قصة من نظرة عين البارت العاشر 10 الجزء الثاني بقلم نجلاء فتحي

قصة من نظرة عين
البارت العاشر 10 الجزء الثاني 
بقلم نجلاء فتحي


【داخل غرفة الاجتماع】

دخلت جاكلين  بخطوات دلع مع صوت كعبها العالى جعل جسدها يرتعش ومع ملابسها التى تم ذكرها فى البارت السابق وريحة برفانها الذى يوضع فى الأوقات الخاصة كيف تتجرأ وان تضعة ،،لو أستنشقة أحد يعجب بية من الرجال أما أصحاب الخبرة يفهمون هذا النوع الجرئ  وما هدفة🤭،،، سلمت على الجاسر الذى يتابعها بشموخ كالعادة فهو ظن أن أمل نفذت كلامة وروحت البيت 

،،،تقدمت جاكلين من جاسر وقالت بدلع مغرى هاى

جاسر ببرود/ أهلا أتفضلى 

أنحنت جاكلين تريد تقبيل جاسر من خدة ،،وضع إيدة على فمها وقال جاية شغل أتفضلى غير كدة بطلت وس*** ،،من ٧ سنين

جاكلين بتصنع الدهشة/ فهمتني غلط مش قاصدى ذى ما متعودة معاك

جاسر بسخرية / وقبل السبع سنين إللى فاتوا برضو مش بقبل منك كدة لية معرفش رغم جمالك وشياكتك  وشعرك ، 

وهنا دخلت أمل مع حازم وهنادى وسمعت جاسر بيقول وهو جالس على الكرسى ولا ترى أنة مكمم فم جاكلين لأنها محنية لية [جمالك وشياكتك وشعرك  ]

فمن يرى الوضع يظن جاسر يتأمل فى جاكلين  
أبتعد جاسر عن جاكلين وهو يتابع أمل من تحت نظارتة السودة بهدوء 

حازم/ شاور لجاسر بمعنى سمعنا وشوفنا ثم شاور على أمل  وعمل علامة بمعنى.  تذ بحك  ,,,,
تنحنح جاسر وقال يلا أبدآ الاجتماع 

[والوضع كان كالأتى ]

جاسر على قائمة الطاولة وأمامة حازم ,,وعلى الجنب اليمين جاكلين وبجوارها هنادى  ثم أمامهم أمل  

أمل وهى بتلعب بالقلم / شياكتك،،، أنقاقتك ،،،شعرك

وهنا انتية جاسر لكلامها فهى عادت كلامة بطريقة سخرية وقالت  أى راجل يشوف إللى عملاة ينبهر الصراحة جميل كدة
،،،تنفس جاسر براحة، ، ثم شعر ببركان عندما قالت أمل" دول  الرجالة الخايبة  أنما فى رجالة مزاجها مثلا حاجة تانية 

نظرت هنادى لحازم الذى أخرج سيجارة يدخنها  بتلذذ و شاور لهنادى  وقال بصوت واطى " أسمتعى بالعرض وتأكد هذا هو الهدوء قبل العاصفة فهو رأى حزن زوجتة عندما رأت جاكلين وأخذت تجول بنظرها ليها ولنفسها ولا تعلم هذة الحمقاء أن زوجها لا تهزة أنثى فقد ملكتة هى 

جاكلين/ وأية هى الحاجة التانية 

أمل / نظرت لجاسر وأخرجت من جيب البنطلون الروج النبيتى الغامق الذى أخذتة من نوسة وفتحتة وتقدمت لجاسر الذى شوية ويقول لها بترجى بلاش تحطة فهى حطتة أول وأخر مرة فى فرح حازم وهنادى وهذا لونة المفضل بيجننة  هى بمكر أنثى لا تنسا ذلك  قبض على مقبض الكرسى حتى يتحكم فى سيطرتها علية حين أنحنت وأخذت تنظر لعيونة او لأنعكاس وجهها فى نظارتة الشمسية  وتضع الروج بتمهل شديد ثم حركت لسانها على شيفاها من فوق لتحت  فى حركة مثيرة جعلت قلبة يدق بل يقرع، يشتهيها يريدها الأن ثم أمسكت كرفاتة جاسر ومسحت متعمدة بقايا الروج الزائد من شيفاها وقالت بعد ما رجعت لمكانها ونظرت لجاكلين  الروج النبيتى بيحدد الشفاة ويخليها بندوقة فى نفسها تتاكل أنما روجك الأحمر الفاتح بيخلى البؤ نفق شبرا ميدان 

