رواية غرام النمر ج 2 الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم جنه ياسر

            

رواية غرام النمر ج 2
الفصل الرابع والعشرون 24
بقلم جنه ياسر




في قصر النمر بالاخص غرفه اسد وحور ....كان اسد يذهب في الغرفه ذاهبا وايابا بقلق وكان يمسك الهاتف ويرن علي حور لاكن لم ترد عليه ...فجاءه اتفتح باب الغرفه ودخلت حور وهي بإديها شئ وتخفي خلف ظهرها ...
اسد عندما لمحها ذهب لها بلهفه وبخوف ومسك ذراعها الاثنين ...
وقال بلهفه وحب : حور انتي كنتي فين وليه مش بتردي علي تليفونك ..
حور ابتسمت ونظرت له بحب وقالت : اهدي يا حبيبي هقولك دلوقتي انا كنت فين ...تعالي بس نقعد عشان اقولك ..
وحور مسكت ذراعه وانجشته وذهبوا الي الفراش وجلسه عليه ...
اسد : ادينا قعدنا يا ستي يلا قولي بقي كنتي فين ولي خرجتي من غير اذني ...
حور : كنت عند الدكتور ...
اسد بلهفه : كنتي عند دكتور ليه مالك انتي تعبانه فيكي حاجه ...
حور نظرت له وقالت : يا حبيبي اهدي هشرحلك بس يا سيدي انا انهارده قررت اروح أزور اختي من الصبح بدري وبصراحه كنت هصحيك الصبح بس صعبت عليا قولت اسيبك نايم وبعدين هبقي اتصل واقولك ان انا عند حوريه ..المهم روحت ليها وخدت يوسف معايا وفطرنا مع بعض كلنا وفجاءه وانا قايمه دوخت واغمي عليا ...لما فوقت حكيت لاختي ان بقالي فتره حاسه بأعراض كدا ...شكت هي و طنط ماجده  ان الاعراض اللي عندي اعراض حمل وحوريه خلت علاء ينزل يجيب تيست حمل من الصيدليه وعملته وطلع اني 
سكتت حور ونظرت بخجل في الارض ...
اسد : طلع اي....
حور نظرت له بحب وعيونها دمعت وقالت : طلع اني انا حامل يا اسد وقبل ما اجي روحت عملت تحليل دم وطلع positive يا اسد انا حامل ....هتبقي اب ...
نظر لها اسد وعيونه رغرغت بالدموع....
ثم قام اسد وقال : بتهزري 
حور قامن ووقفت امامه وقالت : لا والله مش بهزر اهو خد شوف نتيجه التحليل بنفسك انا حامل ..
اسد اخذ التحليل و ونظر بها و لم يصدق عيونه هل معقول هيصير اب طار من الفرحه ورمي التحليل وحمل حور ولف بيها وحور كانت تضحك بصوت عالي ...
وقالت : نزلني يا اسد هدوخ ...
اسد نزلها ومسك ووضع يده علي وجنيتها ويداعبها 
وقال : انهارده اسعد يوم في حياتي ....انا بحبك اوي يا حور انا مش مصدق معقول هكون اب 
حور ابتسمت له وقالت : وانا كمان بحبك يا حبيبي والله ...انت هتكون أجمل اب ومتأكده من ده ....
اسد : عارفه اتمني ان شاءالله ربنا يرزقنا ببنوته لان عاوز بنوته تكون نسخه منك 
حور : كل اللي ربنا يجيبه حلو سواء ولد او بنوته ...
اسد : ان شاءلله المهم انا مش عاوزك تتعبي نفسك ومش عاوزك تتحركي اي حركه وله تعملي حاجه ...
حور ابتسمت له وقال : حاضر ....يلا تعالي نروح نفرح ماما ( حور بقت تنده لغرام يا ماما ) وانكل جاسر لان ماقولتيش ليهم حاجه قولت لازم انت الاول اللي تعرف ..
اسد : اه يلا دول هيطيروا من الفرح. ..
خرجو اسد وحور ونزلوا رأوا جاسر وغرام جالسين في الريسبشن...وغرام كانت تأكل يوسف ...
وقالت : مالك يا جاسر شكلك مش عاجبني ..
جاسر : مش عارف يا غرام شكل ماسه مش عاجبني حاسس ان فيها حاجه ...
غرام : تفتكر تكون متضايقه مع حمزه ...
جاسر نظر بغضب وقالت : اقسم بالله لو عامل ليها حاجه لاموته ومش هيهمني 
غرام : اهدي يا جاسر انا بقول يمكن عادي وبعدين اكيد اي اتنين بيبقي بينهم خلافات ومشاكل وله انت ناسي ده احنا كنا بيتخانق اكتر مبنتصالح يعني شئ عادي ....انا هبقي اكلمها واشوفها ...
قطع كلامها بدخول اسد وحور وهم مسكين ايد بعض ...
اسد : مساء الخير ...
يوسف عندما رأي اسد ذهب له وحضنه ...واسد حامله 
وقال : ازيك يا حبيبي ...
يوسف : كويس ....هنلعب انهارده مع بعض انت وعدتني ..
اسد بحب : اكيد هنلعب زي ما وعدتك ...
ثم نزله علي الارض ونظر لغرام وجاسر ...
اسد قال : بابا ماما حابب انا وحور نقولكم علي خبر هيفرحكم...
جاسر : خير ان شاءالله...
اسد نظر لحور بحب وقال : حور حامل أسعدني اقولكم انكم هتبقوا تيتا وجدو ..
غرام شهقت بفرحه ووضعت يدها علي فمها...
