رواية حوريه في قلب الليل الفصل التاسع والعشرون 29 بقلم ميفو السلطان

رواية حوريه في قلب الليل
الفصل التاسع والعشرون 29
بقلم ميفو السلطان

كانت حوريه في احضان ليل  اقترب منها وهتف..... لاه تفوجيلي اكده عشان اني اتشرطت وعايز شرطي. 
تنهدت..... وهمست.... عايز ايه قول. 
هتف بخبث... انت حلفتي. 
تنهدت وهتفت.... قول بقه عايزه انام. 
اقترب وهمس بجوار اذنها لتشهق وتبتعد.... انت قليل الادب ليه كده. ايه اللي بتقوله ده. 
ضحك... ايه عايزها مشبك بالجامد واتوه فيها. 
صرخت... ابعد والله ماهسكتلك بقله ادبك انت فاكرني ايه. 
ضحك..... فاكرك مرتي هكون فاكرك ايه. 
تنهدت..... بطل بقه عيب قله ادب كتير ليه كده. 
هتف.. طب خلاص اما اقوم اجيب خيتك ونمسكو في بعضينا وتتجلب حريجه واجولها رزعتك بوسه خلصت عليكي خليها ترجعك علجه انت حره. 
اندفعت وشدته.. لا لا والنبي َماتزعلها وتطلعني شكلي وحش. 
هتف.... طب خلاص يلا. 
خبطته وهتفت.... عيب بقه انت وحش. 
ضحك... مالك محمريه اكده اني جولت هتعديها عشان عبيطه ماهتفهمي. 
نظرت اليه غاضبه.... انا عبيطه يا ليل. طب اوعي بقه من هنا. 
ضحك ونزل علي كتفها يقضم كتفها لتدفعه  فضحك.. طب مانت بتعرفي في جله الادب اهو دانا جولت هعيش اللحظه لوحدي و انفرد وتبقي دنيا وانت علي الله حكايتك. 
قطبت جبينها... ضحك.... يمين بالله مانت فاهمه حاجه شدها يحتضنها.... مين جالك عليها. 
لتحمر وترتبك بشده لتهمس.... بطل عيب. 
ضحك.. يا بت مالك اصفريتي اكده طب بس جولي. 
همست.. اصل ليلي صاحبتي  اللي انت بلغت عنها كانت قالتلي عليها وقالت يعني شويه حاجات عيب. 
ابتسم.. هيا بت سو بس حبيتها والله طب ماتجولي جالت ايه طيب. 
احمرت خجلا. لا عيب مش هعرف. 
ضحك.. طب ماتيجي اجولك حبه حاجات اكده. 
شهقت.. ايه ايه.. عيب علي فكره اما ابقي اتجوز عيب. 
انفجر ضاحكا.. يا مراري اما تبقي تتجوزي امال انت ايه يا غلبانه. احتضنها وهمس داحنا هنتجوز ونتجوز ونتجوز. واللي جاي مردغه وهنولها. 
احمرت خجلا.. بطل بقه تقل ادبك. 
داعب جسدها... ماهو هيجي وجت واهريكي جله ادب. 
شهقت ودفعته وغطت نفسها بالملايه ضحك.. متجوز مسخوطه كيف العيال. 
هتف.. طب مخبيه حالك ليه هسيبك اياك. مكسوفه مني اني راجلك اجل أدبي براحتي. 
هتفت..... احترم نفسك عيب احنا مفيش بينا كده. 
اقترب وشدها وازاح الملاية... امال بينا ايه يا حوريه. مسك وجهها ...جولي بينا ايه. 
تنهدت ونظرت اليه ساهمه وهمست... ماعرفش. 
نزل يضع وجهه في حنايا عنقها وشعرها...قال... اني بقه خابر وعارف ظل فتره يلمسها بحنان.
همست.. خابر ايه.
