قصة معشوقتي الصغننه البارت الرابع والعشرون 24بقلم ملك ابراهيم

 

قصة معشوقتي الصغننه

البارت الرابع والعشرون 24

بقلم ملك ابراهيم 


اولا اسفه جدا علي التأخير بس والله كان عندي امتحانات شهر مارس والحمدلله خلصت امتحانات الشهر ده المهم يلا نبدا الروايه وعاوزه تفاعل حلو بقا يا جماعه بجد اللي جاي نار ودي الحلقات الاخيره عاوزه تفاعل حلو اوك يلا 

بسم الله نبدا 


________________


سيف بصدمه: ايوه صح 


وطبعا كل ده خلود وحور وقفين مش فاهمين حاجه خالص 


جميله بدموع: رويدا سيف يبقي اخوكي 


الكل بصدمه شديد خصوصن سيف ورويدا 


سيف بصدمه شديد: نعم ازاي يعني مش فاهم حاجه 


رويدا اتصدمت وكانت مش قادره تنطق بكلمه حتى وخلود وحور جريوا عليها 


خلود بخوف: مالك يا رويدا 


حور بدموع: في ايه يا حبيبتي مالك 


وبعدين الاتنين بصوا ل جميله وقالوا 


خلود بدموع وصدمه: ازاي يا ماما ازاي 


سيف بصدمه: طنط بعد اذنك فهمني رويدا تبقي اختي انا لحد دلوقتي مصدم ازاي 


جميله بدموع: هحكي لكم 


(زمان لما رقيه كانت بتحب معاذ معاذ كان متجوز واهل معاذ مكنوش موفقين انهم يتجوز خصوصن ابوه عشان معاذ كان متجوز رانيا هما اصلا كانوا مع بعض في الجامعه ومعاذ كان مغصوب علي جوزوا من رانيا و رقيه ومعاذ كانوا بيحبوا بعض اما بقا مصطفى كان بيكره معاذ عشان بيحب رقيه) 


توضيح بسيط يلا نحكي 


فلاش باك من 19سنه 


كانت رقيه قاعده وعماله تعيط جامد 


رقيه بعيط: هنعمل ايه يا معاذ في المص*بيه دي احنا اللي عملنا ده 


معاذ بحنيه وحب وهو بيحض رقيه: حبيبتي احنا معملناش حاجه غلط احنا متجوزين علي سنه الله ورسوله عشان اهلي واهلك 


رقيه عيط اكتر وقالت: بس بس انا انا مكنتش اقصد انا بحبك 


معاذ بحب وحنيه: وانا بحبك يا اجمل واحده في حياتي وان شاءلله هنتجوز قدام النااس بس لما الوضع يظبط وصدقني احنا معملناش حاجه غلط 


رقيه بدموع: عارفه ان احنا متجوزين علي سنه الله ورسوله ده اللي مطمني بس اللي مضيقني ان انا خاتك من مراتك وابنك 


معاذ بحب وحنيه: يا بنتي انتي اكتر واحده عارفه ان انا كنت مغصوب علي جوزي من رانيا وانا بحبها زي اختي بس حكايه ان احنا خلافنا ده كان من امر من ابويا لكن انتي اللي في قلبي وانا برضو مش هظل*م رانيا يعني لما نتجوز هنطل*ق وهديها كل حقوقها 


رقيه بدموع: لا لا ونبي بلاش تط*لقها مش عاوزه يحصل كده عشان خاطري لو اتجوزنا قدام النااس بلاش تطلقها 


معاذ بحب وحنيه: خلاص خلاص اهدي مش هطلق*ها 


بعد مرور شهر 


رقيه راحت عن معاذ وهي منهاره من العيط 


معاذ بخضه: في ايه يا رقيه مالك 


رقيه بعيط شديد: الحقني يا معاذ انا حام*ل


معاذ بصدمه وفرحه: اه طب انا دلوقتي متلغبط فرحان وفي نفس الوقت مصدوم اللي هو ازاي 


رقيه بدموع: طب هنعمل ايه انا خايفه اوي ابويا لو عرف هيقت"لني 


معاذ بعصبيه وتحدي: استحاله اسمح لحد يجي نحيتك حتي احنا هنتجوز ولا يحصل يحصل وهروح ل ابوكي واقولوا 