وقالت بفرحه : بجد يا اسد ...
اسد : بجد يا ماما ...
غرام : ياروح قلبي الف مبروك يا حبايبي ده أجمل خبر اسمعه انهارده ...
ثم قامت وحضنت حور بحب وقالت : مبروك يا حبيبتي انا فرحانه اوي ...
حور بادلتها الحضن وقالت : الله يبارك فيكي يا ماما ..
وجاسر حضن اسد بسعاده وفرحه وقال : مبروك يا ابني الف مبروك ..
اسد بعد عن حضن جاسر وقال بصدمه : ثواني انت قولت ابني ....وأخيرا اعترفت اني ابنك ومش لاقتني علي باب جامع ..
غرام وحور ضحكوا ...
وجاسر : بذمتكم ده هيكون اب ازاي ...
غرام : ماله يا جاسر يعني ده هيكون اب زي العسل ..
ثم ذهبت وحضنته وقالت : مبروك يا اسدي ان شاءالله هتكون أجمل بابا ...
اسد بعد ومسك خدوها وقال : وانتي هتكوني أجمل تيتا ..
جاسر ابتسم ثم حضن حور وقبل رأسها بحب...
وكانوا واقفين وفرحانين بالخبر ثم رن جاسر برقم نديم ...فتح عليه الخط ...
جاسر : الوو يا نديم 
نديم >>>>>_____
جاسر : اي بتقول اي اسر وديما في القسم 
نديم : >________
جاسر : انا مسافة السكه وهكون هناك انت وصلت وله لا 
نديم : _______
جاسر : ماشي سلام انا جاي. .
وقفل جاسر وغرام قالت : في اي يا جاسر حصل اي 
جاسر : اسر وديما في القسم وعاملين مشكله...
غرام شهقت وضعت يدها علي قلبها بخضه وقالت : يلهههوي قسم 
جاسر : انا رايح ليهم سلام 
اسد : استني يا بابا انا هاجي معاك 
وذهب جاسر واسد ذهب خلفه وغرام شعرت بتعب وكانت هتقع لاكن حور مسكتها وساندتها ...
حور : ماما حضرتك كويسه ...
غرام : اول مره حد من عيالي يدخل القسم ده عمرها ما حصلت 
حور : اهدي يا ماما والله هتلاقي مشكله بسيطه وانكل جاسر هيحلها ...
غرام : يارب ..يارب تجيب العواقب سليمه من عندك يارب ...
💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙
عند يامان وهمس كانت في سياره تأتي أمامهم و يامان لم يركز في الطريق وكان ينظر لهمس بغضب وغيره ...
وهمس صرخت وقالت : ياماااااان حاااسب العربيه ...
يامان ركز ونظر الي السياره التي كانت متجه عليهم اتصدم وبرق ثم لف الدريكسون الي اتجه اليمين بسرعه وفرمل وخبط في الرسيف ويامان رأسه خبطت في الدركسيون وهمس كانت ترتدي الحزام الأمان فحماها ولم تتأذي كانت وضعت يدها علي وجهه وصرخت ...ثم نزلت يدها ونظرت الي امامها وأخذت نفس بارتياح ثم ألقت النظر علي يامان واتفزعت عندما رأته فاقد الوعي ....
همس بخوف قالت : يامان ...يامان ..
لم يرد عليها ثم هزت كتفه بقوه فمالت رأس يامان الي خلف وسند رأسه علي المقعد ...همس اترعبت وكانت قلقانه عليه نزلت دموعها ثم وضعت يدها علي وجهه وبتملس عليه وتحاول تفيقه ...
همس ببكاء : يامان اصحي ...يامان ارجوك افتح عينك 
يامان فجاءه فتح عيونه ورأي همس قريبه منه بشده ونظر الي دموعها و قال : همس 
همس بلهفه : يامان انت كويس ارجوك طمني حاسس بحاجه ..
يامان كان ينظر علي عيونها ولهفتها عليه ثم شرد 
همس كانت تنادي عليه : يامان رد عليا انت كويس ...
يامان فاق من شروده وقال : اه يا همس انا كويس ....طمنيني انتي كويسه حصلك حاجه ..
همس مسحت دموعها بكف يدها الصغير وقالت بشهقه..
: انا كويسه .. انا خفت اوي عليك ليكون حصلك حاجه ...
يامان ابتسم وقال : لا اطمني انا كويس اهدي..
ثم تذكر مكالمه ريان و شعر بالغضب 
وقال : قوليلي هو ريان كان عاوز منك اي 
همس : هو ده وقته 
يامان : اه وقته ردي علي سؤالي 
همس : عاوز يعزمني علي الغدا 
يامان بغيره : نعم يعزمك طبعا انتي مش هتروحي 
همس نظرت له رأت في عيونه الغيره ابتسمت بخبث 
وقالت : هستأذن من بابا وهشوف لو وافق هروح ...
يامان : لا مش هتروحي 
همس باستفزاز : لا هروح 
يامان بصراخ : همسسس
همس قالت بمكر : خير يا يامان انت مالك اروح وله مروحش كنت بابا وله اخويا وله حبيبي وله جوزي انت ملكش حق عليا ..وعندا فيك هروح اقابله
يامان بغضب : ماشي يا همس لما نشوف كلمه مين هتمشي ...
همس بغيظ : اكيد كلمتي يلا امشي عشان تعبانه 
يامان نظر لها بغيظ ثم تحرك السياره وذهبوا ...
💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙
عند اسر وديما اسر كان تعدي حدوده علي ظابط في القسم...فأمر العساكر ان يأخذهم علي زنزانة...
