رواية العنيده والشرس
الفصل التاسع عشر 19 والعشرون 20 والاخير
بقلم زهرة اللوتس الجزار
نبدا بسم الله الرحمن الرحيم
❤❤❤❤
ادهم شاف حاجه خلتو قلب وشه كلو غضب
... بصوت عالي.... ارياان
الكل اتخضو من صوته
ادهم راح ليهم واتكلم بغضب... ايه ال انت هببتو دا
اريان... بندم... مكنش قصدي بس انا كنت بحاول افك نفسي منها
ريناد راحت عند اميره ال وق*عه عل الارض من زق*ت اريان ليها
... انتي كويسه
اميره ببعد الوجع... اه بس موجوعه شويه
ادهم... يلا كل واحد عل اوضته عشان عندنا منافسه ولازم نجهز ليها
الكل... حاضر ومشيو ريناد وغزل اخدو اميره وقدر بصت عل اريان بغيظ ومشيت
لمياء... ال انت عملتو دا غلط مش كل حاجه عن*ف كدا
اريان بندم... قولتلك مكنش اقصد
ليل... خلاص حصل خير ياجماعه يلا عل النوم
ادهم بصلو بغضب واخد دياب ودخلو
عمار... ليه دايما بتستخدم ايديك قبل عقلك
ريان بغضب.. افرض كان جرا ليها حاجه كنت هتعمل ايه
اريان بغيظ... هيجرا ليها ايه من و*قعه
ريان... بغضب... دي بنت فاهم يعني بنت مش هتستحمل دي مش ولد
اريان بغيظ... وهيا ايه ال خالها تمسك شعري هيا ال غلطانه الاول
عمار... كمان هيا ال غلطانه بس شكلك نسيت انك انت ال استفز*تها الاول
اريان... يعني اعمل ايه
عمار... روح اعتذر منها
اريان بسخريه... نعم اعتذر من دي
ريان بغضب... ليه هيا متشبهاش عشان تعتذر منها
اريان بغضب... رياان
ريان بغضب... بلا ريان بلا ز*فت وسابه ودخل جوه
عمار بصلو بطرف عين ومعبروش ودخل
اريان بغيظ... انا ال طلعت الغلطان في الاخر وشد شعره بغيظ منهم
وودخل اوضته
❤❤❤❤
عند البنات
قدر بقلق... اميره انتي متاكده انك كويسه
اميره... اه الحمدلله متخفيش انتي بس
غزل... شكل الولد دا شر*اني
لمياء... اريان مابيشوفش وقت غضبه
ليل... معاها حق اريان مش شرا*ني ولا حاجه بس هو متسرع شويه
ريناد كانت سرحانه
غزل... ريناد مالك
ريناد فاقت... بحزن... قلقانه عل رامي وايه ممكن يكون حصل ليه
غزل بحزن... رامي ما*ت ياريناد خلاص معدش موجود
ريناد بدموع... فارس انا بكر*هك بكر*هك وفضلت تعيط بحر*قه
قدر بدموع... ايه الش*يطان دا ساب ايه للغريب اما هو اخوه عمل فيه كدا
ليل لاول مره حضنت ريناد... بحزن... ربنا يجعل مثواه الجنه
ريناد بدموع مسكت فيها اوي... يارب
البنات كلهم كانو حزنين عليها هيا وغزل
❤❤❤❤❤
عند دياب
كان بيكلم عليا
دياب بصدمه... بتقولي مين
عليا... هو خالني اوعدوا اني مقولش لحد انه عايش بس انت عارف اني مابقدرش اخبي عليك حاجه
دياب... كدا اللعب هيحلو اكتر
عليا... هتغمل ايه
دياب... ده صديق قديم لينا ولازم اكون مع صديقي ضد عد*وه وبيقولوا ع*دو الع*دو صديق صح
عليا بخوف... بس فارس
دياب... فارس معتش يتخاف منيه خلاص الماضي رجع وال فارس عملو زمان هيرجع ليه تاني وعل ايد الشرس وفارس ليه عندي مفاجاه لما نرجع
عليا... مفاجأة ايه دي
دياب... لما نرجع هتعرفي
غليا... راجعين امتي
دياب... بعد ماتخلص المنافسه عندهم منافسه ولازم يكون فيها
