قصة من نظرة عين البارت الثالث عشر 13 الجزء الثالث بقلم نجلاء فتحي


 قصة من نظرة عين

البارت الثالث عشر 13 الجزء الثالث 

بقلم نجلاء فتحي 

[فى اليوم التالى  ]

        【فى فرنسا 】

بدأ  يفوق من أثر عملية التجميل وطول الليل من أثر البنج  فضفض مصطفى بعشقة لأيلن  وكلام تانى ذى الراجل الكبير مليون دولار ثفقة العمل،،، 


وهى لم تفهم ذلك وأعتقدت شغل تبع الهندسة ،،


مصطفى بتعب / عطشان أةةةة أممم عطشان


تحركت إيلن لة فهى لم تتركة طوال الليل وساعدتة فقد شربتة ماء بالشيليمون ،،


مصطفى/ شكرا  أنتى مين برفانك مميز نفس ريحة حد أعرفة 


إيلن بالأنجليزية/  لا تشكرنى ،،،راحتك مهمة يا بشمهندس 


مصطفى بالأنجليزية/ لا أرى شئ لماذا 


إيلن بالأنجليزية/ لقد وضعت ضمامة لعيونك  ضمن الجراحة 


مصطفى بضيق  بالأنجليزية/ لم أتفق على ذلك كيف أساعد نفسى  طول مدة أقامتى هنا


إيلن بالأنجليزية/ لا تقلق سيدى سوف أكون برفقتك 


تعصب مصطفى وقال بالأنجليزية/ لا أريد مساعدتك أيتها العاهرة ،،،، وحاول أن يفك الشاش من على عيونة


جريت إيلن تمنعة فعيونة سليمة فكرتها تضع لة هذا حتى لا يراها وتقدر تكون بجوارة طول الوقت ،،،أمسكت إيدة وقالت بالأنجليزية /أهدأ سيدى سوف تتلف العملية 


شعر مصطفى من لمستها بهدوء قرب هذة الفتاة تفكرة بزوجتة وعصفورتة الصغيرة  وسكت ،،،، قلبة ينبض فتاة واحدة تستطيع تحريك مشاعر مصطفى  ال🤭 


إيلن بالأنجليزية/ هل أنت بخير 


هز مصطفى رأسة بهدوء  وقال بالأنجليزية /أنتى مين 


توترت إيلن فقالت /أدعى الطبيبة إيلن وأجريت لك العملية ،،،بعد أيام  سوف أتأكد من نجاحها أم فشلها الرجاء عدم التعصب والصوت العالى ممنوع التحدث كثير ،الأسترخاء أفضل حتى تنمو أنسجة الوجة 


دق قلب مصطفى وقال بتلذذ/ إيلن 


أبتسمت هى ورحلت حتى لا يكشف أمرها من فرط مشاعرها   

_______

أستيقظ جاسر بتعب هو قضى الليل فى الحمام بدون أضاءة ولا ملابس  جلس على حرف البانيو ورجع ظهرة للحائط ونام   لم يعلم كم الساعة  فتح الباب وجدة مفتوح خرج للغرفة لم يجد أمل    أخذ شاور سريع وجهز دون النظر للمراية ،،مسح بهو المنزل بعيونة  لا توجد  ،،دخل المطبخ وشاور للخدم يخرجوا   ،،أغلق الباب  وقال بهدوء/ ينفع إللى عملتية دة ، 


قالت أمل وهى تقلب الطعام على البوتاجاز  وظهرها لة/ بتخونى 


جاسر/ كنت خنتك وأنتى منعة نفسى عندى و٠٠،،،،

اتسعت عيونة فهى لفت لة وفى إيدها معلقة   تخرج منها دخان بلع ريقة يعلم تهورها فقال/ أنا خارج


أمل أستغربت/ مالة دة أوووف لو مسكتك متلبس أرميك للكلاب كفتة يا جاسر، ، أكدب براحتك

