رواية حوريه في قلب الليل الفصل الثاني والثلاثون 32 بقلم ميفو السلطان

رواية حوريه في قلب الليل
الفصل الثاني والثلاثون 32
بقلم ميفو السلطان

قامت حوريه سعيده تشعر بسعاده طاغيه تلبستها حاله من الهيام والعشق ذهبت الي اختها تحتضنها وتاخذها وينزلان عند الزرع هتفت.. انا مبسوطه اوي يا لؤلؤ. 
احتضنتها اختها لتهتف.... ليل اتغير قوي وقالي انه بيحبني وعايزني. تخيلي عايزني انا حد عايزني. 
احتضنتها لؤلؤ.. انت مافيش حد يطولك يا قلبي بقلبك الدهب ده.
هتفت حوريه.. بجد يا لؤلؤ انا اتحب قوي كده خايفه قوي.
جلست ساهمه.... خايفه يجي في يوم وليل يقلب ويسيبني زي ماما. خايفه حاسه اني مش مكتوبلي افرح انا حبيته قوي ونفسي اعيش عمري تحت رجله والله هبسطه واديه حب الدنيا بس.. بس يحسسني بالامان ومايسيبنيش. انا ماتحملش يبعد عني لو بعد اموت والله. ليل بقي حياتي كلها راضيه اني ابقي في حياته باي صوره راضيه ابقي حبيبته ومراته عشان هو بقي دنيتي. انا ضعيفه لدرجه اني ممكن اموت لو بعدت عنه. انا ماحسيتش اني انفع لحد اول ماقالي عايزك مش مصدقه عارفه عشان كده هسعده وهشيله في عيوني عشان يفضل يحبني ومايبعدش عني...
كان ليل قد اقترب ليسمع كلامها كله.
هتفت لؤلؤ.... يا حبيبتي الحب مش عطاء بس لازم تاخدي. 
نظرت اليها كانت طيبه وقلبها دهب لتهتف.. مش عايزه اخد والله مش عايزه. عايزه بس افضل جنبه ويسيبني احبه واديله حبي. طول ما راضي بحبي هبقي مبسوطه. يا لؤلؤ انا عشت سنين من غير مشاعر خايفه. عايزه احب وماقدرتش لحد ما جه ليل. نفسي اديله روحي. 
هتفت لؤلؤ.. يا حوريه التفاني في الحب صعب لو حصل حاجه هتنجرحي اوي. 
لتبتسم بحالميه... لا ليل وعدني انه مش هيحصل حاجه. ( هأأوووو أو أو 🤣🤣🤣) ثم ان ايه اللي هيحصل (  مثلا 🙄🤔 )انا طيبه مابعملش حاجه. وهبقاله حبيبته اللي هيقوله هعمله بس يحبني. انا مش عايزه غير اني اتحب واحس بالامان. ليل حضنه امان يا لؤلؤ. لو هيخليني بس في حضنه وياخد عيني. 
قبلتها لؤلؤ.... ربنا يسعدك يلا نطلع.
هتفت حوريه... لا خليني شويه لتقوم لؤلؤ وتتركها لتتنهد حوريه وتسهم لتدندن انا .. انا كلي ملكك .. انا كل حاجه حبيبي فيه بتناديك
انا .. انا مش بحبك .. الحب كلمه قليله بالنسبه ليك
انت فرحه جت لعندي 
في السعاده اللي بعشها ياحبيبي انت السبب
هوصف ايه واحكيلك اي... معاك بضحك وبفرح مبقتش خايفه.. ازاي هخاف وانا بين ايديك ساعات بخيالي بسرح
قبل لما بحلم كل حاجه القيها فيك
لتحس به يحتضنها نظرت اليه بعشق لتهتف بصوت ياخد العقل من حنانه... 
بوعدك يا حبيبي عمري شوقي ليك ما في يوم يقل
هبقي فرحك وقت حزنك في التعب تلاقيني حضنك 
كل يوم من عمري ليك ..لتهمس بس ليك..
ظل ينظر اليها غير مصدق كم المشاعر التي سمعها منها وكلامها وعيونها شدها يحتضنها لتندس في احضانه.
همس... كل ده ليا اني كتير عليا والله .
لتحاوطه بذراعها.... عارف يا ليو انا بحبك اد ايه اد عمري كله. انا مش حاسه غير بحضنك وبس. نظرت اليه ....بتحبني يا ليو وعايزني. 
