قصة عشقك لعنتي البارت الثالث والثلاثون 33 بقلم شروق مجدي

       

 قصة عشقك لعنتي

البارت الثالث والثلاثون 33

بقلم شروق مجدي


صلى على الرسول صلى الله عليه وسلم ❤️

جاء زيدان يقترب من سيارات الفتيات بغضب وهو يقول : انت بتعمل اي انت وهو هو ايه اللي بيحصل ده

بس قال احدهم : انا هقول لك ايه اللي بيحصل

و وجد بعض الشباب يهجمون عليهم بالعصي بقوه 


بدأت حرب بين الشباب وهؤلاء الرجال 

عمران كان يضرب بالقطعه المعدن التي بيده بقوه 

وبيشوي ايضا 

اما عيسى ويحي يضربون بحترافيه شديده وايضا مروان معهم 


اما بسياره الفتيات فكان الرجال يكسرون السيارات

صرخت نور بليان وهي تقول : افتحي الباب ده عشان انزل

قالت ليان بخوف : تنزلي تروحي فين انتي مش شايفاهم بيعملوا ايه انتي مجنونه لا طبعا


بس وجدت ما كسر الزجاج وفتح الباب واخذ ليان بقوه وهو يرحل

صرخت به نور وركضت خلفه وهي تحاول افلاتها من يده

والفتيات تصرخ بخوف عليها 

بالفعل ترك الرجل ليان و بدات حرب بينه وبين نور وعلى الناحيه الاخرى هجم الرجال على الشباب ودارت معركه قويه بينهم ولكن الغريب ان كل تركيز هؤلاء الرجال كان على عمران اكثر ولكنه كان يضرب بقوه وهو ينظر على ليان ونورها بخوف شديد

الى ان جاء رجل من الخلف وضربه بالعصا على ظهره وقع بالارض

فاقترب زيدان سريعا وضرب الرجل بقوه فوقع هو الآخر 


ظلط نور تحاول ضرب الرجل بقوه وهو لم يكن قادر عليها الى ان فتح سكين حاد واصابها في قدميها من الاعلى ورقد لسيارته فوقعت هي على الارض بتعب شديد


ونظر لهم يحيي بشر وبدا يضرب بضربات تؤدي الى القتل خوفا على نور الذي ينظر لها من بعيد وهي بين احضان ليان وهو يضرب بكل قوه


كان الجميع يضرب بقوه مروان عيسى بيشوي

خوفا على عمران الملقى على الارض 

ابتعدوا الرجال عن السيارات التي تخص الفتيات 

وذهبوا لسيارتهم


ولكن زاد خوف الرجال من قوه ضرب الشباب بهم وخاصه zeeee الى ان اترعب الرجال وبداوا ينسحبون للسيارات وقال احدهم لعمران الملقى على الارض بين الوعي والا وعي : الباشا بيقول لك ما تاخدش حاجه مش بتاعتك تاني وابعد عن المشروع ده عشان ما ندمكش عمرك كله على نفسك وحبيبه القلب بتاعتك واحمد ربنا اننا سايبها لك دلوقتي وما اخذتهاش منك


وركب السيارات واختفوا سريعا من المكان وهم يسحبون رجالهم المصابون 

جاء بيشوي يقترب منهم بقوه ولكن مانعه يحيى وهو يقول : سيبهم يمشوا مش شايف اللي احنا فيه


نظر بيشوي حوله بخوف وجد نور مصابه في حضن الفتيات وايضا عمران على الارض يتالم من ظهره بتعب شديد 

وايضا عيسى راكع على الارض بتعب وهو يقول : مش قادر ذراعي شكله اتكسر الله يخرب بيتكم منور يا يحيى هي دي مصر اللي هنعيش فيها بسلام


وجه يحيى عيونه له بغيظ وهو يتجه لمعشوقته واخذها بين احضانه وهو يقول : انتي كويسه وريني الجرح وريني رجلك ونظر عليها وقال بخوف : لازم تتخيط لازم مستشفى


رقدت ليان لعمران وهي تقول بدموع : عمران عمران حبيبي رد عليا انت كويس عمران 


فقال بيشوي: ما تخافيش هو كويس بس الضربه كانت شديده شويه على ظهره ما تحركوش يا ليان لحسن يكون في كسر ولا حاجه

عشقك لعنتي بقلم شروق مجدي 

تمسكت بيده بدموع وهي تقبلها بخوف عليه


اما مروان اتجه لياطمئن على عيسى ويقول : اطمن اطمن كسر مش اكثر يا عيسى

رفع الاخر عيونه له بغيظ وهو يقول : على اساس ان انا كده اطمنت يعني الله يكرمك والله ااااه ذراعي ذراعي ياااا ظلمه ال هو مين الناس دول


بيشوي : في الغالب دول الناس بتوع المشروع اللي انا داخلينه انا وعمران تبع الشركه بتاعتنا هبقى افهمكم كل حاجه بعدين بس مش وقته دلوقتي لازم يتنقلوا المستشفى حالا


