رواية وحش الصعيد الفصل الثالث والعشرون 23 والرابع والعشرون 24 والاخير بقلم زهرة اللوتس الجزار

رواية وحش الصعيد

الفصل الثالث والعشرون 23 والرابع والعشرون 24 والاخير 

بقلم زهرة اللوتس الجزار


نبدا بسم الله الرحمن الرحيم 

❤❤❤❤❤😊😊😊

في الحفله 

😊😊😊😊

سيف بغضب وجنون..... راح عندهم.... اي ال انتو عاملينو ده انتو اتجنيتو اطلعي انتي وهيا غيرو الزفت ده بدل مكسر رقبتكم انتو الاتنين 

سهر برعب بس حاولت تداريه.... انت ملكش صالح بينا 

سيف بجنون.... نعم ياروح* امك بتقولي ايه انتي عاوزه تمو*تي انهارده ومسك دراعها جامد 

قمر كانت مرعوبه ومش قادره تتكلم وهيا شايفه مصطفى جاي عليهم ووشه مابشرش بلخير ابدا 

مصطفى.... سيف سيب يدها هتكسرها وبعدين الكل بيبص علينا 

سيف بغضب... انت عاوزني اقف اتفرج عليهم 

مصطفى... مين قالك اكده بس بعد الحفله نتصرف 

سهر.... في ايه احنا عملنا ايه لده كلو

مصطفى بصلها بغضب..... حسابك بعدين انتي وهيا 

تعالي ياسيف معايا 

سيف.... راح معه 

قمر... دي هتبقي اخر يوم في حياتنا 

سهر... برعب... شكلها اكده هيا فين زفته دي 

قمر.... واقفه هناك اهي 

سهر.... تعالي نروح نقعد معاها عشان شكل سيف هيتجنن علينا انهارده ويعديها علي خير 

قمر... يارب 

❤❤❤❤😊😊😊😊

رعد كان بيبص عل قمر وهيا جايه عليهم 

رعد بهمس لرودي.... لو ليكي ايد في الموضوع ده مش هرحمك انتي فاهمه 

رودي خافت من رعد 

رودي.... واو اي الحلوه دي 

قمر كانت بتبص عل رعد وهو برضو 

رودي... مالكم كدا انتو هاملين زي المضروبين لي 

سهر بخوف... لسا ياختي الضرب هيجي بعضين 

رودي بضحك.... كل سنه وانتي طيبه يا قمر 

قمر... وانتي طيبه 

رعد اخد فونه وراح عند سيف ومصطفي ومعيدش قمر 

رودي بجديه... اهدوا كدا كدا الخطه هتبوظ 

قمر... برعب... انتي مش شايفه مصطفي وسيف شكلهم عامل ازاي وبصت عليهم 

رودي... اضحكو عشان تغيظيهم 

سهر... انتي ناويه عل موت*نا انهارده 

رودي... اهدي دول لسا بيستوو خليهم كدا يستو عل الهادي 

قمر... ده سيف ال هيسوينا عل نار هديه 

وبعدين اغيظ مين دا واقف ببرود اهو 

رودي... قصدك رعد دا جاب اخروا بس اخويا تقيل شويه 

قمر.... بجد 

رودي... اممم مش شايفه منزلش عنيه من علينا 

قمر... اني خايفه قوي 

رودي... دي لسا الحفله مبداتش 

سهر... وه انتي لسا مبداتهاش وهما هيولعو فينا امال لو ابداتت ههيعملو فينا اي 

رودي.... اصبروا 

وراحت عند Dg وقالتولو يشغل اغاني شعبيه وشدتت قمر وسهر وبنات معاهم زميل قمر وسهر 

رعد... اتاكد ان رودي ال ورا ال بيحصل ده وبستحلف ليها 

رودي وهيا بترقص... ارقصي انتي وهيا ماتبقوش مملين خليهم يولعو 

مصطفى بقت عينه حمره اوي من الغضب 

وسيف ال طلع  جنانه خالص ورعد جاب فعلا اخروا وبقا باين عليه 

بعد شويه 

قمر قطعت التورته والحفله خلصت والناس مشيت 

