رواية غرام النمر ج 2
الفصل الثالث والثلاثون 33
بقلم جنه ياسر
نذهب الي عشق وجواد كان المنزل انشعل نار من كل النواحي .......وجواد كان استسلم ثم فتح عيونه وسعل بشده وقال : استحاله اخليهم يفوزو عليا ده انا اللورد....
عشق كانت تفتح عيونها ببطئ وكانت تسعل هي الاخري وتحاول تأخذ نفسها
جواد نظر لها ثم ملس علي وجهها وقال : اتحملي يا عشق هنخرج
عشق : بااابا انقذني
جواد نظر لها ثم ساعدها وساندها علي الحائط ثم اخذ الاسكارف من حوالين رقبتها ووضعها علي انفها
جواد : عشق خليكي ماسكه الاسكارف
عشق نظرت له وقالت : حاضر
جواد قام ووضع ذراعه علي انفه ثم بكل قوه ضرب الباب عده مرات وبالاخير نجح في فتحه والباب اتكسر ذهب مسرعا وحمل عشق وخرجوا الي الخارج
وكانت عشق حاوطت رقبته ونامت علي صدره
ذهب الي سيارته وفتحها بسرعه وركب عشق في المقعد الأمامي ...وهو ذهب ركب في المقعد وبسرعه وتحرك بالسياره ...
كانت في سياره متخفيه ومنتظره امام المنزل كانوا رجال الملك ..
&&: الحق يالا دول طلعوا عايشين ومامتوش هو اللورد بسبع ارواح ...
$$: اجري وراه احنا مش هنسيبه
##: انا هكلم الملك واخبروا ويقولنا هنعمل اي
%% : ايوه كلمه بسرعه ...اطلع وراه يا احمد بس حاول متخلهوش يلحظنا...
&& : ماشي
عند جواد كان يسرع بشده وكان يتوجه الي منزل خاله
عشق قالت بتعب : احنا لسه عايشين
جواد نظر لها بلهفه وقال : انتي كويسه يا عشق
عشق بتعب : يهمك اكون كويسه ...وبعدين لي طلعتني من الحريق كنت سبني اموت واخلص من العذاب اللي عايشه في ده
جواد نظر لها وقال ببرود : طيب وعيلتك مش عاوزه ترجعي ليهم
عشق بدموع : اكيد عاوزه بس امتي هرجع ليهم
جواد : هرجعك ليهم بكره
جواد نظر من المرأه السياره الداخليه وبدأ يدقق في رقم السياره التي تسير خلفه....عرف ان السياره تبع الملك سرع اكثر من السرعه وصل عداد السرعه ل 160
عشق بخوف : مالك بتسرع كدا ليه حرام عليك هنموت
جواد كان يسرع بشده ثم بعد عن السياره التي تسير خلفه وفرمل بسرعه
وقال جواد : انزلي بسرعه
عشق بتعب : هنروح فين
جواد نزل وعشق نزلت بتعب وجواد مد يده لعشق وعشق نظرت له ثم نظرت ليده ....جواد مسك يدها وجذبها وركضوا بسرعه ليتخفوا في اي مكان
وبالصدفه جواد رأي كوخ خشبي صغير توجه بسرعه الي اتجاه....
وصلوا الي الكوخ بعد ثواني وكان باب الكوخ مفتوح
دخل جواد وجذب عشق وقفله بسرعه الباب خلفهم وكان الرجال وصلوا الي سياره جواد نزلوا بسرعه من السياره وتوجهوا الي سياره جواد وكان ماسكين اسلحه ثم تقدموا من السياره ببطئ وبالاخير وصلوا وسلطوا الاسلحه اتجه السياره ورأوا ان السياره فارغة ...اتسعت عيونهم بالذهول ...
💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙
في صباح اليوم التالي نذهب الي جاسر كان وصل الي القطاع الذي فيه نديم وكان باين علي ملامحه الغضب وكانت عيونه احمر وبتطلع لهب وعروقه باينه وعضلات جسده مازالت بارزه كان جاسر محافظ علي جسمه وعضلاته مازالت بارزه .....توجهه الي مكتب نديم الخاص وكان سوف يدخل وقفه العسكري
وقال : سيادة العقيد نديم مش في مكتبه يا جاسر بيه
جاسر نظر له وقال : فينه
العسكري اترعب من نظره جاسر وقال بارتباك : فييي غغرفه الاجتماعات
جاسر قال بصوت عالي : فين مكان غرفة الاجتماعات
العسكري : اااه انا ببقدر اوصل حضرتك
والعسكري تقدم عن جاسر وجاسر كان يسير خلفه وكان ظاغط علي كف يده وبعد دقائق العسكري وقف امام غرفة اجتماع كبيره
العسكري: احم هو جوه يا جاسر بيه
جاسر كان هيدخل الي داخل غرفة الاجتماعات عسكري اخر وقفه وقال له : ممنوع تدخل سيادة العقيد منبه عليا ان مدخلش حد
جاسر زقه وبركله قويه بقدمه باب غرفة الاجتماع اتفتح ودخل جاسر بهيبته ...
نديم اتفزع وكان واقف امام شاشه العرض
نديم عندما نظر لجاسر ورأه بالحاله دي بلع ريقه ونظر لظباط الذي جالسين امام طاولة الاجتماع وشاور لهم بيدهم ان يخرجو قاموا وادوا التحيه العسكريه لنديم ثم خرجوا...
نديم قال : اقفلوا الباب وراكوا
وبالفعل قفلوا الباب خلفهم وقال نديم : خير يا جاسر اي الدخله دي رعبتني ياراجل
جاسر توجه الي نديم بعنف ومسك ياقه قميصه وزقه علي الحائط وقال بنبره جهوريه : عشق بنتي عايشه ازاي يا نديم
نديم اتسعت عيونه بالذهول وقال : ايههه عشق عايشه ازاي احنا مش دفنناها سوا
جاسر بعد نديم ثم أدار ضهره ومسح وجهه و شعره بكف يده كأنه يزيح الغضب الذي سيطر عليه بالكامل وحاول التحكم في اعصابه لاكم لم يقدر التفت لنديم وبكل قوه لكمه علي وجهه لدرجه نديم وقع علي الارض
جاسر قال : ولسه بتمثل عليا يا كلب ازاي تخبي عني ان بنتي عايشه ازاي قدرت ....ده انت كنت بتشوفني كل يوم عن اللي قبله قلبي بيتقطع عليها ليه يا نديم ليه طعنتني في ضهري انت اخر واحد اتصوره ان يخوني قدرت تخون العشره اللي مابينا ...
نديم قام وضع يده علي وجهه وقال : آآآآآآه الله يخريبتك يا نمر ايدك زي ما هيا ....انت عبيط يا بني آدم اخون اي واطعن اي انا حقيقي مش فاهم حاجه
جاسر توجه له وقال بصراخ : عشق عايشه وانت مخلي ظابط وخدها عنده يحميها وبطل تلف ودور النمر استحاله يستخبي عنه حاجه اقسم بالله يا نديم لهندمك علي العملة انطق بنتي مكانها فين ومين الظابط اللي واخدها ..
