رواية حب حياتي الفصل الثالث 3 بقلم جورى محمد


رواية حب حياتي 
الفصل الثالث 3
بقلم جورى محمد



كريم بصدمه وهمس نيره! !!!!!
نيره وقد ادمعت عيونها في صمت ولما تسطيع التحدث فا الصدمه كانت قويه عليها فحقا كانت تتمني رؤيته ولو لمره وترتمي في حضنه ولكن لا والف لا فهو كسرهااا
الجد مالك يابتي مجدراش تشيلي شنطتك
نيره وهي علي وشها علامات الصدمه لا يا جدي تعبانه شويه بس
فهد بحب هاتيها عنك يا نيرو
كريم بغيره وعصبيه ايه نيرو دي اسمها دكتوره عيب يا فهد
نيره بجمود شكرا حضرتك بس انا اعرف فهد كان بيجي مع جدي لما كنت بعالجه واحنا صحاب عادي
كريم بجمود تمام
فهد بحب عنك يا نيره يلا بينا
فاتن بهمس مش مرتحالها يا اما البت دي
ام فاتن بحقد ولا انا
فرح بتتهمسوا في ايه
فاتن بقرف وانتي مالك يا بارده
الجد يلا يا دكتوره اطلعي ارتاحي وانزلي اتغدي معانا
نيره بحزن لا شكرا الف هنا انا تعبانه
ام كريم بحب ميصحش يابتي انتي ضيفتنا وبعدين هتزعلي جدك
نيره بحب حاضر يا ماما قصدي يا طنط انا اسفه عن اذنكم
ام كريم بحب اذنك معاكي يا قمر
********************
في المستشفي
احمد مريم فاضيه ?
مريم خير يا احمد
احمد نيره هطول في الصعيد ولا راجعه علطول
مريم معرفش يا احمد والاحسن طلع نيره من دماغك علشان قلبها مستحيل يكون ملكك قلبها ومن زمان مع كريم
احمد بعصبيه كريم هااا اللي مشي وساابها
مريم بعصبيه يعني هو بمزاجنااا ااحب يا احمد خلاص هي بتحبه وقررت مش هتحب غيره ممكن تنساهاا
احمد بعصبيه لا مش ممكن يا مريم ونيره ليا سوا برضاها او بلغصب حتي لو اطضريت اقتلها الباااشا اللي بتحبه سلااام
مريم لنفسها يا تارا كنت صح لما اقنعتك ترجعي الصعيد يا نيره وانا عارفه انك هتشوفي كريم
فلااااش بااااك
مريم. شافت كريم وهو بيتكمل في التليفون ايه ده مش ده كريم وابتدت تقرب اه هو طب جيه ليه
مريم بقولك ايه يا عزه
عزه الممرضه خير يا دكتوره
مريم الشاب ده جيه هنا في ايه
عزه اه ده جاي مع جده عند دكتوره نيره بتعمله تمرين
مريم بتوتر ايه ااه ماشي
مريم لنفسها لازم اروح اطلع نيره من العياده قبل ماتشوفه
بعد شويه
مريم نيره عايزينك ضروري
نيره طيب يا جدي اكيد هبقي اكلمك سلام وبعدين طلعت
مريم هو حضرتك جد كريم
الجد اه يابتي تعرفيه
مريم اه معرفه قديمه من ايام الكليه واكملت بخبث صحيح عياله عندهم قد ايه دلوقتي
الجد بضحك لا يابتي كريم لسه متجوزش
مريم بفرح خبته ااه طيب عن اذنك
بعد شويه
نيره ها ايه رايك اروح ولا ايه
مريم حلو اوووي انا لو منك اروح بجد اوعي تضيعي الفرصه دي
باااااك
مريم بحزن انا عارفه ان كريم هيكون هناك بس بعتك علشان انتي بتحبيه وواثقه انه بيحبك وكمان علشان اتاكدت انه متجوزش غيرك اتمني متزعليش مني لو عرفتي اني كنت اعرف وتنهدت بحزن واكملت عملها
***********************
في اوضه نيره