😊😊😊❤❤❤❤

جوه 

كانت سهر وقمر ورودي دخلين جري كل واحده طالعت عل اوضتها وقفلت عل نفسها 

سيف بجنون وصوت عالي...... سهررررر قمرررررر انزلو ولله لاكسركم في بعض 


قمر وسهر كانو مرعوبين اوي 

ورودي كانت قاعده بتضحك في اوضتها 


مصطفى... بغضب.... انزلو بدل ماطلع انزلكم من شعركم 

سيف..بجنون... ولله هطلع اكسر عليكم اوضكم

رعد بغضب.... رودي انزلي 

رودي ضحكتها اختفت وخافت لانها عارفه جنان رعد 


سيف بصوت عالي.... يعني مش هتنزلوا ماشي 

وطلع عل اوضتهم من عل المواسير ونط في البلكونه ومصطفي عمل كدا ورعد برضو 

هناء كانت خايفه عل البنات موت منهم 


سيف نزل في بلكونة سهر ال كانت قعده في ركن وبتعيط وخايفه اوي 

سيف بغضب..... مسكها من شعرها 

سهر بخوف.... اهههه سيب شعري ياسيف 

سيف بغضب.... ورحمة ابوي وابوكي.... لا معلمك الادب انهارده 

سهر...بعياط وخوف.... ولله ماهعمل اكده تاني 

سيف بغضب.... ماني مش هخليكي تعرفي تعملي حاجه تاني 

سهر بخوف.... قصدك ايه 

سيف... هتجوزك انهارده بس قبل ماتجوزك هعلمك الادب انك تنزل اكده والرجاله تشوف جس*مك اكده 

سهر... قصدك ايه ونبي ماتعمل حاجه  

سيف مكنش شايف غير نظرات الرجاله ليها 

ووقطع ليها الفستان 

سهر... بخوف... لاع ياسيف ونبي 

سيف اتحول لواحد تاني.... واتج*هم عليها 

سهر كانت بتصرخ وهو ماكنش سامعها كانت غيرتو عاميه 

❤😊❤😊❤😊❤😊❤

عند رودي كانت مستخبيه في الحمام 

وخايفه من جنان رعد 

مصطفى نط عنها 

دور عليها ملقهاش بيمسك مقبض الباب بتاع الحمام لقه مقفول 

مصطفى خبط جامد 

رودي كانت مفكره رعد وخايفه منه 

مصطفى... يعني كدا وكسر الباب 

رودي اتخضتت 

وقبل ماترد لقت ال بيمسكها من شعرها 

رودي بوجع... ولله يا رعوتي وبصت عل ال مسكها لقتو مصطفي 

رودي... خدتني بحسبك رعد سيب شعري انت بتوجعني اوي 

مصطفي... وجعك اوي 

رودي بوجع.... اه 

مصطفي.... بقي بترقصي تحت تعالي وخرجها بره الحمام ولسا مسكها من شعرها 

رودي... بدموع... سيب شعري بتوجعني اوي 

مصطفي... كان مسكها اوي وكان شعر رودي بيتقلع في ايدوا 

مصطفي... بغضب.... بترقصي قدام الناس ولله لمعرفك الادب كويس 

رودي... عشان خاطري ولله حرمت انا بحسب عادي زي ماعندنا 

مصطفي بغضب... يعني بترقصي في كل فرح 

رودي برعب... لا ولله دا رعد يقت*لني 

مصطفي... امال رقصي دلوقتي لي 

رودي... انا بس حبيت افرح قمر بعيد ميلادها 

مصطفي... اه تفرحيها.... دا سيف هيخلص عليها انهارده 

رودي برعب.... اي بس انت مش هتعمل كدا صح 

مصطفي... بغضب... اختار تتعقبي ازاي يا تاخدي علقة موت ياه وبص عل ج*سمها 

رودي.... هقول لرعد 

مصطفي... متخفيش رعد سمحلي عادي 

رودي.... انت ايدك تقيله 

مصطفي... دلوقتي تعرفي ومسكها اداها علقه محترمه (اهي طبلت عل راسها) 

