رواية أسيرة القيصر الفصل السابع عشر 17 والثامن عشر 18 الجزء الاول بقلم امانى فهمي

رواية أسيرة القيصر

الفصل السابع عشر 17 والثامن عشر 18 الجزء الاول 

بقلم امانى فهمي

مراد بعصبية: ايه البرود ده ولا كان اختك نايمة مع واحد غريب فوق

اوس ببرود: عادى جوزها كفاية خانقة اخرتها وحشة

مراد: وانت عرفت اذاي

اوس: مراد افصل بقي

راح أوس يقعد مع الباقي فصعد مراد الى غرفة رنا وخبط ولكن لم يرد عليه أحد ففتح الباب ودخل وياريته مفتحه.


دخل مراد الى الداخل ووجد رنا تنام بين أحضان أدهم وهو يضمها بشدة وينيمها على صدره وكانت رنا بشعرها وكانت البلوزة في الأرض وكانت تنام ببدى خفيف يبين جسدها بشده فلم يتحمل مراد ذالك المنظر فصاح بشده

مراد: رنااااااااااااااااااااااااااااااااا

قامت رنا من حضن أدهم مفذوعة وكذالك اتفذع أدهم

أدهم بحنان: اهدي يا روحي وضمها بشدة وقبلها

مراد بعصبية: انتى اتجننتي اذاي تنامي بالشكل ده

رنا بدموع: مراد اناااااا.


مراد بصوت عالى: اخرسي خالص هي ديه أخرت التربية والأخلاق فعلا بقيتي واحده سفلة وو ووقليلة الأدب

أدهم بصوت عالى: انت اتجننت انت اذاي تقول الكلام ده

صعد الجميع الى الأعلي ودخلو غرفة رنا ووجودها تقف خلف أدهم وأمامه مراد واقف بعصبية شديدة

أدهم: ميرا من فضلك هاتي البلوزة ديه وتعالى

فعلا حملت ميرا البلوزة وذهبت الى رنا وجعلتها ترتديها وغطت شعرها وكانت تبكي بشدة فضمتها ميرا إلى حضنها.


نجم الدين: مراد برا الأوضة

مراد: عمي بس

نجم الدين بعصبية: قولت برا

خرج مراد برا الأوضة وبرا القصر كله

نجم الدين: الكل برا

خرج الباقي وفضلت رنا بين أحضان ميرا فذهب إليها أدهم واخذها باعفية من بين أحضان ميرا وأشار لها بالمغادرة

أدهم: ششششششش خلاص حبيبتي اهدي انا السبب حقك عليا

رنا بدموع: قال عليا سفلة ووقليلة الأدب وكلمة تانى وحشة هو انا كده

أدهم بحنان: لا انتى اكتر واحده محترمة

رنا: بس هو قال كده.


ضمها أدهم لحضنة وشالها وقعد بيها على السرير وضمها بشدة واخذ يمسح على ظهرها وبتدا يقبل فيها

أدهم بحنان: بحب عيونك وباس كل عين لوحدها وبحب خدودك وباس كل خد لوحدة و بحب ادوق الكريز

رنا بتوهان: كريز ايه

أدهم بسحر وضحكة حلوة: ده وشاور على شفايفها واخدهم في جولة جميلة جدا وكانت بكل رقة وجمال

فصل أدهم القبلة ووضع جبينة على جبنها.


أدهم: انتى اكتر واحدة مؤدبة في الدنيا ولازم تعرفي اني عمري مهقبل ان الست الى تشيل اسمي متكونش محترمة وسكت

انا بحبك وانتى اكتر إنسانة محترمة وعمري مهختار واحده غيرك ولو رفضتي عمري مهقبل واحده تانية في حياتي وهعيش باقي عمري على كل لحظة ضميتك فيها ولمستك روحي اغسلي وشك وانا هستناكي تحت وباس دماغها وقام نزل

فضلت رنا تعيط وقررت انها تنزل تحت

ف

ى الأسفل

كان الجميع يجلس كل شخص مهموم وزعلان.