رقيه بدموع: طب طب ومراتك وابنك 


معاذ بحب: ميهمنيش حد غيرك دلوقتي ورانيا هشوف موضعها بعدين 


رقيه بدموع وخوف: ومش هط*لقها صح 


معاذ: ايوه 


وبعد مرور شهر 

معاذ كان راح ل ابو رقيه وابو رقيه وافق بصعبه وبعدها بأ اسبوع معاذ عمل حدث*ه وحدش عرف سبب الحدث*ه اي وحتي معاذ مكنش  عنده اعداء والح*دثه افتكروها ان هي قداء وقدر والموضوع عده بس الحقيقه بقا حاجه تانيه خالص وحتي م*وت رقيه كل دي اسرار يلا نراجع لروايه 


باك..... 


الكل كان بيسمع بأهتمام وصدمه في نفس الوقت واللي هو ازاي كل ده 


رويدا بدموع وصدمه: يعني يعني ماما كانت متجوزه بابا اصلا بس مكنوش قيلين 


جميله بدموع: ايوه يا حبيبتي امك طول عمرها شريفه واصلا لما معاذ قالها نتجوز هي موفقتش في الاول بس فضل يزن عليها كتر لحد موفقت 


سيف بصدمه: يعني رويدا تبقي اختي يعني انا كنت هقت....... 

قطعتوا حور بسرعه 


حور بتوتر: سيف اهدي والحمدلله محصلش حاجه 


سيف بعصبيه: يعني اي محصلش حاجه 


حور بعصبيه: طب مانت كمان كنت عايز تقتل*ها 


رويدا بصدمه شديدة: نعم يقتلن*ي ليه 


جميله بصدمه: يعني ايه كنت عايز تقتل*ها وليه اصلا 


ودخل فارس واسلام ووووو


عند ليلي 


جاسر ابتسم وقال بحب: متخفيش يا ليلي انا مش هأذكي انا هخرجك من هنا 


ليلي بفرحه: بجد شكرا اوي 


جاسر بخوف: هشششش واطي صوتك لحسان حد يسمعنا 


ليلي: حاضر بس هنخرج ازاي 


جاسر بتفكير: بتعرفي تنطي ولا اشيلك 


ليلي بصدمه: نعم تشيل مين 


جاسر بغيظ: لا هو مش وقته الكلام ده يلا اخلصي بتعرفي ولا لا 


ليلي بتوتر: بصراحه لا 


جاسر: طب تعالي 


وجاسر شال ليلي وليلي كانت مكسوفه اوي 


جاسر بغيظ: بقولك ايه يا ليلي اعدلي وشك مبحبش كده 


ليلي بغيظ: طب اخلص يلا وخلينا نمشي من هنا 


جاسر: ماشي يلا 


وهربوا الحمدلله بسلامه هربوا من البلكونة وكان الجو بليل مكنش في حراث كتير والحمدلله قدروا يهربوا بسهوله 


في قصر معتصم 


معتصم ببرود: هو في ايه كل ده معاها 


حسام: مش عارف والله يا باشا 


معتصم: طب روح شوف في ايه 


حسام: حاضر يا باشا 


وراح علي الاوضه وفتح الباب ووووو 


حسام بصدمه: نهار اس*ود راحوا فين 

ونزل جري علي تحت 


حسام بصدمه: الحق يا باشا ليلي  و جاسر مش موجدين في الاوضه 


معتصم بعصبيه: نعم ازاي يعني وبعدين دخلت جاسر معاها هو ليه الاول انت يا غبي جاسر اكيد هربها لازم نلحقهم انده الرجاله بسرعه 


حسام: تمام يا باشا 


عند رويدا في المستشفى 


دخل فارس و اسلام 


فارس اتصدم لما شاف رويدا فاقت جري عليها 


فارس بفرحه ودموع: حمدالله علي سلامتك يا حبيبتي وحشتيني اوي اوي بجد انا اسف كل اللي حصل ده بسببي سامحيني 


