قصة أقدار الحب
البارت الثلاثون 30والواحد والثلاثون31 والثاني والثلاثون 32
بقلم ريحانة الجنة
وراح أكمل وتسنيم للدكتور وتسنيم عملت التحاليل والاشعات كلها والدكتور شافها وابتدت تسنيم تسأل الدكتور
تسنيم : بقلق. خير يا دكتور هو انا عندي مشكلة
الدكتور:بيبص لأكمل. بحيرة
أكمل:فهم. حبيبتي ممكن تهدي بس علشان نفهم
تسنيم : حاضر ههدي بس افهم فيه ايه
الدكتور: بصي يا مدام تسنيم. انتي عندك شوية مشاكل وحكاية الخلفة دي حتاخد وقت وفي الغالب مش حيحصل غير بعملية
تسنيم : بصت لأكمل بحزن وعيطت
أكمل : صعبت عليه.قعد قدمها علي ركبته وباس ايديها. حبيبتي ممكن تهدي شوية الدكتور مقلش مستحيل دي مشكلة. وحتتحل بعملية متزعليش نفسك
تسنيم : يعني انا ممكن اخلف ولا لا
الدكتور:ان شاء الله بس زي ماقلتلك الموضوع هياخد وقت. بس ربنا كبير ادعي انتي بس وان شاء الله خير
في الفيلا
شوكت : يا حبيبتي يا بنتي لا حول ولا قوة الا بالله دي تسنيم طيبة وقلبها ابيض. زمانها دلوقتي مموتة نفسها من العياط
أكمل : وهو حزين . والله يا عمي انا لولا اني خلفت جني كنت خليت الدكتور قلها ان المشكلةعندي. بس مشوفهاش مكسورة كدة.
شوكت : عارف يا بني بس هنعمل ايه ده قضاء ربنا وقدره .
أكمل : عن اذنك يا عمي انا طالع اشوفها .
شوكت : روح يا ابني وانا الصبح حاجي اطمن عليها تكون هديت
في أوضة أكمل وتسنيم
تسنيم : قاعدة في السرير وبتعيط
أكمل : دخل وراح جنبها بحنية. خلاص يا حبيبتي علشان خاطري كفاية عياط. انتي مكفكيش العياط اللي عيطيه زمان كفاية انا بتقطع وانا شايفك كدة .
تسنيم : انا دلوقتي بس عرفت ايه الحكمة من اللي حصلنا زمان وانك اتجوزت مايا وقتها انا كنت فاكرة ان ربنا بيعاقبني لكن اتضح انها كانت رحمة من ربنا ربنا يعلم اني مش هخلف ولا هكون ام علشان كدة خلاك تتجوز مايا وتخلف جني واحبها وتبقي بنتي وخصوصا انها منك انت. وكمان علشان وقتها لو انا مخلفتش كنت ممكن تسيبني او تتجوز عليا علشان تخلف
أكمل : دمع وحضنها اوي. الحمد لله ان ربنا محرمناش بس والله يا قلبي انا لو حتي مكنتش خلفت جني مكنش ممكن اسيبك ابدا انتي عندي بالدنيا وانتي عارفة
تسنيم : عيطت اكتر. بس انا كان نفسي ابقي حامل منك زي مايا واشوف بطني بتكبر كان نفسي احس الاحساس ده اوي يا اكمل
أكمل : حبيبتي كفاية ارجوكي انتي بتموتيني بدموعك دي. وبعدين مش الدكتور قال انك ممكن تحملي بعملية خلاص ان شاء الله نعملها
تسنيم : انا اخت بالي من نظراتك انت والدكتور. وتلاقيه قال كدة بس علشان يكون عندي امل
أكمل :لا والله محصلش يمكن هو مكنش عايز يزعلق وعلشان كدة كان بيبصلي.قولي بقي انك خايفة من العملية صح
تسنيم : يعني
أكمل : اممم خلاص ولا تزعلي اعملها انا بدالك
تسنيم : مسحت دموعهاوضحكت. هههههههه انت مفيش فايدة فيك لازم تهزر
أكمل :هههههه اه لازم مع اني والله لو ينفع كنت عملتها بدالك. وقرب منها اكتر. وبعدين يا قطيتي هو فيه احلي من الهزار
تسنيم :بقولك ايه انا النهاردة مش رايقة بس هاه
أكمل : طيب رهان اروقك انا
تسنيم : هههههه أكمل اهدي شوية
أكمل : ايه بس الضحكة اللي تجنن دي
تسنيم : أكمل
أكمل : يا عيون اكمل . سيبيلي انتي نفسك وانا والله اروقك علي الاخر تعالي بس اسمعي الكلام
تسنيم : تؤتؤتؤ قلت لا
أكمل :طيب اهو ......
تسنيم :ههههههه يا بايخ.....
أكمل : ششششششش
وعدي كمان سنة وتسنيم حاولت كتير وكل مرة الحنين ينزل واتعذبت وتعبت بس اكمل مكنش بيسيبها خالص ومعاها دايما وبيطمنها وفي يوم شوكت بيكلم أكمل في المكتب
أكمل : عمي انت قلقتني كدة فيه ايه
شوكت : مفيش يا ابني بس ريحني علشان خاطري واسمع الكلام
أكمل : مستحيل يا عمي اللي بتقوله ده انا مش ممكن اقبل انك تكتبلي نص الشركة لا مش موافق
شوكت : يا ابني هو مش انا عمك حبيبك و زي ابوك
أكمل : ايوة يا عمي واكتر والله ده انت اللي ربيتني وعلمتني وخلتني مهندس وكمان بشتغل معاك وبخاد مرتب فوق الخيال لا وكمان جوزتني تسنيم هعوز ايه اكتر من كدة بس
شوكت : أكمل اللي بطلبه منك ده حقك انت من يوم ما اتخرجت واشتغلت معايا وانت شايل الشركة علي كتافك وبفضلك وبفضل شطارتك بقت اكبر شركة مقاولات في الشرق الاوسط يبقي نصها مش كتير عليك وتسنيم النص التاني وانتو بقي ابقوا ادوا جني اللي يعجبكم
أكمل :ليه يا عمي بتطلب الطلب ده دلوقتي. انت قلقتني عليك
شوكت : ابدا بس انت عارف الاعمار بيد الله وانا خايف اموت وانا ظالمك
أكمل : ربنا يخليك لينا. احنا من غيرك ولا حاجة.وبعدين انت عمرك ما ظلمتني
شوكت : اوعي تفتكر اني مكنتش بعرف بعروض الشغل اللي كانت بتجياك وانت بترفضها. واللي كنت فيها حتكون شريك بنسبة كويسة . علشان تفضل معايا ومتبعنيش . ده غير مشروع الكمبوند الاخير واللي اطلب منك انك تبيعوا وانت رفضت مع ان المبلغ اللي اتعرض عليك كبير اوي
أكمل : وانت عرفت كل ده ازاي
شوكت : مبقاش شوكت التهامي . انا كنت كل مرة اراهن عليك وكنت بكسب الرهان . كنت اقول لو حاطوا قدامه مال الدنيا عمره مايبيع عمه ابدا
أكمل : حضن عمه. ده انا ابيع الدنيا بحالها الا انت وتسنيم
شوكت : يبقي توافق ومتزعلش عمك منك
أكمل : طيب سألت تسنيم
شوكت : ههههه طبعا وقالتلي اكتبلوا الشركة كلها
أكمل : هههههههه ربنا بخليكوا ليا انتوا عليتي اللي مليش غيرها
شوكت : بكرة الصبح المحامي جاي الشركة تجيب تسنيم وتيجوا تمضوا العقود. اتفقنا
أكمل : بإبتسامة. اتفقنا
وفعلا شوكت كتب لاكمل نص الشركة وتسنيم النص التاني وهو اكتفي بحق الادارة. وفضل الحال كدة شهور وفي يوم شوكت تعب في الشركة وأكمل وداه المستشفي وكلم تسنيم في البيت علشان تحصلهم علي المستشفي.
