رواية العاصى الفصل الثامن الثلاثون 38 والتاسع والثلاثون 39 بقلم كنزى حمزة

             

رواية العاصى
الفصل الثامن الثلاثون 38
والتاسع والثلاثون 39
بقلم كنزى حمزة


 
الفصل الثامن والثلاثون

حل المساء وكان يجلس امام الوكاله مع اخيه و اصدقاءه خالد وسامح يباركو له وحازم الذي انضم اليهم ليشكره علي ما انجزه له في شقته ويبارك له علي هذا الخبر السعيد

وصعدت خطيبته الي صديقاتها التي فرحت من اجلها كثيرا عندما علمت بهذا الخبر

وقف احمد بسيارته امام الوكاله وترجل منها زين سريعا ليحتضن والده

عاصي:اهلا اهلا حبيبي وحشتني اوي اوي

زين:وانت كمان يابابي وحستني اوي انا فضلت اسن علي ميدو عسان يجبني هو وافق 

عاصي بهمس:ايوه كده عايزك تزن عليه علطول عشان مايبعدكش عني

حمزه:الله يخرب بيت دماغك ايه اللي انت بتقوله للواد ده تعالي ياض سلم علينا

زين:استني بس يا حمسه ثم التفت الي ابيه مره ثانيه ليهمس في اذنه دا طلع عندهم بنت حلوه خالث

 بس هو علطول بيسعق ليها ويخليها تعيط وانا قولتلو لو سعقت ليها تاني هاخلي بابي عاثي ياخدني انا وهي ونخبيها منك سي مامي وغسل 

انا جبتاها معايا يابابي بث اهيه اللي ماسكها في ايده دي اسمها دالين

التفتوالشباب الي حيث اشار الصغير بيده ليجدو هذا الجمال الطبيعي الصارخ امامهم فوقفو جميعا

عاصي:انا واحد متجوز ومراتي حامل😍

حمزه:غزل هاتقتلني هاتقتلني لوبصتلها😍

سامح:كان فين الجمال ده قبل ماتجوز😍

حازم:انا خاطب وبحب خطيبتي😍

رمي خالد لي الارجيله من يده وتقدم خطوه:انا عازب وعايز اتجوز😘😘😘😘😘😘😘

 ولكنه توقف حين امسكه عاصي من ياقة قميصه من الخلف

عاصي:رايح فين ياحلوف انت مش شايف احمد بيبصلنا ازاي اتلم واقعد علبال ماروحله

خالد:ليه سيبه هو يجي هنا واد يا زين هو انتو عليتكو كلها مربي بالقشطه كده

زين:ملبة ايه انت جعان ولا ايه 

خالد:اوي جعان اوي

امسكه سامح بعد ان تركه عاصي وذهب

حازم:اتلم ياخالد بدل مالشرطه تقع في بعضها

سامح:اقعد يا حبيبي انت مش شايف احمد بيبصلك وشكله عايز يقلعلك عينك

ذهب عاصي وحمزه اليهم وبعد تبادل السلام بينهم

احمد:دي تبقي دارين بنت عمي يا عاصي معلش بقي جابتها معايا عشان الاستاذ شبط فيها

عاصي:اهلا وسهلا بيها في اي وقت تنور طبعا

حمزه في سره:تنور ايه دي عامود نور بحاله يا بني. 

انزعج احمد من نظرات حمزه اليها:ازيك يا حمزه وازي المدام

حمزه:ها زي الفل يا باشا والله ازيك انت وبأبتسامه بلهاء ملئت  وجهه ازيك يا انسه

دارين:هاي ازيك انت

حمزه:مش عارف والله

عاصي بغضب: حمززه روح اقعد مع الشباب علبال ماطلع الانسه فوق 

احمد: انا كنت عايز اتكلم معاك في موضوع كده يا عاصي

عاصي :موضوع ايه طب تعالو نطلع فوق ونتكلم وبعدين نبقي ننزل انا وانت للشباب تاني

احمد :لالا مش مهم خليها هي تطلع هي وزين واحنا نقعد هنا

عاصي بعد ان انتبه لما قاله له زين من قبل:ايه يا عم انت قلة الزوق دي والله ما يحصل دا الانسه اول مره تيجي عندنا اتفضلو اتفضلو توجه بهم الي الاعلي ودلف بهم الي داخل شقته وجد الفتايات جالسين وعندما رؤوها

😦غزل:ايه المزه الجامده دي 

😡غمزه:ينهار اسود مين اللي جوزي داخل عليا بيها دي

😍اسراء:هوانتو تعرفو اجانب يا غمزه

انتبهت لهم روقيه:اهلا وسهلا يا احمد يا ابني ازيك عامل ايه

احمد:الحمد لله ازي حضرتك والحج عبد الرحمن عامل ايه 

روقيه:بخير الحمد لله هو نايم تحت شويه كده وهاتلقيه صحي ويجي يسلم عليك مين القمر دي خطيبتك

احمد بأنزعاج: لاء دي بنت عمي

تفاجؤو جميعا من طريقة رده واحنت هي رأسها فقد احرجها هذا المتخلف قبل ان تتعرف عليهم. 