❤❤❤❤😊😊😊😊

عند قمر طبعا رعد النط عندها 

قمر مكنتش متوقعه ان حد ممكن يدخل ليها من البلكونه 

قمر بخوف وهيا رايحه تقتح البلكونه.... مين لقتو في وشها 

قمر... رعد 

رعد دخل وقفل البلكونه وراح عل الباب وقفلو من جوه بلمفتاح 

قمر بستغراب... بتقفلو لي 

رعد.... عشان نعرف نتكلم مع بعض كويس 

ومحدش يزعجنا 

قمر.... عاوز تقول اي 

رعد حك منخيره وبص عل الفستان.... جا*مد الفستان ده اول مره اشوفوا يعني 

قمر هديت واتكلمت عادي.... ده لسا جديد 

رعد قرب منها.... بس جا*مد الصراحه 

قمر اتكسفت 

رعد.... واول مره اشوفك حطه ميكب يعني 

قمر بقت تتكلم معاه عادي وقعدتت عل السرير 

.... يعني وحشه ولا ايه 

رعد.... وحشه دانتي جا*مده 

قمر بكسوف... شكرا 

رعد... هو لونه اي الروج ده 

قمر... لونه بينك 

رعد قرب اكتر.... لا دا باين كشمير 

قمر.... لا ولله بينك 

رعد.... انا لازم اتاكد 

قمر... تاكد وقبل ماتتكلم كان رعد مسكتها خالص 

قمر وقفت مصدومه من ال رعد بيعمله 

حاولت تزقه بس هو كتف ايدها ونايمه عل السرير بقا مكتفها خالص وهيا تحته مش عارفه تتحرك 