في المستشفي
أكمل قاعد وبيبكي وماسك ايد عمه اللي مش قادر يتكلم
شوكت :بصوت ضعيف جدا. أكمل انا. شكلي كدة خلاص بموت وعايز اوصيك علي تسنيم تحطها في عنيك
أكمل: وهو بيبكي باس ايده. اوعي تقول كدة انت ان شاء الله حتخف وتخرج من هنا
شوكت: يا أكمل خلاص بقي الحمد لله ان ربنا اداني العمر وشوفتكم متجوزين ومتهنين. انا خلاص مش عايز حاجة تاني
أكمل : حبيبي يا عمي ارجوك متوجعش قلبي انت غالي عليا اوي
ومااستحملش اشوفك كدة
شوكت :أكمل متخليش تسنيم تبكي وتحزن كتير. كفاياها حزن انا عايزك تفرحها علي قد ما تقدر فاهم
أكمل : عمي ارجوك كفاية متقولش كدة علشان خاطري اسكت انت تعبان
شوكت : ابتدي يا خد نفسه بصعوبة وخلاص في سكرات الموت. مسك ايد أكمل وضغط عليها جامد . سلملي علي تسنيم كان نفسي اشوفها..... 😣😣 ومات شوكت
أكمل : انهار ودموعه زادت. عمي عمي لا علشان خاطري احنا محتاجنلك ارجوك لا . وباس ايده. انت مكنتش عمي وبس انت ابويا والله انا مزعلتش عليه زي ما دلوقتي قلبي وجعني عليك. سامحني علي كل اللي عملتوا فيك. اه يا عمي. ليه سبتنا ليه.انا كنت ندل معاك وانت سامحتني ااااه
في الوقت ده تسنيم فتحت الباب ودخلت واتصدمت من شكل أكمل ودموعه وباباها اللي نايم ومش بيرد
تسنيم : اااكمل انت بتعيط ليه وبابا ليه مغمض عنيه هههو نايم صح قولي انه نايم
أكمل :قام وهو دموعه كتير وحضنها.كان نفسه يشوفك
تسنيم : صرخت في حضنه. لا لا بابا مماتش لا يا أكمل ليه ليه انا ليه بيحصلي كدة ليه
أكمل : شششش خلاص علشان خاطري انا مش متحمل انا عايز اللي يهديني ده ابويا انا كمان . اهدي ارجوكي
تسنيم : جريت علي باباها وباسته وباست ايده. حبيبي يا بابا ليه سيبتني ليه.
أكمل : بيشدها بعيد. كفاية يا تسنيم ارجوكي مينفعش كدة .
تسنيم : بتعيط عياط هستيري. بابا تعب اوي واتحمل كتير انا ومايا وجعناه وجرحناه اوي اوي يا أكمل وهو سامح سامح علشان قلبه طيب ومن كتر اللي قلبه اتحمله قلبه تعب ومات يا أكمل مات
أكمل : حضنها اوي وهي عمالة تعافر وتصرخ لحد ما أغمي عليها. والدكتور جه واداها حقنة موهدأة وأكمل خلص كل اجرأت الدفن ودفن عمه وتسنيم لسة في المستشفي وقعدت اسبوعين وخرجت. وأكمل كان معاها ومش بيسيبها طول الوقت قاعد جنبها . ونسرين عرفت الخبر من الصحف والفيس.و حجزت طيارة وجات بسرعة وكان عدي شهر وتسنيم لسة حزينة وبتاخد الموهدأت ومش قادرة تستوعب فكرة ان باباها خلاص مش هتشوفه تاني. ولما جات تسنيم خافت وقلقت انها خلاص محدش ممكن يمنعها انها ترفع قضية وتاخد جني لانها احق بحضنتها بعد موت مايا. وكانت بتحاول تتعامل مع نسرين بلطف علشان متزعلهاش . وفي يوم تسنيم كانت لسة واخدة الموهدأ ونايمة و أكمل كالعادة قاعد جنبها مش بيسيبها بيروح بس يطمن علي جني ويرجع يفضل جنبها حتي وهي نايمه. وكان جنبها وحضنها وبيملس علي شعرها وبيبصلها بحنية وصعبان عليه حزنها واللي هي فيه. في الوقت ده الباب خبط
أكمل : ادخل
نسرين :فتحت ودخلت
أكمل : بخنقة. خير حضرتك عايزة حاجة.
نسرين : هي تسنيم نايمة
أكمل : فهم قصدها. وهو بيجز علي سنانه. اه نايمة علشان لسة واخدة المهدأ. عايزة ايه قولي
نسرين :طيب ما تيجي بره نتكلم
أكمل : مسح وشه بغيظ. استغفر الله العظيم. اتفضلي بره وانا جاي
خرجت نسرين وأكمل نيم تسنيم اللي كانت نايمة في حضنه وباس راها وغطاها وخرج
أكمل : خير . نعم
نسرين : ممكن نقعد في اوضتي ونتكلم
أكمل : اوفففف الله ما طولك يا روح. يا ست انتي عايزة ايه خلصيني
نسرين : قربت منه. مش تسنيم تعبانة وسايباك كدة لوحدك تعالي اقعد معايا وانا اسليك وكانت بتحاول تحضنه
أكمل : مسك ايدها ونزلها بأرف. هو انتي مفيش فايدة فيكي انتي ايه شطانة يا شيخة اعملي حساب ان اللي مات ده عمي وكان جوزك في يوم من الايام. واللي نايمة ومتبهدلة جوه دي تبقي بنتك. ده غير اني قلتلك الف مرة انسي اللي بتفكري فيه ده مستحيل
نسرين : يعني ده آخر كلام عندك
أكمل : بخنقة. اه ومعنديش غيره.