يحيي: ايوه بس انت بتقول ان حاله عمران ما ينفعش تشيله من على الارض


بيشوي : لا ما انا كلمت عربيات الاسعاف جايه في الطريق ما تقلقش خمس دقائق بالكتير

كان زيدان ازال القميص الخاص به ولفه حول قدم نور ليوقف النزيف وهو يرتدي تيشرت كت وقال : تمام كويس قوي نور حبيبتي استحملي شويه انا وقفت النزيف اهدي


ولكن كانت هي تتالم بتعب وتشعر انها في حاله ما بين الوعي واللاوعي

مريم وهي تحتضن نورهان بدموع : الله يخرب بيتكم واحد جاب للبنت اكتئاب نفسي والثاني يوم خطوبتهم هتدخل المستشفى انتوا نحس على البنات دول ، ان كنت انت ولا هو

رفع يحيى عيونه لها بصدمه فاكملت هي بدموع : ما تتنحش كده اه بتكلم جد على فكره انتم فقر ولو انا من ليان ونور اسيبكم احسن بدل ما تجبولى جلطه بعد كده 


بشوي بغيظ : بدل ما انتي عماله تبكيتي فيهم كده اعملي لك حاجه 

مريم بغيظ: اعمل ايه يعني ما انا حاضنه نور اهو مش كفايه ميرنا اللي عماله تترعش من الخوف وقرفتني ما تهدي بقى انتي الثانيه انا تعبت من المستشفيات مش كده


مروان بهدوء : المهم تكون العربيات شغاله يا جماعه ولا هم بوظوها 

سيليا وهي تنظر لسيارات : لا هما كسروها بس العربيات هتمشي قولوا ان شاء الله


اقتربت سيارات الاسعاف من المكان وحملت عمران الذي لا يشعر بشيء ولاكن ينطق باسم معشوقته من الحين للاخر وهي تتمسك بيده بقوه وصعدت معه لسياره الاسعاف وتبكي عليه بخوف


و صعد ايضا بالسياره الاخرى نور وبجانبها زيدان ومعهم عيسى 


واخذ بيشوي سياره والاخرى اخذها مروان وقالت مريم وهي تتجه لبيشوي: ميرنا اركبي انتي مع عيسى عشان ما يبقاش لوحده زيدان مركز مع نور يلا بسرعه 

و صعدت مريم مع بيشوي وسيليا مع مروان وانطلقوه خلف سيارات الاسعاف


.........................................


بسياره عمران كان يرقد بتعب شديد ويقول بهمس: 

ليان...........ليان ...........

ليان بخوف عليه وهي تضع يدها على وجنته : انا جنبك يا حبيبي جنبك يا مارو ان شاء الله هتبقى كويس


الممرض : لو سمحتي ما تخليهوش يتكلم كثير عشان حالته بس لحد ما نوصل ونطمن عليه

ليان بدموع : حاضر حاضر اهدي يا مرو اهدي يا حبيبي انا جنبك مش هسيبك ابدا


اما في سياره نور كان يحتضنها زيدان بخوف واعطى لها الممرض حقنه مسكنه والاخر يضع يده على شعرها برفق ويقول : ما تخافيش هتبقي كويسه اطمني يا حبيبتي يارب خير يارب 


عيسى بغيظ منهم : ما تخافش يا ابني ما هي زي القرده قدامك اهي اااه يا عيني عليك يا عيسى يالى مش لاقي حد يطبطب عليك ويقول لك سلامتك


ونظر لميرنا وهو يقول : هو انتي مش هتطبطبي عليا وتقولي لي سلامتك امال مريم ركبتك جنبي ليه مش فاهم عشان تسكتي

ميرنا بخجل : سلامتك


اقترب منها وهو يقول : قلتي ايه قوليها تاني كده ايه ده يا ناس معزوفه موسيقيه

وعاد الخلف وهو يقول : ااااااه ذراعي

زيدان بغيظ : عشان تتهد شويه وتبطل دوشه اتهد لحد ما توصل المستشفى 

عيسى بمرح : بحاول اسلي نفسي يا جدع ده انت غريب قوي اااه ياني اللي ما ركبت عربيه الاسعاف وانا في المخاطر عشان اركبها وانا هنا في مصر


ميرنا : ما خاطر ايه اللي كنت فيها دي

يحيى بغيظ منه : اتكلم قول مخاطر ايه اللي كنت فيها

عيسى بتوتر : هاااااا اصل انا كنت بدرس بره وانتي عارفه بره العيشه فيها صعبه قوي يلا الحمد لله المهم اني ما اتبهدلتش البهدله دي الا لما سمعت كلام يحيى وجيت هنا


ميرنا : انا مش فاهمه انت بتقول ايه بس على العموم الف سلامه عليك هتبقى كويس ان شاء الله