نظر عاصي الي غمزه حتي تتصرف

غمزه:اهلا وسهلا القمر دي نورتنا النهارده تعالي تعالي دااحنا هانبقي صحاب

دارين بأبتسامه:هاي انا دارين

غمزه:وانا غمزه مرات عاصي ودي غزل اختي ومرات حمزه ودي اسراء صاحبتي ودي مامتي روقيه حبيبتي

دارين:الله انتو حلوين خالص 

اسراء:هما مين اللي حلوين ياعسل نحل علي حلاوه طحينيه انتي هو في كده في الدنيا ايه الحلاوه اللي انتي فيها دي يا شيخه 

الجميع. ههههههههههه

غزل:اعزريهايا دارين  اصل بجد انتي حلوه خالص

دارين: ميرسي ليكو كلكو انا حبتكو خالص وشكلنا هانبقي اصحاب

احمد من الخلف:لاء ما تفكريش هي مره جيتي معايا فيها بس مش هتتكرر تاني

اجتذبه عاصي من يده للداخل بعد ان نظرت له بحزن

عاصي:ماهو يأما انت حمار مبتعرفش تتعامل مع بنات يأما في حاجه مضياقك منها بس الملاك دي هاتضيأك انت ازاي يعني

جلس احمد بضيق وهو يشعل سيجارته:مش طايقها من يوم عمي مامات من ٣ شهور

 وابويا مصمم مايسبهاش تقعد في بيتها لوحدها جايبها مأعدها عندنا في بيتنا  بحجة انها ملهاش اخوات وامها من ساعة ما اطلقت زمان من عمي مانعرفش عنها حاجه 

عاصي:طب ماهو ده الصح والواجب عليك انت تعمله مش ابوك

احمد:صح ايه وزفت ايه بس هي صغيره دي واحد في كليه وبعدين دي بتدخل في كل صغيره وكبيره في حياتي وانا مبحبش كده

لاء واللي زاد وغطي البيه زين اول ما شافها اتعلق بيها وعايز ياخدها معاه في كل حته

عاصي:انت بتحبها يااحمد

احمد بغضب:لاء حب ايه وزفت ايه انا عمري ما حبيت ولا هاحب في حياتي غير ندي مراتي

عاصي:بس ندي مراتك الله يرحمها مش موجوده وانت لسه شباب مش هتقدر تفضل لوحدك  طول عمرك 

وكمان زين ديما بيدور علي ام تكون معاه علطول هو اتعلق بغمزه مراتي وقلها يامامي من قبل حتي مانتجوز

احمدبهدوء:تمام واهو لقي البديل لمامته مع مراتك يبقي 

مش لازم انا اتجوز واجيب واحده تقعد معايا سنه ولا اتنين وفي الاخر القيها مقتوله 

وبدء الدمع يلمع في عينه انا لسه لحد دلوقتي بشوفها وهي مدبوحه في منامي ياعاصي

ادرك عاصي ما به وبدأ في تغير الموضوع:طيب اهدي كده وقولي موضوع ايه اللي كنت عايزني فيه

بدأ احمد يستعيد وعيه ويحكي له ما رواه زين عليهم في الصباح

عاصي: هو لحق يحكيلك ابنك ده فظيع ماتبلش في بوقه فوله

احمدوالله انت اللي فظيع يا اخي ليه ما قولتش ليا من الاول

عاصي:عادي ياعني احنا بنتعامل معاهم كل ما بيجو وخالد معين عليهم مراقبه وهانوقعهم قريب بأذن الله

احمد طب واحده واحده عليا بقي كده واحكيلي كل حاجه بالظبط
//////////////////بقلمي/كنزي حمزه////////////////////////

اما عندهم بالخارج صعد زين اليهم وهو يهتف بفرحه وكركره:هههههههههههه انا جيت يا مامي

غمزه:يا حبيب قلب مامي وحشتني اوي يا زينو واحتضنته جيدا وهي تمطره بالقبلات

دارين :ايه ده يا زين انت بتحب غمزه اوي كده

زين وهو ينزلق من علي قدمها ويقف امامها:اه يا دالين انا بحبها اوي هي وغسل ونانا  بس مامي اكتل

اسراء:طب وانا يعني مش هينوبك ثواب وتحبني انا كمان 

زين :ماسي هاحبك بس مامي اكتل بالضو ثم قفز علي قدم غمزه مره ثانيه

روقيه:براحه يازين علي مامي عشان البيبي

زين بفلحه: ايه ده يا مامي انتي كمان بقي عندك بيبي

غمزه بخجل:اه ياحبيبي هاجبلك اخ او اخت عشان تبقي تيجي تلعب معاهم

زين:هيههههههه هيبقي عندي اخوات كتيل داحنا هانعمل فليق كوله ومس هالعب مع العيال اللي في السالع تاني

روقيه:ههههههه طب هاروح اجبلك بقي ام علي اللي مامي عاملها ليك مخصوص

دارين:مبروك ياغمزه علي البيبي

غمزه:متشكره يا حبيبتي عقبالك لما تبقي عروسه حلوه وتجبلنا بيبي حلو زيك كده

اسراء:دي هاتجيبه بينور اصلا ههههههه

غزل:ماقولتليش يا دارين انتي في كلية ايه

دارين:انا في سنه اولي تجاره English 

اخذهم الحديث بينما ترجل عاصي واحمد الي الاسفل ولكنه قبل ان ينزل توجه لها بالحديث

احمد:دارين انا نازل تحت نص ساعه كده وهارن عليكي تنزلي انتي وزين مفهوم

دارين بحزن:حاضر يا احمد
//////////////////////////////////////////////////////

وعند الشباب بالاسفل توجهو اليهم ودلف احمد داخل الوكاله

ليسلم علي والد عاصي الذي استيقظ ونزل اليها ثم خرج وجلس مع الشباب

احمد :قولي بقي يا خالد وصلت لأيه مع العيال دي

حمزه:دا اهبل ولا وصل لأي حاجه

خالد:عيب ماتشكش في امكانيتي واحترم نفسك شويه

 بص يا سيدي انا لما طلعت العيال بتعهم من قضية الخطف كان قصدي اجندهم لحسابنا وبالفعل حصل يا سيادة الرائد 

احمد: وجابولك اخبار عنهم

خالد:طبعا وقالولي انهم بيحضرو لصفقة مخدرات جايلهم بقالهم فتره وكان عايزين يخطفو البنات  عشان يقدرو يكملو علي فلوس الصفقه دي من فلوسهم هما

