رواية وحش الصعيد الفصل الخامس 5 والسادس 6 بقلم زهرة اللوتس الجزار


 رواية وحش الصعيد

الفصل الخامس 5 والسادس 6

بقلم زهرة اللوتس الجزار


نبدا بسم الله الرحمن الرحيم 

❤❤❤❤❤❤❤

رعد بحزن في سره. دي لو عرفت ممكن تروح فيها اعمل ايه ياربي دلوقتي وانا دلوقتي عرفت اي سبب انظارات دي 

قمر بخوف. رعد انت روحت فين واي ال لقيتة عن سيف انطق 

رعد. بص عليها واتكلم... انا عاوزك توثقي فيا ماشي 

قمر بخوف اكبر. وه ماتنطق بج خوفتني فيه اي 

رعد... بيهدد سيف 

قمر بخوف. بيهدد سيف بايه 

رعد... بتنهيده.. مش عارف بس لقيت في اسكرين لشات بين سيف وهو

قمر بقرف.... هي وصلت معه انه يهدد اخوي الح*يوان ده ولله لقت*له 

رعد... اهدي يا مج*نونه انتي فاكره لو قتل*يته 

كدا هتنحل المشكله لا طبعا ختتعقد اكتر 

قمر بدموع. امال عاوزني اعمل ايه وحطتت ايدها عل وشها وفضلت تعيط 

رعد في سره... انهارتي لما عرفتي انه بيهدد اخوكي امال لما تعرفي هو بيهدد بايه هتعملي ايه اخد تنهيده واتكلم... ممكن نهد عشان نلاقي حل 

قمر بدموع.... لازم نلقي حل بسرعه 

رعد. بتفكر...انا عندي الحل بس لازم محدش يعرف الاول وثانيا. لازم تساعديني عشان تتقذ سيف منه 

قمر مسحت دموعه بسرعه. موافقه اساعدك بس اساعدك ازاي 

رعد............. 

قمر بقرف. مستحيل اعمل اكده 

رعد. لازم نعمل كدا وماتخفيش انا هبقي جانبك ومش هخاليه يقربلك او يقرب لحد من البيت دا انتو بقيتو اهلي التانين 

قمر. بشكر. شكرا قوي يارعد 

رعد ببتسمه. لا شكرا عل واجب ولو مصره تشكرني اعمليلي قهوه لان دماغي هتنفجر 

قمر. وه قهوه دلوق هتنام كيف 

رعد ببتسمه.... ماتخفيش انا متعود عل كدا 

قمر... لاع مش هعملك قهوه وبعدين انت موكلتش لحد دلوق هحضرلك وكل واعملك شاي وماعوزاش عند انت فاهم 

رعد برفع حاجب. دا امر بقا 

قمر... اه ومن بنت كبير الصعيد يعني لازم يتنفذ انت فاهم 

رعد ببتسمه. ماشي 

هيا راحت تجيب له اكل وهو قعد يفكر هيحل المشكله دي ازاي لحد مافونه رن 

❤❤❤❤❤❤

عند فجر صحي بليل متاخر 

وركب عربيته وبص في المريه لقه الراجل ال بيرقبه ماشي وراه ابتسم بخبث وفضل ماشي لحد طريق مقطوع وعربيت فجر اختفت من قدام الراجل 

الراجل. بستغراب. ده كان هنا من  دقيقه 

الرجل لقه ال بيضربو عل دماغو وبعدها فقد الوعي 

فجر بامر للرجاله خدوه عل المخزن خالينا نشوف مين ورا وركب عربيته ومشي 

❤❤❤❤❤❤

عند سيف 

كان في اوضته 

كان قاعد هيتجنن وان ازاي امين بيهددوا وانه ازاي لازم ينقذ اخته ونفسه من ايده 

لحد ما لقه خبط عل الباب 

سيف لبس التشيرت وقام فتح لقه مصطفى 

سيف. خير يا مصطفى في اي 

مصطفى دخل. عاوزك 

سيف. نعم 

مصطفى.. انت مين 

سيف بستغراب. قصدك اي انا سيف انت انخبلت في نفوخك اياك 

مصطفى بغضب ومسك سيف من هدومه 

لاع انت مش سيف اخوي ال اعرفو انت واحد تاني سيف مايمدش ايدوا عل حرمه واصل 

سيف بضيق بعد ايد مصطفى عنو.. لاع انا نفسو سيف 

مصطفى بغضب.. اذا جبرت قمر ونفذت الحديتت بتاع الصبح اني ال هقف ليك وساعتها انسي خالص سهر 