اوس: أدهم ممكن تهدي شوية

أدهم بعصبية: انت مسمعتش هو قالها ايه شتمها وكان فاضل يضربها

نجم الدين: أدهم هو سؤال انت فعلا اتجوزت رنا

أدهم: ايوه رنا مراتي والله العظيم مراتي

نجم الدين: تمام انت كتبت عند مأذون

أدهم: لا انا خلتها تمضي على ورق وخت ورقة وخلتها ورقة جواز وسجلتها في الشهر العقاري

رنا: ليه يا أدهم

أدهم بضعف: والله كان غصب عنى كنت خايف اخسرك

رنا بدموع: ليه

أدهم بعصبية: علشان بعشقك.


مراد بسخرية: مش قولت كده اخرتك جواز عرفي

رنا: لا انا معملش حاجة ذي كده

نجم الدين: مش عاوز اسمع صوت حد تاني أدهم كتب كتابك على رنا يوم الخميس الجاي

أدهم بفرحة: حاضر بس رنا

كانت رنا تجلس بحالة سكون ودموعها تنزل على وجهها بشدة

نظر اوس على رنا التي كانت تبكي وكان الدنيا انتهت من حوليها فتوجه إليها ومسك ايديها وخرج بيها برا وتوجهو الى الجنينة وجلس على الترابيزة.


اوس بحنية: ممكن تهدى انا عارف انك في الليلة ديه مظلومة بس لازم تعرفي انك ضعيفة اوى ومن السهل اوى الكل يكسرك بس لازم تقوى لازم تقفي ادام الكل

مراد غيران عليكي مش متصور أنه بعد مرجع تانى هنا كان فاكر انه هيخدك في حضنة ويعوضك على كل الى فات انتى بنتة وأخته وحبيبته

وأدهم كمان بيحبك وبيحبك اوى ومش بس كده لا ده بيعشقك انا راجل وفاهم نظره الراجل العاشق كويس اوى.


لو عاوزة تبعدى فترة انا معاكى ومفيش قوه تقدر تقف ادامى امري وانا هنفذ بس عاوز اسالك سؤال

رنا: ايه هو

اوس: انتى بتحبي أدهم

رنا: معرفش

اوس: اذاي يعنى متعرفيش

رنا: معرفش بس من كلام اسر عليه حسيت انه حنين اوى بس لما خطفنى وعذبنى خفت منه بس رجع تانى وشفت حنية منه لما ضمنى لحضنة حسيت بالأمان حتى النهاردة لما نمت في حضنة حسيت بالحب والأمان

اوس: عارفة انتى بتحبية اوى

رنا: برغم الى عملة فيا.


اوس: كل واحد بيغلط ولازم تسمحية

رنا: انا فعلا مسامحاه قلبي مسامحة وعقلي رافض

اعمل ايه

اوس: خدى وقتك وفكري كويس

رنا: حاضر

اوس: انا هدخل جوا وانتى فكري واى قرار انا هنفذه سلام

غادر اوس وترك رنا تفكر في كلامة وتوجه إلى الداخل

كان مراد في غاية الحزن بسبب كلامة لرنا

مراد: فين رنا

أدهم: انا لازم اتكلم معاها

اوس بعصبية: اسمعو انتم الاتنين رنا أي قرار هتقولة الكل هينفذه

مراد: انا هطلع اتكلم معاها.


اوس: محدش هيطلع والكل هيقعد هنا ذي الجذمة مفهوم

الكل: مفهوم

اخذ مراد ينظر إلى أدهم بكره ولكن كان أدهم ينظر له ببرود

سليم: الأهلى والزمالك تفتكرو مين هيكسب

اسر: الاتحاد السكندري

ميرا: ومين ده كمان

نجم الدين: او الداخليه

سليم: شكل الحكم وصل

دخلت رنا عليهم ووقفت امام الكل

مراد: رنا انا اسف كان غصب عني

رنا: مش هتفرق

اوس: قرارك رنا.