احمد: يبقي اكيد العيال دي هايحاولو يخطفو حد منهم تاني

عاصي بغضب:يجو بس وانا اكون ضاربهم بالنار واحد واحد

خالد:تاني ياعاصي ماقولنا مالكش فيها بقي وهانجيب حقنا قانوني

عاصي:بقولك ايه بلا قانوني بلا قانونك انت بالك طويل انت والقانون بتاعك ده

 انا مش هاصبر لحد ما لاقيهم بيضربوني في ضهري تاني

احمد:لاء انت هاتصبر بس مش كتير وحقك هايرجعلك ولو عايز تبقي معانا واحنا بنرجعو وتاخدو بأيدك برضو هابقي معاك 
بس اهدي كده وخليني اعرف اوصل لطريقه نرجعه بيها

حمزه:يا سلام علي الكلام الموزون اتعلم ياحضرة الظابط  مش تقولي قانوني
😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁

رن احمد علي دارين وترجلت اليه وهي ممسكه بيد زين 

وجلست في المقعد الامامي بجانبه وصعد ذين علي قدمها وتوجه بهم احمد الي منزله

 وفي السياره ظل احمد شارد في تلك القضيه بينما تبادل ذين ودارين الحديث

زين: يعني غسل هاتجيب بيبي ونانا كمان هاتجيب بيبي 

ومامي كمان سوفتي بقي يادالين هيبقي عندي4بيبي

دارين:هههههههه اه دول هايعملو حضانه 

زين:هايبقو اخواتي وأحبهم اوي 

دارين:وهما كمان لما يكبرو هايحبوك خالص

زين:انتي كمان هاتبقي مامي ولما تجيبي بيبي هاحبه وهيبقي اخويا

 انفزعو هم الاثنان علي صوت فرمله جامده وتوقفت السياره

احمدبصوت مرعب:انت مالكش اخوات ودي بالذات مش مامتك

 اوعي اسمعك بتقولها الكلمه دي مره تانيه انت فاهم وانتي سيبيه وانزلي اركبي ورا يلا 

اندهشت هي مما تفوه وفتحت باب السياره واغلقته و سيرعا 
ما ان رأت تاكسي خلفهم حتي جرت عليه وركبت بالخلف 

وأمرت الساءق ان يذهب بها قبل ان ينزل من سيارته

صدم هو من عملتها هذه وربط حزام الامان حول صغيره 

وادار السياره مره ثانيه ليلحق بها واشار لسائق  التاكسي عدة مرات حتي يتوقف 

الي ان توقف السائق  وترجل من سيارته ليقف امامه

السائق :ايه ياجدع انت عايز منها ايه ماتسيبها في حالها

اجتذب سلاحه من خلف ظهره واشهره في وجهه 

احمد:بقولك ايه يلا انا ظابط والست دي مراتي وهاخدها وانت هاتمشي من قدامي دلوقتي والا هافجر دماغك دي

السائق بشجاعه :ياسلام  وهي لو مراتك ايه اللي يخليها تهرب منك كده والا اصلا ايه اللي يخليني اصدق انك ظابط

احمد بعصبيه بعد ان شد صمام الامان من مسدسه:مش محتاج تصدق يا عين امك

صرخت هي برعب عندما رأته هكذا وترجلت خارج السياره

دارين: كفايه يااحمد خلاص انا هانزل اهو 

احمدبغضب وهو يسحبها خلفه:اتنيلي اركبي العربيه ثم زجها بداخلها واتجه الي مقعده ليجد ابنه مرعوب جدا ويبكي بصوت مرتفع

فصرخ فيها:عاجبك التخلف اللي انتي عملتيه ده انتي ايه وقعتي عليا من انهي مصيبه

لم تتحدث اليه وفضلت البكاء ونام الصغير علي المقعد وهو وجهه احمر عيناه منتفخه من شدة البكاء

ظلت هي تبكي الي ان وصلو الي فيلته حمل هو صغيره 

ودلفت هي للداخل سريعا وصعدت الي غرفتها واوصدت الباب من خلفهاوحمدت ربها انها لم تقابل عمها وانه نام في غرفته قبل ان يصلو

صعد هو الاخر بصغيره الي غرفته وارقده علي الفراش وامسك صورة زوجته ظل ينظر اليها ليري فيها كل زكرياته معها الي ان غفي بجانب صغيره
******************************
مرت الايام سريعا واصبحت غزل ودارين اصدقاء ولكن

عبر الهاتف او السوشيال ميديا حيث انه منعها من الحضور 
اليهم مره ثانيه

 عندما تفجايء بطلب خالد له وانه يريد ان يرتبط بها  

ولكن كيف هذا انه لم يراها الا مره واحده حتي لم يتحدث معها فهل يريد ان يتقدم لها لجملاها فقط

 ولكن لماذا الان تشغله الا يريد ان يتخلص منها فها هي فرصته مقدمه له علي طبق من ذهب عليه ان يتمسك بها

دق باب غرفتها ودلف اليها

احمد: دارين انتي فاضيه عايز اتكلم معاكي

دارين بسخريه:خير ياتري ايه اللي حصل حضرتك جاي تبهدلني عليه

نظر لها شرزا وقرر ان يتهاود في الحديث معها حتي يستمع الي ردها

احمد: بصي يادارين  انتي بالنسبه ليااختي الصغيره وعارفه كويس ان انا عصبي فمعلش استحمليني يا ستي لحد ما اجوزك وتروحي بيتك وتستريحي مني خالص

نظرت له نظرة الم ولكنها تماسكت: اختك ماشي يا حضرة الظابط متشكره ليك اوي بس من هنا بقي لحد ما يجيلي عريس زي ما بتقول  يا ريت تسيبني في حالي

