قصة عشقت بالصدفه البارت الواحد والعشرون 21بقلم مجهول









قصة عشقت بالصدفه 

البارت الواحد والعشرون 21

بقلم مجهول


كريم /انا عاوز اتجوز كارما.

يعني هجيب مامتي ف يوم ونقرأ الفاتحه 

محمد /انت شاب كويس. والدليل على دا. اختك زينه المحترمة. وكمان ناجح ف شغلك ومعتمد ع نفسك ومعنديش اي اعتراض عليك. بس كارما بترفض الجواز دلوقت. ورافضه اي عريس يتقدملها

كريم /طب ممكن تجيب كارما هنا. وهنسالها اذا كانت موافقه ولا لا

محمد /عيشه. نادي كارما من جوا

عائشة /حاضر. ثانيه واحده


بعد شوية

كارما /انا مش فاهمه عايزاني اطلع الصاله ليه ي عيشه. ما تسبيني ف اوضتي وسريري

عائشه /تعالي بس

وطلعو الصاله

كارما /كريم

محمد /تعالي اقعدي ي كارما

كارما /أنت بتعمل اي هنا

كريم /اسمعي كلام بباكي واقعدي

كارما قعدت /فيه اي. واي ال جابك هنا. وعايز اي مني 

كريم /هو تحقيق 

كارما /آه تحقيق 

محمد /كريم جاي يتقدملك

كارما /اييييه 

مش موافقه طبعا 

محمد /قلتلك ي ابني. دماغها ناشفه 

كريم /الواحد مش بيرفض من غير سبب. قولي اسبابك 

كارما /احم. اولا مش بفكر ف الموضوع دا علشان 

كريم /علشان 

كارما /عايزه اخلص جامعتي الاول 

كريم /مش همنعك من تكميل الدراسه 

كارما بتحجج /الواحد مش بيجي يتقدم من غير اهله.

كريم /ف المعاد ال تقولي عليه هتلاقيني جايب ماما وجاي


عيشه ومحمد بصو لبعض ومندهشين من البيحصل 


كارما /ا ا يعني. آه صح. مامتك مبتحبنيش ومش هعرف اعيش معاها ف بيت واحد. كل يوم هنتخانق. ميصحش 

كريم /هجيبلك فيلا نعيش فيها لوحدنا 

كارما وكل الحجج خلصت /مش هقدر اسيب عيشه وبابا لوحدهم. هيوحشوني 

كريم /هخلكي تشوفيهم زي ما انتي عايزه. وكمان لو حابه. يعيشو معانا 


كارما سكتت 

كريم /معندكيش اي حجة تانيه ي كارما. وانا مش هسيبك يعني مش هسيبك 

كارما والدموع في عينيها /بس انا مش عيزاك 

كريم /بس انا عايزك 


محمد /تعالي ي عيشه نسيبهم لوحدهم شويه 

عائشه /تمام 

بعد ما مشيو. كريم قام قعد جمبها 

كريم /كارما 

كارما /

كريم /انتي زعلانه مني من الحصل ف الشركة صح 

كارما بكذب ولا تنظر اليه /لا ابدا. وانا هزعل ليه 

كريم /متكذبيش ي كارما. عارف انك زعلانه. بس والله البنت ال كانت ف الشركة دي انا معرفهاش 

كارما باصتله /امال مين دي. و و باستك ليه. 

كريم بخبث /يعني يفرق معاكي اهو 


كارما كانت هتقوم كريم مسك ايدها /انا بحبك. وبحبك اوي كمان 

كارما /اييييه؟ 

بتحبني 

كريم /آه. 

انا عرفت البنت دي مين. 

سمعتها وهي بتكلم رانيا ف التليفون. متفقين سوا علشان يوقعو بينا 

ورانيا ال قالت للبنت تعمل كدا 

كارما بغيظ /رانيا. تاني رانيا. الحيه دي 

كريم ضحك /العقربه 

كارما /ال..... 

استغفر الله العظيم. متخلناش نغلط ف الناس بقى 

كريم /هههههههههه 

يعني موافقه 

كارما/على اي 

كريم /على اني بحبك. وعلى جوازنا 

كارما ابتسمت 

كريم بصوت عالي وبفرحه /يعني موافقه. ضحكت يعني قلبها مال 

يعم محمد. ي مدام عيشه 

كارما ضحكت /وطي صوتك انت بتعمل اي الله يخربيتك 


محمد وعيشه طلعلهم 

محمد /في اي. 

