رواية غرام النمر ج 2
الفصل الثالث والعشرون 23
بقلم جنه ياسر
في مصر 🇪🇬 عند فيلا نديم وسيلا ...كان الجميع جالسين في الريسبشن يشاهدون فيلم ..
ديما قالت : دادي ...احم ممكن اقول حاجه ليك
سيلا قالت : خير عامله مصيبه اي المره دي ..
ديما ببراءه : انا يا مامي اعمل مصايب اخص عليكي....
سيلا : ملاك ياختي اوي اخلصي عاوزه اي.
نديم : طب ماتديها فرصه تتكلم ..
روح قالت : بعد اذنكم يا جماعه انا هطلع اوضتي لان عندي شغل لازم اخلصه ...
سيلا : يلههوي كمان هتشتغلي هنا ....يابنتي ارحمي نفسك احنا مش بنلحق نقعد معاكي.
روح بغيظ : اعمل اي يا سيلا مديري رخم تخيلوا بعد ما صممت ١٠ تصميمات وبقالي اسبوع بعمل فيهم يجي الجاحد يقطع كل التصاميم وقالي ان انهارده اصمم تاني ويكون التصاميم كلها في مكتبه بكره بجد مخنوقه اوي ...
ديما : يعيني اي ده ده مدير رزل ومعندهوش رحمه خلاص يا روح انا هساعدك متقلقيش التصاميم كلها هتخلص
نديم : معلش يا حبيبتي هو الشغل كدا في ناس مبترحمش ..
سيلا : بس مش لدرجه دي يا نديم يعني لو حته معجبهوش تصميم واحد او اتنين كان ممكن يقول ليها اي اللي مش عجبه وروح تعدله مش يقطع كله ده مقدرش حته تعبها ...
روح : ده اللي غيظني بقي بجد ...
ثم تنهدت وقالت : يلا معلش دوشتكم انا هطلع بقي علي اوضتي ..
سيلا : يأما قولتلك الواحده ملهاش غير بيتها اااه لو تسمعي كلامي وتتجوزي ..
روح بحده : سيلا اقفلي علي موضوع انا بجد مش ناقصه ..
ثم ذهبت الي غرفتها ...
ونديم قال : لازم تعكنني عليها ...
سيلا : هو انا قولت اي يعني انا اختها و عاوزه مصلحتها وبعدين نفسي افرح بيها قبل ما اموت ...
نديم : بعد الشر عليكي بكره إن شاء الله هتفرحي بيها وتفرحي بديما كمان وهتشيلي عيالهم..
ديما بمزح : ماما انا معنديش مانع اتجوز بس شوفيلي عريس انتي وانا هوافق علطول ...
سيلا : بص البنت يا نديم قليله الادب وريحي نفسك يا ختي انتي مش هتتحوزي قبل خالتك انا بقولك اهو ...
ديما : ماشي المهم عاوزه اقولكم علي حاجه ...
نديم : قولي يا حبيبتي.
ديما بتوتر : بص يا بابا يا حبيبي انت عارف ان انا موديل وعارضه ازياء صح
نديم : لا يا ديما مش موافق ..
ديما : هو انا لسه قولت حاجه يا دادي ..
نديم : انا مش موافق
ديما : يا بابا بليز في شركه اختاروني اني أصور جلسه تصوير مع رجل اعمال وكمان يعني اااااا اسر ابن انكل جاسر هيكون معايا خطوه بخطوه بليز وافق ..
سيلا : خلاص يا نديم وافق بتقولك اسر هيكون معاها ...
نديم بغضب : هو اي اللي أوافق انتي مش سامعه بتقول اي ....دي هتتصور مع راجل انا استحاله أوافق
ديما : لاااا انت فهمت غلط احنا هنقف نتصور بعيد عن بعد مش هنبقي قريبين صدقني بليز بقي صدقني الجلسه دي هتفيدني في المديا وهعمل ريتش عالي من وراها ارجوك يا بابا وافق ..واسر هيجي ياخدني ويرجعني ...