نسرين : طيب اسمع بقي انا عايزة نصيب مايا
أكمل : تاني كدة . نصيب مين حضرتك
نسرين : ايه مسمعتش مايا نصيب مايا
أكمل : اه عادي يعني انتي تعرفي ايه عن الدين علشان تعرفي دي . عموما انا هقولك مايا ملاهاش نصيب لانها ماتت قبل موت عمي . ده غير بقي ان كل حاجة بأسم تسنيم واسمي بيع وشيراه.بالنص
نسرين : انت بتقول ايه مش ممكن يعني ضحكت عليه وخليته يكتبلك نص ثروته. لا انا مش هسكت وهطعن بالتزوير
أكمل : اقسم بالله انا ماشوفت بجاحة كدة انتي وبنتك الله يرحمها. مستحيل تكونوا بشر اكنكم شايطين . اوففففف. عموما اعلي ما في خيلك اركبيه بس احب افكرك انتي اصلا مالكيش صفة للطعن يعني انسي
نسرين : كدة ماشي . بس ليا صفة تانية اقدر احرق قلبك انت و تسنيم بيها. جني هرفع قضية واخدها منكم
أكمل : ههههههه لا والله . ماشي اعملي اللي يريحك. بس متنسيش انا ممكن ببساطة اقدم اللي يثبت انك غير اهل انك تخاديها وهمرمتك في المحاكم وبردوا مش هتطولي جنيه واحد
نسرين : لا ما هو انا ما اطلعش كدة من غير حاجة انا عايزة فلوس
أكمل : اخرك عندي المبلغ اللي كان بيوصلك من عمي كل شهر علشان بس انتي مهما كان حماتي وجدة بنتي . لكن هتسوقي العوج يبقي اتحملي بقي اللي هعملوا فيكي وانت لسة لحد النهاردة مشوفتيش وش أكمل التاني بس انا هموت ووريهولك هخليكي تكرهي نفسك. بس اللي مناعني عنك الغلبانة اللي نايمة جوه دي مش عايزها تتصدم في امها .
نسرين :خافت من اكمل لانها عارفة اتصالته هو وشوكت كانت عاملة ازاي. احممم طيب غير المبلغ بتاع كل شهر عايزة مليون جنيه
أكمل : تاني هو انتي ايه خلاص بتطلبي بالملاين. اسف هو نص مليون وكفاية اوي ال100الف بتوع كل شهر . اكتر من كدة لا
نسرين : هات الشيك
أكمل : اوفففف وراح كتب الشيك وادهاولها . بس وحيات ربنا يا شيخة اللي انتي متعرفيهوش تمشي من هنا انا مش طايقك
نسرين : همشي بس هرجع تاني .تصبح علي خير
أكمل : الاهي يارب تنامي ما تقومي ونرتاح منك اغوذ بالله انا مش عارف الحية دي ازاي ولدت الملاك اللي جوه دي سبحان الله .
وعدي علي موت شوكت 6 شهور وتسنيم ابتدت تفوق وتعيش عادي شوية. وفي يوم بالليل قاعدة في السرير سرحانة
أكمل :قرب منها. ايه الحلاوة دي بس يا ربي انت جميلة كدة ليه النهاردة
تسنيم : ابتسمت. انت اللي عنيك حلوة
أكمل : لا انتي اللي في كل احوالك جميلة حتي لو كنتي حزينة. سمسمتي ارجوكي كفاية حزن بقي. عمي كان موصيني اني مخلكيش تحزني ولا تعيطي
تسنيم : اعمل ايه بس يا اكمل ده بابا. بابا
أكمل : عارف والله وكان ابويا انا كمان بس ده قضاء ربنا. وبعدين هو انا مش صعبان عليكي ولا ايه.
تسنيم : ليه مالك
أكمل : قرب منها أكتر. مش عارفة كدة 6 شهور حرام عليكي ده انا اللي المفرض اموت دلوقتي
تسنيم : هههههههه مفيش فايدة فيك. بس اللي يسمعك بقول كنت محروم خالص ما انت كنت بتمشي امورك شوية
أكمل : ههههههه لا ده كان حاجة كدة خاطافي علشان بس انسيكي حزنك. لكن انا عايز حاجة كدة بمزاك زي الاول. هاه هتسبيني تاني كدة
تسنيم : ابتسمت. تؤتؤتؤ. خلاص مش هسيبك.
أكمل : ايوة بقي هو ده يا قلبي تعاليلي ده انتي وحشاني .........
وبعد شهرين كمان أكمل بيلبس ورايح الشركة. وتسنيم بتحضر القهوة وجابتهالو . ووقفة معاه بتحضرلوا اللبس بتاعه . فجأة داخت
أكمل : قلق وقرب منها. مالك يا سمسمة انتي تعبانة
تسنيم : بصت لأكمل وملحقتش ترد واغمي عليها
أكمل : لحقها وشالها. تسنيم . تسنيم . مالك حبيبتي ردي عليا... دادا . دادا تعالي بسرعة ......
♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️
(((الحلقة الواحدة والثلاثون )))
أكمل شال تسنيم ونيمها في السرير وهو قلقان عليها. تسنيم سمسمة مالك يا قلبي ايه اللي حصل.
صباح : جات تجري. ايه ده مالها تسنيم
أكمل: معرفش كانت واقفة جنبي وفجأة اغمي عليها حاولي تفوقيها لحد ما اكلم الدكتور .
صباح : حاضر بس روح بسرعة . تسنيم. فوقي يا تسنيم. لا اله الا الله انتي دايما كدة منصابة.
جني : دخلت الاوضة بتعيط. مالها مامي يا دادا
صباح : مالهاش يا حبيبتي. هي كويسة روحي انتي علشان متتأخريش علي باص المدرسة
جني : لا انا مش مروح انا عايزة اطمن علي مامي تسنيم
أكمل كلم الدكتور وجه وكشف علي تسنيم وفوقها.
أكمل : مالها يا دكتور ايه اللي دوخها كدة
الدكتور: متخفش هي كويسة
أكمل : ازاي بس هي مكنش بيحصلها كدة غير لما بتزعل . لكن دي كانت كويسة وبتتكلم معايا وفجأة اغمي عليها.
الدكتور :وكمان ممكن يكون السبب حاجة تانية انها حامل مثلا
أكمل : مش ممكن انت بتتكلم جد
تسنيم : انا مش مصدقة معقول انا حامل لوحدي كدة من غير عملية
الدكتور: ههههه اه والله وانا حضحك عليكم . وبعدين انا قلتلك قبل كدة كل شئ بتاع ربنا
أكمل : قعد جنبها وحضنها. حبيبة قلبي مبروك يا قطيتي.
تسنيم :حبيبي الله يبارك فيك انا مش مصدقة يا كيمو اني فعلا حامل منك من غير عملية.انا فرحانة اويي
أكمل : وانا يا روحي فرحان جدا علشان حكون اب منك انتي وكمان فرحان علشانك انا عارف انتي كنتي بتتمني كدة من قد ايه
الدكتور: احممم طيب امشي انا بقي يا أكمل علشان اللي ممكن يحصل دلوقتي. هههههه
أكمل : هههههههه معلش يا دكتور انت اصلك متعرفش. انا بحب سمسمة أد ايه. بموت فيها
الدكتور : ربنا يخليكو لبعض. بس قبل ما أمش انتوا لازم تجوني العيادة علشان نتابع كل حاجة من الاول
اكمل : ان شاء الله وكويس اني كلمتك . لاني لما كلمت الدكتور عادل مردش . قلت اتصل بيك انت وسبحان الله طلع الموضوع يخصك
الدكتور: ههههه لا يا حبيبي يخصك انت. بس المهم انت الفترة دي لازم تنقل في اوضة تانية لوحدك خلي الولد يجي علي خير فاهمني
أكمل: لا كله الا كدة ده انا اموت
تسنيم : بكسوف. أكمل
أكمل : ايه في ايه مش بفهمه
الدكتور: هههههه انت اللي تفهم تسنيم حالتها مش عادية. ومحتاجة معاملة خاصة.
