
رواية زواج مغصوب ولكن
الفصل السابع عشر 17 والثامن عشر 18 والتاسع عشر 19
بقلم ملك
الفصل السابع عشر
ينظر الجمييييع ناااحيه الصوت يرووو امراه تقريبااا بعمر فهد ترتدي فستاان اسوود يصل للركبه او اقصر قليلاا باكمااام قصيره و حذاااء اسوود بكعب و شعرهااا اسووود مصبوووغ من الاسفل ب اللون الدهبي و تضع علي وجهها الكثيير من المكياااج حقااا و فعلااا الكثير و
الكلاااااااااام بالانجليزيه
فهد ببرود : اهلاااا مريم ... تفضلي
مريم ببعض من العصبيه : فهد من هؤلاااء .. لمااذا هم هنااا و كيف دخلووووه
فهد قبل ان ينطق نظر الي ندي التي كااانت ترسل له نظرااات قااتله لم يهتم لهاا
فهد ببرود و هو يشير الي ندي : هذه ندي و هي خطيبتي و احد افراااد العائله
و اشااار علي اميره : و هذه اختي اميره
و قفت مريم اماام ندي و نظرت لها بتحدي و هي تلعب بشعرهااا
مريم : اهلااا .. اناا مريم صديقه فهد بالجامعه وايضا اعمل معه اوه اسفه ساتكلم بالعربيه
ندي بنظره برود و غضب و قهر : لا بااس اناا اجيدهاا و لكن هل انتي عربيه ؟؟
مريم بضحك : ههههه اجل انااا من مصر و مسلمه لا بد انك رايتني اجنبيه صحيح ؟؟
ندي بضحك و بالعربيه : هههههه لا لا اجنبيه و لا نيله ثم اكملت بجموود اصل بصرااااحه هدووومك و شعرك و مكياااجك اظن حطيتي اكتر من 5 كيلووو بودره لااا و الاغرب انك مسلمه بصراااحه اتفاجات ان في حد بيشتغل مع فهد بالمنظر ده لا وكمااان بتنااديه باسمه
فهد بحده : ندي اتكلمي عدل فاااهمه
نديو هي تعض علي شفتيها : حاااضر
مريم بخبث : حبيبي مش هنروووح نتعشي
ندي كاااانت بصدمه من هذه الكلمه و امييييره ايضااا حيث و قفتاا كالتمثااال
فهد ببرود :اوك ...يلاا
ثم التفتت الي ندى واميره : ارجعووو بسرعه علي البيت
ندي : بس .....
فهد : و لاا كلمه
ذهب فهد و مريم ممسكه بيده و تكلمه بحب
بعد ان ذهب فهد ندي و قعت علي الارض من الصدمه التي هرعت عليهااا اميره بسرعه
ذهبت ندي واميييره الي السياااره بدووون كلاااام التي عندماا وصلااا ذهبت ندي الي غرفتهااا وهرعت بالبكااء
*اناااا لييه بعيط اصلاا ؟ هوااا اصلاااا مش بيحبني بس انااأااااا بحبه لاااا مستحيل احبه
قلبهاا : بتحبيه اووووي و متنكريش
ندي : لا مش بحبه اناا هجوزه علشاان خاااطر بابا و جدو و بس
قلبهاا : بيتحبيه و بتحبي حنااانه و الاماان بتااعه بالرغم من جموووده و غروره و البرووود الي مبينه دااايمااا انتي شفتي جواااااه و حبتيه
ندي ؛ لاا مش بحبه
قلبهاا : بتحبيه
ندي :مش بحبه
قلبها :بتحبيه و هتعااندي لامتي
ندي : اه بحبه اووووي من ساااعت ماا عمل كل الي عمله علشاان اسامحه حبيته لماا بشوووفه نااايم و حبيته وهواا بيحميني حبيت طريقه اكله و مشيته و كلاامه و كل حاااجه كنت بكره جدااا و اكتر حد مكرووه في حياااته و الوقتي بموووت فيه و بحبه اعمل ايييه بس
و اكملت ندي بالبكاااء علي حاالهاا
&&&&&&امااا عند فهد &&&&&&&&
كااانت اميره تتكلم معه بمواااضيع كثيره و هواا اصلاا لم يكن يستمع لهاا فقط يهز راسه