عيسى: يا اختي جميله حلاوته يا ناس شايف بتتكلم ازاي برده البنات المصريين كده ليهم تكه زي على راي الشيف اللي مش فاكر اسمه ايه يا تكاته يا حركاته


نظرت ميرنا للاسفل بحرج شديد من حديثه وقال يحيى بغيظ: اتهد بقى اتهد شويه يا ريتهم كانوا كسروا لسانك معاهم افضل


عيسى بتفكير : هو اللسان بيتكسر انا متهيالي بيتقطع

يحيى بغضب وهو يحرك يده : يا ابني ادم لم نفسك بقى

ولكن تالمت نور وقالت بهمس : اه حاسب يا يحيى مش قادره

احتضانها برفق وهو يقبل راسها : حقك عليا يا روحي اصله بني ادم يفور الدم

عيسى: سكت اهو سكت انا اصلا مش قادر من ذراعي ااااه

ونظر لميرنا واكمل: ما تقربي مني تواسيني شويه هو انا هاكلك

ضحكت بقوه عليه : على فكره انت فظيع قوي بجد يعني بس لذيذ

عيسى بمرح: اه ما انا عارف

واكمل بتعب اااااه ذراعي مش قادر


.........................................


بالمستشفى وقف الجميع امام غرف الطوارئ ولكن اثر يحيى على الدخول مع نورهان وايضا دخل مروان مع عيسى ودخلت ليان مع عمران والباقي ينتظر بالخارج


الطبيب لعيسى : كسر في ذراعك الشمال لازم نجبس لك ايدك اقل حاجه تقعد ثلاث شهور في الجبس وبعد كده نيجي وتعمل اشاعات ونشوف الدنيا 

عيسى بغيظ : ثلاث شهور في الجبس وانا لسه ما كملتش في مصر اسبوعين منك لله يا زيدان منك لله 


ضحك مروان بقوه وهو يقول : جبس يا دكتور جبس عشان انا ناوي اكتب له عليها تذكار يفضل للذكرى الخالده 

عيسى بغيظ : تصدق انك رخم بجد يعني انا شايف انك تخرج وتجيب لي ميرنا حاجه طريه تطري القعده


مروان : انت في ايه ولا في ايه جبس يا دكتور جبس خلينا نخلص منه ويا ريت تجبس معاه لسانه بالمره


.........................................


الطبيب لعمران: الحمد لله حاجه بسيطه كدمات بس في الظهر وارتجاج بسيط في المخ لان العصايه واضح انها جت على دماغك برده ده اللي عمل لك الدوخه والدوار كتبت لك على ادويه وتقدر تروح النهارده وان شاء الله هتبقى كويس 


عمران بتعب : انا فعلا حاسس ان انا ظهري مش واجعني قوي هي دوخه بس اللي عندي مخلياني مش مركز

ليان : يعني يا دكتور مش محتاج اي اشاعات على المخ عشان بس نكون مطمنين عليه اكتر

الدكتور باعجاب لليان : لا خالص هو بس محتاج راحه وهيبقى كويس هو حضرتك اخته


عمران بغضب وهو يسحب يدها لتجلس بجانبه: لا مراتي مررراتي

ونظر له واكمل : اتهدي شويه وبطلي رغي او اخرجي بره

ليان بهمس: وانا عملت ايه الله ما انا ساكته اهو هو انا اتكلمت

اتجه الطبيب للخارج وهو يقول بحرج : طيب حمد لله على سلامتك عن اذنكم 


ليان : انت بتحرجني قدام الدكتور ايه الرخمه اللي انت فيها دي تصدق ان انا كنت غلطانه عشان كنت خايفه عليك

عمران بتعب: اسكتي اسكتي عشان انا تعبان ومش قادر للخناق معاكي 


اقتربت منه بدلع وخبث وهي تضع يدها على وجنتيه وتقول: ايه ده يعني اليوم النهارده اتضرب يا مارو يا خساره ده انا كنت مجهزه لك حاجه كده لونها اسود تتجنن 

وابتعدت وهي تربع يدها وتقول بدلع : يلا ملكش نصيب فيها بقى


جاء يجلس على الفراش بفرح وهو يقول : لا ما انا كويس اهو اااااا ظهري اااااه 

ضحكت بقوه وهي تغمز له بعينيها : يا عيني عليك يا مارو سلامتك يا روحي بس افتكر ان النهارده راح ومش انا السبب اه استنى بقى لما احجز لك ميعاد ثاني


عمران بغيظ منها وهو يرقد مره اخرى على الفراش : لا انتي السبب مش انتوا اللي عايزين تاكلوا ايس كريم كان مالها قاعده البيت اه ياني انا جعان اليوم اضرب منك لله يا ليان يا بنت ناهد كنت باني احلام النهارده واماني كثيره راحت على الارض