أكمل : من عنيا انا هعمالها معاملة خاصة جدا متقلقش .
الدكتور : ربنا يستر والبيبي ده يجي علي خير .
أكمل : ان شاء الله. هو ابني وحيسمع كلامي
الدكتور: هههههه انت مصيبة يا أكمل . انا ماشي سلام
تسنيم : انت مش هتبطل هتفضل كدة فاضحنا. علي طول
أكمل : ههههههه وانا عملت ايه. انا بس بفهموا اللي حيصل . وقعد جنبها . شوفتي بقي ان ربنا مسبناش
تسنيم : الحمد لله يا كيمو انت مش متخيل انا فرحانة ازي اني حملت من غير عملية ووجع قلب بس خايفة ينزل زي اللي قبله دول اربع مرات يا كيمو
أكمل : تؤتؤتؤ انا حاسس ان شاء الله ان البيبي ده بالذات هيجي من غير مشاكل
تسنيم : وايه اللي اكدلك بقي
أكمل : ههههههه اصل ده الوحيد اللي جه في الجون من غير عملية
تسنيم : هههههههههههه والله انت مسخرة
أكمل : ههههههه ما انا عارف. احممم ايه بقي
تسنيم : ههههه ايه ايه ربنا يهدك
اكمل : ايه مش هنحتفل ولا ايه
تسنيم : ياربي انت مفيش فايدة فيك مسمعتش الدكتور
اكمل : ملكيش دعوة بكلام الدكتور. انا ححتفل يعني ححتفل. مليش دعوة
تسنيم : والبيبي
اكمل : ملكيش دعوة انا وابني حنتعامل مع بعض. تعالي بقي اقولك حنحتفل ازاي يا ست مامي ..........
وعدي 5شهور وتسنيم بقت في السابع لانها وقت ما عرفت كانت حامل في شهرين . والحمد لله الحمل كمل من غير مشاكل وفي يوم نسرين بتكلم تسنيم في التليفون
تسنيم : ازيك يا مامي ليه لما بكلمك مش بتردي عليا انا عندي ليكي خبر من شهور ومش عارفة اقولهولك
نسرين : مش وقته دلوقتي انا بكلمك علشان موضوع مهم
تسنيم : طيب بس اسمعيني
نسرين :لما اقولك انا الاول ابقي اسمعك . انا عايزة 5 مليون بسرعة انا البيزنس اللي دخلت فيه هيضيع مني وانتي لازم تقفي جنبي
تسنيم : بس ده مبلغ كبير يا مامي
نسرين : نعم بقي ماسكة شركة شوكت التهامي وبتقولي علي المبلغ ده كبير
تسنيم :لا بس حضرتك عايزاه ليه وايه اللي هيضيع البيزنس بتاعك
نسرين: ملكيش دعوة اعملي اللي قولت عليه وبس . قوليلي خبر ايه اللي كنتي هتقوليهولي ده
تسنيم : بحزن. لسة فاكرة يا مامي. عموما معلش انا كنت عايزة اقولك اني حامل وفي الشهر السابع
نسرين: ايه حامل انتي مش كنتي مش عارفة تحملي ايه اللي حصل
تسنيم : الحمد لله ربنا بعتلي البيبي اللي نفسي فيه من زمان
نسرين : اه طيب متنسيش اللي قولتلك عليه سلام .. وقفلت
تسنيم : قفلت التليفون وعيطت. كدة يا مامي حتي مقولتليش مبروك
اكمل كان داخل الاوضة لقي تسنيم بتعيط. اتخض عليها وراحلها
أكمل :قطيتي مالك بتعيطي ليه في حاجة بتوجعك
تسنيم : بتعيط وبتهز راسها. لا مفيش
أكمل : مسك وشها ومسح دموعها. اومال يا روحي ايه الدموع دي مين زعلك
تسنيم : مفيش متخدش في بالك. اكمل انا كنت عايزاك تحضرلي شيك ب5 مليون جنيه.
أكمل : عقد حاجبه . نعم ليه هتعملي بيهم ايه
تسنيم : مفيش . بس مامي عايزاهم
أكمل : وشه اتقلب . اه قولتيلي مامي . وهي طنط عايزة المبلغ ده ليه
تسنيم :معرفش هي بتقول ان البيزنس بتاعها هيضيع منها
أكمل : اه لا هو ضاع اصلا خلاص
تسنيم : وانت عرفت منين
اكمل : عرفت وخلاص اصلها هي وصاحبتها شاركوا واحد في بيزنس وهو بقي طلع نصاب ونصب عليهم وكل حاجة بخخ
تسنيم : مش ممكن طيب تفتكر هي عارفت انه خلاص نصب عليهم. اصل لو كان كدة كانت قالتلي
أكمل : لا هي تلاقيها عايزة تعمل بيزنس جديد بفلوسك وتضيعها تاني
تسنيم : طيب انا مش فاهمة اديها ولا لا
اكمل : حبيبتي دي فلوسك وانتي حرة فيها بس لازم تعرفي ان ماتتك مش هتسيبك وهتضيع الفلوس دي وتطلب تاني والفلوس دي مجتش بالساهل وانتي اكتر واحدة عارفة
تسنيم : معاك حق بس اقولها ايه
اكمل : متقوليش سيبيهالي انا هعرف ازاي اقولها. بس قوليلي هو ده اللي كان مزعلك
تسنيم : لا بس اصل مامي بتعاملني معاملة وحشة
تخيل يا أكمل بقالي شهور من وقت ما عرفت اني حامل بحاول اكلمها علشان اقولها مكنتش بترد عليا. ولما كلمتني دلوقتي علشان الفلوس وقولتلها حتي مقلتليش مبروك وقفلت الفون. وعيطت تسنيم اكتر
أكمل : حضنها. خلاص يا حبيبتي متزعليش نفسك علشان خاطري . ولا يهمك انا بابا وماما وكيمو وكل حاجة في دنيتك ولا انا مش كل دنيتك
تسنيم :حضنته اوييي. طبعا يا حبيبي انا مش عارفة لو انت مكنتش جنبي كان حصلي ايه . طول عمري مبحسش بالامان غير و انا معاك. انت اللي فاضلي من بعد بابا الله يرحموا انتوا اللي كنتوا بتحبوني . لكن مامي ومايا لا مع اني والله كنت بحبهم
أكمل : ميهمكيش طول ما انا جنبك. اوعي تزعلي ابدا فاهمة. بصي بقي احنا عايزين نطلع السخنة كام يوم نغير جو . ايه رأيك يا قطتيتي
تسنيم : ياريت . بس خايفة الدكتور محظرني من الحركة والسفر ما انت عارف
أكمل : ايوة صح طيب ممكن يخليكي تسافري امتي .