احمد: لاء ماهو جيه افرحي يا بت اخيرا حد عبرك

تفجأت هي بكلامه وصرخت في وجه: اطلع بره يا احمد انا عايزه انام

احمد:انتي هابله يابت  مش تسمعي بقيت كلامي دا ظابط وشافك مره واحده ومن ساعة ماشافك وهو هاريني اتصالات عشانك

دارين بصراخ:  بقولك مش عايزه منك حاجه وبعدين مش كفايه عليا معملتك ليا عشان تجوزني ظابط زيك

احمد:يا بت طب اديله فرصه واقعدي معاه وبعدين قولي رأيك

بدأت تصرخ بشده وتبكي وتضرب علي صدره بيدها الصغيره :كمان عايز تقعدني مع واحد ماعرفوش يابارد يلي عامل زي لوح التلج

امسك يدها قاصد ان يهدأها ولكنه تصنم حين تلامست يدهامع صدره وتلاقت فيرزتهما معا 

 صمت تام عم الغرفه لم يدرك مرور الوقت عليهم وهم هكذا ولكنها قررت ان تقطع هذا الصمت حين همست له

دارين:حرام عليك يا احمد عايز تجوزني وانت عارف اني بحبك انت💔

انتفض من وقفته وتركها من يده ابتعد عنها وهو يقول كلمه واحده:لاء لاء لاء
💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔

مرت الايام وهو يتعمد عدم رؤيتها او الكلام معها سافراباه الي الاسكندريه ليقضي مصالحه وهو لديه مهمه خاصه بعمله وزين عند عاصي منذ يومين  

تجهز ولبس ملابس عمله  واحضر سلاحه وترجل علي الدرج  للاسفل حتي يذهب الي عمله 

كانت هي تجلس في هول الفيلا امام شاشة التلفاز

دارين:احمد انت خارج

وقف معطيها ظهره ولم يلتفت اليها:ايوه عندك مانع

دارين:لاء اتفضل انا اسفه اني عطلتك 

احمد:انا طالع مهمه وهبات بره ابقي اقفلي علي نفسك سلام

دارين بخوف:احمد انت هاتسيبني ابات لوحدي في الفيلا

احمد بغضب:نعم اعملك ايه يعني اخدك معايا الشغل ولا اقعد جنب ساعتك

 صعدت الا الاعلي وهي تبكي بقوه فجلس هو علي المقعد الذي خلفه بغضب 

لا يعرف ماذا يفعل بها فهل يكرر غلطته مره ثانيه ويتركها  امسك بهاتفه ليتحدث مع عاصي

عاصي:ايه يابني دي ا١٢ في حاجه ولا ايه

احمد :معلش يا عاصي انا اسف اني بأزعجك بس انا طالع مأموريه دلوقتي وابويا سافر الصبح ومش عارف اودي البلوه اللي عندي دي فين

عاصي:بلوة ايه اللي بتتكلم عنها دي

احمد:دارين هانم يا سيدي خايفه تبات في الفيلا لوحدها

عاصي:انت بتهرج يلا عايز تسيبها تبات لوحدها اذاي يعني هاتها طبعا هنا مع غمزه او غزل 

احمد:متشكر اوي يا عاصي انا هاجبها واجي وبكره ان شاء الله اول مارجع هاجي اخدها هي وزين

عاصي:ماشي يااحمد هستناك اول ماتوصل بس رنلي وهنزل افتحلك 

صعد اليها  واقتحم الباب دون ان يدقه واجتذبها من يدها اوقفها امامه

احمد:يلا تعالي معايا

دارين بدموع:علي فين سيبني انا عايزه انام

احمد:اخلصي انا مش فاضي للدلع ده هاوديكي عند عاصي تباتي مع مراته لحد مارجع يلا قومي غيري هدومك دي بسرعه وخلصيني بقي
 /////////////////////////////

مرت ما يقرب من ساعه حضر احمد امام منزله ورن عليه وترجل الاخر له هو وزين

زين:بابي حبيبي وحستني

احمد:وانت كمان يا حبيبي وحشتني

عاصي:اهلا يا انسه دارين نورتينا البنات فرحو اوي لما عرفو انك جايه ومستنينك فوق

دارين:انا اسفه عملت ليكو ازعاج

زين:تعالي يادالين ده مامي قالت اننا هنبات انا وانتي وهي مع بعض وغسل كمان قالت هتبات معانا وفلحت اوي يلا تعالي سلام يابابي

احمد:خد هنا يا حيوان هوايه اللي سلام ده مش تديني بوسه الاول وبعدين تقول سلام

زين:هههههههه بكله بقي لما تيجي ثم اجتذبها معه لكي يصعدو ولكنها التفتت اليه

دارين:احمد خلي بالك من نفسك

احمد:اطلعي يا دارين يلا سلام صعدت للاعلي وتركتهم

عاصي:لأمتي يا احمد هاتفضل تعاملها كده

احمد:لحد ماتشيلني من دماغها انا واحد مش عارف مصيرو بعد ساعه من دلوقتي يارجع يا مارجعش عايزني اربطها معايا ازاي بس

عاصي:ايه التفكير ده وهو في حد عارف اجله هاينتهي امتي بطل غباوه واعترف بقي

احمد:اعترف بأيه اناماشي سلام يازفت خلي بالك انا مأمنك علي أمانتين
عاصي: ههههههههههه سلام ترجع بالسلامه ان شاء الله... ادعموا الصفحة ب 10 تعليقات لانها مقيدة 🥺❤️❤️
العاصي
الفصل التاسع والثلاثون

ذهب احمد الي مهمته وصعد عاصي بها الي الفتايات واستقبلوها استقبال جميل جدا

غزل: وحشتيني يا دودو

دارين:وانتي كمان يا غزل وحشتيني اوي عامله ايه

زين:هههههههه عامله بطيخه كبيله

غمزه: هههههههه احنا النهارده هانسهر للصبح
معاكي

عاصي:نعم تسهري ايه يا ماما بس يا حبيبتي عشان ماتتعبيش انتو اقعدو براحتكو كده شويه وبعدين ادخلو نامو ربنا يهديكي

