قصة أقدار الحب
البارت الواحد والعشرون 21والثاني والعشرون 22والثالث والعشرون 23 والرابع والعشرون 24والخامس والعشرون 25
بقلم ريحانة الجنة
أكمل اول ماشاف تسنيم وهي شافته . أكمل جري عليها وشالها وحضنها اوييي
أكمل : حبيبتي وحششتيييني اوييي . اويييي . هنت عليكي هان عليكي أكمل تقعدي 4شهور ميمعش صوتك حتي . من امتي وانتي قاسية كدة
تسنيم : كانت بتعيط ووحشها أكمل ووحشها حضنه وخرجت من حضنه غصب عنها .
تسنيم : أكمل كفاية احنا في المطار الناس بتبص علينا .
أكمل : ولا يهمك من حد. المهم انتي وحشاني اوي .
تسنيم وهي بتحاول متبينش اللي جواها وتضعف وهي مصدقت اتماسكت الفترة اللي فاتت.
تسنيم : وانتوا كمان كلكم وحشتوني .
أكمل : والله كلنا وانا لوحدي موحشتكيش . عموما مهما تخبي باين عليكي انا هنا هنا يا تسنيم . وكان بيشاور علي قلبها . تعالي يالا علشان اروحك .
تسنيم : لا اروح ايه وديني المستشفي عند مايا عايزة اطمن عليها الاول .
أكمل : ابتسم . ماشي حوديكي ولوإنها متستهلش لهفتك دي .
وركبوا العربية وتسنيم متعمدة متتكلمش معاه ولا تبصله .
أكمل شغلها الاغنية دي (لحماقي . بعدنا ليه )( تعبت في بعدي كان ناقصني حاجات كتير . وحاسس برده بيكي وعارف انك مش بخير. علشان فهمك وعرفك وتملي حبيبتي شايفك بتحني لكل ذكري جنبك عشتها. وانا زيك برده واكتر اوقات بسرح وافكر انا وانتي بعدنا ليه . ملقتش اجابة جيتلك ما انا يمكن لو حكتلك تقوليلي كسبنا ايه. تعبت في بعدي عنك وكان ناقصني حاجات كتير . وحاسس برده بيكي وعارف انك مش بخير .علشان فهمك وعرفك وتملي حبيبتي شايفك . بتحني لكل ذكري حنبك عيشتها . محدش فينا عارف لسة بكرة مخبي ايه. لكن كل اللي فاتك ممكن احكيلك عليه . اصعب ايام في عمري . مقدرش اوصفها عمري . وأكيد حسيتي بيا وعشتي ايام زيها .ما انا زيك برده واكتر . اوقات بسرح وافكر انا وانتي بعدنا ليه. ملقتش اجابة جيتلك ما انا يمكن لو حكتلك تقولي بعدنا ليه. )
تسنيم : مسحت دموعها . وسكتت وهي نفسها تقولو. انت قولي بعدنا ليه انت اللي اتخليت عني وبعتني واتجوزت غيري . بس مش عايزة تفتح جرحها تاني وهي لسة بتحاول تلمه وترتاح .
أكمل : انا عارف وحاسس بكل اللي جواكي . بس عايزك تعرفي انا لو بعتي عني لاخر يوم في عمري. عمري ماهنساكي ولا ابطل احبك . ابعدي واهربي براحتك . برده حتفضلي في قلبي وعقلي . بحبك يا سمسمة مهما عملتي ومهما اقسيتي عليا . وبصلها وابتسم وغمزها
تسنيم : من جوها فرحانا ان اكمل لسة بيحبها والبعد مغيروش بس مش قادرة تقرب منه علشان خايفة من القرب ده وعارفة نتيجته
تسنيم : احمم قولي هي مايا ولدت ولا لسة .
أكمل : لسة من بليل وهي قرفانا معاها وكل شوية تشتم الدكتور وتزعقله وتقولو يولدها. قيصيرية وانا قلتلوا اوعي خليها تتلوع كدة لحد ماتولد لوحدها
تسنيم : ههههه والله حرام عليك ليه كدة مدامت تعبانة ماتسيبها تولد وتخلص
أكمل : ههههههه والله ابدا خليها تعرف قيمه بنتها علشان تعرف تحافظ عليها . ده انا قلت للدكتور وانا جاي اياك تولدها بعملية انا عايزها كدة لحد ما ارجع .
تسنيم : من امتي قلبك قاسي كدة يا أكمل . اكمل انتوا لسة زي ما انتوا
اكمل : اتنهد . اه يا تسنيم ومفيش حاجة حتتغير لحد ما نتطلق هي بس تقوم وتبقي كويسة وانا حاخد البنت واربيها وهي تروح تشوف حياتها
تسنيم : هي حتجيب بنوتة .
اكمل : ابتسم . اه كنا عارفين من السونار . فكري بقي هتسميها ايه. لحد ما نوصل .
تسنيم : وانا اسميها ليه مامتها هي اللي حملت وتعبت فيها وهي اللي تسميها .
اكمل : لا دي بنتي انا وانا اللي حسمها والاسم اللي هتخطاريه هو ده اللي حيكون اسمها فكري بقي انا طول عمري بثق في زوقك.
تسنيم : بصتله وابتسمت . وكانت من جواها صعبان عليها كل الحب اللي بينهم ده يضيع ويموت كدة .
في المستشفي .
اكمل وتسنيم وصلوا وشافه شوكت خارج من المستشفي
تسنيم : جريت وحضنت باباها . حبيبي يا بابا وحشتني .
شوكت : حبيبتي طمنيني عاملة ايه وايه اخبار الشغل
تسنيم : كله تمام . بس المهم طمني علي مايا ولدت ولا لسة .
شوكت : اه يا حبيبتي الحمد لله . مبروك يا اكمل بنوتة جميلة ولما تشوفها حتتفاجئ مش حتصدق شبه مين
أكمل : هههههه الله يبارك فيك يا عمي . بس متقلقش انا عارف هي حتكون شبه مين ومتأكد كمان وبص لتسنيم .
شوكت : طيب اسيبكم انا لازم اروح اغير هدومي واروح الشركة وابقي ارجع بالليل .
ومشي شوكت ودخل اكمل وتسنيم لمايا يشوفوها هي والبيبي
في أوضة مايا أكمل شايل البنوتة ومبتسم
أكمل : قربي يا سمسمة علشان تشوفي شبه مين
تسنيم : قربت ومصدقتش . البنت شبه تسنيم جدا شعرها اسود وناعم وبيضاء وعنيها لونها ازرق وخدودها وشفايفها لونهم احمر . وجميلةجدا
تسنيم فرحت وابتسمت . الله جميلة اوي يا اكمل مبروك يا مايا مبروك يا اكمل
أكمل : ادي البنت لتسنيم تشيلها . خدي بقي سنو وايت الصغيرة دي شوية .
تسنيم : اخدتها وكانت بصالها ومبسوطة وفرحانة وبستها .
حلوة اوووي يا مايا . ربنا يخليهالك
مايا : بخنقة. انا مش عارفة دي طلعت شبهك ازاي وانا اصلا مش بحبك اوي .
تسنيم : راحت الابتسامة من شفايفها
أكمل : هو انت مش هتتهدي بقي حتي وانت تعبانة لسانك طويل ياريتني كنت قولت للدكتور يقصلك منه يا شيخة علشان تريحينا من طولة لسانك دي
نسرين : ايه يا أكمل مراتك تعبانة ميصحش كدة وبعدين هي مغلطتش هي وتسنيم فعلا مش قريبين من بعض عادي
اكمل : حتي حضرتك كمان مش مصدق والله .