تسنيم : يعني انا خلاص في آخر السابع ممكن كمان شهر لما اخلص الثامن وادخل في التاسع وقتها عادي حكون قربت اولد
أكمل : خلاص نستني الشهر ده بس لحد الشهر ده مايخلص انا حروقك علي الاخر وهنسيكي اي زعل يا قلبي
تسنيم : حبيبي يا كيمو انت مفيش منك ابدا
أكمل : هههههه انا اومال انتي ايه بقي انتي اكنك خارجة من لوحة في روايه من الخيال صورتك وشعرك وعنيكي وقلبك وروحك كلك مش من الدنيا انتي يا روحي اللي مفيش منك في الدنيا كلها.
تسنيم : حضنته اكتر . مش ممكن كل ده انا.
أكمل : واكتر بكتير ياقلبي . تسنيم انا فتحت عيني لقيتك حبيتك من وانا صغير . تعرفي انا قبل بابا وماما ما يعملوا الحادثة انا كنت بقول لبابا انا بحب تسنيم وعايز اتجوزها . وقتها ضحك هو ماما وانا مكنتش فاهم هما بيضحكوا علي ايه . بابا قلي اكبر انت بس وابقي مهندس وانا اخلي عمك شوكت يجوزهالك. بس لما تكبروا.
تسنيم :هههههه بجد
أكمل :اه والله. اقولك علي حاجة تانية انا لما ماما وبابا عملوا الحادثة وعمي جه المستشفي. واخدني وجابني هنا علي البيت اول ما شوفتك . فرحت اوي وفرحت اكتر لما جيتي وطبطبتي عليا علشان ابطل عياط وروحتي جبتيلي الاتشيز كيك فاكرة
تسنيم : طبعا فاكرة انا كنت بحبك ومش بحب اشوفك زعلان
أكمل : انتهد. وقتها كان جوايا احساس بالسعادة عمري ماهنساه . مكنتش عارف ازاي نسيت حزني علي ماما بابا. بمجرد ما عرفت اني هعيش معاكي وافضل جنبك كل يوم . من يومها وانتي حبيبتي وصحبيتي وكل حاجة ليا في الدنيا. كل يوم حبك في قلبي كان بيزيد بس كنت بخبي. كنت بسمعك بتكلمي دادا وتتوجعي وانتي فاكراني مش فاهم حبك. كنت بشوف غيرتك عليا افرح. كنت كل مرة بحضنك ابقي نفسي انسي كلمة عمي انك زي اختي واضمك ضمة حبيب واقولك انا بحبك وحاسس بيكي . وعمري ماحبيت غيرك .
تسنيم :ياااا يا كيمو كل السنين دي ولسة فاكر كل ده. انا عمري ما هلاقي حد يحبني زيك عمري .
أكمل : طبعا عمرك ما هتلاقي. كمان عمر مافي حد هيعمل فيكي اللي انا هعمله دلوقتي .
تسنيم : هههههه اللي هو ايه بقي
أكمل : بإبتسامة توعد. مش عارفة. ماشي انا هقولك تعالي هنا
تسنيم : هههههه تؤتؤ مش هاجي
أكمل : طوعيني بدل ما ولدك دلوقتي
تسنيم : ههههههه بردوا لا
أكمل : ماشي جبتيه لنفسك تعالي يا قطقة.وشالها وحطها في السرير. هنا بقي اعرف اشرحلك كويس ......
وبعد اسبوع في الشركة في مكتب أكمل تليفونه بيرن نسرين
أكمل: اوفففف عايزة ايه دي.... الو
نسرين :ايوة يا سي أكمل انت بتدخل بيني وبين بنتي ليه انت مالك انت اخد منها اللي انا عايزاه ليه اكلمها تقولي أكمل اللي هيتصرف
أكمل : وطي صوتك انا مبحبش الصوت العالي. ثم انتي زعلانه ليه انا وتسنيم واحد متفرقش
نسرين : لا تفرق انت متعب ومبخدش منك اللي انا بطلبه
أكمل : علشان مش منحقك. واسمعي بقي فلوس مافيش غير اللي بيوصلك كل شهر غير كدة لا فاهمة واوعي تطلبي من تسنيم حاجة. علشان انا لحد دلوقتي مش عايز افضحك قدامها واقولها انك كنتي عايزة تعملي معايا علاقة وساعتها هي اللي مش هتبص في وشك.
نسرين : ههههه وانت فاكر ان هي هتصدقك. وقتها هقولها العكس ان انت اللي كنت بتعاكسني . وطبعا هتصدق امها
أكمل : لا بجد امها من امتي ده ما انتي طول عمرك كرهاها ومش بتطقيها وبتحبي مايا علشان كانت شبهك. ده انتي حتي لما طلبتي منها الفلوس وعرفتي انها حامل بعد كل التعب اللي شافته المرات اللي فاتت. مهنش عليكي تقوليلها مبروك . وتقوليلي امها انسي انك تخدي منها حاجة طول ما انا عايش ولا حتي تضيقيها فاهمة وابعدي عننا بقي بشرك ده.
نسرين: ماشي يا أكمل والله لموتك هيكون علي ايدي وساعتها هاخد منها اللي انا عايزاه
أكمل : ههههههه لا والله تصدقي خفت . انا اكمل يا نسرين هانم. مبخفش من حد فاهمة. واعلي ما خيلك اركبيه ووريني شطارتك. مع السلامة ولون خسارة فيكي السلام
(في لبنان في شقة نسرين )
نسرين : قفلت مع اكمل وهي متغاظة . اه يا أكمل الكلب انت وقفلي زي اللقمة في الزور
سناء. صاحبة نسرين: اهدي بس هو قالك ايه
نسرين : البيه مش عايز تسنيم تديني الفلوس ولا هو كمان . بيتحكم فيا.
