قصة أغرب ليلة زفاف
البارت السادس 6 والاخير
بقلم زهرة الربيع
وشافته وهو بيدخلني العربيه وانا غايبه عن الوعي طلعت ورانا
وبقت ترنلك كتير وتليفونك كان مقغول...لقت الشاب الاسمر ده قدام المكان واحد من رجالة طارق بقت تتكلم معاه علشان تدخل المكان وتنقذني وفعلا اتصلت بوليد وهيه عطلتهم لحد ما جيه وليد وطلعنا و الحمد لله طارق ما قربليش ولا اذاني تلاقيه لما معرفش يعمل حاجه.. اخذ صورها هيه اللي بقت في الكاميرات اللي بره المكان... انما هي اصلا مش من عادتها الحاجات دي وانت عارفها
سليم وقف بذهول وقال بزعيق... انتي بتقولي ايه... وانت ايه يوديكي معاه اصلا انا مش منعتك ومقولتوليش ليه
رنا قالت بدموع... كنت خايفه منك قوي...وعلشان زعيقك ده حلفتها متجبلكش سيره مهما حصل ...يا ريتني ما كنت حلفتها مكنتش اعرف ان الواطي ده هيبعتلك حاجه زي كده..وبقت تبكي
وليد حضنها بيهديها وسليم بص له بدهشه وقال ....وانت ازاي ساكت عن كل ده
وليد ابتسم وقال...انا عارف اخلاقها واخلاق اختي كويس وهما استعانوا بيا هناك والحمد لله قدرت اطلعهم من غير شوشره...فقولنا مفيش داعي نقولك ونعصبك
بس لو كنا نعرف ان الكلب ده هيبعت لك الفيديو اكيد كنا صارحناك بكل حاجه بدل المصيبه اللي حصلت دي
رنا قالت ابتسامه.. ولا مصيبه ولا حاجه هو اكتر واحد عارف ان فرح بتحبه وبتموت فيه هيه بس كرامتها ناقحه عليها انماهيه من وقت ما رجعت معندهاش سيره غيرك
سليم ابتسم بدموع وقال...يا حببتي يا فرح يا ريت الساني كان انقطع قبل ما اقول اللي قولته انا ازاي اشك فيها انا مربيها على ايدي انا غبي قوي
وليد قال ..بصراحه جدااا
سليم بصلهم بغضب وقال..المهم انتوا الاتنين السبب في القصه دي كلها ومضطرين تساعدوني
وليد ورنا بصوا لبعض ورانا قالت ..حبيبي لو في حاجه نقدر نعملها هنعملها اكيد
سليم قال بابتسامه..اكيد فيه
عند فرح كانت قاعده في اوضتها بحزن وماسكه صوره سليم وقالت... معقوله من امبارح متجيش تاني اما واطي وندل وما بتصدق لحقت مليت و
بس قطعت كلامها لما تليفونها رن
ردت وقالت ايوه يا رنا يا حبيبتي
وسمعتها شويه ووقفت بصدمه وقالت ...ايه انا جايه حالا
بعد شويه كانت في البيت عند سليم ورانا فتحت لها وهيه بتبكي
فرح قالت بزهول وخوف...سليم ماله ...يعني ايه ضرب بالنار مين عمل كده
بقلم...زهرة الربيع
وليد قال بسرعه ...عادي يا فرح ما هو ظابط اخذ رصاصه في مهمه ...احنا بس خوفنا تجراله حاجه قبل ما تشوفيه.. اصلو شكله هيموت
فرح قالت بذهول ....انت بتقول ايه ... ودخلت جري على اوضه سليم
رنا ضحكت وبصت لوليد وقالت... شكله هيموت. في حد يقول كده برده
وليد قال ... اعمل ايه ما انا مكدبتش قبل كده
في الأوضه سليم كان نايم على السرير اول ما دخلت فرح اصتنع الالم وكان لافف كتفه بشاش
قربت منه وقالت بلهفه سلامتك يا سليم سلامتك يا حبيبي
سليم قال بلهفه ...فرح كويس اني شوفتك يا حبيبتي انا كنت خايف اموت قبل ما اشوفك
فرح قالت بدموع ...بعيد الشر يا حبيبي ما تقولش كده انا اترعبت عليك الحمد لله انك فايق وبخير
سليم قال بابتسامه ...بجد اترعبتي عليا ...يعني لسه بتحبيني يا فرح
فرح قالت بارتباك ...طبعا بحبك يا سليم ...هو احنا نعرف بعض امبارح احنا بينا عمر كلو حب
سليم قعد بسرعه وحماس وقال... طيب خلينا نتكلم انا عايز اتفاهم معاكي وانتي رافضه و
فرح قاطعتو لما قالت بذهول وغضب...طب وبالنسبه للرصاصه اللي كنت واخدها من شويه ايه ظروفها يعني شايفاك قعدت وتمام
سليم بص لها بتوتر من غبائه
وهيه وقفت وقالت بغضب... انا غلطانه اني سمعت كلامهم وجيت هنا اصلا شغل افلام العربي ده كنت متاكده منه