نظر اليها وعيونه فائضه بالمشاعر. ....خابر ان الجمر جلبه بيدج تحت صدري كيف الطبل. خابر ان جواكي لان من ناحيتي.خابر حاجات كتير بتحرك جواتي بالجوي..
تنهدت تغمض عينها ابتسم وقبلها قبلات رقيقه نزل لاذنها.. ايه مش هاخد المشبك اياك.
انتفضت وشهقت ليضحك 
تنهد.... طب خليها عاديه المشبك هاخدو بعدين. ياما هجيب خيتك دلوك. 
تنهدت واقتربت منه وضع يده علي وسطها لتشتعل  همس.. يلا دوختيني. 
اقتربت بهدوء وضعت شفتيها على جانب  شفتيه ...ارتعشت ليقلبها وينحني فوقها وينزل عليها ويتوه معها وهيا احست بانفاسها ستنتهي من قربه وشده رغبته فيها.. تجلد اخيرا واخذها في احضانه . 
هتف.. لاه اني ماهجدرش اصبر كتير اكده لاه والله لاه اكده كتير هفطس. 
ظلت نائمه بخجل علي صدره  تداعب صدره.. تنهد.... حوريتي نامي يا جلبي اني علي اخري. ماعتش جادر جربك هيموتني.
وجدها تتململ بعيدا ليكلبش فيها ...ايه بتعملي ايه.
همست.. مش قولت قربي بيوجعك.
تنهد بغلب فهو في نار هرت قلبه..... يا حوريه الله يرضي عنك انت هبله.
خبطته.. مش قلت قربي بيوجعك.
اراحها وركن عليا.. ايوه بيوجع عشان ماجادرش اجرب.
هتفت .....تقرب فين مانت مقرب اهوه.
تنهد بغلب.. ماتسكتي يا حوريه هتخليني اجل أدبي تجومي تفطسي في يدي.
خبطته.. ايه مش فاهمه.
ابتسم.. تيجي افهمك وتسيبني.
هتفت.. هتفهمني ايه.
تنهد.. افهمك ياما دانت بعيد جوي... داعب جسدها ماتسيبيني اكده افهمك بالراحه الا جلبي هيجف.
انكمشت خجلا... ليو عيب الله.
تنهد.. هو مفيش الا العيب يا مري نفسي فيه يمين بالله هموت عليه دلوك.
هتفت... انت قليل الادب وانا مش بحبك قليل الادب ابعد بقه.
شدها علي صدره... يمين بالله ماهبعد سنتي يبقي لا جله ادب ولا جلبي جريب مني. ملس علي جسدها نامي يا جلبي وسيبني اكل حالي. 
تنهدت وبدات تتوه وترتخي همست.... ليو. 
هتف.... عيون ليو. 
همست.... عايزه اشوف الشروق علي النيل ممكن. 
قبل راسها.. طب نامي وريحي واني هوديكي. 
هتفت.... بجد هتوديني. 
هتف.. بجد يا جلبي هوديكي.. لتندس في احضانه وتنام باريحيه امنه  بين يديه.. ظل يمسد عليها. 
هتف.... نامي يا جلبي نامي ياللي خدتي عجلي. طبيت يا ليل بالجوي وجلبك دج. خلاص حوريه خلعت جلبك وخدته تعمل بيه مابدالها. ظل يلمسها ليحس بالنوم يداعب جفونه. 
مد يده وضبط تليفونه علي الشروق كما وعدها ليمر الساعات ليستيقظ اقترب وداعب وجهها ....حوريتي جومي يا جلب ليل مش عايزه تشوفي الشروج .
تململت ...همس ....جمر نايم جط صغير ياخد العجل.. ظل يقبلها حتي فتحت عيونها. 
همست..... ايه يا ليو عايزه انام.. 
شاكسها وداعب جسدها لتهب مره واحده. هتفت.... بطل ايه ده هو كل شويه قله ادب. 