ليان بمرح وهي تشاكسه : طب ما انا كمان كنت بانيه احلام واماني وورد وشموع وفي الاخر هقعد معاك ادهن لك ظهرك كريم من الوجع يلا زي بعضه خليها عليا اعتبرك بقى اخويا اليومين دول


نظر لها بغيظ وهو يضع يده بجانبه ويتمسك بكوب ماء يقذفه عليها : اطلعي بره اطلعي بره ما اشوفش خلقتك تاني انتي عايزه تموتيني بره بره يا رخمه يا بارده 


رقدت بمرح للخارج ولكن قال هو : اااااه ظهري

ضحكت بقوه وهي تتمسك بالباب بيدها : ما انا قلت لك يا مارو سلامه ظهرك يا اخويا يا روحي

ضرب الكوب الذي بيده بالباب بقوه وهو يقول: بره يا بارده 

ضحكت واغلقت الباب سريعا قبل ان ياتي بها


.........................................


بغرفه نور كان زيدان يتمسك بيدها بعشق وهو يقول : ما تخافيش الدكتور ادالك بنج وهيخيط لك الجرح تمام ما تركزيش مع اللي هو بيعمله خليكي معايا انا ماشي حبيبي


ابتسمت له بحبه وهي تقول : انا فعلا بقيت احسن ومش حاسه بحاجه تمام 

بالفعل خيط للدكتور الجرح وهو يقول ما تقلقوش الاصابه سطحيه ما عملتش اي مشكله في شرايين الرجل وانا خيطتها خياطه تجميليه وشويه وهتبقى كويسه ويا ريت ما تمشيش على رجليها النهارده وبكرا ممكن بعد كده تسند بالعكاز لحد ما تبقى ان شاء الله احسن هي ممكن بالليل تسخن شويه هكتب لها على ادويه تاخدها لو سخنت


يحيى : يعني ممكن السخونيه دي تاثر عليها في حاجه يا دكتور

الدكتور : لا خالص اطمن ده حاجه طبيعيه ممكن تحصل المهم انها تاخد بالها من ادويتها ويتعمل لها كمادات لحد ما السخونيه تنزل عن اذنك 


واتجه الطبيب للخارج

نور : ماما وبابا هنقول لهم ايه

يحيى: مش عارف بس اعتقد لازم نقول لهم الحقيقه يعني هم هيشوفوه شكلك وشكل عمران سيبك من عيسى ممكن نخفيه عنهم شويه انما المشكله فيكي انتي وعمران هنقول لهم ايه ده احنا المفروض نروح دلوقتي عشان نتغدى معاهم او نتعشى يعني


نور : هو محدش منهم اتصل

يحيى: لا هم واضح ان هم سايبيننا براحتنا يعني على اساس انه عيد وكده ما يعرفوش ان احنا قضينا العيد في المستشفى والعروسه مصابه 


ضحكت بقوه واكملت: انت متخيل عروسه يوم قرايه فتحتها تقضيه في المستشفى لا واول يوم عيد كمان احنا فقر قوي على فكره يا يحيى 

ضحك بقوه هو و اكمل : انتي ما شفتيش بقى مريم وهي بتقول لي ان انا وعمران فقر عليكم واحده جالها اكتئاب والثانيه دخلت المستشفى ليله خطوبتها


نور بضحك : تصدق عندها حق صح 

يحيى بغيظ: هو مين ده يا بنت اللي عندها حق تصدقي انا غلطان اني كنت خايف عليكي وقاعد جنبك جزمه صحيح

نور : انت عارف بقى انا ايه اللي مزعلني بجد الفستان لسه جايباه جديد يقوم يبوظ كده وشكلي وشعري اتبهدل خالص صح


يحيى: انا بحبك في كل حالاتك وقلت لك كده وانتي منكوشه وانتي بتضحكي وانتي بتعصبه وانتي بتعيطي كل حاجه فيكي جميله يا نور ياااااا نوري شفتي عيسى وهو بيندب حظه

ضحكت بقوه : تصدق عنده حق ما حصلوش كده وهو بره وجاي يتمرمط هنا 

يحيى : اعمل له ايه بقى هو اللي حظه كده فقري


اتجه للداخل مروان وهو يقول: حمد لله على السلامه يا نور يلا طيب عشان نروح ولا ايه ولا لسه عايزين تاكلوا ايس كريم 

ضحكت نور: الايس كريم ايه يلا نروح هو في احسن من قعده البيت الحمد لله ان انا ما اخذتش العربيه بتاعتي معايا كان هيبقى الموضوع صعب قوي كفايه عربيتين


يحيى بمرح : عدتي منها يا بنت اللذينه

.........................................