رنا: انا من فترة قبل ابويا ميموت قدمت في منحة تعليمية ومن يومين اتصلو وبلغونى انى حصلت على المنحة وانا قررت انى اوافق عليها ولغاية معاد السفر هرجع بيتي القديم

مراد بفرحة: والله احسن قرار هنسافر الصبح انا وانتى يالا نجهز الشنط

رنا: بس انا هسافر لوحدي ممكن

مراد: اذاي يعنى

رنا: يعنى انتم ممكن تبعتو حرس يحمينى بس انا عاوزة ابعد وفضل فترة بعيد عن الكل.


نجم الدين: ماشي يا بنتي بس قرار جوازك من أدهم هيتنفذ والخميس الجاي وهتعيشي هنا وانتهي الكلام

أدهم بحزن: خلاص يا عمي بلاش تضغط عليها

رنا: انا موافقة

أدهم بصدمة: يعنى انتى موافقة

رنا: بس بشرط

اوس: ايه هو

رنا: عمى نجم الدين يوافق على خطوبة سليم وميرا

نجم الدين: وانا موافق الخميس الجاي خطوبة سليم وميرا وكتب كتاب أدهم ورنا

اسر: وانا واوس هنجوز امتى

اوس: مش فاضي خالص الفترة الجاية.


اسر بدموع: ولما بطنى تبان قول للناس ايه فرت في شرفي وتغرغر بيا اهئ اهئ اهئ

سليم: حرام عليك يا اوس تاخد بنات الناس وتبهدلهم كده

رنا: أدهم عاوزة اتكلم معاك ممكن

أدهم: حاضر

ذهبت رنا مع أدهم الى الجنينة وجلسو تحت شجرة

أدهم: ليه يا رنا ليه عاوزة تبعدى عن حضني بعد ملقيت الدفا والأمان والحب

رنا: افهمنى انا فعلا بحس معاك بالأمان وقلبي مسامحك بس عقلي مش مسامحك.


أدهم بندم: والله مكنش اقصد اعمل كده ارجوكى سمحيني بلاش تعذبينى انا اسف

رنا: تعالى ننسي الماضي انا بس محتاجة شوية وقت ممكن

أدهم بحب: خذي الوقت الى انتى عوزاه وانا معاكى بس الفترة ديه قد ايه

رنا بصوت واطى: سنتين بس

أدهم بصدمة: عوزة تبعدي عنى سنتين ليه

رنا بدموع: علشان خاطري وافق انا محتاجة ابعد نفسي اعتمد على نفسي ونبي متزعلش.


ضمها أدهم لحضنة وقعدها على رجلة وباس عيونها وخد شفايفها في جولة طويلة وبعد فترة بعد عنها

أدهم: ماشي بس هيكون في حرس معاكى في كل خطوة وتليفونك مش هيتقفل نهائي ووقت متصل ترد من اول رنه مفهوم

رنا بفرحة: مفهوم شكرا اوى دومي وباست خده

أدهم: تعالى ندخل بس الأول لفي الطرحة وعدلى هدومك

رنا بصدمة: ومين قلعهالي

أدهم بغمزة: بكرا لما تكبري هتفهمي

بعد فترة دخلو ولقو والد سليم وعيلتة وتم الاتفاق على كل شئ.


صعدت البنات الى الأعلى

سمر: لازم ننزل نجيب فساتين

ميرا: تمام امتى

رنا: انا مش فاضية خالص عندى امتحانات بعد يومين

ميرا: تمام انا هنزل وجيب ليا وليكى

رنا: هروح اذاكر بقي سلام

توجهت رنا الى جناحها ودخلت وتوجهت الى الملابس واختارت بجامة قصيرة وقعدت تذاكر ولم تحس بتلك العيون التي تراقبها باستمتاع ودوجه إليها وضمها من ظهرها وباس رقبتها

أدهم بحب: انا ماشي عاوزة حاجة مني

رنا: لا شكرا.