سناء : طيب وهتعملي ايه بعد اللي اسمه. ظافر ده ما اخد كل الفلوس بتاعتنها وهرب ازاي الشغل هيرجع كدة خلاص كل حاجة خلصت
نسرين : انا هتجنن ده انا حطيت في المشروع ده كل اللي املكه ومينفعش كله يروح كدة . بس انا لازم اتصرف واخد من تسنيم اللي انا عايزاه بس بعد ما اخلص من اكمل ده وارتاح منه وياريت كمان ارتاح منهم هما الاتنين . اه بس لو مكنش شبه باباه كنت جمدت قلبي عليه اكتر من كدة
سناء: انتي لسة بتحاولي معاه انتي مجنونة. ده جوز بنتك وكمان كان متجوز بنتك اللي ماتت فوقي بقي
نسرين : هموت يا سناء واكون معاه. زي مكان نفسي اكون مع ابوه. مين بس يقول كدة اتحرم من ابوه زمان واتحرم منه هو دلوقتي
سناء : لا انتي بجد حالتك صعب . المهم شوفي هتعملي ايه وقوليلي... باي
نسرين : اه يا اكمل علي قد ما انا متغاظة منك علي قد ما نفس اخلص من تسنيم اللي واكلة عقلك وقلبك وتكون ليا انا وبس. وبتفكير شيطاني زيها . بس انا خلاص عرفت هعمل ايه
♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️
(((الحلقة الثانية والثلاثون )))
وبعد ما فات الشهر اللي بعده وتسنيم بقت في التاسع الدكتور سمحلها انها تسافر وفعلا سافرت مع أكمل وجني اللي بقي عندها 7 سنين وكام شهر وهما في العربية مسافرين
تسنيم : كدة يا كيمو انا زعلانة منك
أكمل : هههههههه اعمل ايه بس مينفعش اطوعك يا قلبي ازاي تسوقي وانتي بطنك كدة. وبعدين يرضيكي راجل زي كدة طول وعرض وعضلات اركب جنب المدام وهي اللي تسوق وكمان حامل. والله دي حاجة تكسف هههههههههه
جني : ههههههه ايوة صح يا بابي دي مامي كمان ممكن تعمل بينا حادثة وهي عاملة كدة
تسنيم : كدة والله بقيت تريقتكوا دلوقتي والله بس اولد ووريكوا . ماشي. وكانت مبوزة
أكمل : لا يا قلبي متحملش التكشيرة دي والله بتعب
تسنيم : ابتسمت. بايخ
أكمل : مال عليهاووشوشها. والله لولا معانا جني كنت صالحتك هنا علي الطريق السريع
تسنيم : هههههههههه طيب الحمد لله انها معانا احسن كان ممكن يتقبض علينا.
أكمل : ههههههه لا متخفيش هبقي وقتها اخد بالي
تسنيم : بس بجد يا كيمو كان نفسي اسوق . انا من وقت ماحملت مسوقتش وانت اللي بتودينا للدكتور والنادي وكل مكان ومبتخلنيش اركب عربيتي. السواقة وحشتني
أكمل: طيب بصي يا موزتي انا هخليكي تسوقي واحنا راجعين علي الاقل هتكوني عديتي اسبوعين في التاسع علشان لو جالك الطلق وانتي سايقة الواد يبقي جه في معاده بدل ما نحيبه دلوقتي بدري كدة
تسنيم :هاها ها بايخ
أكمل : ههههههه برده بحبك. وغمزها
ووصل اكمل وتسنيم وجني قرية السخنة. وكلهم كويسين وقضوا كام يوم جمال جدا واكمل كان بيدلع تسنيم احلي واجمل دلع علشان دي حبيبته اللي ياما حرمها منه ومن حبه ومن وجوده جنبها وكمان حزنت كتير وكان نفسه انه يفرحها بأي شئ. وفي يوم أكمل كان مستني تسنيم علشان عزمها عليةالعشا علي البحر بالليل وطبعا كعادتها جميلة والحمل مازدهاش غير جمال اكتر وكانت لابسة فستان فيروزي تحفةلون عنيها الجميلة وشعرها الجميل وميكب هادي أكمل شافها جايه قام وابتسم من جمالها وسحرها اللي كل يوم بتخطفه بيهم. وكان مشغلها اغنية توصف جمالها وخدها في حضنه وبعدين قعدهاوفضل يسمعها وهو باصص في عنيهابحب ولهفة وشوق. وكانت (حبيبتي لعمرو دياب)(انا ليه نظرة اعرف بيها الواحدة ايه احلي ما فيها واهي فكرة جيتي.ولغتيها ماهي كل حاجة فيكي جميلة.حبيبتي لما بتتمايل خطوتها بتسوي هوايل دي عاملة في القلب عمايل يا ملاك ياللا لا لا.يااللي جمالك رباني بحب اغزلك بأغاني ياللي جمالك رباني بحب اقول فيكي أغاني.يااحلي كلمة علي لساني غير حبك انتي مليش سيرة. عودك طرح قبل أوانه.جمل حياتي بألوانه.بان الجواب من عنوانه غير حبك انتي مليش حيلة. حبيبتي لما بتتمايل. خطوتها بتسوي هوايل دي عاملة في القلب عمايل)اكمل:اه والله عاملة في كلي عمايل ايه بس الجمال ده انتي مش ممكن.اناهموت منك كدة
تسنيم :ههههههه كل ده حرام عليك حتي وانا بطني عاملة كدة لسة بتتغزل فيا
أكمل :طبعا ياحبيبتي اناهفضل اتغزل فيكي كدة لحد ما نكبر ونعجز كمان ياروحي انا كل مابشوفك ببقي مش عايزك تغيبي عن عيني لحظة
تسنيم:بحنية مسكت ايده حبيبي يا كيموصدقني انا كل يوم بحسد نفسي عليك. مش متخيلةانك ممكن تتغيروتبطل تحبني
أكمل :باس ايديهاوباسها من خدها. مستحيل اتغير انتي يا سمسمتي بتجري في دمي. بس قوليلي هي بطنك دي مش ناوية تكبر انا مش عارف الواد ده هيبقي عامل ازاي
تسنيم :حرام عليك ماهي كبيرة اهي. بس قولي لسة مااخترتش اسمه
أكمل:تؤتؤتؤقلتلك انتي اللي هتسميه وانا من امتي بختارحاجة كل حياتي بين ايديكي اختاري انتي ياقلبي واناموافق
تسنيم:اممم كنت بفكر في اسم حمزة ايه رأيك عجبني
أكمل :شدهاوقربهامنه اوي هو مين ده اللي عجبك انابغير قولي الاسم وبس
تسنيم :هههههه حاضر بس بتغيرمن مجرد اسم
أكمل:قربها منه اكترطبعا مش ده اسم راجل وانتي سمعتيه يبقي لازم اغيرانا لوعليا مخليش شفايفك تنطق غيراسمي وبس. ومال عليها وباسها بحنية بس كانت طويلة شوية
تسنيم:وبعدين معاك خلي الكلام ده في الشاليه.
أكمل:انا اعمل كدة في المكان اللي يعجبني فاهمة.
تسنيم :فاهمة ماانت طول عمرك مجنون. قولي بقي موافق علي الاسم
أكمل:طبعا موافق. تعرفي عايزه شبهك هو كمان
تسنيم :لا كدة كتير مش كفاية جني لا ده اناهموت ويطلع شبهك ياكيموانا كل شوية اقعد ابصلك حتي وانت نايم علشان يجي شبهك
أكمل:ياربي ايه العسل ده بس بقولك ايه ما تيجي نتعشي في الشاليه
تسنيم :ههههههه مفيش فايدة فيك شكلك عايزني اولد هنا
أكمل:ههههههه ياستي اولدي مكان مايعجبك. تعالي بس معاياومش هتندمي ..........
وكمل اكمل وتسنيم اليومين اللي فاضلين وخلاص نازلين القاهرة وطبعا اكمل اللي سايق.