غمزه:بقولك ايه مش الدكتوره قايله لك ان مراتك جامده  ماتخنقنيش بقي وسيبني براحتي واتفضل خد اخوك واطلعو فوق احنا هنبات هنا لوحدنا

حمزه: ايه يا دبشه انتي ده بتطردينا كده بطريقه مباشره ههههههههه

غزل:وانت عايز تقعد ليه اصلا اتفضل علي شقتك يلا

دارين:انا اسفه اني لخبط ليكو  الدنيا كده

غمزه:يا حبيبتي ولا لخبطه ولا حاجه انتي تيجي في اي وقت

صعد عاصي وحمزه الي شقته وتركوهم لوحدهم بعد عدة مشاكسات عديده بينهم

وجلسو الفتايات في غرفة زين يتحاكو ويلعبو مع الصغير

دارين:يعني انتو مش هاتروحو الكليه خالص
ده الترم التاني لسه باديء

غمزه:نروح ازاي بس اصلا من ساعة موضوع الخطف ده ماحصل اخر يوم امتحاناتنا وعاصي وحمزه قفلو علينا زياده وخوفهم علينا زاد اكتر

غزل:غمزه حامل لسه جديد فطبعا من رابع المستحيلات ان عاصي يخرجها 

وانا  الدكتوره قالتلي اني ممكن اولد في اي يوم في السابع وانا بدأت فيه خلاص

دارين: ان شاء الله يا حبيبتي هاتقومي بالسلامه بس ماتخافيش كده

غزل:ربنا معايا بقي

غمزه:وانتي بتروحي الكليه يا دارين لوحدك

دارين:ايوه باروح لوحدي بعربيتي اصل انا مش عندي حد يخاف عليا غير انكل عبد الحميد 

غزل:طب واحمد عامل ايه معاكي لسه برضو بيعاملك وحش

دارين:وبقي اوحش كمان من بعد مارفضت العريس اللي كان جايبه ليا ده الظابط اللي اسمه خالد صاحب عاصي وحمزه معرفش طلعلي منين ده كمان 

غزل:طب وهو ايه اللي يزعله في كده واحده ورافضه عريس ومش عايزاه

دارين:هو مش زعل هوتقريبا قطع معاملته معايا خالص وبقي يبات في شغله ويقعد فيه اكتر مابيقعد في البيت عشان مايتكلمش معايا

غمزه:بصراحه بقي ده بارد اوي انا مش فاهمه ازاي تبقي قمركده وقاعده في بيته وبتحبيه الحب ده كله وهو مش حاسس

دارين بدموع:لاء هوحاسس وعارف كويس اوي بس هو مش بيحبني عشان لسه عايش علي حب ندي مراته الله يرحمها

غزل بتألم: بس هي ماتت طبعا هي حاجه كويسه انو يفضل يحبها حتي وهي مش موجوده لكن حرام يضيع شبابه وهو لوحده ويسيبك وهو عارف انك بتحبيه كده اههه

غمزه: بخوف مالك ياغزل انتي تعابنه

غزل:ماتخفيش يا غمزه انا كويسه اعدلي بس زين عشان نام وانا كمان هنام علي السرير ده وانتو بقي رحو نامو في اوضتك

غمزه لاءانا هاخد زين ينام معايا عشان دارين ترتاح في سريره لوحدها

دارين:طب هاتيه انا اشيله بلاش انتي تشليه هارجعلك تاني يا غزل

غزل:ماشي ياحبيبتي هاستناكي

 بعد ان ارقدت الصغير في غرفة غمزه ذهبت اليها  ونامو في ثبات عميق
/////////////////////بقلمي/كنزي حمزه/////////////////////

نزل عاصي الي عمله في الموقع منذالصباح الباكر دون ان يري محبوبته فهو لا يجروؤ ان يدلف داخل الشقه ودارين نائمه  فيها

وفي تمام الساعه الثامنه استيقظ الجميع علي صرخة غزل التي تتألم بقوه انفزعت دارين الغافيه بجوارها وجرت الي غمزه

دارين:غمزه الحقي غزل عامله تعيط وتصرخ جامد

غمزه:غزل اختي اجري يا زين صحي حمزه وجدو وقولهم يجو بسرعه

جري الصغير وهو مرعوب يدق الباب بقوه علي حمزه الذي كان يلبس ملابسه حتي يذهب الي عمله

زين بخوف: افتح يا حمسه افتح غسل بتعيط

فتح حمزه الباب وهو يلبس قميصه:مالك ياض بتصرخ كده ليه

زين:غسل بتعيط وتثلخ جامد تحت 

جري حمزه عليها وترك الصغير من خلفه دلف الي الداخل  برعب وهو يستمع لصراخها

 وصعدفضالي وروقيه ودلفو من خلفه وجدو غزل ودارين يقفون بجانبها ويبكون

حمزه:غزل مالك يا حبيبتي فيكي ايه

غزل :الحقني يا حمزه انا تعبانه اوي

روقيه:دي ولاده ياغزل انتي بتولدي  واقف كده ليه يا حمزه

حمزه:اعمل ايه انا مش بعرف اولد حد انا

فضالي:شيل مراتك بسرعه ياا هبل ويلا بينا علي المستشفي

حمل حمزه غزل بين يديه وجري بها علي سيارته ومن خلفه فضالي وروقيه  التي صممت ان تذهب مع ابنتها غير عبءه بألمها