عند ديما كان العسكري مسكها من ذراعها وجذبها بقوه الي مكان الزنزانة...
ديما : ارجوك انا معملتيش حاجه بلاش تحبسني...
العسكري : اخرسي كله من حبيبك اتعدي حدوده علي الظابط احمد ...
ديما بصدمه : حبيبي...لااااا انت فاهم غلط ده مش حبيبي ده بيكون ابن صاحب بابا وكان جاي معايا عشات أتصور..
العسكري قاطعها وقال : ممكن تسكتي شويه ...انتي هتحكي قصه حياتك انا مالي 
ثم العسكري فتح الزنزانة النساء وزق ديما الي الداخل ونظر الي النساء الذي كانوا في الداخل ...
وقال : الظابط احمد بيقولكم تفسحوها ...اكيد فهمني ...
ثم ذهب وديما قالت : يفسحوني ....لا ثانيه يعني اي يفسحوني 
ذهبت الي الباب الزنزانة وخبطت بقوه وقالت : افتح الباب ارجوك يعني اي يفسحوني 
ديما سمعت صوت من خلفها يقولك : متخافيش يا شابه احنا بس هنفسحوكي وهنوديكي الملاهي 
ديما التفتت الي خلفها واتصدمت من الأشكال 
كان نساء احجامهم ضخمه تقريبا قدها مرتين او ثلاثه وكانو ينظروا لها وديما اترعبت وقالت بصراخ : ععععععع يا مامي انتو مين . 
أجابت احد من النساء وقالت : اني خضرة ودي رحبات ودي نجات 
ديما برعب قالت : يلههههههههوي مكنش يومك يا ديما تعالي يا سيلا الحقي بنتك هتطحن دلوقتي ....ارجوكي خلينا نتفاهم انتو عاوزين مني اي ..
ديما كانت ترجع للخلف بخوف ورعب وهم كانو يقربون.....ثم ديما وقعد علي الارض بقوه وقالت : آآآآآآه 
ارجوكم سيبوني بليز يا انطي ...
نجات : يانهار ابوكي اسود انتي بتشتمينا ده انتي ليلتك مش هتعدي ...
ديما قالت : لا الا دادي بليز متشتمهوش
صرخت ديما فجاءه عندما خضره لكمتها بقوه علي وجهها وثم نجات مسكتها من شعرها والتالته عضتها في كتفها ....وكانت ديما لم تقدر عليهم نهائي كانت تصرخ فقط ....
ديما بصراخ : منك لله يا اسر الكلب يارب يطحنوك زي ما انا بتطحن آآآآآآه يا ست انتي بتعضيني ليه آآآآآآه الحقوني انا بفطس يا ناس بموووووت ...
كانت نجات نامت عليها وكانت تضربها.... 
"اما عند اسر كان هو الأخري يضرب وكان واقع في الارض وكان الرجال يضربوه ..
اسر بصراخ : آآآآآآه 
احد من الرجال : انت لسه شوفت حاجه ....انت اللي جبته لنفسك انت ازاي تتعدي علي كبيرنا ...
اسر فجاءه زق الرجال وقام وضربهم واحد واحد....
وقال بغل : انتو فاكرين نفسكم مين .....ده انا بكون ابن جاسر الحديدي يعني محدش يقدر يضربني 
قطع كلامه بأحد يضربه علي قفاه بقوه ثم وقع علي الارض ...
أسر مسك قفاه بوجع وقال : آآآآآه..
احد اخر من الرجال قال : اسمع يلا انت جبت اخري 
ثم خرج مطو*اه من جيبه وبدأ يقربها من اسر ومره كان هتيجي في بطنه لاكن هو بعد وكان مركز علي السكي*ن كويس جدا ثم قرب من الراجل ومسك يده باحكام ووقع السكي*ن ثم ضربه بقوه ...ولسه الرجال هيضربوا اسر 
اتفتح باب الزنزانة ودخل العسكري وقال : فين اسر الحديدي ...
نظر له أسر وقال : انا 
العسكري : احم تعالي حضرتك معايا والدك هنا 
اسر رفع حاجبه ثم عدل ياقه قميصه وقال : رجعلكم تاني يا رجاله سلام ..
وخرج اسر من الزنزانة والعسكري كان ذاهب امامه وهو خلفه ووصلوا الي غرفه مكتب الظابط احمد ...
ودخل اسر وجاسر نظر له ورأي وجهه ثم قام بلهفه وتوجهه له وقال : اي اللي حصل في وشك مين عمل كدا 
اسر قال بمزح : ضربوني يا نمر وبهدلوني في غيابك ...
جاسر نظر الي الظابط احمد وقال بشر : اقسم بالله ما هرحمك 
قطع كلام جاسر بدخول نديم وهو هائج مثل الطور وانقض علي الظابط وضربه بقوه وقال : انت تعمل كدا في بنت العقيد نديم عز الدين ده انا همحيك من علي وش الارض...بنتي انا تضرب 
كانت دخلت ديما خلف نديم وكانت تنظر علي الارض وكان شعرها مبعثر بشده وواقف ووجهها بينزف وتحت عيونها وارم اسر عندما رأي حالتها شعر بالغضب ثم توجهه لها وقال : ديما اي اللي عمل فيكي كده ...
ديما قالت بصوت عالي : مين ....مين بيتكلم آآآآآآه انا اتعميت منك لله يا اسر يا ابن انكل جاسر 
اسر : يا ستي بتدعي عليا ليه مأنا اتضربت زي زيك 
ديما التفتت اتجهه عسكري كان واقف علي يمينها ورفعت اصابعهها وقالت : اخرس ماكل اللي حصل ده كان بسببك 
اسر ضحك وقال : طب لفي انا هنا انتي بتكلمي العسكري 
التفتت ديما الي اسر وقالت بغيظ : وانت ليك عين تضحك ده انت عديم الاحساس 
أما نديم كان يضرب الظابط وجاسر كان يحاول يزقه ويهدي ...