أدهم: لو عوزتى اي حاجة في المنهج اتصلي عليا مفهوم

رنا: حاضر

أدهم بغيرة: وبلاش تلبسي كده تانى اسود فابيض حاجة كده جامدة وباسها وغادر

رنا: اول متوصل كلمنى

أدهم بحب: حاضر يا قلبي

اه قلبي كان هيقف بس هو يقصد ايه باسود فابيض مش مهم انا هكمل مذاكرة....تبع


رواية أسيرة القيصر الجزء الأول للكاتبة أماني فهمي الفصل الثامن عشر


بعد مرور ساعة وجدت رنا تليفونها بيرن فذهبت بسرعة ليه

رنا: السلامه عليكم

أدهم: وعليكم السلام

رنا: وصلت البيت

أدهم: ايوه وصلت وطالع الأوضة كمان

رنا: طيب تصبح على اهل الجنة

أدهم بسرعة: هو انتى هتنامي

رنا: لا بذاكر لسه

أدهم: بتذاكري ايه

رنا بغباء: ايوه مادة الاقتصاد والدكتور رخم وغبي اوى وعصبي وحالف انه يسقتني

أدهم: الدكتور غبي ورخم

رنا: اه والله

أدهم: بقي انا رخم وغبي صح

رنا بشهقة: ..

أدهم: اضحكي اضحكي عادي.


انفجرت رنا في الضحك

أدهم بذعل: بقي انا غبي انا زعلان منك

رنا بحزن: انا اسفة بلاش تزعل

أدهم بضحكة: هبلة عمري مهزعل منك وليكي عليا يا برنسيسة اراجع معاكي علشان مش هقبل اقل من امتياز مفهوم

رنا: حاضر

أدهم: هتنزلي تجيبي امتي الفستان

رنا: لا انا مش هنزل قولت لسمر وميرا يجيبو ليا

أدهم: لا انا هجبلك واحد تمام

رنا: تمام بس اعمل حسابك انا محجبة ومش هقلع الحجاب

أدهم: دانا كنت قتلتك لو قلعتي الطرحة.


رنا: خلاص هقلعها سلام وقفلت

أدهم: البت قفلت بجد يالهوى لتقلع الطرحة

ارسل أدهم رسالة لرنا

تحبك الشمس لأنك منها ويغار منكى القمر لانك احلى منه سرت عشيق اللون البني واسير اللون الرمادي من أعشق النظر إليكي يا جنيتي متي يجمعنا غرفة واحدة واسير عاشقك متى يسير صدري وسادتك وذراعي امانك ورموشي خطائك أحبك أعشقك يا جنيتي؟

قرأتها رنا وكانت فرحانة جدا

بعد قليل ارسل أدهم رسالة ليها.


{ ايتها الطفلة الشقية ذاكري كويس مش هقبل اقل من امتياز مفهوم روحي ذاكري علشان بكري هاجي اسمع ليكي وهفهمك المنهج }

ضحكت رنا بشدة عليه وأرسلت ليه رسالة

{ استاذي العزيز ارسل إليك هذا الطلب حتى تراف بطالبتك النجيبة الصغيرة ان تسمح لها بأن تعيد لها المنهج فأنت اعلم الناس بظروفي استعطفك بحنانك بامانك بحبك لى هل تعيد شرح المنهج لى ادهمي ?? } تصبح على اهل الجنة لا تنسي صلاة الفجر حبيبي

وأرسلت الرسالة.


رنا: يالهووووى يخرابك بيتك يا رنا مكنش يومك يا رنا يا صغيرة على الموت يا رنا

اوس: مالك في ايه هيه حصة الندب اشتغلت

رنا: اعمل ايه زمانة أقراها صح

اوس: قرأ ايه وهو مين

رنا: طب اعمل ايه دلوقتي اه قول غلطة من التليفون

اوس: تليفون ايه

رنا: مش هيصدق ده ذكي طيب اعمل ايه استخبا تحت السرير ولا اعمل ايه

اوس: هتستخبي من مين

رنا: خلاص اسقط في المادة وخلاص بس كده مش هينفع ابقي معيدة اعمل ايه اهئ اهئ اهئ اهئ اهئ.