ولكنهم نسو ان يأمنو المنزل بعد خروجهم علي غمزه ودارين وزين

جلست غمزه ودارين يبكون وزين يطبطب عليهم بيده

زين:ماتخفيس يا مامي غسل هاتبقي كويسه

غمزه وهي تحتضنه:ان شاء الله يا حبيبي هاتبقي كويسه 

انا هاكلم عاصي وقوله لازم يبقي معاهم دلوقتي امسكت هاتفها واتصلت علي زوجها

عاصي بعد ان فتح هاتفه:  صباح الخير يا قلبي تعرفي اني يومي وحش اوي النهارده عشان نزلت من غير ما اخد البوسه بتاعتي

غمزه بدموع:عاصي غزل بتولد

عاصي:ايه بتولد طب هما فين وحمزه فين

غمزه:حمزه شالها وراحو المستشفي هما ومامي بابي 

عاصي:ايه راحو كلهم وانتو لوحدكو طب قفلو باب البيت عليكو ولا لاء

غمزه:مش عارفه بس غزل تعابنه اوي وهمااخدوها و جريو بسرعه لازم تروح ليهم يا عاصي

عاصي: غمزه:معلش ياحبيبتي انزلي براحه اتأكدي ان باب البيت مقفول بالقفل ولكنه لم يكمل حين استمع لصراخهم ومن يكسر الباب عليهم 

غمزه بخوف:الحقنا يا عاصي في حد بيكسر باب الشقه علينا

عاصي:غمزه افتحي البلكونه واصرخي علي الشباب بسرعه الو غمزه الو الو ولكنه لم يستمع الا لصراخهم ومن يجزبهم لخارج الشقه

اغلق الهاتف وركب سيارته وادارها سريعاوهو يتصل بخالد

عاصي :انت فين يا حيوان مراتي بتخطف هي ودارين وزين من بيتي الحقهم يا خالد

خالدبهدوء:ماتخفش يا عاصي انا مراقب كل حاجه استمع الي صوت فرملة سيارته حين اوقفها

عاصي:انت بتقول ايه انت عارف ان مراتي بتتخطف وسيبها وقاعد هادي كده

خالد:ماتقلقش انا مراقبهم واول ما هيوصلو هاجبلك مراتك

عاصي:هاقتلك يا خالد اول ماهشوفك قدامي هاقتلك ثم اغلق الهاتف ولكنه تلقي اتصال من احمد

احمد:انت فين يا عاصي 

عاصي:احمد غمزه اتخطفت هي ودارين وزين

احمد :عرفت الحيوان خالد لسه مكلمني وقايلي انو سابهم ياخدوهم عشان يعرف طريق المخدرات ويقبض عليهم
تعالي علي عنده في القسم انا خلاص قربت اوصل هناك ثم اغلق معه
😈😈😈😈😈😈😈😈😈😈😈😈😈😈😈

اما عندها وجدو ثلاث رجال ملثمين يكسرون عليهم باب الشقه ويدخلون وهم حاملين اسلحه  في يدهم واخذوهم وذهبو بالقوه الي ان وصلو الي  رئيسهم 

ياسر:اهلا ببنت عمي حبيبتي اللي مجانني عليها من يوم ماجات من السفر

غمزه:ابعد عني يا ياسر انت عايز مني ايه

ياسر:توء توء توء بقي دي برضو طريقه تقابليني بيها يا حبيبتي وانا اللي من ساعة ما رجعتي من السفر وانا هاتجنن عليكي

غمزه:شيل ايدك عني يا حيوان دلوقتي جوزي هايجي ويربك زي كل مره ويخلصني منك

 ولكنها فوجئت  بصفعه قويه علي وجهها ابراحتها ارضا 

صرخت دارين بخوف عندما رأته يضربها

دارين:ابعد عنها يابني ادم انت دي حامل وممكن يجري ليها حاجه

ياسر وهو يجذبها من شعرها التي لم تستطيع ان تغطيه بحجابها وقت خطفها:حامل حلو اوي كده هاحسره مرتين  مره عليكي لما يطلقك ومره علي اللي في بطنك يا حلوه
 
ركله زين بشجاعه وصرخ فيه :اوعي سيب مامي ابعد ايدك دي عنها 

حسين اخو ياسر وهو جالس علي المقعد:امك منين ياض انت اه انت بقي ابنه طب دي احلوت اوي كده بقي ياياسر نقدر نساومهم علي فلوس غزل يا يجبوها يا مش هايشوفو الواد ده تاني

دارين بخوف:لاء ده مش ابنه والله ده ابن صاحبه وعلي فكره بقي صاحبه ده ظابط وابن عمي ولو مش سيبتونا دلوقتي هايجي يموتكم كلكم

حسين: هههههههه يموت مين بس ياقمر انتي بعد الشر عليا هو اصلا مش هايشوفكو تاني الواد وهانخلص منه اما انتي بقي فاهتعوضيني عن غزل اللي بتولد دلوقتي وبدء يقرب يده ليلمس وجهها  وهي تبتعد بخوف

زين :قولتلك ابعد عنهم انت ايه مس بتفهم

حسين:ههههههه لاء شرس ياض زي اللي  مربيك بس وربنا لندمه عليك

زين:علي فكله انا مس خايف منك

كاد حسين ان يرد الا ان اخاه جذبه من يده وخرجو واغلقو عليهم جيدا
😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡

وصل احمد وعاصي الي القسم ووجدو خالد يجهز الحمله واول ما رأه عاصي لكمه في وجهه 

عاصي:بقي كده يابن.........  بتعرض مراتي وبنت غالبنه وطفل صغير للخطف عشان تعمل قضيه وتاخد ترقيه علي حسابهم

خالد:ممكن تهدي انا مش هاحاسبك علي اللي انت عاملته ده بس انا عملت كده عشان ابعد العيال دي عنهم خالص 