ضحك.. جله ادب.. فين ده اطفحها دانت معلماني الادب يا بت بطلي. 
خبطته.... بطل انت الله. 
اقترب... لترتبك .....ايه ايه بتقرب ليه هبت تجري..... اوعي كده سيبالك الحته.
قام مسرعا يحتجزها قبل ان تخرج الحمام هتفت.... ايه بطل بقه هيا لعبه. 
ضحك.. احلي لعبه وربنا دا حاجه تاخد العجل. 
هتفت.... يا سلام والست صابحه.. 
تنهد بغلب..... الله يحرجها بطلي مفيش غيرك.. 
ابتسم وخفض راسها.. هتف ....طب ايه مش هنصبح والا ايه. 
رفعت وجهها تقترب وتقبل خده وتقرصه... صباح الخير يا لولتي ودفعته ودخلت الحمام ليركن علي الباب.. لولتك.. جلبي يا بت الناس ايه ده هو فيه عسليه اكده.. اجمد يا ليل دانت ليل الرفاعي. تنهد ماعايزش اجمد اني عليا النعمه داني عايز ادوب فيها بالجوي. 
خرجت هيا بعد فتره تلبس فستانا جميلا نظر اليها محصورا لتهتف... يلا بقه بسرعه نلحق الشروق. 
هتف.. .. نلحج الشروج والا الدفنه. 
بهتت..... دفنه دفنه ايه. 
هتف... اصلي لو خرجت اكده هندفن وانحصر. 
هتفت..... ليه كده.. فيه ايه. 
هتف.... فيه ان جسمك مفسر وشعرك ده مدلدل للارض. حوريه خشي البسي عبايه واسعه وشعرك يتغطي. 
تنهدت وهتفت.... بطل بقه انت عايز تنكد عليا انا عايزه اجري والعب. 
هتف.... مالعبايه ماهتمنعش الجري واللعب ويلا. 
نظرت اليه بتذمر لتهتف.... لا مش هيلا وانت وعدتني هاه. 
تنهد... حوريه ماتطلعيش غباوتي يلا. 
نظرت اليه ساخطه.. شفت وحش انا عارفه وروح مش عايزه منك حاجه.. لتستدير وتقف بجوار الشباك. 
تنهد واقترب... اني برضك اللي وحش اعملها ازاي دي تخرجي كيف اكده. 
هتفت.... مانا حلوه اهوه. 
هتف.... عارف جمر تاخد العجل بس ماهتحملش الولعه جوايا. 
هتفت.... ولعه ايه دي. 
هتف.... بغير يا حوريه مش مرتي.. تنهد.... طب البسي الملس وداري شعرك. 
ابتسمت.... وهقلعهم هناك ...هز راسه لتقترب مسرعه تقبل خده وتذهب لتلبس وخرجا معا وقفت زوجه عمه لتنكمش حوريه. هتف... بطلي تتكمشي اكده..
هتفت.... رايح فين وواخد السنيوره. 
هتف... وانت مالك يا مرت عمي اخد والا اهبب ماتخليكي في حالك. بطلي حرابه جولت ومشي عيشتك مرتي مايتبصلهاش بطرف عينك فاهمه. 
نظرت اليه بغضب ..شد حوريه لتقترب ابنتها سيبيه سيبيه بكره يلطم وينوح اني ماهسكتش واصل. بكره أحرج جلبك يا ليل. 

قامت لؤلؤ لتجد جاسر محتضنا اياها ابتسمت فهو لا يكف عن اثبات انه يستحق ثقتها لتتنهد وتقوم تبحث عن اختها فلم تجدها في الحجره استعجبت لتنزل تبحث عنها. 
هتفت زوجه عمهم.. ايه بتدوري عالمعدوله اختك. 
بهتت لؤلؤ.... ايوه هيا فين. 