سيف. بصدمه. اي دخل سهر في الحديتت 

مصطفى بغضب. ساعتها هفسخ الخطوبه بتاعتك انت ويها لاني مش هامن عل اختي معاك وسابه ومشي 

سيف بغضب وضيق من نفسه كسر الاوضه 

..ولله لاندمك يا امين 🐕

❤❤❤❤❤❤❤

في الجنينه 

❤❤❤❤

كانت قمر جايبه ليه الاكل 

بس سمعته والدم غلي في عروقها 

رعد. الو 

رودي. انت فين فونك مغلق من الصبح لي 

رعد. الناس بتقول الو عامل ايه مش بتنزل زعيق عل طول كدا 

رودي. مامي من الصبح بترن عليك وانا كنت فين ورامي الفون فين 

رعد. كنت في الشغل والفون في الجاكت وكان عندي ضغط شغل 


جميله خدتت الفون من رودي. بس يابت عامل ايه يا حبيبي 

رعد. الحمدلله يا حبيبتي انتي عامله ايه 

جميله.. الحمدلله ادام انت كويس 

رودي فتحت الاسبيكر 

... رعد انت في الصعيد صح 

رعد. امممم يعني عاوزه ايه 

رودي... صورلي الصعيد وابعتهم ليا 

رعد... انا جاي اشتغل مش اصور 

رودي.. يعني كدا يرعوتي 

رعد بضحك. ادام في رعوتي يبق انا كدا اتسبت صح 

رودي.. اذا كان عجبك 

رعد.. حاضر ياقلبي 

عاوزين حاجه 

جميله ورودي.. سلامتك 

وقفل الفون وابتسم 

❤❤❤❤❤❤❤

قمر دخلت عليه بلاكل 

وحطت الاكل والشاي 

وكانت ماشيه بس وقفت بتردد 

رعد وهو بياكل. عاوزه تقولي حاجه 

قمر بتردد.. اني خايفه 

رعد وهو بياكل... اقعدي 

قمر قعدتت وهو كان بياكل 

رعد.. بلع الاكل... بصي محدش هيقدر يبص عليكي ولا يهددك لان صورك كلها اتمسحت ومش هيعرف يرجعها 

قمر. طيب الرقم ماهو معاه رقمي 

رعد. هو خد رقمك ازاي 

قمر.. مش عارفه هو اني كنت فاتحه واتساب بكلم صحابي لقيتو باعت ليا رساله الاول اني مافتحتهاش بس لقيتو باهت ليا صوره وسخ*ه زيه ووراتو الشات والكلام الو*سخ الكان بيقوله ليها 

رعد عروق رقبته برظت وعيونه احمرت من الغضب. من كمية الاق*رف الكان بيبعتو 

رعد بجنون... اي الح*يوان دا دا حسابه بقي معايا انا 

قمر. بخوف. رجاء. ونبي يارعد ماتقول لاحد ده محدش بيقدر عليه 

رعد. اهدي مش هقول لحد اطلعي نامي والصبح نبدا خططنا 

قمر. شكرا 

رعد. ولا يهمك 

قمر. خلصت وكل 

رعد. اه الحمدلله وشكرا عل الاكل والشاي 

قمر ببتسمه.. شالت الاكل ومشيت وهو فضل شويه وطلع اوضته 

❤❤❤❤❤❤❤

قمر في اوضتها 

مكنتش عارفه تنام وعماله تتقلب 

قمر قامت وقعدت عل السرير 

. نعم ياست قمر بتفكري فيه ليش هو اخ ساعدني بس هو واحد غريب عننا وليه وثقتي فيه عن اخواتك وقولتيله 

وبعدين مين ال كان بيقول ليها حبيبتي 

قمر وهيا بتكلم نفسها.. وانتي مالك مايمكن حبيبتي او خطيبتو بس خطيبتو ازاي وهو مش لبس دبله في ايده 