شدد عليها... عايزك بس دانا حاسس اني مافيش حته في جلبي الا ومجنونه بيكي. 
تنهدت... وانا مش عايزه حاجه تانيه نفسي اسعدك اعيش بس عشان اسعدك. 
هتف.... انت نعمه ربنا ليا انت الجنه االي نزلتلي دنيتي. 
نظرت اليه بحب.. اوعي يا ليو تزعل مني عشان هبله ابقي سامحني مش انا بسامحك علي طول. 
تنهد.... انا ازعل من جلبي ازعل من سعادتي في الدنيا ازعل من نعمه ربنا. انت ازاي اكده انت مالكيش زي يا حوريه. 
هتفت .. طب خلي بالك بقه وحافظ عليا لاروح منك. 
هتف.. مين دي اللي تروح.. ساعتها اكون ميت. 
نظرت اليه بحب.. صحيح يا ليو عمرك ماهتبعدني وتعمل زي بابا. 
هتف.... مابقاش راجل ساعتها لما اسيب حرمتي وروحي تبعد. (ماتقول ان شاء الله يا حزين🤣🤣)
هتفت.... وانا هحبك كتير وهبقي من ايدك دي لايدك دي بس تحبني. 
ظل ساهما شدها يقبلها بشده لتخجل وتهمس.... عيب كده احنا بره.
هتف ...طب بسيطه شدها يركب العربه لينطلق بها الي المرسم الخاص به نزل وادخلها ليأخذها ليتجه الي احد اللوحات.
بهتت ونظرت اليه لتجدها لوحتها قد اكتملت لتشهق وتحتضنه..... ليو دي حلوه قوي كانت تشع مشاعر  ..همست.... انت ازاي حاسسني اوي كده. 
احتضنها وهمس.... جلبي حاسس بالجمر بتاعي وحاسس جلبه الدهب. 
نظرت اليه بحب.. يعني انا ست كويسه يا ليو وانفع تحبني طول عمري قول والنبي. 
هتف بعشق.... انت كتير عليا يا جلبي كتير علي اي حد اساسا. انت نجمه عاليه ماحدش يطولها ليقترب ويتلمسها بحنان ويهمس حوريتي جلبي هيجف من جمالك وهموت عليكي دلوقك. 
خجلت تبتعد.. ايه يا ليو بطل ايه ده. 
هتف. لا ابطل ايه ليو بتخش علي جتتي تسيبها وتجلبها حريجه. واحنا لوحدنا والسما تاخد العجل والزرع ريحته تخش الجلب شدها وحبيبي ياخد العجل والله ياخد العجل ليهيم بها لفتره انسابت مشاعرهم عشقا.. 
دفعته بخجل وتهتف. يلا نجيب ورد ليستسلم لها ويخرجا من المكان وتبدا هيا في القفز هنا وهناك وجمع الورد .
عادا فرحين لتقابلها لؤلؤ وتجدها سعيده لتسعد بها.
هتفت... انا هطلع احط الورد . لتصعد بها الي الاعلي تضع الزرع في احد الفازات. 
لتقف لؤلؤ تنظر الي ليل ليهتف.. مش ناويه تليني من ناحيتي يا بت الناس. 
تنهدت لؤلؤ.. ألين يا ليل لما الاقي اختي حاسه بالامان. 
هتف.... واني دلوك جدامك ايه. 
تنهدت.. انت بتحبها يا ليل. 
تنهد وهتف.. حوريه بقت حياتي. 
نظرت اليه.... شايفه في عيونك الحب بس اللي اهم من الحب الامان يا ليل. خلي بالك حوريه غلبانه وطيبه و مش طالبه منك الا الامان حوريه عاشت هم وشخصيتها ضعيفه ماتستحقش تتوجع. 
هتف..... واني عمري ما هوجعها. 
هتفت..... يا ريت يا ليل عشان السعاده اللي شايفاها في عيون اختي لو انطفت هتموت. حوريه ضعيفه وابويا عمل فيها كتير بقت مهزوزه نفسها تحس ان حد عايزها.. اوعي يا ليل يجي يوم وتطعنها. 
هتف.... اطعن ايه دا روحي يا لؤلؤ.