ضحكت.... هتكون فين بتلفلف ورا ليل زي الجراضه. اني مش عارفه لا بتحس ولا عندها دم يعمل مهما يعمل ولازجه فيه. خلاص اهو راجل يستفاد منها ومن جتتها. 
صرخت لؤلؤ.. انت بتقولي ايه يا ست انت. 
هتفت... ايه مش حجيجه اتعمل فيها وراجعه تدخله المجعد وتنام معاه ودايره وراه تعرض حالها. 
صرخت لؤلؤ... انا اختي مع ليل وباتت معاه ازاي .. لتشتعل غاضبه وتعود وتدخل علي جاسر تهجم عليه وتصرخ.... قوم قوم وديني لاختي. 
فزع  جاسر ....... ايه الجيامه جامت فيه ايه. 
صرخت.... اخوك بات عند اختي و َالله لاطلع روحه الجاحد ده عشان هبله. 
ظل جاسر جالسا ينهج بشده.. والله حرام اكده. 
صرخت... ايوه حرام ماله بيها بعد عملته السوده. 
تنهد... طب اني مالي بتزعي فيا ليه اكده.
تنهدت وجلست غاضبه.. ليهز راسه ويعاود ينام لتصرخ... انت هتنام. 
هتف... بغلب يا لؤلو عايزه ايه بدري اكده. 
هتفت.... عايزه اختي يا جاسر خايفه عليها.
مد يده وشدها لتقع عليه نظرت اليه غاضبه.. سيبي خيتك في حالها ومن اهنه ورايح اني هبقي جارها ماتخافيش عليها. 
هتفت... يعني مش هتسيبه ياذيها. 
ابتسم.... ولا هسيب حد يجرب بس منيكو.. دانت بسمتك عندي بالدنيا..
تنهدت... طب طب ماتقوم نشوفهم فين. 
ضحك... برضك بتحربي يا بت بقه. 
هتفت.... والنبي والنبي. 
هتف.... بس بشرط مافيش خناج هزعل انت بتجلي مني واني بسكتلك عشان اراضيكي بس لو حصلت بعد اكده ماهعديهاش.
هتفت...... خلاص بقه لو حصل اي حاجه هسيبك تتصرف. ابتسم وقام واخذها يبحث عن اخيه. 

وصل ليل الي احد الاراضي المتطرفه بجوار النيل. 
هتف.... تعالي اوريكي حاجه حلوه.. وصلا الي مكان محاط بالسور. 
هتفت.... ايه ده. 
فتح الباب.. لتندهش فبالداخل مالم تكن تتخيله.. كان هناك بعض اللوح الموضوعه باهمال. 
اقتربت.... مبهوته ايه ده يا ليو مين اللي رسم دول.
ابتسم.. وهتف ....اني بس ماتجوليش لحد المكان ده ماحدش دخله غيرك َ و جاسر. 
بهتت.... انت يا ليو بترسم ده بجد ايه الجمال ده دانت شاطر قوي. 
ابتسم.... مش جوي يعني. 
هتفت..... بس بس دانا اللي خريجه فنون مابرسمش كده كانت تتلمس اللوحات.. اقترب منها يحتضنها. 
همست.... ليو ممكن ترسمني. 
ابتسم وهمس.... عيون ليو من جوا دا الجمر يإمر..
خلعت ملسها وفردت شعرها وجلست قريبه من النيل تنهد واقترب وبدا بخط اول لمساته كان مسحورا بها وبجمالها.. مر الوقت لتهتف.... ليو انا تعبت نكمل بعدين. 
ابتسم وهتف... الجمر يامر لتقترب من المياه  وتلعب فيها هتفت... الميه روعه ظلت تلعب فيها لتجلس وتسقط قدمها في المياه ضحك...... حاسبي ليعضك تعبان. 
هبت مسرعه تصرخ ضحك نظرت اليه ساخطه.. انت بتضحك عليا انت ليه شرير كده والله هخاصمك خلاص. 
تنهد يقترب.. والله ماجدر ماشوفش جمري بيبتسم اكده..