امسك احمد عاصي جيدا واجلسه علي المقعد وهو يحدثه  اهدي يا عاصي شويه خالد انت متأكد من اللي انت بتقوله ده 

خالد:ايوه يا احمد اكيد المخزن اللي خطفنهم فيه ده هو اللي فيه المخدرات

 جذب احمد اللاب توب الخاص به وخلع من رقبته سلسله وفتح الدلايه الخاصه بها اخرج منها فلاشه صغيره ووضعها في اللاب توب

عاصي: بتعمل ايه يااحمد  ده وقت فرجه علي حاجه

احمد:فرجة ايه الفلاشه دي فيها كاميرا متصله علطول بوحده زيها في رقبة دارين بس يا رب تكون لابسها

 اشارت الفلاشه امامه انها متصله ولكن لم تفتح له اي صوره ولكنهم استمعو لصراخها بدء احمد يثور عندما استمع لذلك البغيض وهو يلقي عليها كلامته البزيءه

احمد:يابن.......... وحياة امه لقتله  هاقتله لو لمسها هي او ابني يا ولاد............. 

جرو علي السيارات وهو ممسك اللاب في يده وركبو جميعا ومعهم عاصي واتجهو الي هذا المكان

استمع عاصي الي هاتفه يرن وفتحه بسرعه عندما اضأت شاشته بأسم زين

عاصي:احمد ده زين اللي بيتصل

احمد افتح بسرعه بس ماتردش الا لما تسع صوته

فتح عاصي الهاتف ولم يرد الا حين اتاه صوت صغيره الشجاع

زين بصوت واطي:الو يا بابي انت فين تعالي خدنا بقي

عاصي:ماتخفش يا حبيبي انا جاي في الطريق ومعايا بابي احمد وهانخدكو دلوقتي

زين:انا مس خايف يابابي انا ضلبت اللاجل في لجله جامد وهما مس سافوني لما خبيت الموبايل بتاعي في هدومي 

اجتذب احمد الهاتف من يده ليحدث ابنه

احمد:زين يا حبيبي عامل ايه 

زين: اناكويس يابابي دالين هي اللي خايفه جامد ومامي كمان من ساعة اللاجل الوحس ما ضلبها وهي نايمها 

احمد: اديني دارين يا زين

دارين بدموع وخوف:احمد تعالي بسرعه الحيوان ده ضرب غمزه وهي مغمي عليها وعايز ينزل البيبي

احمد:  ماتخفيش يادارين وطلعي السلسله اللي انتي لابسهامن صدرك خرجيها بره هدومك 
فعلت هي مثلما قال لها وامسكتها في يدها تنظر اليها بغرابه لا تعلم انه رأي وجهها الممتليء بالدموع الان

دارين: فيها ايه السلسله دي يااحمد

احمد قد انهارت كل حصونه عندما رأها:بطلي عياط يا حبيبتي  ماتخفيش انا عشر دقايق بالظبط وهاكون عندك السلسله فيها كاميرا لفيها ووريني المكان كله واقفلي تليفون زين وخبيه تاني انا سامعك منها

اغلقت الهاتف وبدأت تلف الكاميرا في المكان الذي يمتليء بصناديق خشبيه كبيره 

احمد: اكيد دي صناديق المخدرات 

خالد:كده انا صح ماهو اامن مكان يخبوهم فيه هو المكان الوحيد اللي يقدرو يأتمنوعلي المخدرات فيه

 قربت دارين الكاميرا من وجه غمزه التي مازلت مغشي عليه 

فصرخ عاصي:غمزه مالها يادارين

دارين:الحيوان اللي اسمه ياسر ضربها جامد وقالها انو زي ما هيحسرك عليها هايخليك تتحسر علي ابنك كمان وهينزل البيبي من ساعتها وهي اغمي عليها

عاصي  بغضب وصراخ:ورحمة امي لقتله بأيدي مش هاستني لما تقبضو عليه

احمد:ورحمة امي انا كمان لسيبك تقتلو تاخد تارك بأيدك بس اهدي كده احنا خلاص وصلنا ياخالد

خالد بهدوء:ايوه انا اديت اشاره للقوه عشان نوقف هنا لو قربنا اكتر هايصتدونا من فوق سطح المخزن والسور ده

 انا ماكنتش عامل حسابي ان عددهم كبير كده لازم نأمن المكان كويس

احمد :دارين انا خلاص وصلت ماتخفيش وخلي بالك من زين وخبي السلسله تاني وانا خمس دقايق بالظبط وهتكوني في حضني انتي وهو مفهوم يا حبيبتي

دارين وهي تمسح دومعها بكفيها مثل الاطفال فرحه مما تستمعه: حاضر حاضر مش هاعيط  اهو

احمد:طب يلا خبي السلسله بقي عشان انا هاقفل واستخبو ورا اي حاجه انتو التلاته ومتخافوش لوسمعتو ضرب نار ثم اغلق معها واعطي سلاح لعاصي 

احمد:بتعرف تضرب نار

خالد:لاء من الناحيه دي ماتقلقش الباشا كان قناص وهو في الجيش

عاصي:هات وانزل وماترغيش كتير هايرجعونا لأيام الشقاوه تاني ولاد.......... 