مايا : تسنيم هاتي البنت انا عايزاها انتي مصدقتي تشيليها ولا ايه . بكرة تتجوزي وتخلفي . ولا مش باين اصل طارق فضحك في النادي وقال علي اللي عملو معاكي .
تسنيم : دموعها نزلت وادت البنت لاكمل وخرجت بسرعة
أكمل : حط البنت في سيريرها بجد انتي انسانة مستفزة والله ربنا يهدك بس احب اطمنك تسنيم هتتجوز قريب . وهتتجوز كمان واحد احسن من طارق بكتير فاهماني ولا افهمك . كتك الارف . وخرج أكمل يشوف تسنيم
مايا : شايفة يا مامي شايفة حيموت عليها ازاي
نسرين : شايفة. تصوري انا مكنتش مصدقاكي لما قولتي انك شاكة ان في حاجة بينهم بس معلش بكرة هيتعلق بيكي انتي والبيبي. وانتي شاغليه علي قدما تقدري
اكمل خرج لقي تسنيم واقفة بعيد عند شبك كبير وبتعيط . أكمل راح حضنها
أكمل : متزعليش منها ما انتي عارفة ربنا خد من عقلها وحط في لسانها .
تسنيم : انا مش زعلانة انها بتقول اني مش حتجوز انت اكتر واحد عارف اني خلاص عمري ماهتجوز . بس صعب عليا انها خلتني اسيب البنوتة اناحبتها اوي اول ما شوفتها وكمان صعب عليا اني مش هكون ام ابدا
أكمل : لا يا روحي ان شاء الله لما نتجوز هخليكي تملي البيت ولاد ولا تزعلي ده غير ان دي بنتي انا واوعي تكون معاكي وتخدها منك تاني ولا تسيبيها فاهمة .
تسنيم : ازاي بس دي بنتها. انا مش هزعلها وحبعد عن البنت خالص
أكمل : طيب لما اشوف حتشيليها غصب عنك . المهم قوليلي فكرتي في اسمها .
تسنيم : بلاش يا أكمل خلي مايا تسميها
أكمل : مستحيل انتي اللي هتسميها . قولي لو كنتي انتي اللي ولدتيها كنتي سمتيها ايه .
تسنيم : اممم بصراحة انا بحب اسم جني حلو وناعم ايه رأيك .
أكمل : باس ايديها وابتسم مش ممكن هتفضلي طول عمرك زوقك حلو . ووشوشها ب ح ب ك
تسنيم : ابتسمت وسكتت .
اكمل : خلاص حتتسجل جني . يالاتعالي اوصلك البيت . انتي جاية. من الطيارة علي هنا
تسنيم :لا خليك مع مايا وانا حخد تاكسي
أكمل : اتنهد بنفاذ صبر
مايا ايه بس دلوقتي . امشي قدامي يا مغلباني .
واخد اكمل تسنيم وروحوا البيت وبعدها بيومين خرجت مايا ورجعت البيت ونسرين كمان رجعت معاهم وطبعا لسة نسرين مش ناسية ان أكمل بيفكرها بباباه وبتتعمد تكون قريبة منه وتكلمه وتحضنه واكمل اتخنق منها هي ومايا . 😡😡😡
❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️
(((الحلقة الثانية والعشرون)))
وعدي شهر علي ولادة مايا ونسرين لسة كانت قاعدة معاهم ولاسف نسرين زي مايا وهي اللي مربياها وطبعا لا بتفرق معاها قيم ولا مبادئ ولا حتي الدين اللي بيحرم اللي بتعمله واللي بتفكر فيه ناحية أكمل اللي هو زوج بنتها . ومايا زيها وبتفكر بنفس الطريقة والدليل انها كانت عايشه ومقضياها في لبنان . احنا مش حننكر ان تسنيم غلطت هي وأكمل . لاكن تسنيم واكمل اللي كان بيحركهم حبهم اللي بجد مش مجرد شهوة وخلاص والدليل انهم هما اللاتنين لسة متمسكين بحبهم ومفيش حد قدر يخليهم ينسوا حبهم واكمل حتي مضعفش تاني مع مايا مع انها مراته بس هو مش ناسي انه اتجوزها لهدف وبس وهو عمو مش اكتر وتسنيم كمان مفيش راجل قدر يلفت نظرها ويخليها تحبه . علشان كدة التعاطف معاهم علشان حبهم مش غلطتهم اللي لسة بيتعاقبوا عليها بإنهم بعدوا عن بعض . وفي يوم واكمل راجع من بره متاخر لقي نسرين قاعدة مستنياه أكمل لما شافها اتخنق لانه حاسس باللي بتفكر فيه طول الشهر اللي قعدته معاهم وحاول كتير يبعدها ويفهمها ان ده مستحيل بس هي مبتيأسش
نسرين: قربت من أكمل علشان تحضنه . كيمو ايه اللي اخرك كدة والله قلقت عليك .
اكمل : بعدها عنه وبحزم. خير حضرتك كنتي عايزة حاجة .
نسرين : ابدا انا بس كنت عايزة اطمن عليك .
اكمل : وهو طالع . انا كويس تصبحي علي خير .
نسرين: شدته. استني بس كنت عايزاك في حاجة .
اكمل : لفلها وهو بيجز علي سنانه. نعم خير
نسرين : انت لسة انت ومايا يعني مبنموش مع بعض في اوضة واحدة . ليه انت منحقك تكون مع مراتك. ليه تفرط في الحق ده
أكمل : مسح وسه من الغيظ. هو انا بس عايز افهم الموضوع ده شاغل حضرتك ومايا ليه واحدة غيرها اتجوزتني علشان المصيبة اللي عملتها كانت هي اللي تطلب مني ابعد عنها مش العكس بس واضح ان انا بحلم . عموما علشان بس ترتاحوا انتوا الاتنين مايا مش حتكون مراتي ابدا وانا بس كنت مستني انها تخف من الولادة علشان نتطلق ونرتاح بقي كلنا. عن اذنك عايز انام
نسرين : مسكت ايده . اكمل طيب دي مايا. لكن انا
أكمل : اتصدم ومكنش متخيل انها تقولها بصراحة . انتي ايه مش فاهم
نسرين : أكمل انت تعرف انك شبه باباك جدا مسبتش منه حاجة . اكمل انا كنت بحب باباك وهو كان بيحبني بس متجوزناش ومامتك خادتوا مني
اكمل : اتنرفز وزعق . لو جبتي سيرة امي تاني حنسي انك كنتي مرات عمي فاهمة
نسرين :قربت منه اوي
خلاص مش حجيب سيريتها بس ارجوك متحرمنيش منك زي ما اتحرمت من ابوك .
اكمل : بعدها ونزل ايديها بصدمة. انتي بتقولي ايه انتي اتجننتي يا ست انتي ولا ايه انا في كل الاحول منفعلكيش انا جوز بنتك اللي اه مبحبهاش بس جوزها وانتي متحرمه عليا انتي ايه انتي وبنتك مبتحسوش مبتعرفوش ربنا انا دلوقتي بس عرفت هي طالعة لمين كدة بجحة ومبتكسفش . اسمعي انتي تبعدي عني ومش عايز اشوفك ولا اتكلم معاكي وياريت ترجعي لبنان وتريحينا منك وان شاء الله قريب جدا بنتك حتحصلك .
وطلع اكمل علي اوضته وهو مصدوم ومش مصدق .
