رواية صقر الصعيد الفصل الحادي عشر 11 بقلم مي محمد

رواية صقر الصعيد 
الفصل الحادي عشر 11
بقلم مي محمد



اميرة قعدت بهدواء
زين قام.. انا هروح اشوف عاصم فين ، ليعمل ف نفسه حاجه
بدر.. روح ياولدي ، ربنا يخليك ، مخبرش اي البيحصل دييه 

_ عند ملك وفهد
قاعد رايح جاي بضيق 
وملك قاعده متوتره وخايفه عليه
بص عليه بحنيه 

ملك ف سرها.. ماله دا كمان ياربي هي ناقصة ، ومين عاصم دا ، وليه بيكره فهد كده العيلة دي غامضه اوي 

فهد.. ملككككككك
ملك فاقت من شرودها.. هه
فهد قعد امامها ومسك يدها.. سرحانه فأيه

ملك بابتسامه.. عادي مفيش حاجه ، انت كويس
فهد.. لا ، يلا نروح بيتنا ، مش طايق اقعد هنا تاني
ملك بحب ربتت علي كتفه
اهدا يافهد ، وبعدين ازاي ماما 

اميرة تعذمنا مخصوص ونمشي يافهد ، مش حلوة صح
اقترب منها بوقاحه.. والله مافيه احلي منك اصلا
ملك نزلت رأسها بتضحك بكسوف

فهد بضحك خدها ف حضنه.. والله العظيم انا اسعد راجل علي الارض

ملك بابتسامه وعيون فرحانه.. ازاي يعني
فهد طلعها من حضنه.. عشقتك ياملوكة قلبي 
ملك بضحك.. هههه 

فهد بحب.. بتضحكي 
ملك.. مممم عندك اعتراض 
فهد.. هونا اقدر

ملك.. طيب تشكر ياسيدي
فهد.. قام ..طيب ادخلي جوه انتي عند البنات وانا هطمن علي صاحبي وجاي وراكي

ملك قامت .. حاضر
ودخلت 
فهد قام بالاتصال علي امنيه 

فهد بفرحه.. يعني هو كويس دلوقتي ي داده
امنيه وامامها ادهم قد افاق منذ ساعات

امنيه.. الحمدالله والله يافهد يابني ، هو كويس احسن من الاول بكتير
فهد.. طب الحمدالله ، اقدر اكلمه 

امنيه .. للاسف يابني ادكتور قال مينفعش يتكلم ف الفون ، انت عارف العمليه ف المخ و
قاطعها.. فاهم ياداده ، علي الاسبيكر بقي 

قامت امنيه بمكبر الصوت بالهادف.. تمم يابني 
فهد بابتسامه.. الحمدالله علي سلامتك يادومي ، بجد انا 

فرحان اوي انك بقيت كويس وعديت مرحلة الخطر ، انا بكرا بالكتير وهكون عندك ، عارف اني قصرت معاك ، خلي بالك من نفسك كويس سلام

قفل فهد وذهب خلف زوجته

ادهم بتعب.. هو كويس يادادة
امنيه.. كويس ياحبيبي متقلقش انت 
ادهم اغمض عيونه بأرهاق ونام مرة اخري 

خرجت امنيه برا الغرفه وجدت تلك الفتاة نائمه
يابنتي يابنتي قومي روحي
قامت الفتاة بتعب.. اي

امنيه.. قومي امشي يابنتي ادهم بقي كويس وزي الفل اطمني
الفتاة بابتسامه.. عايزه اشوفه من فضلك

امنيه.. حاضر ادخلي شوفيه بس مطوليش عشان الدكتور مانع اي حد يدخل
الفتاة.. حاضر
ودخلت 

دلفوا للمنزل وبدأوا
 بالتعارف كان بعض افراد العائله غير موجودين ولكن كان الكثير منهم موجودين ايضا . جلس الجميع وظلوا
 
يتحدثوا حتى غادر فهد وملك الى منزلهم وكان يبعد ثلاث منازل عن منازل عائله اميرة نصار . وغادر ايضا زين
وزوجته لمنزلهم وكان خلف منزل فهد مباشره .

ظل بدر يجلس مع اخته حتى جاء صوت من خلفه : فين فهد يا بدر .
ضحك بدر : اهدى يا فوفو عاد هيجى دلوك وراه مشوار وهيتأخر شوي.

 فريدة : طب فين مراته المرتين اللى جالى فيهم الفتره اللى فاتت جه من غيرها هو مش ناوى يجيبها بقى .