فهد لنفسه : لامتي هتعااند ياا فهد انتي بتحب ندي بتحب طفلتك البريئه و نظرتهاا و برائتهاا و بتحب طريقه كلااامهاا الي بتسكت الي حوليهاا بتحب شخصيتهاا و قت الجد و الهزااار بردك حبيتها من و هياا طفله عندهاا 5 سنين و بتعيط علي جدهاا و قاعده بزاويه و وشهاا احمر و عنيهاا السوده بتلمع بسبب العيط و حبيتهاا و انتي شاايفهاا داخله بيتهم و هما قااعدين حبيت حركتهاا و هياا بتصحيك حبيت انهاا دااايماا بتهتم بيك و بصحتك اووف لاا لازم انسااها هيا بتكرهني و مش بتحبني اناا بالنسبالها اخ كبير و بس اوووف لاازم انسااهاا ** قااطع تفكيره مريم
مريم : فهد ... انتي ساامعني ؟؟؟
فهد ببرود: اناا همشي الوقتي سلااام
تركهاا من دون ان ياه
مريم :اووووف بقااا ايه البرووود ده ده لو كان تمثاال كان حس مريم بخبث : المهم اخد فلوووسه و بس و ندي دي شكلهاا اصلاا طفله هممم بس لاازم اخد باالي بينهاا ذكيه
#الفصل_١٨
الفصل الثامن عشر
ركب فهد سيااارته و وصل الي المنزل
الحواار بالانجليزيه
رئيس الخدم *وليام* : اهلاا بعودتك سيدي
فهد : اين الفتاتان ؟؟
ولياام : لقد عادتان و كل وااحده دخلت غرفتهاا ثم خرجت الانسه اميره و تنااولت الغذااء و لكن الانسه ندي رفضت وامرت ان لاا يوقضهاا احد
فهد : اطلب من احدي الخادماات ان توقظ ندي واميره للعشااء و قل لهم انه امر
ولياام بانحنااء : حاضر يا سيدي
.بالعربيه....: فهووودي .ازييك . وحشتني ؟؟
يلتف فهد ليري خلفه
فهد بابتساامه خفيفه : اهلاا يا عمر ازيك
عمر ( الصديق الصدووق لفهد ويمتلك احدي الشركاات وهو غني جداا مواصفااته طوويل و ابيض لون و له عين خضراء و شعر بني في اصفر مرح ومضحك و الفتياات كلها تحبه ) : يعني تيجي انجلتراا ومتقووليش ؟؟
فهد بابتساامه : معلهش في حااجات شغلااني
عمرو يصطنع الحزن : في حد ينسي صاحبه و اخووه ؟
فهد : خلااص بقاا معلهش
عمرو بابتساامه : سمعت انك جااي مع خطيبتك و اختك اممم ولاو لعبت معااك يا معلم
فهد ببعض من العصبيه : اتلم يا عمرو بدل ما اموتك بايدي و ملكش دعووه بيهم
عمرو : خلااص.. خلااص علي فكره اناا رااجع معاك مصر اصل الحااجه حلفاالي اني لو مرجعتيش هتموتني
فهد : طيب مااشي تعالي يلاا علشاان نتعشي
ثم ناادي علي وليام وطلب منه ان يحضر له ايضاا و ان يخبر. فااطمه وندي بان هناك ضيف
اثنااء حديث فهد و عمرو عن الشغل نزلت فااطمه
فااطمه : السلاام عليكم
فهد و عمرو : و عليكم السلاام
عمرو بحب : ازيك يا انسه امييره ؟
اميره بخجل : الحمد لله
فهد : بلاا يا اميره روحي نادي ندي
امييره ببرود : ملكش دعوه بيهاا هي حره
فهد باستغرااب : ماالك ياا اميره في اييه ؟؟
اميره بنفس اللهجه : مفيبيش . ندي ناازله الوفتي
اماااااا عند ندي
ندي تتكلم ببكااء علي الهااتف
....: اهدي يا ندي . معلهش
ندي : اهدي ازاااي ياا فااطمه بقولك كاانت ماسكه ايده اودامي لاا و احرجني كماان كاني ولا حااجه
فاااطمه : متزعليبش اكيد في حااجه و من كلامك فهد مش بيحب النوع ده ؟
ندي : مش عاارفه اناا بحبه اووووي
فاااطمه : معلهش . انا همشي الوقتي بقاا
ندي : يا رب توصلي بالسلاامه و تروحي بيروت بامان مع انك هتوحشيني
فااطمه : انا معااكي دايماا وهكلمك علي طوول و لو فيه حااجه كلميني و سافريلي بابا مش هيمانع و القصر كبير
ندي : اووووك و سلميلي علي عموو اسعد اووي
فااطمه : اوووك مع السلاامخ
ندي : مع السلاامه انا هنزل بسرعه لانه امر بالعشاا
..