كريم /كارما وافقت يعم محمد

محمد /وافقت

عائشه زغرطت 

كريم /ظغرطي كمان ظغرطي ي طنط 

محمد /استني ما نفهم وافقت ازاي 

كريم /ي عم محمد متبقاش قاطع أرزاق وخليها تزغرط 

عائشه /الله مبروك ي حببتي 

اخيرا فرحتي قلبي 

كارما /مبروك على اي ي ماما محسساني ان الجواز بكرا 

عائشه /ولو 

محمد ل كريم /مبروك ي ابني. باين عليها بتحبك. والا مكنتش وافقت بسرعة كدا 

كريم حضنه /الله يبارك فيك 

حددو المعاد ال يناسبكم وانا اجيب ماما ونقرأ الفاتحة 

عائشه /تمام 

كريم /بما ان الموضوع ده خلص. ممكن اخد كارما ونخرج 

محمد /ع طول كدا 

كريم /معلش. لو مفهاش رخامه 

محمد /مفيش مشكله 


ونزلو وركبوا العربيه 

كريم /انا مبسوط اوي وعايز اقول للكل اني بحبك 

تعالي نقول للشباب 

كارما /معلش بس قبل ما نروح للشباب. في موضوع كدا عايزه اخلصه 

كريم /موضوع اي

كارما بابتسامه /هتعرف 


في بيت رانيا 

كارما ماسكها من شعرها جامد. وكريم بيحاول يحوش بينهم 

كارما /فهمتي ال كلام ال قلته ولا لا 

ابعدي عن حياتنا خالص. شغل بقى المسلسلات التركي

وانك تفرقي بينا. وانا تحطي زيت علي السلم علشان اتزحلق 

شغل المسلسلات دا ميكلش معايا 

كريم /خلاص ي كارما سبيها هتموتي رانيا ف ايدك

رانيا /ااااه حد يبعد المجنونهه دي عني 

آه شعري 

كارما بعصبيه /متقولش اسمها ع لسانك 

كريم /حاضر مش هنطقه بس اهدي 

كارما /انا وكريم بنحب بعض. يعني تبعدي عن حياتنا نهائي ولمحكيش ف حايتنا. مفهوم 

رانيا /مفهوم مفهوم ابعدي عني 

كارما سابتها /اووووة. والله فشيت غليلي 

كريم كتم ضحكته /يلا نمشي ي كارما 


وطلعو برا البيت 

كريم /ههههههههههه. اي ال انتي عملتي جوا دا 

كارما /مهي مكنتش هتفهم غير بالطريقه دي

كريم /تقومي تعملي فيها كدا هههههه

كريم بخبث /بس انتي قلتي جوا انا وكريم بنحب بعض 

بتحبني قد اي. اعترفي 

كارما بخجل /انا قلت كدا 

كريم / ايدا ايدا. بتتكسفي 

كارما بعصبيه /اكيد يعني هتكسف. انا مش بنت يعني وعندي احساس ومشاعر 

كريم /خلاص ي روحي. متزعليش نفسك. دا النهارده يوم مميز لينا مع بعض. خلينا رايقين


في فيلا أدهم 

الكل قاعد 

ندى /اييييه 

زينه /اييييه 

احمد /اييييه 

أدهم خبط على الطربيزه /كنت حاسس 

كريم ل كارما /هو في اي

كارما /مش عارفه 

ندى /يعني طلعتو بتحبو بعض وفي قلوب ولافلافه

واحنا متقرطسين 

كريم /يعني مش تقدر نقول متقرطسين اوي. علشان انا لسه رايح ل أهلها وقايل لهم اني بحبها 

زينه /اييييييييييييه 

أدهم /كمان؟ 

احمد /لا دا احنا متقرطسين رسمي 

ندى /ويتري بقى في اي أسرار تانيه مخبينها 

كريم/زي اي مثلا 

ندى /متجوزين ف السر. وكدا يعني. 

كريم /تؤ. مش للدرجه دي 

زينه /اصلك مش فاهم. البنت دي اكتر واحده بتكره المحن والارتباط والرجاله وكل حاجة

زينه /يعني 

كارما /ومازلت 

كريم /اي. يعني انتي مش بتحبيني 

كارما /انت مكانك مختلف 

احمد /انتو عايزين اي ي جماعه. اتنين عصافير بريئه بتحب ف بعض 

أدهم /هههههههه. مظبوط

كريم /الاهم من دا كله

اقناع اسما بعلاقتنا.