بالفعل اسند بشوي عمران وحمل يحيى نور بين يديه واتجه للخارج 

فقال عيسى: طب هو انا ما حدش هيشيلني ولا هيسندني ولا اي حاجه ولا ايه

مروان : ايه 

سيليا : في ايه يا عم عيسى ده انت متعور في ذراعك هو انت يعني متعور في رجلك ولا في بطنك ولا في ظهرك ما تهدى بقى

عيسى : متعور انا مكسور انتي بقيتي قاسيه قوي على فكره يا سيليا ولا ايه رايك يا ميرنا


مريم بمرح: ميرنا لا تعالي يا ميرنا حبيبتي جنبي هنا كده اصل انا هقول لك دول شكلهم عالم فقر ملناش دعوه بيهم

ضحكه الجميع عليهم

يحيى : خلصت موضوع المحضر ولا لا يا بيشوي 


بيشوي : اه خلصته هو ما اتهمتش حد فيه عمران عايز كده

يحيى : طب ليه

عمران بتاع: بعدين هقول لك

وذهبوا للمنزل

.........................................


ناهد بصدمه : يا لهوي في ايه في ايه يا يحيى يا ابني مالها البنت تعالي تعالي 

ودخلت على جوه 

محمود بصدمه : دي مش نور بس مال عمران هو ايه اللي حصل 

مارينا : وانت كمان يا عيسى انتو دخلتو في تريله ولا ايه

جلس الجميع 

يحيى : انا كل اللي مضايقني ان ثالث يوم العيد افتتاح المطعم انتم هتحضروا ازاي بالمناظر كم دي خصوصا انت يا عيسى وكمان نور شكلكم الصراحه هيدي انطباعه وحش جدا للمطعم انا شايف انكم افضل بلاش تحضره


نور : والله انت شايف كده يعني طب احتفظ بقى لنفسك عشان ممكن انت اللي ما تجيش واحنا نروح

محمود : قبل اي كلام انا عايزه افهم ايه اللي حصل ده بالظبط حد فيكوا يفهمنا وبلاش تتوهوا في الكلام


نظرعمران و قص عليهم عمران ما حدث 

محمود : والله يا عمران يا ابني انا شايف ان سيبك من المشروع ده خالص بدل هيجيب لك مشاكل بالشكل ده

يحيى. : يعني مع احترامي من راي حضرتك يا عمي بس يسيب حد يجي عليه ويسكت له يبقى هيلاقي بعد كده السوق كله بيجي عليه انا شايف اني عامله بنفس معاملته بقى بالعكس يدور وراه على اي حاجه يذله او يلوي ذراعه بيها


نظرت له نور بصدمه فهو لم ينسى ze بداخله لم يتحرر منه بعد وقالت : انا عايزه ادخل انام تعبانه

يحيى : طيب تمام تعالي دخلك


نور بضيق : لا شكرا انا هسند على ليان ومريم مش محتاجه مساعده 

وبالفعل اتجهت للداخل معهم فواقف يحيى واستاذن عمه محمود ان يتجه خلفها


.........................................


بالفعل خرجت الفتيات ونظر لها وقال : هو في اي مالك انا قلت حاجه ضايقتك

نور بصوت واطي وغضب : في انك الشر بيجري في دمك في ايه يا يحيى في ايه انا عايزه افهم رايح تقول له لازم تعامله بسلاحه وممكن كمان ندور ونمسك عليه ذله ايه اللي انت بتقوله ده مش قادره افهمك بجد هو انت زيدان بشره لسه ما تحررش من جواك لسه الشر جواك مش قادر تعيش من غيره 


يحيى : كل ده عشان قلت ياخد حقه اه اه يا نور المفروض ياخد حقه ولا يعني يسكت ويقول له اتفضل خذ المشروع اهو هيجي 1000 واحد يدوس عليه وفي يوم من الايام هتصحي لا هتلاقي عمران ولا الفلوس بتاعته معاه هي الدنيا دي كده و هو هيعمل ايه مش هياخد حقه مكنش قفل المحضر على كده يا نور 


عشقك لعنتي بقلم شروق مجدي 

واكمل هو : انا اللي مش قادره افهمك بجد هو انتي مش شايفاني بعد كل ده كله ان انا اتغيرت شايفه ان انا وحش قوي كده ماشي يا نور الحمد لله على سلامتك عن اذنك 


وفتح الباب واتجه للخارج

تنهدت هي بغيظ وقالت بصوت عالي: يحيى يحيى تعال عايزاك

اتجهت مريم لها : يحيى مشي وهو عيسى ومروان اول ما خرج من هنا على طول فتح الباب ونزل وهم نزلوا وراه انتي عملتي له ايه

نور: ما عملتش حاجه شدينا شويه عادي يعني كبري دماغك طيب ساعديني بقى عشان اغير هدومي دي عشان عايزه انام ممكن ولا هتقعدي تعرفي في ايه


مريم: لا ممكن تعالي يا اختي


اتجهت للداخل ليان: عايزين حاجه مني يا بنات هنزل النهارده بيت في الشقه اللي تحت عمران مش هيقدر لا يروح ولا يسوق وبصراحه انا خايفه بعد اللي حصل ده نمشي في الوقت ده لوحدنا اصلا 


مريم : خدي البيجامه بتاعتك طيب وفيها فلوس كمان 

تذكرت ليان ان عمران قال لها انه كتب عليها ويريدها ان تحتفظ بهم فقالت : ايوه ايوه صح طب هاتي هاتي يلا باي هبقى اطلع لك بدري يا نور 

نور : خدي بالك بس من عمران تصبح على خير 


بالخارج ناهد ما تستنوا طيب تتعشوا سوا 


ليان : لا يا ماما فعلا تعبنا قوي ممكن تبعثي لنا الاكل تحت مع مريم او انا هبقى اطلع اخده يلا تصبحوا على خير يا جماعه 

واسندت عمران واتجهت للاسفل معه

.........................................