أكمل : انا بجد مش مصدق ان دي ام تسنيم القطة المغمضة اللي فتحت علي ايدي . تسنيم اللي كانت حتموت من الرعب بعد اللي حصل بينا لما بس سمعت صوت ابوها في التليفون مش ممكن الحمد لله انها اتربت معانا هنا ومعشتش مع الست البجحة دي يارب تغور بقي من هنا هي ومايا
ودخل اكمل لقي تسنيم قاعدة في البلكونة وساندة راسها علي الصور . وعنيها مدمعة .
اكمل : ابتسم. مساء الخير يا قلبي وحشتيني
تسنيم : ابتسمت. وبعدين احنا اتفقنا انك تبطل تكلمني كدة .
اكمل : مقدرش . قلبي بقي خديه وحاسبيه براحتك. انتوا بتعرفوا تتفاهموا مع بعض. ولا نسيتي
تسنيم: ههههه طيب يا غلس. تصبح علي خير
اكمل : امتي بقي تقوليهالي وانتي مراتي ونايمة في حضني امتي
تسنيم : راحت ابتسمتها. خلاص يا اكمل ده حلم وراح حاول تحلم وتتمني حاجة تانية. لان ده صعب يتحقق . تصبح علي خير. ودخلت تسنيم من البلكونة وفضلت تعيط.
اكمل :يارب بقي الرقة والاحساس ده
ازاي تكون بنت نسرين واخت مايا.
وبعد اسبوع سافرت نسرين لانها لقت ان اكمل مستحيل يطاوعها في اللي كانت بتفكر فيه . وفي ليلة بالليل تسنيم سمعت صوت جني بتعيط وعيطها كتير قلقت وراحت عند اوضة مايا وهي خايفة تدخل ومايا تزعقلها هي طول الشهر اللي فات كله مكنتش بتخليها تشيلها ولا تقرب منها . بس مقدرتش صوت عياط جني واجع قلبها . خبطتت ومحدش رد فتحت الباب لقت جني في السرير بتعيط ومفلوقة من العياط ومايا في البلكونة وبتشرب سجاير تاني.
تسنيم : اتخضت علي جني. كدة يا مايا سايبها تعيط حرام عايكي دي تعبت من العياط
مايا : انا خلاص فاضلي دقيقة وارميها من البلكونة انا تعبت عايزة اقعد براحتي عايزة انام ايه الهم ده . لا وكله كوم وحكاية الرضاعة دي كوم تاني. علشان سي زفت اكمل مصمم اني ارضعها ربنا يخده هو وهي .
تسنيم : طيب بس ممكن اشيلها دي بتعيط جامد قلبي مش متحمل ممكن .
مايا : شيليها بلاقرف
تسنيم : شالت جني وقعدت تهدهدها وتملس علي شعرها . ششش بس يا روحي بس .
الغريب ان جني عياطها هدي وابتدت تسكت بس لسة بتأن. طيب يا مايا مش يمكن تكون جعانة اوعايزة تغير انا كنت بسمع دادا بتقول ان الاطفال بيعيطوا علشان كدة
مايا :انا لا حرضعها ولا حغيرلها انا قرفت انا مش واخدة علي كدة وسي زفت ده من بكرة يشوفلها بيبي سيتر تقعد معاها انا مش خدامة عنده هو وبنته.
تسنيم : طيب لو ميضايقكيش ممكن اخدها تنام عندي ووالله حخلي بالي منها . وبكل رجاءمن تسنيم . ممكن لو سمحتي
مايا: اصلا هي مش ام ولا تستاهل انها تكون ام . خديها انا عايزة انام
تسنيم : طيب ممكن اخدلها حاجاتها هدومها والبيبرونة وكدة
مايا: كل حاجتها عندك خديها وسيبيني انام
وفعلا تسنيم اخدت جني وكل حاجتها وكانت فرحانة بيها جدا ونزلت لدادا صباح اللي كانت خلاص حتنام
تسنيم :دادا اسفة حأخرك عن النوم . ممكن بس تيجي معايا نحمي جني ونغيرلها وتقوليلي ازاي احضرلها رضعة. انا معرفش اعمل كدة
صباح : وفين مامتها سايبهالك ليه
تسنيم : حرام تعبت اوي بقالها شهر وزيادة بتسهر معاها انا طلبت منها اني اخدها تنام عندي للصبح وهي تنام وترتاح
صباح : والله لولا انه حرام كنت قولت ان اللي خلاها ام ظلمها بس حرام ربنا هو اللي بقدر ويدينا النعم . تعالي يا بنتي وانا حوريكي وافهمك كل حاجة
وفعلا صباح فهمت تسنيم كل حاجة وازي تحميها وتغيرلها وتعملها رضعة وتسنيم كانت فرحانة واخدتها بعد ما عملت كل ده ونيمتها في حضنها ونامت وبعد ساعة جني صحيت تاني وعيطت تسنيم قلقت بسرعة وهي مخضوصة عليهاوشالتها
تسنيم : بس بس يا روحي مالك بس انتي لسة راضعة. طيب هي ممكن تكون عايزة ترضع من مايا اصل رضعة اللبن دي مش حتشبعها انا حروحلها ترضعها واجبها تاني
وراحت تسنيم وصحت مايا براحة
تسنيم : مايا .. مايا..ممكن بس ترضعي جني علشان جعانة
مايا : قامت مخنوقة
اوفففف انا عايزة انام
تسنيم : معلش علشان خاطر جني رضعيها وحخدها وامشي علي طول
مايا رضعت جني وهي مضررة وعايزة تنام. وتسنيم اخدت جني ورجعت اوضتها وقعدت تلعبها ومبسوطة بيها بس لقت الجو حر ودادا صباح لما كانت عندها من شوية قفلت التكيف علشان جني متتعبش تسنيم فتحت البلكونة ودخلت بجني تقف بيها وكانت قاعدة تغنيلها وتتمشي بيها .
أكمل : كان لسة راجع من بره ولما دخل البلكونة شاف تسنيم ومعاها جني .
أكمل : ابتسم . يا بختك يا جني واخدة الحضن اللي بابي حيموت عليه
تسنيم : ههههه خاضتنا يا غلس
اكمل : هههههه سلامتك من الخضة يا روحي . قوليلي العفريتة دي عندك بتعمل ايه وليه مش مع مايا
تسنيم : ابدا اصل مايا صعبت عليا تعبانة وشكلها مرهق فقلتلها اخدها تنام عندي ووفقت
اكمل : غريبة دي كانت معاندة ومش عايزاكي تشيليها
تسنيم : لا ما هو انا اتحايلت عليها ووفقت . بس اسكت يا اكمل وانا بحميها انا ودادا كان شكلها عسل وصغننةخالص الهدوم مكبراها
اكمل : ههههه اه ما انا نفسي زي ما اخدت شكلك تاخد جسمك كمان
تسنيم : بطل قلة ادب .
اكمل : ههههههه حاضر هبطل بس شوفتي شبهك ازاي علشان لما قلتلك اني يومها كان عقلي فيكي وشايفك انتي تبقي تصدقي اهي طلعت نسخة منك
تسنيم : بصت لجني وهي مبتسمة. تعرف اكيد ربنا ليه حكمة في اللي حصل ده كله من انك تتجوز مايا وتخلف منها كمان بس ايه هي الحكمة دي محدش يعرف . بس المهم ان جني دي جت ونورت حياتنا انا بحبها اوي يا اكمل اكنها بنتي والله. وعيطت تسنيم. انا مش عايزة الصبح يجي علشان مديهاش لمايا عايزاها تفضل معايا .
