قصة من نظرة عين البارت الاربعون 40 والاخير الجزء الثاني بقلم نجلاء فتحي

 

قصة من نظرة عين
البارت الاربعون 40 والاخير الجزء الثاني 
بقلم نجلاء فتحي

مازال فرح مصطفى وإيلن شغال 

إيلن / ممكن تشيل الماسك وحش عليك وشك جميل

مصطفى بسخرية/ عجبك
 التشو ة  قوى 

إيلن أتت فى بالها فكرة  قفزت فى نصف القاعة وشاورت لمنظم الحفل ،،أعطى لها مايك وقالت:- النهاردة  فرحتى كملت بحضور بابى المهندس حازم بية سندى وأول حب فى حياتى ومهما يعمل عمرى مأزعل منة محدش يزعل من روحة ،،،،،

أبتسم ليها حازم وقال بعلو صوتة بحببببك  ،،،،

نظرت إيلن لمصطفى وقالت :' بليييز ممكن تجى جنبى ،،،

أسرع إليها بخطوات واثقة من نفسة   ،،،

فقالت هى:' ربنا كرمني بأطيب قلب فى الدنيا ،أحن راجل شوفتة ،وفى حمايتى أسد لا يرحم ،فاهم آيلن من عينها قبل لسانها  ،،أعطت المايك لمنظم الحفل وأمسكت إيد مصطفى  وشالت الجوانتى 

فقال هو  بلاش ،

قالت  هى عجبنى شكل إيدك كدة ،،،أستطالت على أقدامها  وقربت إيدها لوشة 

 هز  هو رأسه بالرفض

 أبتسمت  هى بعيونها لة وشالت الماسك ورمتة بعيد  تعلقت فى رقبتة وأخذت نفسها وصدرها يعلو من التوتر والخجل نظرت لأبوها الغضبان ثم نظرت لمصطفى وغمضت عيونها ولأول مرة هى من بدأت وقبلتة من شيفاه بعد ما قالت إللى فى وشك حاجة تشرف وسام على صدرك بحبك يا قلب أيلن  ،،

لف هو  زراعة على خصرها. رفعها من على الأرض لمستواة وإيدة الثانية رمى طرف طرحتها عليهم لكى تحجبتهم من عيون الناس  وبدأ هو يتولى المهمة وقبلها بحنان  ، 

منظم الحفل أطفآ الأنوار وسلط عليهم ضوء خفيف وبدأت الأنوار الملونة والدخان تخرج حوالين منهم مع أغنية رومانسة للغاية  مشهد خيالى ، 

 أمل وهنادى ماسكين حازم يريد الفتك بمصطفى  وألقى علية شوية سب  معتبر 🤣🤣

يامن/ صفر وصقف وقال عقبالى يارب وغمز لقدر  الذى رفعت حاجبها بلامبالاة 

جاسر تأكد أن أختة تعشق مصطفى 

محمود من الحين لأخر  ينظر لباب القاعة فى انتظار جنة والقلق ينهش قلبة معقول تأخرت او رفضت الحضور  سوف يطلقها بعد الفرح إذا لم تحضر  والأن حضر أبوها وأمها واختها وزوجها وابنهم وهى  لم تحضر فهم الرد وجهز نفسة للطلاق  

أثناء الفرح فى النصف من الوقت  واقف محمود وهو يحمل أبنة على زراعة نائم ومحتاس بية . فأمل حبت تربى أبنها ومراتة وتركت الصغير لهم  ،، وفى الحقيقة هى تهتم بية فى الخفاء  ،انتبة لصوت خلفة بيقول  أسفة يا فنان تقبل جنتك تانى ولا أمشى 

لف بلهفة للخلف وجدها جنتة الضالة ترتدى فستان بينك وحجاب صغير  ومكياج كامل  حن ليها كان يتوقع حالة يكسر دماغها يقسو عليها لكن قلب العاشق سامح دون كلام  ثنى زراعة فجريت وتعلقت فية وقالت أسفة 

محمود/ الفرح لو خلص وأنتى مش جيتى ورقة طلاقك الصبح عندك 

جنة بدلع/ أهون عليك ،،أتاخرت كنت بجهز حفلة خاصة لحبيبى 
أبو قلب كبير 

محمود/ مين قال سامحتك

جنة بثقك/ عينك  ،،،،قلبك محمود آنسان نقى  غلطة مش تتكرر بابا كلامة فوقنى،، مسامح جنتك