رعد... كان بيب*سها بغيره وغضب في نفس الوقت 

 بعد عنها لما حس بطعم الدم 

رعد بنهجان.... دي مجرد قرصت ودن صغيره وكان قايم بس هيا شداتو عليها 

قمر بنهجان... اي ال انت هببتو ده 

رعد... لسانك عاوز قصه عل فكره 

قمر بغضب... انت قليل* الحيا 

رعد... انا قليل *الحيا طيب تعالي بقا وفضل يبو*س فيها زي المجنون 

قمر... بغضب... ابعد عني ابعد رعد بعد بس بعد فوات الاوان 

قمر بصدمه.... انت عملت ايه 

رعد بص للدم بصدمه 

قمر بصريخ ولطيم.... انت عملت ايه انت ضيعتني انت عارف عملت ايه 

رعد فضل واقف وبيبص عل الدم بصدمه 

رعد ببرود وووويتبع 

😊❤😊❤😊❤😊❤

#وحش #الصعيد 

❤❤❤❤❤❤

عارفه انكم بتشتموني بس قولتلكم الجاي دمارررر

❤❤❤❤❤

للكاتبه زهرة اللوتس الجزار 

❤❤❤❤❤

اشوفكم بخير 

❤❤❤❤

باي 

❤❤❤❤البارت 24والاخيررر 

من الجزء الاول 

اولا... كدا... الوحش مش هينعرف غير في الجزء الثاني 

ثانيا... انا سيبه ليكم حريه الاختيار ياتكملو يالا ونوقف الروايه 

روايه وحش الصعيد 

نبدا بسم الله الرحمن الرحيم 

❤❤❤❤❤❤

في الجبل 

❤❤❤❤

الراجل ال باعتو امين يرقبهم 

... يابيه رعد ده لسا في البيت وبكره كتب الكتاب بتاع سيف وبت عمه 

امين... بشر... ماشي ياسيف 

رن عل سيف وسيف مردش 

امين.... جهز الرجاله عشان بكره نهايه سيف 

بدل ماهيكون فرح هيكون عزا سيف 

❤❤❤❤❤❤

في البيت 

❤❤❤❤

سيف بعد عن سهر.... جهزي نفسك بكرا كتب كتابنا وسابها ومشي 

سهر كانت منهاره خالص ومش مصدقه ال حصل 

قعدتت مكانها وفضلت تعيط في صمت 

❤❤❤❤❤

رودي كان مصطفى مشلفطها خالص 

ومخلي وشها شو*ارع 

مصطفى بعد ماهدي خالص 

... يعني كان لازم تعملي كدا وتطلعيني عن شعوري 

رودي كانت بتعيط ومش بتبص عليه 

مصطفى.... يعني غلطانه وكمان ال زعلانه 

رودي بعياط.... انا بكرهك اوي 

مصطفى... وانا بحبك اوي وحضنها 

كانت بتقومه بس هو حضنها بتملك وهيا فضلت تعيط في حضنه 

❤❤❤❤❤❤

عند رعد 

❤❤❤❤

رعد مسح عل شعره.... اهدي بس 

قمر بصريخ.... اهد اي انت عارف عملت اي 

رعد.... خلاص هصلح كل حاجه 

قمر... بغضب.... ازاي هو ال انكسر بيتصلح 

وفضلت تعيط 

رعد بهدوء وقعد قدامها.... اه بيتصلح 

ههتجوزك اهدي 

قمر كانت بتبص عليه وبتعيط بحرقه 

رعد.... بصي انا هروح اطلبك من سيف وهو كتب كتابه بكرا ونكتب معاهم اي رايك 

قمر.... افرض ماوفقش 

رعد... ماتفتريش البلاء قبل وقعو وياستي لو رفض هحاول تاني اهدي بس 

قمر.... رعد ماتتخلش عني 

رعد بحنيه.... ابدا 

❤❤❤❤❤

تحت هناء كانت قاعده عل اعصابها شافت سيف نزل 

هناء... سيف عملت اي فيهم 

سيف بجمود... ربت*ها 

هناء... بخوف... عملت اي 

سيف.... هتجوزها لانها معدتتش تنفع اكتر من اكده 

هناء بصريخ... يا مراري اوع يكون ال في بالي 

سيف... هو ال في بالك 

هناء ضربته بلقلم عل وشه....سيبت اي للغريب 

بدل ماتحميها انت ال تاذيها 

لو مصطفى هو ال عمل اكده في اختك كنت هتعمل ايه ولا البت الغلبانه دي انت من امتي الجحود ده وفضلت تضرب فيه وهو واقف 

هناء طلعت لسهر لقتها قاعده بتعيط راحت عليه وضمتها ليها 

سهر كانت بتصرخ لصوت مكتوم في حضن هناء 

هناء كانت بتعيط عل حالتها وال ابنها عاملو فيها 

هناء... اهدي يا ضنايا ولله لاربيه اني بس لازم تتجوزوا 

سهر بصت ليها 

هناء كملت..... عشان سمعتك وعشانك بس اني هعلمه الادب زين اهدي 

سهر اترمت في حضنها تاني وعيطتت 

❤❤❤❤❤❤

الصبح 

❤❤❤❤

كان الكل بيجهزوا لكتب الكتاب 

رعد.... سيف عاوزك ضروري 

سيف... خير يارعد 

رعد.... انا عاوز اطلب ايد قمر منك واهو يبقي الفرح فرحين ونتجوز معاكم 

سيف كانو جاتلو الحجه ال هيطرد رعد بيها..... سيف بغضب..... انت اجنيت اياك 

رعد.... لي 

سيف.... عشان بتبص عل حريم بيتي ال امنتلك ودخلتك في بيتي وانت خونتني وبصيت لختي وكمان انت عارف انت فين وهيا فين فوق دي بنت كبير الصعيد وانت مجرد مهندس عادي ولا روحت ولاجيت 