وبعد دخولهم اتجهت به لغرفتهم وجلسوا برفق نظرت له : طب تعالى عشان اغير لك هدومك دي عمران: اووو انتي اللي هتغيري لي هدومي لا معلش انا بتكسف


ليان : هي هي هي خفه هو انت اصلا لقيت حد غيري يغير لك هدومك تنام زي و انت كده

ابتسم عليها بالفعل بدات تساعده في تغيير ملابسه ونام على الفراش بتعب وقال: ظهري واجعني جدا ال كدمات ال ده انا بموت انا حاسس ان انا شايفك اتنين يا ليان 


ضحكت بمرح عليه وجذبت النقود من ملابس ها وهي تقرا ما عليها وجدتهم 1000 جنيها وعلى كل 100 جنيها يكتب شيئا

الاولى ♥️بحبك♥️

ضحكت بمرح واقتربت تقبل وجنته وهي تقول : انا كمان بحبك

واكملت قراءه

الثانيه♥️ بعشقك♥️

رفعت عيونها له بعشق : وانا كمان بعشقك


الثالثه ♥️انتي نبضي♥️

فاقتربت منه وقبلت شفتيه بقبله خاطفه وقالت بهمس : وانا كمان انت روحي

ظلي ينظر لها بعشق الى ان اكملت 

الرابعه ♥️عمري ما حبيت ولا احب غيرك ولا شفت ولا هشوف غيرك ♥️

ادمعت عينيها وهي تتمسك بيده وقالت : انا عمري ما حبيت غيرك صدقني عمري ما حبيت اي حد في الدنيا غيرك انت حبيبي


نظر لها بشغف فاكملت هي

الخامسه :♥️ نعم الشخص وهو شارب يقول كل ما بداخله وما قلته في ذلك اليوم كان من قلبي حتى لو كانت طريقه التعبير خاطئه ولكنه حقيقه ليست كذبه♥️


ضحكت وسط دموعها واكملت

السادسه♥️ انتي ملكي♥️


رفعت عيونها له وهي تحاول تحجز دموعها واكملت السابعه♥️ انتي صديقتي الغاليه ومعشوقه الروح لولي♥️


نزلت دموعها وهي تكمل 

الثامنه♥️ لا اريد عمري يمر بدونك ليان ♥️


ظلت تضحك بين دموعها وهو يشاهدها بشغف شديد فاكملت التاسعه ♥️ الق،بله من شفت،يكي حياة ♥️

عضت على شفت،يها بحرج


و قالت العاشره ♥️ هل توافقين ان تصبحي زوجتي بقلبك وروحك وعقلك وجس,دك يا معشو،قتي♥️


نظرت له بعشق شديد وهي تقول: انا ما اعرفش انك رومانسي قوي كده ده بجد انت كتبت كل ده ليا انا مش مصدقه حلوه قوي انا من كتر ما كان كلامك حلو مش عارفه ارد عليه وبعد كل ده لسه بتسالني موافقه ابقى مراتك ولا لا


ابتسم بعشق وهو يقبل يدها فقال: ما الكلام ده كنت كاتبه امبارح بقى قبل ما تقولي لي النهارده انك موافقه بس انا عايز اسمعها منك تاني يا لولي ممكن 


عدت على شفتيها وهي تلاعب حاجبيها بشقاوه له وتقول : حتى لو انا قلت لك اوكي انت اصلا فيك نفس لحاجه


نظر بغيظ واكمل : تصدقي انك فصيله انتي يعني بتبكيتيني على نفسي بدل ما ترفعي من روحي المعنويه


ضحكت بمرح و وضعت يدعى في خصرها وهي تقول: اوكي انا موافقه اني ابقى مراتك وموفقه اسلمك قلبي وروحي وعقلي واقتربت منه اكثر وهي تقول بهمس وتنظر لعينيه : وانا كلى ملكك 


جاء يجذبها من خصرها بقوه ولكن وضع يده على ظهره وهو يقول بتعب : اااااه ظهري لا مش قادر 


ضحكت بقوه وقالت له ؛ ما انا قلت لك خليها بعدين انت اللي صممت ان انا اتكلم البس بقى

عمران بتعب: منك لله يا ليان يا بنت ام ليان

.........................................