رويدا بدموع وعصبيه: ابعد عني يا فارس انا بكرهك ومش هسمحك طلقني 


الكلام نزل علي فارس زي اكن سك*كين بتق*طع في قلبه بجد 


فارس بدموع وندم: حرام عليكي يا رويدا انتي متعرفيش الكلام اللي قولتي ده عمل فيا اي وبعدين انتي اكيد عارفه ان اللي عملته كان غصب عني والله العظيم غصب عني 


رويدا فارس صعب عليها اوي بس حاولت تبين قوتها وقالت بجمود: لا يا فارس انا مش هسمحك وبكرهك طلقني ولو حضرتك راجل تتطلقني وحالا 


جميله بعصبيه: كفايه يا رويدا اي  اللي انتي بتقولي ده انتي متعرفيش فارس كان عامل ازاي من غيرك فارس بيحبك 

حور دمعه نزلت من عنيها وسيف واقف مصدم ومضايقه 


سيف بهدوأ: رويدا مينفعش تعملي كده هو عمل معاكي اي اصلا 


فارس بعصبيه: وانت مالك اصلا انت بتتكلم بصفتك اي 


سيف: بصفتي اخوها 


فارس بصدمه: انت بتقول ايه هو اي ده ازاي يعني وبص ل رويدا وقال بجمود رويدا انتي قولتي لو راجل طلقني حلو تمام انتي طال*ق يا رويدا 


رويدا بدموع وحاولت تداري الحزن والوجع اللي هي في وقالت: تعرف لو بعرف ازرغط كنت عملتها 


فارس ببرود مصتنع: تمام ابقي اتعلمي بقا وميهمنيش اعرف الزف*ت اللي اسمه سيف ده طلع اخوكي ازاي 


وفارس مشي هو واسلام اللي كان مصدم من اللي حصل 


جميله بدموع: ليه يا رويدا عملتي كده ليه يا يبنتي 


رويدا بجمود: ده اللي كان لازم يحصل دلوقتي انا هرجع لحياتي الطبيعيه تاني وبصت ل سيف وقالت وسيف هيبقي معايا لما كملت بدموع لما يعرف عمل فيا اي 


جميله بعصبيه: عمل ايه يا رويدا قرب منك فيها ايه مش جوزك 


رويدا بدموع: خالتو لو سمحتي اسكتي انتي متعرفيش حاجه 


جميله: عمل ايه 


رويدا بدموع: مش مهم تعرفي اهو غار في داهيه انا بكرهوا بكرهوا 


سيف بحنيه وهو بيقرب من رويدا وبيطبط عليها: عمل معاكي اي يا حبيبتي 


رويدا بصت ل سيف باستغراب وقالت: سيف وهو انت مصدق ان انا اختك 


سيف بابتسامة: قلبي بيقولي انك اختي والحكايه اللي طنط جميله حكتها دي كانت في حاجات منها عرفها كنت عارف ان ابويا زمان كان هيتجوز بس مكنتش عارف مين واي اللي هيحصل يلا الحمدلله اهو عرفنا 


رويدا بدموع: الحمدلله انا فرحانه اوي انك طلعت اخويا يا سيف بجد 


سيف بابتسامة: وانا كمان قوليلي بقا فارس عمل ايه 


خلود اخيرنا قالت حاجه  😂


خلود بصدمه: انا مش قادره بجد اي كل الاكشن اللي حصل ده بجد حرام اي كل ده وفارس عمل ايه يا رويدا وازاي انتم ولاد خالات 


سيف بصدمه: ازاي يعني معلش لا فعلا اي كل ده


جميله بتنهد: هحكلك بعدين يا سيف مش قادره بجد دلوقتي 


حور بتوتر: طب استأذن انا 


سيف: رايحه فين يا حور عاوزك 


حور اتوتر وبلعت رقها برعب وقالت: حاضر 


وخرجوا بره 


رويدا بدموع: بجد مش مصدقه كل اللي حصل فارس طلقني وكمان طلعنا ولاد خالات وكمان سيف اخويا في صدمه تانيه هستقبلها يا خالتو 


جميله بتوتر حاولت تداري: لا يا حبيبتي مفيش 


رويدا بشك: تمام وقالت في سرها ربنا يستر في ايه تاني وفرضت جسم*ها علي السرير ونامت 