ابتسمت له وصعدت ليصعد ليل الي الاعلي لتخرج صابحه من الخلف (يامه يابه اعوذ بالله😈) لتبتسم بخبث.. وماله خليها اخر النحانيح يا سي ليل افرحي يا ست لؤلؤ دلوك تخرجي بيد ليل انت واختك وتترمو رميه الكلاب. 
صعدت حوريه تضع الورد في المزهريه لترتبها ...دخل عليها ليل يحتضنها ويقبلها وهيا سعيده بلمساته لتهمس له ....بحبك.
شدد عليها يقبلها بهيام ويحتضنها ظلا هكذا لتهمس هيا.. لولي كت عايزه منك حاجه.
اخذها وجلس واجلسها علي قدمه... عيون لولي.. يا بت بطلي دلعك ده جتتي بتسيب وماهخرجش من مجعدي وهتفضح.
همست.. اخص عليك.. تتفضح انك بتحبني وقاعد جنبي. 
احتضنها.... ولا عاد يهمني مخلوج الله في سماه افضل راشج جنب الجمر اهنه ليتنهد جولي يا جلبي رايده ايه.
هتفت.... كنت عايزه القوضه اللي جنبنا اخدها.
قطب جبينه.. تاخدي ايه مش فاهم حوريه اوعي تجولي حاجه هبله اني ماههملكيش لو روحك طلعت. 
ضحكت تحاوطه.... وانا ما ههملكش  يا لولي لو روحك طلعت برضه.قبلته وهمست.... كنت عايزاها تفتحها علي قوضتنا يعني ونعمل قاعده ومطبخ صغنون حاجه زي استوديو كده بدل بالليل مانزل واطلع يبقي بيتنا الصغنون.
ابتسم.. انت عايزه اكده.
همست.... عشان بالليل نسهر واقوم اعملك حاجات حلوه وافرحك بيها. 
تنهد.... هتفرحيني عن اكده فين بس. هتف.... عيوني يا عمر ليل من جوا.
لتصرخ وتحتضنه.. يا ليلي بحبك بحبك بحباااك.
احتضنها.... بطلي والله هجوم افرتكك عالصبح اكده.
لتنكمش في احضانه وتهمس.. لا والنبي خليني في حضنك ضمني جامد اوي.
همس... حضني بس دانا نفسي اخدك واتوه فيكي قربك ده بيكوي جلبي.
لتكلبش فيه.. بطل عايزه حنانك والنبي.
شدد عليها.. اللي تأمر بيه اميرتي هعمله وبس ...ظل معها فتره يغزوها بحنانه الذي خرج منه لاول مره لتلك الجميله لتنعم به.
همست... بقلك ايه يا لولي.
احتضنها... ايه يا جلب لولي.
هتفت... هو انت وقعت فيا من امتي وإياك تخبي ازعل.
ضحك... من ساعه ما وجعتي في حضني ونمتي وشعرك ده انفرد علي دراعاتى. 
قطبت جبينها.. انا نمت في حضنك امتي ده.
تنهد.. لما كتي جاعده بتغني عالزراعيه. لجيت حاجه بتشدني صوتها زي الجنيه جولت دا اكيد بسم الله الرحمن الرحيم. جربت لجيتك جاعده اتسحبت وجعدت. وشعرك بيهفهف عليا كت حاسس اني طاير لجيتك ركنتي ونمتي علي دراعي عدلت يدي وجعتي في حضني جعد جلبي يرجف لما حسيت اني هفطس كت خايف اتحرك لاتفوجي. ومن ساعتها جلبي دج لا كان ليا في المشاعر والا اعرفها كت بملس عليكي مسحور لحد ما فوجتي وهربتو كت هموت اتجنيت راحو فين جعدت افكر فيكي لحد ماجيتي بحالك. ليحتضنها ومن ساعتها ارمح بعيد زي الطور تجيبيني علي ملي وشي مكفي لحد ما وجعت ولا عت جادر ارمح والا ابعد.
همست... ايه ده لتحاوطه بحنان وتهمس بدلع... عايز ترمح يا لولي. وانا يعني هسيبك اصلا.
شدد عليها... لاه لاه لاه. هتدلعي اكده هفطس ماجدرش.
لتداعب وجهه.. وان ماكتش ادلع علي حبيبي ادلع علي مين.
ظل ينظر اليها وقلبه يضخ دما ليقوم ويحملها لتهمس لولي فيه ايه.
هتف... اسكتي يا حوريه لاني ماعتش جادر وربنا لو كتمت حالي هنحصر.