نديم : يوووو خلاص بطلي زن ماشي يا ديما بس دي اخر مره تتصوري في حاجه زي كدا انا ساكت علي موضوع السوشيال لاكن بقي عارضه ازياء والشغل ده لا مش حابه خالص ...
ديما قامت وقبلت وجنته وقالت : اوكي اخر مره بحبك يا اجمل ديمو ....
سيلا : طيب. انا مفيش ليا بوسه ...
ديما ذهبت الي سيلا وقبلتها هي الاخري
وقالت : لا طبعا في وبحبك يا سيلو...
سيلا : وانا كمان يلا روحي ساعدي روح عشان زمانها مضايقه وكدا ...
ديما : اوكي ...
ثم ذهبت وتوجهت الي غرفه سيلا لتساعدها
❤️🩹❤️🩹❤️🩹❤️🩹❤️🩹❤️🩹❤️🩹❤️🩹❤️🩹❤️🩹❤️🩹❤️🩹❤️🩹❤️🩹❤️🩹❤️🩹
في قصر اللورد في أمريكا 🇺🇸 كان اللورد ينظر لهم بخبث ويقول : اعرفكم علي زوجه اللورد عشق جاسر الحديدي...
الملك ورفاعي قاموا ونظروا لبعض بصدمه وبقيا صامتين لفتره قليله ...
واللورد ابتسم علي حالتهم وقال بمكر : لدرجه عجبتكم المفاجاة...
الملك بصدمه : ازاي دي عايشه ....امال مين اللي ماتت هناك والنمر دفانها وخد عزاها رفاااااااعي..
رفاعي قال بخوف : مين دي يا اللورد انت اكيد بتهزر ..
ضحك اللورد وقال : جيسي ، خذي عشق وخذيها إلى الغرفه ....
جيسي بصدمه : أخي، لم أستطع أن أصدق أنك تزوجت عشق . لقد أتت إلى هنا أمتي...
عشق : انا مش خدامه عندك هو اي اللي بعد ما اجي تطلعني تاني انت ندهتني لي من أصله
اللورد بغضب : جيسي لن أكرر نفس كلامي ، قلت اذهب وخذها من هنا......
عشق اتغاظت ان تجاهلها و جيسي ذهبت الي عشق ...وعشق نظرت لها بغضب ثم ذهبت وجيسي ذهبت خلفها ....
اللورد وجهه كلامه الي ديالا : اذهب أنت أيضًا وانتظر والدك في السيارة
ديالا : لاكن ...
اللورد : اذهبي من هنا لن اعيد كلامي ..
ديالا نظرت الي والديها وهز رأسه بمعني انها تذهب ..
وخرجت ديالا الي خارج القصر ...
الملك بغضب : انت زودتها اوي بنت ****** بتعمل هنا اي مش المفروض اتقتلت وانك موتها...
اللورد ذهب الي الملك ووقف امامه وينظر له وعيونه احمر وتطقق شرار وقال بحده : لما تتكلم على زوجه اللورد تتكلم عليها بأدب وتحترم نفسك سامع !!!!
خليل و رفاعي اندهشوا من جراءه اللورد كيف يتحدث مع الملك بهذة الطريقه ...
رفاعي : انت اتجننت يا اللورد انت نسيت بتتكلم مع مين ...
اللورد ضحك بصوت عالي وقال ببرود : هكون بتكلم مع مين ...الملك أغسطس مثلا ...
الملك بغضب : انت بتستظرف
اللورد نظر الي خليل : خليل هو انا بستظرف
خليل بمزح : لا يا كبير ...
نظر اللورد بشر اتجاه الملك وقال : زي ما انت وعمي اتفاقتوا عليا وقررتوا تغدروا بيا انا كمان قررت اغدر بيكم واوديكم في ستين داهيه اولا مفكرتيش يا عمي العزيز ازاي النمر وصلك واصلا ليه انت بذات اللي قال ان قتلت بنته .....مسألتش نفسك السؤال ده ..
رفاعي : لا سألت بس ملقتش اجابه ...