ضحك بدر : لا متقلقيش هيجوا طوالي 
فريدة بتنهيده : اما اشوف اخرتها معاك انت وابنك يا بدر .
وضحكوا سويا

ف اليوم التآلي "

وقف فهد امام بوابه ضخمه لثوانى حتى فتحت الكترونيا دلف فهد بسيارته وملك تنظر 

حولها بذهول تام كان المكان
كبيرا للغايه كان عباره عن تجمع يضم 5 منازل كبيره 

بعضها يتكون من طابق والبعض الاخر طابقين واخر اكثر كانت

تتميز بالطابع الكلاسيكى القديم كأنها بيوت من قديم الازل ولكنها قويه صلبه لا يوجد بها خدش او خطأ يحيط بها

حديقه كبيره وفى المنتصف ممر لتعبر عليه السيارات ظلت ملك منبهره بما حولها حتى 

قال فهد بهدوء : يالا وصلنا .
التفتت ملك اليه ونزلت من السياره دلفوا للداخل نهض الجميع واقفا بمجرد رؤيه فهد 

تقدم الرجال والشباب منه اما
الفتيات فتراجعوا للخلف ومنهم من يبدو على ملامحها 

الخوف ومنهم الترقب ومنهم السعاده 

دخل فهد وف يده ماسك ملك 
قاطعته فريدة.. كده يا فهد كل الوقت ده اخص عليك .

فهد بهدوء : حقك عليا المرادى.
فوفو : اوعى تكون جاى من غير مراتك زى كل مره .
التف فهد وامسك يد ملك : لا يا ستى مراتى معايا اهه .

 نظرت اليها فريدة ثم احتضنتها : مبتجيش ليه يا وحشه مش عايزه تشوفينا كل مره فهد كان يقول عذر .

 بادلتها ملك الحضن وقالت : والله نفسى اجيلكوا من زمان حقك عليا مش هتكرر تانى يا طنط .
فوفو..خلاص حصل خير

- تجمعت العائلة مثل الماضي واخذو يضحكون كثيرا

دخل عاصم ومش قادر يسند نفسه 
فريدة بزعيق.. عاااااصم
توقف بضيق.. نعمممم
الكل بيبص علي عاصم وحالته

انت سكرا،ن
عاصم بوقاحه..اه
صفعه قوية 
نظر اليها بجحيم وتركها وذهب لغرفته

بدر بحزن علي ابن اخته.. معليش ياخيتي ربنا يهديه 
فريدة.. ياارب
فهد بحزن قاعد ساكت فقرر يروح يتكلم معاه

عند ادهم ف المستشفي"

الفتاة رزان.. عامل اي دلوقتي
ادهم.. الحمدالله
رزان.. كنت خايفه عليك اوي 
ابتسم وأكمل.. انتي اكتر من اختي ياروز والله

رزان فهي صديقته وتحبه كثيرا.. طب هسيبك ترتاح شوية
ادهم بتعب.. تمم
قامت وقبلت رأسه بخفه وخرجت 

عند عاصم قاعد ف الجنينه بضيق ولكن توقف عندما رأي فهد يتقدم بتجاهه
جاااي لييييه عاااوز مني اييييه تااااني ياخي
ارحمني شووووية ، متبقاش انتتتت وهما علياااا

فهد بحزن.. محدش عليك يابن عمتي كلنا حوليك وبنحبك ، متخليش الماضي يأثر عليك ياعاصم
عاصم بتعب وحزن.. كفااااااية مش عايز اسمع صوتككك

فهد بأصرار.. لا هتسمع عشان يبقي خلصت ضميري بتجاهك وبس 
ضحك عاصم بوجع.. ضميرك؟؟ هو انت عندك ضمير زينا عادي كده يعني

فهد بحزن عليه.. اه عندي ،صدقني انا مش بكرهك ياعاصم 
ضحك عاصم مرة اخري .. ولما انت بتحبني انتقمت فياا لييه ، دبحتني بأيدك لييييه ؟؟ ليه 

وجعتني ليييه بعدني عن حب عمري البنت الي حبتها وبقيت انسان بجد لييه عملت كده يافهد ، وجاي دلوقتي تقول لي انك بتحبني ، ههههه طول عمرك اناني ومبتحبش حددد يبقي احسن منگ

فهد بحزن.. اقسم بالله انت فاهم غلط انا مش بعدها عنك هي اصلا ك
قاطعه عاصم ك كل مرة .. كفااااااية كدب مش بتزهق منه ياخي 

فهد بجحيم.. انا مش بكدب انا بقولك الحقيقة والله ، انت الي غبي ومش عايز تصدق
امسكه عاصم من ياقة قميصه بشر.. صبرت عليك كتيررر 
وضربه بالبكس 

فهد مسح فمه من الدماء وو




تعليقات