رواية أنا لست ضعيفة الفصل الثالث عشر 13بقلم هبة احمد


رواية أنا لست ضعيفة

الفصل الثالث عشر 13

بقلم هبة احمد


شهد  : ههههههههههه انتى مشكلة افصلى بئا

رحمة  : خبطتها على كتفها اخرسى خالص

الاسطى ماهر : على فين ان شاء الله

الحاجة نبيلة :  نزلينى انا وشهد عند عيادة

 الدكتورة منى صادق

الاسطى ماهر  : حاضر

شيماء  :  مالك ياشابة اجمدى كدة شكلك 

من حزب بابى ومامى بلا وكسة

شهد :  لا ياعمرى انا متربية فى حارة مش

 فافى ولا حاجة

رحمة  :  هههههههههههه جدعة ياشهووود 

خليها تتكتم

شيماء :  والله ماهاسيبك لازم ادبسك فى

 ايس كريم

الحاجة نبيلة: اسكتى وانا هاجيب ليكى 

ايس كريم

الاسطى ماهر : (وقف العربية )حاجة نبيلة 

خدى الاستاذة جنبك اصل شكلها دايخ

رحمة : (نزلت وسندت شهد وركبتها جنبها ) 

براحة ياسطى ماهر اصل شهد حامل علشان 

هز العربية بيتعبها

الاسطى ماهر  :  أأمرينى ياست البنات

شيماء  : اها يا نحنوح

رحمة  : خبطتها اتكتمى ابت

شيماء  : الف سلامة عليكى ياحبيبتى 

ربنا يكملك على خير و يقومك بالسلامة 

بس لية النص

شهد :  هههههههههه دعلى اساس

 انة 10 جنية

رحمة  : لا د ي  مفكرة انك حامل فى

 جوز فراخ ههههههههه

شيماء  :  ان شاء الله حامل فى توأم وابقى 

قولى شيماء قالت كدة

شهد  :  د ا يبقى ليكى الحلاوة ياشوشو

الحاجة نبيلة / هى عتقة حد دى سوسة

شيماء  : سيبك منهم لما تولدى التوأم عوزة فراخة كبيرة وحلة مكرونة

الكل هههههههههههههه

الاسطى ماهر : ارحمى نفسك هو انتى راديو

شيماء:  مابلاش انت يانحنوح خلينى ساكتة

 ولا اسيح

الاسطى ماهر : خلاص انا اسف اتلمى

شيماء : عالم بتخاف منى ههههههههه

رحمة  :  اتلمى ابت انا غلطانة اللى عبرتك 

وجبتك معايا

شيماء :  لا يااخيشى دكان زمان دلوقت انا موظفة عندك يعنى معاكى فى اى مصلحة

شهد  : ارحمينى بئا افصلى شوية

شيماء : ماشى يابتاعة بابى ومامى بلا وكسة

شهد / لا ياقطة انا مولودة ومتربية فى الاسكندرية ويعنى تلمى غسيلك و تقعدى 

على جنب

رحمة  :جدعة ياشهوووودد خليها تتكتم بئا

شيماء : خلى بالك انا مش ساكتة خوف انا بس بفكر ازاى اتعامل مع واحدة زيك ياام عتريس