جاسر : نديم اهدي الحيوان ده هيتجازي متقلقش 
نديم بعد وقال : والله مش هرحمه ..
ثم دخل عسكري وبجانبه مراد وجو ...
والعسكري قال : احم سيادة العقيد نديم دول اللي عملوا البلاغ وقرروا يسحبوا الشكوي خلاص ...
اسر عندما رأي مراد كان هيذهب له ويضربه لاكن ديما مسكته ..
ديما : كفايه ارجوك 
جاسر نظر لمراد وقال : انت اللي بلغت علي ابني 
مراد بغرور : اه اتعدي عليا انت مش شايف وشي بس انا عشان سمعه شركتي قررت للأسف اسحب الشكوى 
جاسر نظر لاسر وقال : تسلم ايدك يا واد يا اسر طالع لابوك .....ثم نظر الي مراد مره اخري وقال : ابني ضربك وانا هكمل عليك يا حيوان ...
ثم صفعه جاسر بقوه ومراد وضع يده علي وجهه
وقال : انت اتجننت بتضربني انت متعرفش انا مين 
جاسر بخبث : تؤتؤ معرفش ....بس اعرفك انا مين انا بكون جاسر الحديدي الشهير بالنمر البنغالي 
مراد برق واترعب عندما سمع اسم جاسر ونظر له برعب ...وقال : ااااانا
جاسر قال بشر : هخليك تخسر كل أملاك وهتشوف اسود ايام حياتك ثم جاسر قال لنديم واسر وديما : يلا تعالوا ورايا انا عارف كويس هعمل اي في الكلاب دول
مراد : ارجوك يا جاسر بيه انا مكنتش اعرف ان ده بيكون ابنك ...
جاسر لم يسمعه وذهب واسر كان ينظر لمراد بابتسامه ثم خرج خلف والده وكان كل ما جاسر ونديم يسيروا خطوه كان العساكر والظباط يؤدوا لنديم التحيه ....
💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙
عند روح كانت في شركه الدهشاني وكانت ذاهبه الي مكتب قيصر وصلت الي المكتب.....
وقالت لسكرتيره : لو سمحتي عاوزه ادخل لأستاذ قيصر 
السكرتيره : حاضر يا روح ثواني ادخل ابلغه 
ابتسمت لها روح ثم ذهبت السكرتيره وتوجهت الي الباب ...
في الداخل في مكتب قيصر كان ملك وأخيه واولاده متواجدين معه في المكتب 
و قيصر كان جالس علي المقعد متحرك و كان حامل ابنة اخيه روح الصغيره وكان مبتسم لها ...
ملك قالت : يلا بقي يا روح انزلي من علي رجل انكل عشان نمشي احنا عطلناه اوي 
روح ربعت ذراعها وهزت رأسها وقالت : لاااا اوزه اقعد تمان 
( لااا عاوزه اقعد كمان )
ضحك قيصر علي طفولتها وقال : خلاص يا ملك سيبيها تقعد انا فاضي معنديش حاجه ...
ابتسمت ملك له ونظرت الي زوجها وهمست له : حازم 
حازم نظر لها وهمس لها : نعم
ملك قالت بنفس الهمس : هو مال اخوك ده اول مره يكون هادي كدا وكمان ده بيضحك
ضحك قيصر لان سمع كلام ملك وقال : علفكره يا مرات اخويا انا سمعك 
ملك نظرت له بتوتر : هاااا هههه طيب انا بقول اني استأذن انا. 
وقامت ملك ثم قال قيصر : اقعدي يا ملك 
ثم سمعوا صوت دق علي الباب فأذن قيصر بالدخول ودخلت السكرتيره بأدب وكانت تنظر للارض بخوف ...
وقالت : احم قيصر بيه روح عاوز تتدخل لحضرتك عشان
قاطعتها ملك وقالت بفرحه : روح دخليها بسرعه 
ثم سكتت عندما رأت قيصر ينظر لها .فخافت 
قيصر نظر لسكرتيره وقال ببرود : دخليها ...
السكرتيره قالت : تحت امر حضرتك 
ثم خرجت ووقفت امام روح وقالت لها : اتفضلي ياروح قيصر بيه مستنيكي ... 
روح ابتسمت لها ثم ذهبت وتوجهت الي المكتب ودقت علي الباب وسمعت صوت يأذن لها بالدخول دخلت بخطوات بطيئه وخوف وكانت ترتجف وتفرك في يدها 
ثم فجاءه رأت ملك تركض اليها بفرحه ثم عنقتها.
وقالت ملك : روح وحشتيني اوي كدا متسأليش عليا .. 
روح قالت : اسفه يا ملك كنت مضغوطه ثم نظرت الي قيصر وقالت : احم التصميم خلصت تحب تشوفها 
قيصر مد لها يده ثم روح توجهت بغيظ ووضعت له الملف في يده .....ثم فتح الملف ونظر الي التصاميم وانبهر بالتصاميم وعجبته كثير لاكن بين عكس ذالك 
وقال : تمام في المعقول يعني مش حلوين اوي 
روح غمضت عيونها بقوه وبغيظ ثم خبطت يدها علي المكتب بغضب وقالت بعصبيه : لاااااا انت بجد زودتها اوي .