ولسه هتمشي شدها من ايدها بقوه بقت في حضنه وقال ....معقوله موحشتكيش ....معقوله قادره تبعدي عني كل ده
فرح بصت له بدموع وقالت... ايوه قادره زي ما انت قدرت تعمل كل اللي عملته
سليم قال بدموع ....حقك على عيوني يا ست البنات ...رنا حكيت لي اللي حصل كله.. انا مش عارف اشكرك على انك ساعدتي اختي وانقذتيها ولا اشكرك على انك استحملتيني واستحملتي غبائي... بعتذر لك على اللي عملته كله...انتي بجد كتيره قوي عليا يا فرح..ولو اخذت عمري كله اعتذر مش هكفيكي... بس انتي كمان قلبك ابيض وبتحبيني صح... قولتيلي قبل كده انك حابه ننسى كل حاجه ونبدا من جديد ...انا دلوقتي بطلب منك تسامحيني ومش هزعلك تاني ابدا وهنعيش كل اللي اتمنناه سامحيني بقى والله حاسس اني واخد رصاصه بجد في قلبي من ساعه ما عرفت
فرح قالت بدموع.... بس انا مش قادره اسامحك
سليم بص لعيونها بابتسامه وقال ....كذابه عيونك بتقول انك مسمحاني
فرح بصتله بحب وابتسامه وقالت....و قالتلك ايه كمان
سليم قربها عليه قوي وقال.... قالتلي انك مشتاقه لي مشتاقه لي قوي كل حاجه فيكي مشتاقه لوجودي خصوصا شفايفك بيقولو انهم مشتاقين لشفايفي قوي
فرح ابتسمت بكسوف وقالت....كدابين
ابتسم بسعاده وقرب قوي وقال...هنشوف
حاولت تبعد وقالت بسرعه..لا يا سليم لا
بس قاطع كلامها بشفايفو وباسها بشغف وجنون وهو بيقربها ليه
فرح دابت بين اديه واتعلقت في رقبتو وبقى يفك لها زراير البلوزه بتاعتها باشتياق
اول ما عمل كده بعدت بسرعه وقالت ...سليم اخويا واختك بره بلاش جنان
سليم بلع ريقه بصعوبه وقال... طب انا هروح امشيهم واجي
مسكت ايده وضحكت وقالت ...بطل جنان تمشيهم ده ايه ...سيبهم لما يمشو براحتهم... ما انا قاعده اهو
سليم ابتسم بسعاده وقال.. .يعني سامحتيني
فرح قالت بتفكير ...اممممم لا لسه مسامحتكش.... وانت هتعمل اللي في جهدك كله علشان تخليني اسامحك
سليم قال بسرعه... انا موافق ....وهستحمل واستاهل
فرح قالت بضحك ...فكر يمكن تضطر تشوفني برقص تاني
سليم ضحك وقال.... لا بقى كده روحي مع اخوكي احسن
فرح ضحكت .... وهو شدها لحضنه بحنان وقال مش مصدق ان الكابوس ده انتهى وهاخدك في حضني زي زمان ...ربنا يخليكي ليا وما يبعدناش عن بعض ابدا ..وميدخلش اي حد بينا تاني
فرح قالت بابتسامه.... احنا مش هنسمح لحد يدخل بينا تاني انا بالنسبالي بثق فيك اكتر من نفسي..و اتمنى انت تبقى كده
سليم قال بابتسامه ....عمري ما اشك فيكي تاني.... والله يا قلبي كان من النار اللي جوايا ..انا بغير عليكي اوي ولو بايدي احطك في قلبي وما اخليش حد يبص عليكي ابدا يا فرح عمري
فرح حطت ايدها على قلبه بحنيه وقالت ...وانا و
هفضل فيه العمر كلو ده اجمل مكان ليا...يا ربنا ما يأذيني فيك ابدا ..بس فاضل حاجه صغيره خالص يا قلبي
بصلها باستغراب وقال هيه ايه يا حياتي
بعد شويه كانت قاعده هيه ورنا ووليد بيتكلمو سوا في الجنينه وكان سليم مربوط في الشجره وبيقول بتعب...يا فرح عيب كده انا ظابط اقسم بالله لو حد شافني هتبهدل
ابتسمت وطلعت الموبايل وبقت تصوره وليد ضحك جامد وهو قال بزعيق..انت بتضحك بدل ما تعقلها...يا فرح رجلي وجعتني يابت عيب عليكي خليكي احسن مني
فرح بعتتلو بوسه في الهوا وقالت..اجمد يا باشا...انت مكملتش ساعتين لسه الليل طويييل
سليم قال بغضب منها... يافرح هطلقك ايه ارأيك هطلقك بجد حببتي علشان خاطري يافرح كفااااايه ❤😘
تمت بحمد الله
لقراءة جميع حلقات القصه من هنا
وايضا زورو قناتنا سما للروايات
من هنا علي التلجرام لتشارك معنا لك