تنهدت وهتفت... بطل يا ليو انا مش بتحمل تبقي وحش. 
هتف... طب خلاص مالك خفيفه اكده..
ذهبت الي النيل وجلست حزينه.. انا مش خفيفه يا ليل انا موجوعه وضعيفه. 
احس بنبره حزنها جلس بجوارها يحتضنها ليهتف.... ليه بتفكري اكده ماكتي رايجه.
تنهدت ونامت علي صدره.. افكر هو انا ببطل يا ليل. انتو كلكو مختلفين او بالاصح انا اللي مختلفه يا ليل..ساعات بحس اني مش طبيعيه من قفلتي بقيت مابفهمش زي الناس عيله صغيره. انا حد اتوجع قوي وضعيف قوي.. مابعرفش ازعل ولا اقسي من اللي شفته.. تخيل لما تبقي بنت كل امانيها ابوها يدلعها. بابا كن طيب وكويس بس فجاه بقي حد تاني صعب وجاحد بيضرب ماما ويضربنا ليه ماعرفش.. ماما كانت بتتحمل وتسكت عشانا. كت بحس اننا لعنه عليها ظلم في ظلم.. عمري مانسي يوم مارماها عالسلم وقفل علي لؤلؤ عشان بتصرخ وسابني لوحدي. فضلت قاعده مرعوبه امي بتبكي عالسلم وانا فاتحه شراعه الباب اطيب خاطرها واخش اطيب خاطر لؤلؤ. حسيت اد ايه مفيش حب في الدنيا ولما خرج ولقاني فاتحه الشراعه هراني ضرب من يوميها جاتلي رعشه لما اتعرض لموقف اترعش واعيط.. انت متخيل طفله شافت كل ده.. تخيل لما ا روحله ينجدنا يقلي ماعيش فلوس خلي امك تموت.. ماتت قدامنا عشان مفيش فلوس.. انت بتزعل من لؤلؤ لما تزعق عشاني.. لؤلؤ نزلت الشارع تشتغل عشان انا ضعيفه اوي ومانفعش لحاجه لتجهش بالبكاء. انا مانفعش حتي اني ابقي ست انا بخاف من كل حاجه. 
احس بالم احتضنها وهتف.. لاه دانت ست الستات وست البنات وست الدنيا.. مش معني انك طيبه تبقي وحشه. انت عندك حاجه مش موجوده في الدنيا انت جلبك دهب. 
تنهدت وهمست... خايفه قوي. 
مسك يدها وقبلها ليهمس.... خايفه من ايه.
هتفت.. دايما عندي احساس اني هبقي زي ماما هعيش تعيسه عمري كله. 
شدها اليه وهتف.. بس بس ولا عمره هيحصل دانت تتشالي عالراس.(اممم😏😏) 
نظرت اليه همست... صحيح يا ليو.
قبل شفتيها... صحيح يا جلب ليو.. تنهدت ونامت علي صدره.
همست.. يعني هتبطل خالص تبقي وحش.
رفع وجهها.. هبطل كل اللي تجولي عليه بس تجولي.
تنهدت ونظرت اليه بحب. شدها يرفعها قليلا لتهمس.... تبطلللل تبطلللل اه تبطل تزعق ابتسم وهز راسه.. تبطل  تبقي عصبي ونرفوز.
ضحك وهتف.. لاه ده طبع.
قبلت خده وهمست.... وعشان خاطري.
ليلين وقلبه يدق... تصدجي والله ماعت هنفع اكده.
همست..... ليه يا ليو.
هتف... عشان انت بس تدلعي اكده بحس اني بنجلب مابعرفش اجمد دجيجه.
لتداعب ياقته وتنظر اليه بدلع.... وانت عايز تجمد.
تنهد... يا مري اعملها ازاي دي. اني دلوك عايز حاجه تانيه.
همست.. عايز ايه.