عشقك لعنتي بقلم شروق مجدي 


ظلت طول الليل تحاول الاتصال به وهو لا يرد عليها بل واغلق هاتفه اكثر من مره طلبت من سيليا ان تتصل به ولكن ايضا لم يرد عليها هي الاخرى لمعرفته انها بالفعل هي نور 

وظلت على هذا الوضع لثاني يوم تحاول الاتصال به 


وتحدثت سيليا مع مروان فقال لها انه بخير ويجهز المطعم

حاولت نور كثيرا ان يتحدث لها وبعثت له كثير من الرسائل وهو لا يرد عليها وهي لا تقدر على التحرك اليوم الى ان حل المساء 

.........................................


بالاسفل عند ليان 

ليان : مالك يا عمران قاعد مبوز كده ليه


عمران : زهقان حاسس بزهق ما تقومي كده هاتي اكل ولا تعملي اي حاجه كده بدل ما انتي قاعده عماله تتفرجي على الكرتون اللي انتي بتتفرجي عليه ده


ضحكت بمرح ووقفت : في ترمس وفي حلويات وفي كحك وبسكوت هعمل لك معاهم شاي بلبن واقضي وقتك وشويه ونام بقى عشان اكمل الكرتون بتاعي


عمران بتهكم : شاي بلبن انا على اخر الزمن شاي بلبن وادخل انام هو انتي بتنيمي ابن اختك


ضحكت بمرح واقتربت منه بدلع وهي تقول : طب عايز ايه اجيبه 

وغمزت بعيونها بشقاوه وهي تقول: اجيب لك ب،يره وحش،يش وخ،مره وكده يعني


ضحك عليا بقوه : انتي بتهزري صح على فكره انتي رخمه شغلي لي فيلم نتفرج عليه تعالي اقعدي جنبي كده يعني مش هبقى تعبان وكمان ما فيش اي تصبيره


وقفت وهي تغلق الفيلم وجذبت رابط حجاب وهي تقول بغزل : ايه رايك ارقص لك

رفع حاجبي باستغراب لها : هترقصي بجد ولا بتشتغليني


ضحكت بقوه وبالفعل جذبت هاتفها وهي تختار اغنيه للسيده الجميله نجاه ( عيون القلب ) نظر لها بصدمه وهي تزيل كل شئ على الطاوله وتزيل ايضا رابط شعرها لينزل على ظهرها 

وتقف علي الطاوله بفستانها الاحمر المنزلى القصير وبدات تربط الرباط وترقص باحترافيه على كلمات الاغنيه وهو ينظر لها بذهول لم يصدق ان تلك الفتاه هي طفلته المدلله لولي

.........................................


تقريبا في نفس الوقت 

جلست نور حزينه الى ان بعث لها رساله يقول بها 

( اجهازي بكره افتتاح المطعم وهاجي اخذك انتي والجماعه من البيت فجهزي نفسك ) 


ردت عليا برساله وهي تقول 

( طب انا عايزه اتكلم معاك ولا هتقابلني بكره وانت زعلان كده طب حتى رد عليا قدر ان انا عماله احاول اكلمك ومش قادره اجي لك انا تعبانه قوي على فكره بجد ) 


مجرد قراءته لتلك الرساله دق عليا الهاتف ردت عليه بفرح فقال هو بهدوء شديد؛ تعبانه مالك فيكي ايه تحبي اجيب الدكتور واجي لك


نور بحزن : اسفه طريقه النقاش خانتني عشان كده بعتذر ومش عايزاك تزعل مني حقيقي حقك عليا من فضلك يا يحيى ما تزعلش مني كده


تنهد الاخر واكمل : لا انا تمام مش زعلان ولا حاجه يا نور انتي احسن دلوقتي ولا ايه الدنيا


نور : لو كان يهمك قوي كنت سالت عليا هو مش الدكتور قال ان ممكن درجه الحراره ترتفع بالليل فكرت حتى ترد وتعرف انا عامله ايه


اغمض عيونه بضيق فهو تناسى تماما هذا الامر فقال : انا بجد اسف نسيت خلاص الموضوع ده من اللي حصل والحادثه وانشغالي بالتوضيبات المطعم انا اسف انتي عامله ايه دلوقتي


نور : وحشتني عايزه اشوفك

يحيى : قدره تقفي على رجلك وتطلعي البلكونه انا واقف تحت وحشتيني


نور: بتتكلم جد انت تحت دلوقتي

يحيي: ايوه 

نور : استنى هسند واقف ثواني

بالفعل سندت واتجهت للشرفه وهي تنزل له بفرح ولكن فتحت عيونها بخوف على صوته الغاضب: انتى ازاي خارجه كده اتفضلي ادخلي البسي حاجه وتعالي