أكمل : معلش يا حبيبتي هي كدة كدة حتفضل معاكي لان انا لما اطلق مايا مستحيل اخليها تخدها وتربيها زي ماهي اتربت
تسنيم : اكمل راعي ان اللي بتتكلم عنها دي اختي واللي ربتها ماما مش حد غريب . وان كانت مايا غلطت . احنا كمام غلطتنا متنساش محدش فينا مبيغلطش
اكمل : انتي غلطي مع حبيبك اللي بتحبيه من وانتي صغيرة واللي وثقتي فيه واللي عارفة انه بيحبك ومش حيسيبك. وكمان ندمتي وتوبتي لكن هي بقي باردة ولا بتتأثر بحاجة ولا حتي زعلت ولا ندمت . تسنيم متحطيش نفسك في سلة واحدة مع مايا انتي حاجة وهي حاجة فاهمة
تسنيم : خلاص يا اكمل قفل علي الموضوع ده . انا حدخل بقي علشان جني نامت واخاف تاخد برد تصبح علي خير
اكمل : وانتي من اهله يا قلبي والله كان نفسي اجي واخدكم انتم الاتنين في حضني وانام بس اعمل ايه حستني يمكن ربنا يحققهالي.
تسنيم : دمعت. تصبح علي خير ودخلت واخدت جني في حضنها ونامت وهي كمان كانت بتتمني اللي اكمل بيتمناه. يارب يارب انا مش بطلب المستحيل انا نفسي اكمل يكون جوزي ومخفش وانا بحضنه مخافش وهو معايا يارب مليش غيرك يعرف اللي جوايا ويحققهولي . ونامت تسنيم وجني
اما اكمل كان لسة سهران ومش عارف ينام . نط لبلكونة تسنيم وفتحها وشافها وهي واخده جني في حضنها ونايمة وكان شكلهم جميل
اكمل : فضل واقف مبتسم . يارب امتي بقي تبقي حلالي ومراتي واعيش معاها هي وجني يارب حققلي امنيتي دي ومش عايز حاجة تاني . وقرب اكمل منهم وباس جني وباس تسنيم وغطاهم ورجع اوضته
وعدي شهر كمان ومايا سابت جني لتسنيم خالص وابتدت تخرج وتروح النادي وتسهر وتسنيم مبتسبيش جني مهتمة بيها وبكل حاجاتها
وفي يوم اكمل مع عمه في مكتبه
اكمل : يعني ايه يا عمي لا بقي كفاية كدة اوي انا مش متحمل
شوكت : يا اكمل افهم بس انا عارف اني تقلت عليك بس المرة دي علشان بنتك . خاليها بس تفطمها وبعدين طلقها . انت مش كنت مصمم انها ترضعها طبيعي علشان خايف علي صحتها
اكمل : ايوة بس انا خلاص مش قادر لسة حتحمل الوضع ده لحد سنتين لا كتير
شوكت : طيب حتي خليها سنة. وتبقي تفطمها مااحنا لازم نستني لانها مش حتخدها معاها الا بقي لو انت تتطلقها وتديها البنت
اكمل : لا مستحيل انا بنتي متترباش بعيد عني
شوكت : يبقي تستني وامرك لله
اكمل كان مخنوق ومتضايق وراح لتسنيم وحكالها وقلتلوا ان باباها معاه حق وانه لازم يستني . وسمع كلامها واستني وبعد شهر كمان كان فرح شروق صاحبة تسنيم ومقلتش لاكمل علشان كانت متأكدة انه مش هيسبها وحيروح معاها. ولبست ونزلت براحة علشان ميشوفهاش واول ما وصلت للعربية لقت اكمل بيحط ايده علي خصرها .
اكمل : ايه الحلاوة دي حرام عليكي حتموتيني
تسنيم : لفت وهي مخضوضة. حرام عليك يا اكمل والله اتخضيت
اكمل : ههههههه احسن علشان تبقي تتسحبي وتخبي عليا . كنتي عايزة تروحي من غيري . ده بعدك حروح معاكي ولا انتي عايزة كل اللي في الفرح يسيبوا الفرح ويتخانقوا عليكي
تسنيم : ابتسمت. انت عرفت منين
اكمل : عمي هو اللي قالي وقالي اروح معاكي علشان اخلي بالي منك
تسنيم : بس انا مأكدة عليه ميقولكش
أكمل : ههههه عمي مبيخبيش عليا حاجة. وانتي كمان كنتي كدة . وعموما حسابك معايا بعدين علشان خبيتي عليا وكنتي عايزة تروحي من غيري . بس دلوقتي صعب ازعلك وانتي جميلة كدة ايه ده بس لابسة فستان احمر هو انا ناقص جنان ده انا مجنون خلقة .
تسنيم : هههههه مش هتتغير . اتفضل وصلني
اكمل : تعالي يا عسل
تسنيم : طيب ممكن نركب عربيتي انا مش هعرف اركب عربيتك الفستان ضيق وانت عربيتك عالية
اكمل : تؤتؤ انا حشيلك واركبك. تعالي
تسنيم:اكمل لا استني بلاش
اكمل : ششش حشيلك وشالها علشان يرفعها وهو شايلها حضنها . وحشتيني . وحشتيني اوي
تسنيم : مش قادرة تتنفس من كتر شوقها لاكمل. اكمل لوسمحت ركبني بسرعة كدة ممكن حد يشوفنا يقول ايه
اكمل : ابتسم حاضر حركبك وقرب منها . باسها من خدها وركبها العربية ولف وركب وساق
تسنيم : بتحاول تهدي . اكمل اوعي تعمل كدة تاني فاهم . وقلتلك انسي انت مبتزهقش
اكمل: ابتسم وهو بيغيظها . تؤتؤ مبزهقش . وشغلها اغنية خالتها تضحك وهو كمان كان بيضحك وكانت.( ناويها لحماقي)( انا جايلك وناويها . بظبط وقتيل علي الباب بخبط حتعملي ايه. هتسلم بعديها فقصر وبجد انا مش بهزر.حخاف ولا ايه.انا حر يا سيدي انت ايه ضرك راضي وبيإيدي عمري مااتحرك امشي ده ايه لا انت بتهرج . واعمل كدة ليه.انا جايلك وناويها بظبط وقتيل علي الباب بخبط هتعملي ايه . ولا بتعب ولا بزهق . ده مبدأ واحلف لو مش مصدق كبيرك يومين. ماهي كبرت في دماغي براحتك . عداني العيب نصاحتك. بتتحدي مين . انا حر يا سيدي انت ايه ضرك . راضي وبإيدي عمري ماتحرك امشي ده ايه لا انت بتهرج واعمل كدة ليه)
وفضلوا الاتنين يضحكوا لحد ماوصلوا الفرح وقضوا وقت حلو وطبعا اكمل طول الفرح حيتجنن من الغيرة علي تسنيم كل الناس مبهورة بجمالها وخلصوا الفرح ورجعوا البيت 😍😍😍
❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️
(((الحلقة الثالثة والعشرون)))
وعدي كمان 3 شهور وجني بقي عندها 6شهور وتسنيم اتعلقت بيها اوي ومكنتش قادرة تسببها وتسافر ووقفت الشغل اللي في دبي وفضلت قاعدة معاها وكمان حتي الشركة بتروحها قليل جدا وترجع بسرعة علشان جني بتوحشها. أما مايا فكانت خلاص نسيت انها خلفت وسابت جني لتسنيم هي اللي تعملها كل حاجة حتي معاد الدكتور تسنيم اللي عارفاه وهي اللي بتوديها وجني كمان مكنتش بتسكت ولا تحس بالامان غير مع تسنيم ولما مايا تشيلها تعيط وتروح لتسنيم ومايا لانها مبتحسش مكنش فارق معاها المهم خروجها وسهرها واصحابها .وشوكت كل يوم بعد يوم. يضغط علي اكمل علشان يأجل الطلاق. وكان متخيل ان مايا ممكن تتغير واكمل يحبها وميطلقهاش
ومكنش عايز حفيدته تتربي بعيد عن امها وابوها. وفي يوم تسنيم كانت حتاخد جني للدكتور وراحت لمايا علشان تقولها انهم خارجين علشان لو حابة تروح معاهم للدكتور وخبطت بس مايا مفتحتش فتحت تسنيم ودخلت لقت مايا في الحمام ولما بصت علي السرير لقت الاب توب بتاع مايا مفتوح وكمان صورة شات مع اياد تسنيم اصدمت واتصدمت اكتر لما شافت الكلام اللي بينهم والصور وكمان المكلمات الڤيديو اللي بينهم وطبعا مش محتاجة اقول كانوا بيعملوا ايه في المكالمات دي بس خرجت مايا وشافت تسنيم فاتحة الاب توب .
