قصة من نظرة عين البارت الاول 1 الجزء الثاني بقلم نجلاء فتحي


قصة من نظرة عين
البارت الاول 1 الجزء الثاني 
بقلم نجلاء فتحي 

الجزء الثانى بناءآ على طلب المتابعين أستكمال القصة حاضر مقدرش أول لمتابع متفاعل وبيفرحنى  بكومنت حلو زية لا 

 على بركة الله نبدأ روايتنا نجمع قلبين عاشقين لبعض،،نجمع الأخوة بأخوهم ،نتعرف على حياة عصافير الحب الذين تزوجوا هل زواجهم ناحج ولا مجرد شئ روتيني، ،ما مصير جانب الشر الشخصين الذين تزوجوا وهم يكرهون بطل القصة ،،هل يظهر أعداء تانين هل تظهر شخصيات تانية الله أعلم ٠٠٠٠٠

لو لسة متابع جديد لازم تقرأ الجزء الأول الجزء دة فية مشاهد رومانسية جريئة بحدود أزاى معرفش هو كدة 😜🤣🤣 شوية أكشن شوية حزن شوية ضحك وفرفشة كوكتيل كفيانا غم بقا جاهزون يا حلويات هم حلويات روايات وحكايات نجلاء 

الرواية فيها كمية أسماء يارب مش أتلخبط 🥺🥺

لو سمحتوا إللى بياخد البارت وبينزلة على الفيس  يهدآ شوية نسبة التفاعل عندك عليا وهنا بتضرب الصفحة  وإللى بينشر على جوجل أصبر لما تخلص بجد زعلانة منكم تواصلوا معايا خاص نوصل لحل بقول بأءب بدل فى يوم أبلغ وفى مشاكل مش عايزة أهد لحد حاجة بيحبها ،،والأستئذان حلو برضو 

_______

⚘️أذكروا الله ⚘️

_____

انتهى الجزء الأول على فراق جاسر وأمل وأنها تولت تربية الأطفال الذين لم يعلموا أن أبيهم مطلق أمهم  ومازالت قلوبهم مقيدة بالعشق ،،،

حازم أتجوز هنادى صاحبة أمل وتاب عما فعلة  من أفعال خاطئة هل توبة حقيقية أم ستار،،هل قلبة مازال يحب زوجتة وأبناءة الصبيان 


زينة  و رضوان   تزوجوا وسوف أعرض فى الجزء دة حياتهم 


زين مازال فى دار أيتام وينتقل من واحدة لأخرى  بسبب المشاكل الذى يفعلها 

أحمد وزينب  لديهم بنتين  ويا عالم هل فى بيبى تانى ولا لا 

_________

(بسم الله توكلنا على الله )

_____

[فى أرياف المنصورة ]

أمل تجتمع بأطفالها الثلاث على طبلية خشب  لتناول وجبة الغداء


أمل / أوووف خير بوزكم ملوى لية عليا كلوا الأكل هيربد 


محمد/ بابا وحشنا أوى


محمود/ خلية يجى ولا يكلمنا 


أمل بتوتر/ المكان إللى هو فية مفيش نت فية 


مصطفى/صاحبى بيكلم أبوة على التلفون نت احنا منعرفش شكلة إيه مفيش أب كدة 


أمل نظرت لأولادها الثلاث الذين كبروا  وأصبحوا لديهم ٨ سنين وقالت  بكذب حاضر أقرب وقت يحضر،،،،ممكن ناكل بقا

مصطفى  الذى مسيطر على أخواتة فقال ،كلوا يا شباب هى وعدت وهتنفذ  صح يا ماما 


أمل لسعتة قلم على قفاة وقالت بضيق ،،ولازمتها أيه ماما ها قول يامعلمة يا ياسطى ،،ثم أمسكتة من مقدمة هدمة وجلبتة لوشها وقالت بين أسنانها  الطبع غلاب يا أبن جاسر جِينات أبوك وصلتلك  ولااااااا اتعدل أنا مش وعدت أصحى يابااااا ثم تركت هدومة وقالت أقسم بالله لو مبطلتش بصتك دى ليا أغزق عينك فااااااهم 


محمود   بهدوءة الذى يميزة / يهون عليكى يا ماما


أمل / أة يهون عندى ٢ غيرة ولا يهمنى 


محمد / الذى ورث من أمل طولة لسانها وشقاوتها  قال جرى يا أمولة مخلاص بقا الأرانب زمنها تلجت 


شهقت أمل وقالت يا ولاد جاسر يا كلاب واحد هياكلنى بعينة والتانى أمولة والثالث مسهوك والله  مفيش أكل غور يااااض أنت وهو من هنا 


محمد بحنق / أمل جعان متهزريش


امل/ أمل يا قليل الأدب  ياابن  جاسر ثم اعتدلت فى وقفتها وسحبت خرزانة من الخوص المرن  من تحت الكنبة  وضربت مرة على الأرض  وجريت وراهم خارج البيت ف الاولاد فروا فى الاراضى الزراعية يهروب منها 

[ملحوظة هذة هى حياة أمل مع أولادها ]

بقلم نجلاءفتحى عاشقة الكلمات 

______

(فى دار رعاية )


جاسر بغضب  / مش كل شوية دار تطردك خلاص أوديك فين ،،،كل مرة تهرب وأجيبك والمرادى جايبك من كباريه  ،،كباريه يا زين أنت اتجننت