نديم قال بغيظ : انت عرفت ازاي
جاسر قال بغضب : يعني كلامي صح مش كده انت عارف ان عشق عايشه
نديم : اه .عارف انها عايشه
جاسر : ازاي تتجرء تعمل فيا كدا
نديم : افهم بقي واسمعني انا بحمي بنتك من عصابه كبيره سبق وحاولوا يقتلونا وقتلوا اللواء عبدالله ....كانوا عاوزين يقتلوا بنتك عشق لولا ان اللورد اتحرك واداني إنذار كان بنتك هتتبعت ليك جثه بجد
جاسر : بتحميها وبتخلي حد يحميها ليهه هو انت شايفني اني مقدرش احمي بنتي احكي ليا كل حاجه ومين اللورد ده احكي
نديم : لما تحكي انت الاول ازاي عرفت
جاسر : شكيت فيك من يوم فرح روح و تجثثت علي تليفونك وسمعت مكلمه ليك ولظابط وانت بتقوله اتحمل فاضل ايام قليله وهنقبض عليهم المهم تفتح عينك كويس وتخلي بالك من عشق دي امانه عندك وكلام من ده .......انا اللي عمي عيوني لما سمعت كلمت مراتي محدش يأذيها كمان خليته يتجوزها اقسم بالله يا نديم ما هسيبك وله هرحمك
نديم بخوف ركض حوالين الغرفه وجاسر كان يركض خلفه ...
نديم : استهدي بالله يا شقو ده جواز كدا وكدا مش حقيقه
جاسر : تعالي اقف قدامي واحكيلي علي كل حاجه
نديم : هحكيلك من عندي انا مش ضامن ايدك المرزبه دي
جاسر : مش هعيد كلامي تاني تيجي تقف قدامي بدل ما اجي واجيبك من قفالك واهزءك قدام كل فريقك واخليك لامؤاخذه قدامهم م***
نديم قال : ينهههههار اسود هي حصلت انا جاي بس ابوس ايدك لتسمعني للآخر وتفهم اني اني اللي عملته كان عشانك وعشان عشق ....عشق بالنسبه ليه بنتي اللي مجبتهاش
جاسر جلس علي مقعد واخذ سيجار ووضعها داخل فمه واخذ نفس ثم قال : اخلص احكي
نديم جلس في المقعد المقابل له وقال : صلي علي نبي
جاسر بخنق : عليه افضل الصلاة والسلام أنجز يا نديم بدل ما اقوملك
نديم : خلاص هقولك الحدوته بدأت لما كنت بكلمك وكنت قاعد .......
فلاااااااااااش بااااااااااااك
كان نديم جالس في غرفه مكتبه وكان يدرس ملف قضيه شاغله جدا وكان يتحدث مع جاسر
نديم : جاسر مهمه دي خطر ومش سهله
جاسر بغرور : مش النمر اللي ميعرفش يعمل مهمه دي مش آخر وله اول مهمه اعملها
نديم : يبني افهم سننا كبر ومبقاش زي الاول ....المهمه دي محتاجه ظباط صغيرين اللي يقموا بيها
قطع كلام نديم بدخول عسكري اده له التحيه العسكريه
وقال : سيادة العقيد نديم في حد بره عاوز يدخلك
نديم قال: مش وقته روح اقوله مشغول
العسكري قال : قال لازم يدخلك
نديم : انت مش بتفهم يا زفت انت بقولك مشغول في قضيه مهمه روح اقوله انا مشغول ابقي يعدي عليا وقت تاني
قطع كلامه بدخول اللورد وقال : مش اللورد اللي يعدي عليك وقت تاني يا سيادة العقيد
نديم وقف ثم قفل السكه في وجهه جاسر وقال بغضب
: اي ده انت ازاي تدخل هنا يجدع انت من غير مأذن ليك اخرج بره
اللورد جلس علي مقعد ووضع قدم فوق الاخري
وقال : اقعد يا سياده العقيد نديم وكمان ياريت تبلغ سياده العميد جاسر يجي لان عاوزه في موضوع مهم جدا يخص بنته
نديم قال للعسكري : غور انت من هنا ونبه علي العساكر اللي بره ان ممنوع حد يدخل مهما مين سامع !!
العسكري قال : تحت امر حضرتك
اده له التحيه العسكريه ثم خرج ونديم نظر للورد
وقال بصراخ : نزل رجلك واقعد عدل يبتاع انت
اللورد نظر له وقال : بتاع انت .
نديم قال : انت مين
اللورد : مش هتتصل بسيادة العميد يجي وله اي ....اااه صح نسيت انه ساب الشرطه بس عارف انه رجع ولاكن في السر مش كدا يا سياده العقيد
نديم اتسعت عيونه بالذهول عندما عرف ان جاسر رجع الشرطه وكمان في السى محدش يعرف غيره وغير كام احد من الظباط كيف عرف هذا
قال نديم : انت مين وازاي عرفت ان جاسر رجع الشرطه
اللورد : انا سياده المقدم جواد الدسوقي ابن الشهيد احمد الدسوقي اللي كان صاحبكم بروح بروح
نديم بصدمه : معقول انت ابن أحمد الدسوقي ياااااه ده انا وجاسر دورنا علي ولاده بعد ما مات بس معرفناش نوصل ليكم
جواد قال : اكيد عرفته بالحادثه بتاعته وان ازاي مات ومين قتله
نديم : اه طبعا عارف اللي قتله هو هو اللي قتل سياده اللوا عبدالله رحمه الله عليه ...اخوه رفاعي الدسوقي مش كدا
جواد : كدا اسمعني بقي انا جه للوقت اني ارجع حق امي وابي انا عارف كل صغيره وكبيره علي رفاعي الدسوقي والملك والامبراطور اظن ان انت بتحاول تجيب معلومات عنهم عشان تقبض عليهم
نديم: بظبط بس انا وجاسر حاولنا ومعرفناش اوي بس احنا قدرنا نقبض علي اخو الملك وابوك كان ماسك قضيته ساعتها وكان واخد عهد علي نفسه ان يجيب لي حكم اعدام
جواد قال : وعمي طبعا كان كلب سيد الملك جه و هدد بابا ان هيقتله لو مسبش القضيه
نديم : بظبط وبعدين الملك مات وابوك مات وقررنا نجيب حق ابوك انا واللواء عبدالله وجاسر وعرفنا نزرع رجالتنا مع رجالة الملك وعرفنا ان هيسلموا شحنه بالمليارات وكبسنا عليهم اليوم ده وللاسف اضرب علي اللوا عبدالله وتوفي واضرب علي جاسر واتصاب انا الوحيد اللي فلت
جواد قال : وجاسر الحديدي ضرب نار علي ابن الملك
نديم : اه بس انا عاوز اعرف انت عرفت بالمعلومات دي منين
جواد : بعدين بحكيلك المهم دلوقتي الملك حاطط جاسر الحديدي في دماغه وعاوز يوجع قلبه زي ماوجع قلبه علي ابنه و قرروا هو و عمي يخلصو من بنت النمر وامروني بالمهمة دي ان انا اقتل بنت النمر واجيب ليهم خبرها
نديم : جواد انا دماغي لفت هما امروك بنأن علي اي هما ميعرفوش انك ظابط
جواد : اكيد لا طبعا هما يعرفوا ان بكون زعيم مافيا زي زيهم واللي دخلني في عالم المافيا هو رفاعي الدسوقي
نديم بصدمه : يا راااااجل ازااااي
جواد بضيق : هو انا ليه مروحتش لنمر احسن لو سمحت افهم عليا شويه وبطل غباء
نديم بغضب : غباء احترم نفسك يالا انت هتنسي نقسك وله اي
جواد : انا محترم غصب عنك
نديم : كمل وخلصني
جواد : الملك ورفاعي واثقين فيا اكتر من نفسهم واستحاله يكشوفوني ....انا قدرت ادخل عالمهم بكل سهوله واعرف معلومات عنهم ممكن يوديهم ورا الشمس
نرجع لموضوعنا دلوقتي عشق بنت سيادة العميد جاسر في خطر وممكن تتقتل باي لحظه .