حازم نظر لصاحبة الثابت ومن صدرة العالى وتعرق جبينة فهم حالة صاحبة فقال" الأجتماع يا جاسر 

جاسر/ انتبة  ولم يرد فكل تركيزة على شيفاة أمل 
التى بسبب إمتلاء،  وجها  صغرت شيفاها ومع الروج جعلها فعلا بندقة صدقت أمل فى تشبية نفسها

جاكلين أتغاطت  من تلك الفتاة وقربها لجاسر وهو لم يمانع وقالت "أمممم مدام بتفهمي كدة سايبة نفسك كدة أنتى بدينة مش تخينة بووووووم هتفرقعى من كل حتة 

أمل / هههههههههه برضو حبيبى مزاجة كدة 

وهنا وصل جاسر لأقصى درجة من غضبة هل قالت حبيب هل منذو زواجهم من ٤ شهور لم يقرب منها ولا تسمح لة حتى يقبلها ولا تقيم معة فى غرفة واحدة بسبب وجود شخص أخر فى حياتها هل تعيش معها من أجل أولادها وقلبها ملك  لواحد تانى  غيرتة عامتة ثم قبض على معصمها  وجرجرها لداخل مكتبة وأغلق الباب بقوة ،،،،فغرفة الأجتماع  لديها بابين. واحد لغرفة جاسر   والتانى لباب  فى [الممر  أو الطرقة]
بقلم نجلاءفتحى عاشقةالكلمات 
أبتسم حازم وقال عارف الشدة دى اخرتها أية ههههه

جاكلين بضيق/ قلة أحترام لوجودى  

حازم بفحيح الأفعى/ محدش يقدر يمنعة 

جاكلين/  المفروض دى شركة مش غرفة نوم بجد البنت دى مستفزة  تلاقى جاسر **** معها جوا

هنادى بهجوم/ لا شركة محترمة  

جاكلين/ أمسكت كوب الماء وألقتة فى وش هنادى بغل وقالت  أخرسى يا حيزبونة بلبسك دة  أزاى يشغلوا الأشكال دى ، لأنها ترتدى فستان طويل وواسع فضفاض وعلية الحجاب الشرعي الذى يشبة الخمار الطويل ولابسة جوانتي ناقصها تلبس النقاب ويكتمل الهيئة

اعتدل حازم فى وقفتة بهدوء  ولف كرسى هنادى وركع أمامها على ركبتة وجفف وشها من المياة بكم قميصة وقبل إيدها وقال مولاتي حقك هيرجع دلوقتى 

هنادى/ بلاش الله يهديها

نظر حازم بغل لجاكلين المصدومة من تصرف حازم وقال مراتى تتهان فى وجودى وأدامى 

جاكلين/ مراتك مين

حازم/ مراتى ومولاتي وأميراتى إللى ربنا كتب هدايا على إيدها  أمى وبنتى وعشقتى  البشمهندسة هنادى إللى لبسها مش عجبك دة٠

 ثم أمسك إيدها برفق وأخرجها برا المكتب تحت أعتراضها وأغلق الباب،، أخذت  هى تطرق،،،وهو لم يفتح لها
،،،،
تقدم حازم من جاكلين المرعبة بنظرة مختلة وقال بفحيح  الأفعى إللى جوا دى مع جاسر البشمهندسة أمل مراتة من ٧ سنين وأم عيالة 

شهقت جاكلين / عيالة

حازم/ ٣ أيوة ،،،،طبيعى تدلع علية يمسكها براحتة مراتة ،،،تغلطى فيا أعديها لكن تهينى مراتى أندمك ،،،،،،أمسك زجاجة  المياة المثلجة   وأفرغها على رأسها  مما جعل جاكلين تدارى  وجهها فى كفوف إيدها حتى لا يكشف  وجهها  ومكياجها باظ 
حازم أخرج من جيبة مطوة،،نعم فهو يحب يحملها دايما وجذبها من شعرها القصير   فخلع فى إيدة فقال بسخرية وكمان بروكة طلعتى قرعة يا جاكلين ،،، فك الشبكة التى تدارى شعرها   المجعد الأسمر المتهالك  وشدة وأخذ يقطعة تحت صراخها   ثم صفعها على وجهها عدة صفعات ،صفعات متتالية   ويلكمها فى بطنها  بشدة حتى بثقت الدماء وأنحنى إليها وقال" حطة ريحة البرفان دة لية عايزة ***** ها ردى ،،متابعك من مكتبى بالكاميرات  عايزانى انا أو جاسر لمزاجك ها  وربى ما أنتى خارجة سليمة وإللى أنتى عايزاة هنفذة ليكى ثم خرج برا الغرفة 