تنهد محمود براحة/ مسامح يا جنتى ماما شالت إيدها من تربية أبننا محمد

جنة/ مفيش دورس خصوصية شغلى المدرسة وبس مبسوط

محمود/ لو تزعلى بلاش ،،

جنة/ مقتنعة ومش زعلانة 

محمود/ بكرة محمد يكبر وأبقا أفتحى سنتر دورس براحتك بدل الشقة إللى واخداها.  تعال نسلم على العرسان كدة حسيت بفرح أخويا ، 

 أمل شافت ابنها  سعيد و زوجتة جنة معلقة زراعها فى زراعة وهو يحمل الصغير نايم فرحت  حمدت ربنا فأمس ذهبت لبيت أختها وعاتبت جنة دون علم زوجها والأن جابت نتيجة 

طلب منظم الحفل كل ثنائي يشارك العرسان فى رقصة هادية (سلو)  وكان الوضع كالآتي  جاسر وأمل، ،،،هنادى وحازم ،،زين ودارين ،،،،جاسر وفيونا،،، وفى المنتصف  مصطفى وآيلن 
،،،،،على الجانب الأخر   يجلس يامن ورضوان وحفيدتة قدر 

رضوان/ كل اثنين رقصوا مع بعض واحنا الثلاثة ملناش

يامن/ اتكلم عن نفسك يا أونكل أنا واقع من زمان وحبيبى تقلان وغمز لقدر التى فهمت تلمحاتة لها وأصتنعت أنشغالها فى الأكل 

نظر رضوان ليهم هما الأثنين وابتسم وقال مين حبيبتك يعنى مثلا مثلا يعنى دكتورة 

يامن بهيام/ أممم 

قدر بدأت تاكل من توترها بسرعة 
وتشرق  تكح،،

ألتقط يامن زجاجة مياة معدنية صغيرة من الطاولة وأعطاها لها  ،

رفضت تاخدها وعنيها دموعت من الكحة ،،

فتح هو الزجاجة  وثبت رأسها وشربها غضب وبعد الإنتهاء  أبتسم لها وقال بلاعة براحة يا دكتورة قدر وقال أسمها  بتنهيدة متعمدة  ،،نظرت له نظرة بلهاء  ،،أنتبة يامن أن أبوها وأمها جاين أغلق فكها السفلى وقال فوقى من سرحانك دة وجلس بسرعة مكانة 

رضوان/ هههههههه على فكرة حفيدتى ههههههه 

يامن/ ربنا أمر بالستر هههههه
 أنتهى مراسم الفرح وكان خيالى فعلا يليق براجل الأعمال الشاب مصطفى جاسر، ،،ويليق بجاسر بية  أما حازم لم يدفع شئ فى جوازة بنتة بسبب أعتراضة   

على عكس فرحة الأول على ماسة  وفرح محمود أخوة على جنة كان فرح عائلى فقط فى الفيلا بسبب موت محمد أخوهم  ،والمفاجأة الكبرى لحازم  والجميع ذهاب مصطفى للمطار بعد الفرح مباشرة لقضاء شهر العسل فى جزر المالديف  
لحد هنا نودع الجزء التانى  
[من نظرة عين ]
ونقول تمت بحمد الله  
بتاريخ[[ ٣١/ ٧/ ٢٠٢٤ ]]
يوم الأربعاء 
👏💃💃💃💃
كفاية علية كدة 
وشكرا للمتابعين الغوالى بتوعى 

وللأسف عزيزى المتابع المفروض القصة تخلص ونودعها بزواج مصطفى  ،، لكن فى أحداث لسة ولسة يامن وقدر   قصة حب جديدة منعرفش نهايتها أية ،،،،ولسة تجارة المخد رات ،،، المخفية عن الجميع  وعايزة أشوف حيات مصطفى على حبة لايلن،،،، و جنة تقدر تربى أبنها ولا غصب رجعت لزوجها لسة فى أحداث هتقدر تستغني عن شغلها من أجل أبنها   ،،علشان كدة أى قصة محدش يطلب جزء تانى دى النتيجة وأن شاء الله انتظروني فى الجزء الثالث   ،،، 
الجزئين دول مكررين ولا مملة مجرد قراءة تضيع وقت  رأيك يهمنى لو سمحت 
بناءا على رأيكم أكتب أول بارت فى الجزء الثالث، ،أو قصة جديدة


                  تمت بحمد الله 


        لقراءة الجزء الثالث من هنا 


وايضا زورو قناتنا سما للروايات 

 من هنا علي التلجرام  لتشارك معنا لك

 كل جديد من لينك التلجرام الظاهر امامك
تعليقات