نيره بانهيااار ااااه ياربي انا جيت هنا ليه جيت علشان اوجع قلبي اكتر جيت اشوفه معاها انا التخيل كان بيتعبني طب هعمل ايه مش هقدر اشوفه مع فاتن مش هقدر ياااربي اااااه
***********************
في اوضه كريم
كريم كسر كل حاجه فيهاا ومكنش طاايق نفسه خالص
كريم بعصبيه يعني ضاااقت بيك الدنيااا ياجدي رايح تجيب حبيبتي هشوفها ازاي كل يوم واحشتني واحشتني اووي بس بسببك زمان مكنتش معاها ودلوقتي كمان انا مش معاها انا تعبت اووي يارب تعبت ومحدش حااسس بيا خالص
فلاش بااااك
الجد هو ده اللي عندي يا كريم
كريم بحزن ياجدي انا بحب واحده من مصر مش هقدر اعمل كده
ااجد بعصبيه تسيب بنت عمك يا كريم اللي من طوبنا. وتروح تاخد واحده من مصر انت اتجننت وهتررفضلي طلبي كمان وانا تعباان
كريم بحزن بس ياجدي
الجد مبسش قولتلك بنت عمك انت اولي بيها وانت عارف امها ربتها ازاي وكرهتها فينا انت الوحيد اللي هتعرف تحكم فاتن وتخليها كويسه
كريم بوجع حاضر ياجدي هتجوزها
بااااااك
كريم. بدموع وياريتك ياجدي وقفت عند كسره قلبي زمان كسرت قلبي دلوقتي بردوو
**********************
في القصر
ااجد روحي يابتي نادي علي كريم وانتي يا فرح نادي علي الدكتوره الاكل اتحط
فرح حاضر يا جدي
فاتن حاضر
عند نيره الباب خبط
نيره بنبره حزينه اتفضل
فرح بابتسامه يلا يا عسل الاكل اتحط
نيره بابتسامه مزيفه نازله يا فروحه
فرح بحب طيب هسبقك
عند كريم الباب خبط
كريم اتفضل
فاتن بخبث ايه يا حبيبي مش يلا علشان الاكل
كريم بحزن مش عايز اكل واطلعي يا فاتن
فاتن بخبث لا مينفعش ده انا حتي جبتلك عصير زي مابتحب اهو علشان تفتح نفسك وتاكل
كريم بعصبيه قولت مش هاكل مبتفهميش راح خبط في فاتن العصير ادلق علي تشيرته
فاتن بخبث اقلع التيشرت اغسله
كريم بغضب لا انا هغير برا لو سمحتي وطلعها وقفل الباب
فاتن بخبث لا منا لازم اخلي البت دي تشوفنا سوا علشان انا مش مرتحالها ولمحت ان نيره جايه ناحيه اوضه كريم راحت فتحت الباب
كريم بعصبيه انتي مجنونه مش قولللتك متدخليش. وانا هغير
فاتن بخبث بتقرب منه وهو مش لابس التيشرت اصل جدي هيزعل لو منزلتش دلوقتي وعملت نفسها رايحه تقع فكريم رايح يمسكها وقعت علي السرير وكريم فوقها في نفس الحظه كانت نيره ناحيه اوضه كريم وشافتهم
نيره بوجع لنفسها هي وصلت لكده يا كريم طب اه هي مراتك بس قولتلي ان جدك اجبرك مع اني دلوقتي فعلا مش شايفه كده انا مصدومه فيك وجريت علي تحت وهي عينيها حمره من الدموع
كريم بعصبيه ايه الهبل ده اوعي كده ومتجيش اوضتي تااني انتي فاااهمه يا فاتن حسك عينك تيجي اوضتي واوعي تفكري تلمسيني تاني
فاتن بتصنع العياط انا يا كريم
كريم بعصبيه اه انتي بلا قرف ولبس تيشرت ونزل علشان الاكل
تحت. في ااقصر
ااجد اقعدي يا دكتوره
نيره بتعب واضح شكرا يا جدي
ام فاتن بخبث ماالك يابتي
نيره بوجع كويسه
وكريم نزل ولاحظ شكلها المتغير وعينيها اللي مليانه دموع فصحيح عدي 5 سنين منذ اخر مره رائها ولكنها هي نفس البنت اللي حبها ولم تتغير في طبعها