رعد.بغضب مكتوم... اولا انا مابخنش حد وبعدين انا جاي اطلبها منك 

ثانيا... طيب اسالها يمكن موافقه 

سيف... اساله لي واني مش موافق عليك اصلا وبعدين انت تمشي من اهنه ومش بس من البيت انت تمشي من الصعيد كلو 

رعد... انت بتطردني وانت ليا الحق تطردني من بيتك بس مش الصعيد 

سيف... لاع ليا لاني كبير الصعيد 

رعد بهدوء.... سيف انا عاوز قمر بجد وانا طلبتها من مصطفى ومصطفي وافق انت معترض لي 

سيف.... بصوت عالي.... مصطفي 

مصطفى... جه عليهم... بتزعق لي 

سيف بغضب.... هو طلب منك قمر وانت وافقت 

الكل اتجمعو عل صوت سيف 

مصطفي بص لشغلين.... ممكن تسبونا لوحدنا وبعدين كملو شغل 

الشغلين خرجو وفضل اهل البيت 

مصطفى بهدوء... اه ياسيف واني موافق 

سيف بغضب.....انت ملكش صالح بختي انت فاهم وبعدين اني مش موافق عليه ده حتي مهندس لا راح ولا جه عشان يبص عل اسياده 

قمر كانت واقفه تعيط وبصه عل رعد ال اتهان اكتر من الزوم 

مصطفى بغضب.... واحنا من امتي بنبص عل اكده وبعدين مالو رعد 

هناء كانت متعصبه قوي من ابنها ومن قلت* ادبه 

سيف بغضب.... رعد ده مجرد حشره ادوس عليها برجلي 

رودي بغضب..... بس بقا كفايه انتو هنتوه اكتر من اللزوم وبعدين عمل ايه عشان دا كلة واحنا مش هنفضل هنا ثانيه واحده يلا يارعد 

وكانت بتشد فيه بس هو واقف مكانه وعينه عل قمر 

رودي... يلا يارعد 

سيف... وقف قدامه... وضربه بوكس 👊

رعد رجع ورا وبقه جاب *دم 

رودي... رعد وساندتو 

سيف بغضب وتحذير.... اياك تبص عليها تاني لاني هقلع ليك عنيك 

مصطفى بغضب.... انت اتجننت اي ال انت بتعملو ده ده بيحميك يا غب*ي 

رعد بص لمصطفي يعني متكملش وهز راسو بلا 

مصطفى سكت 

سيف... بيحميني دا وشاور بصباعه عليه .... بيحمني من اي انا الكبير 

هناء.... راحت عند رعد.... اني اسف ياولدي 

رعد.... متتأسفيش انتي زي امي 

سيف.... انت تمشي من اهنه ومترجعش تاني لاني هقطع ليك رجلك اطلع بره بيتي 

رعد.... سيف 

سيف... اسمي الكبير سيف وسابهم ومشي 

رودي... يلا يارعد نرجع بيتنا 

مصطفي.... رعد انا اسف عن ال قالو 

رعد... متتاسفش انا ال اسف وطلع عل اوضته وجاب حاجاتو ورودي برضو ونزل 

كان هيركب العربيه 

قمر جريت ورا.... رعد 

رعد وقف... ورودي.... انت عاوزه اي تاني منه عاوزه تكملي ال اخوكي قالو ليه جوه 

قمر بصت عليها بدموع 

رعد... رودي اركبي وانا جاي وراكي 

مصطفى... رودي 

رعد... روحي كلميه 

رودي راحت ليه 

وهو وقف مع قمر 

❤❤❤❤❤❤❤

عند رودي 

❤❤❤❤

مصطفى..... رودي انا اسف ولله 

رودي.... مصطفى اعتبر ال بينا انتهي 

مصطفى بصدمه... طيب انا ذنبي اي 

رودي بغضب.... ورعد كان ذنبه اي برضو عشان يتاهان كدا أنا كرامة اخوي انداست وانا ال يجي عل اخويا يبقي عدوي انا كمان 

مصطفى بدموع.... انا مهنتهاش 

رودي بوجع.... بس ابن عمك عمل كل حاجه دا مخلاش كلمه ال لما قالها لرعد وسابته ومشيت 