اللورد ببرود : انا بقي عندي الاجابه ..انا يا عمي اللي خليت النمر يوصلك ..انت يا عمي مكنتش مضيع بطاقتك وله حاجه انا اللي خدتها ورمتها في نفس المكان الحادثه عشان كنت متأكد ان النمر هيرجع لمكان تاني ويدور علي اي دليل يوصلوا للي قتل بنته ...وفعلا خده بطاقتك وبدأ يعملوا تحريات عليها وبعد كدا افتكروا ان انت نفس الشخص اللي ضربت علي اللوء عبدالله في المهمه اللي كانوا طالعينها وكانوا هيقبضوا عليكم .... وافتكروك من صورتك اللي في البطاقه الشخصيه ....وبعد ما انا عرفت انك نازل مصر عشان هتعمل عمليه وكدا وفي ظرف انا بعتهه لنمر في .. انك هتنزل امتي وتحركاتك هتكون ماشيه ازاي وكنت متأكد ان مش هيسيبك هههههه وفعلا وصل ليك و مرحمكش وكل ده انا كنت حاسبه .....سوري بقي يعمي طالع ليك الخيانه بتجري في دمي وووممكن مكنتش اسيبك عايش بس صعبت عليا وقولت بردو حرام ده عمي مهما كان ....اما انت بقي يا استاذ الملك حسابك كان تقيل حبيتين عن عمي قررت اضحك علي بنتك ديالا واعيشها قصه حب واني انا مغرم بيها وان بعشقها ...عشان بس اوصل لي اللي انا عاوزه اتقربت من بنتك جدا هههههه ولدرجه قررت تساعدني وتوديك في داهيه وجابت ليا مستندات وفلاشات عليها كل قذراتك احب اعرفك يا عزت مش ده اسمك الحقيقي بردو ان كل مستقبلك بقي معايا وبقي عندي نسخ كتير من كل حاجه عشان يعني لو فكرت ان لو لاقيت نسخه تقول خلاص كدا مفيش حاجه ماسكها عليا .......احب اقولك ان انا شايل حوالي متين نسخه مش عاوز بقي اقولكو سمعت تسجيلات اي ...في تسجيل سمعته بيقول انكم هتخلصوا علي الامبرطور اللي هو كبيركم وكبير المافيا دي انتو جاحدين اوي تخيلوا كدا بقي لو وصل للامبرطور التسجيل ده ممكن يعمل فيكم اي مش هيسبكم عايشن لحظه وهيقتلكم بكل وحشيه..
الملك كان مصدوم من الكلام متوقعش ان اللورد يعمل كدا ويغدر بيهم وقال لرفاعي : هو ده اللي هيحمينا ده استحاله يغدر بينا اهو لعب بينا الكوره عجبك كدا يا استاذ زفت عيل زيي ده يقف قدامي ويهدددني اقسم بالله ماهرحمك وله هرحمك يا اللورد ...
اللورد بخبث : اللي عندك اعمله ....وأقسم بالله لو قربت علي مراتي وله اختي لهتكون حاكم علي نفسك بالإعدام علي طول هبعت كل التسجيلات للامبروطور واخلي يخلص عليك وقريب جدا احنا عندنا اجتماع وهنقابله فاتقو شري وابعدو عني سامعين ...
رفاعي : طيب يا اللورد احنا مش هنعمل حاجه لمراتك وله اختك بس ارجوك ادينا المستندات والتسجيلات اللي معاك ...
اللورد جلس علي مقعد ووضع قدم فوق الاخري
وقال : لا مش هديكم حاجه واطمنوا طول ما انتو هتسمعوا الكلام ومش هتقربوا علي مراتي عشق جاسر الحديدي ""كان اللورد قاصد ينطق اسم عشق قدام الملك مره اخري """هتكونوا في امان ولو حسيت بغدر عملتوا حاجه كل التسجيلات اللي معايا هتروح للامبرطور ههههههه فخليكم شاطرين واسمعوا كلامي
الملك : ماشي يا اللورد اوعدك ان مش هنقرب علي مراتك وله اختك ...وانت كمان توعدني انك مش هتبعت حاجه للامبرطور من المستندات والتسجيلات اللي معاك. ..
اللورد بخث : والله علي حسب لو سمعتوا الكلام مش هبعت حاجه لو غدروتوا هبعت ..
