلك لحد زينه 

ندى : انا ممكن اسأل اي حد غيرك عادي على فكره، مش محتاجه منك مساعده 

أدهم :براحتك 


ندى كانت هتطلع بس شافت الشركه كبيره وخايفة تتوه فيها

ندى رجعت :اوك 

أدهم :اوك ايه 

ندى بتجز على سنانها :ممكن توديني عند زينه 

ادهم ابتسمم :اوك 

ودخلو الشركه وفتحلها الاسانسير ودخلو وداس على الدور ال فيه زينه 

 ندى :انت بتعمل اي هنا 

أدهم :دي شركتي انا وكريم شركا فيها 

ندى :اها 

أدهم بص على عين ندى وسرح فيها 

ندى بتوتر :انت بتبصلي كدا ليه 

أدهم :عينك حلوه اوي 

ندى بتوتر وهي بتدوس على زرار الاسانسير اسورتها شبكت في قميص أدهم 

ندى بتوتر :انا اسفه، شبكت بالغلط 

ادهم :اهدي اهدي، انا هفكها

 

أدهم قرب منها ولأول مره يكون قريب منها اوي كدا 


أدهم فكها بس زينه كانت مبحلقه ف عنيه ومخدتش بالها 

أدهم ابتسم :فكتها على فكرة 

ندى بعدت بتوتر :احم 


والاسانسير وصل 

وهما ماشيين ف الطرقه ندى ماشيه جنبه، والكل كان بيحترم أدهم وبيقفله 


ندى :بيحترموه على اي 

أدهم :سمعتك على فكر

                البارت السادس من هنا 

          لقراءة جميع حلقات القصه من هنا

تعليقات