نظر اليها بهيام. اقترب من وجهها... عايز الجرب والرضا عايز اتهني.
همست.. قرب قرب مين.
هتف وقلبه يدق بعنف... جرب الحوريه اللي لخبطت حالي وشجلبت ايامي.
خجلت وطرقت براسها اقترب ولمس شفتيها وقلوبهم تصرخ من هول مشاعرهما لتنتفض مبتعده 
وهتفت بخجل.. ممكن توديني عند الشجر والفراشات عايزه العب هناك. 
ضحك... مفيش فايده متجوز عيله صغيره. لتقف متذمره.
هتف.... يلا يلا.. اخذها وذهب بها الي ذلك المكان فكانت تعشقه صرخت وظلت تلعب فيه وهو يتاملها ويفكر كيف تغيرت دواخله من اخر مره كان فيها هنا.
هتفت.... انت بتحبها يا ليل خلصت اكده الجمر ده عشجته لشوشتك لا تجولي بقه تنفع وماتنفعش. لاه دي تنفع بالكوم دي تاخد عجلك منين ماتروح بتترعب عليها كنها روحك . انت حبيت يابن الرفاعي وحوريه اتربعت جوا جلبك خلاص لا بتجدر تبعد ولا تطيج الهوا يمسها. حاسس بحبها مكلبش جواتي رايد أسعدها اتهني بيها. دي الفرح والهنا كله. جنيه مالهاش زي من جمالها. عايز اخبيها في جلبي ماحد يمسها كت تايه ولا عالم بيا ايه من ساعه  ماطلعتلي عالزراعيه ..وضع يده علي قلبه. خصله شعرها مابتفرج جلبي من يومها كنها بقت النفس والروح. انت ليل الرفاعي اللي بيجولو كيف الحجر. جه الجمر ده فلجه نصين خرج من جواته لين الدنيا. عمري ماكت اتخيل ان جواتي اكده. وحابه وعاشجه. العشج ده جنه خلاص اكده عهد عليا لاكون ليكي كيف مابتريدي هاخدك وافرح بيكي مانت اللي ياخدك ينهبل من فرحته وهفرحك عمرك كله يا جلب ليل والله جلبه بالجوي.
لتاتي وتشده تعالي بسرعه.. قام معها ليجدا احد الفراشات عالقه في كومه من الاغصان ولكن بعيده عنها.. همست.... ممكن تشيلني افكها عشان محبوسه.
ابتسم علي طيبه قلبها حملها ورفعها من وسطها لتبدا في فتح الاغصان. 
صرخت..... وحش البتاع ده عورني اخص عليك.. تنهدت وظلت تفتح الاغصان لتصرخ حتي طارت الفراشه انزلها بهدوء وهيا تصرخ بسعاده وشعرها يتطاير هنا وهناك وهو قد سحر من جمالها. انزلها  وهو يتاملها وقلبه سيخرج من مكانه نظرت اليه لترتجف من نظراته لتحني راسها. 
همس.... ايه فيه ايه.
هتفت... اتعورت حتي بص لترفع اصبعها ..نظر اليها بهيام رفع اصبعها لشفتيه يتلمسه بحنان لتتوه في نظراته وهو قد تاه وتاه ..اقترب ولمس خدها بحنان ونزل باصابعه علي جانب وجهها لترتعش. 
همس... انت جنيه نزلتلي من السما ماعرفش عملت فيا ايه بس اللي عارفه اني دلوك طاير بيها انحني وشدها ورفعها وهام بها لترتعش من كم المشاعر التي بداخله وصبها عليه ظلا معا لفتره ..انتفض حين سمع صوتا رجوليا غاضبا ليضع زوجته وراءه يخفيها فهيا خلعت الملس وشعرها منسدل ليغضب عندما.......





تعليقات
×

للمزيد من الروايات زوروا قناتنا على تليجرام من هنا

زيارة القناة