شهد  :  امشى ابت قال عتريس قال

اسطى ماهر :  يلا ياحاجة وصلنا العيادة

الحاجة نبيلة :  يلا ياشهد الحمد لله

 هنفلت من الصداع شوية

رحمة  " ناجى معاكم ياماما

شهد : لا علشان نخلص بدرى الفلوس معاكى

رحمة  : ايوة معايا طلعت فلوس خدى دول علشان الكشف والعلاج

الحاجة نبيلة :  معانا هابقى ارن عليكى لما نخلص

رحمة  : حاضر ياماما خلى بالك منها

الحاجة نبيلة : يلا يابنتى اقعدى هاحجز للكشف

شهد  : حاضر ياماما

شيماء  : احنا طبعآ هنتغدا برة يااسطى ماهر

اسطى ماهر : دعلى حسب الجو عاوز اية

شيماء : الله يسهلووووو يانحنوح

اسطى ماهر : مابلاش انا ياشيمو

شيماء : يخربيتك انت عرفت منين ووشها احمر

رحمة : باين عليكى يامسهوكة

شيماء  :عقبالك  يا  اللى فى بالى

اسطى ماهر : لا ياماما انا هاتقدم يوم 

الخميس الجاى ياريت المزة توافق

رحمة  : وشها احمر وقالت هى ليها ظروفها ومستحيل توافق

شيماء : لية بس يا قدرى اسطى ماهر ههههه

رحمة : انا برجلى دى مستحيل حد يرضى

 بية ( لانها بتعكز بسيط كان عندها شلل 

اطفال وساب اثر على رجلها)

شيماء : ماانتى عندك رجل تانية وايدين

 ودماغ وقلب زى الفل هههههههههه

اسطى ماهر : انا موافق بكل ظروفك 

وراضى مقدرش اعيش من غيرك وهاجى

 انا امى وابوية وصفاء اختى وهم موفقين

 اية ردك ياست البنات

رحمة : صدقنى مينفعش انالية ظروفى

اسطى ماهر  :  انا مصدقت ان شهد هتقعد

 مع والدتك علشان مايبقلكيش حجة

شيماء : خلاص يارحمة الواد شريكى

 عقبالك ياعبدة لما تحس بية

رحمة  : يارب يفرحك ياحبيبتى

اسطى ماهر : ماهو هيتقدم ليكى قريب

شيماء : يالهوووووي قلبى هيقف ياناس

الكل هههههههههه

 عند والد جاسر

؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛

خديجة  :  محمد عوزة اعرف هو جاسر

 مالة حزين ومهموم وكل مااسألة يزعق

 ويقول مفيش

الاستاذ محمد :  هاقولك ياستى وبالتفصيل

 بس ركزى معايا

خديجة  سامعك

الاستاذ محمد : حكى لها كل حاجة بالتفصيل

خديجة : حطت ايدها على بقها وقعدت تبكى 

معقول ابنى يعمل كدة انا مش مصدقة

الاستاذ محمد : انا من ساعة ماعرفت

 وانا فى دوامة

خديجة :  كل دة وانا نايمة على ودانى 

ياحبيبتى يابنتى طب هى فين دلوقت

الاستاذ محمد : دورت عليها فى كل مكان باتصالاتى ومعارفى اختفت بطريقة غريبة

خديجة :  وابنك المحترم زعلان بعد اللى

 عملة وحاسس بالذنب ولا عاوز يكمل

 على الغلبانة

الاستاذ محمد : الظاهر انة حبها بس بعد

 فوات الاوان

خديجة : هى بنت جدعة وهتعلم ابنك الادب

الاستاذ محمد :  بلاش تقسى علية هو

 فية اللى مكافية

خديجة  : حاضر يامحمد

عند عيادة الدكتورة منى صادق

************

الممرضة :  شهد حسين اتفضلى

شهد  :  يلا ياماما

الممرضة : اتفضلى

شهد   : السلام عليكم

الحاجة نبيلة :  ازيك يادكتورة

الدكتورة منى : خير اطلعى على سرير الكشف

الحاجة نبيلة  : ساعدتها

الدكتورة منى : بعد الكشف والتحليل قالت

 مبروك ياستى انتى حامل فى شهر ربنا يكملك بخير هاكتب ليكى علاج تمشى علية وتيجى

 بعد شهر وترتاحى خالص

شهد  : ممكن يادكتورة تكلمى دكتور ناصر ……

 هو هيقول ليكى ظروفى قبل الحمل

دكتورة منى: دكتور ناصر مدير مستشفى ………

شهد  : ايوة هو انتى تعرفية

دكتورة منى  : ايوة انا اصل ……….


             الفصل الرابع عشر من هنا 

   لقراءة جميع فصول الرواية من هنا 

تعليقات
×

للمزيد من الروايات زوروا قناتنا على تليجرام من هنا

زيارة القناة