تسنيم :هو ده اللي قولتلي حخليكي تسوقي واحنا راجعين. ماشي والله ما هكلمك لحد بكرة. بس
أكمل:لا كله الا كدة انامقدرش علي زعلك يا روحي خلاص هركن وتعالي سوقي بس قبل ما ندخل القاهرة حكمل انا اوك
تسنيم :ابتسمت اوك تعالي يالا
ونزلت تسنيم وأكمل ولفت علشان تركب وكانت واقفة قدام العربية بتضحك علشان خلته يغير رايه واكمل بيضحك عليها
أكمل:اركبي يا مجنونة احنا علي الطريق السريع.
تسنيم :حاضر هركب اهو .
بس حصلت مصيبة جات عربية بسرعة وخبطت تسنيم. ووقعت علي الارض وهي بتنزف. أكمل كان مزهول ومش مصدق جري عليها. حبيبتي ردي عليا ارجوكي انا غبي غبي كان لازم اركبك الاول فوقي يا تسنيم علشان خاطري
جني :نزلت وهي بتعيط. مامي مالها يابابي دي كلها دم انا خايفة
أكمل:جني اركبي بسرعة جنبي علشان حركب ماما ورا لازم نوديها المستشفي بسرعة. وركبهاأكمل وساق بسرعة زي المجنون. وتقريبا مش شايف من كتر الدموع اللي نازلة منه. ووصل بيها المستشفي وكانت حالتها خطيرة ودخلت العمليات. أكمل كان قاعد جنب غرفة العمليات وبيبكي بحرقة.
أكمل:يارب ليه بس كدة دي مصدقت تفرح. يارب خليهالي بلاش تحرمني منها انا مقدرش اعيش من غيرها يارب الاتسنيم الاتسنيم لا متحملش يارب خد روحي انا وسيبها
جني :قربت منه وهي بتعيط. بابي هي مامي تسنيم هتموت زي مامي مايا.انا خايفة اوي عليها.
أكمل:لا يا حبيبتي اوعي تقولي كدة تاني مامي حتخف وتبقي كويسة اه هتخف ان شاء الله ربنا مش ممكن يحرمنا منها احنا ملناش غيرها بس يا حبيبتي انتي ادعيلها يمكن ربنا يسمع منك انتي بريئة وان شاء الله ربنا يستجيب ليكي
جني:وهي بتعيط يارب خلي مامي بلاش تموت انا بحبها اوي مامي طيبة اوي
أكمل:حضنها وهو بيعيط. اه والله طيبة اوي يارب يارب تنجيها.
وبعد مرور وقت كبير وتسنيم في العمليات. الدكتور خرج اكمل جري عليه وهو هيموت من القلق والخوف
أكمل:طمني ارجوك هي عاملة ايه
الدكتور: والله يا أكمل حالتها حرجة جدا حصلها نزيف غير الكسور والكدمات الحادثة مكنتش سهلة.ده غير انها كانت حامل
أكمل :كان بيعيط بإنهيار وبيخبط بإده علي الحيطة انا السبب انا السبب انا اللي غبي انا اللي سيبتها تنزل من العربية في مكان زي ده اه يا حبيبتي يارب كنت انا. دكتور ارجوك اعمل كل اللي تقدر عليه المهم تسنيم متموتش ارجوك بص. لو محتاجة اي حاجة خدها مني انا يارب لو قلبي خده المهم تعيش ارجوك
الدكتور: اهدي يا أكمل واتماسك مش كدة ان شاء الله حتبقي كويسة احنا خرجنا الولد وهو في الحضانة تحت الملاحظة وهي كمان هندخلها العناية المركزة وادعي ال24ساعة اللي جايين يعدوا علي خير .
أكمل : يارب يارب والله بادعيلها من قلبي انا مخنوق حاسس اني مكتف مش قادر اعملها حاجة
الدكتور: لا تقدر ادعيلها علي قد ما تقدر الدعاء والقدر يتعاركان الي يوم القيامة الدعاء ممكن يرد القدر وخصوصا لما يطلع من قلب بيحب بجد زي قلبك انا عارف انت بتحبها قد ايه
أكمل : حاضر هدعي انا بجد بشكرك يا دكتور عادل اني اول ما كلمتك جيت بسرعة انا مكنتش هطمن عليها الا وانت موجود
الدكتور:بتشكرني علي ايه تسنيم دي بنتي وشوكت الله يرحمه كان اخويا مش بس صاحبي. يالا تعالي معايا نروح نطمن علي الولد في الحضانة لحد ما تسنيم تروح العناية.
أكمل:بس انا عايز اطمن عليها هي الاول
الدكتور: معلش هما لسة بيجهزوها علشان تخرج تعالي اطمن عليه ونبقي نروحلها بعد كدة
اكمل: هز راسه واخد جني وراح معاه
(في الحضانة). الدكتور: اتفضل يا سيدي ولي العهد اهو.
أكمل: شال البيبي. وباسه وهو بيعيط . حبيبي كان نفسي هي تكون اول واحدة تشيلك دي كانت مستناك من زمان.
جني: بابي ممكن اشيله بلييز
أكمل :نزل علي ركبته قدامهاوقربه منها. معلش يا حبيبتي هو لسة بيبي وصعب تشيليه. ممكن تبوسيه وهو معايا
جني: قربت منه وباسته. بس يا بابي ده صغير اوي.
أكمل:ابتسم. اه يا حبيبتي ماهو انتي كمان لما اتولتي كنتي زيه كدة صغننة
الدكتور:ربنا يخليهملك يا أكمل
أكمل: اهم حاجة تسنيم تقوم بقي انا هموت عليها يادكتور عادل
الدكتور: ان شاء الله قولي بقي هتسميه ايه
أكمل: حمزة هي كانت عايزة تسميه حمزة.
الدكتور: خلاص ان شاء الله. هاتو بقي علشان لازم يرجع الحضانة
أكمل :باس حمزة واداه للدكتور ورجع علي العناية علشان يطمن علي تسنيم.
أكمل اول ماشافها من بره مقدش يمسك دموعه تاني كان قلبه وجعه عليها ومحمل نفسه الذنب انه وافقها تنزل علي الطريق السريع
أكمل:انا اسف يا حبيبتي مكنش لازم اطوعك. انا السبب انا اللي غبي ضيعتك من ايدي تاني. اه يارب يارب مليش غيرك رجعالي بقي. دي روحي حب عمري كله مقدرش اعيش منغيرها مقدرش. وفضل أكمل قاعد وحاضن جني وبيبكي وبيدعي لتسنيم انها ترجعلوا تاني
(في لبنان في شقة نسرين )
سناءصاحبة نسرين:مصدومة😳مش ممكن يا نسرين انتي انتي اللي بعتي ناس تموت بنتك وجوزها. انامش مصدقة هانت عليكي بنتك وكمان دي كان معاها حفيتك جني والبيبي اللي في بطنها ليه حرام عليكي انتي مش ممكن تكوني ام معقول علشان توريثيها تعملي كدة. دي بنتك اللي حملتي فيها هي علشان اتربت بعيد عنك تكريهيها اوي كدة مش مصدقة بجد مش مصدقة.
نسرين :بتعيط. اعمل ايه ادخل السجن يعني ما انتي عارفة الكارثة اللي احنا فيها. كل حاجة راحت.
سناء: تقومي تقتلي بنتك.
