قصة عشقت بالصدفه البارت السابع عشر 17بقلم مجهول









قصة عشقت بالصدفه 

البارت السابع عشر 17

بقلم مجهول


في فيلا أدهم 

كريم قاعد وادهم رايح جاي قصاده بيفكر 

ادهم/بقى السافل دا دكتورهم ف الجامعة 

كريم /يعم اقعد بقى  خيلتني 

أدهم /اعمل أي ها؟. اعمل اى 

كريم /مش هتعمل حاجه. هو اكيد نسي الحوار بتاع زمان دا. يعني اهدي 

ادهم /اهدي ازاي. 


وفجأه الجرز رن 

ادهم/قوم افتح

كريم /ما تقوم تفتح انت هو مش بيتك 

ادهم/اخلص 

كريم راح يفتح لقى 

كريم /عصااام 

عصام وهو بيدخل /اي موحشتكش يكيمو ولا اى 

أدهم قام /انت بتعمل اي هنا 

عصام/اي. ؛عيب اجي بيت صاحبي

ادهم /كنت. كنت صاحبي 

عصام /ليك حق تقول كدا 

مش خت مني حبيبتي وخنتني 

ادهم/انا مختش منك حد

والموضوع دا كان من زمان وخلص 

عصام /لا مخلصش 

انت خت مني حببتي وخليتها تسبني وتروحلك. وتحبك انت

كريم /الموضوع دا كان عليه سنين. وادهم اتغير ومعدش بيعمل الحجات دي 

عصام /ميخصنيش 

ادهم /اسمع. اوعي تكون فاكرني خايف منك. ال عندك اعمله ال كنت بنقول عليها حبيبتك دي. واحده واطيه. سابتك وجاتلي علشان فلوسي 

ومكنتش بتحبك. وهي ال اعترفت لي بكدا. وانا قلتلها مش انا ال اخون صاحبي وطردتها

وأنت لسه لحد دلوقت متخيل اني خنتك 

عصام /زي ما ختها مني هاخد خطيبتك منك 


أدهم كان هيروح يضربه 

بس كريم مسكة 

أدهم /انت باين عليك مجنون ولا اى. انت جاي تهددني وف بيتي 

وانا المفروض هترعب واخاف 

يلا ي حبيبي روح هدد حد غيري 

واسمع.لو قربت من ندى او من زينه ف الجامعه. عارف منصبك ال ف الجامعه ال فرحان بيه دا 

هشيلك منه 

وال عندي قولته 

واطلع برا بقى 

عصام /ماشى ي ادهم. يا انا ي انت 

َوطلع 

أدهم بعصبيه /شوف الواطي جاي لحد بيتي يهددني 

كريم /اهدي بس. هو مش هيعمل حاجة ولا هيعرف يعمل حاجه 

أدهم /طب وندى. هسيبها لوحدها ف الجامعه؟ 

كريم /لا. انت هتوصلها الصبح 

و هتخدها بعد ما تخلص محاضرات 

وبكدا تعرفه ان ندى مش لوحدها

ادهم/معاك حق 

  

عند زينه واحمد. قاعدين ف مكان هادي 

زينه /احمد انت مش فاضيلي 

دايما ف الشغل. ومش بشوفك الا كل فين وفين 

احمد / مع اعمل اي بس ي حببتي ما انتي عارفه اني بعمل دا علشان مستقبلي أنا وانتي 

والا انا عايزه اشوفك كل دقيقه وكل ثانيه 

زينه / ط طب بس. نتقابل بليل على أقل نشوف بعض 

احمد /لاسف مينفعش ورايا شفت بليل 

زينه بعصبيه /يعني شغال الصبح وشغال بليل امال هشوفك امتى 


ومشيت 

احمد/استني. ب

: يبت استنى


في بيت كارما. بياكلو لب

زينه /شغل شغل شغل. كل حياته شغل. مش بشوفه ال كل فين وفين. 

كارما /اهدي بس كدا. مهو بيعمل كل دا علشانك. علشان لما تتجوزو

ندى /مظبوط 

زينه /ما هو بيوحشني. اعمل اي 

كارما / بيوحشك. آه. كلي لب 

زينه /منا باكل اهو 

ندى /صحيح ي كارما. رجلك اتحسنت؟ 

كارما /شوية 

زينه /آه صحيح هي علمت من اي 

كارما /عادي وقعت ف الشركة 

ندى /اممم. الاتفاق 


تاني يوم الصبح

في الشركه

ف مكتب كريم

الباب خبط

كريم /ادخل

كارما دخلت وكريم قام بسرعه

كريم/أي ال جابك النهارده ي كارما رجلك لسه وجعاكي

كارما /لالا انا كويسه

كريم قعدها /طب تعالي اقعدي

وقعدت

كريم/ كان ممكن  متجيش النهارده علشان رجلك 

 كارما /مش عايزني اجي 

كريم /انا بصراحة عايزك اشوفك ف كل لحظه 

كارما /ليه

كريم /بتوحش

ب اقصد. الشغل. الشغل كتير عليا. ومي اديتها اجازه ف الشغل كتير. ف. ف علشان كدا 

كارما /اممم. طيب 


في شقه ندى 

ندى كانت نازله الجامعه 

لقت ادهم ساند على العربيه 

ندى /بتعمل اي هنا 

أدهم خلع النضاره /وحشتيني 

(وطلع وردة من ورا ضهره) 