جميله بصت ل خلود وقالت: يلا يا خلود نخروج ونسيب رويدا ترتاح 


خلود بدموع: حاضر يا ماما 


جميله بحزن: مالك انتي كمان يا حبيبتي 


خلود بدموع وحزن: زعلانه اوي ازاي كل ده وايه وليه بجد 


جميله بحزن: بصي يا حبيبتي ربنا مبيعملش حاجه كده ربنا ان شاءلله يعدلها من عندوا اهدي بقا 


خلود بحزن: حاضر 


عند سيف وحور 


سيف كان بيحاول يمسك نفسه وقال: انتي عارفه انا كنت هعمل ايه وانتي كنتي هتعملي ايه انا كنت هقت*ل اختي فاهمه يعني ايه  وانتي كمان كنتي هتعملي كده 


حور بدموع وندم: سيف احنا مكناش نعرف 


سيف بعصبيه: ولو كانت مات*ت دلوقتي كنتي هتحصلها اي حلوه 


حور بخوف: خلاص يا سيف اللي حصل حصل وبعدين الحمدلله ان هي بخير احنا كل اللي احنا عايزنوا ان احنا نقول لفارس واسلام كل حاجه وفي نفس الوقت نفضل مكملين مع زفت اللي اسمه معتصم 


سيف اتنهد بضيق وقال: ماشي يا حور 


حور بدموع وندم: انا اسفه يا سيف سامحني 


سيف بدموع: انا مش عارف اعمل ايه بجد اقولها ان انا كنت عايز اقتل*ها طب ازاي دي كانت بتقولي من شويه انت اللي هتبقي معايا يا سيف ازاي بجد انا طلعت واط*ي اوي كده 


حور بدموع وحنيه قربت من سيف وقالت: هتتحل ان شاءلله هتتحل متقساش علي نفسك اوي كده انت مكنتش تعرف يا سيف 


عند فارس واسلام 


اسلام بصدمه: ليه يا فارس عملت كده طلقت رويدا ليه هي ناقصه يا ابني حرام بجد وكمان طلع اخوها يا نهار اس*ود ده لو عرفت انو عايز يقتل*ها ممكن يحصل لها حاجه 


فارس كانت دموع بتنزل من عينه مكنش قادر يستوعب عملت كده ازاي ازاي طلق رويدا رويدا حبوا وعشوا وكل حاجه 


اسلام بحزن: خلاص يا فارس هسيبك دلوقتي لحد ما تهده انا ماشي سلام 


عند ليلي كانوا هربوا بعيد عن قصر البحراوي 


ليلي بابتسامة: شكرا بجد ليك يا جاسر مش عارفه اقولك ايه وكمل بحزن والله والله الكلام اللي قولت هولك صح ومكدبتش عليك في ولا حرف 


جاسر بحزن: خلاص يا ليلي مصدأق هتروحي فين دلوقتي 


ليلي بخوف: مش عارفه انا لازم اقول ل اسلام وهو يتصرف


جاسر بجديه: تمام ماشي هتقولي ل اسلام الاسيوطي وانتي لازم تختفي وانا كمان نفس الكلام معتصم البحراوي لو لقنا مش هيحلنا هيعرف منك واللى هو عاوزه بعدين يقت*لك وهيقت*لني انا الاول 


ليلي بخوف علي جاسر: لا احنا فعلا لازم نختفي وحور وسيف هما هيبقي يتصرفوا بقا 


جاسر باستغراب: حور وسيف دول ظباط بيسعدوا معتصم 


ليلي بخوف: مش عارفه بقا هنروح فين طيب 


جاسر بتفكير: هنسافر الصعيد اعرف ناس هناك هتسعدنا ومعتصم مش هيوصل لنا 


ليلي: طب انا هجي معاك اعمل ايه انا لازم اجيب حق اخويا 


جاسر: خلاص يا ليلي هنفضل هنا ونستخبه علي قد ما نقدر 


في الليل 


عند فارس الموبايل رن 


فارس: الو 


المتصل: فارس بيه رويدا مراتك في خ*طر وهتم*وت هي وووووووو


         البارت الخامس والعشرون من هنا 

   لقراءة جميع حلقات القصه من هنا 


تعليقات