الملك : ماشي يا اللورد دلوقتي انا عاوز اعرف حاجه واحده وياريت تجوبني عليها هي ازاي عشق عايشه ومماتتش والرجال اللي كنا بعتنهم معاك اكدوا لينا انها ماتت ازاي بقي عايشه وكمان اتبعتت ليا صور من المستشفي ومن المقابر وجاسر كان بيعيط علي بنته ازااااي عايشه انا هتجننننن ....
اللورد : ماهي فعلا ميته يعني اطمن النمر عايش في الوجع اللي كنت عاوزه تتوجعهوله هو ميعرفش ان بنته عايشه بس مصيره يعرف وانا هارجعها لي بس في حساب هصفي معاها الاول وبعدين ارجعها ...هههههههه .....
الملك صرخ : ععععععععععععععععععععااااا
اللورد : لا اهدي علي نفسك يا الملك عاوزينك مش عاوزك تموت دلوقتي .. ....ويلا بقي من غير مطرود اصلي يعني انا عريس جديد ومحتاج اقعد مع مراتي وكدا. .
الملك نظر له بغيظ ثم خرج ورفاعي خرج خلفه وهو يعرج ....واللورد جلس يضحك بشده وخليل بقي يسقف ..
خليل : ده انت لازم تاخد جايزه ده انت دماغك ابليس اعوذ بالله .....
اللورد بغرور : يا بابا انا اللورد وتعالي يلا نشوف جيسي لتكون عشق حكت ليها علي كل حاجه..
خليل : يلهههوي صح نسيناهم تعالي بسرعه نشوفهم ....
❤️🩹❤️🩹❤️🩹❤️🩹❤️🩹❤️🩹❤️🩹❤️🩹❤️🩹❤️🩹❤️🩹❤️🩹❤️🩹❤️🩹❤️🩹❤️🩹
في مصر 🇪🇬 في قصر النمر كانت همس نازله الي المطبخ لتشرب كأس ماء ..وكان يامان راقبها ونزل خلفها. ..
همس كانت توجهت الي مطبخ وفتحت الثلاجه وأخذت ازازة ماء وصبتها في كأس ولسه هتشرب شهقت بخضه عندما رأت يامان امامها ..
يامان نظر لها : همس...
همس نظرت له بغضب ثم وضعت الكأس علي رخامه المطبخ بغضب وكانت تلتفت الي خارج المطبخ لاكن يامان وقف امامها ..
همس قالت وهي لم تنظر له : لوسمحت ابعد عني
يامان نظر لها وقال : همس انا اسف مكنش قصدي اني اقولك كلام جارح وله قصدي اوجعك انا بس لما شوفتك قريبه من اللي اسمه ريان اتعصبت ودمي فار صدقيني يا همس مكنش قصدي ازعلك انا اسف ..
همس قالت : وليه اتعصبت لما ريان قرب مني انت عاوز مني اي بظبط...
يامان قلبه نبض بشده : بصراحه انا ثم بلع ريقه
وفجاءه سمعوا صوت خطوات قدم احد يأتي همس اترعبت ....
ثم يامان جذب همس ووقعها علي الارض وكانت همس وفعت وكانت تحت يامان...
همس بخجل : يامان ابعد ميصحش كدة..
يامان وضع يده علي فمها وكتم صوتها وقال : ششششش
ودخل احد وكانت غرام وقال باستغراب : اي ده مين اللي سايب النور مفتوح ...
نظرت الي الكأس الماء ثم قالت : اممم يبقي حد جه شرب ونسي النور اكيد اوس هو دايما اللي يعمل الحركه دي ...
ثم غلقت النور وخرجت الي الخارج ثم ذهبت ...
وهمس زقت يامان وقالت : إياك تقرب مني كدا تاني وبعدين انت اي اللي نزلك ورايا ...
يامان قال بخفوت : وطي صوتك يا همس لخالتو ترجع تاني وتسمع صوتنا وبعدين انا مش قصدي أقرب منك انا بس خفت لتشوفنا مع بعض وتفهم غلط ....انا اسف اني زقيتك وقربت منك ...