ضحك خالد واحمد الذي البسه درع واقي مثلهم

احمد : والله يا خالد خساره ان الحيوان ده مايبقاش في الداخليه 

خالد وهو يعطي اشاره للقوه للتقدم من خلف المبني:ههههههههه اصله رقيق مش بيحب العنف

 عاصي بعين مثل عين الصقروهو يرفع سلاحه الكاتم للصوت 
ويصوبه بأتجاه رجل يقف اعلي المبني : قضي الامر

 ثم اطلق رصاصه اخترقت جبهة هذا الرجل الذي انزلق من فوق المبني

نظر اليه احمد و هتف:من علي بعد المسافه دي كلها

خالد:هههههههه مش بقولك قناص شكلها مهمه زي الفل

عاصي:هانرغي كتير ولا ايه 

اعطي خالد رجاله اشاره بالهجوم  وتقدمو هم الثلاثه 

وبدؤوتبادل الاعيره الناريه مع ياسر وحسين ورجالهم

 الي ان اسقطوعدد كبير من رجالهم  وتوجهو للداخل  

لكنه توقف قلبه حين وجده يمسكها بكل عنف ويقربها منه وهي مغشي عليها

حسين:قرب خطوه كمان وانت هاتلاقي الرصاصه بتفرتك دماغها 

لم يتكلم  عاصي وصوب السلاح علي جبهته

امسك خالد  يده: ماينفعش يا عاصي حتي لو ضربته هو دايس علي الزناد ممكن الرصاصه تخرج ونخسرها 

خرج احمد مثل الديب من خلف ياسر وضع مسدسه في رأسه من الخلف
احمد:ارمي سلاحك يا........ امك وسيبها من ايدك

القي حسين السلاح من يده وحين اخذها احمد استقرت الرصاصه في جبهته  وانبطح ارضا

احمد برعب عليها:دارين  فوقي يا حبيبتي انتي في حضني اهو فوقي يادراين وبدأ يخبط علي وجهها بخفه

دارين:احمد  انا فين

احمد:انتي في حضني ومش هاتبعدي عنه ابدا تاني انتي وزين كل حايتي يا دارين

دارين:انا بحبك اوي يا احمد

احمد :وانا كمان يا قلب احمد بحبك وبخاف عليكي اوي 

خالد:ده وقته يا خويا قوم خرجها وتعالي عشان نلحق الواد ومرات عاصي

حملها احمد سريعا بين يديه وادخلها سيارة خالد

وعندعاصي بعد ان تركهم وتحرك للداخل ومن خلفه خالد

وجدها ملقيه علي الا رض و هوجالس من خلفها علي المقعد 
 بكل راحه ويمسك بيده مسدس

ياسر:انت فين يا راجل دانا مستنيك من بدري عشان تيجي تشوفها وانا بندمك عليها هي والواد 

عاصي:انا اللي هاندمك علي حياتك زي ماندمت اخوك الله يجحمه دلوقتي حالا مش تقوم يا راجل تشوفه وهو غارقان في دمه بره

انفزع ياسر من جلسته وصوب السلاح نحو عاصي ولكنه تلقي من خالد الذي كان يقف بالخلف رصاصه فيي يده  ليلقي السلاح منها ويصرخ

اقترب منه عاصي بكل عنف وبدء يلكمه بيده بقوه ويضربه بعنف وهو يصرخ فيه

عاصي: دي عشان خطفتها

 ودي عشان ايدك اتمدت عليها

 ودي عشان سمعتها كلامك ال.......  يابن ال.............

  امسكه خالد من بين يده وتحرك به واعطاه لرجاله وانحني هو اليها لكي يأخذها بين احضانه ويري ماذا بها

ولكنه افلت من يد الرجال قاصد طعن عاصي بسكين من الخلف وقبل ان يلمسه تلقي رصاصه ابرحته قتيلا علي الارض 

التفتو للخلف ليجدو احمد هو من اطلقها

احمد:كده خالصين يا صاحبي

تركهم خالد  وبدء يبحث عن الطفل فوجده بغرفه في اخر المخزن مع سالم ويضع علي رقبته سكين

خالد:شيل يا راجل انت السكينه دي من علي الواد واهدي كده لتحصل عيالك

سالم: تجصد ايه ياباشا

 خالد:ارمي سلاحك واخرج معايا بهدوء دا عيل صغير مالوش ذنب في حاجه وانت خلاص خسرت كل حاجه حتي عيالك خسرتهم واتقتلو

القي سالم سلاحه من يده  وبدء في البكاء افلت الصغير نفسه من بين يديه وجري علي خالد

سالم ببكاء:خسرت ولادي الاتنين عشان الفلوس عملتلي ايه الفلوس ملعونه الفلوس

دخل عليه رجال الشرطه  وقبضو عليه وكبلو يديه من الخلف 
وخرج خالد وهو يحمل الصغير اليهم واتجه اليه احمد واخذه منه وهو محتضنه جيدا

بينما كان العاشق المتيم في دنيا تانيه وهو يحملها بين يده محتضنها جيدا وكأنه امتلك الدنيا بأكملها حين ارجعها الي احضانه ورجعو الثلاثه فارحين بأنتصارهم  

ترك لهما خالد سيارته فهي الان لاتسع غير هذان العاشقان ومحبوباتهم

اجلس صغيره علي قدم حبيبته اللتي اخيرا اعترف بحبه لها والتف حول السياره ليجلس خلف عجلة القياده

بينما جلس الاخر بالمقعد الخلفي واخذهاعلي قدمه بين احضانه

عاصي :اطلع علي المستشفي بسرعه يااحمد

احمد:ماشي بس امسك ازازة البرفيوم دي حاول تفوقها

اخذها منه ورش منها علي يده وبدء يقربها من انفها

افاقت اخيرا من غوفتها لتلتقي عينها بعينه وهمست

غمزه: عاصي

عاصي:عيون عاصي قلب عاصي

غمزه:انا عايزه مانجه

هههههههههههههه ضحكو جميعا مما تفوهت بينما نظر اليها بكل حب وابتسامته الجزابه تمليء وجهه

عاصي:ايوه بقي واخيرا هاتدلعي عليا وياغمي عليكي وتبدءي في حركات الحوامل دي هههههههههه  😂😂😂

😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍ادعموا الصفحة ب 10 تعليقات لانها مقيدة 🥺❤️❤️


تعليقات
×

للمزيد من الروايات زوروا قناتنا على تليجرام من هنا

زيارة القناة