______

فى فرنسا أتى الليل  ومصطفى لم يأكل شئ ولا دخل الحمام فقالت أيلن  بالأنجليزية لأن زوجها لا يعرف الفرنسية /تريد دخول الحمام  


مصطفى بالأنجليزية/ لا


إيلن بالأنجليزية/ ضرورى الأكل  


مصطفى بالأنجليزية/ لماذا تقيمين معى أذهبى لعملك  


إيلن بالأنجليزية/ لا أريد


مصطفى بالأنجليزية قال بخبث/ تطمعين فى شئ آخر إيتها الطبيبة 


إيلن الإنجليزية/ لا أريد مال


مصطفى بالأنجليزية/ لا أقصد ذلك ،،،أقصد شئ أخر أذهبى من هنا لم أخن زوجتى ،،أستغرب عدم الرد  لان أيلن فرحانة بأعترافة 


مصطفى بغضب / أيتها العاهرة الحقيرة  تحدثى معى أم خرجتي 


شهقت  وبكت إيلن من تلك اللقب الذى يلفظة من أمس  لها وخرجت من الغرفة 


عقد  حاجبة وقال/ أيلن،،!!! دى شهقة إيلن مراتى  وتمنى لو يقدر يشيل إللى على عينة لكى يتأكد ،الشك يقتلة  ،أخذ يدور حوالين نفسة مش عارف يذهب لسريرة أو يجلس على الكرسى الأصتدام بالأشياء هو مصيرة والألم  وبعد معاناة وصل لسريرة وأعترف بينة وبين نفسة نعمة وجود تلك الطبيبة معاة التى يشك زوجتة  فهى تساعدة ،،

_____

بقلم نجلاءفتحى عاشقةالكلمات 

دخلت  مكتبها منهارة وتبكى  وأتصلت على قدر فى مصر وحكت ليها ما حدث 


قدر بصدمة/ واو بجد أنتى لسة مغيرة التخصص من سنتين ومحدش عارف مخفتيش تفشلى دة أول مريض ليكى وجوزك


إيلن بأعتراض/ لا مخفتش الدكتورة النفسية إللى متابعة معاها هنا قالت لازم أتغلب على  خوفى


قدر/ أى حاجة تتغلبى عليها  مش عملية ولمين لعمى  إللى هو جوزك وحبيبك المهم العملية نجحت 


قدر/ الحمد لله فاضل عمليتين كمان تجميل  فى الوش ،،،إللى فى ظهرة وفى جسمة  نفعت من أول مرة


قدر/ فعلا وشة سايح طيب هتاخدى الترقيع منين


إيلن / هنا العمليات  متوفرة من النوع دة  


قدر/ خلى بالك التجميل لازم يكون أنتى متمرسة إللى أعرفة كدة 


إيلن / كنت بذاكر فى السر فى مصر  وحضرت عمليات هنا  متقلقيش 


قدر/ مش حس بيكى 


إيلن/ حطيت ضمامة على عينة وفهمتة من العملية ،،البية بيقولى يا عاهرة يا حقيره بيشتمنى


قدر/ وكمان باللغة العربية الفصحى ههههه


إيلن/ بتكلم معاة بالأنجليزية  


قدر/ أمممم يعنى الأنجليزى دة مش يعرفك بية حلو أووى الشغل دة 


قدر/ خايفة  يعرفوا أنا السبب فى سفرك وأنك بتتعالجى برا مصر والصدفة جمعتك بعمى


آيلن/ أهم حاجة خليهم فاكرين بعدت عنك  وفى  خلاف بينا


قدر بتوتر/ لو عمى عرف أنك إيلن مراتة مش الدكتورة ،يبقا بوووم ،،، خلية يقرب منك كزوج وبكدة مش محتاجة للدكتورة النفسية تانى  وقبليها لازم تصرحى عمى بالموضوع دة هو فاكرك مش عايزاة بسبب شكلة أنتى قولتى أدام الكل طلقني مش عايزاك  ،لعلمك مدام أتعالج شكلة ناوى على حاجة أجهزى