أدهم ادهالها /لسه زعلانه مني 

ندى /حتى لو عايزه ازعل منك. مش بعرف

أدهم مسك ايدها /لما تروحي الجامعة مش تقفي مع ال اسمه عصام دا. ولا تشوفيه 

ندى /بس هو هيدخلنا محاضرات 

أدهم /ماتدخليش المحاضرات بتاعته ولا انتي ولا زينه 

ندى /بس 

أدهم /لو بتحبيني اعملي ال بقولك عليه 

ندى /حاضر 

ادهم  /يلا علشان اوصلك

 عند فيلا زينة

طلعت من الفيلا وكانت هتركب العربيه بس لقت حد بيشدها عنده

زينه كانت هتصوت بس هو حط ايده على بقها

احمد /متخافيش دا انا

زينه /خضتني

احمد /وحشتيني

زينه /آه مهو واضح

احمد /اي دا أي دا

انتي لسه زعلانه مني

زينه بعدت عنه /آه زعلانه. وملكش دعوه بيا

. خليني اروح الجامعة

احمد مسك ايدها /والله ي حببتي غصب عني

انتي عارفه اني بعمل كل دا علشانك.

متزعليش مني  بقى

واقولك على حاجه كمان. هنتقابل انا وانتي النهارده 

زينه /طب وشغلك 

احمد /مش مهم بقى. هبقي اتفق مع أي حد من صحابي هناك يقف مكاني 

مبسوطه؟ 

زينه ابتسمت /آه 

احمد /بالمناسبة. قولي لمامتك تاخد معاد علشان نقرأ الفاتحه 

عايز تكون مقابلتنا رسميه 

زينه بفرحة /بجد 

احمد /اه

زينه /انا بحبك اوي 

احمد /وانا بموت فيكي 

يلا علشان تروحي الجامعه 

زينه /اوك 


أدهم وصل الجامعة 

أدهم وندى نزلو من العربيه 

أدهم /انا همشي عايزه حاجه 

ندى /لا يحبيبي سلامتك 

أدهم كان هيمشي بس شاف عصام ف الجامعه 

أدهم /غيرت رأي. هستني معاكي شويه 

ندى /ههههه. انت مش وراك شغل 

أدهم /ورايا. بس كريم موجود ف الشركه 

خليني معاكي شويه 

ندى /لا ي أدهم روح الشركة يلا 

أدهم  مسك ايدها /هو انا مش بوحشك ولا اي 

ندى /بتوحشني. بس روح يلا ع شغلك 

أدهم اتنهد /ماشى 

خلي بالك من نفسك 

ندى /وانت كمان 


أدهم مشي


وزينه وصلت 

زينه /هاي 

ندى /عاملة ايه 

زينه /الحمد لله 

زينه /يلا نخش المحاضره 

ندى /يلا 


وهما داخلين عصام قابلهم 

عصام /عاملين اي 

 


في الشركه 

كارما وكريم كانو ف المكتب بيشتغلو 

كارما كانت بتشتغل وكريم مكنش بيشتغل كان مركز مع كارما 

كارما /العملاء دول عملو شغلهم كويس؟ 


كريم كان سرحان فيها 

كارما /كرييييم

كريم /ها؟ 

كنتي بتقولي اي 

كارما /سرحان ف اي 

كريم /مكنتش سرحان ولا حاجة 

تعبت من الشغل شويه

احنا خلصنا. ممكن ترتاحي شويه 


الباب خبط 

كريم /ادخل 

الموظف دخل /كريم بيه. جبتلك كاتلوج اللأوان ال حضرتك طلبتها 

كريم /حطها هنا 

الموظف حطها /اذيك ي كارما 

كارما /الحمد لله 

الموظف /ممكن اعزمك على قهوه. دلوقت وقت البريك 

كارما /ممكن 

كريم /احم. لا مينفعش 

لسه مخلصناش شغل النهارده

كارما /مش انت لسه قايل خلصنا شغل 

كريم /احم. لا في، 

روح انت ي مهاب 

مهاب /تمم

            البارت الثامن عشر من هنا 

           لقراءة جميع حلقات القصه من هنا

       

        

تعليقات