نسرين :هي اللي مرضيتش تديني الفلوس كنت اعمل ايه.
سناء:طيب لماانتي كنتي بعتاهم يقلبوا العربية ازاي تسنيم بس اللي دخلت المستشفي
نسرين :ااااصل لما بعتهم في الاول يقلبوهم بالعربية. لقتهم بيكلموني انهم وقفوا علي الطريق وتسنيم واكمل نزلوا من العربية. فكرت بسرعة اني ممكن اخلص منها وأكمل يبقي ليا لوحدي. فقلتلهم يخبطوها هي لوحدها.
نسرين :ضربتها بالقلم. انتي مش بني آدمة انتي شطانة عايزة تخلصي من بنتك علشان جوزها اللي هو اصلا مينفعكيش. خلاص الشهوة نستك انك ام انامن النهاردة مش عايزة اعرفك ولا اشوفك اللي تقتل بنتها متتأمنش ابدا مين عارف مش ممكن في يوم تعملي فيا كدة. انا ماشية ومش عايزة اعرفك ناتي. ومشيت سناء
نسرين :في ستين داهية. انا خلاص مش محتاجة لحد بعد ما تموت حاخد نصيبهاحتي لو أكمل ورث معايا مش مهم علي الاقل اعرف اقرب منه. انا لازم انزل مصر بسرعة علشان اتابع كل حاجة.
(في المستشفي بعد اسبوع)
أكمل :يا دكتور دي بقالها اسبوع ولسة مافقتش ده طبيعي انا قلقان عليها اوي ارجوك طمني عليها
الدكتور: والله يا أكمل هي في غيبوبة وانها تفوق دي بتاعة ربنا مش بإيدينا حاجة المهم ان قلبها شغال والمخ كمان. صدقني لو اقدر اعمل زيادة كنت عملت
أكمل كان حزين عليها جدا ومش عارف ينام ولا بيروح الشركة ولا حتي البيت الا علشان يطمن علي جني ويغير هدومه ويرجعلها ويفضل قاعد معاها. ومبيسبهاش ابدا وعدي كمان شهر وهو علي نفس الحال وفي يوم كان قاعد جنبها علي كرسي ونام من التعب. وتسنيم ابتدت تفوق ولقت نفسها في المستشفي
و أكمل نايم جنبها نايم جنبها علي الكرسي.
تسنيم :ابتسمت. حبيبي يا كيمو شكلوا مانمش من كتير. وندهت عليه. أكمل كيمو حبيبي
أكمل :صحي مخضوض واتفاجأ بتسنيم انها فاقت.وبفرحة متتوصفش ولهفة وشوق وكل معاني الحب والاحتياج من حبيب لحبيبته
أكمل:سمسمة حبيبتي اخيراالحمد لله علي سلامتك يا قلبي قعد يبوس ايديها وخدها وكل جزء فيها وحشتيني وحشتيني اوي كنت حموت عليكي والله انتي متعرفيش الفترة دي عدت عليا ازاي عمري ما حزنت ولا اتوجعت قدها
تسنيم :حبيبي انا يمكن كنت مش في وعيي بس كنت بحس بيك اكني في حلم انك جنبي وحضاني
كنت معايا حتي في احلامي
أكمل :باس إيديها لا يا روحي مكنتيش بتحلمي انا فعلا كنت جنبك وحضنك ومعاكي مكنتش قادر اسيبك. اسيبك ازاي وانتي روحي قوميلي بقي كفاية انا خلاص مش قادر علي بعدك أكتر من كدة
تسنيم: ابتسمت حاضر يا حبيبي هقوم ان شاء الله. بس طمني البيبي حصله حاجة
أكمل:ابتسم لا يا قلبي الحمد لله ربنا نجاه وهو في الحضانة وكمان بقي كويس وكبر شوية وبقي جميل. ثواني هروح اجبهولك وارجع. وراح أكمل جاب حمزة وإداه لتسنيم.
تسنيم:ابتسمت. حبيبي كان نفسي اشوفك اوي. كيمو أخدت بالك والله شبهك.
أكمل:هههههه انا مش عارف ايه العيلة المكررة دي البنت شبهك والولد شبهي وبعدين.
تسنيم:الحمد لله أمنيتي اتحققت كنت عايزاه يبقي شبهك.
أكمل:قعد جنبها وحضنها وباس راسها. الحمد لله انك لسة معايا انا معرفش كان ممكن يحصلي ايه لو مكنتيش فوقتي وارجعتيلي.
تسنيم :الحمد لله قلي ساميته ايه.
أكمل:ابتسم. حمزة طبعا
تسنيم :ابتسمت وباست أكمل
وعدت فترة علاج تسنيم وخرجت من المستشفي ورجعت البيت
(في الفيلا)تسنيم :أكمل ماما تليفونها مقفول وكمان تليفون شقتها مش بترد عليه. معقول كل الفترة دي مسألتش علياانا قلقانة عليها اوي
أكمل :بحزن اتنهد. وقعد قصادها. حبيبتي انا مكنتش عايز اقولك غير لما تخفي وتبقي كويسة. طنط نسرين وهي راكبة الاسانسير بتاع عمارتها. حصل فيه عطل ووقع بيها وماتت
تسنيم:حطت ايديها علي بقها من الصدمة. ماما 😳مش ممكن لا حرام كدة انا ليه بتحرم من كل اللي حاوليا واحد ورا واحد وعيطت بحرقة.
أكمل:حبيبتي اهدي علشان الخبر اللي جاي هيصدمك أكتر.لما الحادثة بتاعتك حصلت انا مكنتش مركز اخد رقم العربية. بس كان في شخص قريب مننا جري ورا العربية واخد الرقم وبلغ ولما جابه صاحب العربية كان معاه واحد تاني اعترفوا ان طنط نسرين هي اللي خلتهم يمشوا ورانا ويقلبوا العربية
تسنيم :اتصدمت 😣😢😢😓 ماما ليه لا مش ممكن ليه تعمل كدة ماما تموتني . معقول
أكمل:للاسف صاحبتها سناء قالت في التحقيق انها كانت عايزة تورثك
تسنيم:عيطت بحرقة علي صدمتها في امها.
أكمل:حضنها. بس يا حبيبتي اوعي تزعلي انا جنبك ومعاكي ومش هسيبك ابدا
تسنيم :ربنا يخليك ليا انت فعلا كل دنيتي انا مليش غيرك يا أكمل خلاص. انا بحبك اكتر من نفسي صدقني
أكمل:وانا يا قلبي بحبك وبموت فيكي . انسي زعلك وحزنك انسي كل اللي فات خلينا نبتدي حياتنا من جديد مع اولادنا جني وحمزة هما دول اللي ربنا عوضنا بيهم
تسنيم :نامت في حضنه. عندك حق احنا ملناش غير بعض وولادنا.ربنا ميحرمنيش منكم ابدا
وعاش أكمل مع تسنيم حياه جديدة وسعيدة مع اولادهم. جني وحمزة
تمت بحمد الله
لقراءة جميع حلقات القصه من هنا
وايضا زورو قناتنا سما للروايات
من هنا علي التلجرام لتشارك معنا لك