
رواية أحببت مصيبه
الفصل السابع والعشرون 27
بقلم دنيا احمد
الممرضه حاضر بس هم خمس دقائق بس
مريم حاضر
غيث انا هستنكي قدام الاوضه خلصي بسرعه
الممرضه عقمت مريم ودخلتها
مريم اول ما دخلت وشافت منظر اياد حطت أيدها
علي وشها وعيطت من كتر الأجهزة
مريم قربت منه : عايز تمسك ايديه بس شايفه انو ده
مش من حقها فتراجعت
مريم بدموع : انا مش عارفه انت بتحبني ولا لاء بس انا بحبك يا اياد انت لازم تقوم عشاني سمعني حتي لو مكنتش بتحبني كفايه عليا اني احبك من بعيد واشوفك قدامي لازم تقوم عشان حبي ليك انا اترهنت مع نفسي أن لو حبي ليك قوي هتقوم ارجوك قوم يا اياد انا مش هستحمل انك تموت وتسبني وطنط وتالين مش هيستحملوا هم كمان لازم تقوم عشان في ناس كتير بتحبك مستنياك قوم يا اياد قوم عشان خاطري وانهارت من العياط وسندت رأسها علي السرير
اياد شال البتاعه بتاعة الأكسجين : يااااااه كنت مستنيكي يا مريم تعرفي اني قومت عشانك انتي بس انا اللي حبي ليكي قوي عشان كده عافرت لحد ما قومت يا حبيبتي
مريم بصدمه ?? وصراخ غييييييث
غيث فتح الباب بسرعه
غيث في ايه يا مريم
مريم بفرح وعياط في نفس الوقت اياد
فاق فاق وكلمني
غيث بيبص لقي اياد نايم
غيث راح عند مريم تعالي يا حبيبتي معايا
انتي اعصابك تعبانه تعالي هو لسه ما فقش
مريم بدموع لا فاق وكلمني انا متاكده
غيث تعالي يلا قبل ما ادهم يجي ويعمل
مشكله يلا يا حبيبتي
مريم مشيت معاه بس كانت بتبص علي اياد
واياد كان مبتسم وفي نفس الوقت زعلان عليها وعلي
الحاله اللي هي فيها
اياد بزعل وفرحه في نفس الوقت بعد ما طلعت مريم
وغيث ياااااه لو تعرفي انا بحبك قد ايه يا مريم وأخيرا عرفت انك بتحبيني
شخص : يا حنيين ده انت نهارك مش فايت انهارده
اياد بصدمه وبلع ريقه اهدا كده يا وحش وانا هفهمك والله
شخص تفهمني ايه ده انا مش هخلي حته فيك سلميه انهارده بقا عملي فيها ميت
اياد بخوف اهدا كده ومتتغباش وانا هفهمك والله
الشخص هتفهمني ايه ده انا ياض كنت هموت لو جرالك حاجه واكتر من ١٠ ساعات عمليه وحوار
اياد والله العمليه بجد مكنتش بمثل فاهدا كده عشان تعبان وحياه ابوك
الشخص بزهق?? قاعد علي الكرسي ماشي اما اشوف اخرتها معاك انطق بقا بدل ما انت عارفني مجنون ومش ضامن نفسي هعمل فيك ايه
اياد حبيب هارتي تسلم يا كبير اهدا كده بس عشان نعرف نتكلم
الشخص: احكي يلا بدل مش هيحصلك كويس انا جوايه غضب هطلعو عليك دلوقتي فخلص
نفسك احسن
اياد خلاص يا عم هقولك : اولا كده العمليه بجد مش هزار لان خدت الطلقه مكانك يا طور وبعدين فعلا انا كنت هروح فيها لولا ساتر ربنا الحمدالله ولو علي انا فوقت امتي فهقولك
فوقت لما أبويه جالي في الحلم كانت صراعات جايه في دماغي في الوقت ده اني كنت في مكان ضلمه وشوفت شخص جاي عليا من بعيد اوي لبس ابيض وعمال يقرب اوي وانا عمال اصراخ اقول خدني معاك متسبنيش خدني معاك هو يقولي لسه قدامك العمر كتير عيشو يا ابني وفجاه لقتني فتحت عيني وشويه لقيتكم دخلين عليا انت وادهم الاول وبعدين ادم وماهر وبس كل ده اللي حصل
غيث طيب يا كلب مصعبش عليك حالتنا يا
اياد خلاص يا عم انا اسف وبعدين كنت
مستني حد يجي وجه وغمزله
غيث بيحاول يتحكم في غضبه اه يا رمه وارتحت لما جات ده انت عايز تتنفخ بس اللي حيشني عنك الرصاصه اللي وخدها بدالي يا كلب
اياد مخلاص بقا وكويس انك طلعتها بره لاخوها
غيث بخبث هو ادهم مش هنا هي مع سعيد وماهر وكريم وادم و انا جتلك يا حيوان
اياد يا نهارك اسود انت سيبها معاهم بجد
وقاعد معايا قوم يا حيوان خلي بالك من
مراتي وحاول تخفف عنها
غيث برفع حاجه ?? لما تشوف حلمت ودنك يا حبيبي بقا تعمل معايا كده يلا ابقي قبلني لو شوفتها تاني
اياد ما خلاص بقا يا ابو الصحاب قلبك ابيض ده انا اياد حبيبك بس قولي بقا انت عرفت منين اني بمثل عليك لما مريم جت وليه قولتلها اني ما فوقتش