نديم : ماهو انت اكيد مش هتيجي جمبها وله تقتلها
جواد مسح علي وجهها وقال : انا صبري نفذ انت مين اللي دخلك الشرطه وازاي وصلت لمنصب عقيد انا مشوفتش ظابط غبي كدا في حياتي ....ماهو انا هنا ليه عشان احذركو ان بنتكم في خطر وتساعدني اعمل اي وكمان ان احميها ازاي
نديم : ااااااااااااااااه فهمت .....طيب استني اتصل بالنمر يجي بقي ويقولك
جواد قام وضرب المكتب بقوه : انت هتجنني نمر اي اللي هنقوله .....ما كنت روحت لي من الاول ....انا مش عاوز النمر يعرف باي حاجه وله ان بنته في خطر وله اي حاجه ....اتصدق اني انا غلطان ان متصرفتش من دماغي ....
نديم : طيب لي مش عاوز تعرف النمر ....ده النمر بذات هيقدر يساعدك
جواد : النمر بذات لو عرف هيهد كل اللي انا بنيته من سنين اكيد لما يعرف ان بنته في خطر وان هتتقتل مش هيسكت اسمعني وافهمني كويس ويارب تفهم
انا عندي خطه هقولها ليك عجبتك خير وبركة معجبتكش مش مهم هنفذها بردو غصب عنك ..
نديم : اي اصله ده ...ما تحترم نفسك يالا بقي الله انا ساكتلك من الصبح ...
جواد قام وقال : انا هقتل عشق بنت النمر زي ما هما طالبين مني وبعدين باخذها علي المستشفى بتاعتكم وبتدخل اوضه العمليات _____________________
نديم قال : لا انا مش موافق علي الخطه دي افرض لقدر الله عشق ماتت لااااا استحاله أوافقك انت متعرفش عشق لو جري ليها حاجه جاسر ممكن يعمل اي
جواد ببرود : الخطه دي هتتنفذ وانت هتساعدني مفيش وقت انا المفروض اجيب خبر عشق ليهم الاسبوع ده
ولو معملتش كدا هيبعتوا حد يخلص عليها وانا اكيد يعني مش هقتلها انا اوعدك ان احميها ....معرفش ليه عاوز احميها يمكن عشان بتكون بنت اعز صديق لبابا الله يرحمه
نديم : ارجوك خليني خليني اقول لنمر يمكن يبقي عنده خطه تانيه ....بدل الخطه اللي قولتها انا خايف علي عشق
جواد : خايف علي عشق وله خايف من النمر
نديم : الصراحه خايف من النمر انت مشوفتهوش قبل كده اخر مره كنت صغير لما قابلته بس مسيرك تقابله ومش هيسيبك لما يعرف بالخطه دي
جواد : انا ماشي انا مش هاجي ليك تاني كل تواصلنا هيبقي عن طريق الاتصالات والمسدجات سامع !!
نديم : خلي بالك لو عشق حصلها حاجه مش هسامح نفسي ابدا ارجوك بلاش تنفذ الخطه اللي قولتيلي عليها
جواد ببرود : سلام يا سياده العقيد...
ذهب جواد وخرج ووضع نظارته وفي نفس الوقت جاسر كان داخل لنديم والاثنين ذهبوا في عكس الاتجاه ولم يروا بعض.دخل جاسر وكان نديم شارد في حديث جواد وفجاءه اتخض عندما رأي جاسر امامه
نديم بخوف : جججاسر
جاسر باستغراب : مالك يا بني اتنفضت كدا لي
نديم : للللااا مفيش حاجه انت اي اللي جابك
جاسر : جاي عشان نشوف هنعمل اي بالمهمة
نديم بخوف : مهمه اي هو انت عرفت كويس انك عرفت انا قولتله اني النمر مش بيستخبي علي حاجه وهيعرف بص تعالي مع بعض نفكر في خطه تاني غير خطته اااه انا استحاله اخلي عشق تتأذي
جاسر : نديم انت شارب اي السعادي خطه اي وعشق اي اللي دخل عشق بالمهمة. .
نديم قال : هو انت جي عشان اني مهمه .
جاسر : مهمه عيسى البنهاوي اكبر تاجر مخدرات انت نسيت وله اي
نديم : اااه افتكرت غمض عيونه بقوه
وقال في سرها: كنت هروح في داهيه ...طيب يا جاسر انا هروح بس اعمل مكلمه كدا وبعدين برجعتك تاني
خرج نديم وجاسر قال : اي العبيط ده ماله كده مش علي بعضه لي اكيد مخبي عليا حاجه ....
بااااااااااااااااااااك
جاسر كان واضع يده علي وجهه وقال : يعني اللي بيحمي بنتي هو جواد ابن أحمد الله يرحمه
نديم بخوف : اه
جاسر : اتصل علي جواد خلي يجي هنا يأما اروح لي
نديم بلع ريقه وقال : مش هينفع اللورد لو عرف انك عرفت هيكمل في الخطه لوحده ومش هيحكي هيعمل اي بعد كده جاسر فاضل تكه خلاص بنتك والله هترجع لحضنك قريب ومتخفش هي كويسه وبخير
جاسر : قوم وديني لبنتي انا مش مطمن
نديم : مش هينفع تروح صدقني ان اضمن ليك انها كويسه والله واللورد استحاله يخليها تتأذي...وبعدين يعني ده ابن اعز صديق لينا واستحاله يأذيها
جاسر بغيره : وانا مش ضامن انا قلقان علي بنتي من اللي اسمه اللورد ......اه هو بيكون ابن احمد لاكن ده بيكون تربيه رفاعي الدسوقي ........فين مكان اللورد اقسم بالله يا نديم لو بنتي اتأذت وله اتلمس منها شعره هزعلك وانت عارف كويس النمر لما بيقلب بيعمل اي ....وانا هحسابك علي ان خبيت عليا ان بنتي عايشه هوريك هعمل فيك اي لا بقي هيهون عليا انك اخويا وصاحبي ......ومش عاوز تقول مكان الزفت اللي اسمه اللورد انا هعرف فين مكانهم وهوصلهم وانا مش هرحمه وله هرحمك
قام جاسر وخرج الي الخارج وكان يسير وكان ملامحه لم تبشر بالخير....وذهب الي سيارته وفتحها وتحرك وكان يقود بسرعه عاليه جدا ..
💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙
نذهب الي مكان الذي كان ماسه مخطوفه فيه قضوا الليله في المكان ولم يذهبون الي الفيلا ...
حمزه وماسه كانوا نائمون بجوار بعض
ماسه فتحت عيونها ونظرت لحمزه كان نائم رفعت يدها وكان تقربها علي وجهه وكان يدها ترتجف ...
وقالت بوجع : ياريت لو كنا نتقابل في ظروف احسن من كده وياريت لو كنت من الاول بتحبني وياريت لو كنت صدقتني ....
قامت ماسه وكانت ذاهبه وقفت فجأه عندما شعرت بيد حمزه علي يدها ...