عليا... ربنا معاهم ابقي طمنيني عليك سلام
دياب... سلام وقفل
دياب... بخبث... ولله وليك وح*شه ياشرس
❤❤❤❤❤
عند فارس
... بغضب... ايه ال انت هببتو ده كنت عاوز تمو*تها
فارس... وايه يعني ماهي كدا كدا هت*مو*ت
... صح هيا هتمو*ت بس انت بلعملتو ده خليت العيون كلها عليك
فارس.... عارف واذا بدر لق حاجه ضددي اني هعرف اتصرف بس اذا لق ضددك انت هتعمل ايه ياحبيب قلبه
.... هههه بدر عبيط لانه عايش معانا ومشكش في حاجه طول السنين دي كلها
فارس... فعلا عبيط عشان بيدافع مع الجهه ال هتكون دما*روا عل ايديها ههههه
.... ههههههه
❤❤❤❤❤
عند راغب كان مشغول في ورق
... كيفك
راغب قام من ال عل الكرسي بصدمه... انتي
... معقوله منستيش بقلنا كتير قوي متقبلناش يابن المحمدي
راغب بجمود... جايه ليه
... دي معمله بتعمل بيها حبيبتك
راغب بجمود.... اني مابعدش حديتي مرتين
جايه ليه
... عشان اشوفك
راغب بسخريه... تشوفيني ولا محتاجه فلوس
بدموع... ليه كدا انت لسا منستش
راغب بغضب... ولا عمري هنسه ال عملتيه زمان عاوزني انسي انك اتفقتي مع فارس عشان تلبسوني قضيه ز*نا فاكره بعتي حبي ليكي عشان شويه فلوس نتظر ايه من واحده قدمة صحبه عمرها لفارس عشان يغت*صبها ومن حر*قه البت انتح*رت وعاوزه اقولك حاجه صغيره قوي حقها مش هيروح حقه هيرجع وعل ايد الشرس
اطلعي بره مش عاوز اشوف وشك
البنت بصتلو ومشيت لانها خافت من غضبه
راغب... الحق هيرجع ليكي حتي لو بقيتي تحت التر*اب
❤❤❤❤❤❤
الشرس كان ماسك صوره في ايده
بحزن... وحشتيني قوي
وكمل بشر... ال عملو فيكي اكده اني هعمل فيهم ال مشافهوش طول حياتهم هخليهم يتمنو المو*ت وماينلوهوش وحشتني قوي يا امينه
ال عملو فارس طول حياتو كوم وال هعملو فيه كوم تاني بس الصبر يابن المحمدي
❤❤❤❤❤
ادهم
.... كان قاعد بيفتكر يوم ماجالو الخبر بتاع مو*ت غزل
ــــــــــــــــــــفلاش ـــــــــــــــــــــ
ادهم كان عل حصانه بيدرب عشان كان عندو منافسه في مصر
ودياب كان بياكل الفرس بتاعتو
ادهم كان بينط الحواجز دي
الحارس... جه عليهم بفزع كبير.... يادياب بيه وياسين بيه
دياب راح لعندوا بخوف... في ايه انطوق
الخارس بخوف... الست غزل
ادهم وقف بلحصان ونزل من عليه بسرعه وخوف.... مالها غزل فيها ايه
الحارس... رامي ابن المحمدي
دياب... بتوجس وخوف... مالو
الحارس... الست غزل كانت معاه والعربيه وقعت من فوق الجبل وما*تو
ادهم بصدمه كبيره هو ودياب.... بتخرف بتقول ايه مستحيل وادهم طلع يجري عل بره زي المج*نون مش عارف هو رايح فين او هيروح فين
دياب بصدمه... اي جبل
الحارس... الجبل الكبير
دياب زق الحارس بعيد عنو وركب عربيتو وراح عل الجبل ده رن عل ادهم ادهم رد عليه وقالو عل المكان
دياب نزل من عربيتو وشاف فعلا في عربيه مو*لعه
ادهم جه عليه ووقف اتجمد من الصدمه
وكانو رايحين ناحيه العربيه بس الناس كانت بتحوشهم عشان العربيه كانت مو*لعه لسا
ادهم بصريخ... بعدوا عني اختي جوه غززززلللل