اوس: هتسقطي ليه وبتعيطي ليه

رنا: يامي اوس انت هنا من امتي

اوس: من اول حصة الندب

رنا: اه اذيك عامل ايه

اوس بضحكة: عملتي ايه

رنا بطفوليه: عملت نصيبة وخليفة منه

اوس: نصيبة ايه وماله التليفون و..

قطع كلامهم صوت رسالة

اوس: في رسالة جاتلك روحى اقريها

رنا بخوف: لا مش مهم

اوس بخبث: خلاص أقراها انا

جريت رنا الى التليفون ومسكته

رنا: خلاص خلاص هقراها

اوس: طب يالا

فتحت رنا الرسالة وقرتها ووشها جاب ألوان.


اوس بضحكة: طيب تمام اوى كده اسيبك تذاكري

رجعت رنا قرت الرسالة مرة تانية وفضلت تضحك وبعد فترة رجعت كملت مذاكرة منتبهتش على الوقت الى بتليفون أدهم علشان الصلاة

تجمع اهل البيت في غرفة الصلاة وامهم اوس وبعد انتهاء الصلاة توجه كل شخص الى غرفته

مر وقت طويل وأتى الصباح وكانت مذالت رنا تدرس الى أن نامت على المكتب

ف

ي الأسفل

نجم الدين: ميرا فين رنا

ميرا: لسه نايمة

نجم الدين: ليه هي تعبانة.


ميرا: لا كانت سهرانة طول الليل ولسه نايمة من ساعة علشان بتذاكر

نجم الدين: ربنا يوفقها

قطع كلامهم احدي الخدم وأخبرته بوصول أدهم المنشاوي فامرها بأن تأتي به

أدهم: مساء الخير

نجم الدين: مساء النور اهلا أدهم

أدهم: اهلا بحضرتك

ميرا: هاي أدهم

أدهم بابتسامة: هاي ميرا على فكرة سليم برا

ميرا بفرحة: بجد طيب باي بقي

نجم الدين: بلاش تاخير مفهوم

ميرا: مفهوم يا نيمو وباسته وخرجت

أدهم بجدية: حابب اسألك سؤال ممكن.


نجم الدين: قول يا بني

أدهم: ليه ساعدتني ووافقت عليا لرنا

نجم الدين: علشان شوفت في عينة حب وعشق ليها

أدهم: واحد غيرك بعد الى عملته في بنتك المفروض كنت قتلتني مثلا فليه وقفت ادام ولادك علشاني

نجم الدين: علشان خاطر دين في رقبتي وجيه وقت رده ولو حكمت اقتل ولادى ومفرتش فيك ابدا

أدهم: ليه كل ده

نجم الدين: علشان خاطر نور امك

أدهم بستغراب: امي ليه وانت تعرف امي منين.


نجم الدين: انا وامك وخالتك مي كنا أصحاب وهما اتجوزو اخين وكانت صدقتنا لسه مستمرة لغاية يوم الحادثة

أدهم: حادثة ايه وأبويا كان عارف بالصداقة ديه

نجم الدين: ايوة كان عارف بالصداقة ديه علشان انا الى وصلت البنات لجوازهم يوم الفرح وبالنسبة الحادث ده بعد فترة على فكرة انا شلتك على ايدى كتير وانا الى سميتك كمان

أدهم: والحادثة ديه إلى ماتو فيها أهلي.


نجم الدين: لا الحادثة دية الى انا ومراتى وابني وابن اخويا متنا فيها

أدهم بذهول: اذاي موتو وانتم عايشين ادامي

حكي نجم الدين لادهمكل شي عن الحادث وعرفة بان امه هي الشخص الى ساعده وخلاه يهرب برا مصر

أدهم: انا اسف انى فكرتك

نجم الدين: لا ابدا يا بني انا عمري منسيت ولا هنسه

أدهم: هي فين رنا

نجم الدين: فوق في اوضتها اطلعلها يالا وانا ورايا شغل هقعد في أوضة المكتب

أدهم: تمام بعد اذنك

نجم الدين: اتفضل.