حمزه قال بلهفه : رايحه فين يا ماسه
ماسه نظرت له وقالت بقوه : راجعه بيت اهلي وياريت ورقه طلاقي توصلي بدل ما ارفع عليك قضية خلع وابهدلك في المحاكم
حمزه اندهش من الكلام اي اللي صار كانت ماسه امبارح قررت تعطي فرصه له ..قام حمزه ومسك يدها الاثنين
وقال بصدمه : اي الكلام اللي قولتي ده يعني اي ابعت ورقه الطلاق ليكي ....ماسه انتي امبارح اتديتي ليا فرصه وقررتي تسامحيني اي اللي حصل انا ديقتك في حاجه زعلتك مني تاني
ماسه ضحكت وقالت بخبث : اهلا بيك يا حمزه في جحيم ماسه جاسر الحديدي
حمزه نظر لها وقال : انا مش فاهم حاجه جحيم اي ماسه اي اللي حصل انتي امبارح قولتي انك بتحبيني وقررتي تديني فرصه ...
قالت ماسه بكره : مش بقول انك غبي...احب اعرفك يا حمزه القيصري....اني مبقتش احبك وكل اللي كنت بعمله امبارح ده كان تمثيليه وشو عشان اوصل اللحظه اللي احنا فيها دلوقتي ....اي يا حمزه الكلام ده مش بتفكرك بحاجه قررت اردلك اللي عملته فيا .....انا بكرهك با حمزه و بكره اليوم اللي شوفتك فيه ...
حمزه بوجع : طيب واللي حصل ما بينا امبارح كان بردو تمثيل والكلام والنظرات كل ده كان تمثيل يا مااسه
ماسه ضحكت وقالت : اه تمثيل وياريت متنطقيش اسمي مره تاني ...متكرهنيش في ... زي ما دفعتني تمن انا معلمتوش هدفعك التمن أضعاف أضعاف وسبق قولتلك وانت هتتوجع وهتتكسر وهتتذل وهتتتهان وهتتمني من ربنا انك تموت بسسب اللي هعمله فيك وهتشوف ...
ماسه نظرت له بكره من تحت لفوق ثم توجهت الي الخارج وكانت ذاهبه وراسها مرفوع وفرحانه وفجاءه حمزه ركض وحاضنها من الخلف بقوه ودفن وجهه في عنقها وقال ببكاء : لا يا ماسه مش هسمحلك تسيبيني ارجوكي متسبنيش انا بحبك والله ومستعد اعمل اي حاجه عشان اسعدك صدقيني هنسيكي كل حاجه ماسه افهمي انا من غيرك وله حاجه انتي يعتبر نصفي الاخر ...
ماسه كانت بكت وقالت : سيبني
حمزه نظر لها وقال : ارجوكي سامحيني ...
ماسه زقته بقوه وقالت : أسامحك علي اي هو انت وجعتني يوم وله اتنين انت وجعتني شهور هنتني وكنت بتضربني وكنت بتشتم عيلتي ارجوك انت لو بتحبني سيبني انا استحاله ارجع ليك ....انا بكون ماسه جاسر الحديدي عمر بنت النمر ترجع عن قرار خدته ....واستقل وعدك من بابا لان قررت احكي لي كل حاجه واكيد هو مش هيسيبك لو عاوز تعيش روح سافر في اي حته ...
ماسه ألقت له آخر نظره ثم طايرت شعرها بيدها بقوه ثم ذهبت حمزه جلس علي ركبته وقال : مااااااااسه متسبنيش انا بحبك ومحتاج ليكي ....انا مستعد اتوجع انا هرووووح لنمر بنفسي وهحكيله علي كل حاجه عملتها فيكي سامعه مااااااااسه ارجوكي ارجعي ليا ...
ماسه كانت تسير وكانت بتبكي وكان في صراع بين قلبها وعقلها
عقلها : اوي تلفي وترجعي لي هو بيقول اي كلام عشان ترجعي انتي اللي عملتي صح انتي انتقامتي منه زي ماهو انتقم منك ...
قلبها : بس انا بحبه وقلبي موجوع علي .....
عقلها : لااااا اوعي تستلمي لقلبك افتكري ان وجعك وهانك وضربك وكسرك ...انتي لازم تكسري زي ماكسرك..
قلبها : سيبك من عقلك واختاري قلبك هو قالك ان هيعوضك وهينسيكي وجعك وهيداوي جروحك جربي تدي لي فرصه تانيه...
ماسه قالت ببكاء : بسسسسس كفايه انا المره اللي فاتت اختارت قلبي واتوجعت المره دي هتختار عقلي استحاله ارجعلك يا حمزه ..
وقفت ماسه واتصلت باسر ليأتي وياخذها وبعد ساعه كان اسر وصل ليها وماسه ركبت ...
اسر : اي ماسه المكان ده وفين حمزه هو مكنش معاكي
ماسه بتعب : بعدين بحكيلك واسفه ان امبارح مجتش ومحضرتش خطوبتك انت وهمس
اسر : مالك يا ماسه شكلك بيقول ان في حاجه ...
ماسه بوجع : صدقني يا اسر مش هقدر اتكلم دلوقتي
اسر : انا عاوز اطمن عليكي
ماسه قالت بهدوء : اطمن يا حبيبي انا كويسه وبخير
ماسه ساندت علي النافذه السياره وتذكرت أيامها مع حمزه قبل الزواج كان حمزه بيحبها بجد لاكن للأسف الانتقام عمي عيونه والشيطان كانت بتوسوس له في اذنه ولن تتركه ابدا ...
(اكيد كلنا عارفين مين الشيطانه دي👿)
💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙
في مطار القاهرة الدولي كان الملك ورفاعي وصلوا مصر لينفذوا الخطه الذي قالها رفاعي ...
الملك : يااااااه بقالي ١٦ سنه منزلتش مصر .
رفاعي قال : مفيش اي اخبار جديده
الملك : اخبار اي ان مثلا اللورد مات وله لا ....انت مش شوفتش الفديو اللي رجاله بعتوه امبارح وله اي اللورد خلاص خلصنا منه المهم سيبك من اللورد وركز علي الشحنه اللي هنسلمها
رفاعي : انا قلبي مقبوض حاسس ان هيحصل زي المره اللي فاتت والشرطه هتكبس علينا معرفش لي
الملك ببرود : وفر احساسك لنفسك المره دي الدنيا هتمشي ومش هيحصل اي حاجه
رفاعي : اتمني
الملك : يلا نروح نركب العربيه ..
ذهبوا وتوجهوا الي السياره والحارس فتح له باب السياره وركب الملك ورفاعي وبعد ثواني جاء للملك اتصال من الرجاله الذي كان بعثهم ليقتلوا اللورد ..
الملك : خير بتتصل عليا لي ....هي حلاوتك موصلتش ليك انت والرجاله
&&: يا باشا حلاوه اي اللورد عايش وخرج من الحريق محصلهوش حاجه لا هو وله مراته
الملك قال بغضب : ازاي يا بهايم مش انتو امبارح بعتوا ليا فديو وقولتوا ان مات ازاي اللورد خرج واتنجد من الحريق ...