قمر ضربت راسها.. وانتي مالك روحي انخمدي عشان بكرا هنبدا الخطه 

ورجعت نامت تاني بس برضو هتموت وتعرف مين ال كان بيكلمها دي 

❤❤❤❤❤❤❤❤

عند فجر 

رجالتو كانو عدمين الراجل العافيه 

فجر وهو لبس القناع 

.. انت مين وبترقبني ليه 

الراجل... انت الوحش صوح 

فجر ضرب الراجل.. انت مالكش صالح اني ال اسال وانت تجاوب 

مين ال قالك ترقبني انطوق 

الراجل كان هيتكلم بس حد دخل وضرب نار في اللمبه وضرب رصاصه تانيه 

وخرج 

❤❤❤❤❤❤

الصبح وووويتبع 

❤❤❤❤❤❤

البارت 6

❤❤❤❤بارتين جامدين اهو عاوزه تفاعل يهز الارض 

❤❤❤❤❤

الكل كانو بيفطروا 

رعد نقل حاجاتو عندهم في البيت 

سيف كان بيبص عل سهر وسهر كانت متجاهله 

سيف كان مضايق من نفسه اوي 

هناء بحزن. سهر روحي صحي قمر تنزل تفطر يابتي ماكلتش من امبارح من ساعه الفطار 

سهر بضيق.. مش راضيه تنزل يا مرت عمي بتقول مش جعانه 

وبصت عل سيف بضيق 

مصطفى كان قاعد غضبان 😡قوي من سيف 

لقيو رعد نزل 

رعد... صباح الخير 

الكل. صباح النور 

هناء. تعالي ياولدي كولك لقمه قبل ماتروح شغلك 

رعد قعد وبص عليها ملقهاش 

شويه وامين جه 

الكل كانو بيبصة عليه بغضب لدرجه ان مصطفي قام من عل الكل بغضب. 

هناء. رايح فين يا ولدي 

مصطفي بيبصلو بغضب.. رايح شغلي ي مرت عمي 

ومشي 

امين دخل واتجاهل نظرات مصطفى... صباح الخير 

محدش رد عليه 

قعد معاهم 

امين... امال قمر فين 

سيف.. تعبانه 💔وقالت مش نزلها 

امين.. كان بيبص علي سيف وسيف بيبصلو بحقد 

شويه وقمر نزلت 

هناء بحنيه. تعالي ياقلب امك كولي 

قمر وهي بتبص عل سيف... اني فكرت في موضوع الجواز واخدت تنهيده.. اني موافجه يا خوي 

قام الكل بصدمه وقفو 

امين بفرحه حضن 🫂سيف

سيف كان قرفان منه 

سهر وهناء كانو مش مصدقين وبيبصو لبعض 

قمر.. بس بشرط اخلص كليتي الول 

امين بفرحه. واني موافج بس نعمل خطوبه بعد بكرا اي رايكم اي رايك ياسيف 

سيف كان بيبص عليه واخيرا اتكلم 

... موافج

قمر بصت عل رعد وسيف لحظ النظارات دي 

سيف. في سره.. اكيد ليك يد في الموضوع ده يا رعد 

امين. خلاص هروح اجهز نفسي سلام يا عروستي 

ومشي 

سهر راحت عندها. قمر الحديتت ال سمعتو ده صح انت وافجتي عليه 

قمر بصت عل سيف. اع لاني مش هكسر كلمه لخوي الكبير 

ومشيت 

سيف. اضيق اكتر من نفسه وقرف منها 

رعد راح شغلو 

❤❤❤❤❤

عند مصطفى كان في شغلو ومضيق من نفسو قوي وغضبان من سيف وتصرفاته 

❤❤❤❤❤❤

بليل 

رعد رجع من شغلو 

لقاها قاعده مكان مابيقعدوا 

رعد راح عندها.... 

القمر قاعد لوحده لي 

قمر.. اتخضتت 

.. خضيتني 

رعد قعد.. بجد كان تمثيلك جامد لدرجه اني كنت هصدقك 

قمر بغرور.. اني بحب التمثيل من زمان 

ولو انو مش ان ابوي الله يرحمه قالي عل التمثيل لاع كنت زماني ممثله 

رعد بضحك... لا جامده الصراحه 

قمر..  اي الخطوه الجايه 

رعد. بجديه.. اكيد هيجي ياخدك تنقي الفستان صح وتنقي الشبكه 

قمر. بقرف... شبكه لما تله*فو.. اه 

رعد. خدي معاكي سهر وامك ومصطفي والكل ماتكونيش انت وهو مع بعض لوحدكم 

قمر بنتباه. وبعدين 

رعد. اكيد مش هيعرف يست*فرد بيك لوحدك 

قمربحزن..بس الخطوبه بعد بكرا 

رعد. اديكي قولتي بعد بكرا مش بكرا 

قمر بغيظ. يعني هتفرج 

رعد. اه طبعا وحاولي تاخدي منه الفون بتاعو عاوزه وبعدين انا بنفسي هبوظ عليه الجوازه دي 

قمر.. هتعمل ايه بفونه 

رعد. ههكروا وانا الهتحكم فيه مش هو وبعدين هنعرف نكشفه 

قمر.. بس ده مامور يعني مش هنعرف نوقعو 

رعد... انت مالك خايفه منه اوي كده يا ماما ادام معاكي دليل وفض*يحه في البلد عاوزه اي اكتر من كدا يعني ينهوه عل الاخر 