دياب كان بيحاول بيدخل من الناس بس الكل كان بيحوش فيهم
العربيه انطفت وعملو ليهم جنازه وفي الجنازه دخل هارون المحمدي بهيبه وغرور.... اني مش جاي اعزيكم اني جاي اعرفكم ان ال بيناتنا ط*ار لانكم ق*تلتو ولدي
دياب بغضب... احنا ولا انتو ياولاد المحمدي
ياسين بهدوء... دياب اسكت
ايه جابك اهنه ادام احنا ال قت…لين ولدك مش خايف لنق*تلك زي ولدك
فارس بسخريه... اسكت انت ياصغير عشان ده حديت كبار
ادهم بغضب... نزل ضر*ب في فارس
دياب... كان نازل يحوش ادهم عن فارس لانه كان هيخلص عليه
ابوه منعو وساب ادهم عل فارس ياسين لما لقي ان ادهم هيقت*لو
ياسين... ادهم سيبه
ادهم مردش عليه وفضل يض*رب فيه ومحدش كان قادر يحوش ادهم عن فارس
ياسين ضر*ب بعكازوا الارض... ادهم مش قولت خلاص
دياب شال ادهم من عل فارس بلعافيه
فارس كان ادهم مد*شملو صح
بغضب... لما كلا *بك عننا ياياسين
ادهم ودياب اتج*ننو اكتر وكانو رايحين ناحيه يكملو عل فارس
ادهم بغضب... اسمه الكبير يلا
ياسين منع ادهم... قولنا خلصنا
هارون... اسمع حديت ابوك يابن الصياد واخد فارس ومشي بس قبل ماامشي هاخد بت اخوي معايا مدمنتش انها تعيش اهنه
عليا... جات لان فارس دخل جرها من شعرها... دياب اتجنن... بعد يدك عنيها
عليا بدموع ووجع... بتوجعني ياخوي سيب شعري
فارس بغضب... قوليلو طل*قني
عليا بصت عليع بصدمه... ايه
فارس... موافقه تعيشي في بيت انق*تل فيه اخوك
عليا... بس رامي منق*تلش اهنه
فارس بغضب... قوليلو ط*لقني
عليا بدموع... لاع مش هقولها ياخوي
رجالة فارس حطو الس*لاح عل دماغ دياب وادهم
فارس... ها دلوقت هتقولي
عليا بصدمه وخوف وهيا عارفه فارس كويس وايه ممكن يعملو... بالم ودموع... طل*قني
دياب بوجع... قدرتي تقوليها
عليا بدموع... لو مطل*قتنيش فارس هيمو*تك واني عندي حياتك اهم من كل حاجه لاني مش هقدر اعيش من غيرك
فعشان اكده بقولك طلق*ني عشان خاطري لو بتحبني طل*قني
دياب بصلها بوجع... انتي طا*لق
عليا كانت بتعيط بصمت
فارس اخد عليا وهارون ومشيو
ادهم بغضب... ليه قولتها ليه
دياب بوجع... غشان بحبها ياخوي
ياسين بصلو بحزن
دياب دخل اوضته بوجع
ادهم تحت
... اني مسافر
اسماء بصدمه... مسافر
ادهم بجمود... اه اني حبيت اعرفكم بس وسابهم وطلع عل اوضته جهز شنطتو وتاني يوم سافر عل طول
ــــــــــــــــــــباااكـــــــــــــــــــــــــ
ادهم... يعني اني بقالي شهور عايش في وهم انك مي*ته وكمل بغضب... حسابك معايا كبر يابن المحمدي
❤❤❤❤❤❤
الصبح
االكل صحيو عل صريخ وووويتبع
❤❤❤❤❤❤
روايه العنيده والشرس
❤❤❤❤❤
للكاتبه زهره اللوتس الجزار منوووش
❤❤❤❤❤
اشوفكم بخير
❤❤❤❤
باي
❤❤❤❤البارت 20والاخير من الجزء الاول
روايه العنيده والشرس
للكاتبه زهره اللوتس الجزار منوووش
نبدا بسم الله الرحمن الرحيم
❤❤❤❤❤
الكل صحيو عل صريخ
لمياء بصريخ... الحقوني
الكل جريو عليها بخضه
ريناد بخوف... مالك في ايه
لمياء بخوف... حلمت حلم مرعب
غزل... بضحك... عشان كدا بتصوتي