مايا : جريت عليها وقفلت الاب توب . انتي بتعملي ايه انتي بتتجسسي عليا ولا ايه. انتي مجنونة.
تسنيم : ليه يا مايا ليه اياد تاني مش هو ده اللي سابك وهرب مش هو ده اللي خلاكي تسيبي البيت وتهربي معاه. وبعدين انتي ناسية انك متجوزة لو أكمل عرف انتي عارفة ممكن يعمل ايه .
مايا : ههههههه متجوزة حلوة دي . ماانتي عارفة اللي فيها هو بيقرب مني ولا حتي بيطيق يبص في وشي والبركة فيكي ماليه عليه الدنيا ومش شايف غيرك
تسنيم : انتي ليه مصرة تحمليني نتيجة اخطأك هو انا اللي من الاول خليتك تهربي وتغلطي مع اياد . انا اللي خليتك تتجوزي أكمل علشان المصيبة دي . انا مالي كل واحد يتحمل نتيجة غلطه انا لحد امتي حفضل اتحمل اخطأغيري وانتي اول واحدة
مايا : انتي عايزة ايه دلوقتي
تسنيم : مش عايزة حاجة غير انك تصبري شوية هانت مش انتي وأكمل اتفقته علي الطلاق لما جني تتم سنة يعني خلاص كلها 6شهور كمان وتخلصي وابقي وقتها روحي اتجوزي اياد مع اني مش عارفة لما هو كدة من الاول متجوزكيش ليه وهرب
مايا : إياد مهربش هو كان خايف من بابا يأذيه او يلبسه مصيبة. واحنا فعلا حنتجوز بعد طلاقي من اكمل وقتها بابا مش حيرفض وحتي لو رفض حتجوزه غصب عنهم
تسنيم :وانتي بقي متخيلة انه هيتجوزك . اللي خلاه معملهاش في الاول . هيعمله دلوقتي بعد ما خلاص اتجوزتي وكل حاجة خلصت والناس عرفت انك متجوزة ولا حيقضيها علاقة كدة من غير جواز
مايا :حتي لو كان مش مهم ماانا خلاص اتجوزت وهبقي مطلقة ومحدش له عندي حاجة انا المهم اعيش حياتي وبس ازاي مش مهم . المهم اكون مبسوطة
تسنيم : يا مايا حرام عليكي لو كنتي غلطي قبل كدة معلش كلنا بنغلط بس متفضليش تغلطي وتسيبي نفسك لاياد يدمر حياتك . علشان خاطري اقطعي علاقتك بيه لحد ما تتطلقي ووقتها لازم تجبريه انه يتجوزك اوعي تعيشي معاه كدة تاني ده بابا ممكن يروح فيها. مش بعد ماعمل كل ده وجوزك أكمل تروحي انتي تكرري اللي حصل تاني .
مايا : والله بقي دي حياتي وتخصني انا متخصش حد . ولو حد يا تسنيم عرف او بس شم خبر باللي حصل والله لهفضحك واقول انك كنتي علي علاقة بأكمل وكنتم بتناموا مع بعض
تسنيم : هي حصلت لكدة يا مايا وانتي بقي مين قالك ان في حاجة بينا
مايا : محدش انا الي عارفة هو بيحبك ازاي وانتي كمان مبتتحمليش عليه الهوا ولعلمك انا عارفة انه معملش معاكي حاجة بس هقول كدة ساعتها علشان افضحك انتي وهو وانتي حرة بقي اعملي اللي يعجبك انا اصلا بجحة زي ما أكمل بيقول بعني مايفرقش معايا كلام ولا فضايح . فاهمة يا حلوة .
تسنيم : نزلت معيطة واخدت جني علشان توديها للدكتور. وهي بتقعدها في العربية كان أكمل راجع من بره نزل من العربية وراحلها
أكمل : ايه يا سمسمة واخدة جني علي فين .
تسنيم :وهي باين عليها الزعل والعياط. مفيش انا واخدها للدكتور
أكمل : بلهفة. ليه مالها هي تعبانة
تسنيم : لا ابدا ده المعاد بتاع كل شهر لازم نتطمن عليها بإستمرار
أكمل : تسنيم انتي معيطة مالك انتي الي تعبانة ولا جني متقلقنيش عليكم
تسنيم : والله مافي حاجة سيبني بس دلوقتي علشان متأخرش علي معاد الدكتور
أكمل :لا تعالي انا حوصلكم
تسنيم : لا يا أكمل ادخل انتي انت جاي تعبان
أكمل : قرب منها وابتسم . ده انا لو هموت اول بس ما اكون حنبك وعيني عليكي ببقي كويس ومرتاح انتي دوايا يا سمسمتي .
تسنيم : بضيق. اكمل لو سمحت كفاية بقي انسي واتكلم معايا بطريقة تانية. انا تعبت من الكلام معاك
أكمل : اممم واضح كدة ان الحيوانة اللي فوق دي منكدة عليكي وقايلالك كلام زفت زيها. ماهو محدش بيعمل فيكي كدة غيرها الباردة دي
تسنيم : لا مايا ملهاش دخل احنا اللى
غلطنا ولسة بنغلط بقربنا ده. انت ليه بتصعبها عليا ليه
أكمل : حبيبتي انتي شكلك مخنوق تعالي نروح للدكتور وبعدين نخرج شوية علشان تهدي شوية تعالي يا روحي
وركبوا مع بعض ومعاهم جني
تسنيم : اكمل هو انا ممكن اطلب منك طلب وتعملوا
أكمل : بإبتسامة. طلب واحد انتي تؤمري يا روحي
تسنيم : ممكن الفترة اللي جاية دي تقرب من مايا وتديها حقها اللي انت مانعها منه. كدة حرام دي انسانة ومن حقها تكون مع جوزها
أكمل : وهو بيجز علي سنانه. يا دي الموضوع الزفت اللي كل شوية حد يكلمني فيه انتوا مبتزهقوش. ريحي نفسك انا مش حلمس ست غيرك لحد ما اموت
تسنيم : يا اكمل علشان خاطري هي ست وليها احتياجات من حقها
أكمل : والله واشمعني هي بقي اللي محتاجة وانا ليه محتاجتش وقربت منها هي ولا غيرها من وقت ماكنت معاكي . وانتي ليه محتاجتيش حد من وقت ماكنتي معايا ليه منعتي نفسك عني وانا كل يوم لقرب منك واتمناكي ليه مسبتيش نفسك لطارق ولا لمروان اللي كان عايز يتجوزك . اقولك انا ليه علشان احنا بنحب بجد مش طفاسة زيها. احنا غلطنا اه بس علشان بنحب بعض . لكن هي عمرها محبت ولا عندها احساس . هي عايزة اي حد وخلاص انا بقي اياد مش مهم . هي دي لو كانت حبت اياد بجد وكان بينهم حب زي اللي بينا.