قمر.. وبعدين 

جه صوت من وراهم... وبعدين دي بتاعتي اني 

قمر ورعد بصدمه.. انت 

❤❤❤❤❤❤

عند فجر 

❤❤❤❤

الرجاله شغلو الكشفات بتاعت الموبيلات بتعتهم 

لقيو الرجل مقتول 

فجر بغضب للرجاله... دوروا عل ال عمل اكده اكيد لسا قريب من اهنه 

االرجاله طلعو يدوره 

وهو وقف هيتجنن وراح معاهم 

❤❤❤❤❤❤

فجر راح عند الوحش 

الوحش..... بغضب.... انت بقيت بتس*تاهبل قوي يا فجر 

يعني عيل زي ده يعلم عل رجالة الوحش ومسمين نفسكم رجالة انت عيال 

قدامك ساعه تكون عرفت مين هو الزعيم بتاعهم انت فاهم يلا 

فجر خرج من عند الوحش وهو ناوي يخلص عل الزعيم مش بس يعرف هو مين 

❤❤❤❤❤❤❤

عند رعد وقمر 

❤❤❤❤❤

الاتنين.. بصدمه.. مصطفى 

مصطفى. مالكم اتخضيتو ليش 

قمر.. تعال يا خوي 

مصطفى راح عندهم... ماتخفش اني معاكم قمر حكالتي 

رعد بص لقمر بغضب 

قمر. ايش اني مابخبيش حاجه عن اخوي 

مصطفى... انت اخ جدع يارعد واني معاكم 

رعد... تمام اتقفنا وحطو التلاته ايديهم في ايد بعض وابتسمو 

❤❤❤❤❤❤❤

الصبح 

جه امين كالعاده 

وطلب من سيف اانه ياخد قمر عشان يشتري ليها الفستان والشبكه 

سيف ندا قمر تنزل وقال ليها 

قمر.. اني هاخد سهر وامي معاي 

امين.. خليها مره تانيه أنا عاوز نبقي لوحدينا 

ولا ايه يا سيف 

سيف. روحي معاه يا قمر 

قمر. كانت هترد بس رعد اتكلم 

رعد.... انا ممكن اروح معاهم لاني عاوز اروح اشتري هدوم ليا وانا معرفش الصعيد كويس وهو اتفسح 

امين.. طيب وشغلك 

رعد.. فري انهارده عندي اجازه 

قمر... خلاص اهو برضو مايصحش انو نخرج مع بعض يا خوي قبل الخطوبه اني اخاف عل سمعتي 

سيف... ماشي 

رعد هطلع اجيب الفون بتاعي وجاي 

قمر.. اني هطلع البس 

مصطفي... منورنا ياا مين 

امين بضيق... بنورك 

بعد شويه 

نزل رعد وخرج الاول  وعمل حاجه في عربيه امين 

وبعدين خرجت قمر وامين 

امين كان بيفتح الباب عشان قمر تقعد جانبه بس رعد ركب مكانه 

امين بضيق... وه ال انت بتعمله ده 

رعد ببرود هركب قدام اصل بصراحه مابحبش اركب ورا 

قمر ابتسمت وركبت ورا وامين نفخ بضيق وركب 

امين شغل العربيه بس مشتغلتش 

رعد. خير في اي 

امين. مش خابر 

رعد. طيب ياعم انزل شوف في اي 

امين نزل لقه العجله نايمه 

رعد نزل. اي يابني 

امين.. العجله نايمه 

رعد... اوف طيب خلاص تعالو في عربيتي 

وخبط عل ازاز العربيه لقمر 

قمر نزلت الازاز... نعم 

رعد... انزلي هنركب في عربيتي 

قمر.. لي 

امين... العجله نايمه 

(طبعا كلكم عرفتو رعد خرج ليه الاول 😂) 