ملك نظرت لروح بصدمه وهكذا حازم 
وقيصر نظر لها ببرود وقال : افندم 
روح قالت بغيظ : علفكر انا مش عبيدة عندك انت مفكر نفسك اي انت واحد مغرور ومتكبر ومعندكش ذوق وله احترام وله حته بتقدر تعب حد انت اي يا اخي جنسك نوعه اي بظبط ...
ملك مسكت ذراع روح وقالت : روح اي اللي بتقولي ده 
روح : سيبيني يا ملك بجد ده واحد مستفز وواخد مقلب في نفسه كل ما هو ماشي عمال يزعق ويهين في خلق الله هو فاكر نفسه مين ده واحد مريض نفسي وعنده عقدة نفسيه و بيطلعها علي الناس ملهمش ذنب بيحاولوا ييتحملوا عشان ميقطعوش عيشهم اللي محتاجينه .....بجد انا عمري ما قبلت حد كدا زيه وحقيقي انا ندمانه ان جيت وضيعت وقتي واشتغلت معاه وهنت نفسي ...طول اليوم امبارح قاعده و سهرانه وتعبت عشان اتزفت اخلص التصاميم وفي الاخر ميقدرنيش وله حته يشكرني وله اقدر تعبي .....ده حته الكلمه الطيبه صدقه يا اخي ....انا هقدم استقالتي وميشرفنيش اشتغل مع واحد زيك ....وبجد مراتك وله اهلك ليهم الجنه عشان استحملوه واحد زيك الله يكون في عونهم ....
ملك برقت وقالت في سرها : يلهههوي روحتي في داهيه يا روح 
ثم قالت روح لملك : انا اسفه يا ملك وبعد اذنك 
ثم التفتت وتتوجه الي الباب لتفتحه سمعت صوت 
قيصر يقول بغضب : انا مأذتنيش ليكي انك تخرجي 
ثم قام قيصر ببرود وتوجهه لها وملك خافت وكانت هتذهب لقيصر ليوقفه لاكن حازم مسكها وقال لها : بلاش تدخلي خليهم هما يتفاهموا وروح بصراحه زودتها اوي ...
قيصر ذهب ووقف امام روح وقال ببرود : قيصر الدهشاني لما تبقي يا بتاعه انتي تقفي قدامه يكون راسك في الارض وصوتك يبقي واطي...... مش علي اخر الزمن بنت زيك ترفع صوتها عليا....انا ممكن اوديكي ورا الشمس وهعقبك كويس علي الكلام ده وهتشوفي هعمل اي ....
بلعت ريقها روح بخوف ثم رأته يقرب منها بشده
ويقول : هخليكي تندمي علي كل كلمه قولتيها ياروح رسلان خافي بقي عشان انا بخوف ومش هسيبك في حالك وله هرحمك لان مفيش في قاموس قيصر الدهشاني حاجه اسمها رحمه ...... 
روح كانت ترتجف و فجاءه شعرت بالرعب ثم غمضت عيونها وشعرت بالدوار ووقعت واغمي عليها اما قيصر ونظر لها وهي تقع ولم يتحرك تماما فضل ثابت مكانه ...
ملك اتخضت وذهب الي روح قالت بخوف : روح روح فوقي ..
حازم : انا هروح اطلب الدكتور بسرعه 
ملك : ايوه روح بسرعه ....روح فوقي يا حبيبتي 
قيصر كان ينظر لها ويدقق في ملامحها ثم شعر بالغضب وثم توجه الي الباب وفتحه وخرج ورزع الباب بقوه 
وملك اتذعرت وقالت : ليه يا روح عملتي كدا انتي لي وقفتي قدامه انتي مش قده ده شيطان ربنا يستر بقي روح فوقي ....
💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙 
في ألمانيا 🇩🇪 في فيلا حمزه نذهب الي ماسه كانت ذاهبه الي غرفتها ولم تأخذ بالها خبطت في جسور وكانت هتقع لاكن جسور مسك ذراعها وجذبها 
ماسه : مش تحاسب 
جسور كان مبتسم وينظر الي ماسه باعجاب ...
وقال : اسف بجد مش قصدي ...
ماسه بعدت عنه وزقته وقالت بغضب : ابقي خد بالك المره الجايه ...
جسور : حاضر ....اعرفك بنفسي جسور رشاد ابن عمة حمزه 
ماسه : سبق واتعرفت عليك اهلا وسهلا ..عن اذنك
ثم كانت ذاهبه لاكن جسور مسك ذراعها وقربها منه بشده وكانوا ينظرون لبعض وكان حمزه في نفس الوقت كان يتوجهه الي الغرفه ووقف ورأي جسور وهو يمسك ماسه من ذراعها وقريب منها بشده ....شعر بالغضب وعيونه احمرت وضغط علي يده....
ثم قال : جسورررررر 
جسور ترك ذراع ماسه والتفت بخوف ليري من ينادي عليه اتصدم عندما رأي حمزه بلع ريقه بخوف ...
وماسه رأت حمزه وكانت حالته لم تبشر بالخير قلقت وشعرت بالخوف منه ....
قرب حمزه وقال بنبره جامده ومرعبه لجسور : سبق و قلتلك حسك عينك اشوفك وله المحك قريب من مراتي صح وله لااا. 
جسور برعب : اااانا ككنت بلحقها هي كانت هتقع 
حمزه بصراخ : غوررررر مش عاوز اشوفك قريب من الطابق ده انت اوضتك تحت اي اللي جابك هنا ...