مصطفى بدموع... رودي 

رودي مسحت دموعها ورجعت ركبت العربيه 

❤❤❤❤❤

عند رعد

❤❤❤❤

قمر بدموع... رعد متتخلاش عني انا منفعش لغيرك 

رعد بدموع لاول مره تشوفها.... وانا حاولت ولله غصب عني 

قمر... يعني اي 

رعد..... اكيد لو لينا ان ننا نرجع تاني هنرجع بس انا اول مره حد يهني كدا واستحملت علشانك 

قمر... هم*وت نفسي ولله يارعد 

رعد... بطلي جنان حرام وو

رودي من الشباك.... يلا يارعد 

رعد.. اشوفك بخير وسابها ومشي 

ركب عربيتو وبص عليها من المرايا ال جانبه لقها وقعت وبتعيط 

العربيه مشيت ومعاها قلوب متحطمه 

❤❤❤❤❤❤

بليل 

في كتب الكتاب 

المازون كتب كتاب سيف وسهر والكل مشي 

لقو مصطفى مسك شنطه هدومه ونزل بيها 

سهر... رايح فين 

مصطفى... مسافر 

هناء.... اي دي ياولدي 

مصطفى... انتي دلوقتي اتجوزتي وانا مسافر ودلوقتي سيف هو الكبير انا مليش مكان اهنه 

هناء... ده بيتك 

مصطفى بوجع... لاع مش بيتي بيت الكبير ال الناس بتخرج منه متهانه 

مصطفى خرج وركب عربيته ومشي 

سهر وقمر كانو حضنين هناء وبيعيطو 

وسيف واقف 

❤❤❤❤❤

عربيه مصطفى مشيت وجه عربيتين فيهم رجاله ومكممين 

ومعاهم اسلا*حه كتير وضربوا الحرس بتوع البيت وكسروا الباب ودخلو 

سهر بخوف... انتو مين 

امين.... شال الشال ال عل وشه.... اتوحشتكم قوي 

سيف... امين 

امين بشر... اه ياعريس 

سيف كان رايح يضرب امين بس رجاله امين كتفوه وكتفوه سهر وهناء وامين مسك قمر من دراعها 

امين... اي يعروسه مش لازم تستقبلي عريسك اكده 

قمر بخوف... بعد يدك دي عني 

سيف بغضب.... بعد يدك عنها والا مش هرحمك 

امين... بضحك.... طيب هتشوف وشد كم الفستان بتاع قمر 

سيف بجنون... بعد عنها حسابك معايا اني مش هيا 

امين... انتي بتاعتي اني ياقمر 

وقطع ليها الفستان 

وقمر بتصرخ وبتقول....... رعدددددددد 

امين... مسكها من شعرها..... رعد خلاص مشي ومش هيجي يلحقك لانه انهان وكلو بفضل اخوكي واني هاخدك قدام اخوكي دلوق 

وانتي عارفه سيف عمل اكده لي لاني اني ال قولتلو يعمل اكده 

قمربصدمه.. وبصت عل سيف 

ال كان مكتف ومحطوط عل راسه سل*اح 

امين كمل..... لان اخوكي قا*تل 

هناء وسهر بصو لبعض بصدمه 

سيف كان بيحاول يفلت منهم بس كانو كتير عليه 

امين... دلوق نبدا الحفله وضرب سيف طلقه في دراعو 

الكل بصريخ.... سييييففففف 

اامين... اته*جم عل قمر 

قمر كانت بتبعدوا عنها.... وبتنادي لللرعد 



                 تمت بحمد الله 

   لقراءة جميع فصول الرواية من هنا 


وايضا زورو قناتنا سما للروايات 

 من هنا علي التلجرام  لتشارك معنا لك

 كل جديد من لينك التلجرام الظاهر امامك
تعليقات
×

للمزيد من الروايات زوروا قناتنا على تليجرام من هنا

زيارة القناة