صعد أدهم الى الأعلى ووجد رنا نايمة كالملاك فذهب إليها وجلس بجوارها

أدهم بحنية: رنا روني حبيبي اصحي بقي

رنا بنوم: شويه كمان اوسي

أدهم: بس انا مش اوس انا أدهم حبيبك

اتنفضت رنا من النوم وأخذت تنظر في الأوضة وتنظر الى ادهم الذي كان يضحك بشده عليها

رنا: أدهم انت دخلت انا اذاي

أدهم: من الباب

رنا: اطلع برا

أدهم: لا

رنا: ونبي اطلع بقي

شدها أدهم الى حضنة وجعلها أسفله وفضل يبوس فيها وبعد فترة ابتعد.


أدهم: يالا اقومى خدي دش ولبسي علشان نخرج بسرعة علشان لو فضلتي كده كتير مش هقدر امسك نفسي

جريت رنا على الحمام تحت ضحكات أدهم فترك أدهم الأوضة ونزل تحت في انتظارها

جاء مراد وجلس أمامه

مراد: ممكن نتكلم مع بعض شوية

أدهم: خير

مراد: عاوز اصالح رنا ومش عارف

أدهم: مراد يمكن اول معرفتي بيها غلط بس بعد كده حبيتها اوى انا عارف انى طريقة جوازى منها كانت غلط بس خفت لسليم يجوزها فحبيت امتلكها.


مراد: انت عارف انى كان نفسي اخدها تعيش معايا بس مكنش ينفع رنا اختى الوحيدة صح عندي اوس وميرا أخواتي بس هي بنت امي وأبويا نفسي اعوض فترة الى فاتت معاها انا مش بكرهك ولا عمري هكرهك بس ديه اختى يعني يوم مرجع ليها قلاقي راجل جاي يخدها منى ملحقتش أفرح بحضنها

أدهم: اخي هتسافر وتسبنا كلنا نقشر لب

مراد بضحكة: اه شكلك كان مسخرة امبارح وهي بتقول قرارها

أدهم: أخرس يالا واحترمنى مفهوم

مراد: صحيح انت عندك كام سنة.


أدهم: 25 سنة بس

مراد: هنكدب بقي

أدهم: 30 في اعتراض

مراد: مش شايف انك كبير عليها شوية يعنى في فرق 8 سنين

قطع كلامهم نزول رنا و توجهت إليهم

رنا: سلامه عليكم

مراد: وعليكم السلام

أدهم: وعليكم السلام

مراد: انتى خارجة

أدهم: انا طلبت من عمى نجم الدين ووافق

مراد: ماشي بس بلاش تاخير

أدهم ببرود: ملكش دعوة يالا سلام

غادر ادهم مع رنا الى السيارة ولكن وقف أمامه شخص

الشخص: رنا هانم حضرتك خارجة

رنا: ايوة بس انت مين.


الشخص: انا جو الحارس الشخصي ليكى من النهاردة ممكن اعرف انتى ريحة فين

رنا: خارجة مع جوزى عادي يعنى

جو: لا مش عادى أوامر الملك أفضل معاكي ذي ضلك

رنا: مين الملك

أدهم: اوس حبيبتي هو الملك وانت تعالى ورانا

جو: تمام أدهم بيه

توجه جو الى السيارات وجعل سيارة أدهم في المنتصف واصبحت سيارة أدهم ورنا تمشي في موكب

توجه أدهم الى احدي المطاعم وطلب أدهم الاكل ليهم

وبعد فترة جاء الاكل

رنا بصدمة: ايه ده.