&&: والله يا حضرة الملك احنا حرقنا البيت كله وتوقعنا انه هيموت وصورنا ليك فديو بس كان قلبنا حاسس ان هيخرج فضلنا مستنين ساعه كده وبعدين لاقنا بيخرج ويركب عربيته تحركنا وراه وهو لاحظ وهرب مننا ومش عارفين هو مستخبي فين
الملك : تتربقوا الارض علي دماغه وتشوفه راح في اني مصيبه وتضربه علي نار وعشق تجيبوها ليا حيا ومتجوش جمبها سامعاني يا بهايم
&& : تحت امر سعادتك انا هقفل وهندور انا والرجاله عليهم اكيد هما مبعدوش اكيد هما قريبين مننا متقلقش هنجبلك خبر اللورد انهارده
قفل الملك وشعر بالغضب وقال : ماشي يا اللورد فلت مني كذا مره بس المره دي انا مش هسيبك غير لما اخلص عليك
رفاعي : في اي يا الملك اي اللي حصل
الملك قال : احنا هنفذ خطتك يا رفاعي هنخطف عشق
رفاعي : طيب واللورد
الملك بشر : رجالتي هيخلصوا علي
رفاعي قلق وقال : طيب مش احنا اتفقنا ان النمر هو اللي بخلص علي مش احنا
الملك : لا كيفي بقي اني انا اللي اخلص علي ....كان نفسي انت اللي تقتله زي ما قتلت ابوه ههههه فاكر يا رفاعي
رفاعي نظر له وقال بخنقه : انا عاوز انزل هنا خلي السواق يقف
الملك : اي افتكرت المرحوم اخوك هتروح تزوروه في قبره
رفاعي : خلي السواق يقف عاوز انزل انا حسيت بخنقه فجأه
الملك ضحك بشده وقال : اقف يا بني خلي يغور في ستين داهيه
وقف السواق السياره ورفاعي نزل وذهب وصار يسير في الشوارع ولم يعرف هيذهب لفين...
💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙
نذهب الي فيلا نديم كان سيلا جالسه ومنتظره روح
لان كانت رنت عليها وقالت لها انها سوف تأتي لها غدا وسيلا كانت قامت من بدري وصنعت لها اكل الذي تحبه روح وكانت مبسوطه بشده ان هتأتي وتري روح ..
ودق جرس الباب قام سيلا وركضت بسرعه الي الباب وفتحته ورأت روح تقف امامها وتبتسم لها ....
روح قالت بابتسامه : سيلا
سيلا ارتمت في حضن روح بقوه وروح غمضت عيونها واتألمت من الجرح ثم تبادلت الحضن واستحملت الألم
سيلا قالت بخوف : اختي حبيبتي انا مش مصدقه نفسي انك رجعتي لحضني من تاني
سيلا وضعت يدها علي وجنتها وتداعبها بلطف
: حقك عليا يا روح اللي حصلك ده كان بسببي انا اسفه ارجوكي لتسمحيني ...
روح قالت : اهدي يا سيلا واللي حصل حصل وانا مسامحكي....هو فين ديما وابيه نديم ..
قطع كلامها بركض ديما الي اتجاه روح ثم زقت سيلا. حضنت روح ....وروح بألم : آآآآآآه
سيلا : اي حبيبتي فيكي حاجه
روح : لا يا سيلا انا كويسه بس جرح لسه بيوجعني
وقالت سيلا بحزن : يا حبيبتي انا اسفه نسيت أنك كنتي متصابه حقك عليا وجعتك
ديما : انا مش قصدي ان اوجعك يا خالتو انا بس من فرحتي جريت عليكي معلش وجعتك
روح : انا عارفه انكوا مش قصدكم
سيلا حاوطت روح وساندتها وقالت : تعالي يا روح ده انا عامله ليكي الاكل اللي بتحبي
ديما : يا سلام يا ست سيلا عمله لروح بس الاكل اللي بتحبه طيب وانا
سيلا : معملتش ليكي حاجه انا عامله لروح بس الاكل اوعي تمدي ايدك علي حاجه ..
روح ضحكت وقالت : حرام يا سيلا خليها هي كمان تاكل
سيلا كانت تسند روح لتجلس علي المقعد امام الطاوله
وقالت : عشان خاطرك انتي بس يلا اقعدي وانا هأكلك في بوقك زي ايام زمان ...
ديما ضحكت ثم رن هاتفها برقم اسر
وقالت : طيب يا خالتو انا هروح ارد علي اسر وهرجعلك
ديما ركضت ورددت علي اسر
ديما : الوووو
اسر : ازيك يا زوجتي
ديما بخجل : الحمدلله انت ازيك
اسر : مش كويس حابب اتكلم معاكي
ديما : خير يا اسر
اسر : اختي ماسه مش كويسه ومش راضيه تحكي لحد مالها وشها اصفر ومخطوف وكمان قالت لينا ان عاوزه تطلق من حمزه
ديما : ايههه معقول ده لسه جوازهم مكملش السنه طيب ومحكتش ليكم اي السبب الطلاق
اسر : لا ماما هتتجنن وحاولت تسألها وماسه مش راضيه تتكلم
ديما : متقلقش اكيد ده سوء تفاهم حاصل ما بينها وبين حمزه ان شاء الله الموضوع يتحل ماسه وحمزه بيحبوا بعض واستحاله انهم ينفصلوا عن بعض
اسر : اتمني بجد لان حاسس ان الامور معقده ما بينهم
ديما : لا خير ان شاء الله .....مش خالتو روح رجعت
اسر : بجد وكانت فين وجوزها ده معاها وله لا
ديما : لا جوزها مش معاها هي جايه لوحدها ....بس تعبانه اوي وجرحها وجعها
أسر : ازاي جت لوحدها وهي تعبانه اكيد جت مع جوزها
ديما : مش عارفه
قطع كلامها بنداء سيلا لها
ديما قالت : حاضر يا ماما جايه ....اسر انا هقفل واكلمك تاني
اسر : ماشي سلام
ديما : باي
اسر : استني اقولك حاجه قبل ما تقفلي
ديما : عاوز اي
اسر : بحبك
ديما بخجل : وانا كمان
اسر بحب : امتي بقي نتجوز ونكون مع بعض في بيت واحد
ديما : ان شاءلله قريب نتجمع في بيت واحد ....ربنا يديمك ليا
اسر : ويديمك ليا يا قمري ♥️
ديما قالت : انا هقفل عشان ماما بتندهالي
اسر : ماشي ابقي كلميني
ديما : اوكي باي يا حبيبي...
قفلت ديما وذهبت الي سيلا وقالت : اي يا مامي عماله تندهيلي لي
سيلا : مش هتاكلي
ديما : لا طبعا هاكل ده الاكل شكله يفتح النفس ...هو صحيح فين بابا مش باين من الصبح
سيلا : مشي من بدري كان مستعجل باينه عنده اجتماع
الاكل عجبك ياروح
روح : اه يا سيلا تسلم ايدك
سيلا : تسلمي يا روحي
روح : سيلا انا همشي بعد نص ساعه كدا لان قيس مستنيني عشان يخدني
سيلا : ايههه لا انا مش هسيبك تمشي تاني وله هتروحي مع الراجل ده تاني نديم هيطلقك منه
روح : سيلا ممكن تهدي وتسمعيني ....انا مش عاوزه اطلق
سيلا : معقول مش عاوزه تطلقي هو هددك يا روح عملك حاجه
روح : لا معمليش وله هددني
سيلا : امال اي ...ده انتي كنت مش موافقه تتجوزي ....ليه مش عاوزه تطلقي منه
روح قالت : بعدين هقولك المهم اتصلي علي ابيه نديم وخلي يجي عشان الحق اشوفه قبل ما امشي
سيلا : انا مش فاهمه حاجه ....حاضر يا روح هتصل نديم يجي ويشوف صرفه معاكي ...قال مش عاوزه اطلق انتي لازم تعترضي علي كلامي وخلاص
ديما : خلاص يا مامي بقي قومي كلمي بابا يجي وبطلي تعيدي وتظيتي بالكلام
سيلا بغضب : بنت احترمي نفسك اي بتعيدي وتظيتي دي شكلك نسيتي ان امك
ديما : مش قصدي يا مامي سوري
"سيلا قامت لتتحدث مع نديم ورد عليها وقال لها انه سوف يأتي بعد دقائق وليس يتأخر عليهم وفرح برجوع روح واطمئن انها بخير ولم تتأذي ...
💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙
نذهب الي فيلا حمزه القيصري كان حسن من ليلة الأمس كان جالس في الغرفه التي فيها فيروز وكان يحاول يستوعب اخر جملها قالتها فيروز وكانت تتكرر في اذنه كل ثانيه ...
حسن بصدمه : يعني اي ساندي عايشه اانا مش قادر استوعب
فيروز ضحكت بصوت عالي وقالت : حقك متستوعبش.....بس صدقني هي عايشه وانا خطفتها من ٢٧ سنه ههههههه
حسن توجهه لها وصفعها بقوه وقال : أنتي اي يا شيخه انتي ازاي انسانه ....ليه عملتي كده فينا ليه حرام عليكي
فيروز بحقد : عشان انا مبحبش حد يفرح وله اشوف اتنين بيحبوا بعض واسيبهم في حالهم اشمعني انا مفرحتش واتحبيت اشمعني انا مخدش اللي انا عاوزه من الدنيا دي ....وساندي لو كانت سمعت كلامي وفضلت عاوزه تقرب من جاسر مكنتش عملت فيها كدا بس هي ركبت دماغها وقال اي حبيتك ...تحبك بنأن علي اي لاشكل وله جسم انت متجيش جمب جاسر بحاجه
قطع كلامها دخول حمزه وكان ممسك سكين .......سالي وساره وزايد الذي كان أتي لساره كانوا الثالثه يحاولوا يوقفوا...
حمزه بكره : سيبوني ابرد قلبي خلوني اقتلها واخلص منها اوعوا
حمزه زقهم وتوجهه لفيروز ونظر لها
وقال بصراخ : هقتلك بابشع الطرق !!
فيروز ضحكت وقالت : مش هتعرف يا حموزي....ماتقوله يا حسن عرفت اي جديد
حسن توجه له ومسك حمزه وقال بحزن : مش هينفع تقتلها
حمزه : لي مش هينفع لي ضيعت مني ماسه ودمرت حياتي وقتلت امنا و
قاطعه حسن وقال بصراخ : امك عايشه يا حمزه وطلعت مماتتش..
ساره وسالي نظروا لبعض وقالوا بصدمه : ايههه ماما عايشه ازاي
حسن بحزن : ايوه عايشه وكانت خطفاها كل المده دي وبعدتها عننا
ساره بانهيار : ليييييييييه حرام عليكي قلبببك مكنش بيوجعك لما كنا بنموت من الوجع قدامك ......ليييييه انتي استحاله بني ادمي عاديه ....ازاي عايشه ازاي لاااااا استحاله احنا دفنناها انا اه كنت صغيره بس فاكره .....بابا ازاي يا بابا ازاي
حمزه نظر لفيروز بصدمه وكان يهز راسه يمينا ويسار وكان هو يرجع للخلف كان هيقع لولا زايد مسكه وسانده
زايد : حمزه انت كويس
حمزه نظر له وقال بتوهان : هو انا اللي سمعته ده حقيقه وله انا بحلم يعني انا انتقمت من ماسه علي اساس اي هو انا مين .....ااانا مش فاهم حاجه يعني كل اللي احنا عشناه والوجع اللي وجعناه علي فراق امنا طلعت بالاخير ععايشه طب ازاي
حسن نظر لفيروز ثم توجهه لها ومسكها خنقها : فين مكان ساندي خاطفها فين ....انا مش هسيبك والله لهموتك في اليوم الف مره هخليكي تتوجعي بدى الوجع الف ....
فيروز بخنقه : سيبني طيب عشان اقولك مكانها وتلحقوا تعيشوا معاها قبل ما ربنا يتركها ووتحرموا منها تاني هههههههههه
حسن تركها وقال : قووووووووووليييييي مكانها
فيروز نظرت لسالي : هههه سالي عارفه المكان
حسن نظر لسالي : انتي عارفه ان امك عايشه ومقولتيش لينا ...
فيروز : لا يا حسونه هي متعرفش ان اللي كانت جوه امها يعني كان قلبها حاسس.....فاكره سوسو اليوم اللي مشيتي ورايا في ولقيتني طالعه من بيت ووحده جوه بتصوت زي مجانين يسعدني و يشرفني اقولك يا سالي ان كانت امك وكنت بعذبها جوه ههههههههه
سالي بصدمه : يعني امي كانت هي الست اللي بتصوت
والست اللي جايه تساعديها وتعملي ليها عمل خيري ....ماما كانت قريبه مني بس مقدرتش اوصلها ازاااااي ماما كانت ما بينها وبيني خطوه ازاي ....
قطع كلام سالي صوت سارينه الشرطه يقرب علي فيلا
قال زايد : اكيد دي الشرطه صوت السيرينه بتاعتها
فيروز بانيهار : شششرطه اي لاااا اااه انا مش هتحبس
حسن توجهه لها وفك يدها وقدمها المربوطين
وقال حسن بشر : لا مش شرطه يافيروز دي سياره اسعاف انا اتصلت بمستشفي المجانين يا فيروز ودلوقتي جاين يخدوكي ....
فيروز بصدمه : ايييه ازاااي انا مش مجنونه .
حسن: عارف بس هخليكي تبقي مجنونه مش انا لسه قايلك هخليكي تموتي في اليوم الف مره ووتتوجعي مليون مره في اليوم ....روحي يا ساره افتحي الباب ليهم ...
فيروز : لااااااا سيبني انا مش مجنونه استحاله تكون دي نهايتي اووعععععوا
ساره ذهبت وفتحت الباب ودخلوا الممرضين طبع المشفي ...
الممرضه وقالت : فين الست المجنونه اللي بلغتونا نيجي ناخدها
حسن قال : تعالوا اهي انا ماسكها ....شايفين بتعمل ازاي مجنونه اوي خلي بالكوا
فيروز : لاااااا اوعوا انا فيروز هانم .....انا مش مجنونه
الممرضين ذهبوا ومسكوها وجذبوها الي الخارج
حسن بصراخ : عاوزه تتعذب زي ما قولت ليكم هههههههباي يا فيروز يا مجنونه ....
فيروز بانهيار : لااااااااااا سيبوني ارجوككككككككممممم
اخذوها بالقوه وركبوا السياره الإسعاف وربطه فيروز كل جسدها ...وتحركت السياره وكانت فيروز تصرخ مثل المجانين ....
حسن قال : وأخير خلصنا منك ....حمزه يا بني اوعي تفقد الأمل في ربنا امك هترجع لينا وماسه هترجع صدقني هنرجع نعيش من تاني وبعد كدا مش هنشوف وجع أبدا ....مش هنشوف غير السعاده
حمزه ببكاء : لا يا بابا ماسه قررت توجعني وانتقمت مني واستحاله ترجع ليا
حسن : اوعدك ان هترجعلك المهم يلا نروح ننقذ امكم
زايد : عمو حسن وان شاء الله بعد مانروح نجيب طنط ساندي .....انا هرد ساره ونرجع لبعض بعد اذن حضرتك طبعا
ساره نظرت لزايد وبكت .... وقالت : بحبك زايد
سالي : هو ده وقته يلا يا جماعه نلحق بسرعه
حياة اخت حسن دخلت وقالت : تلحقوا اي وبعدين الإسعاف اللي كانت هنا دي لمين .