اثنااء حديث اميره و فهد و عمرو
نزلت ندي و دخلت الغرفه
و كاانت عيناها حمراوتاان جداا و وجهاا احمر و يبدوو عليهاا البكااء الشديد فبالرغم من محااوله اخفااؤه بالمكيااج و لكنه واضح عليهاا
سلمت ندي عليهم و عرف عمرو عن نفسه
فهد ببرود : اتفضلي اعدي استنانكي كتيير
اومئت ندي و الدمووع بعينيها من معاامله فهد لهاا
عمرو لفهد : في اييه ياا فهد المعاامله مش كده منتااش شايفهاا عاامله ازاااي.
فهد ببرود و عصبيه : ملكش دعووه
و لكن من دااخله ،: اناا ايف عاارف انك زعلاانه مني جدااو مضايقه بس لاازم كده لاني مش عااوز احبك اكتر من كده عااارف ان النهاارده عيد ميلاادك بس ساامحيني
ندي ذهبت للجلووس و الدمووع تترقرق من. عينهاا في معااملته
اميره : كل سنه و انتي طيبه ياا ندي
ندي بابتساامه خفيفه وصوت مبحوح : و انت طيبه
عمروو بفرح : اييه ده كل سنه و انتي طيبه مش تقووولي نعملك حفله كبيره
ندي بابتسااامه : و انتي طيب . لاا مش عاوزه
عمروو : لا ازاي احناا هنعمل حفله صغيره بيناا احنا الاربعه
اميره : ايووه و مينفعش تعترضي خاالص
اومئت ندي بابتسامه ونضرت الي فهد و جدته ينظر اليهاا ببرود و لم يهتم و ياكل فقط
ندي كانت تاكل و لا تحس بلذه الطعاام ابداا
تاكل و الدمووع تترقرق من عينيهاا
اميره و عمرو حزينوون عليهاا
و فهد كاان يبدوو عليه البرود و لكن من دااخله قلبه يتمزق 100 مره عندماا تنزل دمعه من عينيهاا
ذهب فهد الي عمله و ندي استاذنت و صعدت الي غرفتهاا تبكي
عمروو وامييره يستعدوون و يجهزووون
امييره اخبرت عمرو عن كل شي الذي حزن حزناا شديداا عليهاا و هوا يعلم ان صديقه يحبها و هوا يعاند فقط و ذلك لانه عندما يكلمه كاان يتكلم عنهاا دائماا و يتكلم بحب
#الفصل_١٩
الفصل التاسع عشر
نزلت ندي السااعه 9 مساءا
وجدت المكاان مظلم جداا
ندي بارتباك : يا ناس يا الى هنا في حد موجود و لا لا الكهربا شكلهاا قطعت
فجاه النووور فتح المكااان كان مزيين بالبلالين الحمرااء و الورود التي تحبهاا
اميره وعمرو كاانوا يضحكووون وجمييع الخدم ايضاا لان ندي طلبت منهم ان يشاركوا ايضاا
وقفت ندي بينهم و كاانت السعااده تطيير بعينهاا و لاكن لم تجد فهد
ندي بحزن : فين فهد ؟؟
عمرو بارتبااك به حزن : اصل ...جاله .صفقه مهمه و اعتذر
ندي بتفهم : مااشي . الشغل بردك مهم
كاانت ندي تلعب مع الجميييع وتبتسم
فجاه دخل وليام بكعكه كبيره و الجميع يغني
اطفئت ندي الشموووع
كاان الجميييع سعييد بتقديم هدايااه فبالرغم ان الخدم احضرووا هداايا رخيصه الا انهاا اعجبت ندي بشده و كاانت تطيير من الفرح
احس الجميبيع بطيبه ندي و كيف انها حنونه
و اشفقووا عليهااا من معامله فهد لهاا
انتهي الحفل بمنتصف الليل
ذهبت ندي و اميره و عمرو الي الحديقه يتكلموون
..........اماا عند فهد .........