أدهم: المطعم ده احسن واحد يعمل حمام

رنا: بس انا مس بحب الحمام ولا الارانب ولا السمان ولا السمك

أدهم: يا راجل بجد

رنا: اه والله

قطع كلامهم صوت امرأة وعندما نظرت لها رنا كانت في غاية من الجمال وكانت ترتدى فستان يظهر أكثر مما يخفي

المرأة: هاي أدهم ومدت ايديها

رنا: اهلا بس ادهمي مش بيسلم مين حضرتك

المرأة بدلع: انا شاهي وانتى مين يا صغيورة

رنا: انا رنا مرات أدهم

شاهي: انتى مراته.


رنا بفخر: ايوة مراته وكتب كتابنا يوم الخميس الجاء ابقى شرفينا

شاهي بحقد: وانتى بقي من عيلة مين في البلد

رنا: انا اخت اوس الملك ومراد الفهد وابنه خاله سليم الأحمدي الرعد وعمار الاحمدي

شاهى بخوف: اه اهلا وسهلا بعد اذنكم

رنا: ياريت لو شفتي أدهم تانى تبعدي عن المكان مفهوم

شاهي بحقد: تمام بس متفرحيش كتير هاخده منك

رنا بقوة: وانا يوم مهسيبه هيبقي يوم دفنة تحت التراب ودلوقتي بعد اذنك الاكل هيبرد.


غادرت شاهي تحت انظار رنا الغيورة وادهم المستمتع بغيرتها

رنا: أضحك عادى لو عاوز

انفجر أدهم في الضحك تحت انظار كل الناس الموجودة في المطعم الى أن هدء

أدهم بحبية: انتى بتغيري يا جنية

رنا: وغير ليه وعلى مين ومن مين

أدهم: على مين عليا ومن مين ديه عندك حق فعلا انتى احلى جنية ربنا خلقها على وش الارض

رنا: طيب انا جعانة اوى

أدهم: حالا يا قلبي هغير الاكل

رنا: تمام.


ما الوقت مع الضحك والهزار والفرحة التي أدخلها أدهم الى قلب رنا وعادو في وقت متأخر نزل أدهم ووصلها الى باب القصر الداخلى

أدهم بحنية: تصبحي على خير يا قلبي وباس خدودها

رنا: وانت من اهل الجنة

أدهم: يالهو على الخدود الحمرة ديه وباس شفايفها ومشي

فضلت رنا واقفة مصدومة وهي تلمس شفايفها فتوجه إليها جو

جو بضحكة: على فكرة هو مشي

رنا: حاضر بس هو مش من امتي

جو: من اخر وغمزلها بعيونه

رنا: انااااااا.


جو: متخفيش مني انا صاحب اوس ومراد من زمان يمكن من واحنا عندنا 15 سنة يعنى لو عوزة تتكلمى بعيد عن اوس ومراد انا موجود يالا روحي نامي لان فاضل يومين بس على كتب كتابك

رنا بابتسامة: حاضر جو

توجهت رنا الى الداخل وصعدت بسرعة الى غرفتها ونامت على السرير ولم تحس بالشخص الذي جلس بجوارها

اوس بحنان: ادام بتحبيه اوى كده ليه عوزة تبعدى عن الكل.


رنا وهي تضع رأسها على قدمة: عوزة أبعد عوزة ابقي رنا الألفي جديدة شفت حاجات جديدة واتعلم اكتر

اوس: انا معاكي في اي قرار وعلى فكرة جو احنا بنعتبرة اخونا يعنى هو من اول النهاردة هو الحارس بتاعك حتى يوم السفر هو معاكي تمام

رنا: تمام

اوس: يالا حبيبي قومي غيري هدومك ونامي عاوز وشك منور يوم الخميس وخلى أدهم يرحم البوس شويه ماشي

رنا: هو فين كان هنا

اوس بضحكة رنانة: دوري عليه براحتك سلام.


غادر اوس وتوجهت رنا الى الحمام وبعد ذلك خرجت ونامت على السرير وذهبت في نوم عميق بعد اطمانها على وصول أدهم البيت..



     الفصل التاسع عشر والعشرون من هنا   

   لقراءة جميع حلقات القصه من هنا


تعليقات