حسن : بعدين هقولك يا حياة بعد اذنك
ذهبوا الكل (حسن واولاده الثلاثه وزايد معهم )وركبوا السيارات وتتوجههوا الي مكان الذي فيه ساندي
حياة : هو اي اصله ده انا مش فاهمه حاجه ....انتو فاهمين حاجه يا عيال
لانا : لا يا ماما وبعدين هي فين مرات حمزه مش باينه يعني من اول امبارح
جسور : جماعه انا حاسس ان في حاجه كبيره متخبيه علينا ...
حياة : مسيرنا نعرف انا رايحه ارتاح شويه في الاوضه
لانا : خديني معاكي يا ماما ...
وبعد ساعه حمزه وقف السياره بسرعه ونزلوا جميعهم وتوجهوا الي المكان ...
حسن : متأكده يا سالي ان ده المكان
سالي : ايوه يا بابا متأكده
حسن توجهه وركض ووقفوا امام الباب وقال : هعد لواحد اتنين تلاته ونكسر الباب
حمزه : اوعي يا بابا انا هكسره
حمزه بكل قوه ضرب الباب بكيفه واتفتح بعد عده مرات
ودخلوا بسرعه وبدأنا يبحثوا عن ساندي وحسن دخل غرفه ووقف مكانه وقال : لاقيتها يا ولاد تعالوا بسرعه
ساندي حبيبتي...
ساندي رفعت رأسها بتعب : حسن ...
حسن توجه لها ورأها كانت يدها وقدمها مربوطين بالاحبال حسن ذهب مسرعا وفك يدها وقدمها ثم جث علي ركبته امامها وحضنها ودفن وجهه في عنقها وكان يبكي وهي ساندي تبكي وقالت : حسن انت واقف علي رجلك ماما قالتلي انك اتشليت
وقال بدموع : ساندي انا مش مصدق انك عايشه ....قالتلي انك ميته
سالي وساره ركضوا لها واترموا في حضنها
ساره ببكاء : مااااما
ساندي بتعب حاوطت ساره وسالي وضمتهم اكثر وتستنشق رائحتهم وقالت : يااااه الحمد لله ان ربنا استجاب لدعائي وشوفتكم قبل ما اموت .....كنت خايفه اموت من غير ما اشوفكم ...
حمزه نظر لساندي وكان يبكي لم يصدق ثم جلس علي الارض وضم قدمه عند صدره ولاف ذراعيه حولهم ودفن وجهه بين ركبته وكان يبكي مثل الطفل الصغير....
حسن : بعد الشر عليكي يا حبيبتي....احنا مصدقنا ان لاقناكي
ساندي بتعب : عرفتوا مكاني ازاي
ساره بغضب : من فيروز هي اللي قالتلنا يا ماما تصوري حرمتنا منك وذرعت في قلبنا الحقد والكره خلتنا نكره كل الناس .....وقالتلي انك موتي ان مش قادره أصدق اني انا قدامك ان انتي عايشه
ساندي نظرت لحمزه وهو جالس علي الارض
وقالت بوجع : حمزه ابني
حسن ساند ساندي ووقفها وكان محاوطها ومسكها جيد ثم توجهوا حمزه وساندي جلست علي الارض ووضعت يدها علي كتف حمزه ...وقالت : ابني
حمزه رفع رأسه ونظر لها وقال ببكاء : مماما
ساندي نظرت له ثم جذبته لحضنها بقوه وحمزه ارتمي في حضنها وضمها اكثر وكان يبكي بصوت عالي مثل الطفل الصغير الذي وجد امه بعد ما فقدها
كانت ساندي تضمه اكثر. قالت بوجع : آآآآآآه يا بني
وبعد حوالي ساعه كان الجميع يخرج من المنزل وكان حمزه يحمل ساندي بين يده وكانت تبكي وتنظر لابنها بابتسامه بشوشه كانت فرحانه ولفت يدها حوالين رقبته ونامت علي صدره....حسن فتح الباب الاريكه السياره الخلفي ووضع حمزه والدته ساندي علي اللريكه ثم قفل الباب وحسن ركب بجانبها وحمزه ركب في المقعد السائق وسالي في المقعد الأمامي الاخر ....وزايد وساره ذهبوا وركبوا بسيارة زايد ...وبدأوا يتحركوا ويتوجهون الي الفيلا.....
حسن كان حاضن ساندي ومسك يدها وقبلها
وقال بحب : حمدلله على سلامة رجوعك لينا يا حبيبتي
ساندي قالت : الله يسلمك انا روحي رددت ليا ...انا مش مصدقه ...
حمزه كان ينظر لهم من المرأة السياره الداخليه ثم تذكر ماسه وشعر بالوجع وتذكر حديثها معه اليوم ...
💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙
نذهب الي مدرسة النمر كان اوس وشغف انتهوا من اليوم الدراسي وكانوا ذاهبين..
اوس : بنت يا شغوفه
شغف : عاوز اي
اوس : تيجي منروحش ونروح نخرج
شغف : مش هينفع بابا احتمال يكون مستنيني بره قدام المدرسه ..
اوس : طيب استأذن منه ونخرج انا بقالي فتره مكتئب بسببك عاوز اخرج بقي
شغف : يا بني الامتحانات بتاعتنا خلاص فضلها اسبوع مفيش وقت للخروج..
اوس : دحيحه انتي اوي وبتذاكر كل الوقت ...يا ستي ده ساعتين ومش اكتر
شغف : اقول لبابي لو وافق هاجي معاك
اوس : ماشي ...
خرجوا اوس وشغف من البوابه المدرسه وكان بالفعل ادهم وتاج ينتظروا شغف امام البوابه وشغف لمحتهم
وقالت : بابي ومامي واقفين هناك اهم
اوس : كويس ان خالتو هنا
ذهبوا وشغف عنقت ادهم وقبلته في وجنته
وقالت : ازيك يا اجمل بابي في الدنيا
شغف قالت : مامي عامله اي الحلاوه والجمال ده
ادهم قال : خير يا اوس انت وشغف عاملين مصيبه اي المرادي
اوس بتمثيل : اخس عليك يا انكل بقي انا اعمل مصايب
ادهم : لا مسن قال كده ده انت حته ملاك ماشي علي الارض
اوس : الله يخليك يا انكل يا عسل ...
ادهم : اخلص يا اوس عاوز اي
اوس : دايما كشفني انت كدا بصراحه كده انا عاوز اخد شغف ساعتين وارجعها ليك
ادهم مسك اوس من قفاه وقال : نعم يا حبيبي تاخد اي ....