مش كانت هي اللي هططلب مني اني مقربلهاش ازاي واحدةتحب واحد وتروح لحضن غيره انا مش فاهم . تسنيم انا جبت اخري من الموضوع ده . لو سمحتي متفتحهوش تاني هما كلهم خلاص 6شهور وكل حاجة تخلص . ثم انا بقي عايز افهم انتي ازاي بتطلبي مني المس واحدة تانية انتي مبتغريش ده انتي كنتي بتموتي لما تشوفيني بكلم اي واحدة واولهم مايا ايه اللي حصل خلاص بطلتي تحبيني
تسنيم : اصلا كانت لتعيط وعياطها زاد
أكمل : وقف العربية وخدها في حضنه . حبيبتي انا اسف اني قولت كدة انا عارف انك بتحبيني وبتغيري عليا. وعارف كمان انك قولتي كدة علشان انتي حساسة وخايفة تكوني السبب في بعدي عن مايا. بس يا قلبي هي مش مراتي وانتي خطفتيني منها هي اللي خطفتني منك وكانت السبب في بعدي عنك..... خلاص ممكن بقي نهدي انتي عارفة انا بضعف قدام دموعك وممكن دلوقتي ابوسك كمان مش بس احضنك.
تسنيم : خرجت من حضنه وابتسمت.ده بعينك
أكمل :ههههههه عيني بس ده عيني وقلبي وعقلي وكل حاجة فيا حتموت عليكي . بحبك بحبك يا سمسمة مهما حصل فاهمة
تسنيم : ابتسمت. فاهمة ممكن بقي نروح علي الدكتور اتأخرنا
أكمل : باس ايديها وابتسم . ممكن انا تحت امر حبيبة قلبي
وطلع اكمل بالعربية وراحوا للدكتور وكشفوا علي جني وخرجوا اتعشوا بره ورجعوا البيت وقعدوا مع شوكت واتفرجوا علي فيلم وتسنيم كانت قاعدة وحضنا جني. ونامت وجني هي كمان . نامت في حضنها.
شوكت: ههههه بص يا أكمل جني وتسنيم الاتنين ناموا وهما حاضنين بعض
أكمل : مبتسم بسعادة. اه يا عمي شكلهم جميل تحس كدة انهم صورة من فيلم كارتون سنو وايت الكبيرة وسنو وايت الصغيرة
شوكت : ههههههه اه والله عندك حق . بقولك ايه انا طالع انام صحيهم بقي يطلعو يناموا فوق
أكمل : اصحي مين بس دول في سابع نومة. لا حضرتك انا حشيل بنتي وانت شيل بنتك ونطلعهم فوق
شوكت : ههههههه بتحلم انا يا حبيبي خلاص ماعنديش صحة لكدة خليك جدع بقي وشيل الاتنين
أكمل : هو ده
شوكت : بتقول حاجة
اكمل : وهو بيمسح شعره . هههههه لا مفيش روح انت نام وانا حشيلهم متقلقش
وطلع شوكت نام وأكمل شال جني براحة من حضن تسنيم وطلعها في سيريرها في أوضة تسنيم . ورجع لقي تسنيم لسة نايمة كان بيصلها وبيبتسم .
أكمل : اه بس لو كنت اقدر اخدك علي أوضتي دلوقتي . وحشتيني . يارب عدي بقي ال6 شهور دول علي خير البعد ده صعب اوي . اوففف
وشال أكمل تسنيم وطلع بيها فوق وكان حاضنها وهو مبسوط ومكنش عايز يحطها في السرير. بس مضطر . ونيمها في سيريرها وباسها وغطاها وخرج واول ما خرج لقي مايا راجعة من بره اكمل استغرب كان فاكرها في أوضتها وكمان الوقت اتأخر
أكمل : انتي كنتي فين كل ده الساعة 2 صباحا يا هانم
مايا : بقرف. وانت مالك وراحت أوضتها.
أكمل : راح وراها ومسكها من ذراعها . انا لما اكلمك تردي عليا عدل وانتي واقفة واياك تمشي وتسبيني تاني وانا بكلمك فاهمة
مايا : اوففففف عايز ايه
أكمل : كنتي فين
مايا : في النادي
أكمل : والله لحد دلوقتي
مايا : بعد ما خرجنا من النادي روحنا ديسكو
أكمل : نعم يا ختي ديسكو ايه ده الله يخربيتك انت اتهبلتي في عقلك
مايا: وفيها ايه تكنش بتغير
أكمل : أغير مين يا غبية انتي . انتي بس للاسف محسوبة عليا زوجة . ده بقي غير عمي وسمعته لما الناس تشوف بنته في الديسكو لحد وقت زي ده يقولوا ايه
مايا: يقولوا اللي يقولوه . متفرقش معايا
أكمل : احنا بقي يفرق معانا . وعلشان متغباش عليكي تاني . الحكاية دي متتكررش تاني لحد ما نطلق . انا مش اخرتها يجيني حد ملوش لزمة ويقولي شوفت مراتك ولا مراتك كانت معايا في الديسكو فاهمة
مايا : هي تسنيم قالتلك حاجة
أكمل : قلق . حاجة ايه
مايا : لا ولا حاجة . وبكل حقارة وخبث . تعرف انا شوفت تسنيم بتكلم واحد علي الشات ومصورالو نفسها بلبس عريان وكمان كلامهم مقولكش حاجة تفضح
أكمل : بكل انفعال وغيظ وارف . ضربها قلم وقعها علي السرير . انتي مستحيل تكوني بني آدمة انتي حيوانة ويمكن الحيوان احسن منك انتي بتشهري بأختك وتتبلي عليها تسنيم دي برقبتك انتي واللي زيك تسنيم دي . متعرفش تعمل كدة فاهمة . والله يا زفتة انتي لو اتكلمتي عليها كدة تاني انا هموتك فاهمة كتك الارف
ومشي اكمل وراح أوضته مخنوق من مايا . اللي كل يوم بتأكدلو ان هو كان صح وان مايا غير تسنيم الاتنين عكس بعض .
أكمل : يا رب ازاي دي بس تكون ام بنتي انا خايف تيجي في يوم وتفضحها بتصرفتها واخلاقها الزبالة دي يارب ريحني منها بقي انا تعبت . والله تعبت
وعدي شوية وقت ولسة مايا مبطلتش اي حاجة ولا المخدرات اللي بتشرابها ولا علاقتها مع اياد ولا سهر ولا خروج ولا نادي وتستمر المعناه .. 😡😡
❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️
(((الحلقة الرابعة والعشرون)))
وعدي كمان 5 شهور من عمر جني وبقي عندها 11شهر وفاضل شهر واحد علشان تتم سنة وكل يوم جني بتتعلق بتسنيم وكمان بتنده عليها مامي. وكل ما حد يسألها فين مامي تشاور علي تسنيم وكانت مبتحبش مايا لانها هملاها ولا تعرف عنها حاجة. وفي يوم تسنيم قاعدة بتأكل جني وبتلاعبها وأكمل راجع من بره ولما لاقهم كان مبتسم ومبسوط.