قمر نزلت ورعد راح جاب عربيتو وفتح لقمر الباب 

قمر قعدتت قدام مع رعد وامين ركب ورا وكان هيطق 

رعد.. يلا 

امين.. بضيق.. اه 

في الطريق 

كانت قمر بتضحك وبتبص من الشباك 

ورعد كان سايق وامين بيقوله عل الطريق انه يمشي ازاي 

اامين بضيق.. اني جاي بلعربيه مانيحه كيف العجله نامت مش خابر 

رعد... يمكن من حرارة الجو االعجل بينام 

امين... يمكن 

وصلو المول 

كلهم نزلو 

رعد... سحب قمر من ايديها قبل ما امين يمسكها 

... يلا يا قمر تعالي شكل المول حلو وعاوز اتصور فيه كتير عشان اعمل زكريات 

امين... كان غضبان 😡

😡😡😡😡😡😡😡😡

دخلو الاول 

امين .. بسرعه.. رعد روح شوف انت هتجيب اي واني وحبيبتي قمر هنجيب الفستان 

قمر بعينه بتترجاء.. انه مايسبهاش معاه 

رعد... لا انا هدخل معاكم 

امين... لي دي حاجات بنات 

رعد... يعني انت داخل ليه ادام حاجات بنات 

امين.. اني عريسها 

رعد.... انا هدخل انقي فستان من جوه 

امين... بضحك... ليه هتلبسه 

رعد بقرف.... لا لحبيتي هجيبه ليها هديه 

قمر اضيقت ودخلت جوه ورعد وراها وامين ال كان هيطق 

البنت.. اهلا بيكي 

قمر.. اهلا بيكي انتي 

امين للبنت... اني عاوز اغلي واحل فستان عنديكم اهنه 

البنت... انت حظك حلو في تشكيلات فساتين لسا جايه انهارده 

ووراتهم لقمر 

امين.. عجبه فستان احمر بس قصير لحد الركبه وفيه جلاتر كتير 

امين باعجاب. اي رايك يا قمر 

قمر بقرف.. اي ده بدلت رقص 

لاع مش عجبني 

رعد راح يشوف فستان لرودي يجيبه ليها هديه عجبه واحد فضي كان حلو 

رعد. للبنت ممكن تيجبيلي ده 

البنت.. اوكي 

رعد فضل يبص عل الفساتين وعجبه فستان بس مش لرودي كان لقمر 

قمر كانت بتتفرج عل الفساتين وامين راح يشوف فستان تاني 

قمر مسكت فستان وبصت للرعد اكنها بتقوله اي رايك ورفعت راسها بمعني حلو 

رعد هز راسه بمعني. لا 

مسكت واحد تاني هز راسو لا 

وبعدين هو شاور ليها عل الفستان ال عجبه وقمر بصت عليه وعجبها برضو وراحت مسكتو وقالت للبنت... اني هاخد ده 

رعد ابتسم 😊

امين جه ومسك فستان بس قمر قالت له.. خلاص اني اختارت وقولت للبنت تجيبه 

❤❤❤❤❤❤

رعد. راح محل بتاع الرجاله انه يشتري حاجه بس مشترش حاجه لانو مش عجبه حاجه 


امين راح محل البدل عشان يشتري بدله 

واخد قمر معاه عشان تختار ليه 

قمر كانت مخنوقه وبدور بملل 

بس عجابه بدله وكان رعد واقف قصدها بينقي طقم يلبسه في الخطوبه وكانت البدله لون الفستان بتعاها 

امين اختار بدله وراح يقسها 

قمر راحت لرعد 

قمر.. عجبك حاجه 

رعد. لا لسا 

قمر بتوتر... مش انت اخترت ليا الفستان 

رعد.. اه في حاجه يعني عجباكي ليايعني بلاش المقدمات دي 

قمر. استغربت. انه ازاي بيقدر يعرف هيا عاوزه تقول اي 

رعد.. ماتفكريش كتير في ولا لا 

قمر. اه 

رعد.. فين 

قمر... وراتلو البدله وعجبته وامين عجبته بدله 

وراحو يحسابه 

امين كان هيديه الفيزا بتاعتو عشان يحاسب 

بس رعد مد ايدوا الاول بلفيزا وقاله.. الفستان وبدله هديه مني للعريس والعروسه 

وهو ال حاسب 

وبعدين راحو ينقو الشبكه 

وقمر بات تاخد راي رعد في كل حاجه كانو هو العريس 

وهو ال حاسب عل الشبكه برضو قال هديه منه ليهم 

وروحو 

😊😊😊😊😊😊

يوم الخطوبه وووويتبع 


❤❤❤❤


عاوزه تفاعل دمارررررررر يستاهل الجاي 

. عشان الجاي قمة الدماررررررررررررر 

وشكرا للكلام الجميل ال انقال ليا بحبكم ولله كلكم انتو ماتعرفوش الكلام بتاعكم بيخاليني طايره في السما عاوزكم تتوقعو مش تكتبو تم دي عاوزه اعرف رايكم في الروايه عاوزه اعرف اي الاغلاط ال فيها مش عجباكم عشان اصالحها واخليها تعجبكم بحبكم قد الدنيا كلها ❤❤❤❤



          الفصل السابع والثامن من هنا 

   لقراءة جميع فصول الرواية من هنا

تعليقات
×

للمزيد من الروايات زوروا قناتنا على تليجرام من هنا

زيارة القناة