لمياء بخوف... اه اصلو مرعب اوي
قدر بفضول... حلمتي بايه
لمياء بغيظ... بقولها حلمت حلم مرعب تقولي حلمتي بايه انتي عاوزه تجننيني
قدر... لا بس من فضولي
الشباب بصلوها بغيظ
عمار بغيظ... قلبها كان هيوقف وانتي كنتي بتحلمي ابقي استغطي كويس
لمياء بصتلو بغيظ وكانت هتكلم بس عمار مشي راح يكمل نوم وبقي الشباب عملو زيو
لمياء بغيظ... هو انا عملت حاجه عشان دا كلو انا فعلا كنت مرعوبه
اميره... اقري قران وارجعي نامي تاني وخلينا ننام احنا كمان عندنا تدريب
الكل سابوها وراحو ينامو تاني
ريناد كانت ماشيه وهيا نايمه اصلا خبطت في دياب
دياب.. حاسبي انتي كويسه
ريناد بنوم... اه ومشيت... تصبح على خير تصبح على خير وكامت بتردد الكلمه دي لحد مدخلت اوضته واترمت عل السرير
دياب ضر*ب كف عل كف منها
لقه ادهم في وشه
دياب.. ايه الصويت ده
ادهم بلامباله... سيبك دي بت هبله ايه موقفك كدا
دياب... كنت جاي اشوف في ايه وقبلت ريناد بس شكلها كانت نايمه اصلا
ادهم... ارجع نام تاني
تصبح على خير (الكل نامو تاني لانها كانت الساعه 2الصبح)
ادهم.. دخل اوضته وابتسم بخبث
❤❤❤❤❤
عمار بغيظ... مانبنا غير اننا صحينا عل الفاضي
ريان..لازم نعزرها ياجماعه النوضوع بيخوف بردو
اريان بغيظ... يخوف ايه هيا كانت بتحلم مش حقيقي يعني عشان الصويت دا كلو
انا راح انام عندنا منافسه ولازم نكون نايمين كويس اوي عشان نبقي مركزين
عمار... معاك حق لاننا لو مفوزناش ادهم هيخ*لص علينا كلنا
ريان... بضحك... هنبقي في عداد المو*ته
غزل من وراهم... بمرح... هقوله
الكل انخض منها لانها رعبتهم
ريان بخوف... خضتيني حرام عليكي وبعدين والتلاته لفو حوليها وبقت هيا في النص عامله زي الكتكوت
ااريان... بتقولي هتقولي لمين
غزل بتصنع الخوف... لابيه
عمار بنظرة خبث... ابيه اه انتي عارفه لو الكاتن عرف هنعمل فيكي ايه
ريان... هنس*لخك زي الفرخه وهنقوله انك معانا وشوفي هيعمل فيكي ايه
غزل... تعالو نقولو سوي انا مابتهددش
وكانت رايحه تقولو بس مسكوها من قفاها
... التلاته في صوت واحد... رايحه فين تعالي هنا
غزل... بقوه... ابعد ايدك عني ياض انت وهو
ريان بخبث... دي القطه طلع ليها مخالب وانا معرفش
اريان بنفس الخبث... فعلا بجد عجبتيني وانتي من ساعه مجيتي وانتي دخله دماغي
عمار بخبث... فعلا مزه
والتلاته بصو لبعض وابتسمو بخبث
غزل فعلا خافت من شكلهم
كانو واقفين قدام اوضة عمار
دخلو غزل جوه والتلاته دخلو وقفلو الباب وراهم
غزل بقوه... افتحو الباب دا والا هصوت والم عليكم البيت دا كلو
ريان... بشر... مش هتحلقي تصوتي
اريان بشر... اخوكي اخد مني حبيبتي وانا هاخد اخته مكانها
عمار بضحك شر... مش انت لوحدك كلنا هنشارك فيها
والتلاته بصو لبعض وبعدين بصو ليها
كانو بيقربو عليها وهيا بترجع لورا بخوف ومن كتر الرعب صوتها مكنش طالع
لحد ما لزقت في الحيطه وهما هجمو عليها
❤❤❤❤❤
ادهم دخل اوضته وابتسم بخبث... جيتي ليها برجليكي
ريناد كانت نايمه...