جسور : كنت ععند لاااانا اختي وكنت خارج من اوضتها وباللصصدفه قابلت ماسه
حمزه قرب من جسور ومسك فكه ورجع جسده للخلف فاتصدم في الحائط وقال حمزه وهو يضغط اكثر علي فك جسور : ششششش اسم مراتي متنطقوش علي لسانك يا كلب ....
ثم حمزه لكمه بالروسيه وجسور صرخ بوجع وانفه نزفت 
والكل خرج من غرفهم علي صوت صراخ جسور وعمة حمزه قربت من حمزه وتحاول تزقه 
وقالت بصراخ : حمزه سيب ابني اي اللي حصل 
سالي : حمزه في اي بتضرب جسور ليه 
حمزه كان لم يسمع اي كلمه كان يضرب جسور بوحشيه كان فقط يتذكر لمسة جسور لماسه وكان غيران عليها . 
"زوج ساره قدر يزق ويبعد حمزه عن جسور ...
فيروز : في اي يا حمزه حصل اي لكل ده 
حمزه بغيره : في أن الكلب ده ملوش قعاد هنا 
حياه عمته : نعم ده ليه انت بتطرد ابني من فيلا اخويا ....
حمزه نظر لها بغضب وقال : دي فيلتي انا ....وانا اللي اقول مين يقعد ومين يمشي ...
حياة بصدمه : هي بقت كدا يابني ...ماشي يا حمزه هنمشي من بيتك تعالي يا اخويا شوف ابنك علي اخر الزمن بيطردني....اهئ اهئ يلا يا ابني انت واختك نروح نلم شنطنا احنا مش هنقعد في البيت ده وله لحظه ...
وكانت التفتت لتذهب وقف عندما سمعت سالي وهي تقول ......
سالي قربت من حمزه ونظرت له وقالت : ثواني يا عمتو ....انت لو طردت عمتو وولادها انا كمان همشي من هنا يا حمزه انت نسيت..... ان بقالي اكتر من أربع سنين عايشه عندهم واكله شاربه قاعده نايمه وكانو شايليني فوق راسهم ....يعني خيرهم مغرقاني ازاي ازاي تقول كدا ..
حمزه قال بحده : انا كلامي واضح يا سالي انا مقولتيش عمتو تمشي انا قلت جسور هو اللي يغور ...
سالي : عملك اي عشان عاوزه يمشي 
حمزه بغيره : شفته وهو قريب من مراتي ولا والكلب كان ماسكها ومقرب منها جدا وانا سبق وحذارته قبل كدا ان لو شوفته قريب من ماسه مش هيقعد هنا وله لحظه ..
جسور قال بتعب : والله كانت هتقع انا مسكتها بس وساندتها حتي اسألها وانا سبق وقولتلك يا ابن خالي ان استحاله أقرب وله ابص لمراتك....دي بتكون مرات اخويا ازاي ابص ليها يعني ...
ماسه : حمزه هو فعلا
حمزه صرخ وقال : اخرسي انتي وادخلي الاوضه 
ماسه اتفزعت وذهبت الي الغرفه وكانت خائفه بشده 
اما حمزه قال لهم : ماشي يا جسور هعديها المره دي بس اقسم بالله لو قربت من مراتي وله حته لمحتك تبص ليها بصه متلومش غير نفسك انت متعرفش حمزه القيصري لما بيقلب بيعمل اي سااامع 
جسور : سامع حاضر اوعدك ان مقربش عليها تاني وله حته ابص ليها . 
حمزه : روحوا جهزوا نفسكم انهارده في ضيوف جاين ليا علي العشاء..
فيروز : مين هما يا حمزه 
حمزه : البروفسير علي وزوجته اول ما عرف ان اتجوزت قرر يجي ويزورني وعايز يتعرف علي ماسه ويبارك لينا علي جوزانا مش عاوز اي غلطه تحصل قدامه سامعين ...
فيروز : ماشي يا حمزه ....انا هروح علي اوضتي 
حمزه تركهم ودخل الغرفه وساره وقفت بجانب فيروز ..
وهمست لها : شوفتي حالته كانت عامله ازاي شوفتي عمل اي في جسور عشان قرب من ماسه .....حمزه خلاص يا تيتا بيضيع مننا وتخلي عن انتقامه اللي لحد دلوقتي مجبهوش 
فيروز : شششش مينفعش نتكلم هنا تعالي علي اوضتي 
وسالي كانت تنظر لفيروز وساره وتراهم يتهمسون بصوت واطي قررت تذهب خلفهم وتسمع حديثم 
اما حياة اخذت ابنها جسور علي غرفتها ولانا ذهبت معاهم 
"وحمزه كان دخل الغرفه ورزع الباب بقوه وماسه اتخضت وقامت وكانت تفرك في يدها بشده ...
وقالت : حمزه انا ...
حمزه بغضب وقف ينظر له بغضب وعيونه كانت تطق شرار ..
ثم توجه لها ثم امسك شعرها بشده وكان يضغط عليه وقال بغضب : ازاي تسمحي يقرب منك ده انا هطين عيشتك يا ماسه جاسر الحديدي جه الوقت اللي تدفعي في التمن ...
ثم حمزه زقها بقوه علي السرير وقلع الجاكيت البدله
اترعبت ماسه وقالت : حمزه اسمعني ارجوك انت فاهم غلط ... ارجوك بلاش تتسرع خليني أفهمك 
وبدأ يخلع الحزام من بنطالنه ولف جزء منه علي يده والطرف الاخر علي جسدها وصرخت ماسه بألم 
وقالت ماسه : آآآآآآه حمزه لاااا يا حمزه 
حمزه : ااااه هو انتي لسه شوفتي حاجه ده انا خلاص جبت اخري منك ...