هنادى بترقب/ عملت فيها أية ضربتها 

حازم بحنان/ لا عمرى ما أعمل كدة كنت عايزها تعتذر ليك وهى رفضت 

هنادى/  مش مصدقاك

حازم حاوط كتفها جعلها تدوب وسار لمكتبة وجواة بركان  ثم أرسل رسالة لكبير الحرس على الفون   مضمونها[ فى هدية ليك انت والحرس  فى غرفة الأجتماع عند جاسر بية عايزها مش نافعة ،،،ومتنساش تصورها وهى بين إيدكم وعايز أوضاع حلوة ووشها واضح ]
بقلم نجلاءفتحى عاشقةالكلمات 
_______
(فى مكتب جاسر )

أمل/ سيب دراعى بقا

جاسر/ مش سايبة ، ثم خلع نظارتة الشمسية  ورماها وراء ظهرة بأهمال 

أمل/ بلعت ريقها فوجدت فى عيونة أشتياق ،،،،رغبة ليها وليس غضب ،،فقال بعتاب ممزوج بلوم ينفع تحطى روج وأنتى عارفة دة مجننى 

أمل بتوتر وكذب/ لا معرفش

جاسر/ لا أنتى قاصدة  ،،أمسك فكها وقربة لفمة يستنشق نفسها الذى وحشة ولثم شيفاة بلسانة وهو مغيب العقل معها وقال" طعمهم ذاد حلاوة 

حاولت تهرب منة فهى لا تريد أن تضعف معه،،شدها من حجابها من الخلف  شهقت حين أصتدم ظهرها بصدرة العريض  وسار بيها وهى تمرجح رجليها فى الهواء وجلس على الكنبة وهى على رجلة ودفن وشة فى ثنايا رقبتها وقال بعتاب  بتحبى حد غيرى
ارتجفت  وقالت ج ج جاسر فوق أحنا فى الشركة 

جاسر/ ضمها لصدرة  وفك حجابها وحررة من التوكة ولمة كلة على جنب واحد وأخذ يقبل رقبتها  من لأعلى لأسفل 

أمل بثقل أنفاسها / جاسر فوق  علشان خاطرى 

جاسر/ بتحبى واحد غيرى

أمل برجفة/ والله بحبك أنت
كنت أقصدك أنت

لفت وشها لية وهزت رأسة لة بأبتسامة  خطفها جاسر فى قبلة عاصفة جريئة حتى هدأت ثم حولها  لحنونة ،،، أبتعد عنها وسند جبينة على جبينها  وقال " بقالى ٧ سنين من يوم جوازنا مش لمست واحدة لحد دلوقتى يا  أمل دلوقتى مش قادر 

أمل بكت نعم بكت فهى تريدة الان وخايفة منة ومش واثقة فية،،،رفع وشها لوشها وحاوطهم بحنان وقال تعالى نروح بيتنا عايزك يا أمل ثم قبل بطن إيدها فغمضت عيونها وأرتجفت  

أمل بتوتر ممذوج  برغبة/ مش قادرة أقف 

جاسر/ تمالك نفسة وحملها رغم وزنها الزايد  ،،  لم يهتم فعقلة مشغول فى شئ أخر 🤭 ،،،ثم اعتدل ورفعها لحضنة  مما جعلها تشهق وتدفن رأسها فى رقبتة وسار بيها لخارج الشركة بعد ما وضع على رأسها حجابها بأهمال وهو أرتدى نظارتة الشمسية  ووضعها فى العربية ومنها لفيلتة ثم لغرفتة وهنا سحبها لعالمة الخاص دون قيود ودى تانى مرة يقرب منها علاقة كاملة لكن تعتبر أول مرة برضا الطرفين  
بقلم نجلاءفتحى عاشقةالكلمات 
________
[[فى شقة رضوان الذى أجرها لدارين والدادة]]  ،،،

فتحت دارين عنيها بخوف وجدت شخص يقف أمام الدولاب ويبحث عن شئ ما  ،،بيد مرتعشة أشعلت  الأباجورة   وقالت دادة  بصوت متقطع ألتفت لها الشخص وقال هوووش يا بت بدل م أخلص عليكى 