أكمل : حبيايب قلبي أغلي اتنين عندي في الدنيا
تسنيم : ههههههه بابي ده فظيع يا جني عليه كلام يدوخ بس هنعمل ايه مضطرين نتحمله
أكمل : ههههههه كدة ماشي المهم وحشتوني انتوا الاتنين . وانتي يا حبيبة بابي عاملة ايه
جني : كانت بتبصله وتضحك
تسنيم : هاه قولي لبابي انا كويسة
أكمل: باس ايد تسنيم . طبعا انا متأكد انها كويسة لانها معاكي انتي
تسنيم : وبعدين بابي مش ناوي يجبها لبر مصر يفضحنا
أكمل : هههههههه حرام عليكي ده بابي غلبان والله
تسنيم : انت هتقولي ما انا عارفة . يالا اطلع غير هدومك علشان نتعشي كلنا
أكمل : حاضر يا روحي . بس قوليلي الزفته دي جت ولا لسة
تسنيم : ارتبكت . ايه اه لالا لسة زمانها جاية
أكمل : هي المتخلفة دي مش حتتلم شوية ده خلاص فاضل شهر وتغور بقي ده مفيش حد في النادي مبيتكلمش عليها وعلي بلاويها انا قرفت الله يسامحك يا عمي مرمت اسمي معاك علشان تبقي واحدة زي دي مراتي وكل شوية عيل ملوش لزمة يجي يقولي المدام كانت امبارح بتعمل ايه المدام امبارح كانت مولعاها في النادي حاجة تقرف
تسنيم : معلش بس يا أكمل اهدي هي يعني بتعمل ايه بتروح تعوم تلعب تنس تقعد مع اصحابها وتهزر وتضحك يعني مش حاجة وحشة
أكمل : والله اومال الشبان اللي راحةجاية معاهم دول ايه
تسنيم : متلومهاش علي حاجة انت السبب فيها انت اللي حرمها منك
أكمل : تاني يا تسنيم تمام ماشي انا بقي حروح النادي واجررها من شعرها علي هنا خليها تختمها معايا بمصيبة اوعي بقي كدة
تسنيم : مسكت ايده . أكمل علشان خاطري بلاش تأذيها ولا تعملنا فضيحة في النادي خليك هادي
أكمل : فضايح هي اللي زي دي بيهمها فضايح اوعي يا تسنيم من وشي انتي بالذات مبحبش اتنرفز عليكي . ومشي بسرعة
تسنيم : دادا خدي بسرعة خلي جني معاكي لما اروح معاه ده مجنون وممكن يعمل جناية .... وخرجت لقت اكمل حيطلع بالعربية وقفت قدامه
أكمل : تسنيم اوعي
تسنيم : لفت وركبت جنبه. ممكن اجي معاك علشان بس متتهورش عليها
أكمل : انا عمري ما اقدر امنعك تكوني معايا مهما كانت حالتي ربنا يريحنا بقي من الارف ده ويعدي الشهر ده علي خير. وساق بسرعة
تسنيم : طيب براحة ممكن تسوق اهدي من كدة انت متعصب
أكمل : هدي السرعة واخد نفس. وبصلها انتي مش ممكن عندك قدرة غريبة في انك تهديني بمجرد ما اتكلم معاكي وتكوني جنبي
تسنيم : ههههه قول بقي انك بتتلكك وعملت الشوية دول علشان اخرج واركب معاك
أكمل : ههههههه انتي بتقولي فيها احنا اصلا مبنخرجش مع بعض غير في مشوار الدكتور بتاع جني غير كدة حضرتك عاملالي حظر
تسنيم : اكمل علشان خاطري لما نوصل النادي متعملش مشكلة ولا تزعق لمايا قدام صحابها ممكن
أكمل : سبحان الله شوفي انتي بتطلبي ايه وبتقولي عليها ايه وهي بتقول ايه فعلا فرق السما والارض
تسنيم : يا سيدي متخدش علي كلامها هي برده بتبقي غايراناوحقها
أكمل : حقها كسر حقها دي بني أدمة مستفزة انا في حياتي مشوفتش واحدة زيها .... يالا ادينا وصلنا انزلي نشوفها ولا هتستني في العربية
تسنيم : لا طبعا حاجي معاك انا عارفاك وقت ما بتتعصب مبتشوفش قدامك
أكمل : ابتسم طيب بقي انا حقولك علي حاجة لو لقتيني اتعصبت احضنيني وانا اهدي علي طول
تسنيم : ههههههههه والله انا اللي حتعصب عليك لو مبتطلتش الكلام ده انت بجد حكاية
أكمل : مسك ايديها ومشي وهمسلها . انا مش حكاية انا بحبك بحبك
تسنيم : ابتسمت ومشيت معاه
وفضل أكمل وتسنيم يدوروا علي مايا في كل حتة مش لاقينها وكمان الوقت اتأخر والنادي ابتدي يفضي
أكمل : راحت فين دي بس .انسانةميجيش من وراها غير القلق
تسنيم : طيب مش يمكن مشيت . كلم دادا واسألها انا خرجت معاك مجبتش تليفوني
أكمل : طيب هكلمها ...... ايوة يا دادا زفته مايا دي رجعت ........ لا. تمام ماشي خلي انتي بالك بس من جني لحد ما نرجع
تسنيم : طيب ممكن تكون فين
أكمل : تفتكري تكون راحت الديسكو تاني
تسنيم : والله يا أكمل مش عارفة انا ابتديت اقلق
أكمل : استني كدة في انا شايف حد هناك ورا ملعب التنس
تسنيم : وهو ايه اللي حيودي مايا ورا ملعب التنس وكمان دلوقتي المكان هناك هادي ومضلم.
أكمل : بيجز علي سنانه. ماهي اختك دي بتعشق الضلمة اسأليني انا تعالي لما نشوف
ومشي أكمل وتسنيم وراحوا ورا ملعب التنس وكانت صدمة مايا قاعدة مع 3شبان وكمان كانت تقريبا حاضنة واحد منهم وبيشربوا مخدرات أكمل كان حيقتلها والشبان اول ما شافوه جريوا بسرعة وسابوا مايا ومايا اترعبت لما شافت أكمل . بس هو كان خلاص جاب أخره وجري عليها وشدها من شعرها
أكمل : عمرك ما هتتغيري حتفضلي زبالة ويمكن الزبالة انضف منك . انتي بتعملي ايه يا حيوانة
مايا: اي .. اي اوعي شعري يا متخلف انت ايه مش بني أدم
تسنيم :أكمل علشان خاطري سيبها بلاش فضايح
مايا : ايوة اعملي نفسك غلبانة تلاقيكي انتي اللي جايباه علشان يشوفني ويضربني بس والله لعمل اللي قولتلك عليه وافضحكم انتي اللي جبتيه لنفسك
أكمل : شدها تاني من شعرها وضربها بالقلم هو انتي لسة ليكي عين تتكلمي وتهددي انت ايه معمولة من ايه
تسنيم : بتعيط ومسكت ايد أكمل . أكمل ارجوك كفاية بلاش ضرب علشان خاطري
أكمل : تمام انا هستني لحد ما نروح علشان النهاردة دي حتبات في المستشفي
واخد أكمل مايا وتسنيم علي البيت ولما رجعوا أكمل حكي لشوكت علي اللي حصل
شوكت : مكنش طايق مايا. هو انتي مش حتتغري اعمل فيكي ايه بس يعني مش كفاية أكمل ادبس فيكي وفي مصيبتك السودا كمان رايحة تتصرمحي مع الشبان وتفضحيه انتي ناسية انك محسوبة عليه زوجة. والله انالوطبيت ساكت دلوقتي حتكوني انتي السبب . منها لله امك هي السبب في تربيتك البايظة دي منها لله
انا مش عارف لما تطلقي حتعملي ايه حضيعي كل اللي احنا عملناه ربنا يهديكي
تسنيم : كفاية يا بابا لو سمحت خليها تطلع أوضتها وابقي كلمه بعدين
مايا : ايوة تلاقيكي خايفة اوقل وافضحك ماانتي اللي قولتلهم اني بشرب مخدرات بس والله لفضحك
أكمل : انتي كنتي تعرفي انها بتشرب يا تسنيم ومقلتليش
تسنيم : بتعيط مكنش ينفع لو كنت اتكلمت كانت حتفتكر اني بوقع بينكم
شوكت : بس ده غلط يا تسنيم كان لازم تقولي. وبعدين فضيحةايه اللي بتتكلم عليها مايا دي انا مبقتش فاهم حاجة هو انا خلاص بقيت مليش لازمة في البيت كل واحد يعمل اللي علي مزاجوا
مايا : والله انت يا سي أكمل عايز تفهمني انها مقلتلكش . بس ماشي بردوا انا هقول لبابا . بابا....