زينه /مش صعب شويه؟

ندى /مش شويه دا كتير

كارما /شكرا للطاقه الايجابيه ال بتحدفونا بيها

احمد /ههههههههه

أدهم /هروح اجيبلكم حاجة تشربوها

تعالي معايا ي ندى

ندى /اوك

ودخلو المضبخ

كريم قرب من كارما /انتي لسه مقلتليش بحبك ع فكرة

كارما /ومش هقولها

كريم /نعم

كارما /مبحبش المحن والحاجات كريم /بحبك بالنسبة ليكي محن

تمام. بس هيجي يوم وتقوليها بنفسك وساعتها هفكرك بالكلام دا

كارما ضحكت /هنشوف


في المضبخ

أدهم قرب منها /انا جايبك هنا علشان استفرد بيكي

ندى بعدته بصوبعها /بطل قله ادب ي أدهم والا.

أدهم /والا اي

ندى /لا دا تهديد مجازاي عادي

أدهم /هههههههه

ماشى لما نتجوز هبقي استفرد بيكي براحتي

بس مش هيحصل حاجة لو ادتيني بوسه بريئه

ندى وهي بتصب العصير /ف أحلامك ان شاء الله

أدهم /ههههههههه. اصلا انا كل يوم بشوفك ف أحلامي ي قلبي

ندى /لا بجد

أدهم /اها

ندى /طب يلا نطلع العصير

أدهم /استنى 

ندى /اي 

أدهم طلع سلسله من جيبه 

كانت ذهب وعلى شكل ورده جميله 

أدهم /دي علشانك 

ندى بفرحه /بجد علشاني 

أدهم /آه. استنى البسهالك 

(ولبسهلها) 

ندى /حلوه اوي 

أدهم /عجبتك 

ندى /اوي 


عند زينه واحمد

احمد /سرحانه ف اي

زينه  /مفيش

احمد /لو مش كنت جنبك كنت هقول سرحانه فيا. بس انا جنبك اهو

زينه /الله الله. واثق من نفسك اوي. واني بسرح فيك ع طول

احمد  /تقدري تنكري دا

زينه مسكت ايده وعضتها

احمد /عاااااااااا

كريم بخضه /في اي

كارما /لا دي زينه بتعضه عادي. متخدش ف بالك ههههههه

احمد /سيبي ايدي يعضاضه

زينه سابته /اوووووه. ارتحت

احمد مسك ايده /ااااه

ارتحتي لما عضتني. انا عملت فيكي اي ي مفتريه. معندكيش عيال

زينه /مين المسهوكه ال كانت بتضحك معاك ف المطعم النهرده دي 

احمد /انتي بتراقبني

زينه /حاجه زي كدا

واخلص قول مين دي

احمد /دي زبونه عادي

زينه /زبونه تقوم تتسهوك عليك

احمد رجع شعرها ورا ودانها /بتغيري عليا ي قلبي

زينه بسرحان فيه /ها؟

احمد قرب منها /ها؟. اي. بقولك بتحبني

زينه رجعت لوعيها/انت ليلتك طين. انت بتثبتني وتضحك علي بكلمتين

احمد /اوووف. مش عارفين نقضي دقيقتين ف رومانسية

زينه / ولا حتى دقيقه واحدة


في بيت اسما 

اسما بعصبيه /لاء يعني لاء. دا ال كان ناقصنا والله 

مش كفايا قبلنا ب احمد بالعافيه 

كمان هنقبل ام لسان طويل كارما دي 

زينه /ماله احمد ي ماما يعني 

اسما /اخرسي 

 كريم /ومالها كارما ي ماما. زي الفل وانا بحبها وهي بتحبني 

اي المانع 

اسما /قلت ميت مره انها مش من مستوانا 

وكمان رحت اتقدمت من غيري. يبقى لزمتي اي بقى. اتجوزها من ورايا كمان 

كريم /مرضتش اقرأ الفاتحه من غيرك. وقلت لهم هجيب ماما ف يوم 

اسما /لا كتر خيرك والله 

كريم /يعني دا آخر كلام عندك 

اسما /ومعنديش غيره 

كريم /تمام. همشي واسيب البيت لحد ما يبقى عندك كلام تاني 

زينه /انت بتقول اي ي كريم 

اسما /انت كدا بتلوي دراعي يعني 

كريم /احسبيها زي ما تحسبيها 


وكان هيمشي زينه وقفته 

زينه بخوف /كريم انت هتمشي تروح فين 

كريم /متخفيش ي زينه. هبقي اكلمك 

ومشي 

زينه بصت ل مامتها 

اسما /بتبصيلي كدا ليه انتي كمان 

زينه /اوووووف 

انا طالعه قوضتي


        البارت الثاني والعشرون من هنا 

       لقراءة جميع حلقات القصه من هنا


           

تعليقات