خرج فهد للسهر مع مريم بعد ان اصرت علييه
ووجد فهد انهاا فرصه للابتعااد عن ندي
كاانت تتكلم معه و لاا كن لم يهتم بكلاامهاا
وبدوون ساابق انذاار حضنته مريييم وقبلته
الذى كاان مصدوووم في مكاانه
ابعدهاا عنه بسرعه ثم ضربهاا علي وجهها
فهدبصراخ وغضب :انتي بتعملي ايييه؟؟
مريم : فهد اناا بحبك اووووي
فهد : و انا بكرهك اناا مش بحب الا
مريم بعصبيه : ندي الصغييره الي انتي سبتهاا النهاارده و المفرووض ان عداا سنه علي خطوبتكم بالضبط
فهد بصرااخ :متجبيش سيرتهاا علي لساانك ابعدي
و خرج فهد مسرعاا الي قصره لقد ادرك خطئه كيف يتركهاا بهذاا اليووووم
انه يحبهاا هي فقط
يعشقهاا هي فقط
لا يريد لاحد غييره ان يلمسهاا
انهاا ليست صغييره لقد ادرك كيف كاانت كبيره بتصرفااتهاا
لقد احس بالذنب الشديد لفعلته هذه
كيف استطااع خيانتهاا انه نلكهاا هي فقط
كاان فهد يقوةد سريعاا كالمجنوون
.......... اماااااا عند ندي ....
كااانت ندي جالسه مع امييره وعمرو يتسامرون فيماا بينهم
اثنااؤ ذلك رن هاتفهاا معلناا بوصوول رسااله
عمرو : شوفي مييين يمكن حد بيهنيكي بحااجه
امييره : ايووووه و خلينا كلناا نشوفهاا
عمروو :اه بسرعه و حيااتك
ندي بضحك : استنووه بس
فتحت ندي الهااتف و كل من امييره و عمروو ينظرووون له
كااان فديد و مكتوووب رساله
* استمتعي بهديتك كل سنه و انتي طيبه *
كاان الجميييع ينظر لبعضهم باستغراب
فتحت ندي الفيديوو
كاااان الجمييع مصدووم واحسووا ان احدهم اغرقهم من الماااء
كااان فيديوو لمريم و فهد يحضنوون بعضهم و يقبلوون بعضهم
كااانت ندي تبكي بحرقه شديده وكاانت تعييد الفديوو حتي تتاكد انه فهد
ندي بصرااااااااخ عالي القصر و الخدم و الجمييع سمعه : اااااااااااااااااااااااااااااااااااااااه
امييره كاانت تبكي هي ايضاا تعلم انا ندي كانت تتعذب معه بشده ولكن ان يخونهاا هذاا صعب جداا عليهاا
ظلت ندي تصرخ وتصرخ باعلي صوتهااا و اصيبت بهستريااا و بدات بتكسير الاشيااء التي امامها
و كان الجمييع يحااول تهدئتهاا و عندماا اقوول الجميييع فاقصد اميره و عمرو والخدم
هدات ندي قليلااا وظلت تبكي و تتحسر علي نفسهاا
و صل فهد و ذهب مسرعاا الي الحديقه و جد الجمييع ملموم عل ندى
حاول مسك يدهاا
ندي بصراااخ : متلمسنييش انتي فاهم
فهد : ندي .في اييه ؟؟
ندي بصراخ : سبوونا لوحدناا كله يخرج من هناا now
خرج الجميييع و تركووهم لوحدهم
ندي و هي ترمي الهااتف علي فهد
ندي : اتفرج ...شوووف
فتح فهد الفيديوو ووجد نفسه و مريم تقبله
فهد : ندي ..اناا
لم يكمل لان ندي صفعته علي و جهه الذي كاان يقف مصدووم
ندي : اناا غلطااانه اناا عملتلك اييه غلط انا تعبت خلاااص منك اناا انااا كنت بحبك اوووي و بعشقك موووت بخااف عليك من ااهوا الطاير كنت بتعذب و بشوووف العذااب اشكال و الواان لييه كل ده ده علشاان حبيتك علشاان فتحتلك قلبي ليييييه
فهد كاان مصدوووم حبيبته تحببه و تعشقه مثلماا يحبهاا و يعشقهاا
فهد :ندي اسمعيني هياا الي باستني اناا ضربتهاا فعلا بس هياا الي .