همس زفرت بضيق : طب اوعي بقي عشان اخرج ..
كانت همس ذاهبه لاكن يامان وقف امامها مره اخره
وقال : همس لو سمحتي بلاش تتقربي من ريان بجد انا حاسس انه شخص مش كويس ومش مرتاح لي...
همس باستفزاز : انت ملكش دعوه هو بيكون ابن عمي زيه زيك فاهم يا دكتور يامان ....
ثم لوت شفتيها وذهبت الي خارج القصر وتوجهت الي الغرفه الخاصه لها...
ويامان اتغاظ وجز علي اسنانه وقال : شكلي هتعب معاكي يا همس ....ولما نشوف اخرت ريان أفندي معاكي اي ...
ثم ذهب يامان الي الغرفه اسر واتسطح علي السرير وبدأ يشرد في همس ...
❤️🩹❤️🩹❤️🩹❤️🩹❤️🩹❤️🩹❤️🩹❤️🩹❤️🩹❤️🩹❤️🩹❤️🩹❤️🩹❤️🩹❤️🩹❤️🩹
في أمريكا 🇺🇸 نذهب الي قصر اللورد كان ذهب اللورد الي غرفه عشق وكان لسه هيفتح الباب سمع صراخ عشق وقف مكانه ليسمع حديثها ..
خليل : يابني وقفت لي افتح بسرعه مش سامع صويت عشق علي ..
لم يكمل خليل كلامه لان نظر له اللورد نظره حاده اخرسته...
"في الداخل عند عشق وجيسي كانت عشق واقفه وجيسي جالسه علي الفراش .
عشق بصراخ : انا ألعن اليوم الذي التقيت فيه بك وبأخوك المجرم الحقير.. عامله كأنك بريء. و أنك لم تعرف أي شيء. لقد اتفقتِ مع أخيكِ على اختطافي وإحضاري إلى هنا و يتزوجني بالقوة ...اجيبي علي لماذا انت صامته ...
جيسي : لأنك لم تعطيني الفرصة للتحدث، كل ما قلتي ليس صحيح. لا أعلم أن أخي أتى بك إلى هنا رغم عنك وأنه يتزوجك، لو الذي تقولي صحيحا، أنه خطفك وتزوجك رغما عنك. حسابه معي سيكون عسير لأنه يبدو أنه أصبح مجنونا بالآخر....
" في الخارج امام الغرفه ...
قال خليل : اللورد انت بتتشتم انت مش واخد بالك وله اي ..
اللورد نظر له وخليل خاف من نظراته فاخرس ولم يكمل الكلام ...ثم دخلوا الاثنين وعشق اتذعرت ووقفت خلف جيسي ...
اللورد كان ينظر الي عشق ويقول : جيسي اخرجِ.
جيسي نظرت لاخيها وقالت : لا يا أخي لم أذهب هل هذا صحيح؟ ما قالته عشق ، لقد خطفتها وتزوجتها رغما عنها.
اللورد : جيسي، أنا لم أكرر كلامي. اخرج
خليل ذهب الي جيسي وقال : هيا يا جيسي، دعونا نخرج. واستمع إلى ما يقوله أخوك
جيسي قربت من اللورد وقالت بحزن : استجب لي يا أخي . هل ما قالته عشق صحيح؟
اللورد ببرود : نعم، جيسي، هذا صحيح. من فضلك اخرجي
جيسي قربت منه فجاءه و ضربته علي وجهه بكل قوه...خليل وعشق شهقوا و اندهشوا عندما لكمته جيسي ....واللورد فجاءه مسك ذراع جيسي وجذبها بقوه الي الخارج وخليل ذهب خلفهم وعشق جلست علي الفراش وكانت خائفه ...