فهد كان قاعد جمبها لا فيكي يا نيره انا هاخدك ونتمشي ونحكي بعد اذنك يا جدي يعني
نيره بحب لو جدي موافق يبقي ماشي
الجد بابتسامه مفيش مشاكل يا حبايبي كلوا واتمشوا
كريم بعصبيه بس انا عندي مشكله
الجد بحده ويبقي عندك مشكله ليه يعني يا كريم
كريم بعصبيه علشان ده اخويا ودي واحده مش من العيله واحنا في الصعيد مش في جنينه ولو حد شافهم هيطلع عليها وعلي اخويا كلام
الجد بتفهم معاك حق في دي
نيره بعناد طب هنعد في الجنينه بتاعت القصر يا جدي
الجد بحب ماشي يابتي وكده ابجي مطمن كمان
كريم بصلها بغضب وهي تاجلته واكملت اكل
ام كريم اومال فين سليم
ام فاتن سليم نزل مصر يقابل صحابه وراجع تاني
ام كريم يرجع بلسلامه
فاتن متاكل يا كريم مالك
كريم ببعض من الغضب اظن انا مش صغير يا فاتن وهاكل مش مستني منك تقوليلي
فاتن بغيظ في نفسها الموضوع في انه كريم متغير وبيتعصب كتير من ساعه ما الهانم شرفت
************************
في مصر
سليم الو فينك يابنتي قلبت عليكي الدنيا
البنت بفرح اهو انا وراك
سليم لف واحشتيني
البنت جريت عليه حضنته كل ده كل ده مسافر واحشتني اوي يا سولي
سليم قلب سولي يا رودينا
رودينا بفرح حقيقي بجد مبسوطه انك رجعت
سليم مش بس كده هخطبك قريب كمان
رودينا بفرح يااه يا سليم بقالي سنين بتمني اليوم ده من اول يوم شوفتك فيه
سليم بحب هانت يا عمري هانت
*********************
في الجنينه في الصعيد
فهد هتفضلي ساكته كتير
نيره بوجع مش عايزه اتكلم يا فهد
فهد بحب نيره انتي عارفه انك اختي واني بحكيلك كل حاجه واخرهم اني بحب مريم صاحبتك وانتي كنتي سبب اني اعترفتلها بحبي ووقفتي جمبي مش هنسالك ده فاقوليلي يمكن اساعدك في مشكلتك
نيره بدموع صعب صدقني صعب اوي
فهد بحب وانا هستناكي لحد ماتتكلمي براحتك
كان بيراقبهم من فوق كريم وهو هيطق من ااغيظ وغيران جدا وقرر انه ينزل
كريم بصوت عالي فهد
فهد ايه يا كيمو
كريم جدك عايزك
فهد طب يا نيرو هعد معاكي تاني
نيره بحب تمام
ورايحه تتطلع زي فهد لقيت اللي ماسك ايديها
نيره بجمود نعمم
كريم عايز اتكلم معاكي
نيره مفيش بينا كلام يا بشمهندس
كريم بعصبيه شد ايديها جامد انتي ايه مش بقولك عايز اتكلم معاكي
نيره بعصبيه اكتر مفيش بيناااا كلام الكلام خلص ومن زمان يا كريم وانت اللي خلصته
كريم بعصبيه قولتلك انا غصب عني
نيره بسخريه غصب ااه قولتلي واكملت بوجع ودموع طب اقفل اوضتك عليك انت ومراتك لما تكونوا سوا علشان مش لازم كل الناس تشوف انت مغصوب عليها عن اذنك
كريم بعصبيه استني هنااا اقفل اوضه ايه وكلام فارغ ايه. ومراتي مين
نيره بعصبيه. ودموع اه يا كريم فاتن شوفتها وانت معاها وعموما انا ميخصنيش ربنا يخليكم لبعض
كريم بعصبيه نيره متستفزنيش انا متجوزتش فاااتن اصلااا
نيره بصدمه اييييه !!!!!!!!!!


                الفصل الرابع من هنا 

تعليقات