رواية أنا لست ضعيفة الفصل الخامس 5 بقلم هبة احمد


رواية أنا لست ضعيفة

الفصل الخامس 5

بقلم هبة احمد


بعد مرور أكثر من ساعة ونصف الساعة

 وصلت شهد وجاسر الى منطقة هادئة

 وركن السيارة امام احد الفيلات وقال

جاسر   : حمدالله على السلامة اتفضلى

 ونزل فتح باب العربية ليها وعوز يسندها

شهد  :  انا كويسة ومشت لوحدها ببط 

حتى وصلت لباب الفيلا

جاسر  : عمى صالح خد هات العلاج دة

 بسرعة

صالح الغفير :  حاضر يا استاذ ومشى

جاسر فتح الباب سعدية ياسعدية

سعدية : نعم يابنى حمد الله على السلامة

جاسر  :دى شهد مرأتى يلا ياشهد اوضتك دى

شهد  : بصت لاوضة صغيرة شويه وقالت

 انا هنام هنا ودخلت وقعدت على سرير الأطفال

جاسر : ساعديها يادادة تغير

شهد :  لا مفيش داعى انا هنام ونامت بهدومها

سعدية   : تعالي اساعدك تغيرى يابنتى

شهد  : عوزة بيجامة بس يادادة وانا

 هاريح شويه وبعدين اقوم اغير

دادة سعدية  :  تحت امرك هاحضر ليكى

 الاكل علشان العلاج

شهد  :  شويه يادادة عوزة ارتاح ممكن

 تجيبى شنطتى لو سمحتى

دادة سعدية   :  حاضر

جاسر دخل بالشنطة وقال انا اسف بجد 

صدقيني عمري ماهزعلك تانى سامحيني

شهد  : ربنا هو اللي بيسامح من فضلك عوزة انام

خرج  جاسر وقفل الباب وهى تركت

 لعيونها العنان ونامت ودموعها نازلة

جاسر  : دادة خلى بالك منها واوعك تهملى

 فى مواعيد العلاج

دادة سعدية  : حاضر يابنى الا هى كانت فى حادثة

 دى شكل وشها متنفخ وازرق خالص

جاسر  :حاجة زى كدة انا خارج

دادة سعدية  :  بالسلامة يابنى ( فيلا جاسر مجهزة لانة اشتراها من اصحابها بالعفش وكان بيجى يسهر فيها هو واصحابة خميس وجمعة

 من كل أسبوع واحيانا هو بيقعد فيها لوحدة)