غيث اولا حاجه انت ناسي اني ضابط ولا ايه وتأتي حاجه عشان واضح انها بتحبك ومكنتش عايزها تنصدم فيك ومريم عنيده جدا وممكن كنت تخسرها بعملتك دي
اياد بزعل?? انا اسف بس انا كنت عايز اعرف هي بتحبني ولا لا قبل ما اتقدم لادهم وعمها مراد فلقتها فرصه بس انا مكنتش اعرف انكم
بتحبوني كده وخصوصا انت يا برو وغمزله
غيث ده انت عيل غتت صح شكلك عايز تخد تضرب???? منك لله وحط ايديه علي وشه معرفتش انا بقالي تلات ايام ومش عايز اكل غير لما اطمن عليك
اياد مخلاص بقا ياعم ده انت حبيبي يا برو
غيث طيب دلوقتي هتعمل ايه
اياد مش عارف اقولك اصبر ساعتين والممرضه تدخل وهعمل نفسي بفوق تكون مريم مشيت
غيث تمام وحمد الله على السلامه يا صاحبي بس بعد ما تخف مش هنسه اللي انت عملتوا ده حسابك تقل اوي يا برنس ويلا خف بسرعه عشان انا رايح لابو ساره نحدد الفرح على طول بعدين انا هطلع بقا عشان محدش يشك في حاجه
اياد ان شاء الله يا صاحبي خير والف مبروك بس
مش هتعمل خطوبه الاول ليه بس باين انك وقع اوي
يا برنس وغمزله
غيث انا مش عارف مريم حبيتك علي ايه
ده انت واد بارد وطلع
واياد كان مبسوط جدا
عند مازن ويوسف طلعين من الدرس ومعاهم اسامه
والبنات طلعين وراهم
مازن : هتروح تجيب الحاجات امتي
يوسف حالا وانت خد اسامه والبنات اسبقني
اسامه يعني رايح فين وانا اجي معاك وبعدين لقي منه جايه خلاص روح انت يا يوسف
يوسف بغمزه شكلك واقع يا برنس هات بقا ٢٠٠ وانا
هظبطلك الجو انت كمان
اسامه بعدم فهم ازي مش فاهم
مازن ماتديلوا ياعم مش هتخسر حاجه
يوسف مش انت مروح معانا انت ومنه
اسامه ايواا
يوسف هات ٢٠٠ جنيه وملكش دعوه بقا
اسامه طلع من جيبه الفلوس خد يا معلم
ويوسف لسه هيمشي
لقي جايه عليهم حازم والشله البايظه بتعتو
حازم بقا كده بعتني يا صحابي لدول
اسامه عمرنا ماكنا أصحاب يا حازم لو كنت صاحبي كنت عملت ليا اعتبار و كنت خلتني كويس مش فاسد زيك انا ندمان فعلا اني صحبتك
حازم بيسقف برافو عليك ده انت طلعت شاعر بقا بقا دول يغيروك من نحيتي كده وبيشاور علي مازن ويوسف
اسامه وانت مالك انا اللي ندمان اني عرفت واحد زيك و دول احسن منك مليون مره ولا نسيت غيرتك منهم وحاجات تاني كتير مينفعش اقولها
حازم بغضب لا انت كده جبت اخرك معايا وهتشوف وهخليك تجيلي تاني مازلول
يوسف ادخل امشي يا حازم لان انت عارف ان احنا مش بنتهدد وخصوصا منك لانك عارف كويس احنا مين أو اسال ابوك عننا
مازن الرسمه اللي بتعملها قدام اصحابك دي رسمه كدابه وانت عارف وبالذات انت عارف احنا مين لو اسامه ملوش اخوات احنا من النهارده إخوته لأنه بقا واحد مننا خلاص واللي يزعله يزعلنا
يوسف اظن أن المعلومه وصلت يا حازم
مازن يلا يا اسامه
حازم طيب هقولكم علي حاجه لسه ما خلصتش
اسامه كان متراهن علي القطط بتاعتكم معايا فمتامنوش اوي وسبهم ومشي
يوسف استنا يا حازم عشان اقولك حاجه
اسامه قالنا ومتفكرش انك كده بتوقع بنا
وهما التلات خدوا بعضيهم ومشيوا
اسامه بزعل انا اسف بجد انا مكنتش اعرف ان الصحاب
كده انا كنت أعمي حقيقي
عند البنات قربت بنهم
منه مش يلا يا بقا يا اسامه
يوسف رد بسرعه لا احنا كلنا هنمشي مع بعض
اسامه لو عايزنا نمشي يلا
منه لا ابدا طالما كلنا نفس الطريق يلا
وانا همشي مع البنات
مازن طيب يلا بينا
ويوسف سبهم ومشي
دنيا يوسف هو انت رايح فين
الكل اتفاجاه من دنيا ومازن غمز ليوسف
يوسف بفرحه نعم
دنيا مش قصدي كنت عايزه أسألك
علي حاجه انا و تالين
يوسف عادي اه تمام انا ريح اجيب
حاجه وجاي
دنيا اتكسفت اه تمام
مازن جه من جنب تالين
مازن هو انتو عايزين يوسف ليه
تالين انا معرفش انا مش عايزه منه حاجه تلاقي دنيا انحرجت من الموقف وقدام اسامه ومنه
مازن اه طيب متعرفيش عايزه في ايه
تالين تقريبنا بخصوص غيث لأنها
أختها في حكم خطيبته
مازن عقبالنا يارب
تالين???? نعم
مازن ????ولا حاجه .........
لقراءة جميع فصول الرواية من هنا