تاج : يا ادهم اهدي في اي احنا فس الشارع
ادهم : انتي مش سامعه قال اي
تاج : سامعه يعني هي اول مره ....عادي ما دايما بيخرجوا مع بعض
ادهم : اسكتي ياتاج احسن
تاج نظرت لادهم بغضب وقالت بتحذير : ادددهممم
ادهم نظر لها وقال : اووووف خلاص....انا موافق يا اوس بس المره دي هنيجي معاك حته نخرج الواد لؤي
اوس بخنقه : ماشي ...هنروح فين بقي
شغف : نروح مول مصر
اوس بحماس : اشطا خلاص نتقابل بليل هعدي عليكم علي الساعه ٦ وممكن نقول ليامان وهمس واسر وديما وتولين مصطفي يجو معانا
ادهم : ماشي يلا يا ست شغف اركبي العربيه
شغف : ماشي سلام يا اوس
اوس : سلام
ركب ادهم وتاج وشغف ....واوس ذهب وركب سيارته
غي سياره ادهم ....كانت تاج تنظر لادهم
وقالت : لو الشباب كلهم راحوا ملوش لزوم ان احنا نروح
ادهم : ليه انا عاوز اخرج عادي
تاج : لا مش هينفع هي شغف تاخد لؤي معاها واحنا نروح نقعد مع اخواتك واخواتي ....هتبقي رخمه لو احنا الاتنين بس نروح مع الشباب
ادهم : براحتك اللي انتي عاوزه
تاج : شغف تفتحي عيونك وسط راسك اخوكي هيبقي مسؤليتك سامعه
شغف : حاضر يا ماما
تاج نظرت لادهم وقالت : مالك قلبت وشك لي
ادهم بخنقه : مفيش
تاج : لا في انت مش شايف وشك عامل ازاي
ادهم: قولت مفيش بقي انتي عاوزه تنكدي وخلاص
تاج : انكد هو مين فينا اللي بينكد
ادهم قال : يووووه انا هسكت احسن
تاج نظرت له وقالت : خلاص مش قصدي
ادهم نظر لها وقال : ماشي
تاج : طب اي مفيش كلمه حلوه كدا وله كده بمناسبه رجوعنا لبعض...
ادهم نظر لها ثم مسك يدها وقبلها وقال : ربنا يخليكي ليا انتي عارفه اني بحبك ومبقدرش اعيش من غيرك وله لحظه ...
شغف : عارفه يا ماما الفتره اللي انتي كنتي قاعده فيها بره البيت كان بابا زعلان اوي بجد متعملهاش تاني ومتبعديش عننا
تاج : حاضر بس ياريت ابوكي ميتغيرش معايا
ادهم : لا اوعدك مش هتغير ....انا اتعلمت من غلطي
تاج : لما نشوف يا ادهم.....وعلي فاكره انا كمان كنت حزينه وانا بعيده عنكم انتو يعتبر حياتي كلها
ادهم ابتسم لها ثم جذبها في حضنه وقبل رأسها وشغف فرحت كثير ان علاقه والدها ووالدتها صارت احسن ثم جذبت لؤي اخيها الصغير في حضنها هي الاخري وقبلته وكانت سعيده للغايه ...
💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙
عند جواد وعشق كانت عشق نائمه علي اريكه كانت موجوده في الكوخ وكان جواد واقف ويراقب الجو في الخارج كان ينظر في كل الاتجاهات ولم يوجد رجال الملك وبعد ثواني ظهر احد منهم وكان قريب من الكوخ جدا جواد هز عشق وقال : عشق اصحي بسرعه
عشق بنوم : سيبني شويه يا بابا
جواد : بابا مين قومي يا عشق انا جواد مش ابوكي ....
عشق فتحت عيونها وتذكرت انها فين
وقال بحزن : ياخساره انا كنت فاكره اني انا في قصري قومتني لي كنت بحلم حلم جميل
جواد : قومي بسرعه عشا هنمشي ...
عشق قالت : هنروح فين هما اللي كانو بيجروا ورانا مشيوا وله اي
جواد : لا لسه موجودين ....بس احنا هنمشي وهنحاول نهرب منهم يلا قومي ...خليكي ورايا سامعه
جواد نظر لها وقال بجديه : عشق لو حصل اي حاجه ليا عاوزك تهربي ومتقفيش أفضلي اجري وانا هشغلهم عنك
عشق بخوف : متقولش كدا انت هتبقي كويس ومش هيحصل حاجه ....انت لازم تبقي كويس عشان ترجعني لأهلي انت وعدتني ان انهارده هترجعني
جواد : ان شاءلله
جواد مسك يدها وجذبها خلفه وخرج من الكوخ وتخبوا خلفوا ورأي رجل من رجال امامه وسلط السلاح عليهم
قال : رايحين فين وأخيرا لاقتكم
عشق خافت ومسكت ذراع جواد وجواد غطي بجسمه علي عشق ثم مسك فجاءه رأس الرجل ولفها ووقع ومات
وعشق صرخت : عععععااااا حرام عليك موته لي
جواد وقال : شششششش متصرخيش
جواد اخذ السلاح الرجل وركض وجذب عشق ووقفوا خلف شجره ثم ركز ورأي الراجل اخر قريب منهم مسك السلاح ووجه عليه ثم اطلق رصاصه علي الهدف اقصد الرصاصه ااتت في نصف جبينه ..... ( ملحوظه اللورد قناص😉 )
عشق شهقت وقالت : يلهههوي يا بابي تعالي الحقني
جواد نظر لها وعشق اترعب وقالت : ايههه بتبصيلي كدا ليه .
جواد قال بغضب : ممكن تتخرسي عاوز اركز
عشق برعب : ماشي ركز
سكتت عشق وجواد ركز علي رجل ثالث وتوجه السلاح اتجاه وأطلق نار عليه وأتت في قلبه ووقع الرجل مات ...
جواد : مفضلش غير واحد راح فين ....
عشق : هو انت لحق تعدهم امتي
جواد نظر لها وهي قالت : خلاص اسفه اخر مره مش هتكلم تاني
جواد قال لعشق بجديه : اجري يا عشق يالا في الاتجاه اللي هناك ده روحي واهربي
عشق : طيب وانت
جواد : مفيش وقت لنقاش يلا يا عشق
عشق : انت انت هتجري ورايا وله لا
جواد : اه يلا اجري
عشق نظرت له ثم بدون سابق إنذار حضنت جواد
عشق بعدت ونظرت له ببكاء وقالت : بحبك ...انا مش بكرهك زي ما قولت ليك
جواد نظر لعيونها ووضع يده علي وجنيتها وقال : وانا كمان بحبك يلا روحي اجري
عشق نظرت له وقالت بصدمه : اييه انا اللي سمعته ده صح انت قولت انك بتحبني .
سمعوا فجاءه إطلاق نار وكان قريب منهم .
جواد صرخ : عشق يلا اجري وانا هغطي عليكي مفيش وقت
عشق نظرت له ثم ركضتت مسرعا وجواد بالفعل غطي عليها وركض خلفها وكان يطلق إطلاق نار لاكن كان معاهم قناص وقدر يطلق عليه وأتت الرصاصه في صدره
جواد قال : آآآآآآه
وعشق وقفت فجأه عندما سمعت صوت جواد
والتفتت ورأته يقع علي الارض
صرخت عشق بقوه وقالت : جوووووووادددددد
لااااااااااا
ركضت الي اتجاههه ونزلت الي مستواه وساندت رأسها علي قدمها
وقالت ببكاء : جواد ارجوك لا متسبنيش قوم
جواد نظر لها ثم رغرغت عيونه بالدموع وقال : اجري يا عشق واهربي
عشق هزت رأسها يمين ويسار وقالت : لا استحاله اسيبك قوم معايا هخدك علي مستشفي
ووقفت سياره فجاءه ونزلوا منها عده رجال وركبوا اتجاه عشق وجواد ....نظر لهم طواد وقال : قومي يا عشقي ا
الفصل الرابع والثلاثون من هنا