ضمت دارين رجليها لصدرها وتكعورت على نفسها فى وضع الجنين  ونامت على جنبها   وبكت ،،وبشهقات قالت"" عمو اوعا تقرب منى عيب ،، وبكت بشدة 
الشخص اقترب منها وأطفأ الكشاف واشغل نور الغرفة وخلع الماسك من وشة وقال"" أهدى متخافيش
غمضت عيونها وقالت بلاش تعمل فيا قلة أدب  
ا
لشخص/ جلس بجوارها على حرف السرير طبطب على كتفها صرخت  وجريت للبلكونة 

جرى وراها وحاوطها وسقط على ظهرة وهى فوقة ظهرها ملامس صدرة ومكمم فمها وقال جنب ودنها قولت مش مقرب منك  متخافيش يا بنوتة  أنتى طفلة وصغيرة  ،،،أشيل إيدى اوعا تصوتى هزت هى رأسها بالموافقة  ابتعد عنها ثم جلس على الأرض وربع رجلة وهى كذلك فقالت" بخوف مش عايز منى حاجة عيب 

أبتسم لها/ لا يا بنوتة أنت صغيرة أوى كتكوتة

دارين بحسرة على حالها ذادت دموعها وقالت ""بنوتة بجد 

الشخص/ أيوة وأحسن بنوتة كمان

دارين/ أبتسمت بوجع ومسحت دموعها وقالت" أنت مين

أبتسم الشخص  وقال " داخل أوضتك بالليل وماسك كشاف 🔦 أبقا أية حرامى بلا فخر 

دارين/ نظرت لعيونة بخجل وقالت" عيونك حلوة أووى 

أبتسم الشخص/ عارف وصاحبها طالع ***** أبوة
شهقت هى ووضعت أديها على فمها ،،عيب 

أبتسم هو وأقترب بأيدة يشيل إيدها من على فمها لكنة مش فاهم لماذا رجعت للخلف وضمت رجليها لصدرها بخوف وقالت "" انت قولت مش تقرب منى أمشى 

وهنا سمعت صوت أقدام جريت وأغلقت النور وقفزت للسرير  تصنعت النوم والشخص جرى وراء الستارة 

فتحت الدادة وقالت بسم الله الرحمن الرحيم  البنت نايمة أمال أية الدوشة دى ثم أغلقت الباب براحة وذهبت لغرفتها ،،،ابعدت دارين الغطاء من عليها وندهت بصوت واطى للشخص وقالت""" بس ،بس ،،تعال 

الشخص بأبتسامة/ بتنادى على قطة وجلس بجوارها على السرير فقال ""لية مش قولتى لأمك عليا

دارين بحزن / معنديش ماما دى الدادة بتاعتى 

الشخص/شكلك غنية دادة وكدة 

دارين/ ممكن تولع النور 

الشخص /حاضر

 دارين/ عندك ماما

الشخص/ لا أقصد معرفش  لازم أمشى يا بنوتة

جلست هى على ركبتها فقد تعلقت بية وقالت ممكن أجى معاك 

الشخص/ بس انا معرفش حياتى هتعجبك ولا لا مليش بيت   وبقعد بالايام من غير أكل  

دارين/مش عايزة أقعد هنا 

الشخص/ شكلك بنت ناس  اووى حياتى صعبة عندك كام سنة

دارين/ ١٢ وانت 

الشخص/ من أيام ١٥ دلوقتى ١٦ سنة ،،،،نظر ليها وجدها تمسك كف إيدة بترجى وقالت مخنوقة مش عايزة بابى مش عايزة حاجة سمعت بابى بيقول بنتى وصمة عار ليا ،،،، وبكت 

الشخص/ مش فاهم غير حاجة واحدة،شعر أنها تخفى شئ ما   وملزومة منة فقال"" أبوكى مين 

دارين/ رضوان بية صاحب شركة *****

الشخص بصدمة/ أنتى بنتة دة غنى أوووى أزاى قاعدة فى الشقة دى

دارين/ بسببة ضيعنى  مش عايزاة ممكن أمشى معاك أهرب

الشخص/ يا بنت الاكابر أخاف حد يقربك ومش أعرف أحميكى 

دارين / شهقت، ،أنت قولت مش تقربلى ممكن تحميني لو سمحت 
هرش فى رأسة وقال أحميكى بس برضو ،،،،،وأدام توسلتها وافق  ،،،،،،

أظن كدة عارفتوا مين الشخص دة 


تعليقات