عند ابو شهد

========

حسين : ترن ترن ترن

جاسر / خير ياحاج فى حاجة

حسين :  اصل كنت عوز أقولك القسيمة 

طلعت وام ياسر(زوجتة ) عوزة تاجى تشوف شهد 

وتدلها القسيمة

جاسر  : بسرعة لا خليها انا جاى اخدها 

انا فى الطريق

حسين  :  تعالى انا منتظرك

فريدة :  هي المحروسة بنتك خلاص علت

 ومش عوزة تشوفنا ولا تعرفنا

حسين  : حرام عليكي دى لسه عروسة

 وبعدين الراجل قال انة فى الطريق

فريدة   : انا عارفة انها بتكرهنى انا 

وولادى بنت سوسة

حسين : انا هانزل استنى الراجل تحت

 احسن ونزل

مشيرة  :  بابا هى شهد كويسة

حسين  : ايوة يابنتى بتسلم عليكي

مشيرة  : انا رايحة اذاكر مع دعاء

حسين  : ماشي ياحبيبتى روحي

فريدة  : تروحى فين يااختي ومين 

هيغسل المواعين ويلم الغسيل اخلصى

 يابت ويكويها

مشيرة  :  حاضر ياخالتى

فريدة  : خالتك فى عينك

جاسر  :  ازيك ياعمى

حسين  :الحمد لله يابنى شهد  عاملة ايه كويسة

جاسر  :  بخير الحمد لله

حسين   : شهد معدش ليها غيرك خلى بالك منها

جاسر  : حاضر ياعمى القسيمة مع حضرتك

حسين :  ايوة اتفضل القسيمة بتاعتك 

ربنا يهدى سركم

جاسر : هامشى مع السلامة

شهد  :  دادة من فضلك هاتى العلاج 

علشان معايا صداع جامد

دادة سعدية  : يلا يابنتى الاكل تقدرى 

تاكلى ولا اكلك بنفسى

شهد : كتر خيرك هاكل بنفسى ممكن كوبية شاى

دادة سعدية  : من عنية

شهد اكلت واخدت العلاج وقعدت فتحت

 حسابها وقعدت تتابع شوية لاقت رحمة بنت خالة امها فاتحة

شهد لاقت رسالة من رحمة نصها

( وحشانى ياشهود عاملة اية والبت مشيرة ورحاب كويسين نفسى اشوفكم نسيت كنتى عوزة حاجه انا بكون فاتحة بعد الضهر على طول )

شهد  انا الحمد لله عوزة اجاى اقعد عندكم

 يومين ممكن

رحمة : تنورى ياحبيبتى وهتجيبى مشيرة

 ورحاب معاكى

شهد : بصى انا كمان يومين هاجى لوحدى متقوليش

 لحد انى جايه وكمان انا نسيت

 السكة هابقى ارن عليكى توصفلى الطريق

رحمة :  ماشي ياحبيبتى هاستناكى فى

 الموقف انا فرحانة انى هاشوفك

شهد :  تيتا كويسة

رحمة  :  ايوة وفرحانة انها هتشوفك

شهد  :  هاقفل دلوقتي متكلمنيش الا لما

 انا اكلمك ماشي

رحمه  : تمام ياحبيبتى

جاسر فتح الباب ودخل شهد مسحت

 المحادثة وديرت وشها ناحية الحيطة ونامت

جاسر  : خدى انا جبت ليك فون جديد وجبت 

القسيمة من عند باباكى هو بيسلم عليكي

شهد  : ماشي اشكرك ممكن تسيب القسيمة

عندك عاوزه اشوفها

جاسر : هاتى الخط اللى معاكى احطة فى

 الفون واظبطة

شهد  : انا متعودة على الفون بتاعى شكرا

جاسر  : طب هو عندك على الطرابيزة هو والقسيمة 

انا فى الاوضة اللى جنبك

 لو عوزة حاجة

شهد  : حاضر

مر يومين وشهد بدأت تتحسن بالتدريج 

وثالث يوم قررت تنسحب من حياتة

 وبهدوء وجاسر رجع الشركة وباباها سألة

الاستاذ محمد  :  جاسر تعالى عوزك

جاسر : حاضر ياحاج هاخلص البوستة وجاى

الاستاذ محمد :  متتأخرش

جاسر  : حاضر ياحاج جاى على طول

جاسر   : للسكرتيرة هبة

هبة :  تحت امرك جاسربية

جاسر  : ا تصلى بالاستاذ خالد

هبة  :  الاستاذ خالد قدم استقالتة 

من يومين واخد اخلاء طرف

جاسر  :  مين اللى واقف على اخلاء الطرف

هبة  :  والد حضرتك

جاسر  :  طب روحى انتى وخرج راح 

مكتب ابوه

جاسر  :  ازيك ياحاج صحتك كويسة انا 

روحت ماما قالت انك مسافر

الاستاذ محمد  : انت خلاص معدش عندك

 دم بقالك اد اية مجتش الشركة

جاسر  : حوالى 14 يوم

الاستاذ محمد  : يابرودك يااخى شاطر 

فى سحب الفلوس على فكرة هو انت

 فعلا اتجوزت السكرتيرة بتاعتك

جاسر  :  ايوة وقاعدة معايا فى الفيلا بتاعتى

الاستاذ محمد : هات مرأتك وتعالى عيش معانا

جاسر  : انا كدة مرتاح

الاستاذ محمد : علشان تتسرمح براحتك 

على العموم انا جاى بكرة اتغدا معاكم 

واتكلم مع مرأتك

جاسر / لا بلا٠٠٠..

             الفصل السادس من هنا 

   لقراءة جميع فصول الرواية من هنا 


تعليقات
×

للمزيد من الروايات زوروا قناتنا على تليجرام من هنا

زيارة القناة