ندي بصرااخ : كدااب و لما مسكت ايدهاا و قالتلك حبيبي ولما جرحتني و لماا مجتش عيد ميلااادي و رحت معاها دهفهد بصرااخ مماثل :علشاان بحبك موووت و بعشقك بردك علشااان فكرت بتكرهيني علشاان كده كنت بحاااول انسااكي بحااول ابعد عنك علشاان كنت بحب كل تفصيله بحيااتكندي بصرااخ : بعد ايييه يا فهد باشاا بعد اييييه انسي اني هرجعلك ابدااا انااا همشي من هنااا معدتش هتشوفني خاالصفهد بترجي و هوا ممسك يدهاا :علشاان خااطري لا متسبنييش مش هقدر علي بعدك صدقيني مخنتكييش و اللهندي وهي تبعد يدهاا : ابعد عني و الله ما ارجعلك تااني ابعدتركته ندي و هي تصعد الي غرفتهاا وهوا يترجاها ان لا تخرج و فااطمه و اميره ايضا لانهم سمعوا المحاادثه لان صوتهم كان عالي و يتكلموون بالعربيهدخلت ندي الي غرفتهاا و تبكي و هي تضع ملاابسهاا بالشنط مره اخرياتصلت ندي علي فااطمهفااطمه : الوو ازيك انا لسه واصله من 4 سااعاتندي ببكااء حااد : اناا جيالك بيروووت قولي لعمو اسعد و متقوولوش لحد خالص اني جايه و خلي عم اسعد انه يعمل وسطه و ميخليش حد يعرف اني جايه بيروووت و بسرعه احجزيلي طياره خاصه و تذكره لبيروووتفاااطمه : ليبييه ايه الي حصل ؟؟ندي :(حكت لها ما حصل )فاااطمه بزعييق: الكلب الحقييير روحي الوقتي للمطاار و صديق بابا اصلاا مساافر النهاارده تقريباا بعد سااعه و اناا هظبط. حكاايه التذكره و الدخوول و تعالي و الله معدتي قعدهاله و هتتبري من عيلتك و تعالي اقعدي هناا
(للمعلووميه عائله فااطمه غنيه جداا و و لهم صله بالطائرات والمطارات و غيرها لانهم معظمها صمموها لانهم في لديهم شركه مختصه بذلك )حضرت ندي شنطها ولبست عبائتهاخرجت ندي و الجمييع يترجااها بعدم الخرووج فهد كاان جالس مصدوووم اميييره كلمت العاائله و طلبوا منهم الرجووع علي اول طائرهامييره: ندي استني كلناا هنرووح مصر مع بعض و هنحل الموضووعندي بصرااخ وعصبيه : اناا متبريه منكم كلكم ابعدووا عن وشيوقف الجميييع مصدووم من كلاامهاا انها اول مره تكلمهم بهذه الطريقه والعصبيه و ايضاا لقد تبرت منهم اي انهاا لن ترجع معهم اين ستذهب
لم تنتظر ندي اجابتهم بل خرجت و كانت سيااره التاكسي تنتظرها فلقد اعدت فاطمه لكل شي بوقت قصيير ذهبت السيااره بسرعه عاليه ففهد الذي حااول ان يلحقها لم يستطييع لان السيااره خرجت بسرعهو صلت ندي الي المطاار و قابلت السيد ياسر فهي تعرفه و ركبوا بسرعه الطاائرهوصلت ندي الي بيروووت و قابلت صديقتها و والدها الذي و عدوها ان يقفوا معهاا دائماالم يستطييع فهد ان يجد نديالعاائله كله اجتمعت و فهد كاان يبكي كالاطفاال و يخبرهم بالحقيقه
احضرووا مريم و اعترفت
طردهاا فهد من العملندي كاانت حاالتها النفسيه صعبه
فاطمه احضرت لصديقها طبيب نفسي
تجااوبت ندي مع العلااج و استطاعت الخرووج من ازمتهاا النفسيهفهد اصبح يقلب العالم عليها و لاكن لم يجد لهاا اثرفهد حالته صعبه و علق صور ندي في جمييع غرفه اصبح ياكل القليل فقط و لا يهتم بصحته و يعمل ليل نهاااراهل ندي حزينوون علي حال ابنتهم. و ايضا فهد...
الفصل العشرون والواحد والعشرون من هنا