زين / أنت مالك بيا يا جدع أنت لو متكفل بيا علشان الناس تقول راجل الأعمال مشهور بيعمل خير سبنى  


جاسر/ عايز تطلع مجرم البوليس لو مسكك هتدخل الأحداث دة انت ١٥ سنة وجايبك من أوضة فى كباريه وتحتك بنت ستين ****** أول مرة تعمل كدة 


زين / لا 


أعتدل جاسر فى وقفتة ودفعة فى الحائط وأقترب من وشة  وقال بهدوء الأفاعى، فاكر نفسك راجل كدة فاكر أنك كبرت ها إللى معاك دول أكبر منك بسنين مليانين أمراض جن*سي*ة،،  عايز تأذى نفسك عملتها كام مرة  انطق 


زين بزعيق/ وأنت مالك


أمسك جاسر فكة وقال بهدوء، ،لأخر مرة بقولك عكيت كام مرة 


زين/ مش فاكر كتير 


تركة جاسر وضربة لأول مرة قلم على وشة وقال بغضب ،،أمال يا كلب لما تكبر هتهبب أية 


زين بصراخ / ملكش حكم عليا أنت أبويا علشان تتحكم فيا ها أكيد أبويا أبن ******* وأنا غلطة عايزينى أكون أزاى يا جاسر بية سبنى فى حالى 


جاسر/ هسيبك وتأكد عينى عليك وتركة فلا يجد كلام يقولة لة بعد ما عرف أنة سرق فلوس تبرعات الدار وعمل بيها الفاحشة بعد هروبة


ملحوظة / زين شبة جاسر وخصوصا عيونة لكن جاسر حريص يرتدى النظارة الشمسية فلا أحد يلاحظ الشبهة

بقلم نجلاءفتحى عاشقةالكلمات 

______

[فى فيلا حازم ]


حازم/ هناااااادى يااااااا هنااااااادى


أتت هنادى جرى،،،فى أيه بتزعق لية 


حازم/ مش لاقى الكرفات البنى


هنادى/ أزاى محدش بيدخل أوضتنا


حازم/ مليش دعوة عايزهااااا


هنادى/ وطى صوتك أوووف ،،،راحت فين كانت هنا ياربى هتجنن كل الكرافتات موجودة  معدا هى 


أتى جاسر الصغير  ابنة صاحب الخمس سنوات وكان لابس الكرفتة  على رقبتة ولا ترتدى غير الحفاضة فقط وقال بتزعق لية يا بابى 


حازم يشاور للصغير وفى رجفة فى عينة/ الكرفتة دى بتاعى أكدب وقول لا


جاسر الصغير ببراءة /بتاعتك يا بابى


حازم/ يا أبن الكلب ورثتنى بالحى هات بتاعتى ولابسها على البمبز  دى ماركة يلاااا


جرى جاسر وأختبئ وراء رجل أمى وقال  حوشى بابى يا مامى


هنادى بخوف على أبنها/ حازم أعقل عيل صغير مش يقصد 


حازم/ طبعآ لازم تدافعى ولسة يامن لما يشد حيلة هيورثنى برضو أية رأيك مصمم أخلف بنت علشان تاخد حاجتة بس كدة 


هنادى أخذت الكرفتة من عنق ابنها وباستة وضربتة بخفة على أسفل ظهرة وخرجتة برا الغرفة وأغلقت الباب وقالت بمكر تخلف بت هو أنت إللى هتخلف ههههه


انتية حازم وقال / لا أقصد أنتى إللى هتخلفى ثم زقها على السرير وجثى فوقها وقال حلاوتك ذايدة حتة 


هنادى / الكرفات بتاعت أتأخرت على الميتنج 


حازم حاسرها أكثر وقال أنا صاحب الشركة حر وبعدين فى إيدى حتة صفقة لوز اللوز  أضيعها تؤتؤ أبقى غبى ،،أنقض على شيفاها  


هنادى أستسلمت لة وسقطت منها الكرفتة على الأرض وسحبها حازم لعالمة 🤭🤭🤭🤭

_______

[فى بيت رضوان وزينة]


رضوان/ رايحة فين 


زينة/ خارجة 


رضوان/ ضربتى دارين بنتى لية 


زينة/ دى قليلة الأدب


رضوان/ ههههههه بنتى أناااااا هههههه دارين طلعة لأمها الله يرحمها هادية ومش بتاعة مشاكل زينا ،أخر مرة بحذرك بنتى لااااا شغل مرات الأب مش على بنتى،،،، مش كفاية خدت مقلب وطلعتى مش بتخلفى


زينة / أفهم بقا أنا إللى شلت الرحم وهو سليم 


رضوان/ قصدك علشان  نج**** مع الرجالة ،،عارفة لو شمت خبر بتخوننى أعمل فيكى أيه  

،،، ولا بلاش خليها مفاجأة ،،

بلعت ريقها زينة وقالت هى إللى قالتلك


رضوان/ دارين مش بتتكلم  الدادة بتاعتها  قالتلى 


زينة/ دى ست عقربة


رضوان/ أنتى إللى عقربة 

وتركها وهو يقول لنفسة  اتجوزتك علشان أكسر جاسر عارف بيحبك وطلع عندة حق يطلقك بس لا لازم أخذ كل حاجة منها وبعدين أرميها 


              البارت الثاني من هنا 

تعليقات