ادهم قرب منها... جوزك د*مر حياتي وحياه اعز الناس عندي وانهارده هاخد ال هو مقدرش ياخدوا منك
ادهم نام جنبها وملس عل وشها بصوابعو... اد ايه انتي جميله بس هتبقي احلي لما اخده منك وازل عيله المحمدي كلها
ادهم قام من جنبها وجاب كاميرا وشغلها وحطها عل التسريحه وثابتها عليهم
ادهم بشر... الكل لازم يستمتع معايا هههه وقرب منها
ريناد كانت مدايقه... ابعد
ادهم بتوهان... لا
ريناد فاقت وبصت عليه... برعب... ادهم بتعمل ايه ابعد
ادهم بهمس... تعرفي ان اسمي حلو اوي بس لما تقوليه
ريناد.. بخوف... طيب ابعد بقا
ادهم... بتوهان وهو مقرب منها... مش قادر سيبي نفسك وعيشي اللحظه معايا
ريناد بخوف... وضعف... ابعد لو سمحت
ادهم بضعف... بحبك ياريناد
ريناد بضعف... وصدمه... قولت ايه
ادهم وهو بيبو*سها.... بحبك
ريناد بتوهان... وانا بحبك اوي
ادهم بهمس... ادام بتحبني سبينا نعيش الليله دي مع بعض
ريناد... بس دا حرام
ادهم... عارف بس مش قادر ابعد عنك انتي عامله زي المغناطيس بتشديني ليكي انا من اول ماشوفتك وانا بعتبرك مراتي
ريناد بضعف اكبر... ادهم
ادهم كان بيقرب منها بحريه وجراءه كانها فعلا مراتو
ادهم اخدها لعالمه هو وبقت ملكه
(يلهوي ال بتعمله مع ريناد مشاء الله بينعمل مع اختك بلظبط)
❤❤❤❤❤
عند الح*مار فارس (اسفه عل اللفظ بس هو فعلا كدا 😂)
كانت واحده نايمه في حضنه
(ونعمه بجد 😂ايه العيال دي)
... بتوحشني اوي يافارس
فارس...(المغفل)
... مانتي معايا وفي حضني اهو
.... مانا فعلا معاك بس بتوحشني اوي حتي وانا معاك
فارس... ياحبيبتي اهو احنا مع بعض ووقت ماتحبي كمان هنكون سوي
... مانا بستني لما جوزي يمشي واعرف اشوفك
فارس... انتي ناسيه يابت الليالي ال كنا بنق*ضيها سوي مع بعض في شقتك
... انعدلت وبقت فوقه... وكملت بدلع... كانت احلي ايام ولما كان بيغيب عني كنت انت بتبقي مكانه ياقلبي
ومن ساعه ماقربت عليا وعجبتني اتحرم عليا انه يشوف شعريه مني انا من ساعتها بقيت ملك فارس المحمدي وبس
فارس شد شعرها بقوه واتكلم... محدش يقدر يقرب من فارس المحمدي غير بمزاجو وبس
... بوجع... واتكلمت بدلع... فارس انا عاوزه انك تكتب بنتنا عل اسمك مش عاوزه تكون غل اسم راجل تاني غير ابوها
فارس... كان بيو*سها... بس لما قالت كدا وقف... واتكلم بمكر... ماهيا فعلا مكتوبه عل اسم عيله المحمدي ومش هتفرق اذا كانت مكتوبه عل اسمي او اسم اخويا المهم انك امها وبس ياسوسن
سوسن بقرف... بدر بس انا مش عاوزها تكون عل ااسمه هو وكملت بدلع.... انا عاوزها تكون عل اسمك انت
فارس... عادي انا وهو واحد وبعدين متنسيش اني انا ال ز*قتك عل بدر عشان تو*قعيه هو ويتجوزك فاكره بدر اتجوزك ازاي
سوسن..بمكر.... فاكره
ــــــــــــــــــــفلاش ـــــــــــــــــــــ
❤❤❤❤❤❤
عند الشرس
كان بيتخيلها قدامه وبيفتكر حبيتو ما*تت ازاي
ــــــــــــــــــــفلاش ـــــــــــــــــــــ
امينه كانت بتجري عشان يسمعها
وهو ركب عربيتو ومشي بس شاف حاجه خلتو قلبه و*قف
شافه بتجري وفي عربيه خب*طتها
هو نزل من العربيه جري عليها زي المجنون
... برعب... امينه امينه ردي عليا
امينه كانت دماغها مفتو*حه وفي د*م
فضل يحسس عل وشها ويصرخ انها تصحي تاني ليه بس خلاص كان فات الاوان
(نزلت فديو قبل كدا دي كانت امينه والشرس)
اخدها وراحو المستشفى
الدكتور قال ليه... البقاء لله
فضل يصرخ وض*رب الدكتور واخدها في حضنه وفضل يصرخ بس لاحياه لمن تنادي
ـــــــــــــــــــــ ــــــــــــــــــــباااكـــــــــــــــــــــــــ
الشرس.... بدموع.... وصريخ..... اااممميييننننننهههههه
... مش هسيب حقك ابدا ودا وعد مني
الشرس بشر... انت اختها مني ولازم روحك تطلع زيها وانا ال هطلعها ليك بايدي
واخدحاجه معاه
وراح غل بيت المحمدي
وكان واقف بشر
طلع الحاجه دي ...
تمت بحمد الله
لقراءة جميع فصول الرواية من هنا
وايضا زورو قناتنا سما للروايات
من هنا علي التلجرام لتشارك معنا لك