اللورد ذهب بجيسي الي غرفه بجانب غرفه عشق وزقها
وصرخ : كيف تسمحِ تضربيني أنتِ نسيتِ أني أخيكِ الأكبر؟
جيسي ضحكت بسخريه : اه نسيت أنك أخي الأكبر... تقدر تقول إنك أكبر من أي ناحية بالظبط... والله أنا اللي دايما بحس الأكبر. تعبت ولم أعد أتحمل تصرفاتك...أشعر أنك لست أخي...لقد تغيرت يا جواد. لقد تغيرت في . كل شيء ليس أنت أخي...اسمع، سوف تطلق عشق. وسوف تعيدها إلى عائلتها. بالتأكيد قلقون عليها. يا أخي ما فكرت إن عشق لها عائله وقلقين عليها... تتذكر لما انخطفت عملت ايه وكان ممكن تنهي العالم كله لمعرفة مكاني... والله ، إذا لم اعيدت عشق الي عائلتها ، لا ستكون أخي، ولا أعرفه. سأفقدك بجدية يا جواد إلى الأبد. ..
اللورد نظر لخليل : روح شوف عشق واقفه بره وله لا ...
خليل ذهب وفتح الباب لينظر ويري عشق موجوده ولا....رأي لم يوجد احد أغلق الباب وغمز للورد. ..
اللورد قرب من جيسي...وجيسي بعدت بغضب
وقالت : ابتعد ولا تقترب..
اللورد نظر لجيسي ثم قرب ووضع يده علي وجنيتها قال : جيسي، أنت تعرف أنني أحبك.وانتِ بالنسبة لي، ابنتي، وليس أختي. استمع لي. أنت تعلم أنه من المستحيل لأخيك أن يؤذي أحداً. ما أريد قوله هو أن عشق صديقتك في خطر على حياتها وأنا أحميها.... وأهلها يعلمون أنها معي، لكنها لا تعرف شيئاً ويجب ألا تعلم لدى البعض. حد. سأقول لها حسنا، جيسي.
جيسي : يعني انت تحميها من شخص يعرض حياتها للخطر..
اللورد : اااه، يريدون إيذاء والدها لأن والدها سيكون شرطيًا ..وفي مجرمين سوف يعرضون حياتها بالخطر ... وووووو... ولقد كلفني والدها لحمايتها. هل تفهمِ؟
جيسي نظرت له بشك : وو والدها كلفك انك تتزوجها رغما عنها ..
اللورد بكذب : نعم يعلم هو الذي زوجها لي ولكن عشق لم تعلم كما قلت لك...
جيسي بشك : أحاول أن أصدقك يا أخي، لكن إذا كنت تعلم أن ما قلته لي كذب، صدقني ستخسرني يا جواد... سأذهب إلى الفيلا وبعدها سأقضي حاجتي وأنا سوف أعيش معك ومع مصيري. سأعلم أن ما تقوله هو كذب ام حقيقة ...تعال ورائي يا خليل، لنذهب
ثم ذهبت وفتحت الباب و خرجت واللورد وقف ووضع يده في جيبه وتنهد ...
خليل قرب عليه ثم سقف وقال : برافو برافو اي يا اخي ده انا كان شويه وهصدق كلامك ....ده انت ممثل باهر ..
اللورد نظر له نظره اخرسته ولم يكمل كلامه ...
خليل بخوف قال : اااا جيسي حبيبتي روحتي فين متسبنيش لوحدي ...باي يا اللورد ...
ثم ذهب خليل وتوجه الي جيسي وركبوا السياره وتوجههو الي فيلتهم ...
اما اللورد ذهب الي غرفه عشق وفتحها بقوه وعشق اتفزعت كانت واقفه امام الشرفه وكانت تنظر الي النجوم والقمر ...عشق نظرت الي اللورد رأته يقرب عليها بخطوات بطيئه... وعشق نظرت له برعب وتراجعت الي الخلف بخوف ...واللورد كان يقرب وخلع جاكت البدله ورماه علي الارض وخلع الكرفته ورماها وبدأ يفك ازار قميصه ...وعشق برقت واترعبت اكثر وفجاءه اصطدمت عشق بالحائط ..
وقالت ببرعب : اااااانت هتعمل اي ......يتبع
❤️🩹❤️🩹❤️🩹❤️🩹❤️🩹❤️🩹❤️🩹❤️🩹❤️🩹❤️🩹❤️🩹❤️🩹❤️🩹❤️🩹❤️🩹❤️🩹
بقلم جنة ياسر ✍️🏼