بالفعل دخلت ببطء وجذبت جاكت ترتدي 

على فستانها القط المنزلي قصير واتجهت مره اخرى للخارج 

يحيى : اول واخر مره الاقيكي لابسه كده وخارجه انتي سامعه

نور : خلاص بقى ما خدتش بالي بجد من كتر ما انا اتبسطت انك تحت يعني طب ما تطلع


يحيى : اطلع فين يا بنتي الساعه 1:00 انتي عايزه ابوكي يشتمني بس انا جيت عشان اشوفك وحشتيني وبجد نسيت خالص موضوع انك هتتعبي بالليل ده انتي تعبتي فعلا


نور : اه يعني شويه في الفتره اللي بطلت ارن عليك فيها كده ساعتين ثلاثه كنت سخنه جدا كنت تعبانه قوي حتى طلعت ليان ما رضيتش اصحي ماما بس رنيت على ليان كان عمران نايم فطلعت قعدت معايا وبقيت كويسه


يحيى : وانا اقول لي حسيت امبارح ان قلبي مقبوض كده عشان اللي في قلبي من جوه تعبان

نور : يا راااجل ......... يحيي اسفه بجد اسفه اوعدك انها مش تقرر تاني بس بلاش تزعل مني كده يعني ممكن نتناقش نتكلم نتخانق بس بلاش تزعل مني وما تكلمنيش كده ممكن كنت متضايقه قوي بجد


يحيى: نور انا كده لما بزعل او بتضايق بحب اختفي وبعد كده بظهر واديني اهو ما اختفتش كثير جيت لك على طول عشان ما قدرتش اختفي اكتر من كده بس صدقيني انا لما باخد على خاطري من حد عزيز عليا بختفي عنه شويه عشان اهدى فحاولي تتقبلي الحته دي فيا ممكن


نور : ممكن واحاول كمان اغيرها يحيى بحبك


يحيى: وانا كمان بحبك بحبك قوي كمان ومحضر لك بكره حته مفاجاه تحفه بس مش هقول لك عليها دلوقتي روحي نامي عشان من بكره الصبح هتكوني معايا باي يا حبيبي


نور : اي ده هتمشي طيب خليك معايا التليفون لحد ما توصل البيت

يحيى وهو يصعد لسيارته ويرحل : تمام بس انا مش رايح البيت انا لسه في المطعم اوكي

نور : هي عربيه مين دي

يحيي: اجرتها عشان مشاوير كتير بسبب التجهيزات 

نور : طب خلاص خليني معاك لحد ما تروح


يحي : ماشي يا ستي ايه رايك بقى لو اسمعك اغنيه حلوه بمناسبه الجو الرومانسي اللي احنا فيه ده


نور : اجنبي ولا عربي انا عارفه انك بتحب الاجنبي قوي

يحيى: لا عربي عجبتني اوي سمعتها فقلت اسمعها لك اسمعي يا ستي

بالفعل ضغط على زر الموسيقى 


♥️عيون القلب سهرانه مابتنامشى

لانا صاحيه ولا نايمه مبقدرشى

يبات الليل يبات سهران على رمشى

وانا رمشى مداق النوم وهو عيونه تشبع نوم

روح يا نوم من عين حبيبى روح يا نوم

حبيبى حبيبى اه من حبيبى عليه احلى ابتسامه

لما بتتضحك عيونه بقول يلا السلامه

لما يسلم عليه والا يقولى كلام

عايزه ورا كل كلمه اقوله ياسلام ياسلام

ده قالى فى يوم ياحبيبتى خدى القمر

ورحت معاها وما ادنى الا السهر

وانا رمشى مداق النوم وهو عيونه تشبع نوم

روح يا نوم من عين حبيبى روح يا نوم

تقولى كلام وافرح بيه انا افرح بيه

اسيب النوم وافكر فيك انا افكر فيك

انت تقول وتمشى وانا اسهر منامشى

ياللى مبتسهرشى ليله ياحبيبى

سهرانى حبيبى حبك ياحبيبى

بكتب على الليالى اسمك ياحبيبى

انت تقول وتمشى وانا اسهر منامشى

ياللى مبتسهرشى ليله ياحبيبى♥️


كان يحيى منسجم مع كلمات الاغنيه وهو يستمع لانفاس نور على الهاتف وهي تدندن مع الاغنيه


اما على الناحيه الاخرى فكانت المشاكسه ليان تتمايل على كلمات الاغنيه بدلع الى ان وقف عمران وهو يضع يده حول قدميها ويحملها على ظهره للداخل


فصرخت بمرح وهي تقول : استني يا مجنون انت تعبان ظهرك هيوجعك

عمران : ظهري ظهري اي انتي خليتي فيها ضهري انتي تسكتي خالص بعد اللي انتي عملتيه فيا ده

ضحكت بمرح عليه وهو يغلق الباب بقدمه


وخلينا احنا بقى واقفين بره عشان ما يصحش ندخل جوه 😂😂😂😂😂😂😂


        البارت الرابع والثلاثون من هنا 

لقراءة جميع حلقات القصه من هنا 

تعليقات