وكان يضربها بشده بالحزام ثم ترك الحزام وصفعها علي وجهها عدة مرات بجنون هو كل هذا يتذكر مشهد قرب جسور منها وهم كانوا ينظرون لبعض ....
وقال بجنون : ازاي تسمحي تكوني قريبه منه لدرجه دي وانا شفتكم وانتو باصين لبعض ...انا هموتك ...
فجاءه وقف حمزه ضربه لماسه عندما رأي ماسه مستسلمه ولم يسمع لها صوت فاق علي حاله ونظر الي وجهه ماسه بصدمه لم ملامح وجهها بسبب كدمات الذي فيه وانفها ينزف وفمها ينزف .... بعد عنها وهز وجهه يمينا ويسار 
قال : لاااا ماااسه اانا اي اللي عملته ده ...مااااااااسه
"فاق حمزه من شروده علي نداء ماسه له ....وكانت خائفه بشده من سكوته .. ...
قالت : حمزه ارجوك اسمعني 
حمزه غمض عيونه بقوه ثم فتحها وذهب لها ومسك ذراعها وقال : غوري انزلي المطبخ واعملي الاكل مع ااخدامين في ضيوف جاين وحابين يدوقوا اكل مراتي ...
ماسه بخوف : حاضر ممكن تسيب دراعي انت بتوجعني ...
حمزه تركها وزقها بقوه ثم ذهبت بخوف وفتحت الباب وخرجت وحمزه كان يرقبها ثم قلع الجاكيت البدله ورماه علي الارض بغضب وقال : انا مش قادر اذيكي ليييه مش قادر اجي جمبك ومش بقدر اشوف دموعك علي خدك ....مش ده اللي كنت مخطط لي .....انتي عملتي فيا اي يا بنت النمر عععععععاااا
ثم دخل غرفه الملابس بغضب ويبدل ملابسه ....
"اما ماسه نزلت الي المطبخ رأت الخادمين كانو بدأو يعملوا الاكل توجهت الي داده المشرفه علي كل الخدم 
وقالت لها : سيبي من ايدك يا داده انا بقدر اعمل كل حاجه 
الداده : بس يا بنتي ليه انتي تعملي لا ميصحش 
ماسه : انا اللي حابه اعمل كل حاجه خلي الخدم يرتبوا الفيلا والغرف وانا سيبي ليا المطبخ ...
الداده ابتسمت ثم قالت للخدم انهم يخرجوا ويرتبوا الفيلا كويس وبالفعل خرجوا ...وماسه لمت شعرها  شمرت اكمام ذراعها وبدأت تعمل في الاكل 
وبعد ساعه كان حمزه متوجه إلى المطبخ ووقف متخفي  ليري ماسه ثم سمع حديث الداده لها ...
كانت تقول : ماشاءالله عليكي يا بنتي ده انتي شاطره جدا ....يعني اللي انا اعرفه انك غنيه وكنتي عايشه في قصر يعني اتعملتي الطبخ ازاي هو انتو مكنش عندكم خدم وله اي 
ماسه كانت تقلب في حلة كان بها أرز بسمتي...
ماسه : لا يا داده كان عندنا بس ماما دايما كانت بتخلينا نتطبخ ونساعدهم احنا طول عمرنا ما تكبرنا علي حد وله بصينا لحد بقي ان احنا فين وانتو فين ماما دايما عودتنا ان احنا نعملهم زي أهلنا وهما فعلا كانوا بالنسبه لينا اهل وعشره وكنت بحبهم اوي ..
الداده  : ماشاء الله شكل والدتك طيبه اوي ومحترمه 
ماسه : مفيش احلي من ماما وبابا دول احن واغلي حد علي قلبي  وعمرهم مأذوا حد وله تكبروا كان دايما يساعدو الغريب قبل القريب ...بجد انا بحبهم اوي ومحظوظه ان عندي ام وأب زيهم
الداده : ربنا يخليهم ليكي يا بنتي ..
حمزه فجاءه دخل وكان واضع يده في جيبه ...
وقال : داده 
الداده التفت له وقالت : نعم يا حمزه يا بني  ...
حمزه : الاكل وصل لحد فين خلص وله لسه
الداده : خلاص يا بني خلص الاكل كله ماشاءالله ماسه مراتك هي اللي عملته كل حاجه وكمان عملت حلويات دي طلعت شاطره جدا ...
حمزه : امممم طيب ااانا 
قطع كلامه بصرخه ماسه كانت اتلسعت من الحله ومسكت يدها بوجع وحمزه بلهفه ذهب لها ومسك يدها 
وقال : حصل اي 
ماسه بعدت يدها وقالت : مفيش اتلسعت بس 
حمزه مسك يدها بعنف وقالت ماسه : حمزه لو سمحت 
 حمزه يدها  وتوجه الي حوض المطبخ وفتح الحنفيه ووضع يد ماسه تحت الماء ليغتسل  يدها بالماء بارد 
ماسه كانت تنظر له بحيره هل هو يخاف عليها ويحبها ام يكرها ويحب يوجعها ...
ماسه بعدت عن حمزه وقالت : انا كويسه داده انتي قولتي فين  كاسات الرز بلبن الجيلي عشان اغرفهم واحطهم في التلاجه يسقعوا...
الداده : اااه فوق في الدرفه مش هتعرفي تطوليها....حمزه معلش ممكن انت تجبها 
ماسه : لا يا داده انا هجبها ...
وحمزه نظر لها ثم خرج وشعر بضيق وخنقه...
اما ماسه وضعت كرسي ووقفت عليه وحاولت تطول الكاسات ولم تعرف ...