قبلت خده... ليه يا لولتي دانا بحبك تنحصر ليه مش عايزني ادلعك والا ايه.
هتف وهو يأكلها بعينيه... لاه ادلعي بس سيبيني بقه ادلعك اني كمان ومنيها اروي جلبي اللي هيطج من مكانه. ليحتضنها ويغزوها بمشاعره التي كالت وفاضت من فرط حنانها. 

صعدت لؤلؤ لتجد جاسر يستعد للخروج لتهتف انت خارج يا حبيبي. 
اقترب يحتضنها اه عندي مشوار بره البلد. 
هتفت.... انا اتكلمت مع ليل ويعني حاساه اتغير. 
ابتسم.. ليل راجل يا لؤلؤ صحيح عاني كتير واتربي علي العنفوان بس بيحب حوريه وهيراعيها. 
ابتسمت وتهمس.... اه والنبي الا قلبي بيوجعني. 
اقترب يحتضنها.. ايه بتجولي ايه جلب حبيبي بيوجعه لا عاش ولا كان  ليقترب ويحملها.
لتشهق... بتعمل ايه. 
هتف.... اعمل داني هعمل عمايل حبيبي جلبه بيوجعه لاه لازمن اخلي جلبه ده رايج ومبسوط 
لتهمس.... جاسر انت مش خارج 
هتف.. اخرج واسيب حبيبي موجوع اعملها ازاي. ( لاء ميصحش😏😏)
ابتسمت بحب.. انا بحبك قوي انا حاسه اني ماعتش جامده اه والله كت طول عمري جامده دلوقتي حاسه بضعفي ومبسوطه اني ضعيفه عشان انت تقف في ضهري اسيبلك نفسي واسيبلك دنيتي تتصرف زي ماتحب. 
هتف.... وانا ضعفك ده هحافظ عليه بروحي ( الناس دى مبتقولش ان شاء الله ليه😂😂 )
هتف.. ودايما جنبي ودايما ماتسيبش حد يمسني صح. 
هتف.... اسيب حد ازاي حد يهوب ناحيتك اموته ( اسكت يا لساني 😂😂😂)
لتهمس بحب.. هنام في حضنك مغمضه وعارفه ان مفيش ايد هتتمد عليا تاذيني ماحبيبي ضهري وسندي حبيبي انت حبيبي اوعدني يا جاسر اوعدني. اوعد لؤلؤ اللي اتبهدلت في الشوارع واتهانت من خلق الله. اوعد لؤلؤ اللي اترمت في انصاص الليالي  تجيب لاختها لقمه تسد جوعها. اوعد لؤلؤ اللي ماعاشتش ولا فرحتش ولا شافت فرح البنات. اوعد ونفذ لاني ماهتحملش غير انك تنفذ. خد لؤلؤ داويها من الدنيا اللي وجعتها وخلتها جامده. خد لؤلؤ عالجها ترجع بني ادمه. نفسي ابقي بنت زي بقيت البنات حبيبي يحافظ عليا. خد لؤلؤ وافرح بيها وفرحها ( ماتهمدي بقا بلا خد بلا يتهبب.. دا هيبقي حزن مغلي 😂 😂 ) انكمشت في احضانه..... نايمه فرحانه في حضنك وعارفه ان ضهري مستور ووشي محمي لتسيل دموعها  وتكلبش فيه ليهتف.... مالك يا عمري.
تنهدت.. خايفه افرح خايفه قوي.
احتضنها... هتفرحي عهد عليا لافرحك العمر كله تنامي بحضن راجل.
نظرت اليه بحب.. راجلي..
ابتسم.. ولا ليكي غيره يا جلبي. 
ظل ساهما وقلبه يدق بعنف ليهمس ...انا بحبك حب مالوش وصف لينزل عليها يتوه معها ويعيشا اجمل لحظات عشق تروي قلوبهم المحبه. 
نامت لؤلؤ حالمه لتستيقظ فلم تجد زوجها ظلت جالسه سعيده لتسمع تليفونها يرن لتاتيها رساله ..فتحت الرساله وما ان فتحتها حتى تلبستها الشياطين لتهب مره واحده لتصرخ و...
مالحقناااش ..عندنا طالعه عالشلاحااات ياختاااي 😂 😂 😂🤪🤪🤪🤕🤕🤕🤕🤕




تعليقات