إيلن بخوف/ يعنى أية


قدر/ لو منك أشوف أخرة،،،، بت أبعتى ليا صورة أول ميخف 


إيلن/ حاضر  ،،،خايفة من بابا لما أرجع مصر


قدر/ لما يشوف بنتة سعيدة ومعتمده على نفسها يفرح لازم تفهمى بباكى بتحبى جوزك سلام بقا ماما بتخبط عليا


أيلن/ سلام 

_____

مر ٣ أيام  إيلن مستحملة أهانة مصطفى ليها  فهو متعصب من الغمامة على عينة وأتى تغير على الجرج  بواسطة طبيب  طلب مصطفى يشوف أيلن تحجج الطبيب لديها عمل 

______

دخلت أيلن غرفة مصطفى  وبالصدفة كان هو من الملل كشف جزء بسيط من  ضمامة العين   وأنصدم  من رؤية زوجتة أمامة😲😲😲

______

((فى شركة رضوان  ))


ذهب زين لة لأول مرة وقال :- جيت ليك 


رضوان/ عايزك تنسا أنى متجوز أمك و٠٠


زين بمقاطعة/ زينة مش أمى  بدليل ساعدت فى قتلها هى السبب رمتني فى  ملجآ مش لاقى بق الماية وهى عايشة  عيشة الملوك  كل حاجة غلط عملتها حتى بنتك إللى هى مراتى دمرتها أحم دى مش أمى هى مجرد واحدة شالت طفل فى رحمها ورمتة بلاش نفتح الماضى  ،المهم   موافق أشتغل معاك فى تجارة المخد رات 


سعادة أحتلت رضوان / هتبقى ملك ،يلا على الراجل الكبير  منتظر اللقاء دة من يوم ظهورك  ،،حاوط كتفة وخرجوا من الشركة لمقر الراجل الكبير 

______

(فى فيلا جاسر )

          【غرفة محمود 】


محمد/ ماما فين كل دة يا بابا


محمود/ مسافرة


محمد/ عايز أشوفها


محمود/ ناقصك حاجة ،،،كل إللى عايزة تيتا أمل بتعملة ليك 


محمد/  فى حفلة فى  الحضانة  عايز ماما تحضرها 🥺😔


محمود/ أمتى


محمد/ معرفش تيتا عارفة 


محمود/ هكون معاك


محمد/ وماما


محمود/ ربنا يسهل 


محمد / بتضحك عليا ماما رمتني ذى جدو ما قال  ،،وجرى من الغرفة منهار 

،،،رمى محمود المشط إللى فى إيدة فى الأرض بغل وذهب لأمة لتحل لة هذة المشكلة 


وبعد جدال أصرت أمل لازم جنة ترجع البيت من أجل أبنها هو دة الصح ،،ذهب محمود المرسم بتاعة حزين  وجد شهد التى يومآ بعد  يوم تعلقة بيها  فقد وجد فيها ما أفتقدة فى زوجتة ،،يشعر بتأنيب الضمير أتجاها لا يريد أن يعلقها بية أكثر من ذلك بعد حديث أمة منذو قليل 

______


هنادى/أعمل حاجة يا حازم إيلن وحشتنى 


حازم تركها بدون كلام فهو قلبة ينفطر على بنتة  عند علمة أنها تعمل فى مستشفى خاصة لكنة لا يعلم برفقة زوجها، ،


هنادى بصراخ وبكاء/ أعمل حاجة مينفعشى كدة  رايح فين أستنا 

________


دخلت إيلن غرفة مصطفى وأنصدم أنها زوجتة لأنة من الملل حرك جزء من ضمامة عينة وشافها  و٠٠٠٠



             البارت الرابع عشر من هنا 

     لقراءة جميع حلقات القصه من هنا


تعليقات