الداده : قولتلك مش هتعرفي يا بنتي حاسبي لتقعي 
ماسه : هما ليه جوا كدا اوف 
وحاولت تشب بقدمها وتأخذ الكاسات الكرسي اهتز وماسه كانت هتقع وصرخت..وغمضت عيونها ...
لاكن هي وقعت في أحضان حمزه ...حمزه كان مازل وقف في الخارج وكان يسمع لحديثم ثم عندما رأي ماسه وهي تقع ركض بسرعه وحاملها بين يده ....
ماسه فتحت عيونها ورأت حمزه وهو يحمالها شرددت  في حمزه ....وحمزه شرد فيها وفي عيونها وكانوا ينظرون لبعض نظرات كلها حب وعتاب ووجع و ندم وعشق ..
ماسه همست : حمزه 
حمزه بتوهان : عيون حمزه 
الداده كانت تنظر لهم بسعاده وابتسمت ...
وقالت : اااحم انا هنا علفكره...
حمزه وماسه فاقوا وشعروا بالخجل ووجها ماسه احمر بشده ثم حمزه نزلها وكان يشعر بالاحراج ..  
وقال : ااانا هروح اكلم في التليفون .  
وخرج حمزه مسرعا بخجل وتوتر ...
وماسه : اناااا يا داده 
الداده : مالك يا بنتي وشك احمر كده ليه 
ماسه : هااا مفيش انا هشوف الفراخ اللي في الفرن .. 
وماسه ذهبت الفرن وفتحته ونظرت الي الفراخ ....وتابعت عاملها في المطبخ ...
💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙
في المساء في أمريكا 🇺🇸 نذهب الي قصر اللورد وبالاخص غرفه عشق كانت كانت ماسكه ورقه وكانت ترسم وتغني اغنيه بصوتها الجذاب 
(كانت اغنيه لتامر حسني   )
كانت تغني وهي تبتسم وتضحك ...
ودندنت الاغنيه بطريقتها : لو سمحتم ثانية
احنا في دنيا فانية
وفي زمن لو احتاجت فيه
احتاجت فيه ايد
تدفيك ابقى امسك ايدك التانية
نيههههههههههههههههههه 
وقامت ترقص بجنون وسعاده وكملت الاغنيه ...
ومن النهارده هدلعني
هاخرج معايا وامتعني
وان طلبت اني أتكلم
هتكلم وانا هاسمعني
هاقوم ارقصلي واغنيلي
وهاسقفلي واسمعني
احلى يا عيني يا ليلي يا ليلي
وهزغزغني واضحكني ...
ثم وقفت فجاء وصرخت : عععععااااا مصاص الدماء يا مامي ...
اللورد : انتي بتعملي اي 
عشق قالت في سرها  : اوووووووف ده انت عيل فصيل مفيش مره يسبني وميفصلنيش...
وقالت له : قاعده برسم وبغني وبرقص 
اللورد : نعم ده انتي مجنون بجد ...انتي المفروض واحده مخطوفه .
عشق : يخويا عارفه اني متنيله مخطوفه .....انت عاوز اي دلوقتي ...
اللورد : جهزي نفسك ...بعد ساعه هنسافر ...
عشق بصراخ : هترجعني مصر عععععععاااا 
اللورد وضع يده علي اذنه وقال : لاااا مش هنرجع علي مصر ووواطي صوتك انتي طرشتيني ..
عشق : ثواني لما احنا مش هنروح علي مصر ....هنروح فين 
اللورد ببرود : مش لازم تعرفي يلا غوري قومي جهزي نفسك ...
عشق قالت بردح : لااااا يا حبيبي انا مش بقره كل شويه تسحبها وراك هنا وهنا انا مش هتحرك  غير الا لما تقولي هنروح فين ...
اللورد قرب منها وعشق خافت وقالت : اهدي يا كبير انا اسفه عيله وغلطت والله ....
اللورد كان يكتم ضحكته وقال : انتي نوعك اي بظبط انا اول مره اقابل واحده مجنونه كدا ...
عشق : ان شاءالله يخليك يا خويا كلي بيقولي ان مجنونه بردوا وواقعه علي دماغي وانا صغيره 
اللورد في سره  : لا مش قادر اقعد اكتر من كدا دي مجنونه رسمي ...
اللورد التفت ليخرج لاكن سمع عشق تنادي 
عشق : يا مصاص دماء ممكن اطلب طلب صغنون منك .
اللورد التفت وقال  : خييييير 
عشق : احممم عاوزه اسمع صوت بابا وحشني اوي ارجوك والله المره دي مش هطلع صوت 
اللورد : لاااااا
وكان هيذهب مره اخري لاكن عشق ذهبت ومسكت ذراعه وقالت بدموع : ارجوك خليني اسمع صوت بابا او ماما او اي حد من اخواتي وحشوني اوي ارجوك 
اللورد كان ينظر علي ذراعه وينظر الي يدها الصغيرتين ثم نظر الي وجهها ويري دموعها تنزل علي وجنيتها وشعر بضيق ثم زقها وخرج 
وذهب ونزل من الدرج وكانت عشق خرجت خلفه و ركضتت خلفه ..
وقالت : ارجوك استني آآآآآآه 
عشق وهي تنزل من الدرج رجلها فلتت وتسقط من علي الدرج وصرخها أملأت المكان .......وسقطت الي نهايه الدرج فاقده الوعي وراسها ينزف دماء ...
اللورد كان يسير ويحاول لم يلتفت لاكن سمع صراخ جيسي اخته والتفتت بالاخير ونظر لعشق واندهش
وقال بصدمه : عشق .........يتبع 



تعليقات