أكمل : قاطعها وميسكها من شعرها وجرها علي فوق . امشي معايا احسن اقسم بالله موتك الليلة دي حيكون علي ايدي . امشي يا بجحة
مايا : اي اي يا بابا قولو يسيبني
شوكت : والله ابدا خليه يمكن يعرف يعمل اللي انا معملتوش . خليه يربيكي
تسنيم : جريت علي أكمل . أكمل كفاية لو سمحت. لو ليا خاطر عندك
أكمل : مردش عليها واخد مايا علي أوضتها وقفل الباب بالمفتاح وضربها لما فش غله فيها انتي ايه كلك غلط كلك متستحقيش تعيش غير في وسط الزبالة اللي بتعرفيهم . والله ومش حعيد الكلام ده تاني لو في يوم من الايام بوقك اتفتح بكلمة عن تسنيم وعني لعمي لحيكون أخر يوم في عمرك . وخلي الشهر اللي فاضل ده يعدي علي خير انتي سامعة
وخرج أكمل وراح أوضتة تسنيم . لقاها بتنيم جني
أكمل : تسنيم انا عايز اعرف هي الحيوانة دي كانت بتهددك بأيه
تسنيم : بتعيط ومش بترد
أكمل : قعد جنبها. ومسك وشها حبيبتي قوليلي كانت بتهددك بأيه
تسنيم : وهي بتعيط وصعبان عليها نفسها. كانت بتقولي لو قلتلك حتقول لبابا وماما وكل الناس انها شافتنا نايمين مع بعض ولو ده كان حصل انت عارف انهم ممكن يتأكده من ده بسهولة بعد اللي حصل بينا قبل كدة . وعيطت أكتر
أكمل : حضنها وهو بيعض علي شايفه . اه يا بنت ال..... بقي كدة . وانتي ازاي تسكتي ليه مقلتليش
تسنيم : كنت خايفة من الفضايح انت عارف يا أكمل انا مش كمل فضيحة زي دي والله انا تعبت غلطة واحدة افضل ادفع ثمنها كل عمري والله حرام كل اللي يعرف اللي كان بينا يهددني ويزلني انا اتزليت اوي يا أكمل اتزليت وعيطت زيادة
أكمل : ضمها أكتر وطبطب عليها . خلاص يا قلبي كفاية معلش انا السبب في كل اللي حصلك واللي بيحصلك . بس والله اوعدك بعد عيد ميلاد جني حطلقها ونتجوز علي طول ويبقي بقي حد يفتح بقوه والله اخدك واسافر ما هيهمني حد . اهدي يا روحي اهدي
تسنيم : حضنته أكتر . انا بحبك والله بحبك. وحبك ده هو اللي مخليني ضعيفة كدة ومكسورة
أكمل : وهو بيحضنها اكتر ونفسه يخاد كل المها ووجعها ويريحها . لا يا عمري محدش يقدر يكسرك طول ما انا موجود والله لخليكي ترفعي راسك قدام كل الناس وانتي مراتي وحلالي يا قلبي . بس كفاية انتي وجعتي قلبي والله انا مستحملش اشوفك مقهورة كدة اهدي اهدي وانا حنزل تحت اجبلك عصير واجع تشربيه وتنامي اتفقنا.
تسنيم : هزت راسها وهي بتمسح دموعها. اتفقنا
أكمل : مسك وشها. ايوة كدة هي دي حبيبتي اللي بتسمع الكلام . انا مش حتأخر عليكي
ونزل أكمل وجابلها العصير وشربها ونيمها في حضنه لحد ما نامت وبعدين. رجع أوضته وعدي الشهر اللي فاضل وجه يوم عيد ميلاد جني واللي حصلت فيه مفجأة محدش توقعها واللي كانت هي دي اللي فرقت بين تسنيم واكمل لسنين بس يا تري هي ايه وايه اللي حصل اسمع توقعتكم ورايكم للحلقة الجاية
❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️
(((الحلقة الخامسة والعشرون)))
وفي يوم عيد ميلاد جني تسنيم وأكمل عملوه في في جنينة الفيلا بس الكبيرة اللي بعيدة عن البسين وكانت حفلة جامدة وكل اصحابهم ومعارفهم وكل الاطفال اللي في النادي كانو موجودين وكانت الدنيا زحمة ودوشة وتسنيم وأكمل كانوا مع جني بيرقصوا معاها ويلعبوها بس تسنيم بصت من بعيد شافت مايا بتتكلم في التليفون وبتتلفت حاوليها وبعدت بعيد تسنيم خافت انها تعمل مشكلة في عيد ميلاد جني وراحت وراها تشوفها بتعمل ايه وأكمل اخد باله ان تسنيم بعدت بس قال عادي ممكن تكون بتشوف حاجة وجاية . تسنيم لقت مايا دخلت الفيلا بسرعة راحت وراها بس وقفتها واحدة من صاحباتها وقعدت تتكلم معاها بس تسنيم حاولت تخلص الحوار بسرعة ودخلت الفيلا تشوف مايا ملقتهاش تحت طلعت فوق في أوضتها واول ما قربت من الاوضة اتصدمت سمعت صوت مايا ومعاها صوت راجل قلبها وقف وخافت خصوصا لما قربت اكتر وسمعت الكلام اللي بيقولوا وفهمت هما بيعملوا ايه حطت ايدها علي بقهاونزلت تجري علي تحت وكان أكمل قلق علي تسنيم وراح وراها وقابلها وهي نازلة وبتجري ومخضوضة
أكمل : مالك يا سمسمة انتي وشك اصفر ليه كدة
تسنيم : خايفة ومرتبكة. اااانا كويييسة ممافيش حاجة
أكمل : شك اكتر : تسنيم مالك ايه اللي حصل هي الزفتة دي مش ناوية تجبها لبر عملتلك ايه
تسنيم : لا لا معملتش حاجة بقولك ايه تعالي علشان منتأخرش علي الحفلة ومسكت ايده علشان يمشوا
أكمل: شدها ليه . تسنيم مالك انتي لو خبيتي علي الدنيا بحالها انا لا
تسنيم : عنيها دمعت . مفيش يا اكمل صدقني بقي تعالي...
البارت السادس والعشرون والسابع والعشرون والثامن والعشرون والتاسع والعشرون من هنا